čtvrtek 14. října 2021

Anorakův týden 38/2021

Hraní Discworldu mě zatím moc nebaví, takže je pokrok minimální. Dostal jsem ale chuť na nějakou klasickou real-time strategii a v poličce mě upoutal Red Alert 3. Ten jsem v době vydání sice hrál, ale do konce dotáhl pouze jednu kampaň. Po skvělém remasteru prvního Command & Conquer a Red Alert navíc může přijít pokračování a tak byla volba třetího dílu nejjistější. Aktuálně mám nahráno asi 10 hodin a hra je opravdu povedeným následovníkem klasiky. Grafika je sice na můj vkus už příliš barevná, ale hratelnosti to nic neubírá. Navíc mají třetí díly už slušnou kvalitu filmečků. Obtížnost se mi zatím zdá nižší, ale tři kampaně a slušně rozsáhlý datadisk poskytují dostatek prostoru na postupný růst. 

Red Alert 3

Nic dalšího jsem tento týden nehrál, ale nějaký čas jsem věnoval testování nového zvukového vybavení. Konečně totiž dorazil již v červnu objednaný Retrowave OPL3. Jde o zvukovou kartičku (rozměry jsou opravdu malé) připojitelnou k 40-ceti pinovému konektoru například na Raspberry Pi, ale zakoupil jsem ji společně s PotatoPi téhož autora. Společně se dají připojit k běžnému počítači pomocí USB a mohou sloužit jako OPL3 zvukovka například pro DosBox-X. Není tak nutné se spoléhat na, sice kvalitní, ale stále pouze emulaci a je možné si tento legendární čip užít přímo v Yamaha originále. Čisté OPL3 sice nevyužije tolik her, ale zpětná kompatibilita s OPL2 je bezproblémová. Jeden z těchto čipů využívali slavné karty jako například AdLib, Sound Blaster Pro nebo Sound Blaster 16, takže knihovna podporovaných her je ohromná. Zatím jsem si pouze užíval, ale do budoucna určitě připravím nějaké porovnání. Autorem zařízení je SudoMaker a do budoucna plánuje další podobné projekty - kartičky lze zapojovat do sebe a časem tak možná získáme ultimátní zařízení.

Retrowave OPL3

Z novinek bych rád upozornil pouze na dvě věci. První je vydání nové verze enginu ScummVM, která přináší opět slušné množství nově podporovaných her a přichází k 20. výročí. Druhou je zajímavě vypadající adventura Tachyon Dreams. Hra je určená fanouškům her od Sierry, především prvních Space Questů, přichází totiž s EGA grafikou a ovládáním parserem. Zkusím jí do příště projít a přinést nějaké podrobnější dojmy.

5 komentářů:

  1. Wow další "like Siarrovka"! Určitě dávám do wishlistu. Add Discworld - já patřím do stejného klubu. Pratchetta jsem nečetl a tak jsem to chvilku hrál a nevzalo mě to. Možná to je tím, že obecně humor moc u adventur nemusím. K Retrowave OPL3 grtuluju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já četl jednu knihu, další zkoušel a není to můj šálek kávy. Humor u adventur, to je těžké, třeba Space Quest je super. Dost záleží na stylu.

      Vymazat
  2. Nudě u Discworldu se nedivím. Já hrál kdysi demo, v době nějak jak to vyšlo a vůbec m nebral ten za každou cenu vnucovaný humor. Nemám moc rád parodiské věci, mám stejný problém třeba u Sam@Max, neumím se do toho vžít (mimochodem podobné to mám u knih, když je to parodie, ztrácí to pro mě napětí, protože vím, že je to sranda a nemůže se nic stát. Tím ale neříkám, že nemám rád humor, třeba Sierra do spousty her vložila plno vtípků narážejících na kde co, ale uměla to zakomponovat tak, že se člověk pousměje, ale pak se vrhne dále do nebezpečného dobrodružství, i když je hlavní hrdina třeba popelář.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potěšili jste mě, že nejsem sám. Parodie obecně také moc nemusím, velmi výjimečně mě nějaká zaujme. Nikdy jsem nepochopil co kdo má na Bláznivých střelách a podobných "filmech". Sam & Max jsem také hodnotil celkem nízko. O hrách od Sierry se netřeba vyjadřovat, skvěle se mi trefily do vkusu.

      Vymazat
    2. Tak zase u pasivní podívané, kdy mám rád komedie, tak se mě třeba hodně baví filmy s Lesliem Nielsonem. Mě to spíše nebaví, když jde o dílo, které si má pohrávat s mou fantasií, že jsem tak trochu vtažen a vžívám se do toho a to mám u knih a her. Ale je fakt že se mi dodnes nepovedlo se dokopat u filmů k Červenému trpalíkovi a to mám celou sérii doma snad už 15 let.

      Vymazat