středa 3. března 2021

DWmegawad Club CZ - 180 Minutes Pour Vivre - březen 2021

Březen se ponese v duchu francouzského projektu 180 Minutes Pour Vivre. Ten obsahuje standardních 32 map, jednu bonusovou a také nová i přeskinovaná monstra. V roce 2020 byl oceněn jako Runners-up v Cacowards.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: 180 Minutes Pour Vivre

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:

54 komentářů:

  1. TO si dali tentokrát načas :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo a ani ještě nemají obrázek. Už jsem přemýšlel o vlastním řešení :-)

      Vymazat
  2. Já zkusil i miniwad club a dal jsem jen 2 wady(2 mapy), které byly dobré. :D Teď dám spíš tohle. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak první tři levely odehrány. Mapy lehce nadprůměrné, dva secrety mi daly zabrat. Jinak zatím vše 100%. Obtížnost bude asi vyšší.

    OdpovědětVymazat
  4. MAP01: De Bronze et de Brique by Arnaud Florian (Oxyde)
    První čistě designovaná mapa na rozehřátí. Předkládaný projekt je exotický francouzskými názvy úrovní, což je dáno zemí původu. I v zemi Galského kohouta umí dělat Doom. Začínáme v tech based základně, poměrně malých rozměrů, a zkoumáme i okolí budovy v travnatých nádvořích. Mapa ničím nevyčnívá, dominují zejména zombie vojáčci, jen na závěr přijde překvapení v podobě překvapivé kulometné palby. Zajímavě řešené secrety pomocí dvou skrytých spínačů, jež otevřou, respektive odblokují dveře někde úplně jinde.

    OdpovědětVymazat
  5. MAP02: Yttrium by William Huber (WH-Wilou84)
    Permanentní akční nářez v tech based základně. Neustále se něco děje, otvírají se výklenky a prostory, odkud se na vás hrnou nepřátelé. Hned v úvodu vás čeká menší léčka, kdy aktivace spínače místo očekávaného poklesu výtahu vede k teleportaci skvadry mutantů za vaše záda. Jednotlivé sektory mapy jsou propojeny pomocí teleportů a po každé teleportaci se na vás vrhnou naštvaní mutanti. Pěkně řešený secret s health sférou - musíte přeběhnout po úzké římse, aby se v dálce otevřel skrytý spínač k teleportu. V secretu vás čeká první modifikovaný protivník, kakodémon se silnými ohnivými útoky. Velice zdařilá mapa, začal jsem hrát na Ultra Violence, předpokládám v dalších fázích návrat ke klasické třetí obtížnosti.
    MAP03: Retour sur Terre by Maxime Bisiaux (Datacore)
    Zajímavá členitá mapa v hnědavém vizuálním stylu v podzemí s kanály kyselinky a různými schůdky a zákoutími, docela propletená, opět zaměřená na akční hratelnost. Podařilo se mi najít raketomet v secretu, nepřátel je dost a dokážou již pořádně zatopit, zejména díky teleportacím přívalů protivníků v některých fázích. Mancubusové a revenanti jsou přeskinovaní, ale jejich útoky jsou identické, takže změna je jen kosmetická. Mapa se hrála perfektně.

    MAP04: Ignominie by Thenuke - Alia Immortalis
    Čtvrtý level je designován poměrně stroze. Pouhých 30 nepřátel, jen několik místností bez bližší návaznosti. První temná kruhová aréna s impy a spínači, které musíte střelbou aktivovat. Venkovní prostor s kulometčíky, následně se na vás vyhrnou revenanti. Pak výtahem sjedete dolů ke zdánlivému exitu, kde je ovšem pouze spínač a k tomu pravému východu se musíte vrátit. Dva hell knightové se ještě dají, ale venku začne řádit zaklínač, jenž resuscitoval zbylé osazenstvo a je trochu problém mutanty díky úzkému výtahu zlikvidovat. S raketometem se to dalo a zbytek útočících protivníků se zpacifikoval již hladce.

    OdpovědětVymazat
  6. Map01 - První mapa vypadá velice dobře. Začátek v základně, která je opět propracovaní do detailů. Potěšily nové textury. Na úvod krátká mapa s pár potvorami a k dispozici máme pistol, rotačák a našel jsem i plazmu v secretu. Super na začátek.
    Map02 - Mapa se nese v podobném stylu. Velikost je stále malá, ale naplněná nepřátely až po okraj. Pohyb je tu především systémem teleportů. Secrety jsem hledal celkem dlouho, nemohl jsem přijít co se otevírá, když se vstoupí na plošinku nad kyselinou. V jednom případě jsem musel projít teleportem a pákou otevřít přístup do dalšího teleportu, který nás přenese do jiné části mapy, kde je docela neobvyklé překvapení v podobě šedého čtyřokého cacodémona, který pálil opravdu hodně firballů za sebou.
    Map03 - Celkem standartní podzemní level. Zaujala mě však hudba. Tuším, že jsou to Finntroll.
    Map04 - Docela krátká strohá mapa s pár potvorami. Je tu několik falešných exitů a lehce přituhne v prostoru u revenantů při návratu kde je třeba zlividovat archvila. Po prvních dvou úrovních celkem slabé. Aspoň dobrá hudba Audioslave

    OdpovědětVymazat
  7. MAP05: Grand Bleu by Alexis Jeanson (Roofi)
    Jednoduše vystavěný, ale velice zábavný, převážně venkovní areál. Ocitáte se na nádvoří, kde se na vás vrhají nepřátelé. Jakmile se dostanete ke zdi, tyto sjíždějí a postupně se vám odkrývají další a další přívaly mutantů, takže jsou boje poměrně hektické, a původně zdmi ohraničené jednotlivé okrsky se ve finále změní v plošně rozsáhlý venkovní prostor ohraničený vodou. Uvnitř budovy je boj již jednodušší a hladce se dostanete k východu. Objevil jsem jenom dva secrety, ale jeden z nich stojí za to, protože bez něj minete podstatnou část levelu. Musíte se kouknout řádně z okna, abyste jej odhalili. V oddělené venkovní aréně vás čeká pořádná skrumáž, ale intenzivní boj jsem si užil a opravdu stojí za to secret odhalit. Jinak bych byl z výsledku své hry rozladěn. Mapa je velice zábavná a za mě velká spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  8. MAP06: Complexe Cendré by Jean-Charles Dorne (JCD)
    Jednoduchá, avšak zábavná arénově zaměřená úroveň. Vystoupáte pár schůdků a pustí se do vás nepřátelé na ochozu a na skaliskách kolem. Levelu však dominuje centrální plocha, na níž po sebrání klíče nastane pěkná mela, v níž se do vás pouští revenanti, kakodémoni a také pár nových čtyřokých kakodémonů. Nahoře se pak objevují ještě přeskinovaní arachnotroni. Ve finále před východem na vás vybafne ještě zaklínač. Secret je jenom jeden, a docela snadno přístupný.

    OdpovědětVymazat
  9. Map05 - Další část se odehrává na pláži, kde se postupně otevírají prostory se spousty nepřátely a z dálky to všechno ostřeluje pár Mancubusů. Zaujaly mě palmy, které vypadají jako z Minecraftu. Je tu opravdu hodně nábojů do raketometu. Potvor 220 ale vše až na výjimky jsou základní. A na konci v exitu kde je asi 50 základních vojáků, to je s rotačákem už doslova za odměnu. Obtížnost velmi na pohodu.
    Map06 - Malý komplex s prostorným nádvořím. Na začátku jsou tu pouze slabší nepřátelé, ale po sebrání modrého klíče se sem teleportuje celá armáda včetně, Pain elementálů a nových čtyřokých cacodémonů. Jinak opět celkem pohoda, munice do raketometu spousta. Po dokončení mapy se zobrazí obrazovka s nápisem pres sbacebar to continue. Divím se, že tohle tu nechali SLADE umožňuje wady naprosto překopat.
    Map07 - Pěkně provedená tech base úroveň jejíž prvky jsou často laděny do modra, což vytváří dobrou atmosféru. Je tu nutné aktivovat celou řadu spínaču, přičemž se teleporty pokaždé přiženou další vlny nepřátel. Na malém prostoru je tak dost akce a 160 potvor.

    OdpovědětVymazat
  10. MAP07: Chaologie Quantique by Maxime Bisiaux (Datacore) and William Huber (WH-Wilou84)
    Sedmá mapa je kompaktní úrovní odehrávající se striktně v interiérech. Je plná nástrah, kdy se na vás neustále hrnou protivníci vybíhající ze všemožných výklenků, jež se otvírají aktivací spínačů. Pohybujete se jakoby v kruhu, vracíte se již do dříve zpřístupněných úseků. Mapa není příliš obtížná, pouze jediná skrumáž je poněkud tužší. Jinak se vám nepřátelé staví průběžně. Tajné oblasti jsem objevil všechny.

    OdpovědětVymazat
  11. MAP08: Ruée vers Laure by Alexis Jeanson (Roofi)
    Tentokrát se ocitnete v podzemí v důlních chodbách. Hnědavé stěny, zářící žlutá ložiska rudy či zlata. Neseděly mi zcela oblasti s jednoduchými kostičkovými texturami, jež mi nezapadaly do vizuálního konceptu. Mapa je kompaktní a nepříliš rozsáhlá, i obtížnost je nastavená nízko. Musíte se dát na dvě strany, nejprve doprava a probojovat se k modrému klíči a ve druhé fázi si výtahem vyjedete k cestě k východu. Příjemná relaxační mapa, našel jsem jen 2 secrety.

    OdpovědětVymazat
  12. Dalších 5 levelů odehráno, nějak jsem Dooma zanedbával a musel to dojet naráz. Mapy jsou menší, ale nápadité a hrají se příjemně. Secrety stále na 100%.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP09: Pour une Vengeance by William Huber (WH-Wilou84)
    Level v heretikovském stylu, notně rozprostřený do plochy ve skalnatých exteriérech a chodbách. Docela se nachodíte, jelikož se musíte vracet ke dveřím s modrým klíčem. Boje jsou notně tuhé, víceméně kontinuální, ale ta pravá mela začne, jakmile uvidíte nového bosse, a to Heresiarcha z Heretica. Naštěstí není tak tuhý jako v této hře a udolá se relativně snadno. Myslel jsem, že už je po všem, ale boje pokračovaly dále návalem revenantů a pain elementálů. Ještě další skrumáž nastane před východem, kde v kruhové místnosti se na vás vrhnou modifikovaní čtyřřocí kakodémoni. Ač je zde megasféra, i tak jsem tento souboj absolvoval na několikrát. Chyběl mi jeden secret - jak se dostat do tajných zdí, které jsem si zobrazil na mapě, jsem nevyzkoumal.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Povedená mapa a to Hereticovské téma je příjemné. Jestli myslíš secret u žlutého klíče v té nově otevřené dutině, tak je tam červené světýlko na otevření.

      Vymazat
  14. Map08 - Vstoupili jsme do nějakého zlatého dolu. Hned na začátku je vidět trezor s hromadou zlatých cihel. Styl je veden ve žluté a hnědé barvě, přičemž jsou to v podstatě stejné doom textury. Je tu spousta nábojů do rotačáku. Hratelnost pohoda.
    Map09 - Začíná se pod útesy nad kterými je vidět základna. Jsou tu použity většinou nové textury a některé dokonce z Heretica a Hexena. Hraje tu i hudba z Heretica a v jedné částu se nám tu postaví i boss z Hexena. Atmosféra je hodně Hexenovská, jen mít ty zbraně a bylo by to dokonalé. Potvor je tu 220 včetně silnějších, takže akce je tu hodně, a samozřejmě i pár pastiček. Po Hexenovskam bossovi přijde i docela dost revenantů a pain elementálů a ke konci nás čeká i souboj v aréně, kde se postupně otevírají prostory s cacodémony a čtyřokými cacodémy. Oproti předchozí je obtížnost celkem dost větší, avšak stále bez problému hratelná. Zatím nejzajímavější mapa.
    Map10 - Další pěkně propracovaná techbased mapa ve stylu prvních dvou levelů. Potkáváme tu už celkem dost silnějších potvor a poprvé tu narazíme na Cyberdémona. Co mě tu zaujalo, že k exitu stačí najít červený klíč (na UV), přestože se tu nachází i žluté a modré dveře. Jediný secret jsem našel hned, ale nic dalšího. Nejřív jsem si myslel, že ostatní dveře jsou tam jen na oko, avšak přes cheat jsem zjistil, že se za nimi nachází další nepřístupné prostory, ve kterých je i plazmovka a pár dalších věcí. Nedalo mi to a koukl do editoru a tam jsem zjistil, že tu skutečně jsou všechny klíče, ale na každou obtížnost je přítomen pouze jeden z nich. Stejně tak monstra v úrovni jsou pro každou obtížnost rozloženy naprosto jinak, třeba na pobřeží se bojuje jen na normal. Takže na každou obtížnost je tu úplně jiný průchod a úplně jiná hra. Dost zajímavý a originální prvek.

    OdpovědětVymazat
  15. MAP10: Triléthal by Arnaud Florian (Oxyde) and Jean-Charles Dorne (JCD)
    Zdánlivě nevinně vypadající tech based základna, jejíž boje jsou v úvodu poměrně jednoduché. Ale jakmile se prostřílíte červenými dveřmi na nádvoří, zde potkáte kyberdémona a dva zaklínače za rohem na výstupku. A dál level také vystrkuje ostré růžky, neboť v další fázi se vám postaví kupa mancubusů, revenantů a další zaklínač. Naneštěstí mi nezbývalo mnoho munice do plazmovky, takže jsem musel šetřit a boj byl proto obtížnější. Mapa má jednu, nechci říkat závadu, ale designovou nedokonalost. Jsou zde žluté i modré dveře, ke kterým ovšem není k dispozici klíč. Přitom jsem jediný secret nalezl. Možná je to záměr, ale působí to divně. Jakoby autor na tyto dveře zapomněl.

    MAP11: Où Est le Berger by Franck Livolant (franckFRAG)
    Přímo ďábelská mapa s výškovými převýšeními, v níž bojujete nejen na vrcholech věží, ale hlavně dole na zemi v hloubce. Dříve nebo později musíte seskočit dolů, kde shora při použití mouse looku vidíte mancubusy, čekající na vás. Nahoře se napakujete zbraněmi, seskočíte do secretu, ale ta pravá mela začne, až se začnou otvírat skalní dutiny, odkud se na vás vyhrnou nepřátelé pestrého složení. Boje jsou tuhé, natož pak když se v některých skupinách objevují zaklínači, kteří se díky množství potvor nedají trefit. Ale nakonec jsem tyto skrumáže zvládl a odměnou je 100% skóre v mapě. Na závěr na vás ještě vyskočí kyberdémon, ale ten už byl jen třešnička na dortu. Perfektní mapa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Map10 jak jsem psal výše, na každou obtížnost je k dispozici vždy jen jeden určitý klíč a stejně tak průchod levelem je zcela jiný.

      Vymazat
    2. Je to zajímavý koncept, ještě jsem nic podobného nehrál.

      Vymazat
    3. Azany: však už jsem si to aktualizoval do článku, v recenzi to bude zmíněno.

      Vymazat
  16. MAP12: Impact Ecologique by Maxime Bisiaux (Datacore)
    Druhou epizodu začínáte jenom s pistolí. Na první pohled podle počtu nepřátel zdánlivě snadná mapa, s metalově folkovou rozjuchanou hudbou na pozadí, ale je ve finále poměrně tuhá. Pěkně zpracované a propletené hradní sídlo v zelenavých barvách, jež je naplněno těmi tužšími nepřáteli a revenanti i mancubusové jsou jeho častými obyvateli. Je radost pátrat po secretech v tajných zákoutích hradu, ale prim hraje tuhá akce. Při častém ukládání se dá mapa zvládnout. Zatím pokračuji na Ultra violence, uvidíme jestli nezměním svůj náhled. Tato mapa, v níž začínáte znovu jen s pistolí, je na změnu obtížnosti ideální.

    OdpovědětVymazat
  17. MAP13: Chair Boueuse by Blême
    Velice pěkně zpracovaný tech based komplex směšující prostory stříbrných budov, exteriéry a spletité chodby kanalizace, ale také na některých místech organickou hmotou zachvácené oblasti. Mapa je jednodušší než předchozí, možná i proto, že si nesete vybavení z předchozí mise. Akce kontinuální ale zvládnutelná, příjemně jsem se bavil.

    OdpovědětVymazat
  18. MAP14: La Belle et la Bête by Alexis Jeanson (Roofi)
    14. úroveň je laděná lehce v experimentálním duchu. Vybafne na vás hned v úvodu Heresiarch, musíte jej postupně obcházet a proplétat se kolem něj. Nicméně dá se bez problémů udolat i brokovnicí a kulometem, což ovšem při pistol startu může být problém bez adekvátní výbavy. Musel jsem chvíli přemýšlet, jak se dostat dál, než jsem přišel, která dvířka otvírá spínač, ale pak je průchod již bez zádrhelů. Tech based úvod s úzkými chodbičkami vystřídají pak organické textury s poměrně obtížnou skrumáží na závěr. Přes experimentální ladění nakonec zábavný level.

    OdpovědětVymazat
  19. MAP15: Feinte by William Huber (WH-Wilou84)
    Velice zdařilá úroveň ve členitém komplexu základny s vysokými budovami obklopenými nádržemi s tekutinou. Pohybujete se pomocí výtahů, některé oblasti jsou přístupné jen s pomocí teleportů, takže chvíli trvá, než si zvyknete. Akce je hektická hned od počátku, mutanti vás postřelují nejen z okolí, ale i z výšky, takže se v boji notně zapotíte. Mapa je velice zajímavě a čistě designovaná, akce bohatá, velmi dobrá práce. Jen východ do secret levelu jsem nenašel, respektive nepodařilo se mi jej zpřístupnit a megasféra mi taky zůstala zapovězena, i když se na mě za mřížemi smála.

    MAP31: Dictes Moy Où, N'en Quel Pays est Sérana, la Belle Doomeuse by Jean Bon (Jambon)
    Zajímavý komplex budov, mezi nimiž se rozkládají krvavé kanály. Mezi jednotlivými bloky jsou sloupky, přes které se docela obtížně dostáváte strafe jumpem. Zejména ten druhý přeskok byla docela pruda a zabralo mi to několik pokusů. Areál je vyplněn nepřáteli, ale není jich mnoho a akce je zvládnutelná a dynamická. Od tajného levelu jsem čekal trochu větší dávku akce. Nicméně nalezení tajného secret exitu je docela vypečené a pomohlo mi až You Tube.

    OdpovědětVymazat
  20. Tvl, mapa 25 je celá nějaká divná+bugy min. v GLBoomu, až někdo dorhaje mapu25, napište mi pm na Liquid Doomu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. e:Aha, po zhlednutí videa už jsem to pochopil, jak to je, ale stejně je tam bug, diky kterýmu se dá na někteár místa dostat dřív.

      Vymazat
    2. V GZDoomu jsem na problém nenarazil, ale dostat se někam dřív jsem se nesnažil.

      Vymazat
    3. ono jak jsou switche na klíč, tak za nima je další a ten se dá zmáčknout. :D

      Vymazat
  21. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  22. MAP32: Rêve Brisé by Alexis Jeanson (Roofi)
    Druhá tajná úroveň se již nese v typických tradicích megawadů. Tedy totální masakr a ačkoliv počet nepřátel není příliš vysoký, tak mapa je tuhá jak ďas, nebojím se říci zákeřná a pro mne na Ultra Violence byla nehratelná. Přitom je design úrovně zajímavý, úvodní jeskyně s vegetací a pak komplex hradu, hradeb a otevřeného nádvoří. Postaví se vám černí nepřátelé, kteří se však po likvidaci znovu oživí, takže je do nich zbytečné střílet. A když je na nádvoří touto postavou kyberdémon a zaklínač, tak máte o zábavu a smrt postaráno. Nelze přitom ani rychle manévrovat, jelikož vás brzdí jezdící plošinky, na které musíte čekat, a tito zákeřní protivníci vám mezitím ustřelí nos. Nebo srazí do kyseliny a musíte teleportem zpátky na začátek. Takže mne tato mapa spíše frustrovala, než bavila. Ač je jinak její design a stavba perfektní.

    MAP16: Sur le Chemin de Satan by Nemo06
    Mapa je laděná v počítačovém stylu, vizuálně mi připadala až quakeovitě. Povedená jsou schodiště, jež vytvářejí až iluzi trojrozměrného prostoru. Na úvod se vám staví ojedinělý odpor, ale pak postupně nacházíte akčněji laděné místnosti. Záplava nejslabších zombie vojáčků se dá zpacifikovat hladce. Další invaze kulometčíků již vyžaduje použití plazmové pušky a byla notně obtížnější, naštěstí je poblíž nesmrtelnost. A závěrečná cesta k východu byla takřka křížovou cestou, neboť v úzké chodbě se na vás z jedné strany vyhrne záplava revenantů a z druhé strany kyberdémon, což nebylo příliš zvládnutelné.

    MAP17: Etat D'Urgence by Arnaud Florian (Oxyde) and William Huber (WH-Wilou84)
    Plošně rozsáhlý a realistický tech based komplex s rozsáhlými exteriéry, v nichž máte dostatek prostoru k manévrování. Musíte postupně prozkoumat všechny oblasti základny, které vyhlížejí zdánlivě přístupně, avšak absentují schůdky, takže postupně skládáte puzzle, abyste se dostali k závěrečné oblasti, která představovala neskutečně tuhou skrumáž, jež se mi podařila zvládnout až na několik pokusů. Zaklínači, dvě stupňovitá pódia s kulometčíky, revenanti, pain elementálové kyberdémon, to vše se na vás vyhrne najednou a ačkoliv máte dost munice, chyběla mi docela BFG. Ale nakonec se mi vše podařilo v dobré obrátit a masakr jsem zvládl. Velice povedený kousek.

    OdpovědětVymazat
  23. MAP18: Le Temple des Damnés by Nemo06
    Krátká mapa v gotickém stylu. Prozkoumáte exteriérovou a zdánlivě klidnou oblast, aby se na vás po stisku tlačítka vrhli revenanti. Po krátkém průzkumu chodby sjedete dolů do rozsáhlé arény, na jejímž konci se skrývá východ. A zde začne ta pravá mela. Pain elementálové a noví kakodémoni plus záplava impů vyžadují rychlé reakce, ale bitva nepředstavovala zásadní problém. Následný zástup hell knightů byl již jen formální překážkou k východu. Design jednoduchý, nic převratného, v kontextu megawadu průměr. Trošku mi vadily pauzy v hudbě, kdy bylo chvílemi úplné ticho, než se skladba znovu rozjela.

    OdpovědětVymazat
  24. MAP19: Inquiétude by William Huber (WH-Wilou84)
    Level je složený ze dvou tematicky odlišných částí. První lehce pekelná fáze vás donutí po zpacifikování úvodních nepřátel skočit do kyseliny a v ohnivých jeskyních si to vypořádat s poměrně tuhým odporem. Postupně si zpřístupníte cestu do druhé části, kterou je tech based designovaná základna. Zatímco boje byly v úvodní fázi relativně snadné, poté, co se výtahem spustíte do sálu s modrým klíčem, nastane opět tuhá mela. Na ochozu revenanti a proti vám se vydá na pochod záplava baronů s kyberdémonem ve výklenku. Okořeněné arachnotrony na sloupcích. Pokud se vám podaří tuto záplavu zvládnout, ještě nemáte vyhráno, jelikož se vám postaví další kyberdémon. A na závěr zpět v jeskyni tlupa zaklínačů. Prostě důstojné zakončení druhé epizody.

    OdpovědětVymazat
  25. MAP20: Infernale Résurgence by Maxime Bisiaux (Datacore)
    Třetí epizoda začíná v pekle v rudě zbarvených cihlových zdech. Mapa je poněkud jednodušší než ta předchozí, i když žádná selanka, nepřátelé se vám staví po jednom, ale musíte být stále ve střehu, neboť nám autor nabízí nepřátele lezoucí z různých výklenků často za vašimi zády. Aktivujete četné spínače, akce je nepřetržitá, nepřátel je něco málo přes stovku, akce dobře zvládnutelná. Secrety jsem našel všechny. Mapa se mi líbila, dobrá práce.

    OdpovědětVymazat
  26. MAP21: Canicule by Maxime Bisiaux (Datacore)
    Další pekelný level od stejného autora, pokračující v nastoleném trendu. Tentokrát je mapa otevřenější, vydáte se i do exteriérů s kyselinou, kde si musíte postupně zpřístupnit cestu kolem centrálního domku. Obtížnost je také navýšena. Rukopis autora se nezapře a stále se na vás nepřátelé vrhají ze zálohy. Na konci najdete dokonce arénu s kyberdémonem i zaklínačem, když se předtím na vás vyhrnou mancubusové a ve výklencích vás ostřelují revenanti. Ale i přes vyšší obtížnost jsem se dobře bavil.

    OdpovědětVymazat
  27. MAP22: Une Journée en Enfer by Nemo06
    Jednoduše střižený, ale poměrně rozsáhlý pekelně laděný level, který vás docela zatíží bojovými situacemi. Raketomet a plazmovka budou vašimi nejčastějšími společníky. V úvodu zkoumáte rudě zbarvené interiéry se schodišti plnými nepřátel, revenanti, baroni i mancubusové, aby se vám pak postavil zaklínač a dávka kakodémonů. Sjednáte si přístup do centrální arény, v níž nastane rozhodující střetnutí. Rozsáhlé stěny sjedou a odhalí vám totální masakr, v čele s kyberdémonem a heresiarchem pohromadě. Záplava baronů a kakodémonů mi dala opravdu zabrat, naštěstí se příšery masakrují navzájem. Jak se vracíte zpět, vrhnou se na vás pro změnu revenanti. Prostě šílenost, ale na druhou stranu i na ultra Violence se to dalo zvládnout. Mapa jinak designem relativně průměrná.

    OdpovědětVymazat
  28. Po delší přestávce jsem dokončil několik levelů naráz. Postupně narůstá obtížnost, na můj vkus skoro až příliš. Rozlehlejší mapy střídají komornější a nuda rozhodně nehrozí. Secrety zatím nalezeny všechny, poslední dokončená mapa je dnešní 23.

    OdpovědětVymazat
  29. Sakra zapomněl jsem postovat konentáře

    OdpovědětVymazat
  30. MAP23: Anomalie Eternelle by Maxime Bisiaux (Datacore) and William Huber (WH-Wilou84)
    Velice zajímavá úroveň v dungeon stylu, kdy se nacházíte převážně v temných jeskynních zákoutích. Pobíháte sem a tam a postupně si otvíráte jednotlivá zákoutí kobek a chodeb, přičemž se vám staví tuhý odpor složený převážně z těch odolnějších potvor. Na závěr akce houstne a nepřátel na vás vybíhá docela dost. Ale nejtěžší střetnutí je na závěr, a to jsem již regulérně nedal. Tři kyberdémoni najednou na poměrně malém prostoru, k tomu zaklínači v komůrce s exitem, to se mi prostě nepodařilo vybalancovat, bídně jsem hynul a ani útěk to nezachránil. Až cheat to spravil.

    OdpovědětVymazat
  31. MAP24: Rêve Lucide by Alexis Jeanson (Roofi)
    Exteriérově laděná mapa na nádvoří hradu, v níž pobíháte po travnatých plochách se stromy. Ihned se na vás sesypou nepřátelé, dokonce se dvěma zaklínači hned na úvod. Nedokážu si představit, že bych hrál s pistol startem. Navíc ještě na vás kouká z pozadí kyberdémon. Postupně bloumáte zákoutími podhradí, najdete červený klíč, abyste se posléze dostali nahoru na hradby a pokračujete vysoko cestou jakoby ve vzduchoprázdnu, kudy se dostanete pro modrý klíč. Vrátíte se na začátek a otvíráte mříže a dveře a průběžně se zjevují skrumáže nepřátel. Pěkná ale docela tuhá mapa, i když v této fázi jsou už náročné asi všechny

    OdpovědětVymazat
  32. MAP25: Geôle Nécrosée by William Huber (WH-Wilou84)
    Tech based základna s gotickou atmosférou, barevně připomínající Quake. Početně nepřátel není dramaticky mnoho, ale boje jsou opravdu obtížné. Seskočíte do arény a hned se na vás sesype záplava nepřátel. Postupně si zpřístupňujete jednotlivé oblasti báze, i s pomocí teleportů. Po krátkém relativně klidném průzkumu se vždycky ocitnete v oblastech s nástrahami. Dominuje rozsáhlá oblast s kulometčíky, revenanty, heresiarchy, navíc v pozadí strategicky na sloupech zaklínači a kyberdémon. A to není vše, asi nejhorší byla chodba před východem, kde kromě baronů se na vás vyvalí nightwatch kakodémoni a navíc další zaklínači pobíhají po ochozu. To jsem bez cheatu nedal ani po opakovaných pokusech.

    OdpovědětVymazat
  33. MAP26: Monument en Béton by Darkwave0000
    Více než 600 nepřátel nabízí betonový monument, název mapy ani nepotřebuje překlad z francouzštiny. Ocitnete se na betonových sloupech nad kyselinovými jezery, které nabízí tuhý odpor všemožných druhů mutantů. V dáli hlídá kyberdémon žlutý klíč, kterým se dostanete do zdánlivě smrtící arény, kde v zástupech stojí procesí potvor. Ale kupodivu se do sebe všichni pustili a boj nebyl zas až tak obtížný. Výtahem pak ještě cesta pokračuje, až se dostanete do širokých chodeb ohraničených schodišti, kde se ovšem poblíž health sféry jako mávnutím kouzelného proutku objeví masa nepřátel, v čele s kyberdémony a zaklínači a na zdech kolem další kolekce všemožných potvor, která byla tedy extra tuhá. Ale také zvládnutelná. Epická a solidní úroveň.

    OdpovědětVymazat
  34. MAP27: Sable Brûlant by Alexis Jeanson (Roofi)
    Tato úroveň mi příliš nesedla, abych se přiznal. Prostranství ohraničené skalisky, na sloupech a skalách nepřátelé, kteří se navíc ještě respawnují, na zemi také četní protivníci, navíc poschovávaní za skalními výklenky, to byl docela záhul. Podobné elementy respawnu jsou i uvnitř budov, navíc specialitou jsou okamžité a zákeřné teleporty nepřátel za vaše záda. Postupně nacházíte klíče, abyste si otevřeli cestu dál. Ve finále si zpřístupníte velkou bránu krytou mříží, za kterou se schovává armáda mutantů a všechno se to prskne do prostoru. Naštěstí je zde obezlička v podobě tajného zákoutí s nesmrtelností, díky které teleportací eliminujete oživující se protivníky nahoře. I přes solidní design a originální nápady se mi mapa nehrála dobře.

    OdpovědětVymazat
  35. MAP28: Inhumation by Jean-Charles Dorne (JCD)
    Typický a extra tuhý slaughter fest. Extrémní množství mutantů, stojících v zástupech a připravených na boj a porážku. Level je laděný spíše exteriérově, bojujete na velké ploše a postupně vyjíždíte na hradby, kde v širokých chodbách likvidujete permanentní nepřátelský odpor. Situaci zhoršují kyberdémoni a zaklínači na sloupech. Ocitnete se i v sálech, kde jsouopravdu nezvladatelné skrumáže silných potvor. Boje už byly stereotypní, navíc nezvladatelné, jakmile sesbíráte klíče, zpřístupní se vám na venkovním prostranství východ a oblast se opět zaplní nepřáteli. Tyto extrémní mapy nemám rád, a tak mi neustálé boje připadaly notně únavné a monotónní.

    OdpovědětVymazat
  36. MAP29: Xanthophobie by William Huber (WH-Wilou84)
    Jako bychom navazovali na předchozí úroveň, jen jsou boje tentokrát v interiérech a navíc daleko tužší. Počet nepřátel přesáhne 2000 a boje jsou nepřetržité a permanentní. Mapa je přitom notně rozlehlá a design je uzpůsoben akci a navíc plný léček. Procházíte chodbou s prstem na spoušti a čistíte ji od přívalů potvor, posléze postupujete po ochozu nad jezerem kyseliny a proniknete do dalších sálů plných smrtících mutantů. Ve finále se dostanete do sálu s náboji do BFG a třemi nesmrtelnostmi. Takže očekávejte neustálý příval teleportujících se monster, než vám milostivě sjede výtah. Nikam neutečete, všechno si musíte poctivě, nebo v mém případě nepoctivě, vybojovat. Mapa opět extrémní a mimo moji oblast zájmu, takže po pár marných pokusech jsem ji dohrál s cheatem.

    MAP30: Celui-Qui-Voit-Les-Mondes by Maxime Bisiaux (Datacore), Alexis Jeanson (Roofi), Franck Livolant (franckFRAG), Jean-Charles Dorne (JCD), Arnaud Florian (Oxyde) & William Huber (WH-Wilou84)
    Finální úroveň. Jak vyplývá z několika zúčastněných autorů, jedná se o komplex několika oddělených samostatných pasáží, s postupně narůstající náročností, každá z nich v odlišném vizuálním motivu. Jedná se samozřejmě o slaughter fest, ale v tomto případě ve většině případů zvládnutelný. Samozřejmě na konci už jsem některé pasáže nedával, zejména tu finální, jež se vám otevře na samotný závěr. Zde byla mela opravdu náročná. Musíte postupně střelit tři plošky v odlišně graficky zpracované Icon of Sin, přičemž je nutné vyjet nahoru na sloupky. Poslední terč se vám otevře dole u země. Takto by měl vypadat slaughter fest, náročný, ale férový.

    OdpovědětVymazat
  37. Bonus map:
    MAP30: Coeur de Haine by William Huber (WH-Wilou84)
    Jako bonus nám tvůrci připravili ještě jednu bonusovou 30. mapu, kterou ale musíte spustit samostatně pomocí separátního WADu - 180MPV_B.WAD, spolu s hlavním WAD souborem. Jedná se opět o obrovský level, ve kterém se dokonce podíváte až do útrob démonického mozku. Schéma je do určité míry podobné regulérní 30. mapě, opět se dostanete ke třem teleportům, jež vás vedou jednotlivými částmi mapy, každá z nich odlišně tematicky designovaná. Nejatmosféričtější je ale samotné centrum mapy, ve kterém opravdu stanete tváří v tvář démonickému srdci. Boje jsou opět tuhé a hektické a ke konci nezvladatelné, takže jsem musel použít cheat. Jinak vás nic podobného Icon of Sin nečeká a bojujete jenom s masami regulérních protivníků.

    OdpovědětVymazat
  38. Co říci na závěr? Design je v globálu solidní, nové textury přinášejí osvěžení vizuálu, mapy na to že jde o speedmapping jsou propracované. Ale slaughter festy v poslední epizodě jsou poněkud přestřelené.

    OdpovědětVymazat
  39. Mapa30 bonusová je divná, proč v jiných portech se Cacademoni v 1. těžké místnosti telegrafují(na videech na ytb je to vidět), ale v glboomu ne a tím je to asi impossible??? Protože těch cacademonu je tam tolik, že mi chybí bfg, nejdradši bych dal 29 a pak až 30. -_- Hraje to někdo taky v Glboomu? Protože prostě vždy musí mít Glboomu bugy. -_-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem dal god, protože nevím, jak dál. A to jsem zkusil nechat an živu jednoho Spidermasterminda.

      Vymazat
    2. Tak jo bonusovou jsem dohrál, ale protože se m inepodařilo vyřešit telefrag cacademonů jsem to cheatnul a jednu oblast taky, protože nevím, zda mě archvile dokážou dostat za tu zeď na které jsou. KZbytek jsem dal v pohodě. :D

      Vymazat
    3. Opravdu bys už měl zvážit jiný port, dělá ti to problémy každý druhý wad. Já také dříve používal jiné, ale ZDoom je prostě dnes takový standard.

      Vymazat
    4. Kvůli Hereticu musím GZdoom, taqk ten použiju, tak problémy jsem měl, ale nikdy mi to nevadilo, až teď u mapy 30. :/

      Vymazat
  40. A recenze už je na světě :-)
    http://doom.starehry.eu/?p=7120

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je rychlost. Už mám také dohráno a těch posledních pár levelů je fakt až moc. Jsem rád, že jsem jel na nižší obtížnost.

      Vymazat
    2. Myslel jsem, že poslední epizodu taky nechají začít s pistol startem, tak jsem jel dál na UV, a bylo to tedy opravdu tuhé...

      Vymazat