pátek 27. ledna 2023

Anorakův týden 04/2023

Konec ledna se blíží a minulý týden sebou dokonce přinesl nějaký ten sníh. To se k dohrávání Syberie 3 hezky hodilo a příjemně podpořilo atmosféru. Hra není nakonec špatná, ale bohužel vše dobré sráží problematické ovládání a chyby. Příběh, prostředí i samotné hádanky jsou ale na slušné úrovni a částečně tak vynahradí tyto problémy. Po dohrání jsem se pustil i do DLC An Automaton with a plan, které je bohužel naprosto zbytečné. Na sílu naroubovaný mini-příběh s herní dobou asi 15 minut plus stejně tolik animací, navíc částečně již viděných. Jediným kladem tak zůstává hra za oblíbenou postavu. Komentář na Syberii 3 a rozšíření.  

DioField Chronicle - cutscéna

Prošel jsem také další hru z Disney Afternoon, tentokrát poslední od Capcomu - Bonkers. Na rozdíl od té předchozí, mě tato vyloženě zklamala. Jde o klasickou plošinovku, s nepříjemným ovládáním a nezajímavou hratelností. Navíc neznám předlohu, takže hra nemá bonus ani z této strany. Těch pár nápadů už to nezachrání a upřímně jsem byl spíše rád za kratší délku. Komentář zde. Od dalších Disney her si dám, alespoň na čas, pohov, přece jen toho bylo v poslední době hodně.

Jak jste se mohli dočíst v samostatném příspěvku, vyšel remake Colossal Cave Adventure. Původní verzi jsem před vydáním dokončit nestihl, ale nakonec to bylo dobře. Nová verze je velmi věrná originálu a tak nebyl problém využít naučené postupy a následně naopak pokroky z nové verze promítnout do původní textovky. Svým způsobem tak posloužila jako návod. V tuto chvíli mám obě verze dokončené, u nové ale ještě plánuji nějaký průzkum a dokončení posledních dvou achievementů. Hrát originál je zážitek, nejde jen o jeho historický význam, ale jde o slušně hratelnou textovku i dnes. Samozřejmě od jejích dob vznikla řada propracovanějších a přívětivějších textovek, ale vzhledem ke stáří... Nová verze především zachovala atmosféru a všechny herní prvky jak byly. To je třeba podle mě moc dobře, ale nové hráče to asi odradí. Grafická stránka je horší, sice pro tento typ zážitku dostačuje, ale rozhodně bych uvítal lepší zpracování. Hraní si každopádně užívám, což je nejdůležitější. Zde komentář na původní verzi, na novou bude až po kompletaci.

Posledním dokončeným titulem je DioField Chronicle. Toto strategické RPG se celkem povedlo a jde o zábavný mix vylepšování postav, vybavení a taktizování při misích. Obtížnost je ze začátku spíše nižší, ale postupně roste. Ale díky kompletnímu plnění vedlejších misí a jejich občasnému opakování kvůli odměnám jsem ještě před polovinou hry bez problémů překročil doporučený level následujících misí. Příběh je celkem zajímavý a dočkal jsem se i pár zvratů. Mimo mise jsem si užil i pobyt v sídle, kde kromě vylepšování a vybavování probíhá i většina rozhovorů mezi postavami a velmi povedené brífinky k hlavním misím. Grafika je v sídle a animacích tak na běžné úrovni, ale zpracování strategické části mohlo být lepší. Real-time boje s pauzováním při zadávání příkazů jsou povedenou a svižnou konkurencí klasických tahů. Celkově velmi slušná nová značka. Komentář zatím nemám napsaný.

Žádné komentáře:

Okomentovat