čtvrtek 19. května 2022

Anorakův týden 13/2022

Uplynulých čtrnáct dní jsem věnoval především prvnímu dílu Final Fantasy. Fanoušek žánru hře nemá co vytknout, alespoň ve verzi Pixel Remaster, která obrousila všechny hrany. Klasické nepříjemnosti JRPG na NESu, jako pomalejší levelování a souboje, napravila většina her už na SNESu a dnes je opravdu náročné se až tak vracet. Při hraní obou verzí Dragon Questu jsem si toho užil až dost, rozdíl v tempu obou verzí byl opravdu markantní, a tak jsem rád sáhl po nejmodernějším provedení, které navíc zachovává vše povedené na originálu. Hra mě bavila od začátku do konce a oproti předpokladu jsem hledal i všechny skryté nepřátele a truhly. Hru mám tak v této verzi projetou na 100% a nelituji ani minuty. Oceňuji snahu autorů přiblížit se původní verzi, ale mrzí mě nepřítomnost nového obsahu z verzí pro GameBoy Advence a PlayStation Portable. Kdyby se tento obsah zpřístupnil volitelně nebo třeba po dohrání základní hry, aby nenarušoval původní příběh, byla by to ultimátní verze. Takhle mám v hlavě stále zapsáno, že bych se měl ještě vrhnou na PSP verzi. Final Fantasy I Pixel Remaster každopádně doporučuji a v plánu už mám i všech následujících pět dílů. Podrobnější komentář zde.

Secret of Monkey Island SE - Purple Tentacle

Nedávné ohlášení pokračování legendární série Monkey Island je ideální příležitostí na zopakování prvních tří dílů a dohrání těch ostatních. První dva díly jsem prošel již několikrát a tak jsem dal tentokrát přednost speciální edici. Samotná hra se nijak neliší, veškeré změny se týkají technické stránky. Hudba i dabing se povedly, ovládání je sice trošku kostrbatější, ale jde spíše o zvyk - klávesové zkratky jsou stejně nejrychlejší. S grafikou je to trochu horší, sice není špatná, ale často nevystihuje podstatu originálu. Především postavy si někdy nejsou vůbec podobné. Hra sice nabízí možnost přepínat mezi původní a novou grafikou, ale to bohužel ovlivní i audio stránku. Nakonec jsem hrál v moderním kabátku a v jednotlivých lokacích přepínal pro porovnání. Existuje nástroj pro vytvoření ultimátní verze pro ScummVM, ale chtěl jsem si hru projít tak, jak to vývojáři zamýšleli. Fanoušky LucasFilm Games potěší i upravené easter eggy. Blížím se ke konci hry a zatím jsem objevil změnu sošky Sama a Maxe za Purple Tentacla. Dokončení očekávám o víkendu, hra pěkně odsýpá, protože si dost věcí alespoň rámcově pamatuji. Určitě plánuji postupně, doufejme během letoška, celou sérii, ale možná to ještě proložím českým Tajemstvím Oslího ostrova. A zase se ty plány na letošek trochu zvětšily místo naopak. 

Secret of Monkey Island SE - Sam & Max

Zkusil jsem také získat jeden z posledních achievementů ve hře měsíce Command & Conquer. Konkrétně jde o dokončení kampaně s dinosaury - Fun Park. Bohužel, stejně jako při vydání, i tentokrát se achievement po kompletním projití neodemkl. Buď něco dělám strašně špatně nebo je tam bug. Misí je pět a stále to ukazuje jako dohrané pouze čtyři a to už jsem komplet prošel minimálně třikrát a na různé obtížnosti. Už mě to upřímně nebaví, raději se vrhnu na nějaké fanouškovské mise. Příští týden snad budu moci strávit nějaký čas u hlavního počítače a tak se doufám dostane i na náročnější tituly. Přece jen Final Fantasy VII Remake a Stranger of Paradise mám už rozehrané nějakou dobu. U obou mám sice hlavní příběh dokončený, ale obě chci ještě trochu víc vytěžit. Jde o zábavné hry a obsahu nabízejí ještě dostatek. 

2 komentáře:

  1. Monkey Island 1 jsem zrovna před čtyřmi dny taky dohrál v rámci "seriálu" Lucasovek, které si teď projíždím jednu za druhou a MI byl pátý v řadě. Ale hrál jsem VGA verzi, do toho remaku jsem se přepínal na každé obrazovce jen ze zvědavosti, ale pak se přepnul zpět a herně jsem to projel ve staré verzi, mám ji nejraději. Jestli najdu někdy čas, rád bych zkusil projet i tu nejpůvodnější EGA verzi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta VGA je rozhodně nejpovedenější, ale chtěl jsem poznat hlavně ten remake. U mnoha her bych rád vyzkoušel více verzí, ale ten čas - u adventur to ještě jde, když už člověk ví, tak nejsou moc dlouhé, ale RPG...

      Vymazat