čtvrtek 12. listopadu 2020

Anorakův týden 46/2020

 Od hraní Crystal Caves jsem si udělal malou pauzu a pustil se do hry která sloužila jako hlavní inspirace - Miner 2049er. Hra je z roku 1982 a přesto je stále hratelná a zábavná. Jednoduchý princip šlápnutí na každou plošinku je v každé úrovni něčím ozvláštněn a tak nehrozí stereotyp. Miner vyšel na mnoho platforem a já se nakonec rozhodl dokončit verzi pro Commodore 64. Vyzkoušel jsem si ale také jiné verze a v komentáři je stručné porovnání. Nejvíce mě překvapila slušná verze pro nepříliš známou platformu Epoch Super Cassette Vision.

Miner 2049er Epoch SCV

Dohrál jsem také datadisk Battle Isle 2: Titan's Legacy. Už z předchozích týdnů je jasné, že mě rozšíření nadchlo a mnoho misí je lepších než v původní hře. Hodně ale vzrostla obtížnost a ke konci i délka misí. Podrobnosti jsou v komentáři. Minule jsme se také rozepsal o shoot'em upu Raptor: Call of the Shadows, se kterým jsem též skončil. Hrát lze sice donekonečna se stále se zvyšující obtížností, ale já se spokojím se ziskem 9 z 10 achievementů u Steam verze. Zde komentář.

Dále samozřejmě pokračuji hraním Fantasy General 2 a příležitostně létám SW: Squadrons. Nově jsem se včera pustil do první epizody první sezóny Sama & Maxe. Tato epizodická adventura od Telltale navazuje na klasiku o LucasArts Sam & Max Hit the Road. Tu jsem konečně dohrál letos v červnu a hodnocení 65% naznačuje mírný nadprůměr. Nesedl mi především styl humoru a řada hádanek. U nové série zatím nevím. Humor také není můj šálek kávy, ale hratelnost je příjemnější. Pro zajímavost, nejvíce mě pobavila cedule s nápisem Dead end. Grafika moc neoslní, ale hra bez potíží funguje i na nových systémech. Uvidím jak dlouhé budou jednotlivé epizody a jak se vyvine příběh. Zatím bych hodnotil podobně jako originál jen z jiných důvodů.

4 komentáře:

  1. To je ovšem velmi slušný výčet! Překvapil mě ponor do hlubokých 80.let. Předpokládám, že bavilo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslíš ty platformy? Něco podobného už jsem dělal u Manic Miner, baví mě to porovnávat. Ani nevím zda to nějak moc lidí zajímá.
    Proč tě překvapilo to hraní starších titulů? Mám na DH dohráno 18 her starších 1985 a z toho 4 letos. A upřímně tyhle záležitosti jsou čistá hratelnost a pokud neobsahují nějakou nepříjemnost, bývají hodně zábavné.

    OdpovědětVymazat
  3. Máš pravdu, kouknul jsem na profil a vidím tam letos 8bitové tituly i NES. Fakt nevím, proč mě to překvapilo. Ono totiž ty máš fakt spoustu dohraných titulů a pak se v tom ty 8bity ztrácí! :) Budeš zkoušet třeba i Jet Set Willyho nebo Green Beret?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je těžká otázka. Jet Set Willyho jsem určitě po Manic Minerovi měl v plánu. Ale těch her je prostě moc a jak jsi poznamenal, beru to docela široce. Mám pocit, že se mi seznamy každý měsíc zvětšují místo naopak. Teď se hlavně pokusím udržet a dokončit rozehrané než se pustím do dalších :-)

      Vymazat