čtvrtek 3. prosince 2020

Anorakův týden 49/2020

Po nepříjemné týdenní pauze, kdy jsem opravdu na hry ani nesáhl, to bude tentokrát zajímavější. Hlavní událostí je dohrání Fantasy General II a tím dokončení Herní výzvy 2020. Toto pokračování patří k těm opravdu povedeným a i jako fanoušek původní 5-Star General Series bych ho doporučil spíše než první díl. Kvalitní kampaň a dva kratší přídavky přinesou opravdu dost zábavy. Prodejně byla hra také zřejmě úspěšná, protože již vyšla dvě rozšíření. Podrobnosti v komentáři. Doufám, že se autoři odhodlají k navázání na další díly.

Rozehrál a dohrál jsem také dvě kratší záležitosti. Nepřekvapivě třetí epizodu Sama a Maxe, která je zase o chlup povedenější než druhá. Zde komentář. První sezóna je tak zatím celkem fajn a snad bude gradovat do finále. Co ale musím bez výhrad doporučit je kraťounká textovka se zvláštním názvem - 9:05. Autorem je Adam Cadre a pokud mohu soudit dle této hry, tak jeho projekty stojí za pozornost. 9:05 je zajímavá především minimalistickým a přesto velmi překvapivým příběhem. Rozhodně stojí za to si hrou projít a po dohrání to zkusit znovu. Není třeba hledat žádné složitosti, stačí hru zapnout a bavit se. Zde komentář.

Proběhly také podzimní slevy, které jsem využil i na novou hru měsíce na High-Voltage. Tou je zajímavě vypadající adventura Inherit the Earth: Quest for the Orb o které jsem letos uvažoval již dvakrát. Pěkně se to tedy sešlo a na hru se dost těším. Dále jsem také zakoupil a rovnou rozehrál zajímavou logickou plošinovku The Pedestrian, s postavičkou z cedulí v hlavní roli, a Halo: Master Chief Collection. U Halo jsem začal původním dílem a pak mám v plánu se držet chronologie a vrátit se k Reach.

Za těch 14 dní se objevilo i dost zajímavých novinek a informací. Hlavní zprávou je stanovené datum vydání Nox Archaist a to již 12. prosince. Hru si budu chtít opravdu vychutnat, takže se k ní dostanu nejspíš až po novém roce, uvidíme. Se začátkem adventu také přišla aktualizace Crystal Caves HD přinášející vánoční motivy. V rámci toho do hry přibývají nové úrovně ve formě adventního kalendáře.

Potěšil mě také projekt River Raid Cold Winter vycházející z jedné z mých oblíbených her pro Atari 2600. Zajímavě vypadá také nová hra vycházející z Dizzyho - Yoyo's Great Adventure. Unikátní projektem, převážně pro fandy konzole Philips CD-i, je remake her Link: The Faces of Evil a Zelda: The Wand of Gamelon. Podrobnější informace zde. Tak to je pro tento týden vše.

4 komentáře:

  1. Hrál jsi Star Generála? Z té 5 Star General her je to hra, která mi totálně unikla a pořád mám někde v koutku mysli, že to někdy musím zkusit, protože si vlastně nějak neumím představit, jak to SSI pojali, jestli nějak jako variaci na Master of Orion a nebo je to prostě další hexa taktická tahovka, akorát s podložím vesmíru místo map části našeho světa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ale moc jsem tomu nedal. Je to určitě nejméně povedený díl. Boj je ve vesmíru i na planetách (lze přepínat) a s MoO to určitě má společné prvky. Ale je dost nepřehledný a nikdy mě to úplně nechytlo. Kdybych se měl pustit do vesmírné tahovky, tak je MoO určitě mnohem výše.

      Vymazat
  2. Výživnej týden tedy :) Inherit the Earth mám na Gogu a taky už jsem několikrát ji málem nainstaloval. Jsem tedy zvědav na Tvůj komentář. Mimochodem nekoukal jsi na artefakt o ZX Spectru, co dělali kluci na Retro Nation? Měl jsem pak chutě začít hrát znovu ty osmibitové hry, ale pak jsem si řekl, že bych otevřel Pandořinu skříňku :) Na Nox Archaist se těším maximálně, já to hodlám hrát co nejdřív, jakmile obdržím hru samotnou.

    Jinak já chystám taky blog, ale nebudu konkurovat ani Anorakovi, ani Ringo, to bude o deskovkách :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neviděl, obvykle koukám až ze záznamu. Na Spectrum je hodně dobrých her, mám třeba dlouhodobě rozehraného Dizziho. Na blog o deskovkách se těším. Předpokládám, že bude hodně i o solitérkách? To by bylo super.

      Vymazat