čtvrtek 7. října 2021

Anorakův týden 37/2021

Další celkem úspěšný, i když hektický, týden za mnou. Teď, když píši toto ohlédnutí, mám opravdu dobrý pocit, protože většina toho, co jsem hrál, byla opravdu super. Na špičce je asi Police Quest 2, který udržel kvalitu až do konce. Jedinou slabší částí zůstalo minule zmíněné potápění, jinak jsem se dobře bavil. Po dohrání jsem četl pár názorů a komentářů a většina problémů je způsobena nečtením manuálu. Ten je u téhle série celkem důležitý a pomůže předejít zbytečné frustraci. Navíc je i pěkně zpracován. Komentář zde. Teď si dám pauzu, ale třetí díl do konce roku určitě zahraju. 

Police Quest II - reklamy na další hry

Dohrál jsem také Warhammer 40k: Space Marine. Opět platí to, co jsem psal minule. Nejsilnější stránkou hry zůstává atmosféra a pocit z boje, navíc některé lokace a scény jsou opravdu epické, přesně takhle si Warhammer představuji. Komentář bude na Databázi her později, ještě nemám dopsáno, nejspíše o víkendu.

Potěšilo mě také několik kratších věcí. Spytihněv opět obohatil svou FPS Hrot o nový level. Tentokrát jde o Uranový důl a musím přiznat, že atmosféra je pěkná. Ta hra má prostě pro našince něco do sebe. Level má standardní délku, ale obsahuje důlní vláček se kterým lze jezdit, podobně jako v Half-Life. Přidány byly také čtyři nové achievementy, ale jejich splnění nezabralo snad ani 10 minut. Hra se pěkně vyvíjí a už se těším na plnohodnotnou druhou epizodu.

Hvězdná pěchota je nejen skvělá kniha, ale i legendární film. Herních zpracování ovšem moc není a o to větší očekávání budí připravovaná strategie vznikající pod střechou Slitherine - Starship Troopers: Terran Command. Hra vychází až v březnu, ale je k dispozici demo, obsahující tři mise a které jsem musel hned vyzkoušet. Jde o real-time strategii zaměřenou především na taktické využívání jednotek, stavba je spíše upozaděna. Alespoň v misích, které jsou v demu. Hra je založena na filmu a jeho reálie zpracovává věrně. Střety s brouky jsou zajímavé, k dispozici je dost možností a jednotky získávají zkušenosti. Ztráta ostřílených veteránů opravdu mrzí a dvě jednotky zelenáčů sotva zvládnou splnit jejich úkoly. Postup je tedy nutné dobře promýšlet, ale zároveň je třeba pružně reagovat. Každopádně demo má očekávání ještě zvýšila.

Hrou měsíce je tentokrát adventura Discworld. Svět Zeměplochy osobně moc nemusím a ani hrám z tohoto univerza jsem nikdy moc nedal. Bohužel už na úvodní části hry mi vadí dost věcí. Ale nerad kritizuji co jsem nedohrál, takže tomu dám šanci a pokusím se o dokončení. Bohužel je Discworld znám svou vysokou a nefér obtížností, takže to nebude nic rychlého, ale pokud se nebudu moc bavit, asi častěji sáhnu po návodu, uvidíme. 

Potěšilo mě také rozšíření katalogu GOGu o obě Elvíry. Připravovaná česká adventura 1428: Shadows over Silesia ukončila úspěšnou kampaň na Hithitu, u které jsem se nechal zlákat exkluzivní Xzone edicí - přece nebudu mít nekompletní kolekci. Držím autorovy palce a už se těším na hratelnou ukázku. Pokud máte, stejně jako já, rádi filmy od studia Ghibli, tak vás projekt Totoro64 určitě zaujme. Pro fanoušky předlohy - filmu Můj soused Totoro - skvělá kratochvíle, kterou musím co nejdříve vyzkoušet.

Police Quest II - průzkum vozidla


Žádné komentáře:

Okomentovat