čtvrtek 26. května 2022

Anorakův týden 14/2022

Konečně byl opravdu čas, takže tentokrát je toho více. Dle očekávání jsem dohrál Secret of Monkey Island: Special Edition. Už minulý týden jsem byl skoro na konci, takže se mé dojmy moc nezměnily. Hra je stále skvělá, má dobrou atmosféru a několik zajímavých nápadů. Nová edice je povedená, škoda jen nedotažených možností přepínání mezi původní a novou verzí. Kdyby šla nastavovat zvlášť grafika, hudba i dabing, byla by to ideální verze hry. Potěšilo mě objevení ještě jednoho nového easter eggu - hlavy z Grim Fandanga. Komentář zde.

Secret of Monkey Island - kdo najde Grim Fandango?

Po dohrání přišlo na řadu opravdu Tajemství Oslího ostrova. Dle informací a vzpomínek jsem očekával otřesný zážitek, ale možná právě proto jsem se celkem bavil. Ano technická stránka za moc nestojí, především audio vlastně téměř neexistuje, ale herně to docela jde. Vzhledem k povaze vzniku hry jde o slušný úspěch. Hra obsahuje pár zásekových nebo špatně udělaných míst, ale kde selhala paměť, pomohl  návod. Měl jsem ho připraven k ruce od začátku, ale nakonec přišel na řadu jen dvakrát. Pokud se ke hře správně přistoupí, lze ji doporučit. Více v komentáři. Teď si dám chvíli adventurní pauzu a vrhnu se na druhý Monkey Island.

Hra měsíce Command & Conquer je na tom také lépe než minulý týden. Už od vydání jsem měl rozehranou sérii fanouškovských misí GDI-100. Využil jsem tak situace a dokončil vše prozatím v rámci série vydané. Šlo o osm misí M-106 až M-116. Ano jsou tam mezery, některé mise ještě nebyly pro Remaster upraveny. Jde o celkem různorodé a povedené záležitosti. Od vedení komand až po klasičtější budování základny, mohu tuto sérii s klidem doporučit. Pokud rádi hrajete singl, jde o lepší zábavu než neustálé opakování kampaně a díky různorodosti takto hraji raději než skirmish. Zkusím během května ještě něco odehrát, ale nevím jak bude čas. Také jsem doufal v multiplayer, ale nějak jsme se nedomluvily, třeba to vyjde o víkendu.

Nejvíce času jsem věnoval Stranger of Paradise a konečně hru dostal do stavu, ve kterém jsme spokojen. Mám splněné všechny hlavní i vedlejší mise a nalezené všechny střípky informací. Některé byly ukryté opravdu slušně a řadu misí jsem tam procházel opakovaně. Naštěstí to vůbec nevadí, stejně je třeba vylepšovat postavu i společníky, shromažďovat krystaly ke zvyšování obtížnosti a nacházet nové předměty. Nakonec mi chyběli poslední dva achievementy a to už by byla škoda nedodělat. Dokončení na 100% to ale není, na to by bylo třeba plně odemknout všechny mise a vylepšit všechna povolání - už to vzhledem k vyčerpanému obsahu za to nestojí. Ve finále mě hra bavila a ač má své nedostatky, tak rozhodně stojí za zahrání. Rozšíření nebo pokračování bych bral. Komentář zde.   

Poslední hrou je dungeon The Quest. Šlo zatím spíše o zkušební rozehrávku, abych věděl jak na tom hra je. Vypadá to ale tak dobře, že u hraní možná zůstanu. Uvidím jak bude čas a nálada. Každopádně jde o dungeon, který by klidně mohl vyjít v devadesátkách a nemusel se za nic styděl. Úkoly vypadají zajímavě a překvapivě propracovaně a svět má také své kouzlo. Nejprve bych ale rád dokončil Final Fantasy VII Remake, kde jsem zhruba ve třetině druhého průchodu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat