Překvapivě mám už dohrané GoldenEye 007. Sice jsem řadu úrovní musel opakovat, protože se napoprvé nepodařilo splnit všechny úkoly, ale díky jejich krátkosti to moc nevadí. Při opakovaném hraní navíc člověk pozná rozmístění nepřátel a jde tak říkajíc na jistotu. Na obtížnost 00 Agent je úkolů hodně a silně to napomáhá atmosféře. Většinou nejsou moc složité, ale některé lze omylem minout. Mezi nejtěžší patří ochrana Natalie a minimalizování ztrát civilistů, což často zhatí nepřátelé. Dohrání na nejvyšší obtížnost odemkne dva bonusové levely inspirované staršími filmy, což je příjemný bonus. Celkově mě hra bavila a jde o další důkaz existence slušných FPS na Nintendu 64. Komentář zde.
Ninja Princess |
Dost jsem pokročil i ve Strife: Veteran Edition, ale konec je ještě daleko. Systém úkolů a volného procházení mezi lokacemi je opravdu zábavný. Je to v daném enginu a době tak netypické, ale velmi osvěžující. Divím se, že na to žádná hra moc nenavázala. Při hraní doporučuji ukládat do více slotů, protože lze udělat chybu a znepřístupnit si tak některé lokace, i když dohrání by to bránit nemělo. S dalšími zbraněmi se zlepšila i akce. Hlavně mě ale baví průzkum lokací, hra má velmi zajímavou atmosféru.
Ještě jsem se pustil do hraní arkády Ninja Princess. Jde o run-n-gun, tedy z ptačího pohledu viděnou akci s bojem na dálku, zasazenou do Japonska. V roli princezny Kurumi musíte osvobodit svůj hrad. Hra je zajímavá tím, že jde o jednoho z prvních zástupců žánru a také jednu z prvních ženských hrdinek. Pozdější převod na Sega Master System a vydání na západě se pojí s kontroverzí. Sega kvůli lepšímu přijetí změnila hlavní hrdinku v muže a upravila i barevnou paletu na temnější. Hra má porty i pro SG-1000 a MSX, ale ani jeden nedosahuje kvalit automatové verze a jen jsem je krátce vyzkoušel. Později vyšel i neoficiální port na ColecoVision, který je identický s MSX verzí. Původní arkádou se zatím postupně prokousávám. Není to nejlehčí a je dobré vědět kde co v které z 19 úrovní čeká. Každopádně nemám ambice dohrání na jeden kredit, takže to určitě nějak půjde. Na konci každé úrovně je boss, jehož poražení je překvapivě lehčí než cesta k němu. Oceňuji také smrt opravdu až při zásahu zbraní a ne pouhým dotekem nepřítele. Hra je také známa pod názvy Sega Ninja nebo pouze The Ninja (SMS).
Žádné komentáře:
Okomentovat