čtvrtek 25. února 2021

Anorakův týden 08/2021

Uplynulý týden jsem strávil ponořen v atmosféře jiných světů. O hraní Nieru jsem již napsal v řadě předchozích souhrnů, takže jen stručně postup. Hlavní hru mám vlastně dokončenou, dosáhl jsem již řády konců, včetně asi hlavních. Z vedlejších úkolů mi zbývají poslední dva a ještě pěkná řádka věcí k průzkumu a nalezení. Především mi jde o informační záznamy, které pěkně osvětlují situaci a překvapivě zbraně, u nichž je také pěkný a hodnotný informační popis. Ten se dokonce prohlubuje s jejich vylepšováním, takže má smysl jejich maximální vylevlování. Z DLC mám hotové dvě arény ze tří, takže to snad také nějak dám.

Popis nepřátel v manuálu Sorcerera  zdroj: Infocom Gallery

Hodně mě potěšil i Sorcerer. Je úžasné jak pár písmen na černé obrazovce dovede vykouzlit úžasný svět plný dobrodružství. K čemu je dnes potřeba 4k grafika a hodiny videa lze udělat i pomocí pár odstavců prostého textu. Pokud si k podobným hrám člověk najde cestu, tak rozhodně stojí za to a poskytnou zážitek srovnatelný s mnohem modernějšími tituly. Sorcerer je pátou hrou ze série Zork, kterou jsem již dohrál a zatím musím sérii především chválit. Některé části jsou sice o něco slabší, ale zatím každý díl přišel s alespoň trochu novou a zajímavou mechanikou. Zde jde o lektvary, které se sice inovací nevyrovnají kouzlům z Enchantera (která jsou samozřejmě stále přítomna), ale přesto hru příjemně osvěží. Na stylu hry je znát i změna autora, kterým je tentokrát slavný Steve Meretzky (Planetfall, Superhero League of Hoboken, série Spellcasting). Pěkný je i manuál, který slouží i jako vkusná proti-pirátská ochrana. Tentokrát jsem se do hry opravdu ponořil a hezky ve večerní tmě jsem s kafíčkem zíral do monitoru a řešil skvěle provedené hádanky. Do pokračování se plánuji vrhnout o víkendu. Komentář k Sorcererovi zde

Rozehrál jsem ještě dvě nové záležitosti. První je Ministry of Broadcast, česká plošinovka ve stylu Another World a Prince of Persia. Na pozadí logického plošinovkování se odehrává Orwellovský příběh plný narážek a vtipu. Hratelnostně zatím hodnotím jako průměr, ale zpracování tématu je výborné. Hra je také celkem krátká a po asi 6 hodinkách se už blížím konci.

Zatím jenom půl druhé hodiny jsem strávil v Destroy All Humans! Tento remake akční záležitosti z Playstationu 2 je zábavnou a zběsilou akcí, kde z pohledu mimozemšťana musíte ovládat a decimovat lidstvo šedesátých let. Celá hra je pojata v duchu parodie. Asi před rokem jsem hrál demoverzi na GOG a potěšilo mě automatické přenesení postupu do zakoupené Steam verze. Mohl jsem se tak rovnou pustit do nových misí a to včetně již získaných vylepšení. Hra je skvělou volbou k relaxaci a oddechu. 

Z novinek vypíchnu pouze dungeon Black Dawn Rebirth, který je nově ke stažení zdarma. Zatím jsem ho ani žádný předcházející díl nezkoušel, ale vypadá to opravdu pěkně. Pro zajímavost ještě odkaz na dnešní článek k oslavě výročí BBS BASICu a QBASICu na Rootu.

Žádné komentáře:

Okomentovat