Uplynulý měsíc byl hezky aktivní, přestávka evidentně prospěla. Já se bohužel nezapojil, zvládl jsem odehrát pouze první tři levely a pak naprosto došel čas. Tentokrát nás česká třetí pokračování projektu 1000 Lines a já doufám, že se konečně dostanu ke hraní. Přeji dobrou zábavu a propařené svátky.
Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.
Návod na spuštění:
Stáhněte si
GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu
Leebigh´s Doom Blog.
Autoři vydali hotfix pro GZDoom, blíže v oficiálním fóru
OdpovědětVymazathttps://www.doomworld.com/forum/topic/125479-1000-lines-3-community-project-rc-3-final-is-released/
** Episode 1 - Mars City **
OdpovědětVymazatMap01 - Dust Devils / Aquila / Last Call For All Passengers by AD_79
Po složitém pátrání a bádání v rozsáhlejších mapách se vracíme k jednodušším a kompaktnějším levelům ve třetím díle projektu 1000 Lines 3. Opět použit osvědčený vizuální motiv balíku OTEX v inovované vanilla verzi. První level přináší základnu uloženou ve skaliscích s kyselinkou kolem, mapa přináší tři výškové úrovně, mezi kterými se přenášíme teleportem a výtahem. Kromě nového vizuálu potkáme prvního nového nepřítele - plazma zombie a uvidíme nové sprity pistole a místo rotačního kulometu disponujeme útočnou puškou. Po eliminaci prvních protivníků se vrhneme do kyseliny pro první klíč a výtahem pak vyjedeme nahoru do dalšího patra, kde najdeme klíč k červeným dveřím. Klíče jsou mimochodem barevně odlišné - náne zde zelený a fialový, snad to nebude v dalších mapách příliš matoucím protože na mapě se dveře zobrazují v původní barvě. Protivníků je pouze 46 na třetí obtížnost, ale i tak se průběžně doplňují, takže se nenudíte. Minul jsem raketomet, jenž se na mě potměšile smál na sloupku a ještě jeden další secret. Příjemná mapička na úvod.
Map02 - Tharsis Awakens / Eris and Dragonfly / Stargaze by Psyrus
Ocitnete se v poněkud rozlehlejší základně a čeká vás také notně tužší odpor v podobě 170 mutantů k odstřelu. Okny koukáte na lávová pole v okolí, ale musíte se dát přímo, kde zpacifikujete nepřátele, promenádující se kolem fialového klíče. Nakouknete i do skal, kde vás ostřeluje první arachnotron, ale se samopalem si s ním hravě poradíte. Postupně zkoumáte chodby základny a čelíte průběžnému odporu, přičemž přítomnost raket tuší, že vám nepřátelé svou základnu nedají jen tak. Mutanti se zjevují odevšad, ze skrytých zdí, nebo se teleportují, takže akce je kontinuální a rychlá. Podíváte se i na venkovní plochy, kde vás čeká záplava hochů s plazmovkou, kteří vám notně mohou pocuchat fazonu. Naštěstí dostanete do ruky plazmovou pušku, do které máte z mrtvých vojáčků munice dost. Zdánlivý klid před východem se také změní v hektickou akci a až třemi spínači si otevřete cestu k exitu. Zdá se, že mapy budou rychlé a plné akce, tentokrát se autoři ani neobtěžovali se secrety.
Map03 - Lower city grime / Liberation / Isosceles by Psyrus
Jen se rozkoukáte a pálí po vás zombie vojáčči a impové ze všech stran na úvodním prostranství, takže opět máte co dělat. Pokud používáte mouse look, tak se můžete pokochat dokonalou iluzí vysokých věžáků. Vyběhetre po schůdcích nahoru, abyste si zpřístupnili cestu nahoru a poté, co seskočíte z můstku zpět na nádvoří, otevřou se vám dveře do interiéru komplexu, což je provázeno bohatou náloží nepřítel. Poté, co výtahem sjedete do hlubin základny, procházíte po cestičkách nad kyselinou a utíkáte kupředu, přitom pacifikujete četné mutanty včetně těch silnějších, kteří po vás pálí ze všech stran. Na otevřeném prostranství pod mrakodrapy se vám plazmovka opravdu hodí a je vidět, že autor s tímto počítá, protože nábojů do plazmovky je zde přehršel. Pak již po užších cestičkách proniknete k východu. Mapa je lineární a prst na spoušti držíte permanentně. Pěkný akční kousek.
Map04 - Monuments of Mars / reflex17 / Digislide by Psyrus
Čtvrtá mapa je plošně docela rozlehlá a vzhledem k malému počtu nepřátel mi připadala docela prázdná a v rozsáhlých plošných chodbách, halách a otevřených prostranstvích jsem se docela ztrácel. Pobíháte a ostřelujete mutanty a mapa vás vede přímo za nosem. Ale najdou se i skrumáže, ve skladovacím hangáru vás čeká zaklínač a venku před východem na ploše před palivovými věžemi se na vás vrhnou zástupy přeskinovaných kakodémonů, kteří mají křiklavě zelenou barvu. Mapa uteče velice rychle, ani se nenadějete a je konec. Z hangáru se už nedá vrátit zpátky, takže jsem na hledání dvou chybějících secretů rezignoval. Poněkud slabší úroveň.
Začátek první epizody je povedený. Menší úrovně střídají rozsáhlejší a potěší i změny v grafice, zbraních a nepřátelích. Obecně mám raději klasickou sestavu, ale jak hrajeme pravidelněji, tak jsou změny vítaným zpestřením. Secrety mám zatím všechny, k raketometu v prvním levelu vede cesta pomocí tlačítka u dveří v exitu.
OdpovědětVymazatto leebigh: díky za odkaz na hotfix.
Map05 - Martian Vista / Walter / Undefined by AD_79
OdpovědětVymazatPátý level vás přenese do kompaktní základny. V úvodu si můžete dát svačinu v baru, samozřejmě až poté, co zlikvidujete přihlížející zombie vojáky. Pak se vrhnete do zkoumání základny plné chodeb s výškovými převýšeními, výtahy a dveřmi, ke kterým si musíte opatřit klíče. Zajímavostí je stacionární a nezničitelná střílna, chránící perimetr ohnivými výboji. Nepřátelé jsou dávkováni průběžně a tentokrát vás nečeká jejich teleportování. Level opět rychle ubíhá a dokonce můžete seskočit do exteriérů. Zde se mi započítal secret, ale jak se dostat na skálu ke spínači, jenž spouští megasféru, to se mi přijít nepodařilo. Pěkná akcí naplněná základna.
V mapě 05, jak tam třílí ty ohnivé výboje, tak tam mě přišlo že buď kvůli to mu nebo nevím, že se občas nějaký zvuk neozve. :/ Ale zatím to vypadá dobře. :3
OdpovědětVymazatMap06 - A Memory From Earth / Aurelius / Creators by Psyrus
OdpovědětVymazatPoměrně stísněná mapa, v níž jsem si připadal, že se pohybuji v kruhu. Hned zpočátku na vás začnou pálit nabíhající nepřátelé. Vlevo je modrý spínač a vy se musíte dát směrem doprava, kde bojujete ve stísněných točitých chodbách, kde máte poměrně málo prostoru k manévrování a navíc na vás útočí často nepřátelé ze zálohy, a jako naschvál jde většinou o protivné plazma boys. Postupnou aktivací spínačů si spouštíte i poněkud větší arénové prostory, ale než jsem dospěl k zisku modrého klíče, průchod stále stejnou cestou jsem absolvoval asi třikrát. Poté, co se dopídíte k modrému klíči, spustí se na malém prostoru invaze revenantů, impů a kulometčíků, což je nejobtížnější část levelu. Pak jen kyberdémon, zaklínač a máte hotovo. Další zaklínače potkáte i v průběhu explorace mapy. Mapa je poměrně obtížným kouskem.
Map07 - Back Alleys and Interlopers / Chester / Patterns by Psyrus
OdpovědětVymazatPo textovém předělu pokračujete dále v další kompaktní úrovni, jež využívá prostor na maximum a využívá výškových převýšení. Na pískovém podkladě zkoumáte základnu kolorovanou v šedých kovových barvách, přičemž na vás průběžně útočí palba spíše slabších mutantů. Poté, co eliminujete odpor, musíte chvíli přemýšlet, kudy dál, koukáte na zelený klíč za plůtkem, ale cesta k němu nikde. Ale nakonec najdete správnou cestu vedoucí předkokem do hloubky do dalšího sektoru, kde opět čelíte tuhým soubojům, přičemž se musíte vyvarovat sudům. Po výtahu postoupíte opět do výšin, kde po tuhých bojích včetně dvou zaklínačů se dopídíte ke klíči, jenž vám otevře cestu k východu. Kompaktní základna se mi velice líbila, směšuje poměrně náročnou akci s trochou přemýšlení, kudy dále.
Map01 - Hned na začátku mě zaujal zcela nový vizuál. Noví plazma vojáci, retexturovaní impové. Stejně zbraně jaou upravené. Rychlejší pistole, samopal místo minugunu, který střílí velmi rychle a brokovnice je taky o něco rychlejší. Potěšilo mě rovněž rychlé přepínání zbraní, které mi v mnoha moderních wadech chybí a hodně zlepšuje hratelnost. Samotná mapa je malý komplex na rozehřátí.
OdpovědětVymazatMap02 - Na UV nás čeká více než 200 potvor. Akce je přesto pohodová. Na konci nás čeká souboj s velmi početnou hordou impů. Jsou tu i noví retexturovaní Cacodémoni. V tomto komplexu se nám postaví už prakticky celý bestiář Doomu 2. Už se tu dá najít plezmovka, akorát mám pocit, že tu nefunguje munice, která padá z plazma vojáků. Seberu je ale nic mi to nepřidá. Zkoušel jsem načíst hru bez hotfixu i s ním, ale bez efektu. Pokud je to rozbitý, tak bude hra bez plazmy o dost těžší.
Map03 - Ocitáme se přímo ve městě marzu. Parádní neokoukaný vizuál s novými nepřáteli je super. Akce je tu hodně od začátku do konce. Naštěstí je munice do plazmy dost, takže ty nefunkční od vojáků zatím tak nechybí.
Zatím se mi to hodně líbí a rád si to zahraju až do konce, i když přes svátky ani nebude na Dooma tolik času.
Map08 - Concrete Avalanche / Scotty / Sludge by Dragonfly
OdpovědětVymazatZajímavá mapa, v níž se ocitnete v tech based základně obklopené lávou a skalami, jež slouží patrně k těžbě. Hlavní nástrahou, samozřejmě kromě nepřátel, jsou všudypřítomné drtiče, mezi kterými se musíte proplétat a aktivovat spínače, což vede obvykle k invazi nepřítel ze zákrytů, což mnohdy na stísněném prostoru vede k hektickým bojům se zběsilým nanévrováním. Cestičky jsou nelineární a musíte najít dva klíče, které vedou k odblokování posledního drtiče vedoucího k exitu. Mapa je docela nepřehledná, i když není rozlehlá ,.Ale nakonec se dobrá věc podařila a oba klíče jsem našel. Nicméně při reloadu pozice před východem poslední drtič zůstal spuštěn a musel jsem použít cheat. Mapa v kontextu megawadu průměrná, i když idea pohyblivých stropů je zajímavá.
Map04 - Pěkná celkem přímočará mapa, kdy se probijíme postupně ulicemi města, přes sklady do industriální části. I přes omezení 1000 linek to na mapách není znát.
OdpovědětVymazatMap05 - Tentokrát se nacházíme v malém tech objektu s několika teleporty a pěkně zpracovanou jídelnou. Je tu nový prvek v podobě ohnivě věže, která střílí hodně rychle silné ohnivé koule a asi se ani nedá zničit.
Map06 - Spletitá malá mapka, která má vynikající cyberpunkový styl marz města. Na malém prostoru nás čekají hektické boje zejména po aktivaci modrého spínače a ke konci je přítomen i Cyberdémon. V závěrečném souboji velmi oceňuji rychlost přepínání zbraně, takže je možné rychle vybrat vhodnou zbraň v závislosti situaci na bojišti. To je v jiných modech problém, protože než běžně hráč vymění zbraň je většinou po něm.
Map07 - Další pěkná úroveň odehrávající se ve spletitých ulicích města na marzu. Nepřátel je něco málo přes 100, ale díky archvilům, kteří se sem později nateleportují, počty ještě dost narostou. Jinak se to hraje dobře i na UV.
Map08 - Tentokrát se nacházíme v továrenském komplexu, kde je spousta drtičů, takže je nutné být opatrný. Je tu spousta zajímavých zákoutí a celkově ta mapá má specifickou atmosféru scifi komplexu. Škoda, že po bitvě u konce se už nedalo vráti, abych našel zbývající secrety, protože megasféra viděná z prvního secretu by se mi na konci hodila.
Jinak jsem zjistil, že minice z plazma vojáků mi přidává náboje do samopalu.Nevím čím to je, fix mi z nějakého důvodu nefunguje.
Map09 - Spletitý technický komplex s poměrně dlouhou herní dobou a velkou akcí. Postaví se nám tu i 3x Cyberdémon na poměrně malých prostorách. Munice do plazmy je dost a ke konci už je tu i BFG.
OdpovědětVymazatMap10 - Předposlední mapa 1 epizody se vesměs odehrává v exteriérech základny. Design je spíš jednoduchý a využívá rozlehlých prostranství, které se často uzavřou a záhy změní v arény. Potvor je tu 350, což se postará o akci, která získává díky upraveným zbraním nový a zábavnější rozměr. Samopal je dobrý na dálku, což je věc také chybějící v Doomu. V průběhu akce se objeví první 2 cyberdémoné, které jsem šikovně využil k likvidaci spousty revenantů a arachnotronů. Závěrečná aréna nabízí další dvojici Cyberdémonů, dvojici Spiderbossů a hromadou potvor. Prostoru spousta, většina potvor se pobila sama včetvě obou Spiderbossů a o zbytek se postaralo BFG, takže pohodová akce na závěr.
Zkusil jsem to pustit s tímto parametrem
OdpovědětVymazatPFEnh.PK3 DoomHDv03.PK3 1k3rc3.WAD 1k3rc3-hotfix.WAD pal_plus.WAD
Interception I s tím šel ok. GZDoom, ale u tohoto nového wadu rolování kolečkem na myši způsobí objevení exit statistik a načtení další úrovně. Dále nevím, zda jsem tam měl zahrnutou i tu opravu pro GZDoom. A pokud bych to hrál, bude potřeba si na to zvyknout, docela konverze.
Tak ty grafické mody nejsou kompatibilní, samostatně je to ok.
VymazatTento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatMap09 - Martian Midnight / DMPhobos / Dark Matter by Tristan Clark
OdpovědětVymazatKlasická tech based mapa, v níž infiltrujete komplex plný nepřátel, ale čekají na vás i spletité cestičky, alespoň na první pohled. Čekají vás propletené chodby, výtahy i schůdky, prokládané prostornějšími oblastmi, v nichž si můžete zabojovat s celkem 160 mutanty. Mapa zahrnuje spoustu spínačů, díky kterým se neustále něco otvírá, přibývají protivníci, ale vcelku je průchod lineární a nikde jsem nebloudil. Akce je poněkud tužší, jelikož na vás čekají tři kyberdémoni, navíc na dvou místech prokládáni invazí baronů, přičemž v prvním případě se vám teleportují zákeřně za záda. Nicméně vše se dá zvládnout, level byl zábavný a hrál se velice dobře.
Map10 - Red Alley / Alter / Fabricated Paradise by AD_79
Jubilejní desátá mapa se odehrává v exteriérech, v nichž vás čeká více než 300 protivníků. Samozřejmě se na vás nevrhnou najednou, ale postupně a otevřená prostranství se zaplňují hordami protivníků všeho v druhu v pestré směsici. Masakry se opakují postupně ve vlnách, tak jak proniknete do nové oblasti nebo za otevřenou bránu. Mapa je náročná, ale férová a najdete dost lékárniček i power upů. I přes velký počet protivníků mapa rychle odsýpá a slouží hlavně k odreagování a procvičení vašich reflexů. Tím spíš, když najdete několik bossů.
Map11 - In Kasei Valles / Aurelius / On The Outer by Alfonzo
OdpovědětVymazatPoslední desátá mapa přináší komplexní strukturu, přitom na relativně malém prostoru. Ocitnete se v úzké chodbičce mezi skalami, shora na vás zezadu zhlíží kyberdémon. Postoupíte na kyselinové prostranství, kde vás postřelují mutanti shora, včetně druhého kybernetického bosse. Musíte spínačem aktivovat výtah, kudy se dostanete do bezpečí z kyselinky, přičemž nesmíte váhat, jelikož vám brzy vyprší ochrana obleku. Pak procházíte mezi skalisky více směry, můžete mezitím zlikvidovat kyberdémona a postupně bojujete v otevřeném prostranství, abyste si aktivovali výtahy a sebrali oba klíče, jež potřebujete ve finále k otevření bariéry, jež vede k východu. Mapa je velice povedená a nabízí hektické souboje v perfektním a důmyslně designovaném skalním prostředí.
** Episode 2 - Tudor Times **
Map12 - Forlorn Hope / Liberation / Eminence by Psyrus
Z futuristické budoucnosti se Doomguy přenese na Zemi, jen ovšem v době Tudorovské éry. Což mu nikterak nebrání si to s mutanty vyřídit i ve středověkých reáliiích. Autoři nás nenechají vydechnout a bez jakýchkoliv skrupulí nás jen s pistolí vrhnou do akce. Na uvítanou vás zasype firebally nový nepřítel, černý gargoyle, jenž je ovšem upraven a třeba na rozdíl od Jaedenova megawadu Tenebrum je znatelně rychlejší a agresivnější. Prostředí je goticky laděno, zkoumáte útroby hradu, příčemž se musíte vydat na dvě strany, abyste postupně získali oba klíče, potřebné k otevření finální brány. Akcce je poměrně hektická a autoři s tím počítají, jelikož raketomet s bohatými zásobami nunice se velice hodí. Prostoru na střetnutí je také dost. Potěší drobné detaily, jako slepičky a ovečky za plotem. Velice povedená mapa na úvod.
Map11 - Poslední level je opět v cybepunkovém prostředí moderního marz města. Centrální prostor je vyplněn kyselinou, a tak je potřeba i s pomocí obleků postupovat rychle. Mapa není sice veliká, ale zato spletitá a pěkně zpracovaná. Nepřátel je požehnaně a dokonce se tu postaví další Spiderboss a 2 Cybedémoni, přičemž jeden se dá zlikvidovat telefragem. Ve dvou případech nás čeká náročný boj s oprvdu velkým počtem nepřátel a hojně je tu i archvilů.
OdpovědětVymazatPrvní epizoda má opravdu parádní nový neokoukaný vizuál, stejně tak většina map byla zpracovaná opravdu pěkně, ani zde není tak znát, že je to opět komunitní projekt spousty maperů.
Map12 - Druhá epizoda se odehrává nečekaně ve středověku, a tak se prostředí velmi změní, což je super. Hned na začátku potkáme novou potvoru darkimpa z Heretica, kterého používám zrovna u mě v DMT. Oproti darkimpovi z realm667 má tenhle jiný útok, ale dává dost damage, takže darkimpové dokáží být v houfu dost nebezpeční Ocitáme se na předměstí s průhledy do zalesněné krajiny. Obtížnost bojů pomalu roste, ale je hned k dispozici raketomet a hromady nábojů.
Map13 - Viridical Mines / Worm / Solstice by AD_79
OdpovědětVymazatProstředí dolů je opět skvěle zpracováno. Rozkoukáte se na travnatém porostu v kulisách stromů a musíte se vrhnout do hloubky doliny mezi skalami. Vyřídíte si to s mutanty okupujícími dno rokle i skaliska a výtahem vyjedete do prvního patra. Pomocí spínače a výtahu rychlým během postoupíte do vyšší sféry a nahoře musíte vyřídit odpor dotírajících mutantů, abyste se dostali k modrému klíči. Ten vás postupně dovede až k exitu. Nepřátel je sice jenom devadesát, ale dokážou vám notně zatopit, navíc když se proti vám vrhají v temných nepřehledných oblastech. Gotické mapy se mi zatím velice líbí.
Map14 - Bad Manor / Nootrac4571 / Lost in Scripture by AD_79
OdpovědětVymazatTřetí středověká úroveň a opět nový motiv. Tentokrát zkoumáte plošně rozlehlé město s četnými budovami. Nejprve si musíte poradit s náloží mutantů na otevřeném prostranství, přičemž se někteří ještě přiteleportovávají. Centrální budova plná tuhého odporu je opatřena dveřmi, ke kterým musíte najít klíče. Musíte pošmejdit venku a najít tam zákoutí vedoucí do relativně skrytých sektorů, kde najdete potřebné klíče. V centrální hale pak podstoupíte tuhé souboje, abyste si našli cestu k poslednímu fialovému klíči, jenž nabízí vstupenku do poslední oblasti ukrývající se za fialovou branou. Poslední tlačítko spustí lavinu a venku se na sloupech objeví zaklínači a záplava gargoylů, které není snadné zlikvidovat. Další skvělý level.
Map13 - Tentokrát se octneme ve skalách, kde je ukryto několik staveb. Mapá je více do výšky, což je vždycky vizuálně atraktivní. Boje už jsou akční, zejména náročná pasáž byla za modrými dveřmi. Díky upraveným zbraním a rychlému přepínání se to dalo dobře zvládnout.
OdpovědětVymazatMap14 - Pokračujeme do panství nacházející se uprostřed náměstí. Prostory jsou rozlehlé, avšak designově strohé. Potvor je tu už 260, takže akce je hodně zejména u obou klíčů a hlavně po otevření závěrečných dveří tlačítkem. V mapě je docela dost archvilů a na konci spousta darkimpů, kteří dokáží rychle zaplnit celou oblst a je nutné dávat na ně pozor.
Map15 - Tentokrát se nacházíme v hradě vysoko nad krajinou. Hned ze začátku je vidět cyberdémon, který nás bude ve venkovních oblastech ostřelovat. Mapa je hodně o přesouvání se po různých plošinkách a hradbách. Cyberdémon se dá občas i využít ku prospěchu hráče. Ke konci je opět jeden massakrfest a Cybedémona opět zlikvidujeme teleportem. Tenhle prvek se tu vyskytuje poměrně hodně.
OdpovědětVymazatMap16 - Několik domů kdesi na venkově. Zde je hojně využíváno teleportování dalších potvor vždy při postupu v úrovni. Prostoru je tu hodně, takže bez problému. V této epizodě je naprosto minimum nábojů do plazmovky, takže je třeba využívat především brokovnice, samopal a raketomet. Konec mapy je opět v duchu souboje v aréně, kde jsou tentokrát silnější monstra a především archvilové jsou tu potom nepříjemní, protože se dá schovat jen za úzké sloupky, což je před revenantími střelami hodně těžké, skoro až nemožné. Hledání sekretů v této mapě je pohodové. Ani nebylo třeba se snažit a našel jsem všechny.
Map17 - Zvláštní spletenec skalního města, lehce futuristického designu a hrobek. Je tu také spousta možností spadnout dolů do kyseliny a teleport pryč žádný, přičemž je tu nutné často přeskakovat po plošinách a sloupech. Moc mě tahle mapa neoslovila. Konečně je tu i munice do plazmovky, avšak do ostatních zbraní mi občas docházela.
Map15 - The Black Ramparts / Bauul / Our Final Dance by Tristan Clark
OdpovědětVymazatPoměrně tuhý oříšek. Pohybujete se v hradu a po vysokých hradbách nad kyselinovou propastí. Hned na úvod vás spatří kyberdémon a opravdu není snadné se vyhýbat jeho střelám, tím spíš, když kolem vás je nepřátelský doprovod. Boss je osazen přímo v centru komplexu, takže vás může trefit prakticky všude, jeho likvidace vám spotřebuje munici, takže jsem ho nechal být, jen musíte být stále ve střehu a počítat, že zdálky přiletí jeho raketa. Boje na úzkých hradbách vás provází celou mapu a jsou poměrně náročné. Samozřejmě se dostanete i do budov, ale zde jsou prostory též stísněné. Na závěr se konečně po úzkých cestičkách po hradbách probojujete na rozsáhlejší nádvoří, na němž postoupíte ostré souboje s velkým počtem zombie vojáčků, impy a zaklínačem. Ve finále konečně můžete telefragovat zlotřilého kyberdémona a pokud chcete vstoupit do tajného levelu, musíte pošmejdit po mapě a najít druhý exit, který ani není označen jako secret, ale dá se snadno přehlédnout.
** Secrets maps **
Map31 - Farfarout / Xyzzy / Moonlight Butterfly/Dark Sun Gwyndolin from Dark Souls
Poměrně temná a krátká odpočinková úroveň. Spočívá zejména ve šmejdění a pátrání, kudy se dát a jaké tlačítko stisknout. Zprvu šmejdíte v uzavřených tmavých chodbách mezi kovovými stěnami a postupně se vám otevře druhá část mapy, poněkud více otevřená. Nepřátel je pouhých 26, přičemž se objevují postupně a po jednom, dominují impové a občas revenant. Ve finále se vám zpřístupní cesta k teleportu, jež vám umožní získat klíč k dvířkám k exitu. V zásadě nejde o nic převratného.
Map32 - Vintage Murderfest / Roofi / To Drink the Blood of Stars By AD_79
Druhá tajná mapa nevyžaduje nalézt secret v předchozí úrovni a dostanete se do ní automaticky. Ale oproti kratičké 31. úrovni jde o velice tuhý masakr. Designér vás vrhne do víru bojů, na nádvoří se proti vám vrhne horda nepřátel a ze zamřížovaných oken vás ostřelují hell knightové v hojném počtu. To ale není vše, čekají vás další sály a navíc chodby, také plné nepřátel, včetně dvou kyberdémonů. Jako možnost usnadnění lítých bojů vám poslouží secret hned v první místnosti, kdy pomocí skrytého tlačítka se dostanete na vyvýšenou oblast s nesmrtelností a municí i zbraněmi včetně BFG. V mapě potřebujete najít dva klíče, jež slouží k odblokování spínačů. Úvodní vlny nepřátel jsou poměrně dobře zvládnutelné, ale ta poslední po aktivaci finálního tlačítka na vás vrhne několik zaklínačů provázených dalšími vlnami mutantů. Tuto poslední vlnu jsem již nezvládl a musel jsem použít cheat. Mapa je zábavná, ale poslední vlna mohla být trochu přístupnější.
Na secret levely jsem úplně zapomněl. Musím to napravit.
VymazatMap16 - Corruption / Pegleg / Pathfinder by Psyrus
OdpovědětVymazatNávrat do původní kampaně. Tentokrát se pohybujete ve venkovní oblasti kolem domků, jež jsou obklopeny nepřáteli, kteří se průběžně teleportují po dosažení určitého milníku v mapě. Jakmile si vyčistíte venkovní oblast, můžete se vrhnout do průzkumu interiérů. Jsou zde jednak secrety a pomocí tlačítek si postupně zpřístupňujete další oblasti budov. Přičemž se další enemáci objevují znovu i venku, takže máte pořád co dělat. Ve finále si musíte otevřít bránu, jež za hojného odporu mutantů vás dovede k exitu. Relativně kratší a pohodová úroveň.
Map17 - Ceremony of a Thousand Stars / AD_79 / Where Time Ceases to Be by Ad_79 (Additional texture and flats made by Jimmy)
Velice zajímavé skalní město, tvořené kamennými skalními masivy v kombinaci s vysokými domy zakomponovanými do komplexů skalisek. Mapa je rozlehlá plošně a pracuje s výškovými převýšeními, výtahy a s nutností přeskoků přes skalní cestičky, jež se tyčí nad námi, jakmile do mapy vstoupíte Nepřátel je relativně málo, ale jsou velice dobře strategicky osazeni, takže vás mohou z vrcholů a zákoutí dobře trefit. Při bojích se uplatní v hojné míře raketomet, naštěstí jsem do něj měl dost munice. Mapa je jinak lineární a postupujete stále přímo bez zbytečných návratů a postupnou aktivací spínačů se využitím všech tří klíčů se hladce dopídíte k východu. Pěkná práce.
Map18 - A Farewell to the Dark Ages / antares031 / Darkest Hour by Tristan Clark
Perfektní akčně zaměřená úroveň odehrávající se v propletených exteriérech a chodbách na podkladě vodní hladiny. Nezastavíte se prakticky od začátku, neustále se na vás vrhají nepřátelé a postupně zkoumáte jednotlivé oblasti a sjednáváte si přístup do zatím skrytých zákoutí za plůtky a rozplétáte tak klubíčko mapy, přičemž potřebujete postupně všechny klíče. Akce je férová, zprvu snadno zvládnutelná, ale později přituhne, zejména slaughter fest u fialového klíče je docela náročný. Ale to ještě není všechno, na konci na vás vybafne kyberdémon, který je na malém prostoru docela oříškem, ale naštěstí se mi jej podařilo s pomocí těžkých zbraní zpacifikovat. Docela mě pobavil prasečí chlívek plný krmících se pašíků.
Map19 - Gutter Waltz / Dac / Jellyfish by Psyrus
OdpovědětVymazatPoměrně krátká mapa odehrávající se v kulisách městečka s výletem do skal na konci levelu. Postupně krůček po krůčku si sjednáváte přístup k výtahům a spínačům, díky kterým se postupně aktivují schody, jež vedou na doposud nepřístupná místa. Každá akce je provázena nadílkou mutantů včetně poněkud obtížnějších střetnutí. Na závěr musíte spadnout na otevřené skalní prostranství, kde si to vyřídíte s dalším přívalem nepřátel na skalách a na vodní hladině. Mapa příjemně odsýpala a ubíhala bez zádrhelů. Další pěkný kousek.
Map18 - Designově povedená mapa. Spletité uličky města místy doplněné vodními kanály vypadají pěkně. Ke konci je tradiční masakr. Munice do plazmy už tu bylo taky dost a hlavně je dobré, že je tam jak megahealth tak megasphera a modrý armor, což se hodí. U exitu číhá cyberdémon, ale ten se dá odlákat a jeho likvidace není nutná.
OdpovědětVymazatMap19 - Celkem malá mapa udehrávající se v uličkách středověkého města. Potvor přes 200, takže nás čekají 3 stále obtížnější massakry. Munice tu bylo hodně takže i plazmovku jsem měl takřka neustále plnou. Je tu použit efekt, jak darkimpové vylétají postupně z oken domů.
Map31 - Zajímavá atmosférická mapa. Je to v klidném duchu a spíše o hledání cesty dál. Sem tam se teleportuje nějaká potvora, většinou jsou to impové. Protože jsem hrál s pistol startem, měl jsem k dispozici pouze brokovnice, takže Archvile na konci docela dal zabrat.
OdpovědětVymazatMap32 - To je docela jiný masakr. Nacházíme se v aréně, kterou dvoří dvě velká nádvoří a okružní cesta. Po nelezení každého klíče a aktivaci spínačů se nateleportuje do mapay opravdu hodně potvor. Nábojů je tu velmi hodně i BFG. V průbehu se objeví i dva cyberdémoni, ale v té skrumáži jsem se jin nevěnoval a postarali se o ně ostatní potvory. V poslední fázi se do mapy tleportuje docela dost archvile, takže počty z 350 mi na konci narostly až na 600, jak se to tam nezi sebou neustále likvidovalo. Hrál jsem tady jen na 3 obtížnost, ale i tak to byla celkem výzva.
Map20 - Wall of Omens / WH-Wilou84 / Paleblood waltz by AD_79
OdpovědětVymazatPoslední část druhé gotické epizody je velice obtížným nářezem. Hned v úvodu se na vás vrhnou mutanti jako zběsilí, jakmile o kousíček postoupíte, tak se otevře stěna a přibudou další. Jakmile zpacifikujete úvodní odpor, postoupíte teleportem do další otevřené části. Zde na vás čeká vysoko na hradbách spousta arachnotronů a další mutanti dole, kteří vám znepříjemňují život. Než se postupně podaří eliminovat pavouky, trvá to docela dlouho a navíc spotřebujete velké množsví munice, hlavně proto, že jsou daleko a palba na blízko tak není možná. Postupnou aktivací tlačítek si najdete cestu k fialovému klíči, hlavním cílem je však najít klíč modrý, jenž vám otevře poslední a nejtěžší část. Na nádvoří se proti vám vyhrne kyberdémon a spousta baronů. Toto střetnutí bylo opravdu těžké a vyžadovalo několik reloadů pozice. Zakončení gotické části se povedlo perfektně.
Map21 - Skull / Lord_Z / Timeweaver by Psyrus
OdpovědětVymazatTřetí epizoda se odehrává v tropickém ráji, jenž je ovšem zaplněn nepřáteli. Na začátku se proti vám vrhnou vojáčci, kteří se ztrácejí v travnatém porostu, ale vzápětí se proti vám postaví i mancubus nebo arachnotroni. Z otevřeného prostoru proniknete do důlní chodby a do rozsáhlé jeskyně, kde na otevřeném prostoru po vás pálí revenanti a arachnotron a až díky jejich vzájemným soubojům se mi podařilo tuto část zvládnout. Zpočátku je třeba šetřit munici, jelikož jí nenajdete zrovna přehršel. Potkáte nového nepřítele, kybernetického vojáka s plamenometem, jenž svou odolností odpovídá zhruba hell knightovi. Z jeskyně seskočíte dolů do další travnaté a skalnaté části, kterou proniknete zpět do důlního tunelu, kde se na vás vrhnou impové, původně zavření za mřížemi. Získáte modrý klíč a postupně se prokousáte k východu. Pěkná a pestrá mapa.
Map20 - Poslední mapa druhé epizody už patří mězi hodně těžké. Už od začátku je akce hodně rychlá. Následný prostor na nádvoří nádvoří ostřeluje opravdu hodně arachnotronů. Tady bylo dobré, že jsem měl spoustu munice z minulého levelu, takže jsem je všechny zlikvidoval, což mi hodně ulehčilo další průchod mapou. Závěrečný souboj v aréně s cyberdémonem, kam se začne teleportovat spousta baronů. To je ještě v pohodě, raket je tu spousta a Cyberdémon se dá dobře využít, ale v další vlně se otevře průchod s revenanty a archvili, kteří dokáží armádu oživit ve velmi krátkém čase. Navíc se tu nedá pořádně nikde před jejich útoky schovat. A hlavně je potřeba být neustále v pohybu před spoustou střel. Tady mi BGF chybělo, protože jsem minul secret level a ani v žádném secretu jsem ho nenašel. Právě na takové arény je jeho použití ideální a má to taky být takové uspokojení. Tohle mi dalo zabrat opravdu hodně.
OdpovědětVymazatMap21 - Třetí epizoda a nové prostředí. Zcela nový vizuál se odehrává v džungli, dokonce je tu ambientní ozvučení. Tempo hry příjemně zvolní, takže ze začátku je to postupná likvidace slabších potvor a postupně se přidávají silnější. Během chvíle se dá sehnat prakticky celý arzenál. Stejně jako v prvních dvou epizodách je i zde specifický nový nepřítel a tentokrát se jedná o plamenometnýho vojáka. Vydrží docela dost, ale po likvidace vybuchne a poškodí vše kolem i včetně nepřátel, což se dá využít. Příjemný začátek.
Map22 - Crossbones / Dreadopp / Sanctuary by AD_79
OdpovědětVymazatPo krátkém úvodu v kamenné chodbě proniknete do skalního otevřeného sálu, kde se na vás vrhnou protivníci ze všech stran a máte co dělat, abyste se ubránili. V cestě vám brání blokované dveře a spínač, takže musíte proniknout skalní chodbou do další skalní oblasti, kde po klikatých cestičkách nad vodou bojujete s nepřáteli a dostanete se k výtahu s modrým klíčem. Ten vám umožní vstoupit do dveří , kde vás čeká tuhé střetnutí s revenanty a následně se objevíte v druhém skalním dómu, kde na pyramidě z lebek na vás zhlíží kyberdémon a postupně se objevující hell knightové, s nimiž bojujete na úzké cestičce nad lávou. Naštěstí s pomocí plazmovky se podařilo zpacifikovat neje je, ale i kyberdémona a výtah se zeleným klíčem mi byl již přístupný. Následně vás čeká finální střet a pomocí zeleného spínače si otevřete cestu k východu. Pěkná a intenzivní mapa plná akce.
Map23 - Exile's Path / Misty / Smog by AD_79
OdpovědětVymazatZajímavá mapa odehrávající se ve skalách, zpestřených rostlinným porostem a lávou dvojího druhu. Žlutá nezraňuje, jak jsem měl na počátku obavy, ale oranžová vám připálí vaše chodidla. Nepřátel je docela dost, převažují ti slabší, ovšem ve větších počtech, v kombinaci s těmi tužšími. Za průběžných střetnutí zkoumáte labyrinty skalisek a pomocí spínačů si průběžně zpřístupňujete jednotlivé pasáže úrovně. Náročnost soubojů průběžně stoupá a v závěru se na vás vrhnou dokonce dvakrát zaklínači spolu s dalšími mutanty, které mágové houfně oživují. Vizuálně čistý a také po stránce hratelnosti perfektní kousek.
Map24 - Efflorescence / Dragonfly / Hourglass by Dragonfly
OdpovědětVymazatDalší skalní úroveň, jež nabízí více otevřeného prostoru k soubojům tváří v tvář mutantům všeho druhu. Po průzkumu úvodní krátké jeskyně, kde jsem bohužel minul secret s berserkem, k němuž se patrně již nelze vrátit, seskočíte do zelenavé trávy a po eliminaci úvodního odporu se vrhnete do skal v celkem třech patrech, kde se dopídíte k prvnímu klíči. Každý klíčový bod je provázen teleportací dalších mutantů, takže je akce kontinuální, munice do raketometu je naštěstí dost, takže nemusíte příliš šetřit. Modrá brána vám otevře doposud uzavřenou bariéru a další cesty, ve kterých musíte najít další dva klíče sloužící k otevření finální brány s kyberdémonem. Ale boje ještě nekončí a po cestě nahoru se musíte vypořádat s dalšími mutanty, často zákeřně vylézajícími ze zákoutí zeleně. Velice zdařilá akčně laděná mapa.
Map25 - Where Lies the Strangling Fruit / Major / Yearning for Clarity by AD_79
OdpovědětVymazatOtevřená rozsáhlá plocha v úvodu je plná roztroušených protivníků. Navíc vás další oblažují palbou z pyramidy a okolních skalisek, takže se máte co ohánět. Po schodech vystoupáte nahoru do jeskyní a získáte přístup ke dvěma klíčům, jež potřebujete k otevření centrální budovy, v níž na vás čeká zaklínač a revenanti. Teleportem se dostanete do dalšího sektoru a chodby, jež vede k finální aréně na podkladě vodní plochy, kde absolvujete hektické střetnutí s mutanty, teleportující se všude kolem. Modrý klíč vám otevře závěrečnou oblast s exitem, kde na vás útočí další zaklínač. Jednoduchá, ale povedená mapa.
Mapa 15 se mi nějak bugla v Glboom+, nešel mi zmáčknout 1 switch a plno míst, kde je daná akce impopsible, tak jsem mohl přes to jít a spadnout dolu, i monstra padali dolů, třeba na začátku Cyberdemon, ale mapu jsem dohrál, i když jsem musel přes idclip dozabít chybějící monstra. Ale předchozí mapy byly v pohodě.
OdpovědětVymazatMap26 - A Trail of Scorched Earth / Chester / The Primordial Sludge by AD_79
OdpovědětVymazatArchitektonicky zajímavý komplex skalisek zasazených do kyselinového jezera. Infiltrujete mezi úzká zákoutí skal, zpřístupníte si výtah a bojujete jednak mezi skalisky na otevřenějších prostorách a nebo přeskakujete na skalní římsy z dalších výtahů, jež se vám postupně zpřístupní. Dokonce musíte přebíhat mezi zátoky kyseliny a přeskakovat po ostrůvcích , což ztěžuje odpor mutantů, kteří na vás nabíhají a nebo se teleportují či vylezou z děr. Později přibudou i otevřenější prostory zejména v závěru. Mapa skvěle střídá výšková převýšení a akce je po stránce obtížnosti adekvátní. Skvělý kousek.
Map27 - Nightfall / DMPhobos / Satelites for lunch by AD_79
Další perfektní mapa.. Tentokrát nečelíte výškovým převýšením, mapa je plošší, ale notně propletená a nelineární. Pronikáte do komplexu převážně v dřevěných dekorech, jenž je obklopený vodou a skalisky. Můžete se dát více směry a přitom čelíte poměrně bohatému odporu. Dokonce najdete tři kyberdémony. Jeden z nich zůstal zaseklý mezi skalisky a vyřídil jsem ho ve spolupráci s arachnotronem, který se do něj pustil. Další dva jsou v aréně mezi skalami a souboj byl notně tuhý, ale zvládnutelný, jelikož máte k dispozici hojnost nábojů do plazmovky. Potřebujete dva klíče, první z nich vám spustí skalní výstupek, díky němuž proniknete do zatím uzavřené části jeskynního komplexu. Druhý vám otevře dveře k východu.
Map22 - Po odpálení náloží se dostáváme do podzemní části. Jeskynní komplex má jednu centrální oblast, kam se postupně vracíme a po sebrání klíče se zde objeví nová várka potvor. Prostor je dostatečný, takže je expizoda zatím v klidném duchu.
OdpovědětVymazatMap23 - Do jeskyn se postupně dostala láva, ale obleků je tu spousta. Akce a obtížnost pozvolna stoupla, ale zatím tu nejsou žádné náročné pasáže ani massakrfesty.
Map24 - Počet potvor stoupl na 200. Pokračuje styl skla a jeskyn v džungli, kde už jsou i nějaké staré stavby. Obtížnost už docela narostla především díky počtům silnějších potvor, archvile a až skoro nezdravého množství revenantů. Vizuál téhle mapy je opravdu pěkný díky stromům, keřům liány zarostlým prchodů, které vytvářejí spoustu schovek. Zelení cocodémoni se v tomto prostředí umí velmi dobře maskovat, takže dokáží mnohdy nemile překvapit.
Map25 - Po předchozích převážně spletitých jeskynních map přichází otevřená plán s centrální tech stavbou. Po sebrání klíčů vždy přijde nová horda. Prostoru je naštěstí hodně. Konečně se dá najít batoh, který mi už v této části citelně chyběl. Je tu taky zrádnou s v podobě špinavé vody, která zraňuje. Dle barvy bych nečekal, že to bude dělat. Portálem se následně přesuneme do technické části mapy, kde následuje aréna , kam se teleportuje opět spousta potvor. Munice je tu hodně a stejně tak hordy přichází postupně, takže prostor se nepřeplní.
Map26 - Poměrně rozlehlý skalní komplex, kde nacházíme ruiny starých staveb. Je tu nutné často chodit lávou nebo se akce zůží na malý prostor. Obtížnost není tak náročná, nepříjemní dovedou být velké skupinky revenantů, jejich střely dokáží v tomto prostedí přiletět z nečekaného směru. Je tu opravdu hodně munice do raketometu. Zato do plazmovky bylo munice v posledních 3 mapách velmi málo, což je velká škoda. Stejně tak postrádám už 16 levelů BFG. Design je místy trochu strohší, zato jiné části jsou pěkně spletité.
Map27 - Dostáváme se do starého komplexu. Mapa je celkem komplexní a je možno prozkoumávat více směry. Stejně tak vizuál je opět pěkný. Akce celkem pohodová, avšak čekají nás tu dokoce 3 Cyberdémoni. Konečne je k sidpozici BFG, takže mnohé boje už se dají zvládnou lépe.
Map28 - Prostředí se lehce změnilo. Dostali jsme se do tech komplexu umístěným pěkně pralese. Takováhle obměna přišla vhod. Cílem je najít několik spínačů, které vysunou sloupky, kudy potom přeskáčeme do exitu. Na konci opět další Cyberdémon.
Map28 - Tropical warfare / Guardsoul / Maelstrom made by Psyrus
OdpovědětVymazatNa první pohled tech based zaměřená mapa, ale záhy zjistíte, že komplex základny je zasazen do přírodního prostředí. Infiltrujete venkovní oblasti, s využitím přeskoků přes skaliska, abyste si pomocí modrého klíče zpřístupnili otevřenou oblast s kamennými bloky, přes které posléze přehopsáte k východu. Přístup k němu není jednoduchý, jelikož musíte aktivovat tři spínače, abyste odstranili bariéry. K výtahu vedoucímu na sloupy musíte zaběhnout do kyseljny. Akce je kontinuální, protivníci na vás nabíhají v hojnén počtu ze všech stran, a na závěr před exitem na vás vybafnou vojáci s plamenomety. Již takřka poslední mapa, ale obtížnost je stále férová a nečelíte žádným zběsilým slaughter festům, což kvituji s povděkem.
Map29 - Path of the Withered Vine / Bridgeburner / Fear not the withering of our world by AD_79
Trochu jsem si přístupnou obtížnost přechválil, jelikož předposlední mapa vás vrhne do víru vášní s protivníky, kteří vás obklopují ze všech stran v jeskyních s lávou. Jakmile se vypořádáte s touto tuhou první vlnou, postoupíte dále k rozsáhlým budovám, kde na vás na nádvoří čeká první kyberdémon a spousta baronů a další havěti. Objekt je uzavřen a musíte vyrazit na pátrání po dvou klíčích, což je provázeno nájezdy dalších hord mutantů v slaughter stylu. Raketomet, plazmovka a BFG hrají prim. A jakmile se dostanete k potřebným klíčům, čeká vás opravdu hektické finále, kde čelíte nájezdům kyberdémonů a spousty dalších potvor. Ale kupodivu se mi boje podařily zvládnout brzy bez zádrhelů, jelikož najdete nesmrtelnost i spoustu munice.
Map30 - False Deity / Aurelius / Catalyst by Psyrus
Finální level přináší nového bosse, který je konvenčními zbraněmi nezranitelný a musíte vypátrat, jak mu přijít na kobylku. Mapa je velice tuhá a je důstojným zakončením celého megawadu. Kolem bossa, jenž je zatím schován za bariérou, proniknete do technické místnosti a postupnou aktivací tlačítek se dostanete chodbičkami do dvou arén. První z nich je arkádově laděná a musíte pobíhat po plošinkách a uhýbat bossovým střelám, jež vás shazují do propasti, kde najdete svou smrt. Druhá na kyselinovém podkladě přináší spider mastermindy a kyberdémony, navíc jednoho tváří v tvář v malé komůrce. Oba tyto sektory byly opravdu tuhé a nepříjemné. Navíc se další nepřátelé objevují průběžně včetně zaklínačů. Bossa zničíte pomocí tlačítka, jež aktivujete až se všemi klíči. Mapa, ačkoliv byla opravdu tuhá, je originálně koncipovaná na rozdíl od klasické Icon of Sin.
** Bonus maps - IDCLEV 33 or 34 required for these levels **
OdpovědětVymazatMap33 - Terminal Transit / Wolf McBeard
Kratičká tech based zaměřená úroveň. Infiltrujete komplex chodeb v kompaktní základně a poté proniknete do exteriéru, kde se na vás vrhnou kakodémoni a další slabší nepřátelé. V secretu se dá najít samopal, ale i bez něj se pouhých 44 nepřátel dá zlikvidovat hladce. Po sebrání modrého klíče se dostanete na perón a mapa tím končí. Bonusový level je opravdu jen jako doplněk a nic převratného nenabízí.
Map34 - Test Map / Liberation -This was made to showcase the new features.
Demonstrační level, v němž autor ukazuje v přehledu použitou novou grafiku a nepřátele, jinak vás v něm nic nečeká.
Map29 - Předposlední kousek přináší porci 500 potvor, takže se dají očekávat massakrfesty. Stylem je to v hlubokém lese. Na začátku se monstra valí ze všech stran, později už se hráč udělá místo a jde to už pohodověji. Po likvidaci prvního Cyberdémona se dostaneme do velké arény s dalším cyberdémonem a spoustou potvor. Je tu však hodně místa, takže jsem si tu s potvorami hrál a poštval je všechny proti sobě. Jedna část je docela nepříjemně ve tmě, což stěžuje boje. Otevírají se postupně oblasti, kde je třeba 30 hellknightů, 30 revenantů, později i obří počty baronů a caco. Tady je už akce hodně hektická. Po sebrání růžového klíče se otevřou v hlavní aréně prostory kde je bez nadsázky asi 100 revenantů. Docela by mě zajímalo, jak by to vypadalo, když bych tu nechal původní osazenstvo a vypustil ty revenanty. Vůbec autor téhle mapy jich sem nacpal abnormálně nezdravě moc. Ve velkých prostorech se před jejich naváděcími střelami skoro nedá schovat a hráč je nucen běhat v kruhu, zatímco ho ostřelují ještě třeba macubusové a arachnotroni. Tady stačí jedno zaváhání, jedna malá chyba a 200HP je pryč. Finále je opravdu ve velkém stylu kdy v závěrečné aréně čeká 6 cybedémonů a asi 200 potvor. Já se rozhodl pro taktiku neustálého pohybu, špinavou práci přenechat cyberdémonům. Docela mě překvapilo, jak se ta aréna rychle vyprázdnila, takže jsem ušetřil hromadu nábojů. Bylo tu nutné hodně chytře a počlivě manévrovat. Tady opět chyba končila instatní smrtí. V levelu je naštěstí spousta megasfér a tisíce nábojů do bfg a raketometu.
OdpovědětVymazatMap30 - Finální mapa se odehrává v techbase experimentálním komplexu. Přes 300 potvor, malé prostory a předvším nový hlavní boss, což je mnohem mocnější Macubus s naprosto šíleně mocným útokem. Je třeba se těm útokům vyhybat. Jsou tu i zajímavé prvky jako chůze labyrintem v prázdnotě, kdy hráč nesmí spadnout dolů, zatímco ho ostřeluje boss. To je poměrně náročné a pohyb vyžaduje opravdu preciznost. Následuje naprosto šílený souboj na plošině se 2 spidebossy, cyberdémonem a další hromadou potvor. Je tu sice hodně životů, ale je nutné hodně manévrovat. Celá mapa je hodně náročný massakr. Čekají tu 3 cyberdémoni, 4 spidebossové a opravdu hodně revenantů. Mám pocit, že tvoří polovinu osazenstva.
Závěrem mě tenhle wad příjemně překvapil díky novým potvorám a především bohaté palety nových textur. Když jsem prvně viděl že je to opět další varianta 1000 lines, zvažoval jsem neúčast, ale nakonec to bylo velmi povedené a dokonce je i kvalita map stabilní a ani není znát, že se jedná o další dílo mnoha tvůrců.
Sice se mi jebla mapa 30 v Glboomu, že nejde zabít ten boss, ale za mě wad super, dávám 10/10. Nejvíc se mi líbila 3 episoda, styl džungle mám rád. :)
OdpovědětVymazat