čtvrtek 19. prosince 2019

Gothic Playable Teaser

Informace o remaku prvního dílu série Gothic je pro mě překvapením samo o sobě, ale vydání hratelné ukázky je jako zjevení. Po dohrání mám ale dost rozporuplné pocity. Nejdříve je nutno uvést, že nejsem žádný extra fanoušek této série. Hrál a dohrál jsem pouze první dva díly bez datadisků a to pouze jednou, zhruba v době vydání. Na hry mám dobré vzpomínky, především na zajímavý a atmosférický svět.
Hraní teaseru mi zabralo zhruba 3 hodiny a po celou dobu se můj názor měnil jako na houpačce. Nejprve mě překvapilo intro. Je slušně zpracované, ale na pouhou ukázku i zbytečně dlouhé. Navíc po dvou minutách hry následuje další animace a výživný rozhovor. Skutečné hraní tedy začne až asi 10 minut po začátku. Přestože grafické zpracování her obvykle moc neřeším tak zde je to nutné. Grafika vypadá jak u 15 let staré hry, animace také a navíc je hra plná moderních a hrozně vypadajících odlesků a rozmazání. Celkový dojem je tak dost nepříjemný.

Hra nepůsobí zdaleka tak temně jako originál, ale atmosféru to má. Průzkum prostředí jsem si užíval, plnění questů bylo zábavné. Po prvním souboji lze získat slušnější zbraň(ve skutečnosti dokonce dvě) a pustit se do vybíjení příšer. Soubojový systém je trochu neohrabaný, ale když si člověk zvykne tak dostačuje. S mečem +20 byly souboje pohodička.

Rozsah ukázky je fajn a vyzkoušet se toho nechá celkem dost. Lze nalézt dva recepty a něco si ukuchtit. Lze nalézt skryté oblasti nebo plnit několik side questů. Čtyři druhy nepřátel, magické předměty a různé druhy jídla jsou na ukázku také dostatečné.

Za sebe jsem si teaser nakonec docela užil i když mám dost výhrad. Věřím, že grafika se nechá vylepšit a hra potemnit, aby byla věrnější atmosféře Gothica. Pokud autoři na hře pořádně zapracují tak by mohlo jít o dobrou záležitost. Vyzkoušení této ukázky ale rozhodně doporučuji.

2 komentáře:

  1. Já jsem to kdysi strašně chtěl hrát, ale ty souboje jsem v této hře prostě nedal. Remake tak asi nechám plavat.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tady jsou ty souboje rozhodně jednodušší. Jen to jejich ovládání je trochu nezvyk, ale alespoň ten Teaser za zkoušku asi stojí pokud máš možnost.

    OdpovědětVymazat