čtvrtek 6. října 2022

Anorakův týden 28/2022

Tento týden jsem hlavní pozornost dělil mezi God of War II a Breath of Death VII. Druhý díl God of War nehraji tak intenzivně, takže jsem odhadem (podle počtu trofejí) zhruba v polovině. Zatím je to o něco vyváženější než první díl. Překážky jsou lépe zvládnuté a případné časové limity o něco tolerantnější. Celkově je tak hraní výrazně plynulejší. Naopak hádanky jsou propracovanější. Jednotlivé lokace jsou často propojené a pocit funkčního světa je díky tomu lepší. Snad se zase autoři neutrhnou na závěr ze řetězu.

Breath of Death VII

Mimo hlavní díly jsem se pustil na mobilu do spin-offu God of War: Betrayal. Hra je z roku 2007 pro platformu J2ME. Technické zpracování tedy dnes nenadchne, špatně to ovšem také nevypadá. Jde o 2D akci, která ale zachovává mnoho prvků z velkých dílů. Zatím mám za sebou šest úrovní a je to překvapivě chytlavé. Některé úrovně jsou navíc dost krátké, díky čemuž jsem jich pár opakoval abych prozkoumal napoprvé vynechané části.

Breath of Death VII jsem po dlouhé pauze konečně dohrál. Je to velmi povedená pocta tradičním JRPG. Každá objevená narážka mě opravdu potěšila. Herně jde o klasiku, která asi nikoho nepřekvapí, ale je solidně zpracovaná. I téma záchrany civilizace nemrtvých je zajímavé, ačkoliv příběh jako takový je klasika. V partě jsou nakonec čtyři postavy - kostlivec, duch, upírka a zombie. Díky tomu se hra perfektně hodí do výzvy - kategorie Vzkaz ze záhrobí, kde je nutné hrát za nemrtvého. Komentář zde.   

Hrou měsíce října zvolil Sledge akční plošinovku Abuse. Jako asi většina lidí jsem ji na DOSu hrával, ale konec nikdy neviděl. Zatím jsem hru pouze zprovoznil, tradičně v DosBoxu, a odehrál první tři levely. Obtížnost je zatím zvládnutelná, tak snad to vydrží. První dojmy jsou pozitivní, akce je zábavná a grafika zestárla hezky.

Žádné komentáře:

Okomentovat