pondělí 2. listopadu 2020

DWmegawad Club CZ - Three is a Crowd - listopad 2020

Minulý měsíc by náročný, 3 wady a asi 100 levelů, přesto se do toho řada z vás odvážně pustila. Osobně jsem zvládl jen krátký Demonfear a v Tenebrum jsem před koncem. Rád bych poděkoval všem účastníkům, nečekal jsem takový zájem v naší malé zemičce. Díky tomu vstupuje projekt již do šestého měsíce. Pro zajímavost, počty komentářů u nás jsou kolem 100 a v originále na Doomworldu asi 350. To svědčí o velké oblibě této skvělé hry u nás. Chápu ale také náročnost hrát každý měsíc celé megawady, takže tentokrát je k dispozici alternativa v podobě DWminiwad klubu. Zvolte si co vám časově více vyhovuje. Tak ale již dost povídání a jdeme na další hraní, tentokrát projektu Three is a Crowd.


Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

DWminiwad klub(počet map): Steep Town (1), Concrete Rage (2), Demonastery (1), Saturnine Chapel (1), McDoomalds 2 (1), Order of the Odonata (1),  Drought (3) - vše pohromadě.

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.
 
Další obsah:
Odkaz na mé pořízené screenshoty

38 komentářů:

  1. Jak jsem už psal, přemýšlím že si dám tento měsíc pauzu, ty tři megawady za měsíc mě docela vyšťavily :-) Předkládaný WAD samozřejmě vyzkouším, ale jestli budu komentovat, to opravdu neslibuji.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To chápu, pro tyto případy jsem přidal tu mini alternativu - 10 levelů za měsíc je mnohem méně náročných.

      Smazat
    2. Koukal jsem, ale připadá mi to takové roztříštěné, no uvidíme, třeba mi to nakonec nedá a pustím se do toho taky :-)

      Smazat
    3. To máš pravdu, každá mapa je jiná. Ale na Doomworldu s tím začali asi před půl rokem a zatím to stále jede. Uvidíme jak na tom budou tento měsíc ostatní a kdyžtak udělám na chvíli pauzu.

      Smazat
  2. THREE IS A CROWD
    Tentokrát autoři projektu DWmegawad Club zabrousili do nekonvenčních vod a připravili nám ke hře poněkud experimentální megawad Three Is a Crowd. Byl zvolen jako hlavní i pro naši českou variantu, ale za sebe musím konstatovat, že volba doomerů v Doomworldu nebyla šťastná, a WAD mi prostě nesedl. Takže se budu věnovat sesterské variantě, a to v podobě DWMiniwad Clubu. Ten zahrnuje sedm či snad osm většinou jednotlivých map, takže možná bude výsledkem série kratších článků na blogu a nikoliv jeden velký

    Three Is a Crowd má být zážitkem tří osob, kterým jsou kladeny rozličné nástrahy. Na začátku máte na výběr ze tří epizod, a navíc ještě poslední část jako finále. Začínáte u stolu, kde spolu s vámi čekají na svou příležitost další dva mariňáci. Každá epizoda začíná ve stejné místnosti, ale je patrná návaznost na to, co se stalo s místností v předchozí epizodě. A samozřejmě jeden doomguy vždy ubyde.

    Level 1:
    Vydáte se na průzkum mapy, sesbíráte zbraně, zabrousíte ke dveřím určených pro modrý klíč, když tu se náhle otevřou protilehlé dveře a začnou na vás útočit impové. Vstoupíte do stříbrné místnosti s věžičkou v centru a musíte proběhnout po chodbičkách v bočních stěnách, abyste si spustili výtah vedoucí nahoru. Zde zpacifikujete odpor monster a po sebrání modrého klíče můžete postoupit dále. Nicméně předtím ještě musíte zlikvidovat zaklínače spolu s pavouky, kteří se objeví pod vámi. Jsou zde i dveře s červeným klíčem, ale k nim klíč nenajdete. Na závěr se pod vámi propadne podlaha a objevíte se před obráceným křížem, jenž je zároveň i východem.

    Level 2:
    Všechny zbraně, co jste nabyli, zase lehce pozbudete a máte jenom pistolku a pěsti. Nic víc vám designér nedá a doporučuji municí do pistole šetřit, jelikož v další mapě se zbraně již neresetují, takže byste pokračovali bez střeliva, jak se mi stalo. Musíte vyzkoumat, jak se takřka beze zbraní prokousat odporem baronů, kakodémonů i impů, které postupně potkáte. A to není ještě všechno. Teleport před východem, zablokovaný červeným a žlutým klíčem, vás přenese na nádvoří s kyberdémonem. Takže vaší hlavní zábavou je uhýbání před střelami a úprk do dveří po stranách, kudy se dostanete postupně ke klíčům. Jsou zde i teleporty, jedním z nich se mi podařilo kyberdémona zlikvidovat, i když nevím pořádně jak. Celou hru tedy vlastně kličkujete mezi protivníky a snažíte se, aby se pustili vzájemně do křížku, čímž si ušetříte práci. Mutanty se zlikvidovat prakticky nedá, ledaže byste je upižlali berserkem, který se vyzývavě nachází na prostranství s kyberdémonem.

    Třetí level mě svou chaotickou stavbou vůbec nezaujal, a tak s Three Is a Crowd končím.

    OdpovědětSmazat
  3. Konečně jsem dohrál ten wad z řijna, Tenebrukj jsem nakonec nedal, nebyl stejně na něj ani čas, a víc mě bavili tyhle 2 wady. Ještě k těm zbylím mapám ze 100 lines:Map28-Už fakt těžší mapa, jsem se na ni vysral a dal až za 2 dny a dal ji.
    Map29-Taky větší horda nepřátel, ale styl mapy pěkný.
    Map30-Hlavně ať je to rychlá mapa a taky byla. Musíte najít všechyn 3 klíče, secret je k 200 hp a nakonec musíte zabít cybera a můžete zabít Johna Romera a hotovo.
    Map33-Taková krátka rychlá mapa, oba sycrety nalezy. Tyhle 2 zbylé mapy šli dohrát raz dva a nejsou spojené, takže musíte mapu 34 dát taky přes command.
    Map34-Hned tu vidím inspiraci z mapy 11 z Doom2. Mapa byla dobrá, secrety nalezeny.
    Tady obrázky:https://ibb.co/album/ZNgNtG
    A zítra si už dám tento wad. :D

    OdpovědětSmazat
  4. Stejně jako leebigha mě hlavní wad moc nebaví. Po prvních pěti nepříliš povedených úrovních jsem se tak pustil do první samostatné úrovně DWminiwadu - Steep Town. Level je dost vertikální a obsahuje slušnou porci nepřátel včetně těch těžších. Hratelnost je celkem klasická, ale po předchozích zkušenostech jsem si u toho příjemně odpočinul. Zatím tedy budu pokračovat tímto směrem.

    OdpovědětSmazat
  5. STEEP TOWN:
    Steep Town je level věrný svému názvu. Ocitnete se totiž v megalopoli s vysokými mrakodrapy. začínáte někde v hloubce v temnotě tvořené stíny vysokých budov a po výtazích stoupáte pozvolna nahoru. Vaše cesta je provázena odporem dotírajících mutantů. Na nejvyšším patře vás čeká uvítací výbor v podobě nálože protivníků v čele s kyberdémonem, který útočící potvory jistí zezadu. Na otevřené ploše vás zasypou střely, tudíž je nejlepší cestou zabrousit do interiéru budov, kde se dá nalézt další zbraňová výbava. Akce je obtížná, čemuž nasvědčuje raketomet jako první dostupná zbraň. Na UV jsem obtížnost nezvládal, ale na třetí obtížnost jde o příjemný akční zážitek. Po rozčarování z Three Is a Crowd šlo o velice příjemnou mapu.

    OdpovědětSmazat
  6. Proč má mapa01 takový konec, co mi buguje v Glboom+? -_- Mě teda mapa přišla na začátek trochu střední, řeším, k čemu jsou červené dveře kde je asi exit level, když žádný červený klíč na mapě není. :( Asi použiju tento exit, jinak to nepůjde. :(

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dveře nejsou na nic, autor si z náš dělá prču :-)

      Smazat
    2. Mě k něčemu aspoň byly, i když s idclip a poté zabití abych mohl hrát s pistol startem mapu02.

      Smazat
  7. Kompletní článek o Steep Town
    http://doom.starehry.eu/?p=6659

    OdpovědětSmazat
  8. Mě to nepřijde špatný, jen nevím, zda mi to hraní nebude trvat déle,zatím jsem dal jen 3 mapy, protože jsem dohrával ten předchozí wad. Zkusím dnes dát aspoň 2 mapy.
    Map01-Trochu na začátek střední už se tu objeví těžší ,onstra a plasma. Nakonec jsem to dal ,ale pooužíval jsem více save slotů. Konec bohužel buglý v GLBoomu+, mám zemřít a exitnout, ale nefunguje to, tak jsem použil idclip a ten exit za červenými dveřmi.
    Map02-Až po přečtení recenze na mapu02 jsem pochopil o co jde, nemáte za úkol monstra zabíjet, ale vyhýbat se jim. Nejhorší je, že už se tu objeví Cyberdemon. Tady budete mít 100% jen u itemů a secretů, U monster je tam menší šance.
    Map03-Tady hned dostanete rocket, i když bych byl radši za ssg, kterou dostanete později, ale musíte najít secret s tou zbraní. Secret k Megošce jsem vědel, kde by mohli být tajný dveře, jen jsem si nevšiml toho rozdílu. K invulnerability jsem použe šlyšel lift a zjistil jsem až později, že tam jsou tajný dveře k secretu. :D

    OdpovědětSmazat
  9. CONCRETE STEEL:
    Level 1
    Concrete Steel obsahuje tentokrát dva levely. Oba jsou tech based zaměřeny a pěkně na sebe navazují. První úroveň je spíše na rozehřátí, i když vám akce dokáže notně zatopit. Základna je propletená a atmosférou mi připomíná spíše první Doom. Design je čistý a graficky vyladěný, bez externích grafických zdrojů. Areál prvního komplexu je nelineární a průzkum můžete vést z více směrů, buď zkoumáte interiér, nebo se z okna vrhnete na nádvoří. Akce je rychlá a plynulá, nepřátel není mnoho, zejména se jedná o vojáčky a impy, nicméně ve větším počtu si musíte dávat pozor. Tím spíš, když se při opakovaném průzkumu znovu teleportují na již vyčištěná místa. Nicméně je obtížnost adekvátní a pohodlně zvládnutelná na Ultra Violence. V závěru přibudou i baroni a vytvoří pěknou skrumáž na návoří před východem.

    OdpovědětSmazat
  10. Concrete Rage je dvojce levelů s postupně narůstající obtížností. První je větší labyrint a druhý zase více akční. Nejvíce mi vadilo časté objevování nepřátel za zády.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mně to naopak vyhovovalo, takže pokud jsem musel přebíhat již prozkoumanými úseky, aspoň jsem se nenudil

      Smazat
    2. Já myslel spíš to, že jdu chodbou, narazím na odpor a v tu chvíli se něco zjeví i za mnou.

      Smazat
    3. Aha, to jsem si ani neuvědomoval.

      Smazat
  11. CONCRETE STEEL:
    Level 2
    Druhá mapa je podstatně větší a obsáhlejší, co se týče plošného rozsahu. Začínáte opět v interiéru základny, ale tentokrát se dostanete i mimo budovy a váš průchod bude navazovat směrem do hloubky skalnatého podzemí, kde strávíte podstatnou část mapy. I odpor je rozsáhlejší a najdete zde i ty těžší potvůrky. Mapa je opět nelineární a někdy procházíte úseky úrovně opakovaně. Designér využívá i teleportu, jenž slouží k přenosu na nepřístupnou druhou část skalní plošiny. Akce se opět nese v zavedeném standardu a i při zkoumání se opět teleportují protivníci, Obtížnost druhé mapy je náročnější, ale taky adekvátní UV obtížnosti. Opět velice pěkný level a vyladěný po všech stránkách.

    OdpovědětSmazat
  12. DEMONASTERY:
    Demonastery nabízí gotickou poetiku a odehrává se v hradu, jenž se patrně dostal do spárů pekelných. Celý komplex je zasazen do okolní lesnaté krajiny a pohledy do exteriérů jsou docela impozantní. Autor za Demonastery získal v rámci Cacowards ocenění Runner Up a je to na mapě vidět.
    Hradní sídlo je komplexní a propracované, pobíháte nejen na hradbách a nádvořích, kde absolvujete intenzivní souboje. Ale i v hradních interiérech, které si taky nepřátelé pečlivě hlídají.
    Zajímavým elementem jsou podzemní lokace, laděné do odstínů růžové. Cítil jsem se, jako bych se nacházel v pekelných útrobách. Do nich se dostanete teleporty a jsou celkem čtyři. Spínačem pak ovlivňujete situaci na hradě, zpravidla odblokováním bariéry bránící vám v přístupu.
    Akce je docela hektická, ale dá se zvládnout i na Ultra Violence, nepřátelé se nacházejí jednak na svých pozicích, ale také nechybí jejich teleportování, jak bývá u moderních WADů zvykem. V pekelných útrobách vás vždy čeká intenzivnější souboj. A také nakonec grandiózní slaughter finále s kyberdémonem.
    Demonastery je velice povedená mapa a ocenění získala opravdu zaslouženě.

    OdpovědětSmazat
  13. Demonastery je rozlehlá komplexní úroveň. Zatím nejpovedenější z mini wadů. Akce je akorát, hraní hezky odsýpá a design je prvotřídní.

    OdpovědětSmazat
  14. Jsem teď v mapě 5 a musel jsem se zeptat na doomworldu, protože jak se dostat k jednomu secretu, to fakt nevím, přes rychlý strafe nemožné. :(((

    OdpovědětSmazat
  15. SATURNINE CHAPEL::
    Saturnine Chapel se bohužel řadí k dalším experimentům, se kterými jsem měl tu čest se setkat na svém monitoru. Level je držitelem ceny Cacowards, ale za sebe musím říci, že jsem z něj vůbec nebyl nadšený.
    Mapa má dvě tváře. Naprosto fenomenální vizuál a pak zákeřnou a nepřívětivou hratelnost. Ocitnete se v zelených, zdánlivvě nekonečných kyselinových jezerech, v okolí vodopády a pahýly suchých stromů, což vypadá velice impresivně a atmosféricky. V centru se nachází vysoká dřevěná stavba, jež je ale na plochu notně stísněná. Můžete si ji obhlédnout zvenčí a nakouknout okénky do sklepení na obyvatele domu. Uvnitř také nalézáte zajímavé architektonické prvky, kyselinové jezero, knihovnu s levitujícími regály knih, jeskyni s kyselinovými vodopády.

    Ve stísněnosti a malém prostoru spočívá úskalí hratelnosti. Nepřátel je ve srovnání s jinými WADy v podstatě jen pár, ale vrhají se na vás ze zálohy, bez možnosti manévrování a hlavně zblízka. Pokud nenajdete secret, tak získáte jen kulomet a plazmovku. Což je relativně dostačující, ovšem munice je hodně málo. Nicméně se hra zvrhává v neustálý festival ukládání a nahrávání pozice. I na HMP obtížnost je hra nezábavné utrpení. Přitom nápadů nám autor prezentuje docela dost, třeba boss fight v jezírku, v němž musíte pobíhat po pojíždějící plošině, aby vás kyselina nezranila.

    Nevím, co chtěl autor hráči nabídnout. Snad torturu v surreálních vizích, to se nám splnilo, kruté úmrtí hrozí každým okamžikem. Ale za mě se to celé hrálo velice špatně. V druhém levelu nastane katarze, kdy sledujete mizící knihovničku, ale pak se neděje už nic a závěr zůstává otevřený.

    Saturnine Chapel je důkazem, že porota Cacowards ankety zřejmě dala přednost vizuálnímu dojmu, ale na poctivou, férovou a zábavnou hratelnost se jaksi nedostalo.

    OdpovědětSmazat
  16. Článek o Demonastery
    http://doom.starehry.eu/?p=6692

    OdpovědětSmazat
  17. No co napsat o Saturnine Chapel. Z okolí stavby mě dost bolely oči. Tohle není dobrý grafický styl. Rozmístění zbraní a nepřátel se mi zdá nevyvážené a celkově mi herní tempo nesedlo. Na mapě jsou tak zajímavá jen technická řešení v podobě pohyblivých plošin, schodů... Zatím nejhorší část miniklubu.

    OdpovědětSmazat
  18. Tvl, mapa 08 není určená poro epileptiky. XDDDDD bludiště s neviditelnými zdi a koukněte. https://ctrlv.cz/CAN6

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. ¨Map 06-Tato mapa se mi líbila, design není špatný, jen jsem musel najít jak se vlastně dostanu k bfg, abych zabil toho Spideramsterminda.
      Map07-Ez, nejprve zabít mancubuse, pak arachtronomi(tagy 666 a 667) a i ostatní no.
      Map08-Mám z ní migrénu, doufám že už něco v tomhle stylu neuvidím, nápad dobrý, ale hlava s tím nesouhlasí.
      Map09-Tato mapa jde vyhrát dvěma způsoby. 1. je Icon of Sic, bohužel jsem spadnul a když chci sebrat žlutý klíč, abych se mohl vrátit nazpět, i když to asi nepůjde tak jsem vpasti a zemřu, prý je to dead exit, ale opět nefunkční u m

      Smazat
    2. Jsem rád že jsem se do těchto experimentů nepustil :-)

      Smazat
    3. Jako špatný to není jako úplně, dohraju to, ale ty předtím byly určitě lepší.

      Smazat
  19. Od McDoomalds 2 jsem čekal spíše nějakou blbůstku a i titulní obrázek tomu napovídal. Nakonec ale šlo o slušnou mapu na celkem otevřeném prostranství a pár budovami. Na závěr celkem dost náročná přestřelka, ale šlo to. Po předchozí mapě fajn překvapení.

    OdpovědětSmazat
  20. McDoomalds 2:
    McDoomalds 2 je pokračováním takřka stejnojmenného WADu McDoomalds. Idea je prostá - Doomguy má po návratu na Zemi hlad, bohužel jak McDonald´s v prvním díle, tak tentokrát Burger King je postižen invazí mutantů. Kručící žaludek jde stranou a přednost má akce.
    Autor se sice jmenuje Garbage (odpadky) a úvodní obrazovka stvořená v malování projektu na důvěryhodnosti nepřidá, nicméně se nám dostává sice jednoduchá, ale příjemná mapa.
    Dominuje exteriérová plocha, v jejímž centru se nachází budova fast foodu. Zpracovaná je ve vanilla stylu, tedy bez přídatné grafiky, ale s přimhouřením oka relativně věrně. V okolí jsou ještě další budovy.
    Akce je dynamická hned od začátku, vyčistíte si prostranství kolem budov a pak se můžete vrhnout do interiérů a vypátrat něco k snědku. Dostanete se i na střechy, což následuje bohatá skrumáž mutantů včetně zaklínače, což je asi nejobtížnější pasáž celého levelu.
    Mapa je opravdu jednoduchá, ale poměrně solidně hratelná, takže amatérský úvodní obrázek neodpovídá pěkně zpracované úrovni.

    OdpovědětSmazat
  21. Odkaz na recenzi Saturnine Chapel
    http://doom.starehry.eu/?p=6714

    OdpovědětSmazat
  22. Mapa 11 má hned zajímavý nápad. Že je tma a rozsvítí se nachvíli jen, když vlezete do čtvercových sectorů, který jsou malinko vyvýšený a je tam textuta kovu s tím modrým kruhem.
    https://ctrlv.cz/mAtu
    https://ctrlv.cz/BICn

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tahle mapa se mi fakt líbila :D
      A na konci fór v podobě secretu s několika lighty itemy.

      Smazat
  23. ORDER OF THE ODONATA:
    Order of the Odonata nezapře mistrovství svého tvůrce. Není jím nikdo jiný než tvůrce legendárního megawadu Eviternity, samotný Dragonfly. Ten dokonce aktuálně povýšil na pozici level designéra v nové retro 3D akci Prodeus.

    Předkládá nám sice jenom jednu mapu, ale ta je příkladem moderního a svěžího designu pro Doom. Respektuje klasickou hratelnost a přitom nabízí jak nové technologické možnosti GZ Doomu při stavbě úrovně, ale také přeskinované některé nepřátele a samostatný boss fight.

    Boje se odehrávají v hradní komplexu. Hned po vstupu do areálu vidíme bohaté stromoví a keře, při pohledu nahoru se skví prostorově modelované střechy, věžičky a 3D modely dekorací, což působící velice efektně. Hradní komplex je propracovaný, navzájem provázaný, ale přitom poskytuje i alternativní cesty. Postupně se vám otevírají i nádvoří a dokonce se můžete vypravit nahoru na střechy. Akce je dynamická, pěkně působí nové modely revenantů a mancubusů. Obtížnost je vyvážená a adekvátní na Ultra Violence.

    Překvapením byl pro mě portál, ne nepodobný těm ve hře Prodeus. Otevře se, jakmile sesbíráte všechny klíče. Domníval jsem se, že už mapa končí, ale jako překvapení se objevil tuhý boss fight, jehož zvládnutí bylo sladkou odměnou za perfektní mapu. Zkrátka nejlepší mapa tohoto DWMiniwad Clubu.

    OdpovědětSmazat