čtvrtek 1. června 2023

DWmegawad Club CZ - Rebirth - červen 2023

V červnu si zahrajeme projekt Rebirth pro Doom II jehož autorem je Björn Ostmann. Kromě 32 nových levelů se můžete těšit na novou grafiku a nepřátele. Další novu hudbu, nad rámec několika skladeb megawadu, můžete získat stažením samostatného MIDI balíčku. 

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

Odkaz na MIDI pack: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

 

19 komentářů:

  1. MAP01: Operator
    The Rebirth by měl být totální konverzí, takže jsem zvědav, s čím se autor megawadu z roku 2003 vytáhne. První změny si všimnete hned na počátku, jelikož prvnímu zombie vojáčkovi chybí hlava, jinak se první level nese v intencích rozehřívacích, čeká vás jen pár nepřátel v maličkém komplexu zasazeném ve skalách. Akce bez problémů, potkáte jen vojáčky a pár impů. Neohroženě tedy rozehrávám na Ultra Violence. Seberete červený klíč v levé části mapy a pak se můžete pustit do druhé, spínač vám otevře východ a jste venku. Dokonce jsem vyšmejdil všechny secrety. Zatím dojmy příliš impresivní nejsou, uvidíme co bude dál.
    MAP02: Outer Base
    Druhá mapa je o poznání větší a komplexnější a budete se muset dát více směry. Jakmile vykouknete ven z chodbičky, shora vás začnou z věžiček ostřelovat dva kulometčíci. Naštěstí jsem je včas eliminoval, abych zabránil významnějším škodám na zdraví. Jste na nádvoří komplexu ohraničeným vysokými zdmi, které protíná říčka, do níž musíte vstoupit a dát se do útrob komplexu. Chodbičkou a schodištěm se dostanete na druhou stranu říčky a pokračujete v boji a zkoumání prostor uvnitř. V jednom ze secretů se dokonce dostanete nahoru ke kulometu. Postupně si aktivujete most a získáte modrý a žlutý klíč. Po otevření žlutých dveří vás čeká intenzivnější akce, najkdete dvouhlavňovku, potkáte první kakodémony a dostanete se ke třem spínačům, z nichž dva vám nabídnou porci vepřového a poslední (ten levý) vám ukončí povedenou mapu., Akce je nadále snadná, uvvidíme, jak se Rebirth rozvine v dalším průběhu. Design je jednoduchý, ale pěkný a funkční, ale zatím bych o totální konverzi rozhodně nehovořil.

    MAP03: Paranoya
    Tech based komplex laděný v kovových barvách vám nabídne vyšší počet mutantů a intenzivnější akci, počet protivníků čítá 112. Autor si libuje v léčkách, pokud se dáte rovnou za nosem, tak na vás vybafne horda vojáčků, podobnou past jsem zažil ještě s kulometčíky na jiném místě. Komplex je pěkně provázaný, kromě chodeb a místností se dostanete do haly s vysokými stěnami, z nichž na vás pálí behlaví zombíci, i tak se za nimi postupně dostanete za pomoci červeného a modrého klíče. Nepřátel je víc a mohou vás při bezhlavém postupu docela poranit, i tehdy, pokud prohlédnete výše zmíněné léčky. Mapy jsou zatím kratší, akce dynamicky odsýpá, nepřátelé se zjevují průběžně a ačkoliv nejspíše nepůjde o převratný megawad, zatím mě The Rebirth baví.

    OdpovědětVymazat
  2. MAP04: Sewage
    Zajímavá mapa tentokrát v hnědavých barvách, poměrně kompaktní, střídá nakouknutí do exteriérů, ale převažují zejména úzké chodbičky a kanalizační stoky. Zahrnuje rovněž výšková převýšení a hrála se velice dobře. Vrhnete se do víru akce směrem dopředu na malé nádvoří a po eliminaci odporu si vlevo spínačem odstraníte bariéru na schůdcích vpravo a po ochozu proniknete k červeným dveřím, ale chtě nechtě se musíte vrhnout dolů do stok, kde se uplatní motorová pila na prasátka. Hrátkami se spínači si zpřístupníte cestu k červenému klíči a za červenými dveřmi opět po boji s prasaty se teleportem přenesete k modrému klíči, který vás postupně dovede k východu, poté co si vybojujete poslední klíč. Akce opět hladká bez zádrhelů i na UV obtížnost.

    OdpovědětVymazat
  3. MAP05: The Complex
    Pátá mapa mě velice bavila, nabízí souboje v sevření mříží, mezi nimiž musíte prokličkovat na kruhovou cestičku kolem vodní hladiny, přičemž vás ze všech stran ostřelují všudypřítomní mutanti. Akce je hektická hned od začátku, kdy propadlem sjedete dolů mezi bezhlavé vojáčky a máte se co ohánět, ale rychlé reflexy i lékárničky zajistí vaši neporušenou tělesnou schránku. Hratelnost kromě bojů s nepřáteli, kterých je sice relativně málo, ale v uzavřených místnostech se jich na vás vrhá docela dost, zahrnuje také exploraci. Pomocí spínačů aktivujete nedostupné cestičky a pohybujete se mezi soustavou jezírek a dvířek, které se vám postupně otvírají. Podařilo se mi zatím docílit 100% skóre secretů, takže jsem doposud nadmíru spokojen a zprvu rozpačitý dojem z megawadu se zlepšuje. Potkáte dalšího upraveného mutanta, přeskinovaného barona s křídly.

    OdpovědětVymazat

  4. MAP06: Colossus
    Překvapení, jakmile výtahem vyjedete z podzemí, čeká na vás na sloupu kyberdémon, který na vás spustí palbu. Jako stafáž najdete několik zombíků a prasata. Cílem je koordinovaným úprkem aktivovat spínače, které se nachází na ochozech krytých mřížemi a dostupné pomocí pohyblivých sloupků rozích a aktivovat teleport, kterým otravného bossa zneškodníte. Toť vše, jako překvapení před exitem vybafne arachnotron, ale ten již nebyl žádnou překážkou.

    OdpovědětVymazat
  5. MAP07: Cremation
    Goticky laděná mapa, pohybujete se většinou v tmavých kamenných chodbách. Hned po vstupu vidíte dvoje uzamčené dveře, za třetími je blokovaná cesta. Konečně nacházíme nové dekorativní textury. Musíte vběhnout do podzemí a získat první klíč, s motorovkou nebyla prasátka žádný problém. V druhé fázi vniknete do druhé kamenné oblasti, kde spínačem nahoře odblokujete mříže a projdete do otevřené části s dveřmi, které aktivujete spínač hlídaný mancubusy. Pak najdete špinavou kamennou kobku, kde se potkáte s několika barony. Dveře vedoucí ven fungují na heslo, pokud uniknete ven, dvířka zůstanou zavřená a pokud vám je neotevře některý z baronů, musíte použít no-clip, abyste si poradili se zbylým osazenstvem. Zbývá už jen strastiplná cesta k exitu s mancubusy a zaklínačem, ale naštěstí se konečně v mapě nachází raketomet, sice skrytý v secretu, ale na mapě je pěkně vidět.

    OdpovědětVymazat
  6. MAP08: Pumping Station
    Zajímavá a čistě designovaná mapa, jež se odehrává v kanalizačních stokách a vodních nádržích, plných nepřátel. Tentokrát se i naběháte, protože design je relativně nelineární, musíte sesbírat všechny klíče, což vyžaduje opětovný průzkum některých sektorů. Výhodou je možnost odpravení některých mutantů otevřenými okénky. Akce je férová, ale již bohatší, nicméně mi nedělala podstatnější problémy. Velice zdařilá úroveň.

    MAP09: The Depot
    Další zdařilá mapa, v níž bojujete v kyselinových kanalizačních stokách, musíte prošmejdit četné místnosti, abyste docílili postupu dál. Akce je intenzivní, aktivace tlačítek vede k objevení nových mutantů, dominují kulometčíci a dokonce se na vás vrhne horda revenantů, ale naštěstí máte již plazmovku, takže se tento příval pacifikoval snadno. Mapa je realisticky designovaná, místy až v quakovském stylu, musíte se dokonce vrhnout do roury, jež vás přesune do hlubší kanalizační úrovně. Opět jsem sesbíral všechny secrety, stačí se jen pořádně koukat. Velice pěkný kousek.

    OdpovědětVymazat
  7. MAP10: The Machine
    Mapy se zatím kousek po kousku zlepšují na poli level designu. Tech based mapa s převažujícími stříbřitými barvami je rozepjata do výšky v kruhu kolem kyselinového jezera, kde se promenáduje modrý klíč. Bohužel se nedá přeskakovat mezi etážemi, a tak se musíte postupně prokousávat mezi jednotlivými místnostmi a postupně si zpřístupňovat jednotlivé oblasti. Budete používat spínače, výtahy nebo také teleporty a na konci jsem se někdy poněkud ztrácel, nevěda kudy se dát. Odpor je tužší, dostanete se i do léček, kdy po sebrání klíče se na vás vrhnou mutanti z otevřených stěn. Nakonec se dopídíte i k poslednímu modrému klíči a můžete k východu. Zejména vizuálně pěkná práce.

    MAP11: Teleport Center
    Kompaktní mapa, v níž je cílem probojovat se k teleportu. Po vstupu z úvodní komůrky se dáte dolů doprava, kde je centrální místnost s náloží arachnotronů a vy se můžete dát postupně jakoby do kruhu nahoru kolem této místnosti, přičemž průběžně eliminujete odpor a ozřejmujete si uzamčené žluté a modré dveře a postupně sbíráte klíče. Mapa má tu vlastnost, že po aktivaci spínače není zcela jasné, co se stalo a musíte chvíli pátrat. Ale dříve nebo později se kupříkladu nálož revenantů před východem prozradí sama. V exitu na teleportu sedí zaklínač, ale trochu jsem měl problém zjistit, který spínač na počítačových terminálech spustí schůdky k exitu., Poněkud horší level než ten minulý.

    OdpovědětVymazat
  8. MAP12: Home?!
    Další level s menší rozlohou a jenom 75 nepřáteli. Začínáte ve skladištích po stranách, pokud se přiblížíte k mříži, spustí se palba asi čtyř kulometčíků, pokud jste pozorní, objeví se chodbička, jež vás dovede k jejich mrtvolám, kde se skrývá cenné BFG. Poté se výtahy po stranách červených dveří vrhnete dolů na venkovní nádvoří, kde vás přivítá soustředěná palba impů a arachnotronů. Vícečetnými dvířky pronikáte do útrob budov, abyste našli červený klíč a za červenými dveřmi klíč žlutý, jenž vás propustí na další venkovní prostor, kde se za čilé palby dalších potvor dostanete k exitu. Mapa v kontextu megawadu docela průměrná.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP13: Condemned Streets
    Zábavná směs exteriérových pouličních bitek a zkoumání vnitřních chodeb a prostor. Pobíháte jednak po ulicích, likvidujete postupně se zjevivší odpor a průběžně mezi tím bojujete v chodbách, kdy se vám dokonce na malém prostranství postaví kyberdémon. Jeho likvidace byla ale poměrně snadná, kdy jsem se skryl v chodbičce vedoucí k BFG. Seberete modrý a posléze žlutý klíč, jenž vás propustí na daší pouliční oblast, kde si usilovnými souboji vybojujete spásný východ. Pozor musíte dávat nejen na nabíhající mutanty, ale též na potvůrky , jež vás ostřelují z oken. Zábavný a povedený level.

    OdpovědětVymazat
  10. MAP14: The Undertown
    Perfektní level, jenž se odehrává opět v městském prostředí, ovšem rozprostírajícím se v podzemí. Pobíháte tak mezi skalisky s budovami zakomponovanými do skalních masivů, přičemž se musíte docela obtížně dopátrat dvou klíčů. Budovy jsou docela propojené, můžete nakouknout co se skrývá vedle, což vám pomůže při hledání klíčů. Dokonce jsou zde i teleporty, jež vám umožní postup. Akce je také bohatá, ulice jsou plné pidižvíků, později se nateleportuje druhá vlna, poté kakodémoni a na závěr se objeví i spider mastermind. Mapa skvěle mísí exploraci i akci a je velice povedená.

    OdpovědětVymazat
  11. MAP15: Ugly Halls
    Zas tak škaredě 15. level nevypadá, i když se pohybujete převážně v temných chodbách. Začínáte ve čtvercové místnosti a musíte se dát více směry, vlevo končíte slepě v hale s revenanty, kde se nachází nepřístupný modrý klíč, který jsem v pozdějších fázích nemohl najít. Postupně si za čilého odporu nepřátel sjednáváte přístup k zablokovaným dveřím. Dominují zejména protivní mancubusové, mnohdy jich je několik v malé místnosti. BFG se velice v těchto situacích hodila. Modrý klíč vás dovede k východu, ale zajímal mě zejména tajný východ, který se podařilo najít snadno, jednak za pomoci automapy, jednak se v jednom ze secretů nachází tajná stěna, jež ozřejmí spínač, který spustí tajný výtah k červeným dveřím. Mapa se hrála dobře, i když vizuálem příliš neohromí.

    MAP31: Snowed-in Mansion
    Konečně level, jenž splňuje kritéria totální konverze. Ocitnete se v zasněženém sídle, místo gestapáků potkáte sněhuláky a i grafika je z podstatné části inovovaná. Pohybujete se na zasněžených nádvořích a v bludištích, ale také v jeskyních a kobkách, v exteriérech je grafika kompletně nová a upomíná na Blood, v hlubinách podzemí je grafika doomovská. Mapa se hraje dobře, odpor enemáků je adekvátní, v pozdějších fázích potkáte docela dost baronů, ale BFG a raketomet jim nedává žádnou šanci. V mapě je jenom jeden exit, nemusíte se trápit s hledáním tajného východu, dostanete se přímo do druhého tajného levelu.

    OdpovědětVymazat
  12. MAP32: Zoo
    Zajímavá, i když docela vizuálně jednoduchá mapa. Ocitnete se v kruhové venkovní aréně a všude kolem vás jsou dveře se symbolem příslušné potvůrky, která se za branami kotců skrývá. Absolvujete tak souboje se všemi příslušníky doomovské fauny. Pokud se nechcete s mapou zdržovat, postačí navštívit sluje kyberdémona a pavouka masterminda, jež vám dají klíče potřebné k odchodu nikoliv do důchodu, ale z mapy. Doporučuji šetřit s municí, není jí zas tak dost a náboje do plazmovky budou potřeba. Minul jsem někde dvě potvůrky, i když jsem prošmejdil všechna zákoutí i tajné místnosti.

    MAP16: The Musty Ones
    Level se odehrává mezi hnědě zbarvenými stěnami, poměrně uniformními, ale výstavba a design je pěkný. Po aktivaci spínače proniknete na prostor se čtyřmi věžičkami plnými impů, dáte se do prostor kolem budovy a likvidujete poměrně tuhý odpor, který tvoří mancubusové a zejména revenanti, těch je celá mapa plná. Postupně aktivujete spínače a zkoumáte další areál sídla, využívajíce výtahů a dostanete se i nahoru na věžičky. Akce je hektická, i když počet protivníků čítá jenom stovku. Ale vaše zbraně se zapotí, munice není ovšem přehršel. Poctivá akčně zaměřená mapa.

    MAP17: Xenophob
    Další akční a docela tuhý level. Zprvu se procházíte po cestičkách nad kyselinou, přičemž ze sloupků a oken vás ostřelují revenanti a kulometčíci, musíte zahnout doleva a dolů , kde se probojujete k modrému klíči. Dále musíte seskočit do kyseliny, kde je teleport střežený kulometčíky, který vás přenese nahoru ke spínači, jenž vám aktivuje cestu dál. Brána vede k další oblasti s kyselinou, kolem níž se promenádujete na ochozech a likvidujete nabíhající a taky nalétávající mutanty, kterých je docela dost na malý prostor. Munice opět není mnoho, moje zásoby se docela tenčí. Žlutý klíč je již spása k záchraně z levelu, ve finálním výtahu se kolem vás objevují nejen prasátka, ale také baron a musíte se jim čile vyhýbat.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP18: Death Pit
    Kompaktní mapa, v níž se pohybujete převážně v interiérech. Sál se sloupy umožňuje postup třemi směry, nejlépe je dát se směrem doprava, kde najdete další sál se sloupy, plný prasátek, kde získáte červený klíč. Dveře směrem doleva končí místností s bariérou, která se otevře později z druhé strany. Použijete červený klíč a dostanete se do sálu, jenž oplývá pohledy směrem nahoru a vedou z něj modré dveře. Dáte se do křížku s potvorami a výtahem vlevo vyjedete nahoru, kde je spínač, jenž vám otevře bariéru nacházející se před sálem s červeným klíčem. Seberete červený klíč a hurá k východu. Mapa oplývá množstvím dveří, za nimiž se skrývají mutanti, ale odpor je tentokrát slabší než v předchozích úrovních. Solidní práce.

    MAP19: House of Pain
    Další level v podobném stylu, seběhnete schody a můžete se dát do dvou stran, postup je však blokován modrými dveřmi. Vrhnete se do místnosti a po tuhém souboji klíč seberete a můžete dál. Kruhovou chodbou s četnými prasátky se dostanete k posledním modrým dveřím. Souboje se nesou v akčním stylu, mutanti se vám staví průběžně, postupně si zpřístupníte žlutý a červený klíč, jenž vám otevře exit. Mapa není nikterak převrastná, souboje jsou akceptovatelné a příliš jsem se obtížností netrápil. Ale příliš se mi level nelíbil, možná proto, že je vizuálem v podstatě stejný jako ten poslední, jen poněkud temnější.

    MAP20: The Gateway
    Velice povedená mapa, jež snoubí boje na náměstích a otevřených plochách, dokonce strážených pevnostními věžemi. Akce na otevřeném prostoru se střídá se střetnutími v roztroušených činžácích, jež postupně všechny navštívíte. Každý z nich skrývá odlišné nástrahy, takže explorace nesklouzává do stereotypu. Nechybí výlety nahoru výtahy, stejně tak přeskoky mezi římsami a jednotlivými budovami. Perfektní práce, akce je vyvážená a zábavná, musíte dávat pozor na vzdálené kulometčíky, kteří vám dokážou notně pocuchat fazonu.

    OdpovědětVymazat
  14. MAP21: River of Flames
    Jednoduchá a krátká mapa na rozehřátí před poslední epizodou. V sále zpacifikujete revenanty a impy. Pokud si povšimnete secretu, vrhnou se na vás další kostřičky. Otevře se vám brána do dalšího sektoru se skalisky, temnými skalními chodbami s kyselinovým podkladem, kde se na vás vrhají další skupiny impů. prasat a kakodémonů. Cesta dál vyžaduje žlutý klíč, ke kterému se po několikerých soubojích propracujete, a pak již vejdete do chodby vedoucí k cíli vaší cesty, což je ovšem zpestřeno revenanty, zaklínačem a barony. Krátká a zábavná mapa vyžadující rychlé reflexy.

    OdpovědětVymazat
  15. MAP22: Withered Fields
    Vizuálně působivý level, v němž se setkáte s gotickými hrady a lávovými jezery. Ve skalních chodbách je váš postup blokován nejen žlutou bariérou, ale proti hradnímu sídlu směrem doprava je opět zatím nepřístupná dolina, tudíž musíte zleva do hloubky žíravé krve, abyste v dolinách našli přístup do podhradí. Ve sklepení hradu je spínač, jenž vám aktivuje cestu doprava k horní části sídla, kde se nachází žlutý klíč. Chodba vás dovede k další budově obklopené kyselinou, opět musíte do hloubky, abyste našli modrý klíč, jenž vás pustí dovnitř a po souboji s osazenstvem se dostanete k exitu. Povedený level, akce adekvátní a zábavná, i architektura se povedla.

    MAP23: Dark Arena
    Krátká a intenzivní mapa. Začínáte za vězeňskými mřížemi, odkud se dostanete pomocí nástřelného tlačítka na zdi. Jádrem mapy je centrální aréna ohraničená kruhovými chodbami, do které vede červený klíč. Ten postupně najdete po probíhání symetrickými kruhovými chodbami kolem arény. Zde pak nastane mela, nahoře se teleportují revenanti a uvnitř sbírka prasat a baronů. To ale není vše, na závěr se vám postaví dokonce král kyberdémon. Pěkná mapa na provětrání zbraní. ale víc toho nenabídne.

    OdpovědětVymazat
  16. MAP24: Hall of Despair
    Zajímavá úroveň. Ocitáte se mezi skalními stěnami, v centru sloupky s kyselinou a všude kolem schody a stupně směrem nahoru. Postupně prozkoumáváte jednotlivé dveře, aktivujete spínače a postupně se kousek po kousku cirkulárně dostáváte výš a výš, buď výtahem, teleportem nebo aktivací sloupů. Dopídíte se tak postupně k červenému a žlutému klíči, jež vás propustí k východu. Odpor je průběžný, ke konci se objevují revenanti a baroni, přičemž autor barony staví do skupinek, což vede ke zvýšené spotřebě munice. Nicméně příliš jsem se při akci nezapotil.

    MAP25: The Tower
    Vysoká věž je ohraničená kyselinou a vedou z ní čtyři cestičky směrem do skalistého okolí, kde bádáte v temných chodbách a hledáte modrý klíč, což je provázeno akcí s kakodémony, prasátky a mancubusy. V další fázi vás modré dveře teleportem přenesou ke spínači, jenž vám zpřístupní poslední dveře, kde se již dostanete k cíli, což ovšem vyvolá invazi kakodémonů, zjejivších se z okolí. Mapa krátká, ale akce docela intenzivní.

    OdpovědětVymazat
  17. MAP26: Burning Canals
    Tento level mě příliš nebavil, ačkoliv je oděn do nových textur a grafických doplňků. Z centrálního ostrůvku se nabízí přístup opět do čtyř stran, což je opakovaný koncept u posledních úrovní. Postupně bloumáte chodbami za čilého odporu potvor, přičemž se vám staví revenanti, baroni ve skupinkách, impové i prasata, je relativně málo munice a až ke konci levelu jsem nějakou sesbíral. Po sebrání žlutého klíče se vám zpřístupní a propojí labyrint cest a můstků a poslední dveře vedou do větší haly, kde se probojujete k červenému klíči a ten vás dovede k závěru. Docela nuda.

    MAP27: Wired Hive
    Jméno, tedy úl nebo hnízdo, docela odpovídá, jelikož potkáte docela dost pavouků, ale taky jiné havěti, jež se proti vám hrne ve skupinkách a často jsou na vás nachystány zákeřné léčky. Pohybujete se ve spíše abstraktních chodbách a různých výtazích, docela je to celé propletené a musíte používat i teleporty a potřebujete všechny klíče. Vizuálně jsou přítomny i organické komponenty, což dodává na atmosféře, ale celkově se mi mapa příliš nebavila.

    MAP28: Netherworld
    Mám pocit, že všechny poslední levely začínají zhruba stejně, tedy centrální místností, odkud se yydáváte bádat do hlubin jednotlivých map. I nyní je to podobné, tentokrát má level šedavou barvu nových textur, odkud vyrážíte do labyrintu skalních chodeb zpestřených kyselinovými zátočinami. Mnohé sektory jsou nepřístupné a je na vás, abyste našli správnou cestu. Akce je docela bohatá, i když počet nepřátel není vysoký, opět potkáváte skupinky baronů, tentokrát ale proložené i běžnými protivníky. Nakonec si pomocí dvou klíčů najdete cestu do propasti, kde je sytě červená sálající láva a exit je již nablízko. Docela jsem měl problémy s orientací, ale naštěstí jsem je úspěšně vyřešil.

    OdpovědětVymazat
  18. MAP29: The Abyss
    Předposlední level vypadá mnohem lépe, i akce byla mnohem zábavnější. Napodobuje principy předposledního levelu Doomu II, takže bojujete v kulisách skalisek, nad jezerem kyseliny, i když v kompaktnějším provedení. Postupně zkoumáte labyrint skalních chodeb, plných dveří, jež si musíte postupně otvírat, což není úplně jednoduché a chvíli jsem se i v kompaktním provedení mapy ztrácel. Nepřátelé se vám staví za každým rohem a myslím, že jejich počet byl největší ze všech levelů megawadu. Nakonec se mi podařílo zlomit jejich odpor, a to po likvidaci spidera masterminda i kyberdémona. Pěkný level před závěrečným finišem.

    OdpovědětVymazat
  19. MAP30: Hell's Innards
    Perfektní mapa na závěr. Po krátkém přímočarém úvodu se napakujete zbraněmi a municí a vrhnete se do arény. Tmavá hala s Icon of Sin, do níž se začnou teleportovat nepřátelé, ale jejich přívaly nejsou náhodné, ale nejspíše narežírovány designérem. Zjevují se vám baroni, mancubusové a posléze pain elementálové. Musíte vyjet výtahem nahoru, kde se nachází odpalovací plošinka, z níž posléze sejmete bossa, ovšem nejprve se musíte poprat s aktivací spínačů. Dva jsou po stranách na ochozech a další dva jsou pak dole v aréně. Problém jsou zejména pain elementálové, kteří spotřebovali větší část mé munice do BFG. Pak již vyjedete nahoru a pálíte raketami do okénka v hlavě Icon of Sin, zdálo se mi že jich boss vydržel docela víc než bývá obvyklé. Ale dobrá věc se nakonec podařila. Závěrečný level se povedl perfektně.

    OdpovědětVymazat