úterý 3. května 2022

DWmegawad Club CZ - Judgment - květen 2022

Po nepříliš úspěšném výběru minulý měsíc nás tentokrát čeká něco snad zajímavějšího. Auto, kterým je Rayziik, wad připodobňuje k moderní Plutonii. Vývoj probíhající od roku 2013 do roku 2021 slibuje zajímavý pohled na tvůrcův vývoj.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde
 
Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

 

26 komentářů:

  1. Budu se snažit tento měsíc stíhat, i když to možná bude docela problém, můj květen je docela nabitý.

    OdpovědětVymazat
  2. MAP01 - Pit of Fire (2013)
    První mapa je, co se týká počtu nepřátel, teoreticky spíše na rozehřátí, ovšem autor se s námi nemazlí a servíruje nám hned mancubuse, hell knighty i revenanta. Mapa nám přináší nová monstra, v prvním levelu se setkáte s modifikovanými impy a malinkým kakodémonkem. Bojujete výhradně v podzemních jeskyních plných lávy. Po stupíncích nad jezerem žíraviny sestoupíte na sloupek, jenž slouží jako rozcestník, a temnou chodbou doleva proniknete na skalní výstupek, který pečlivě hlídá mancubus. Po aktivaci tlačítka se můžete dát na druhou stranu do další chodby plné mutantů a přes další prostornější sál se přes sloupky proklestíte k východu. Odpor je relativně tuhý, na třetí obtížnost jsem neměl zásadní potíže, ale musíte být stále ve střehu. Podařilo se mi najít všechny secrety, ale raketomet v posledním z nich jsem našel až po eliminaci všech potvor. Ale určitě se bude hodit v další mapě.

    OdpovědětVymazat
  3. Začátek hned vypadá dobře. Nové textury, nové potvory i upravené zbraně. Takto obahacený Doom je vždycky o dost zábavnější.
    MapE101 - Úvod začíná v lávovém prostoru, ktrý obklopuje systém důlních chodeb a spínačů. Už ze začátku se nám staví silnější potvory, jako Mancubusové, revenanti a hellknighti.

    OdpovědětVymazat
  4. MAP02 - Blood Mountain (2013)
    Název levelu dokonale vystihuje prostředí. Začínáte ve skalnaté prohlubni, zaplněné prasátky a po schodech vystoupáte na venkovní plochu, kde se na vás vrhnou impové a dva ptáci Fénixové se střelami revenantů. Napakujete se kulometem a dvojhlavňovou brokovnicí a hned je veseleji. Pronikáte do útrob komplexu s dřevěnými stěnami a krvavými jezery na podlaze, kde na vás čeká několik pastiček, zejména ta úvodní se dvěma zaklínači byla docela zákeřná s nutností reloadu pozice. Pak šmejdíte na dvě strany, abyste našli cestu ke dvěma klíčům. Odpor nepřátel je přiměřený, i když vám dovedou natropit slušnou paseku. Na UV obtížnost to musí být daleko náročnější. Design je docela nelineární, i když bloudění neočekávejte. Jakmile získáte klíče, umožní vám to proniknout k dlouhé chodbě se sloupky plnými nepřátel, kteří se opakovaně teleportují Mapa je atmosférická a hrála se velice dobře. Kromě ohnivých opeřenců vás čekají modifikovaní okřídlení Baroni i vojáci se samopaly. Noví mutanti pěkně osvěžují hratelnost.

    OdpovědětVymazat
  5. MAP03 - Ritual Grounds (2013)
    Ve třetí mapě si určitě povšimnete částečné změny vizuálu, když prostředí jeskyní a skal doplňují stěny z pískovcových cihel, dodávající mapě lehce historický nádech. Po stránce hratelnosti nenastává změna, level je pestrý a musíte šmejdit více směry. Po vyčištění úvodního prostranství se můžete dát více směry. Nalevo vás čeká prostor sestávající z několika místností naplněných nepřáteli pálících na vás z vícero směrů, pokud úspěšně všechny mutanty zpacifikujete, očekává vás modrý klíč. Druhá část mapy je komplikovanější. Rozprostírá se před vámi skalnatá oblast s lávou, kterou můžete obíhat v kruhu, spolu s výtahy, jež vás přenášejí výše na skalní masivy. Poblíž jsou dveře k východu, k nimž však potřebujete druhý klíč. Dostanete se i pod úroveň terénu, kde vás čeká docela velká nálož protivníků. Akce je poměrně tuhá, ale zvládnutelná na HMP. Mapy si drží vysoký kvalitativní standard a noví mutanti i textury jsou osvěžením ve vizuálu i hratelnosti.

    OdpovědětVymazat
  6. MAP04 - Temple of the Lost (2015)
    Čtvrtý level pokračuje v tendu předchozí mapy. Pod klenbou sloupoví chrámu se kocháte krvavými jezery obklopenými skalisky, leč jediná cesta vede branou do útrob chrámu, v němž design pokračuje v zavedeném větveném trendu i vizuálu první epizody. Hledáte klíče a zkoumáte labyrinty chodeb a skalních sálů, průběh je opět nelineární, avšak snadno uchopitelný a pátrání jde jako na drátkách. Odpor nepřátel je akceptovatelný a přiměřeně obtížný, zajímavostí je několik žlutých dveří, z nichž poslední vám slouží jako zpětná vstupenka do areálu mapy. Finální oblast je tvořena chrámovým sálem, v němž se vám postaví miniboss, původem z Heretica či Hexenu, pokud se nepletu. Dá se naštěstí eliminovat několika střelami raket, takže mi před východem nečinil zvláštních potíží.

    MAP05 - Incised Path (2015)
    Nastává změna v herním stylu a zažijete docela výraznou řežbu se 170 nepřáteli v arénovvém prostředí. Již úvod mapy vám dá zabrat, jelikož v budově se zamřížovanými celami se proti vám rozběhne několik zaklínačů a opravdu nevím, jak bych si s nimi poradil s pistol startem. Naštěstí jsem si přinesl výzbroj z předchozí mapy, takže po nalezení správné taktiky jsem mágy vyřídil. Jakmile si otevřete cestu ven, objevíte se mezi lávovými skalisky v širokém exteriéru obklopujícím centrální budovu, kde se na vás vrhnou doposud zevlující mutanti v hojném počtu i složení. Po jejich průběžné eliminaci nastává fáze chodeb, v níž najdete druhý klíč, jenž brání sada dalších zplozenců z pekla, včetně baronů s křídly. Tuto fázi jsem zvládl hladce a na závěr vás čeká komplexní aréna, v níž vás nepřátelé postřelují nejen z výšky, ale hlavně se na vás vrhnou na otevřeném prostranství. Postupně aktivujete tlačítka, abyste si zpřístupnili cestu výš, kde si to vyřídíte se zbytkem osazenstva. Velice povedená a zábavná mapa.

    OdpovědětVymazat
  7. MAP06 - The Stronghold (2013)
    Poslední úroveň první epizody. Stojíte před branami majestátní pevnosti, jež je perfektně esteticky zpracovaná. Výtahem vyjedete nahoru a čeká vás první střetnutí s mutanty, zatím na rozehřátí. Nejste zde sami, po váš bok se postaví roztomilý pejsek, jenž však příliš dlouho ve víru boje nevydrží. Škoda, spolehlivý mazlíček po boku by byl vzpruhou v lítých bojích. Před vámi je výtah vedoucí na vrchol pevnosti, ale k uvolnění mříží potřebujete červený a modrý klíč. Musíte se dát na dvě strany, kde se vám postaví záplava mutantů všeho druhu a není jednoduché je zpacifikovat. Ale ten pravý vrchol vás čeká nahoře, kde nastane ta pravá mela. Dva kyberdémoni, v rychlém sledu následováni nateleportovanými potvoráky včetně dvou zaklínačů mě stálo několik reloadů pozice. Ale vše se v dobré obrátilo a hbitým manévrováním se mi finální souboj podařilo zvládnout.

    MAP07 - Arcanaeum (2013)
    Druhou epizodu začínáte pouze s puškou, jež nahrazuje pistoli. Ocitáte se v dokonale symetricky zpracované knihovně plné regálů s fascikly knih. Na prostranství před vámi je skrumáž prasátek a mancubusů a nezbývá vvám nic jiného, než po schodech uniknout nahoru, kde se ve čtyřech vyvýšených místnostech napakujete zbraněmi a najdete první klíč. Postupně pižláte nepřátele promenádující se všude kolem, ale vaše cesta povede dolů do dalšího sálu plného knih, kde najdete cestu ke žlutému klíči. Autor přidal další nové protivníky, zákeřného ducha a vojáčka s dvouhlavňovou brokovnicí. Po sebrání žlutého a červeného klíče na vás čeká ještě souboj se zaklínačem, ale ten se mi podařilo zvládnout bez ztráty kytičky a můžete k východu.

    OdpovědětVymazat
  8. E102 - Musel jsem vyřešit technické obtíže, kdy mi hra v téhle mapě spadla. Je třeba mít novější verzi GZdoomu. Takže jsem si dal první mapu po druhé a mám pocit, že i útoky nepřátel fungují tak jak mají. Druhá mapa začíná docela zostra, kdy na úvodním prostranství se nám postaví mnoho potvor a dokonce i noví létající ohnivci co střílí revenantí rakety, z čehož nemám tolik radost, ale zase toho tolik nevydrží. Následuje prostor, kde se zhasne a postupně se teleportují 2 archvilové, což je teda pěkná sviňárna, kdy nejsou vůbec vidět a možnosti schovat jsou také značně ztížené. Doufám, že podobných pastí tam nebude přehršel. Obtížnost na druhou mapu je dost vysoká, silných potvor je tu dost. 4 Achvilové a dokonce upravení a skvěle vypadající baroni. Mapa temného pekelného chrámu vypadá opravdu výborně.
    E103 - Jeskyní komplex s několika chrámy a především i lávou. Vizuál je tu opět parádní. 170 potvor ale obtížnostně mi to přišlo hratelnější.
    E104 - Styl map pěkně navazuje, opět se nacházíme ve skryté svatyni v jeskyních. Přibyl i plazmový voják a v trůnním sále další létavec. Bestiář obohacen i novými kousky. S municí mi to v téhle mapě vyšlo dostava jen tak tak. Odešel jsem s 1 raketou. Secrety se mi to moc nedaří hledat, je to spíš 1-2 v mapě.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP08 - Rotting Garden (2013) (secret)
    Atmosférická mapa, nabízející cihlové zdi porostlé mechem a rostlinstvem spolu s efektními zamlženými pohledy do zatím nepřístupných místností. Jdete rovnou za nosem dlouhou chodbou a pacifikujete odpor protivníků, kteří vám kříží cestu. Po aktivaci tlačítka se vám otevře rozsáhlá plocha plná arachnotronů, kde najdete první klíč. V mapě prim hraje plazmovka, do níž máte nejvíce střeliva, takže se vám odpor mutantů likviduje radostněji, než pokud byste je měli ničit klasickými zbraněmi. Po zisku prvního klíče se vám nabídnou další oblasti mapy v jednotném vizuálním designu. Nepřátel je poměrně málo, ale jejich strategické umístění vám může postup docela znepříjemnit. Postupně se dostanete do uzavřenějších oblasti, kde se na vás vrhají mutanti tváří v tvář a musíte reagovat rychlým manévrováním. Postupně za pomoci teleportů se vám otevře cesta k východu. Bohužel jsem minul secret vedoucí k tajnému východu, nepřišel jsem na to, jak otevřít blokované dveře, ale pomohl jsem si no clipem, abych nenarušoval kontinuitu megawadu.

    MAP34 - Circle of Druids (2021)
    Tajný level nabízí výlet do přírody. Zaměřuje se výhradně na akci a má jednoduchý layout.V úvodní otevřené části se pohybujete mezi záplavou listnatých stromů, leč bohužel se nemůžete kochat, ale absolvujete četná střetnutí s nepřáteli valícími se na vás. Další přívaly se objevují po aktivaci spínačů. Cesta vvede rovvnou za nosem k magickému kruhu. Zde vás čeká opravdu náročná skrumáž slaughter festového charakteru, kde se objeví nová modifikace barona. Další potvůrka s drápy je známá z projektů Realms 667. Jednoduchá, ale zábavná úroveň.

    OdpovědětVymazat
  10. MAP09 - Hanging Death (2015)
    Mapa svým vizuálem navazuje na tu předchozí regulérní. Tedy zelenavě zbarvené textury stěn, stejně kolorovaná jezírka kyseliny, kam naštěstí nemusíte padat, přímočaré chodby. Z úvodní oblasti se můžete dát na dvě strany, přičemž procházíte přímými chodbami a zákoutími a plynule kosíte odpor příšer. Jedna strana je komplexnější, druhá přímočará a krátká. Občas se dostanete ke kyselinovým jámám, přes které přeskočíte pomocí sloupů. Stupně ke druhé podobné oblasti aktivujete až později pomocí spínače. Postupně aktivujete tlačítka a sbíráte klíče k východu, k němuž je nutné mít všechny tři. Mapa je dynamická a rychlá, přímočará , ačkoliv naleznete určité změny směru, orientace je perfektní. na závěr první oblasti se vám postaví dokonce kyberdémon, ale munice do plazmovky je docela dost, takže nedělal sebemenší problém.

    MAP10 - Cenotaph (2014)
    Na úvod se můžete rozhlédnout kolem na skaliska a krvavé jezero, ale vaším cílem je temný a notně atmosférický chrám a jeho chodby a prostranství. Odpor je zprvu mírný na rozehřátí, ale postupně začne nepřátel přibývat. Musíte se dopídit ke třem klíčům postupnou explorací jednotlivých oblastí mapy. Boje jsou docela obtížné, průzkum naopak jasný, jelikož mapa není příliš komplikovaná a komplex sestává s četných dveří a místností za nimi. Na konci u posledního žlutého klíče vás čeká poslední skrumáž, což vede k otevření prostor v dosud vyčištěných oblastech, kde na vás čekají baroni a arachnotroni. Ale to není vše a teleport k exitu vás přemístí k pyramidě, na jejímž vrcholu trůní kyberdémon a kolem vás na poměrně těsném prostoru další mutanti v hojném počtu, Ale i toto střetnutí se dalo zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  11. Mám vyhodit wad do koše nebo mám? Už asi po několikatý schytávám erorr, hraju na nejnovějším gzdoomu, co tu mám. Teď mě sere mapaa 34 kvůli tomu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to házelo chynu hned v druhé mapě. GZDoom 4.3.3. jsem nahradil 4.7.1 a zatím v pohodě. Žádné warningi mě na začátku při nabíhání nevyskakují. Uvidím až se tam dostanu. Zatím jsem sehrál jen 1. epizodu.

      Vymazat
    2. Hraji GZ Doom 4.70 a zcela bez obtíží

      Vymazat
    3. Tak zkouším tu nejnovější a save jsou kompabilitní, jen jsem si upravil nastavení a zatím v pohodě. :D Já dlouho nehrál na GZDOOMU právě.

      Vymazat
    4. E:a mapu 34 jsem zkusil pak znova v tý starší včera a normálně to šlo a žádný error vyjímečně.

      Vymazat
    5. Tak mapa 34 sehrána, i když mi GZDoom taky jednou spadl ve finální mapě.

      Vymazat
  12. E105 - Na začáteku se nacházíme v bludišti s achvili. S jednou raketou prostě paráda, takže utíkat po mapě a mačkat čudlíky, než se dostaneme k munici. Archvilové se potom teleportují kamsi do mapy a nás čeká několik sice náročných, ale zábavných arénovytých soubojů. Je tu konečně plazmovka a dostatek nábojů. Mapa byla zatím pro mě nejzábavnější. Vizuál parádní dva paláce v kulisách ohnivých jeskyň.
    E106 - Finální level první epizody se odehrává v citadele uprostřed nekonečných lávových plání kde nás čeká několik náročných soubou s hordami silnějších nepřátel. Postupně se probijíme arénami ke dvoum klíčům, abychom se dostali na vrchol věže, kde čeká finální souboj se dvěmi cyberdémony a hordou dalších potvor. Souboje byly sice náročné ale zábavné, žádné svinárny, jen to někde vyžadovalo více pokusů. Munice i životů dostatek.
    První epizoda díky oživenému vizuálu, lehce upravených zbraní a především hodně předělaným bestiářem, mě navnadila do dalšího hraní. Po dvou slabých měsících opět pěkný wad, který zcela jistě dohraju, i když poslední dobou se mi nějak nedostává času.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP11 - Shrine to Madness (2013)
    Poslední mapa druhé epizody je poměrně originální, i když docela nepříjemná. Nabízí jednak boss fight, ale zároveň poměrně tuhé, i když relativně komorní souboje, jelikož na 3. obtížnost je před vámi pouhých 28 protivníků. Pohybujete se v rozsáhlých sálech v dřevěných texturách, později i ve skalnatých lokacích. V rukou máte zprvu pouze základní pušku a raketomet. Postaví se vám jednak několik příšer s drápy pohybující se teleportací, a několik pain elementálů. Postupně se pomocí tlačítek dostanete ke klíčům a získáte kulomet a v poslední, zprvu prázdné oblasti získáte i plazmovku. Budete ji potřebovat, jelikož na sloupu v centru se objeví modifikovaný spider mastermind, zde pod názvem Spider demolisher, jenž kromě kulometu disponuje také rakety kyberdémona. S pomocí četných nábojů do raketometu se vám jej dříve nebo později podaří udolat, dokonce před východem najdete ještě BFG, která jde sebrat ještě přes bossem. Docela originální pojetí mapy, i když při soubojích s protivnými pain elementaly s raketometem jsem skřípal zuby.

    MAP12 - Chemistry (2015)
    Začíná třetí epizoda, nejspíše tech based orientované mapy a kupodivu si nesete dále vybavení z předchozího levelu, takže jsou souboje poměrně jednodušší, než kdybyste začínali s pistol startem. Zpacifikujete odpor několika impů na můstku nad kyselinou a výtahem sjedete do útrob základny, zřejmě chemické továrny. Musíte se dát volitelně dvěma směry, kde v otevřených arénách bojujete s mutanty různých druhů a složení, abyste se dostali ke tlačítkům, jež vás posunou směrem k východu. Otevře se vám blokovaná stěna vedoucí do dalšího sektoru, kde najdete BFG.Poté na vás vybafne kyberdémon, ale pomocí BFG jej hravě zpacifikujete, navíc je zde sloupek, za který se schováte. Poslední částí je kanalizační prostor, kde se vám po sebrání červeného klíče kromě kulometčíků a nálože impů vyjeví záplava dalších mutantů a zaklínač, a také již zmíněný miniboss v podobě modifikovaného barona. Mapa je akční a pokud jedete kampaň, nebudete mít výrazné potíže.

    OdpovědětVymazat
  14. E2M1 - Druhá epizoda začíná docela zostra. V pěkné symetricky zpracované knihovně nás čekají pinky a mancubusové. Po jejijich likvidaci přijdou další hordy nepřátel, jako arachnotroni a objeví se zde i zcela nový démon. Chrakterem bojů mě to lehce připomnělo sedmou mapu z Doom2. K dispozici jsou tu téměř všechny zbraně i bonusy, takže mapa má spád. V další části knihovy potkáme i nový typ zombie vojáka. Bestiář už je celkem solidně rozšířený. Zajímavá je tu i hudba, která mi připomíná snad něco od Arch Enemy. Jsem si jistý, že tenhle song jsem už někde slyšel. Možná jsem už při výběru midi do mého Heretic a snad někdy realizovaného modu do dooma. Ještě taková perlička, démon pálící Mancubosové plameny má zvuky z Diabla1.
    E2M2 - Graficky pěkná mapa odehrávající se v kanalizační síti. Celé to má díky novým texturám pěknou atmosféru. Obtížnost byla OK, i když některé těsné arénovité souboje byly náročnější. Líbí se mi tu dostatek nábojů do plazmy, taže to má spád a není to třeba stále pišlat dvouhlavňovou brokovnicí, jako v jiných modech. Hledání secret levelu mi docela trvalo. Klíčem jsou zelené pochodně. Ovšem finta je v tom, že z prostoru za vodopádem se za loučí u začátku otevře přepážka, která otevře skrytý spínač, do kterého je třeba střelit a rychle se vydat k další louči se spínečem a tak je třeba oběhnout v rychlém sledu všechny v mapě. Je třeba rychlý pohyb. Následně se otevře teleport do skytého prostoru se spínačem a čeká nás ještě několik soubojů s Achvili a další hvětí. K megasféře jsem se vůbec nedostal. Obecně v tomto modů se secrety hledají těžce. Najdu tak 0-1 a když se zadaří tak 2.

    OdpovědětVymazat
  15. MAP13 - Combustion (2014)
    V této mapě, stylově datované na pátek třináctého, vás čeká zápach spáleniny v podobě všudypřítomných ohňů, pecí a žhavé kyseliny. Pohybujete se nejprve v koridorech, kde likvidujete odpor přítomných protivníků, zprvu vcelku snadno na rozehřátí, abyste se dostali do podzemních chodeb. V jednotném vizuálním stylu ničíte záplavy impů a hell knightů, kteří vám nedají nic zadarmo. Dole se nachází i východ, na který jsem zapomněl a později tápal, nevěda, kudy se dát. Postupně vyjedete nahoru a získáte klíč a také kulomet. Ale zpět do úvodní lokace se dostanete až posledním výtahem, což vyvolá invazi dvou zaklínačů. Musíte být rychlí, jelikož vám oživí již zpacifikované nepřátele. V další fázi si modrým klíčem otevřete rozsáhlý sál, v němž se na vás vrhne záplava nepřátel a budete mít co dělat, abyste je dostali pod kontrolu. Ve finále se teleportem dostanete do poslední fáze, v níž se postavíte modifikovaným baronům, a pak vám již nic nebrání sjet si do podzemí a otevřít východ.

    MAP14 - Metallosis (2013)
    Perfektní úroveň v industriálním prostředí. Pohybujete se v otevřených prostranstvích, pokaždé obklopeni hordami nepřátel. Akce je pestrá díky opravdu pestrému spektru nových protivníků, takže se nenudíte. Postupně zkoumáte jednotlivé úseky, jež jsou propojeny kyselinovými kanály, neustále narážíte na nové přívaly mutantlů. Akce je kontinuální a zábavná bez zbytečné frustrace, i když se proti vám staví minibossové a také kyberdémon. Cílem je nalezení žlutého klíče, který vás pustí do posledního sálu, v němž vás čeká modrý klíč, jenž vám zpřístupní východ. Jednotlivé oblasti jsou propojeny, nebloudíte, dokonce se mi podařilo najít všechny secrety. Velká spokojenost. Jedinou výtku mám k absenci berserku, který by se hodil proti četným prasatům, ale možná to byl designový záměr.

    OdpovědětVymazat
  16. MAP15 - Dawn of the Machine (2016) (secret)
    Prostředí plynule navazuje na design předchozí mapy, přičemž je ovšem kompaktnější a nepřáítel je méně. I tak vám zatápějí bohatě. V úvodu balancujete po cestičce nad kyselinou a bojujete s barony a arachnotrony. Postupně si aktivací tlačítka otvíráte další zákoutí, abyste se potkali s dalšími nepřáteli. Poté, co takto dvakrát aktivujete spímač, se vám zpřístupní další oblast, kde získáte modrý klíč. Musíte přitom na stísněném prostoru bojovat s četnými okřídlenými barony. Finální sektor je rozsáhlou plochou s pohyblivými stěnami, kde na vás čeká arachnofobie - arachnotroni spolu s pavoučím bossem. Ale to není vše, máte pak na výběr - cesta k východu nebo poměrně obtížná výzva, kdy se vydáte pro modrý klíč ve velmi originální aréně tvořené četnými sudy a kyselinou. Klíč se na vás směje na druhé straně sálu, ovšem po jeho sebrání se na druhé straně objeví dva kyberdémoni a kombinace jejich raket a sudů je smrtící. Přátelé, nedal jsem to, až s použítím cheatu. Ale dostal jsem se do tajného levelu. Uvidíme, co nás čeká.

    OdpovědětVymazat
  17. MAP31 - The Shaman's Grove (2021) (secret)
    Nastává změna prostředí, objevíte se mezi skalisky a jezery růžové kyseljny, začínáte překvapivě s pistol startem a ačkoliv se v šamanově doupěti nachází jenom 60 nepřátel, dají vám notně zabrat. Také díky relativně malému množství munice. Mapa je kompaktní, běháte v podstatě v kruhu kolem centrální budovy, na konci jsou dvoje dveře, jedny žluté vám otevřou východ, ty červené vám slouží jako vstup do tajné mapy, ale musíte si jej vybojovat. Každá akce totiž s sebou nese nálož mutantů a munice je opravdu málo Hned po eliminaci impů vás čeká kyberdémon, kterého jsem víceméně celou dobu obíhal, ale hlavní boss se objevil ve skalní jeskyni, kde na vás čeká modifikovaný stříbrný zaklínač, se kterým jsem měl velké problémy. Klíče se jinak nachází schované v rozích kyselinového jezera kolem hradeb, takže se dají snadno přehlédnout, ale jako secret se nepočítají. Líbí se mi, že vstupy do secretů se nemusí složitě hledat, ale je na hráči, ať si vybere svou cestu. Další mapa je slaughter fest, tak jsem zvědav, s čím nás autor překvapí. Zatím je megawad perfektní.

    OdpovědětVymazat
  18. E2MS - Mapa se odehrává v lese, což je otevřené prostranství s poměrně početným osazesntvem nepřátel. Nepříjemné je zejména ostřelování od impů a Mancubusu s poza lesů. Je tu docela četné teleportování silnějších nepřátel do menších oblastí. Oranžový teleport nás přenese do celkem malého prostoru s cyberdémonem a nekolika cacodémony, kde je však i BGF. Finální souboj je hodně obtížný zejména díky mnoství potvor a revenantů, před jejichž střelami se zde dá jen omezeně schovat. Je tu i nový typ mnohem silnějšícho Barona jako finální boss.
    E2M3 - Třetí regulérní úroveň pokračuje stylově, jako předchozí. Kanalizacemi pokračujeme dále. Stylem je mapa hodně podobné předhcozí. Je zde opět nekolik arénovitých soubojů, ale je to tu zvládnutelné.

    OdpovědětVymazat
  19. E2M4 - Parádní mapa s velmi pěkným vizuálem, kde se procházíme síněmi potemnělého krvavého chrámu. Sály jsou si trochu podobné, ale působivé. Potvor je tu hodně, ale díky dostatku munice a BFG ze secret levelu bylo 210 potvor v pohodě. Finální arénka s Cyberdémonem a hromadou potvor na ochoze byla rovněž v pohodě. Za mě příjemně hratelná mapa. Bez BFG by to však bylo mnohem náročnější.
    E2M5 - Zde se začíná jen se základní zbraní, ale je hned k sebrání raketomet. Ovšem mapa s 35 potvorami je naplněna monstry, na které je raketomet suveréně nejhorší zbraní, jako je painelemental s lost souly. Je tu ještě nějaké teleportovací potvůrka, takže se zde víc zraní a zabíjí sám hráč. Docela podivný experiment, který mi nepřijde nijak extra zábavný. Celá svatyně jako taková však vypadá pěkně. Na závěr je tu souboj s bossem Spiderdemolisher, což je kombinace standartního spiderbosse s cyberdémonem, kterého jsem už zahlédl na realm667. Konečně to někdo využil. Dá se tu však dobře krýt za sloupy.
    E3M1 - Do třetí epizody si překvapivě neseme inventář z minulé mapy. Je výhoda mít hned BFG. Dostáváme se do technických komplexů a první mpa se nachází v chemičce stylově obklopené kyselinou. Zbraně se tu i tak dají najít všechny, včetně motorovky a BFG, které je následně potřeba na cyberdémona. Také se tu nově oběvují silnějí verze baronů známé ze secret levelu.
    E3M2 - Vizuálně zajímavá mapa jakési ocelárny plné ohňů a lávy. 230 potvor. Mapa se příjemně hrála. Velký souboj za modrými dveřmi byl velmi zábavný a uspokojivý. Za pozornost stojí i hudba v trochu metalovém stylu.
    E3M3 - Rozlehlý industiální komplex s otevřenými prostranstvími, kde se dalo dobře při bojích manévrovat. Velké arény byly také propojeny soustavami kyselinových tunelů. Potvor zde bylo 265 a ke konci nás čekal zástup snad 8mi baronů a následně další šestka těch velmi silných baronů. Některá místa měla trochu povahu slaugterfestů avšak nic, co by se nedalo zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  20. E3M4 - Závěrečná mapa třetí epizody stylově navazuje na předchozí. Nacházíme podzemní části výrobního komplexu. Potvor je zde sice jen 70, ale jsou to převěžně ty silnější. Už začátek není zcela nejjednodušší, především nutnosti se pohybovat po plošinkách nebo po kyselině a uhýbat revenantím střelám. V temném průchodu u BFG čeká pečetný zástup baronů, což ve stésněném a navíc celkem temném prostoru je výzva i sBFG. Následoval další prostor s několika arachnotrony a taky s dalším typem Spiderbosse, tentokrát s BFG! Zde bylo dobré využít oblíbenou mechaniku poštvání potvor prosti sobě, zatímco jsem bosse pěkně z boku zlikvidoval. Pak už stačí jít buď přímo do exitu nebo postraním teleportem dojít k žlutémů klíči, který otevírá secret exit. Právě tento souboj se dvěma cyberdémony u žlutého klíče, který otevíral průchod do secret levelu je teda pěkně těžký. Velký prostor je zaplněn kyselinou a jezdícími pásy s výbušnými sudy. I na ostrůvkách se neustále obnovují. Prakticky tu není místo kam se před explozemi schovat. Musel jsem rychle proběhnout skoro až k bossům a z blískosti pálit z BFG a úhýbat střelám. Bylo to na několik pokusů, ale povedlo se. Tím končila 3. epizoda.
    E4S1 - Začínáme opět se základní flintou. Prostředí se změnilo a nacházíme se nyní ve skaliscích s růžovou vodou. V tomto levelu se dostáváme do chrámu uprostřed systému skalisek a jeskyní. Už od začátku jsou zde i silnější monstra včetně cyberdémona. Z počátku je nutné ho obejít. V jedné části se objeví nový typ archvila, který kromě základního útoku střílí ještě silné střely a spawnuje nepřátele jako Icon of sin. Sám vydrží rovněž hodně, padlo na něj 200 nábojů do plazmovky. Jsem zvědav, jak moc se bude ve hře objevovat. Po získání žluté lebky je možné odejít exitem, nebo se vrátit na začátek a kativací spínače si zpřístupnit červenou lebku otevírající cestu do dalšího secret levelu.

    OdpovědětVymazat
  21. E4S2 - 2 secret level se odehrává v rozlehlém paláci na ostravě uprostřed lávových polí. Vizuál ok, ale to je asi tak všecho dobré na této mapě. Jakmile se dostaneme ke žluté lebce nastává totální holokaust. Celou mapu záhy zaplaví neskutečné hordy všemožných nepřátel. Munice sice dost, ale přišlo mi že je tu málo životů. Pár velkých lékáren pár megahealthů a to je asi vše. Přitom se v boji stačí zastavit, nebo jen se špatně pohnout a hráč ztratí bežně 50, 80 nebo prostě rovnou zemře. Nepříjemní jsou tu zejména revenanti a ty jejich otravné naváděcí střely, archvilové co všechno furt oživujou, painelementálové, kteří neustále zaspamovávají mapu lostsouly, kteří jsou opravdu jako obtížněj hmyz. Takže se s toho záhy stal save/load maraton. Nevím jak ostatní, ale mě tento typ map nepřipadá vůbec zábavný. Tady by hráč potřeboval výrazně více životů, dostatek možností se léčit, ale hodily by se i nové účinné zbraně. Za mě příšerná frustrující nehratelná mapa, která je naprosto mimo balanc oproti obtížnosti celého wadu. Nevím co je zábavného na mapě kde hráč neustále umírá. Tyhle slaugterfesty budu přístě hrát jedině s IDDQD.
    E4M1 - Úvodní mapa čtvrté epizody má stejný vizuál jako secret level po konci třetí epizody. Potvor sotva 60, kdy se střídají slabší i silnější. Trochu výzva je finální část po aktivaci červeného spínače, kdy se teleportuje slušná horda včetně 2 archvilů a úplně před exiten jsou další 4 archvilové. Díky výzbroji z předchozí mapy to nebyl problém. Hratelnost nádherně příjemná. Po předchozí secret mapě tahle působila jako balzám na duši. Také jsem si všim, že je zde využíván efekt lineportal, kdy hráč plynule přejde do podzemní části.
    E4M2 - Prostředí se trochu mění a čeká nás cesta do rozsáhlé pekelné hrobky, při níž se musíme probít přes 350 potvor. Vizuál je opravdu parádní a působivý. Ohně, chrámy, arkády, ochozy, krvavé řeky, no prostě paráda. Základem je centrální prostor, odkud vedou barevné teleporty k jednotlivým klčům. Dokonce je tu i síň, kde je na zemi symbol slayera z doom eternal. Mapa má v některých částech styl slaugterfestu, ale je to hratelné. Narazíme zde také na několik náročných pasáží, jako třeba u červeného klíče, ale je to zvládnutelné. Za mě jedna z nejlepších úrovní.

    OdpovědětVymazat