čtvrtek 8. července 2021

Anorakův týden 27/2021

Tento týden jsem dokončil závěrečný díl trilogie Kyrandia. Bohužel jde o zdaleka nejslabší část. Je to škoda, protože hra obsahuje řadu dobrých nápadů. Možnost více řešení, nastavování chování při rozhovorech a vtipně vyřešený bodový systém. Naopak hru tahá dolů vysoká obtížnost způsobená naprosto nelogickými hádankami, jejichž řešení komplikuje přiblble se schovávající inventář. Dalším problémem je mizerná orientace v džungli, kde ani neplatí směry pohybu postavy. Grafika je také nejhorší z celé trilogie, hudba není špatná, ale ke stylu hry se moc nehodí. Výsledkem je velmi rozporuplná hra ze které je nejvíce cítit promarněný potenciál. Komentář zde.

Secret Agent HD - pátrání po tajném levelu

Radost mi udělala minule zmiňovaná HD verze plošinovky Secret Agent. Herně jde o klasiku v běžném stylu Apogee. Patří spíše mezi ty lehčí a hraní je tak velmi příjemným a plynulým zážitkem. To vše platí i pro novou verzi, která navíc přináší povedenou čtvrtou epizodu a editor úrovní. Komunita se činí a mezi již skoro třemi desítkami výtvorů se dá najít řada povedených kousků. Původně jsem neplánoval návrat ke staré verzi, ale nakonec mi to nedalo. Jsem za to rád, protože se ukázal přínos remasteru. Grafika je o dost příjemnější a přitom zachovává styl, ovládání je o chlup přívětivější. Dokončení obou verzí nelituji a porovnání je zajímavý zážitek, ale objektivně není důvod se k původní verzi vracet. Zde jsou komentáře k původní verzi i k HD remasteru. I když mám Secret Agenta HD dohraného, budu se ještě nějaký čas vracet k uživatelským úrovním a stále hledám tajný level. Jsem zvědav co autoři opráší příště.

Nějakou dobu jsem hrál i adventuru Telwynium: Book One - Winter's Dawn. Hra bezezbytku plní veškerá očekávání z popisu. Grafika, hratelnost, vše odpovídá době ke které chtěl autor odkazovat. Jsem zvědav jaký je rozsah hry, zatím se během první zhruba hodiny pohybuji asi po pěti obrazovkách. Příběh se také rozjíždí dobře.

Objevilo se i několik zajímavých novinek. Nejzajímavější je bezesporu TIE Fighter: Total Conversion. Jde o převedení kompletního obsahu původní hry do enginu X-Wing Alliance a dokonce přináší i nové mise. X-Wing sérii jsem začal po koupi nového joysticku od začátku a tohle je jasný kandidát na seznam a motivace se k hraní co nejdříve vrátit. Zajímavě vypadá také hororová textovka The Doom of the Pond, ve stylu ZX Spectrum.


4 komentáře:

  1. Secret Agenta jsem kdysi v první polovině devadesátek dohrál, jenže pořád mi vrtá hlavou jeden otazník. A to, zda ta verze z nějaké shareware kolekce, kde byl i Duke Nukem 1, kterého jsem tehdy tak dohrál, nebyla jen nějaké osekanější verze, tedy zda tam byly všechny levely. Pamatuji si to fajn přesouvání mezi lokacemi a odškrtávání těch projitých. HD remaster by mohla být fajn příležitost, jak si tu dohranost poštemplovat. Na druhou stranu nevím proč, mě pořád fascinuje ta EGA grafika původní verze, i když VGA remaster je asi vždy to nej, co může remaster přinést. Heště že to není nějaká ta moderní patlanina, jakou udělali u remasteru GODs.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V takových kolekcích byla pokud vím pouze verze s první epizodou, to je 16 levelů. EGA grafika mi u některých her sedne více, třeba některé adventury od Sierry, ale tady se to pojí i s mizernou plynulostí takže zážitek z nové verze je mnohem příjemnější.

      Vymazat
    2. I. epizoda a 16 levelů? Kolik levelů má pak plná verze? To by muselo být něco monstrózního. Jeden level je jeden odškrknutý domeček na mapě? Co si tak vzpomínám, tak já měl tu kolekci půjčenou od kámoše a bylo to dáváno k jakési knize o těch hrách, u které bylo několik disket a dokonce mám pocit, že na dvou byla Dune 1 a pak na další byl Secret Agent, Duke Nukem 1, Hugo´s House of Horrors, Last Half of Darkness atd.

      Vymazat
    3. Tři epizody po 16-ti levelech, v HD verzi 4. Ano jeden level je jeden domeček. Je to stejný počet jako u Crystal Caves. Ale třeba Duke Nukem 1 má 10 levelů na epizodu.

      Vymazat