čtvrtek 24. listopadu 2022

Anorakův týden 30/2022

Od posledního "týdenního" souhrnu uplynul více než měsíc. Většinu toho času jsem moc nehrál, ale posledních asi 10 dní je to už zase lepší. Několik kratších úseků jsem odehrál v God of War III, odhaduji že jsem už něco za polovinou. Musím trochu pohnout s herní výzvou a pak se naplno vrhnu na jeho dokončení.

Onimusha: Warlords - speciální kostým

Konečně jsem také dotáhl do finále Abuse. Bohužel po prvních dojmech, které odpovídali pozitivním vzpomínkám, šla zábava dost dolů. Hra má opravdu skvělou atmosféru a samotná akce je také fajn, ale postupně se dostavuje stále větší stereotyp. Poslední úseky jsem si musel opravdu dávkovat, ale nakonec se zadařilo. Podrobnější komentář zde. V listopadu byla hrou měsíce vyhlášena modifikace OpenXCOM + Final Mod Pack. Na upravenou verzi jsem neměl chuť a vzhledem k omezenému času a rozsahu hry mám tentokrát pauzu.

Na Databázi her byl 13.11. spuštěn nový projekt pod názvem Retro klub. Jde o pravidelnou akci ve které bude vyhlášena jedna starší, na databázi málo komentovaná a spíše kratší hra. Zkušební nultý "měsíc" se nese ve znamení hry Onimusha: Warlords. Cílem je kromě dohrání také napsat komentář a nejlépe i rozproudit diskuzi. Onimusha se hratelností podobá prvním dílů série Resident Evil - pevné úhly kamer, klasické hádanky a průzkum prostředí. Rozdíl je v soubojích. Onimusha je zasazena do Japonska 16. století, takže hlavním bojovým prostředkem jsou meče a trochu magie. Díky tomu není kladen důraz na šetření nábojů. Také inventář zde nepředstavuje komplikaci. S chutí jsem se vrhl do PC verze na Steamu a i po dohrání přetrvávalo nadšení. Existuje i rozšířená verze Genma Onimusha pro první Xbox, takže jsem ihned pokračoval zde. Pár nových a celkem nezajímavých lokací moc nestojí za zvýšenou obtížnost, ale tu způsobuje nový herní prvek, který celkem mění hratelnost. Rozhodně to není špatné, ale původní koncepce mi sedla lépe. Musím pochválit první výběr pořadatelů klubu, Fritola a Ronika, hru jsem si užil a zde je komentář. Doufám, že se akce chytne a účast bude hojná, zatím jsme dohráli pouze dva.

Série Onimusha mě zaujala, takže ji do budoucna plánuji celou. Pro informaci kompletní přehled:

  • 2001 - Onimusha: Warlords - PlayStation 2 / PC / Xbox
  • 2002 - Onimusha 2: Samurai's Destiny - PlayStation 2
  • 2003 - Onimusha: Blade Warriors - PlayStation 2
  • 2003 - Onimusha Tactics - GameBoy Advance
  • 2004 - Onimusha 3: Demon Siege - PlayStation 2 / PC
  • 2006 - Onimusha: Dawn of Dreams - PlayStation 2

Ještě jsem prošel explorační walking adventuru The First Tree s liškou v hlavní roli. Hra má krásnou atmosféru čemuž dopomáhá i stylizovaná grafika. Povedená je zvuková stránka od dabingu po hudbu, která bohužel nehraje po celou dobu. Pro dohrání by stačilo téměř jen jít dopředu, ale po lokacích je roztroušeno dost předmětů ke sbírání. Část z nich slouží k odemykání dalších příběhových dialogů, část je velice elegantně využita ve finální části hry. Celkově jde o velice pěkně a zajímavě vymyšlenou hru.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat