úterý 2. listopadu 2021

DWmegawad Club CZ - Interception II - říjen 2021

Po měsíční pauze se opět vracíme k hraní Dooma. Interception II je projekt více autorů z roku 2020 a navazuje na o sedm let starší jedničku. Čeká nás 31 úrovní, tajná je pouze jedna.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde
Fix na level 28: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

50 komentářů:

  1. Tak bych začal.
    Map01 - Začátek je v kryptě. Hned mě zaujalo množství nových textur, takže se prostředí hned neokouká. K dipozici je hned berserk, který je vylepšený a umožnuje mláti potvory obouruč, což je hned na začátek super a se silnějšími monstry jako Revenanty že hellknighty si hravě poradí. Záhy se dá najít i rotačák a raketomet. Mapa je propracovaná a postaví se nám tu až na výjimky celý bestiář. Začátek vypadá vemi slibně.

    OdpovědětVymazat
  2. Map02 - Portál nás přenesl do jakéhosi vzušného prostoru s levitující pevností. Potvor je tu už slušná porce. Dokonce tu najdem i Archvila a hromady cacodémonů. Jsou tu i známé léčky a zéjména v knihovně je vhodné si ponechat barely, které lividaci početné přesily velmi pomohou. Za modrými dveřmi už notně přituhne, protože se postupně po aktivaci spínačů stále zjevují Archvilové. Tady jsem už měl celkem málo životů, ale ke konci jsem objivil ještě zapomenutý druhý secret v knihovně, který mě teleportoval k megasféře.
    Map03 - Tentokrát je mapa kompaktnější. Převážně se odehrává v jeskynním komplexu. Odpor je tu poměrně tuhý, spousta caco, mancubusů, zato munice celkem poskromnu. Využíval jsem tu hodně infight, na pinky motorovku, ale i tak jsem byl mnohokrát na suchu.

    Ještě bych dodal, že minulý měsíc jsem si zahrál zajímavý Doom wad Lost civilization, kteřý přinesl opravdu výborný a hodně netradiční vizuál a neskutečně obří mapy, kde jsem měl kolikrát pocit, že spíš hraju něco open world. Jediný zápor modu ukazuje, že zbraně a potvory Dooma na tak velké exteriéry nejsou určeny, jinky velké množství projektilů vypálených i před dlouho dobou hráče rychle připraví o životy a je nutno se neustále pohybovat.

    OdpovědětVymazat
  3. MAP01: Euphoria (by NeedHealth, DerFurer'sFace, Moustachio, and Quantum_dranger). Music Track: "What Could Have Been" [Viscra Maelstrom]
    Megawad, jenž tentokrát nabízejí autoři DWmegawad Clubu, se podle propozic vyznačuje většími a rozsáhlejšími mapami. Již ta první tento předpoklad splňuje a překládá nám více než 150 protivníků na třetí obtížnost. Tematicky se ocitáme v podzemním jeskynním komplexu s četnými výlety do okolních prostor mezi skalami, můžeme se pokochat paletou nových textur, čímž Incerception nabývá na atraktivitě. Mapa je komplexní a nelineární, musíme probíhat více směry, a souboje jsou docela tuhé a střeliva poměrně málo. Naštěstí je zde berserk, který jsem byl nucen využívat poměrně často. Poměrně zajímavé jsou secrety, jeden z nich nás přenese pomocí teleportů do rozsáhlé imaginární plochy se záplavou protivníků. Teleporty jsou využívány docela hojně včetně cesty k východu. Euphoria mě sice nedostala do euforie, možná díky více autorům jednotlové části na sebe ne zcela konzistentně navazují, ale hrála se mi dobře.

    MAP02: Beyond The Living (by Diego 'DJV' Villarroel, Moustachio, and DerFurer'sFace). Music Track: "Flight of the Fox" [stewboy]**
    Druhý kousek je perfektní, po dlaždicích ve vzduchoprázdnu vstoupíte do propleteného hradu s četnými zákoutími a nádvořími plnými nepřátel, jehož explorace je velice zábavná. Prozkoumáte nádvoří, abyste na něj posléze shlíželi z výšky na ochoz nad ním. K nalezení východu potřebujete pouze modrý a žlutý klíč, ale za žlutými dveřmi už vás čeká pouze východ. Mancubusové, revenanti i arachnotroni jsou standardem, navíc se vám postaví zaklínač a druhý, pokud se vám podaří najít secret s brněním. Dostane se vám do ruky dvouhlavňovka i raketomet, takže se nepřátelé porcují veseleji. Navíc akci obohacují sudy, všude roztroušené po mapě, takže boje jsou nejen festivalem kulek a raket, ale i explozí, což můžete v boji strategicky využívat. Skvělá hradní úroveň.

    OdpovědětVymazat
  4. Jinak tedy megawad vypadá že sestává z rozsáhlých map, takže uvidím jak budu stíhat

    OdpovědětVymazat
  5. Map02 a map03-nějak jsem tu byl na suchu chvílemi, jinak by to šlo, ale zase jsem invu našel až když jsem zabil všechny monstra. :( ale map01 byla ok s municí.

    OdpovědětVymazat
  6. MAP03: Desecration (by Misty & DMPhobos, edits by galileo31dos01).
    Music Track: "Safari Slide" [stewboy]**
    Třetí mapa se odehrává v identickém grafickém prostředí, tedy mezi skalisky, tentokrát ve spíše otevřených arénových prostorách, v nichž se můžete vyřádit a pěkně si zabojovat mezi skrumážemi nepřátel. Po vstupu do komplexu modrým klíčem se ocitnete na pozadí kyseliny v dalších podobných širokých prostranstvích. Poté, co vystoupáte výtahem, proniknete do krátkého labyrintu chodeb, abyste si zpřístupnili žlutý klíč, což je provázeno náloží kakodémonů a další havěti. Chvilku mi trvalo, než se mi podařilo najít poslední červený klíč a útokem revenantů ze zálohy mapa končí. Boje jsou zábavné, na třetí obtížnost zatím akce vyvážená. Zamrzela nemožnost nalezení secretů, zdravíčko se na mě ze skalisek smálo vskutku vyzývavě.

    MAP04: That Which Shall Not Be Named (by DMPhobos).
    Music Track: "Shadows" [Eris Falling]
    Čtvrtý level je poměrně rozsáhlý a komplexní. Poté, co se rozkoukáte, zjistíte, že se potřebujete dostat přes krvavou řeku, kde ovšem chybí most. Ponoříte se tedy do explorace propleteného komplexu hradu, mísícího exteriéry, interiéry a propletené chodby, v němž je zprvu složité se vyznat. Zákeřné jsou teleporty, které vás hodí přímo do bitevní vřavy, pokud spadnete mimo hrad do vzduchoprázdna. Boje jsou zábavné a průzkum mě dokonale zabavil. Ve finále si sice zpřístupníte most, ale na druhou stranu proskočíte oknem. Zde na vás vybafne kyberdémon, ale toho se nemusíte příliš obávat, jelikož ho zneškodníte teleportem, takže ušetříte poměrně cenné střelivo. Mapy si drží zavedený standard větších základen a počet nepřátel se už přehoupl přes dvě stovky.

    OdpovědětVymazat
  7. Map04 - Další poměrně spletitý hrad. Obtížst tak akorát, nikde jsem neměl problémy. Munice je tu už celkem dost a navíc je tu už plazmovka a secretu jsem našel batoh, takže s municí je to už OK. Na konci na nádvoří se nám postaví první Cyberdémon. Já jsem ho sice rovnou zlikvidoval, ale zjistil jsem, že to ani nebylo nutné, nebo se dá později zničit telefragem.
    Map05 - Pozoruhodná mapa odehrávající se na levitujících ostrovech. Celý level je dost spletitý a jeho průzkumem se dá zabrat celkem dost času. Avšak nikde to nenudí, obtížnost tak akorát. Musím říc, že tenhle wad vypadá opravdu zajímavě.

    OdpovědětVymazat
  8. MAP05: Astral Castle (by Moustachio)
    Music Track: "Haze" [Eris Falling]
    Více než 250 nepřátel vás očekává v levelu kombinujícím rozsáhlé exteriérové plochy v kombinaci s explorací budov. Tvůrce hojně využívá výškových převýšení a přeskoků přes bloky a můstky vznášející se ve vzduchoprázdnu, kde jsou ostatně zasazeny v podstatě všechny předchozí úrovně. Akce je bohatá, využívá teleportací nepřátel často již do vyčištěných oblasti, v kombinaci se stacionárními rozestavěnými mutanty. Mapa je zajímavě designována, často chodbami budovy musíte proskakovat do okolí. Cílem vaší pouti nelineárními cestičkami je postupně najít dva klíče. K červenému vede puzzle se soustavou spínačů, ten druhý se nachází v zastrčené komůrce až na vrcholku budovy. Velice pěkná práce.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP06: What Could Go Wrong? (by Big Ol Billy).
    Music Track: "Thanatos" [Eris Falling]
    Nacházíte se v pekelně designované kruhové podzemní oblasti se dvěma spínači určenými pro žlutý a modrý klíč. Stojíte za dvěma arachnotrony, seberete berserk a vrhnete se do víru akce. Boje jsou kontinuální, můžete se dát do dvou směrů podle libosti, přičemž v sektoru s modrým klíčem vás v chodbách brzdí vítr, na druhou stranu máte pro manévrování více prostoru. Cesta k červenému klíči je notně trnitá, musíte vyřešit puzzle, několikrát jste teleportováni tunely a čeká vás poměrně nepříjemný souboj na skalních sloupech, kde na vás jako o život pálí kyberdémon, jenž ve velice nepříjemné pozici stráží bránu. I po získání červeného klíče boje neustávají a než se dopídíte k východu, tak vás čeká ještě probíhání chodbami a průzkum dalších dvou červených dveří. Mapa je je neustále plná akce, neustále se něco otvírá nebo se přiteleportovávají další protivníci , a tak je tento level notně tuhý i na třetí obtížnost. Odměnou je ale konec první části negawadu a posouváte se do další epizody.

    MAP07: The Everlaster (by joe-ilya).
    Music Track: "My Friend Guitar" [stewboy]**
    Po stránce designu relativně jednoduchá mapa. V centru arény je trůn okupovaný mancubusem a po jeho eliminaci se začnou objevovat nepřátelé všeho druhu kolem vás. Po jejich eliminaci musíte najít skrytý spínač, aby se na vás vyvalila další nálož mutantů. Takto se situace opakuje třikrát a aréna se postupně rozšiřuje. Ve finále se kolem vás objeví kyselinka a jakmile seberete modrý klíč, objeví se záplava arachnotronů. Akce je náročná, avšak zvládnutelná, střeliva je dost, v závěrečné fázi je i dost ochranných obleků, takže vás kyselinka nesežehne. Mapa se hrála velice dobře a akce perfektně odsýpala.

    OdpovědětVymazat
  10. Map06 - Velice pěkný vizuál kombinující pekelné prostředí s techbase. Nové textury to opravdu dobře zatraktivní. Hratelnost je taky ok, čekají nás tu souboje v několika arénách. Velice zajímavá byla hádanka ve dvou malých arénách s Archvilem uprostřed, kdy bylo nutné aktivovat spínače, ale nepřejít přes světelnou bariéru, aby se neuzavřel průchod k červenému klíči. Pak nás tu čeká i souboj s Caberdémonem a prostoru, kteý je kopijí úvodního místa, akorát v jiné realitě. Využívání teleportů k přemisťování se mezi ralitama bylo super. Jediná drobnost mi tam vadila, v pekelné části revenanti na vyjíždějících sloupcích se opravdu špatně trefovali, zato před jejich navádějícíma střelama se nedalo prakticky ukrýt, jinak mapa super.
    Map07 - Tentokrát je celá mapa aréna, která se postupně rozšiřuje a staví se nám stále více silnějších monster. Munice, životů je tu spousta a dokonce je k dispozici BFG, takže o akci není nouze a hrác se tu může krásně vyřádit. Přijemná odpočinková mapa.
    Map08 - Mapa s tradičnějším vizuálem ve stylu Dooma 2. Nových textur tu není zase tolik. Opět nás tu čeká tradičních cca 250 monster. Obtížnost stále tak akorát na UV, munice spousta

    OdpovědětVymazat
  11. Map09 - Opět tradičnější vzhled pevnosti, která je opět umístěna v zeleném prostoru. Jedná se tentokrát o kompaktnější mapu s menšími prostory, kde nás čeká opět několik léček. Ovšem hrálo se to dobře. Na UV stále bez problémů.

    OdpovědětVymazat
  12. Map10 - V předchozí mapě jsme vstoupili do chřtánu jakéhosi organismu, a tak se celá mapa odehrává v jeho vnitřnostech. Převládají tedy organické textury, kyselina a krev. Mapa není tak rozlehlá, ale je zaté spletitější, a tak je kolikrát další postup pečlivě hledat. Na konci nás ve velké aréně čeká souboj se stovkou potvor včetně dvou Cyberdémonů. Nepříjemní jsou zejména Revenanti a později i archvilové. Takže je potřeba být neustále v pohybu a využívat terén. Mapa celkově velmi pěkná.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP08: Bermuda (by Moustachio & Pegleg).
    Music Track: "Beneath the Stars" [Eris Falling]
    Pestrý a zajímavý level. Jakmile se rozkoukáte a zlikvidujete první nepřátele, postoupíte na schodiště, kde se utkáte nejen s vojáčky na ochozech a mutanty teleportující se zákeřně za vaše záda, ale také s invazí kakodémonů a pain elementala. Boje nejsou příliš obtížné, jelikož levitující koule jsou schovány za mříží, tudíž se k vám nedostanou příliš blízko. V další fázi vyčistíte odpor na nádvoří dřevěného komplexu budov, zejména si musíte dávat pozor na zaklínače nahoře na sloupku. Poté infiltrujete komplex budov s propletenými chodbami a řadou spínačů i teleporty. Získáte červený klíč, jenž vám poslouží jako vstupenka do další podzemní oblasti prokládané kyselinkou. Pak se můžete vrátit zpět do komplexu a po menších peripetiích se spínači a protivniky najdete východ. Megawad je prozatím velice zajímavý a hraje se fajn.

    MAP09: Belly Of The Beast (by Moustachio, stewboy, Pegleg, NuclearPotato, and DerFurer'sFace). Music Track: "Ghosts in the Walls" [stewboy]
    Ocitáte se v temném kamenném komplexu, opět levitujícím ve vzduchoprázdnu. Po prvním výstřelu se na vás ze dveří vyvalí první nepřátelé lačnící po vaší krvi. Komplex je propletený, nelineární a plný chodeb a zákoutí s nepřáteli. Pro zpestření se ocitnete i v exteriéru. Akce je kontinuální ale zvládnutelná, střeliva je dostatek, bavila mne zejména explorace s využitím spínačů, stavba levelu je i přes jednotné grafické téma čistá a pestrá se zajímavými architektonickými prvky. Na závěr, poté se se vám podaří najít východ, vstoupíte do lovecraftovsky laděného východu, jenž vás pohltí a navnadí na design příští mapy.

    MAP10: Eldritch Apparitions (by Moustachio, edits by DerFurer'sFace).
    Music Track: "Checkmate" [LewkForce]
    Ocitnete se v organicky laděném prostředí, jež je tvořeno nepravidelnými skalisky, sloupy a četnými plošinkami a schodišti, mezi nimiž balancujete a likvidujete zprvu relativně mírný odpor slabších protivníků, občas proložený výpadem něčeho silnějšího. Musíte najít dva klíče, jež vám zpřístupní hluboké útroby mapy. Úvodní fáze je příjemná, kombinuje exploraci s akcí. Klíče jsem nalezl relativně snadno, i když mi pocuchal fazonu zaklínač, jenž se zjevil ze zálohy na skalisku. Po vstupu do hloubky jeskyně vás čeká slaughter fest plný mutantů a dvou kyberdémonů. Naštěstí se monstra pustí do sebe navzájem, ale několik reloadů jsem musel podstoupit. Velice pěkná mapa.

    OdpovědětVymazat
  14. Mapa 11 se mi líbila nejvíc, so se mi ale nelíbilo byl 1 chybějící item(nepořítám Soulsphere, který seberu u exitu.) Nejprve chybělo víc, ale ty chybějící bili tam venku kousek od startu ten velký prostor. A ten poslední ne a ne hledat, tak jsem se na to vysral.

    OdpovědětVymazat
  15. Map11 - Na UV hned zaujme počet potvor, kterých je více než 600. Opravdu rozlehlá mapa odehrávající se ve zvláštním prázdném prostoru, kde je v systému jeskyň urytá rozlehlá a hodně do detailů zpracovaná základna. V celém levelu je spousta silových polí, které je nutno otevřít příslušným spínačem po nalezení klíče a kolikrát je třeba se neustále vracet a mnohdy to bylo docela bloudění. Obtížnost už trochu narostla. Do mapy sse postupně teleportuje několik Archvile, což může někdy nemile překvapit. Zatím však nic, co by se nedalo zvládnout. Zaujalo mě také velké množství armor a health bonusů, zato dlouho jsem nemohl najít žádné brnění, a potom jsem jich nacházel hromadu. Hledání secretů mi tu dlouho nešlo, až po nalezení mapy se to zlepšilo. Je tu také skrytá část mapy, která však vyžaduje najít 4 specifické secrety, což byl i s mapou velmi obtížný úkol. Našel jsem z těch vybraných jen 2. Zatím jsem ještě level neukončil, ale asi se posunu dál. Za mě určitě nejlepší počin.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dneska jsem pokračoval, ke žlutému tlačítku jsem to vzal cheatem. Za žlutým silovým polem následovala vizuálně zajímavá, ale i náročná posáž přes crushery. V jeskyni s megasférou jsou 2 archvilové. Je tu však zrada, že pokud hráč archvily zlikviduje, musí už odejít teleportem a jeskyně se následně uzavře, což je docela zrada. Jediná cesta dál je využít Archvile jump a to 2x. Odměnou je cesta do skryté části mapy odkazující na hru System shock 2. V místnosti je hromada nábojů a BFG. Odsud jsem odcházel s úplně plnou zásobou municí, což se na úplném konci mapy hodí.

      Vymazat
  16. MAP11: Slipgate Ex Nihilo (by DerFurer'sFace, edits by Moustachio).
    Music Track: title unknown [stewboy]**
    Přímo epické dílo. V úvodu se nacházíte ve skalnatých chodbách, přičemž v terénu šedých skal je zakomponován rozsáhlý komplex základny, jenž je velice komplexní a nelineární. Je přímo radost jej zkoumat, ačkoliv nám autor připravil četné léčky a nástrahy v podobě permanentního vpadávání nepřátel za záda nebo teleportování nových mutantů. Takže se po celou dobu nenudíte. Střídají se chodby uvnitř budov s exteriérovými plochami a komplex je přístupný zvenčí i zevnitř. Obtížnost je velmi dobře vyvážená, v závěru vás čeká samozřejmě akční vložka v podobě malého slaughterfestu a před východem několik zaklínačů. Mimochodem, k němu se dá dostat zkratkou, ale nepřišel jsem regulérně, jak se do ní dostat. Perfektní práce, jež uzavírá druhý blok úrovní.

    OdpovědětVymazat
  17. MAP12: Deep Space Mine (by Moustachio).
    Music Track: "Prism" [stewboy]**
    Zatím se Interception 2 hraje velice dobře, mapy jsou pestré, zajímavé a hlavně nenudí, i když je jejich délka poměrně solidní. Stejně tak i 12. level vám překládá snad těžební komplex, takže jde o tech based založenou mapu. Zprvu bloumáte hlavně v exteriérech a budovy si okoukáte zvenčí, až po zisku červeného klíče se dostanete pořádně do útrob komplexu. Prozkoumáte chodby základny, často s propletenými schodišti, a navíc musíte vícekrát absolvovat výlet do kyseliny, takže se mapa nese lehce v duchu prvního Doomu. Akce je bohatá, několikrát se musíte utkat se zaklínači, kteří se objevují po dosažení klíčového bodu. Spíše a kompaktní a zábavná mapa.

    OdpovědětVymazat
  18. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  19. MAP13: Habitat Ring (by Moustachio, stewboy, Pegleg, and DerFurer'sFace).
    Music Track: "Cave Dwellers" [Eris Falling]
    Další tech based komplex, tentokrát zakomponovaný do pestřejších přírodních scenérií. Začínáte na nádvoří se světlým travnatým podkladem, volnou chodbičkou se dostanete do podzemí, kde najdete zajímavě řešené výtahy. Inovativním prvkem jsou podvodní pasáže, kde se utkáte s poměrně početným odporem a pod hladinou proniknete do další části labyrintu chodeb. Postupně nacházíte klíče a otvíráte si doposud nepřístupné části, v závěru vás dokonce čeká skalnatá oblast pokrytá ledem. Prostor mapy je využit beze zbytku a mnohdy můžete nakukovat do sousedních chodeb a navnadit se, co vás čeká později. Level se jeví zdánlivě nelineární, avšak designéři vás vedou poměrně přímo, postup je jasný a bez zdržování a bloudění. Mapa je velice povedená a zábavná.

    OdpovědětVymazat
  20. Ono těch levelů je ale 32, jen nevím proč jsou 2x map30 jenou s B jednou bez. Hm.

    OdpovědětVymazat
  21. MAP14: Murder Mountain Mayhem (by General Rainbow Bacon and DerFurer'sFace). Music Track: "Page Removed" [LewkForce]
    Líbí se mi, jak tvůrci kombinují exteriérové prostory, do nichž perfektně zakomponovávají komplexy základen. V úvodu začínáte ve skalách a před vámi se rozprostře prostranství skalisek, s hlídkovou věžičkou uprostřed a dalším sloupkem s megasférou, ke které se můžete dostat z tajného teleportu. Infiltrujete prostory jedním směrem, kde je východ blokovaný červeným klíčem. Zkoumáte spletité chodby a výtahy, přičemž se opět dostanete do exteriérů. Nejprve najdete modrý klíč, který se nachází venku na zmiňovaných skalách a nepřátelé vám jej nedají zadarmo. Mimochodem, zaklínačů potkáte v mapě hned několik. Žlutý klíč je na dalším skalním sloupu, ke kterému musíte vybádat přístup. A nakonec získáte klíč červený, jenž se ukrývá v jeskyních. Chvíli jsem k němu hledal cestu, než jsem si uvědomil, kde se nachází doposud uzavřená bariéra. Další skvělá úroveň.

    OdpovědětVymazat
  22. Map12 - Po předchozí výborné mapě přichází docela obyčejná základna v Doom2 stylu, bez nových textur. Čeká nás standartních cca 250 v obvyklé skladbě. Po předchozí výborné mapě trochu zklamání.
    Map13 - Hned začátek ukazuje pěkný nový vizuál další, tentokrát vesmírné základny. Nebo aspoň se to místy zdá. Jsou tam také místa, kdy je celý komplex zasazen do jeskyň a skal. Komplex je poměrně spletitý a detailní. Je tu taky zajímavý prvek, kdy hráč skočí do jedovaté vody a část prochází jakoby pod vodou. Je to však jen prostor, kdy je vidění zbarveno do modra, jinak plavání se nekoná, i když GZdoom to umožňuje.
    Map14 - Další základna se tentokrát nachází ve skaliscích. Vizuál je trochu jednodušší, ale díky novým texturám stále nápaditý. I když na pohled není level tak rozlehlý, je tu nutné se neustále vracet zpět a zejména jakési ulice vedou k neustálému bloudění a polovinu času hráč stráví neustálým chozením sem a tam.
    Map15 - Zde nás čeká téměř 500 potvor. Mapy je poměrně rozlehlá a stylem má atmosféru prvního dooma. Procházíme tu různé chodbičky, tunely, sály a později uvidíme i prostory mimo základnu. Je tu i hromada secretů, které se díky mapě dobře hledaly. Docela mě přkvapilo, jak brzy jsem narazil exit, i přestože v mapě zbývaly téměř 2 stovky potvor. Dle mapytu jsou rozlehlé skryté prostory, zřejmě vedoucí do secret levelu. Zatím jsem to však nenašel. Zkusím zítra.

    OdpovědětVymazat
  23. MAP15: Volcanic Research (by Moustachio).
    Music Track: "Freighthoppers" [Jimmy]
    Výzkumné středisko vám nabízí labyrint chodeb a naprosto nelineární přístup s asi 450 nepřáteli na třetí obtížnost. Akce začíná hned na počátku, kdy se neustále proti vám vrhají ti slabší nepřátelé. Rozprostře se před vámi opravdu rozlehlý komplex, plný zákoutí, chodeb, exteriérových ploch a také hádanek a ne zcela viditelných spínačů, což se mi vymstilo při přemýšlení, jak se dostat k červenému klíči. 15 secretů vybízí k průzkumu. Chyběl mi jenom jeden, skvěle pomůže automapa, ke které se dostanete hned na počátku, ale i ta není zárukou, že se dostanete k tajnému východu. Pokud opustíte mapu regulérním východem, tak vám opravdu podstatná část levelu unikne. Klíčem je, dostat se do exteriérových prostor, což byla pro mne dlouho záhada. Prozradím nápovědu, cestu je třeba hledat v chodbě, kde se ve výklenku nahoře schovává nesmrtelnost. Mapa je ideální pro fanoušky explorace a velice se povedla, i když bude třeba chtít trochu trpělivosti. Akce je zábavná a vyvážená perfektně a nikde jsem nebyl frustrován, povedeným prvkem jsou četné sudy, které dotvářejí atmosféru a pomáhají v boji.

    MAP31: Beamfleot (by Moustachio). Music Track by XenoNemisis
    Tajná mapa je relativně odpočinková. Jako nepřátelé poslouží pouze dva kvberdémoni, se kterými bojujete ve stylizovaném lesním porostu. Cestou k otevření dveří k východu je sestřelení osmi Commanderů Keenů, kteří se nacházejí v různých výklencích a koutech. Po zabití cyberdémonů již jenom šmejdíte a hledáte panáčky a máte tak chvilku na relaxaci před akcí v regulérním 16. levelu.

    OdpovědětVymazat
  24. Map15 pokračování. Tak jsem to nakonec našel. Nápovědu jsem našel až na netu. Za modrými dveřmi se dá v monsterclosetu aktivovat světlo, čímž sjedou malé plošinky u nedalakých ochozů, kde je další skrytý spínač. Tím se otevřou dveře do venkovních prostor, kde je hromada potvor a 2 Cyberdémoni. Mapa tak celkem zabere hodně času a z 15 secretů jsem jich rovněž našel 14. Povedení dílo.
    Map31 - Velmi malá mapka odehrávající se ve skalách. V malém prostoru nás pronásledují 3 Cyberdémoni a cílem je zlikvidovat několik ukrytých Commanderů Keenů, čímž se otevřou dveře do exitu. Raket je tu však hromada, takže na likvidaci Cyberdémonů je jich dost.
    Map16 - Stavba této základny je oproti předchozím docela jednoduchá s minimem detailů. Většinou se pohybujeme v jedné výškové úrovni. Díky novým texturám se však neokouká. Obtížnost je také pohodová. čekájí zde v naprosté většině základní potvůrky, jen u klíčů je odpor trochu větší a v jednom místě se objeví i cyberdémon. Závěrečná aréna trochu připomíná mapu07 z Doom2 a zde už čekají silnější potvory. Munice je však bohatě a nění problém si zatsřílet s BFG a raketometu.

    OdpovědětVymazat
  25. Map 31 byla dobrá, ale nějak moc rocket ammo, monoho jich tam zbylo ale je tam menší chybka, resp bkbě dělný secret. Otevře se až Vododoll se dostane za line z akcí, jenže než tam dojede, uběhně skoro 10 minut mapy. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alespoň min. v Glboom, ale typuji že všude bude mít ta podlaha stejnou rychlost.

      Vymazat
  26. MAP16: Planet Vertigo (by Diego 'DJV' Villarroel).
    Music Track: "On Lockdown" [Jimmy]
    Plně odpočinutí z hledání nebohých panáčků se vrháte do akce. Dlužno podotknout, že 16. úroveň je docela pohodová, akce vás příliš nezatíží a boje jsou spíše relaxační. Ocitáte se v čistě zpracované základně, která však v rámci celého megawadu zapadá do průměru. Cestu k východu blokují dveře, k jejichž otevření potřebujete všechny klíče. Musíte po nich šmejdit více směry v poměrně širokých chodbách, ve skalních kaňonech i na skaliskách nad kyselinou, než se k nim postupně dopídíte. Mapa uběhla rychle a opravdu nic převratného nenabízí.

    MAP17: Yellow Sea (By DukeOfDoom, edits by DerFurer'sFace).
    Music Track: "Junction" [Jimmy]
    17. level je poměrně originální. Designově opravdu odpovídá názvu a běháte po komplexu na podkladu žluté kyselinové hladiny, která naštěstí nezraňuje. Teleportujete se postupně mezi třemi oddělenými částmi, kde postupně řešíte pomocí spínačů záhadu modrého klíče, který je v úvodu blokován. Mapě dominuje třetí, plošně rozsáhlá oblast s několika budovami, které postupně navštívíte. Nejprve ovšem zpacifikujete počáteční odpor a na pozadí žlutého jezera se utkáte s velkým počtem zjevujících se mutantů včetně kyberdémona a chvíli trvá, než tuto záplavu zlikvidujete. Poté již zkoumáte interiéry jednotolivých budov a nakonec se dopídíte ke žlutému klíči, jenž vás povedede k východu. Ovšem pozor, vrhnou se na vás zaklínači, takže se raději předzásobte municí a rychlými reflexy. Mapa je po monotónním 16. levelu osvěžením a je zábavná a pestrá.

    OdpovědětVymazat
  27. MAP18: The Golden Palace (by Moustachio).
    Music Track: "Little River" [LewkForce]
    Motivy z předchozí mapy pokračují a opět se žlutou tekutinovou hladinou pod nohama tentokrát zkoumáte interiéry rozsáhlého komplexu zasazeného ve skalách. Nejprve si projdete okolí, eliminujete odpor na schodištích a skaliscích kolem, a pak se pustíte do explorace interiérů. Zde pátráte v místnostech a propletených chodbách, narážíte na výtahy a skaliska a postupně se dostáváte ke klíčům. Mapa, ačkoliv se tváří komplexně, má docela příjemný layout a nikde nebloudíte. Nejobtížnější úsek se nachází za modrými dveřmi, kde se do vás pustí četní mancubusové, revenanti a další nepřátelé osazení vysoko na skalách. Tentokrát můžete spadnout do kyseliny, ale naštěstí je zde dostatek obleků. Zábavná a esteticky pěkná mapa.

    OdpovědětVymazat
  28. Map17 - Mapa odehrávající se v rozlehlém exteriéru, kde je hlavní motiv zlaté moře. Potvor je tu opět přes 200 včetně dvou Cyberdémonů, ale díky velkému prostoru na manévrování a spoustě munice, je akce pohodová.
    Map18 - Zlatý styl pokračuje, tentokrát se jedná o palác. Převažují textury ve žluté a zlaté barvě v kombinaci červené, což vypadá zajímavě a neokoukaně. Mapa je takový Doom standart.

    OdpovědětVymazat
  29. MAP19: Asteroid Assault (by DerFurer'sFace).
    Music Track: "Ancient Enclosure" [Viscra Maelstrom]
    Po hektických soubojích s tužšími protivníky nastává zdánlivě snadná úroveň, ve které se vám postaví skoro 500 mutantů. Počet vypadá hrozivě, ale nepřátele tvoří výhradně vojáci a díky jejich velkému počtu boje pohodlně odsýpají a počet enemáků překotně klesá. I když ostražitost je na místě, jelikož záplavy vojáčků svými kulkami dokážou výrazně zranit, zejména pokud naběhnete proti nim v Rambo stylu. Architektonicky jde o čistokrevnou tech based mapu, snad na asteroidu, v níž šmejdíte po budovách, počítačových terminálech a také si zajezdíte po pohyblivém pásu. Zde je lepší si nejprve vyčistit odpor ve skladištích, jelikož na vás mutanti dotírají, když kolem nich zvesela projíždíte. Mapa mě velice bavila, zejména díky dynamicky odsýpající pohodové akci.

    OdpovědětVymazat
  30. Map19 - Další základna, která není sice tak rozlehlá, zato pěkně zpracovaná a doslova narvaná výhradně hitscanns, kterých je přes 450. Jsou tu otevíratelná okna ve stylu mapy4 z Doom2, jezdící pás kolem skladu. Zajímavý a příjemně hratelný level, jen je třeba postupovat obezřetně, protože zejména ti s rotačákem sundají hp během chvíle..

    OdpovědětVymazat
  31. MAP20: Moonlit Escape (by JadingTsunami).
    Music Track: "Casserole" [LewkForce]**
    Zajímavý level, který zahrnuje několik jednotlivých částí, pospojovaných úzkými chodbičkami. Úvodní skaliska před vstupem do komplexu, otevřená aréna s východem, velín, v němž se nacházejí dva spínače ovládané červeným a modrým klíčem, jež slouží k uvolnění východu. Postupně prozkoumáte energetickou centrálu, důlní komplex, opět se svezete po pohyblivém pásu v dopravní oblasti. Dokonce postupně uvádíte do chodu stroje pomocí tlačítek. Na mapě jsou jednotlivé sektory označeny popisky, snad abyszte se v mapě lépe vyznali. Explorace je zábavná a logicky navazující. Akce je průběžná, zprvu jsem myslel, že se opět potkám jenom s vojáčky, ale ti jsou prokládáni i tužšími kousky a dokonce se utkáte se spiderem mastermindem, jemuž sekundují arachnotroni. Boje jsou příjemné, akce vyvážená. Jedinou výhradu mám k podzemní části s kyselinou, která bohužel zraňuje a nikde nemůžete najít záchranu - ačkoliv plavete kolem četných skalisek, z žíraviny se vyškrábete jedině tam, kde autor zamýšlel. Asi nejtěžší střetnutí absolvujete před východem, kde se na vás vrhnou zaklínači na pozadí dalších zjevujících se mutantů.

    OdpovědětVymazat
  32. MAP21: Return To Sender (by A2Rob).
    Music Track: "Against the Odds" [LewkForce]**
    Akcí naplněný level, tvořený komplexem s kamennými zdmi, mezi nimiž se rozlévá krvavá lázeň. Akce je na pořadu dne a neustále se na vás vrhají četní protivníci. Zprvu ti slabší na zahřátí a poté, co prozkoumáte veškeré dostupné části, musíte přeskočit z výšky do jezera s krví. Zde začne mela, jelikož po aktivaci spínače se spustí stěny a vrhne se na vás záplava mutantů všeho druhu v čele se zaklínačem. Tento trend pokračuje a slaughter festivaly se opakují. Akce jsou provázeny efektními posuny hladiny kyseliny, zejména ve výtahové šachtě, do které musíte spadnout před žlutým klíčem. Stavba architektury se tak mění a mapa je tak velice zábavná, i když akce je docela tuhá. Mapa se velice povedla.

    OdpovědětVymazat
  33. Map20 - Přestože tahle mapa nepatří mezi největší a nejdetailnější, díky novým texturám stále vypadá dobře. Zajímavostí byly na mapě popisy jednotlivých částí komplexu, kde najdeme například, reaktor, řídící středisko portálu, ale i třeba plavecký bazén.Obtížnost tu byla vyšší, protože počet životů tu byl docela omezený. Je tu i Spider boss, který však není třeba lividovat, ale stačí spustit drtič. Za pozornost stojí i hudba, kde jsou úryvky inspirované z prvních doomů.
    Map21 - Komplex ponočený v krvi. Jednotlivé arény se po aktivaci spínačů postupně plní výše a výse, zatímco se do prostor teleportují další potvory. Mapa není zas tak rozlehlá a datailní, zato je mnohem akční. Na konci nás čeká Cyberdémon, několik baronů i archvilů. Využil jsem bose k lividaci baronů, zatímco jsem tušil, že půjde zlikvidovat díky teleportu před exitem. Nemýlil jsem se a ušetřil munici, které se však stále dostatek.
    Map22 - Trochu menší komplex, který už prostupují pekelné a organické prostory. Opět je možné v boji využívat četné barely. Obtížnost je po celou sobe stále ok, akorát ve velké ohnivé jeskyni, kde hráče ostřelovali z ochozů revenanti, hellknighti, arachnotroni a podobně, bylo problém se vyhýbat zejména ravenantím střelám. Z hradeb ještě vše ostřeluje cyberdémon, kterého však není třeba vůbec likvidovat.

    OdpovědětVymazat
  34. MAP22: System Corruption (by Moustachio).
    Music Track: "Smooth Infiltrator" [Kassman & Jimmy]
    Mapa nabízí více tváří. Nejprve se musíte prokousat zdánlivě kompaktním komplexem základny zabudované ve skaliscích. Zkoumáte interiéry i exteriéry a bojujete s permanentním odporem. Posléze proniknete do šedavého skalního dómu, kde se na vás vrhne bohatá nálož těch tužších protivníků ve více vlnách, tak jak se otvírají skalní dutiny vyplněné mutanty. Ve finále vás pak čeká rozsáhlý skalní podzemní jeskynní komplex, v němž musíte přeskakovat nad jezerem kyseliny. Zde mi chvíli trvalo, než jsem našel tu správnou trasu. Level skvěle odsýpá, a tak jako většina úrovní v megawadu je povedeným dílkem.

    OdpovědětVymazat
  35. MAP23: Asbestos (by NeedHealth, edits by Moustachio).
    Music Track: "Keepsake Fever" [Alfonzo]
    Ocitáte se mezi budovami, snad někde na předměstí, Ihned jak se rozkoukáte, spustí se palba od nepřátel, kteří vás obklopují na zdech i za ploty a máte co dělat, abyste si s úvodním náporem poradili. Můžete se vrhnout na průzkum, jenž je nelineární a mapu můžete zkoumat všemi směry. Bojujete v exteriérech, uvnitř budov i ve sklepeních a jeskyních. Akce je velice bohatá a poměrně náročná, čekají vás neustálé léčky a zjevující se nepřátelé, včetně dvou kyberdémonů v jednom podzemním sále. Level je poměrně obsáhlý, takže vás čeká explorace poměrně velké plochy, kterou mapa zabírá. K nalezení exitu potřebujete pouze dva klíče. zbývá ovšem ještě poměrně objemná část za žlutým klíčem. Zde mě potkal bug, kdy mi sjela podlaha pod skalními sloupky a musel jsem použít cheat, abych se dostal nahoru. Bohužel kromě dalších hektických bojů vám tato část nic pozoruhodného nenabízí, což mě trochu zklamalo. Rovněž se mi nepodařilo najít ani jeden secret. Ale celkově jde opět o kvalitní práci designéra i editora. Na konci mi docela ubývaly náboje do raketometu, kterých mohlo být o chloupek více.

    OdpovědětVymazat
  36. Map23 - Další mapa s více než 500 potvorami. Rozlehlý a složitý komplex v rozvalinách umístěných ve skalách a jeskyních. Převažují většinou základní textury. Po otevření prvních zábran je možné se vydat více směry a mapu tak nelineárně procházet. Akce je i na počet potvor ze začátku pohodová. V sekci u žlutého klíče jsou dokonce dva cyberdémoni v poměrně malém prostoru. Později v mapě se dá narazit na několik vyloženě sviňáren, jako teleportace potvor těsně za hráče, monsterclosety v upné tmě a podobně. Ke konci jsem měl zabito přes 600 moster díky početnému množství archvilů a painlementálů.

    OdpovědětVymazat
  37. Map24 - Mapa pokračuje v předchozím stylu v hnědých skaliscích, které ukrývají malou pevnost. Mapa patří mezi ty menší, ale opět je každý kousek zaplněn potvorami až po okraj. Na jednom ochozu je další Cyberdémon, ale jeho likvidace není nutná a vzhledem k pozici, ani moc neohrožuje.
    Map25 - Tentokrát nás čekají jeskyně a poměrně velká horda potvor. V prvním větším prostoru s krvavou vodou nás čeká na ochozech hromada revenantů, ke kterým je potřeba se dostat po ochozech. Tady by se vysloveně hodila nějaká dobrá zbraň na dálku, protože uhybat nekonečně naváděcím raketám, které se navíc stále hromadí, není zrovna zábavné. Ono vůbec celá mapa je plná různých pastí, léček i vyloženě svináren, neviditelných teleportů a podobně. Hlavně je tu až nezdravě moc Revenantů. Velká část mapy se odehrává v naprosté tmě a kolikrát jsem hledal cestu dál jen s pomocí mapy, navíc plno nepřátel není ani vidět. Tady by se vyloženě hodily brýle na noční vidění, od toho to ve hře je. Ani jedny jsem nenašel, možná jsou v nějakém z 12 secretů, ale našel jsem jich jen 5. Na konci je Spiderboss a úplně ve finále v pekelné katedrále Cyberdémon a hromada potvor. Vizuálně tu byly i zajímavé prvky, jako katerdrála, efekt ventilátoru ve stropě a podobně, ale hratelně ta mapa byla bída, pokud ji hráč nezná nazpamět, tak ztrácí hromady životů, porotože ho něco trefí ze tmy, nebo se teleportují potvory za záda, nebo ho trefí nějaká zbloudilá střela revenanta.

    OdpovědětVymazat
  38. MAP24: Terracotta (by Moustachio).
    Music Track: "Slow Burn" [LewkForce]
    Po rozsáhlém a komplexním městském areálu se tentokrát nacházíte v kompaktnějším levelu, Úvod navazuje tematicky na předchozí mapu. Mezi budovami zlikvidujete úvodní odpor, abyste pokročili na rozsáhlou travnatou plochu, kterou zezadu stráží kyberdémon a několik arachnotronů. Směrem doprava pokračují skaliska a zatím narazíte na slepou uličku. Musíte se vrhnout do podzemí přilehlých budov a otevřete si průchod na další exteriérovou část, kde se na vás vrhnou zástupy arachnotronů a další havěti, zčásti osazených na skalách, kde se poměrně obtížně trefují. Abyste získali klíč potřebný k východu, musíte přeskokem proniknout do další budovy, jež se tyčí nad vodní hladinou. Akce je poměrně náročná a tuhá, i když počet nepřátel není příliš vysoký, nicméně protivníci jsou velice dobře strategicky osazeni.

    MAP25: The Sad Kingdom (by JadingTsunami).
    Music Track: "Forgotten Valley" [Icytux]
    Smutné království začíná jako dungeon. Po počátečním rozkoukání vstoupíte do hloubi jeskyní, abyste v rozsáhlé podzemní skalnaté chodbě eliminovali odpor mutantů osazených kolem vás. Po skaliskách proniknete až nahoru, kde najdete klíč, který vám poslouží k otevření modrých dveří. Postoupíte dále na světlo, ovšem před vámi se zjevují další dva tunely, kterými pronikáte na exteriéry obklopující budovy, které máte za úkol prozkoumat. Odpor nepřátel je velký a obtížnost celkově přituhuje, takže se máte co ohánět. Ve finále se dostanete za brány hradu, který však dobýváte jen zčásti a nechybí opět podzemní sekvence. Ve finále váš čeká v hradním sále obtížný souboj s kyberdémonem a jeho přisluhovači. Mapa je zajímavá, ale díky náročným soubojům se poněkud zadrhávalo tempo hry.

    MAP26: Sinister Teachings (by General Rainbow Bacon).
    Music Track: "Ascending the Depths" [Darman Macray]**
    Blíží se konec megawadu a opět přituhuje. Stojíte na vyvýšené skalce a před vámi můžete přeskočit před vstup do zatím uzavřených dveří. Pod vámi protéká říčka vedoucí do podzemí, kam chtě nechtě musíte zabrousit. Zaklínači mizící v teleportu dávají tušit, že nepůjde o žádnou selanku. Mapa je velmi stísněná, bloumáte labyrinty temných chodeb, ve kterých se obtížně manévruje, což notně ztěžuje souboje s nepřáteli, přičemž se postupně objevují zaklínači, aby vám mapu znepříjemnili. Mapa hojně využívá teleportů. což se projeví v pozdější fázi, kdy se před vámi otevře venkovní plocha se sloupky s věžičkami a spínači, mezi nimiž musíte přeskakovat. Postupně se po určitých orientačních peripetiích dopídíte k východu, kde vás čeká hektická skrumáž s revenanty a zaklínači.

    OdpovědětVymazat
  39. MAP27: Cargo Cult (by DerFurer'sFace).
    Music Track: "Crates & Stowaways" [Darman Macray]**
    Název levelu mluví za vše. Ocitáte se na široké ulici mezi budovami a naskládanými bednami a před vámi se promenádují četní mutanti. Po jejich likvidaci nastala poněkud delší mrtvá chvíle, kdy jsem nebyl schopen přijít, jak se dát dál. Opravdu ne zcela ideálně zřejmý výtah jsem nakonec nalezl a začala se rozplétat mozaika mapy, která zprvu vypadala jako slaughter fest v otevřeném prostoru. Hledáte přístupové cestičky, spínači otvíráte dveře, pátráte v interiérech technických místností plných strojů a počítačů a v závěru se dokonce teleportujete na nákladní loď, kde absolvujete procházku mezi bednami a po nich. Mapa mě velice bavila a kombinace explorace i bohaté akce byla skvělá. Jen se mi podařilo spadnout přes plůtek ven z lodi, což asi nebyl tvůrčí záměr.

    MAP28: Dr. Jones Abby's Malediction (by galileo31dos01).
    Music Track: title unknown [stewboy]**
    Další obrovská a velice členitá mapa. Využívá hojně teleportů, abyste mohli projít všechna zákoutí, ovšem k exitu dostačují pouze dva klíče, červený a žlutý. Ocitnete se mezi skalisky a pohybujete se po jejich vrcholcích, v podzemních prostranstvích, které jsou zprvu uzavřeny a postupně se vám zpřístupňují doposud uzavřené prostory a oblasti. Navíc jsou jednotlivé části pospojovány prostorovými mosty. Mapa je velice náročná na orientaci a docela jsem bloudil. Klíčem je komůrka se třemi teleporty, které vedou k oblastem, kde můžete najít jednotlivé klíče. Ten modrý mi ale unikl. Akce je poměrně bohatá a nepřátel je opravdu hodně, boje jsou průběžně solidně zvvládnutelné, ale ke konci jsou zde opravdu náročné slaughter festové pasáže. Nejtužší jsou boje v kyselině, kde aktivujete spínač s vysouvajícím se mostem a hlavně závěr, který jsem zvládal tak tak a až na několik pokusů. Modrý klíč potřebujete patrně pouze na vyzobání zbylých nepřátel a zákoutí levelu, ale obejdete se bez něj.

    OdpovědětVymazat
  40. Map26 - Oproti ostatním mapám tahle patří mezi menší a to i počtem nepřátel. Prostory jsou většinou malé a staví se nám ti většinou silnější potvory, včetně už slušného počtu archvilů. Pekelný design je povedený a samozřejmě nechybí obvyklé léčky, které však nejsou tak nepříjemné. Navíc je tu i hodně megasfér, armorů a celkově o životy není nouze. Finální souboj mi hodně ulehčila nesmrtelnost, kterou jsem našel v secretu.
    Map27 - Prostředí se radikálně změnilo. Pro změnu se přesuneme do industriální čtvrti, kde procházíme skladišti, továrnami a projdeme se i po kontejnerové lodi. Přestože využívá většinou základní textury, prostředí vypadá atraktivně a tvůrce si tu i vyhrál s mnoha detaily. Čeká nás tu přes 400 potvor, takže souboje v ulicích jsou hodně akční avšak vše zvládnutelné.
    Map28 - Více než 1100 potvor je opravdu obrovská porce. Level se odehrává v rozlehlém skalním bludišti s lávovými a krvavými jezírky. V některých jezírcích se dalo "plavat", i když ne tak docela, pouze to je hladina a pohyb v jezírku je stejně standartní jako v mapě. Docela to bylo divné. Ohledně hratelnosti je tenhle level docela rozporuplný, některé prostory se hrají příjemně, jidne je docela nepříjemné časté teleportování silných potvor těsně za zády hráče, když to člověk nečeká, tak je nucen opakovat některé části mapy. Obecně je tu tě léček a pastí hodně a některá místa, jako zelené bludiště už hodně náročné. Bez BGF by některá místa byla téměř nehratelá. Po sebrání žlutého klíče se otevřel větší lávový prostor, kam pokračovala cesta dál. Bylo nutné sehnat oblek kousek od místa, kam se dává červený a modrý klíč. Ve velkém prostoru pak čeká souboj se spiderbossem a asi 50 revenantů. Jsou tam naštěstí megasféry, ale i tak životy hodně nepříjemně rychle ubývají. Po spuštění mostu se dostaneme ke stavbě, kde nás portál přenese do pekelných jeskyní, kde je tedy hodně náročný platforming, kdy po každém nezdařeném pokusu musíte chodit lávou. Po několika pokusech jsem se na to vykašlal a prošel to přes idclip, nebo bych tam strávil nudnou půlhodinu. Ono není dobré dělat skákací puzzle do Dooma, ten engine na to není stavěn. Finální souboj s asi 400 potvorami je dost masakr a na 4 obtížnost už nehratelné. Hráč je nejpeve uzavřen v malém postoru kdy se na sloupech teleportuji převážně revenanti a všude kolem spousta dalších potvor. To už se ani s BFG sotva dá ustřílet. Aby toho nebylo málo po čase se do prostoru teleportují archvilové a venku potom čekají dva spiderbossové a stovky a stovky další havěti. Tady už mě to nebavilo a prošel jsem to s IDDQD. Tady by se vážně hodily nové ultrasilné zbraně nebo 1000HP. Mapa mi zabrala přes hodinu času. Vizuálně byla pěkná, ale hratelně hrozná a byl jsem rád, když už se otevřel finální portál, i přestože mi v mapě zůstalo ještě 200 potvor.
    Map29 - Další mapa s 1000 potvor. Hned na začátku je k dispozici mapa, díky které se nezdá level tak velký. Zato se dalo očekávat, že to bude massakrfest. Vizuál je jednodušší, velké prostory, které jsou na takové mapy potřeba. Asi největší masakr nastal po teleportaci do pevnosti, kde je několi cyberdémonů asi 200 revenantů a několik archvilů, tady se hodila nesmrtelnost, která byla schovaná šikovně za předchozím portálem. Pak už to celkem šlo, i když silnějších potvor je tu taky hodně. Hrálo se to celkem dobře, akorát těch revenantů je v některých částech zbytečně hodně, protože sledovat ty jejich rakety se mnohdy nedá, nebo kdyby aspoň nedávaly 80 dmg. Ač se to nezdálo mapa mi zabrala 45 minut.

    OdpovědětVymazat
  41. MAP29: All Fall Down (by valkiriforce).
    Music Track: "Intercession" [Darman Macray]**
    Předposlední úroveň se řadí opět mezi ty rozlehlé a zaplněné spoustou mutantů. Pohybujete se převážně v exteriérech a jen zřídka zabrousíte do budov a skalních chodeb. Po úvodní procházce, rozkoukání a posbírání dostupných zbraní se dostanete k portálu, který vás přenese do hradních chodeb. Požehnaná sbírka střeliva dává tušit, že se nebudete nudit. A opravdu nepřátel je přehršel a valí se na vás v zástupech a raketomet i BFG nevychladnou. Postoupíte druhým portálem do exteriérů, kde bojujete mezi říčkou, skalami a travnatými zákoutími. Mapa je i přes portály a četné spínače přímočará a s orientací není vůbec žádný problém. Všechno poměrně rychle odsýpá a nikde nebloudíte. Pěkný závěrečný kousek před finálním soubojem.

    OdpovědětVymazat
  42. MAP30: Guillotine (by DerFurer'sFace, boss by Moustachio).
    Music Track: "Welcome Change" [LewkForce]**
    Poslední mapa a boss fight. Tentokrát vás nečeká Icon of Sin, ale Baphomet, ďábelská a obtížně zničitelná kreatura. Nejenže po vás pálí firebally, ale útočí ohněm a magickými údery ve stylu zaklínače. Naštěstí se začnou teleportovat nepřátelé, dokonce včetně dvou kyberdémonů, kteří slouží jako stafáž a hlavně příšeru zaměstnají, takže se nevrhá na vás, ale spustí se tuhé bratrovražedné souboje. Ačkoliv na bossa je i kyberdémon krátký, s jeho asistencí se mi jej podařilo úspěšně udolat.

    OdpovědětVymazat
  43. Map30 - Finální mapa má velmi pěkný vizuál. Posbíráme vybavení a výtahem s výhledem na celou arénu se pustíme do finále. Tentokrát na konci je zcela nový boss v podobě létajícího šedého ďábla. Do arény se postupně teleportují stále silnější monstra, ke konci i cyberdémoni. Ve velké aréně to není zas takový problém. Velký problém jsou ohnivé útoky bose, které fungují na principu útoku archvile, který je neskutečně op, dává 100dmg za sekundu a míst ke skrytí je tu velmi málo. Respektive se dá schovat za vysouvacími sloupy, ale jsou daleko a se spoustou nepřáteli za zády se za nimi prostě nedá vydržet více něž 1sekundu. Takže než hráč přěběhne dál, ztratí většinu života. Hlavě se nedá rozeznat, kdy tímhle útokem začíná, ale může tím útočit pšes celou mapu. Hrál jsem na UV, takže než se do arény stačili nateleportovat potvory, která by bosse zaměstnaly, zůstalo mi jen pár hp, a pak stačil jeden útok, a bylo po mně. Bylo to neustále save/load a nakonec mě to nebavilo takže dohráno s iddqd.

    Celkově wad byl hodně povedený. Množství nových textur obohacovalo vizuál a většina mal byla opravdu pěkně zpracovaná. Na projekt více tvůrců to tentokrát bylo velmi dobré a kvalita nekolísala jako u mnoha dalších projektů. Až na pár výjimek byla celou dobu hratelnost spíše pohodová a nebylo tu tolik pastí, léček a dalších nechutností, které se poslední dobou v modech čím dál častěji vyskytují.

    OdpovědětVymazat
  44. Finální shrnutí na blogu
    http://doom.starehry.eu/?p=7767

    OdpovědětVymazat
  45. Sry, trvalo to, měl jsem krátkou pauzu, ale dohrál jsem to. V mapě 30 je boss, ale zde je ukázka, jak vám s ním pomůže cyberdémon, ale nestihl jsem zabít toho 1 cyberrdemona a 2. :( Ale jinak za mě dobrý wad, příště dám ty lines. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. https://cdn.discordapp.com/attachments/456174508089278514/916800178214813776/doom313.bmp
      Jinak nemohu ,tam kam nahrávám jinak fotky mi nejde se přihlásit na můj účet přes FB. :(

      Vymazat
  46. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat