pátek 16. prosince 2022

Anorakův týden 32/2022

Vánoce se rychle blíží a času tak není mnoho, ale něco se odehrát přece jen podařilo. Především jsem skončil s hraním Forsaken. Schválně to píši takhle, protože sice mám dokončenou kampaň, ale neodemkl jsem všechny bonusové levely. Sice jsem nalezl všechny ukryté krystaly, ale zřejmě je třeba totéž u secretů a zlata. Upřímně už tak jsem několik levelů opakoval a další čas se mi s hrou už trávit nechce. Přesto jde o povedený klon Descentu, který rozhodně stojí za zahrání pokud máte podobné hry rádi. Remaster je také povedený, nemění na hře nic zásadního i grafika je téměř stejná jen s vyšším rozlišením. Naopak obsahuje i levely z Nintenda 64 a dokonce nějaké nové. Komentář zde

Zarya-1

Rozehrál a rovnou dokončil jsem ještě textovku Zarya-1. Jde o moderní záležitost z roku 2017 určenou primárně pro mobily. Ovládání probíhá výběrem z předem připravených možností, což proti parseru limituje, ale hra je přesto zajímavá. Nabízí mnoho různých cest a ač většina nevede ke správnému řešení, rozhodně stojí za prozkoumání. V mnoha slepých uličkách narazíte na jinde nedostupné informace a je to důležitější než se zdá. Hra má totiž skvělou atmosféru a neoriginální, ale přesto chytlavý příběh. Zážitek ještě umocňuje grafika sem tam získaných obrázků. Pokud máte rádi sci-fi, Zaryu vyzkoušejte i kdyby textovky nebyl váš žánr. Komentář zde.

Tím jsem dokončil herní výzvu, do konce roku se pokusím o nějaký souhrn. Letos bych ještě rád dokončil alespoň rozehraný God of War, tam jsem ale moc nepokročil, a především Chronomaster. V tom jsem naopak už pár hodin odehrál a dojmy jsou zatím rozporuplné. Grafika je předrenderovaná, ale nevypadá to vlastně zle, spíš jsou nic moc postavy a jejich animace. Celkem často přítomné filměčky vypadají dobře a atmosféru hra rozhodně nemá špatnou. Příběh a celkově zasazení jsou zatím to nejpovedenější, je vidět ruka zkušeného spisovatele Rogera Zelaznyho. Četl jsem od něj pouze Noc v osamělém říjnu a i přes určitou podivnost to bylo fajn. Hratelnost je klasická, ale na některé hádanky je až příliš málo nápověd. Často postupuji metodou pokus omyl, uvidíme jak to bude dál. Ve hře lze celkem často i zemřít, ale díky dobře vyřešenému ukládání to není moc problém.


Žádné komentáře:

Okomentovat