středa 1. února 2023

DWmegawad Club CZ - #1 Kill & Number One Kill TNG - únor 2023

Tento měsíc nás čeká trojce projektů namíchaných jak pro Doom tak pro Doom II. Autorem všech tří je Angelo Jefferson. Vypadá to, že náš čeká dost akce a podle ohlasů s rostoucí kvalitou. Pokud vás nezaujme první kousek, dejte šanci Doom II projektu.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: #1 Kill, #1 Kill Extra, Number One Kill The Next Generation

 
Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

12 komentářů:

  1. Pustil jsem se do toho, ale ještě nemám zpracované komentáře :-)

    OdpovědětVymazat
  2. MAP01:
    Mapset #1 Kill nás přenese do dávné historie, konkrétně do roku 1997, a nabízí hráči druhou epizodu pro první Doom. První mapa má tradiční vanilla vzhled, žádná inovovaná grafika ani hudba, jenom krystalicky čistá hratelnost v klasickém stylu. Mapa je jednoduchá, pouhých 48 protivníků, ale žádná procházka růžovým sadem to není. Laytout je jednoduchý, bez detailů, ale hrálo se to docela dobře. Vyčistíte první místnost od zombie vojáčků, směrem doleva je malá odbočka nahoru na schodiště, kde se nabízí průhled na venkovní oblast, která je secretem a odkud přilétnou první dva kakodémoni. Pak rovnou za nosem proniknete do další větší místnosti s četnými protivníky a dalšími kakodémony. Zde se nachází i cesta k secretu, který obsahuje další potvory na odstřel. Pak již nerušeně můžete k východu. Nic převratného nás tento měsíc nejspíše nečeká a nevím, z jakého důvodu autoři vybrali tuto archaickou a neznámou epizodu.

    MAP 02:
    Druhá mapa se jevila na první pohled jako průšvih, s GZ Doomem je před vámi i za vámi naprostá tma a musel jsem se přepnout do softwarového renderování, abych vůbec něco viděl. Lekl jsem se, že úplnou tmu autor zvolil schválně, ale není tomu naštěstí tak. I tak je v první fázi viditelnost docela omezená. Naštěstí hned za vámi je tajná zeď, kde najdete automapu a pokud šmejdíte dál, je zde i motorová pila. Z velké místnosti plné mutantů vede zatím jenom jedna cesta úzkými chodbičkami do technické místnosti, kde v budce propojené mostem jsou čtyři spínače. Po stranách dole pobíhají impoové a prasátka. Spínače vám v úvodní hale konečně rozsvítí a pustí na vás invazi nepřítel a červený klíč v centru. Tím se posunete dál a v exteriérech se kousek po kousku za pomoci tlačítek prokousáváte k exitu, Z prvního prostranství vede malý labyrint, za nímž se skrývají dva baroni a secret s kulometem. Doposud jste mohli mutanty porcovat jenom brokovnicí. Mapa pěkně odsýpala, samozřejmě je zde tradiční řekněme neduh prvního Doomu, a to absence většího spektra protivníků.

    OdpovědětVymazat
  3. MAP 03:
    Level je lehce komplexnější, začínáte opět v malé komůrce, kde se dá v secretu najít raketomet, který se už bude hodit, jelikož potkáte četné kakodémony i barona. V první fázi musíte elliminovat odpor potvůrek před modrými dveřmi a symetrickými chodbami proniknete k sekvenci, ne nepodobné v E1M3, abyste se opět úzkými koridory prokousali ke klíči, k čemuž ovšem potřebujete po aktivaci spínače rychle vběhnout do postranní místnosti. Modrými dveřmi pak vstoupíte do teleportu, kterým se dostanete k počítačové místnosti a poté k exitu. Poblíž je zde další secret, kde se ve finále dostanete do zamřížované komůrky a pod vámi hluboko jsou nepřátelé, které ovšem bez pomoci mouse aimingu nejspíše netrefíte. Nevím, jak by se to hrálo v originálním Doomu bez portu.

    MAP 04:
    Akcí naplněná úroveň, kde již přituhuje. Úvodní sál se podaří vyčistit hladce a po výtahu proniknete na hradby, obkružující centrální sál. Zde postupnými souboji vybojujete potřebný klíč. Dostanete se pak ven na prostranství kolem vodní hladiny, kde se na vás vrhne množství kakodémonů a uvnitř v postranním sále je ještě baron. Aktivujete si můstek a propižláte se odporem k exitu. Chybělo mi pár mutantů, na mapě se za exitem zobrazuje ještě jedna chodbička, ale do té se mi dostat nepodařilo. Mapa je v kontextu s těmi předchozími již obtížnější a konečně jsem si pořádně zastřílel, nicméně docela mi chyběla munice do raketometu.

    OdpovědětVymazat
  4. MAP 05:
    Perfektní mapa, vizuálem sice nepřesvědčuje, ale hraje se velice dobře. Atmosféra temnější, jakmile otevřete první dveře, tak se na vás sesypou mutanti přes kyselinovou zátoku. Po schodech vybehnete nahoru a aktivujete si spínač, který vám vysune můstek vedoucí k červenému klíči. Pomocí strafe jumpu se ale tento úsek dá přeskočit. Můžete skočit do kyseliny, která se rozprostírá před vámi a vyčistit si odpor na výklencích kolem, což vám později ušetří práci, a také můžete sebrat health sféru ve výtahu. Pak se dáte červenými dveřmi do počítačové místnosti s barony jako strážci a následně se rovnými chodbami doberete až k výhledu na kyselinovou zátoku, kde seberete žlutý klíč a tím se dostanete k teleportu, jenž vás dovede k exitu. Tajný východ v mapě není a skrývá se patrně v předchozí mapě, kde mi chyběli nepřátelé. Tajný level holt zvládnu za pomoci cheatu.

    MAP 06:
    Další zajímavý level, počet nepřátel a obtížnost plynule narůstá, ale nikoliv přehnaně, takže mě mapset čím dál více baví i přes jistou archaičnost v provedení. Po vyčištění první místnosti na vás čekají tři výtahy odhalující labyrint chodeb a výtahů, kterými se musíte dostat do druhé fáze v obdobném provedení, tentokrát vás nepřátelé postřelují skrze zamřížované průhledy. Nakonec se dopídíte teleportu, který vás vrhne zpět do kompletně proměněné úvodní haly, kde na vás čekají baroni a četní kakodémoni. Pomocí spínače si aktivujete schůdky a získáte modrý klíč, který vás posune dále. Tentokrát kyselinové jezero s budovou v centru, kolem vás výklenky s četnými mutanty. Ale nebojte se, všude se podíváte. Rovnou za nosem se vrhnete volnou cestou do chodbiček propojených dvířky a ve finále si teleportem proklestíte cestu ke žlutému klíči. Ten vás propustí do poslední části, tech based designované oblasti plné potvor, ale klíč k exitu už je na dosah, Akce je bohatá a permanentní, docela místy náročná, zejména díky absenci munice do raketometu. Ale naštěstí získáte plazmovku, kterou se mutanti porcují radostněji. Skvělá práce.

    OdpovědětVymazat
  5. MAP 07:
    Opět přibývá mutantů a také na komplexnosti levelu. Ocitnete se v zamřížované komůrce a mutanti kolem vám notně dávají zabrat, za vámi zatím zavřené dveře a můžete postoupit dál do většího sálu, kde se nahodile teleportují další potvory. Proniknete na prostranství s krvavým žíravým podkladem, odkud vedou mříže, které si odblokujete ve strážních komůrkách. Ke druhým ovšem potřebujete modrý klíč. Za prvními mřížemi následuje poměrně protivná temná oblast, za pomoci tlačítek postupně najdete cestu labyrintem k červenému klíči, neustále se něco děje a útočí na vás mutanti, takže máte prst na spoušti permanentně. Za červenými dveřmi vás čekají další tuhé souboje v kamenné části, včetně hojných kakodémonů a baronů, takže se uplatní i těžší zbraně, nadále máte do rakety munice poskrovnu. Nakonec získáte modrý klíč, který vás opět poposune dál. Další oblast je pokrytá rostlinstvem, postupným průzkumem se dopídíte k poslednímu klíči. Cesta ke žlutým dveřím se nachází v krvavém jezeře - aktivujete tlačítko v budce, která se nachází uprostřed kyseliny. Otevře se průchod, dlužno podotknout, že cesta zpět vám zůstane uzavřena, takže bez klíče nemá smysl ke žlutým dveřím chodit. Po použití klíče následuje skrumáž mutantů kolem vás, navíc se další nateleportují i ven kolem jezera, ale nachází se zde poblíž BFG, takže vše jde hladce a východ je váš. Zdařilý a komplexní level. Number One Kill se zlepšuje mapu po mapě.

    OdpovědětVymazat
  6. MAP 08:
    Finální osmý level, v němž se utkáte s kyberdémonem i s pavoukem mastermindem. Úvodní souboje vás rozehřejí a po průzkumu nádvoří s četnými stromy vstoupíte do velkého sálu se sloupy, kyberdémonem a dalšími nepřáteli kolem. Doplníte si munici, konečně najdete hojnost munice do raketometu, který zde dobře poslouží. Stafáž mutantů kolem kyberdémona využijete s výhodou, jelikož okolní potvory zaměstnají bossovu pozornost a můžete jej snadno zpacifikovat. Zbytek mutantů je již hračkou zvládnout. V další etapě se dáte na obě strany a postupně sesbíráte dva klíče, které vás pustí až k finální oblasti, kde na vás vybafne před exitem spider mastermind. S BFG i plazmovkou se ho jistě podaří pohodlně zvládnout.

    MAP 09:
    Number One Kill je plný překvapení. Bonusová mapa je perfektně zpracovaná a nabízí komplex pevnosti, ohraničené vodní hladinou. Nejprve musíte prošmejdit strážní budovu a spustíte si most přes vodu, abyste se dostali dovnitř komplexu. V úvodu vás čekají souboje na ostří nože s impy a prasaty, z hradeb na vás pálí mutanti z oken a mostů. Vstoupíte na nádvoří a do centrální budovy a postupně likvidujete odpor nepřátel, dostanete se postupně i na hradby a relativně bez bloudění se dopídíte k exitu. Ten ovšem hlídá pavouk mastermind, hrál jsem s pistol startem a neměl jsem munici do plazmovky, kterou pavouk hlídá. Ale dá se vrátit za žluté dveře, kde se můžete napakovat střelivem, a zabití bosse je pak již snadné. Další perfektní kousek, obtížnost jsem zvládl i s pistol startem bez problémů.

    OdpovědětVymazat
  7. #1 Kill Extra:
    Jedná se o samostatnou úroveň, která byla distribuována samostatně jako doplněk k výše absolvované epizodě, opět je určena pro Doom I. Jde o hektickou a intenzivní mapu, hned v úvodu se ocitnete mezi houfy mutantů, kteří vás notně pocuchají. V podobném trendu pokračuje level dále, dáte se na úprk do volných dveří a dostanete se do sálu, kde kolem vás jsou prasata, vojáci i kakodémoni a navíc na schodišti nahoře je baron. Jakmile zpacifikujete tento odpor, je level váš. Výtahy dolů se dostanete k modrému klíči, nesmíte jako já zapomenout na dveře, kde se skrývá raketomet. Celou úroveň jsem tak pižlal s brokovnicí a kulometem, ale dá se to, i když byly souboje zdlouhavé. Modrý klíč vám otevře další příval mutantů a dostanete se do exteriérů, kde vás opět čeká další nálož enemáků a červený klíč. Můžete se projít i po hradbách. Souboje jsou zběsilé, ale dobře zvladatelné, daleko lépe než zpočátku. Vrátíte se zpět, použijete červený klíč a můžete k exitu. Mapa je poměrně lineární, je plná akce, hrála se velice dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. MAP01: Entryway
    Jelikož autor ve svém popisku deklaruje náročnější hru než byl původní Doom II, volím raději obtížnost Hurt Me Plenty. A není divu, postaví se vám kolem 15O mutantů. První level se odehrává s hradním sídle v pískově zbarvených cihlových zdech. Proniknete na nádvoří plné vojáčků a můžete se dát dvěma směry po schodišti, v centru je brána, která je prozatím uzavřena. Infiltrujete první část základny, chodby jsou stále plné potvor, ale munice je relativně dost, postoupíte na schody a zde seberete červený klíč. Teleportem vedle vchodu na nádvoří přeletíte do komůrky s prasetem a puškou, ale nic víc tato slepá cestička nenabídne. Po sebrání červeného klíče můžete proniknout na venkovní nádvoří k secretu, kde si osvěžíte zdraví health sférou. Za červenými dveřmi aktivujete spínač, který vám zpřístupní bránu a můžete za četného odporu skupin potvor k exitu. V této komůrce potkáte první hell knighty. Na úvod zábavná a povedená záležitost.

    MAP02: The Abandoned Mines
    Druhý level vám nabízí podzemní bádání v chodbách dolů, takže většina lokací tvoří hnědé hliněné odstíny, vizuálně podobné druhé mapě z Doomu II. V úvodu naleznete modré dveře bránící vstupu do stříbrné budovy, jež vás posléze dovede k východu. Vlevo jsou červené dveře a chtě nechtě musíte zabrousit do hloubky dolů. Bádáte v chodbách a noříte se výtahem do hlubin postranních komůrek a najdete nejen červený klíč, ale také dvojhlavňovku, která se bude hodit. Za červenými dveřmi je teleport. jenž vás přenese do skrumáže nepřátel za mřížemi a postoupíte do dalšího sektoru, který se trochu podobá další scenérii z druhé mapy mateřské hry. Modrý klíč vás již pustí k východu a máte vymalováno.

    MAP03: Space Port
    Arénový typ úrovně, která mi ale jako Space Port nepřipadá. Dostanete se do obdélníkové chodby obkružující zamřížovanou centrální oblast, postupně si tlačítky zpřístupňujete cestu dál a likvidujete odpor, kde se zjevuje docela dost kulometčíků. Nakonec se dostanete i na prostranství, kde číhá arachnotron a po sebrání modrého klíče na vás vybafne několik hell knightů. Modrým klíčem se dostanete do útrob komplexu, kde je již cesta poměrně přímá rovnou za nosem, odblokujete si bariéru a hurá do exitu. Secrety jsou čtyři v podobě komůrek ve výklencích, odkud na vás vyběhli hell knightové, zákoutí za mřížemi s health sférou se kupodivu jako tajemství nepočítá. Mapset mě zatím velice baví, jsem příjemně překvapený.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP04: Country Side
    Level v rustikálním venkovském stylu. za vámi zablokované mříže s modrou kartou, musíte se dát opačným směrem kolem stájí na venkovní oblast, přičemž se na vás vrhne skrumáž kulometčíků, prasátek a impů. Na křižovatce je lépe se dát doleva směrem do komplexu plného zamřížovaných chodeb hospodářských stavení a nádvoří mezi nimi, proniknete postupně i na exteriérovou travnatou oblast, permanentně s prstem na spoušti, ale akce je příjemně stravitelná a pohodová a vše rychle odsýpá, i když se vám staví pain elementálové i revenanti. Postupně se prokoušete ke třem klíčům, které budete potřebovat v další fázi. Před tlačítkem s exitem na vás vybafne léčka v podobě skrumáže prasat a další havěti, na což musíte být připraveni. Pak se jenom probojujete oblastí s kyselinou a odblokujete si bariéru k východu. Pěkná práce, zatím je spektrum prostředí pestré a poměrně zajímavé.

    MAP05: Radioactive Substance Control
    Komplexní mapa plná kyseliny, jejíž průběh je složitější a komplikovanější. Hned na počátku vyzobete za vámi rovnou tři secrety, dokonce včetně nábojů do plazmovky, které však zatím evyužijete. Vrhnete se do útrob komplexu, dvě chodby jsou zatím blokovány bariérou a zamčenými dveřmi a musíte se dát směrem do kyseliny, naštěstí je zde připraveno několik ochranných obleků. Skrz temné průhledy po vás střílí kulometčíci a dokonce se zjeví pain elementálové. Zdá se, že tito nepříjemní mutanti budou stálým inventářem. Vniknete do temného a nepřehledného jezera, výtahy si aktivujete dva spínače a posunete se pomocí modrého klíče dál. Následuje otravné pobíhání v chodbičkách s otvírajícími se vrátky, až nakonec po delším úsilí jsem postoupil do velkého sálu, kde čelíte nájezdům enemáků a hrátkám se spínači. Dostanete červený klíč a můžete se vrátit zpět na začátek, kde již level bez větších komplikací dokončíte. Architektonicky docela pěkná mapa, ale v některých oblastech mohlo být rozhodně trochu světleji.

    OdpovědětVymazat
  10. v Mapě 12 je bug, jsou tam nějaké místnosti s věcmi a jsou tam i itemy, nelze se tam asi normálně dostat a asi to má být určený jen pro DM, takže tam mají asi chybu, se divím že to není zminěnu na wiki v sekci bugs.

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Bohužel Number One Kill pro Doom II asi už nebudu schopen okomentovat, tak snad to bude příští měsíc lepší

    OdpovědětVymazat