čtvrtek 1. července 2021

DWmegawad Club CZ - Base Ganymede - červenec 2021

Ačkoliv jsem na prázdniny plánoval v klubu pauzu, zařazení projektu Base Ganymede mě přesvědčilo o pokračování. Projekt vytvořil Adam Woodmansey, je určen pro první Doom a v roce 2012 získal cenu Cacowards. Chtěl jsem si ho zahrát už nějakou dobu a tohle je skvělá příležitost. Snad to bude pro více z vás zajímavější než minulý měsíc.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

46 komentářů:

  1. Opět se připojím ke komentování, i když je Base Ganymede projektem pro Doom I, který jej po stránce akce relativně stereotypní.

    OdpovědětVymazat
  2. E1M1:
    Megawad začíná v naprosto klasickém stylu první epizody Doomu. Šedavé stěny, labyrinty místností, více možností směrů, kudy se dát, zkrátka klasika. Navíc se docela hojně vyskytují oblasti s kyselinou, prakticky hned v úvodu. Kupodivu nemáte k dispozici žádný ochranný oblek a musíte si vystačit s rychlým během. Potřebujete pouze červený klíč, abyste se dostali k východu. I tak se vám postaví docela tuhý odpor, sice jen vojáčci, impové a prasátka, ale i tak se budete mít co ohánět. Máte pouze pistoli a brokovnici. Zejména v závěru vás kyselina připaluje docela dost, mapa má zajímavou strukturu, v poslední části se před vámi rozvine z pouhé chodby kyselinové jezero. Velice pěkný rozjezd.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak jsem vyzkoušel první dvě mapy. Je to zatím hratelnost a styl v duchu prvního Dooma. Nových prvků textur se asi nedočkáme, je tu akorát nová textura oblohy. Je docela škoda, že názvy map i obrazovka mezi je stejná jako u Dooma1. Zatím se to hrálo dobře, takže zkusím později něco opět zahrát.

    OdpovědětVymazat
  4. První dva levely za mnou a spokojenost. Jde o klasickou hratelnost a zatím pohodový rozjezd. U prvního levelu jsem nedokázal najít všechny nepřátele, ale nikde už nic neprozkoumaného nebylo. Škoda, kazí to zatím stoprocentní statistiky.

    OdpovědětVymazat
  5. E1M2:
    Druhý level se nese v podobném stylu jako první. Hned na začátku vám kyselina sebere něco málo cenného zdraví, branou se dostáváte do vstupní haly, odkud vedou cesty do více směrů, navíc jsou vzájemně propojené. Cílem je najít cestu ke žlutému klíči, jež vede opět skrze kyselinu, naštěstí poblíž najdete oblek. V exteriérovém prostranství zpacifikujete bohatý odpor a najdete modrý klíč, jenž vám umožní zpřístupnit východ. Mapa je opět plná akce a boj zpestřují teleportující se nepřátelé, kteří se rozprostřou všude po úrovni. Takže nemáte klid a musíte permanentně držet prst na spoušti. Další povedený level, Base Ganymede mě zatím velice baví.

    E1M3
    Design je opět pokročilejší a třetí mapa je poměrně rozlehlá, dokonce se vám postaví takřka 250 protivníků. Probíháte rozsáhlým a větveným komplexem, který je velice pěkně vybudován, zavítáte i do vodních či kyselinových kanálů. Mapa má skvěle vybudovanou návaznost, a tak se třeba do kanálu plného kyseliny nemusíte vracet a otevřou se vám dveře na nádvoří, které je centrem mapy. Opět nechybí pobíhání po kyselině a docela hojnost protivníků. Objevují se i kakodémoni a baroni. Poprvé naleznete berserk i pilu, takže ušetříte cennou munici, které rozhodně nadbytek není, zejména musíte spořit náboje do brokovnice. Nachází se zde vstup do tajného levelu, ale ačkoliv jsem získal automapu, secrety se nikde nezobrazují, a tak jsem se do výklenku se schovaným spínačem dostal až s pomocí návodu.

    OdpovědětVymazat
  6. Třetí level je o poznání složitější i obtížnější. Měl jsem problém s municí a na konci i se životem. Na všechny tři secrety i vstup do tajného levelu jsem narazil náhodou, ani jsem ještě nezačal pátrat. Povedený level.

    Tajný level je spíše průměr. Vstupní aréna s velkou částí všech nepřátel byla náročná, protože jsem neměl moc života. Okolní prostory jsou menší a jejich průzkum nedal moc zabrat. Pouze část v kyselině je časově limitující. Při odchodu už jsem měl naštěstí plné zdraví.

    OdpovědětVymazat
  7. E1M9
    Tajný level navazuje na duch toho z originální hry, jež je plný akce. Objevíte se na exteriérovém prostranství, kde se do vás pustí srocení mutantů a máte co dělat, abyste vyvázli se zdravou kůží. Musíte se nejprve dát na pravou stranu, kde ve stříbrných chodbách získáte žlutý klíč, jenž vám sjedná přístup k prostranství s kyselinou a sloupky zaplněnými impy. Takže opět vás čeká procházka v žíravé tekutině pro červený klíč. Je zde mimochodem šalamounsky skrytý secret. Pak se můžete v klidu vydat k východu. Zde najdete berserk, takže se vám šrámy ze zranění vyléčí, abyste se mohli vrhnout do čtvrté regulérní úrovně.

    OdpovědětVymazat
  8. Ze čtvrté úrovně jsem nadšený. Zajímavý design s perfektně rozmístěnými nepřáteli. Ničeho není příliš, prostě vzorový level ve stylu prvního Dooma.

    OdpovědětVymazat
  9. E1M4
    Velice zábavná a pěkná mapa, ocitáte se před rozsáhlým komplexem základny, jenž je ovšem nepřístupný a pouze dotváří prostředí. Postupujete mezi skalními stěnami. Vyčistíte odpor a proniknete do útrob báze. Opět skaliska a zase kyselinka. Můžete se do ní bez obav vrhnout, jelikož obleků je dost, nebo postupovat dveřmi suchou nohou. Čelíte početným mutantům a oběma cestami se dostanete se do další exteriérové části, kde se nachází pila chráněná spoustou zombie boys a pokračujete ke žlutému klíči, kterým si zpřístupníte další část úrovně. Potěší plazmová puška, se kterou se snáze pacifikuje horda démonů, kteří hlídají široké prostranství vedoucí k východu. I tak ale musíte ještě vyšplhat na skaliska, abyste našli červený klíč, kterým odemknete dveře k exitu. Base Ganymede má nadále vysoký kvalitativní standard designu a velice mě baví.

    OdpovědětVymazat
  10. E1M5:.
    Pátá úroveň je opravdu rozsáhlá a propletená. Kyselinová zákoutí jsou opravdu v Base Ganymede standardem a nechybí ani zde. Naštěstí se vždy poblíž nachází oblek, takže vaše zkoumání se obejde bez poškození zdraví. Akce nabývá na obtížnosti, i když na Ultra Violence je hra zvládnutelná poměrně dobře. Nepřátel je dost a i ti slabší vám ve větším počtu pocuchají fazonu. Komplex je velice pestrý, probíháte místnostmi a chodbami, ale zabrousíte i do exteriérů kolem základny, kde vás čekají hektické souboje. Kupříkladu jeden z klíčů hlídá dokonce samotný spider mastermind. Po prozkoumání převážné části mapy se zdánlivě dostanete k východu, nicméně ten je uzavřen červeným klíčem. Vedle se nachází ještě výklenek s municí, ale po jejím sebrání nastane mela, takže si raději hru předtím uložte. Pro klíč se tedy musíte vydat do další venkovní oblasti, kde na vás dokonce vybafne kyberdémon. Nemaje příliš munice, nechal jsem ho zaměstnat soubojem s kakodémony a volil jsem cestu úniku k východu. Velice povedená práce.

    OdpovědětVymazat
  11. E1M3 - Poměrně velká mapa naplněná nepřátely. Je tu už celý bestiář včetně baronů. Je tu k dispozici berserk, který pomáhá šetřit munici. Problém jsem s tím naštěstí neměl. Potěšil mě i dostatek munice do rotačáku. Čeho jsem si všiml, že je zde poměrně málo životů. Secret level nalezen poměrně snadno.
    E1M9 - Nepřátel je opět stovka. Tentokrát menší level, kde jsou vesměs základní nepřátelé a sem tam i nějaká ta léčka. Docela jsem měl problém s životy a velkou část mapy jsem absolvoval s 20-50 hp. Hudba evokuje právě hudbu z prvního dooma pro secret level.
    E1M4 - Začátek pěkně navazuje na mapu3. Odehrává se to ve skalách a částečně v komplexu. V jednom exteriéru byl pěkně udělaný efekt stínu. Dokonce už se tu dá najít plazmovka. Zamrzela akorát naprostá absence secretů.

    OdpovědětVymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  13. E1M5 - Tentokrát tu čeká téměř 300 stovky potvor. Prostory rozlehlé, některé jsou v potemnělých sálech, jiné v exteriérech. V jedné kyselinové aréně nás čeká dokonce soubor se Spiderbossem. V otevřeném prostoru je to s životy jen tak tak. Pomáhají tu monstra, která se do arény taky teleportují. Jsou tu i nějaké nástrahy a léčky, zejména ta u kyselinového jezírka ve skále je obzvlášť vypečená. A ke konci je další aréna s Cyberdémonem. Naštěstí jsem měl dost plazmy. Hudba je podobná jedné skladbě z Doom2 v kombinaci jiné ze Sigilu. Zatím jeden z nejlepších levelů.
    E1M6 - Zajímavá mapka, kde už jsou části, které postupně pohlcuje peklo. Opět je tu několik léček, arény s kyselinou. Ke konci je tu další souboj s cyberdémonem. Obtížnost pozvolna stoupá.

    OdpovědětVymazat
  14. E1M6:
    Protivníků je méně, ale útočí na vás prakticky permanentně v kompaktnějším prostředí. K otevření východu potřebujete všechny klíče, takže se musíte vrhnout do průzkumu. Mapa je sevřená, i když výlety do okolí centrálních budov také podstoupíte. Mapa je v jedné části laděna do pekelných barev. Designový koncept odpovídá klasickému Doomu, tedy propletené cesty více směry, dokonce je zde připraven i teleport, jenž vás přenese do zmíněné pekelné lokace. Zde se na vás vrhnou impové, takže na ně buďte připraveni. Modrý klíč na piedestalu hlídá kyberdémon, naštěstí je munice do plazmovky poměrně dost. Ve finále před východem vás čeká další obtížná část, kdy v kyselině čelíte útokům kakodémonů po sebrání žlutého klíče k posledním dveřím. Měl jsem málo zdraví, takže jsem volil cestu útěku do již vyčištěné části, ale zde mne čekalo další nemilé překvapení. Base Ganymede stále nabízí velice kvalitní level design v klasickém duchu, pro červencový DWmegawad Club jde o velice dobrou volbu.

    E1M7:
    Sedmá úroveň první epizody je po stránce počtu nepřítel opět komornější, je jich 149 na Ultra Violence, ale to neznamená, že půjde o procházku růžovou zahradou. Hned v první místnosti je jich na vás pěkný houf, naštěstí máme nasyslené všechny zbraně, takže jejich likvidace plazmovkou je pohodlná. Další odpor je méně početný a mutanti se na vás vrhají v malých skupinkách. Musíte se dát přímo, kde v kleci uvězněný baron hlídá žlutý klíč. Další cesta vede doleva, kde postupně procházíte skalní chodbou na větší prostranství, kde vás čeká budova s další větší skupinou monster uvnitř. Teleportem se vrátíte zpět na začátek a pomocí žlutého klíče si otevřete cestu k východu v pekelném skalním sále, kde vás čeká banda baronů. Ukazuje se, že máte relativně málo raket, navíc když na vás ještě vyrazí pavouk mastermind. Ten zase spotřeboval zásobu střeliva do plazmovky. Chyběli mi tři nepřátelé, ale ti na mě nakonec vybafli zákeřně před exitem. Takže si dejte pozor. Mapa je strukturálně jednodušší, ale hrála se dobře.

    OdpovědětVymazat
  15. E1M7 byla dobrá, jen zase buglý exit, vyřešil jsem to a došel k mapě 8, styl byl pěkný, je tam Spidermastermind, musíte dávat bacha na ejho střílení a nějak se dostat k tomu finálnímu teleportu, díky kterému zemře. A pak jen exitnete. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zase ta mechanika, kdy to tam má hráče zabít a v další mapě začít s pistol startem. Všiml jsem si, že autoři tohle používají až nezdravě často. Hráč vůbec netuší, že ho na konci levelu tohle čeká a zbytečně si šetří munici, která přijde vnivač.

      Vymazat
    2. Tady ta závěrečná mapa s plnou municí by postrádala smysl, tady je to zrovna funkční.

      Vymazat
    3. Zo znám, v nějakém wadu v nějaké mapě jsem hledal item a našel megasphere, super, jdu k exitu a umíram a exitne se to..... :((((( Nebo že jsem v jednom wadu v jedné mapě konečně dostal BFG a nakonec přijde tento exit. :(

      Vymazat
  16. Epizoda hezky střídá levely s menším a větším počtem nepřátel, ale ve všech jedu na hraně s municí. Design levelů je fajn a hraní je příjemně klasické. Přijít na konci sedmého levelu o těžce ušetřenou munici je opravdu k vzteku.

    OdpovědětVymazat
  17. E1M8 - Opět je tu ta mechanika, kdy se začíná s pistolstartem. TO je v poslední době nějak v módě. To vědět, tak zbytečně nemusím si šetřit munici. Level je v podstatě malá aréna, kterou je třeba probíhat skrz teleporty a snažit se vyhnout se palbě Spiderbosse. Poslední teleport telefragne bosse a je konec. Taková rychlovka. Závěrečné titulky jsou stejné jako v původní hře.

    OdpovědětVymazat
  18. Závěrečný level první epizody začínáte beze zbraně. Očekával jsem tedy jejich rychlé posbírání před závěrečným bojem, ale finále je o rychlém kličkování a porážce nepřítele teleportací. Zajímavé vyvrcholení, jsem zvědav co přinese epizoda dvě.

    OdpovědětVymazat
  19. E1M8:
    Poslední mapa je rychlý speed run, kdy prcháte před kulometnou palbou masterminda, schovaného v komůrce. Začínáte jen s pistolí a balancujete nad kyselinou po tenkých dřevěných plošinkách, vyhýbáte se drtičům a pomocí soustavy teleportů se dostanete až k k tomu poslednímu, kterým se teleportujete do útrob pavouka. Čekal jsem hektické souboje, ale kromě pavouka jsou v úrovni pouze další čtyři potvůrky jen jako doplněk. Rozhoduje rychlost a šikovnost, pokud spadnete do kyseliny, je po vás. Zajímavý experiment na závěr první epizody.

    E2M1
    Druhá epizoda začíná docela zostra. Balancujete nad kyselinou a z okolních zdí vás ostřelují impové. Není radno se zdržovat a vrháte se do akce, nejprve na jednu stranu, kde postupně jen s pistolkou likvidujete nabíhající mutanty. Puška na sloupku je zatím jen zbožným přáním. Postoupíte dále a najdete motorovku, kterou se zabíjí objevivší se prasata lépe. V další místnosti musíte pomocí nástřelných spínačů aktivovat tlačítko, kterým se vám otevře druhá část mapy a dostanete se mezi skalnaté masivy, kde opět absolvujete žhavé souboje v otevřeném terénu. Po cestě seberete potřebnou pušku. Cesta k východu již vede prakticky přímo bez zdržování. Povedená mapa na rozehřátí, zdá se, že na Ultra Violence to půjde.

    OdpovědětVymazat
  20. E2M2
    Mapa číslo dvě je rozsahem větší než první rozjezdový level, a je také komplexnější. Ocitnete se v koridoru a pod palbou nabíhajících nepřátel. Pak začíná vlastní větvený komplex základny s nezbytnou kyselinou. Nalevo se dostanete ke kulometu, seběhnete kousek dolů a vidíte zatím nepřístupnou cestu k východu. Dáte se dvířky doprava a širokými chodbami se dopídíte k automapě počítající se jako secret, ale hlavně se vám objeví most směrem ke dveřím chráněným žlutým klíčem. Musíte se dát druhými dveřmi a podstoupíte propletenou a komplikovanou cestu za modrým a žlutým klíčem. Střídají se větší oblasti a stísněné prostory, ve kterých na vás útočí nepřátelé z bezprostřední blízkosti. Pak vám již nic nebrání se dát kyselinou k východu, vyhrne se na vás ale spousta impů a kakodémoni. Na tento zástup jsem spotřeboval většinu střeliva. Obtížnost postupně narůstá, ale zatím je zvládnutelná, i když s nutností častých savů. Designér si totiž docela často na vás chystá zákeřné léčky.

    OdpovědětVymazat
  21. E2M3
    Třetí mapa začíná v jeskyních cestou kolem kyselinové říčky. Rozprostře se před vámi otevřená plocha, v níž se vám za zády objeví trojice baronů na skalním stupínku. Ty jsem si nechal na později, v rámci šetření munice. Kolem červených dveří proběhnete dále, kde si proklestíte cestu ke kyselinovému jezírku. Musíte do něj chtě nechtě skočit, abyste se probojovali k modrému klíči. Modré dveře vedou na nádvoří, kde získáte žlutý klíč, ukrytý za bednami. Ten vám o kousek dál odblokuje teleport, vedoucí k již zmíněným baronům, kteří hlídají červený klíč, jenž vás pustí do pekelně laděného posledního skalního sálu, vedoucímu k východu. Akce vás provází kontinuálně během celé epizody, míssty vám autor přímo za záda teleportuje protivníky, kteří vám v mžiku seberou část zdraví a při nepříznivé konstelaci vás mohou i zabít, jak se mi stalo, než jsem zjistil, co do mě zezadu kouše. V mapě se nachází raketomet i plazmovka, takže jste vybavení do příštích úrovní.

    OdpovědětVymazat
  22. E2M1 - První mapa druhé epizody je opět na klasické základně. Dlouhou dobu máme k dispozici pouze pistoli. Brzy je tu motorovka, která záhy najde několikeré využití. Po nalezení brokovnice nás čeká zpět pře venkovní prostory do exitu. I zde však chybí secrety. Poslední dobou si všímám, že v mnohých modech je v každé mapě pouze 1-3 secrety a někdy žádný.
    E2M2 - Celkem rozlehlá mapa s více než 200 nepřáteli. Většinou je jedná o základní potvory, ale máme tu jen pistoli brokovnici a berserk. Navíc je tu spousta léče, pastí, nástrah včetně zrádného umístění nepřátel. Takový docela Romerův styl. Celý komplex je pěkně propracovaný a různorodý.
    E2M3 - Velice zajímavá mapa s pěknou atmosférou. Procházíme tu kanalizací stále hloubš, přičem je zde skoro 200 potvor. Líbí se mi, že mapa navazuje volně na předchozí a je tu taky několik pěkných prvků, jako zelené roští, kyselinové vodopády a podobně. Konečně se tu dají najít téměř všechny zbraně, jako rotačák, později raketomet. Poté však přichází záplava Cacodémonů. A ke konci je dokonce plazmovka.

    OdpovědětVymazat
  23. E2M4
    Mohli jste syslit zbraně a munici jak jste chtěli, ale nebude vám to platné. Díky specifickému designu čtvrtého levelu začínáte s pistol startem. Celá mapa je kompaktní, s pekelnou atmosférou a je hlavně o boxu. Ano, hned na začátku seberete berserk a nepřátele likvidujete většinou s jeho pomocí. Komplex je plný hlavně impů, ale i dalších potvor, nicméně na vaší cestě se potkáte dokonce s kyberdémonem. Boje se většinou dají s berserkem zvládnout a i na barona jsem si troufnul. Kyberdémona musíte nejprve oběhnout, abyste se pak později ocitli přímo před jeho nosem, kde je teleport, kterým jej telefragujete. Je to docela obtížné a nepodaří se to zřejmě napoprvé. Pak již šupky dupky k exitu a tři poslední prasátka vás určitě nezastaví.

    OdpovědětVymazat
  24. Zatím jsem dokončil první čtyři levely z druhé epizody. Ganymede si udržuje slušný standard a čtvrtý level založený na ruční práci je zajímavý nápad.

    OdpovědětVymazat
  25. E2M4 - Opět se začíná s pistol startem, takže plazmovka mi byla doslova k hovnu. Nevím, proč ji tam vůbec dávali. Tady ta mechanika zabití po průchodu mě už docela začíná štvát. Nedá se to nijak předvídat a člověk zbytečně syslí munici, aby pak zjistil, že zcela zbytečně. Mapa vizuálně velice pěkná a zajímavá, ovšem výrazně obtížnější, protože je nutné využívat hodně berserk a životů je tu celkem málo. Dá se tu najít prokovnice a pár nábojů, ale není to moc. V jedné arénce je dokonce i Cyberdémon, kole kterého je třeba párkrát proběhnou a nakonec ho zlikvidovat teleportem. Opět absence secretů.
    E2M5 - Další rozsáhlý level s více než 200 potvorami. Opět velmi pěkně provedeným vizuálem v pekelném stylu. Dají se tu najít téměř všechny zbraně. Obtížnost už docela narostla, zejména kvůli spoustě potvorám, které se často teleportují 1m od hráče a je to ve druhé epizodě čím dál častější. Rovněž už je tu dost potvor na malém prostoru a v jedné aréně i Cyberdémon, nebo spousta Baronů u exitu. S životy jsem to měl po celou mapu jen tak tak, často jsem měl 20-60hp. Z finální místnosti se už nedá vrátit zpět do levelu, tak jsem využil IDCLIP a celkem snadno následně našel otevřený exit do secretlevelu. Akorát mi zbylo 10 hp což je bída.

    OdpovědětVymazat
  26. E2M5
    Začínáte jen s brokovnicí, takže žádná hitparáda. Obtížnost je notně navýšena a celou mapu jsem trpěl nedostatkem munice. Dá se to zvládnout, ale přemýšlení, čím nepřátele likvidovat, je poněkud omezující. Pekelné prostředí je poměrně stylové, úroveň je propletená a nelineární, přičemž musíte volit optimální trasu. Nepřátel je hodně, takže potřebujete postupně najít zbraně. Boje jsou intenzivní a autor na vás staví barony i kakodémony, často v obtížně zvládnutelných situacích, kde opravdu plazmovou pušku budete potřebovat. Mapa obsahuje tajný východ, nesmíte přehlédnout spínač za červenými dveřmi. Pokud ovšem budete pátrat a skočíte do do pasti s barony před klasickým východem, není již k tajnému exitu cesty zpět, ledaže byste použili noclip cheat.

    E2M9
    Lineární a jednoduchá úroveň. V dřevěné počáteční části seberete kulomet a můžete se vrhnout do skalních chodeb. Červená dvířka jsou vám zatím zapovězena. Chodby jsou přímočaré a jejich větvení je minimální, postupně seberete klíče a prostřílíte se k východu. Nepřátelé jsou dávkováni průběžně, jediný problematický úsek je před červeným klíčem, který hlídá horda baronů. Pak se již teleportujete na start, kde si odemknete dvířka k exitu. Level je odpočinkový a jenom si zastřílíte bez přemýšlení nad postupem.

    OdpovědětVymazat
  27. E2M6
    Mapa se 279 nepřáteli, hned na úvod na otevřené krvavé ploše na vás ze zálohy začne pálit pavouk mastermind, naštěstí jsou zde bariéry, díky kterým se kulometné palbě můžete vyhnout. V centru této otevřené plochy stojí sloupek s teleportem k východu. Poblíž se nachází spínač, který je ovšem chráněn třemi bariérami, takže se musíte dát postupně do třech směrů, abyste si postupně tyto sloupky odblokovali. Mapa je poměrně tuhá, nepřátel hodně, autor nás zásobuje tradičním teleportováním nepřátel bezprostředně za vaše záda, což se mi trochu začíná zajídat. Teleportování nepřátel tradičním způsobem je v pořádku, ale tento prvek se jeví docela zákeřný. Atmosféra má pekelnou atmosféru a v bojích se notně zapotíte. Zejména když se postupně objeví kromě pavouka i další dva kyberdémoni. Zejména ten před červeným klíčem mi dal docela zabrat, díky nemožnosti adekvátního manévrování. Ale všechno dopadlo dobře, jen jsem minul jeden secret. Velice zdařilá úroveň.

    OdpovědětVymazat
  28. E2M7
    Další pekelná úroveň. Nepřátel je jenom něco málo přes stovku, ale v úvodní skalní otevřené části se na vás vrhnou najednou, jen co vykouknete ze zákrytu. Uvidíte dřevěnou bránu, která je zatím uzavřena. Boje i zde jsou obtížné, ale v kontextu předchozích levelů jde o odpočinkovou mapu. Proniknete do jeskyní, kde se postupně poměrně lineární cestu probojujete do dřevěné části, kde najdete spínač, jenž vám spustí teleport k východu. Mapa končí velice rychle, ani se nenadějete. Příjemný kousek před závěrečným finále.

    OdpovědětVymazat

  29. E2M8
    Poslední level druhé epizody je arénou, v níž se potkáte se dvěma kyberdémony a dalšímí nepočetnými protivníky, jen jako doplněk. Jste nahoře přímo před bossem a zachráníte se před jeho raketami jedině pádem do krvavého jezera, kde na vás čekají baroni a impové za plotem. Kyberdémoni se neustále teleportují, což stěžuje souboje, jelikož se rádi objeví přímo za vašimi zády. Musíte být ve střehu a nestřílet pánubohu do oken, jinak vám dojde munice. I já jsem se občas ocitl zpátky nahoře, ani jsem nevěděl jak. Postupně se kyberdémoni dají opižlat a druhá epizoda je za vámi.

    OdpovědětVymazat
  30. E2M9 - Secret mapa je dost přímočará, procházíme temnými chodbami a jeskyněmi, až dorazíme do sálu kam se teleportuje poměrně velká horda nepřátel. Pak je akce opět klidná až v závěru je spousta baronů a cacodémonů.
    E2M6 - Velká mapa odehrávající se pekelné pevnosti. Potvor je tu téměř 300 a akce je velmi intenzivní, přičemž jsou tu opět ony léčky s teleportujícími se potvorami. Do toho je tu ještě Caberdémon a Spiderboss. Cílem zde je hledat spínače k závěrečnému portálu. Vizuál jeskyní a různých komnat je opěravdu vydařený, přestože využívá pouze standatní textury. Závěrečný soboj v aréně kam se teleportuje snad 50 imp je pěkný masakr. Škoda, že nebylo BFG.
    E2M7 - Další přímočará mapa, kdy postupujeme do útrob pekelných jeskyní. Potvor tentokrát jen 100, takže akce pěkně osýpá.
    E2M8 - Ve finální aréně nás čekají 2 cyberdémoni a pár dalších potvor. Cyberdémoni se tu teleportují po věžích a přilehlých prostorách, takže je jejich likvidace náročnější. Munice je tu však hodně, takže se postupně dají ve spodní části uklovat a dají se k tomu využít i skupinky baronů.

    OdpovědětVymazat
  31. E3M1
    Třetí epizoda začíná hodně z ostra a je vidět, že se s námi autor nebude mazlit. Otestoval jsem si ji dvakrát a hraji nadále na Ultra Violence, říkám si, že WAD z roku 2012 nebude tak extrémně těžký. Hned v úvodu se ocitnete ve dvojím ohni, zleva v chodbičce k modrým dveřím a zprava v kyselinovém jezírku. Žíraviny je tu opět dost, obleky používejte uvážlivě. Seskočíte do další skrumáže na nádvoří a můžete se vydat do dvou směrů. Napravo se vám otevře další část mapy, opět s přídělem mutantů a ve finále si sjednáte přístup k červeným dveřím. Musíte se dát ovšem doleva, kde postupně propletenými cestičkami najdete modrý klíč. Poté, co překonáte odpor baronů a pak léčku s mřížemi, je lepší se dát nejprve doprava k modrému klíči, a až poté doleva a dostanete se zpátky na start k modrým dveřím. Pak vám nic nebrání dobýt poslední klíč a hurá k východu. Akce je tuhá, střeliva málo, ale dá se to zvládnout i na Ultra Violence.

    OdpovědětVymazat
  32. E3M2
    Přituhuje. Kyselina, invaze hordy impů, za rohem pavouk mastermind a na úplný závěr mapy pořádný slaughter fest. Nepřátelům musíte uhýbat, opravdu je nepostřílíte díky nedostatku střeliva. Natož pak pavouka. Mapa je skvělá, plná propletených cestiček a chodeb, kyselina na každém kroku, četné léčky, je ji radost zkoumat. Poté, co dospějete ke konci, ocitnete se pod krutou palbou, kterou jsem zvládal velice obtížně. Náhodně jsem přišel na secret, díky kterému jsem telefragoval masterminda a získal berserk, ale záplava baronů, kakodémonů a víceméně kompletní sestavy nepřátel prvního Doomu mi dala zabrat, zejména díky tomu, že střeliva je opravdu málo. Některé barony jsem dorážel berserkem. Mapa je velice povedená. Zatím na UV zvládám, samozřejmě s častými savy.

    OdpovědětVymazat
  33. E3M1 - Začátek je v tradiční základně, kde je všude plno kyseliny. Prostory jsou tu poměrně rozlehlé, takže je při boji dost prostoru na manévrování. Vizuál je tu takový jednodušší, i když se zde dají najít zajímavější prostory. V jedné části jsou dva baroni a kolem nich je spousta barelů, kdy rozstřelením se mi tu povedla zajímavá věc, infightnout Barony proti sobě, což normálně nejde. Ohledně chování potvor se dají najít na youtube zajímavá videa. Jsou tam taková specifika, jak se třeba dají poštvat dva pinky proti sobě. Tohle jsou spíš opravdu rarity, které běžný hráč nepotká, ale teď se mi takové specifikum povedlo.
    E3M2 - Hned na začátku se ocitáme pod palbou asi 20 impů. Level je opět rozlehlý a pěkně propracovaný. Na začátku je další Spiderboss, ale ten není důležitý k likvidaci po získání klíčů se dá obejít. Další část už je ve stylu prorůstajícího pekla a čeká nás tu velký soubor v aréně. Po celou dobu jsem to měl se životy jen tak tak vždy kolem 30-60hp.

    OdpovědětVymazat
  34. E3M3
    Třetí úroveň je komornější, ale také vám nedá nic zadarmo. Oděná do pekelného hávu, začíná jeskyní plné lávy a horkých skalních stěn. Musíte se postupně dát na všechny tři možné strany, kde získáte krůček po krůčku klíče, jež použijete na spínače, jež najdete v jedné z hal. Ty vám zpřístupní východ, který se ovšem nachází úplně jinde, takže budete možná chvíli tápat jako já, než jsem se dopátral svého cíle. Akce je bohatá, léček požehnaně, munice mi vycházela tak akorát, rozhodně přebytkem jsem netrpěl. Navíc musíte opatrně našlapovat, jinak vás žhavá kyselina notně připálí. Další velice zdařilá mapa. Zatím se třetí epizoda jeví jako nejlepší, snad tento trend vydrží.

    E3M4
    Čtvrtý level a tentokrát nám autor nabízí čistokrevnou tech based základnu. Opět propletenou a plnou zákoutí. Probíháte chodbami a kosíte nabíhající protivníky v poměrně hojném počtu a s neustálým prstem na spoušti počet vašich zářezů na pažbě rychle přibývá. Akce je kontinuální a obtížnost férová. Najdete i více nábojů do plazmovky, takže mutanty máte čím likvidovat. Zdánlivě snadno najdete žlutý klíč, ale cestu k východu brání bariéra a musíte se vnořit dále do útrob základny, abyste našli potřebné zbylé klíče. Dokonce se vám zjeví samotný kyberdémon. Musíte být bdělí, přehlédl jsem jedny dveře a chvíli jsem musel pátrat, kudy dále, ale nakonec se mi podařilo zorientovat. Bohužel jsem nenašel ani jeden secret, a to se mi health sféra lákavě předváděla v komůrce. Úroveň mě bavila a užil jsem si ji skvěle.

    OdpovědětVymazat
  35. Nabral jsem trochu zpoždění a tak jsem dnes večer doháněl. Druhá epizoda má stejně zajímavý závěr jako první, teleportující se Cyberdémoni jsou fajn nápad. Třetí epizoda má pěkný rozjezd, obtížnost je zase o kus výše. Zatím jsem prošel tři levely, které mají povedenou architekturu a mnoho zákeřných pastí. Až na BFG mám všechny zbraně, ale jeden secret jsme minul, takže tam mohlo být. Telefragy jsou u Ganymedu už celkem nepřekvapující.

    OdpovědětVymazat
  36. E3M5
    Líbí se mi trend střídání rozsáhlejších a kratších úrovní. Pátý level je na odreagování. Seskočíte do krvavého jezera a vyřídíte si to s kolekcí mutantů na otevřené ploše. Zastaví vás až bariéra. Musíte se vnořit do útrob kamenné budovy, abyste si zpřístupnili žlutý klíč. Po krátkém intermezzu za žlutými dveřmi se vám otevře cesta k pavoukovi a teleportem se dostanete do temné skalní arény, kde vás pro změnu čeká kyberdémon se svými přisluhovači a červený klíč. Pak vám již nic nebrání dostat se k východu. Level poslouží ke skvělému zastřílení s takřka permanentním prstem na spoušti.

    E3M6
    V šesté mapě se nachází vstup do tajného levelu. Je opět kratší, tematicky na úvod čistokrevně pekelná s temnými jeskynními pasážemi. Hned na začátku najdete dva východy, jeden regulérní a druhý tajný, chráněný bariérou. Na úvod očekávajte otevřenou část, v níž si to vyřídíte s nabíhajícími protivníky a musíte se dopídit ke žlutému klíči. Ten vám otevře zablokovaný přístup, ale zároveň vypustí nálož baronů, k jejichž eliminaci vám dobře poslouží nalezená plazmová puška, pokud hrajete s pistol startem. Dostanete se do jeskyně, na jejímž konci impové hlídají červený klíč k exitu. Ten spustí lavinu a vyhrne se na vás záplava dalších impů. Pokud uniknete bez úhony, můžete k východu. Ale nesmíte přehlédnout spínač, jenž vám otevře tajný exit.

    OdpovědětVymazat
  37. E3M3 - Tahle mapa se odehráva v peklených jeskyních a síních, které jsou opět velmi pěkně zpracované v duchu prvního Dooma. Musím říct, že s municí mi to tu vychází po celou epizodu tak akorát.
    E3M4 - Nečekaně se vrátíme do běžné lidské základny. Tentokrát nás čeká téměř 300 potvor. Většinou jsou to základní zombie vojáci a ti padají po desítkách. Jsou tu však mnohem náročnější boje, jako například u červené karty, kdy se do malého prostoru teleportují 2 baroni, 4 cacodémoni a několik impů. U žlutého klíče bylo prostoru více a už mi tu hodně pomohl berserk. Po nelezení všech klíčů nás čeká souboj s Cyberdémonem. Munice tu však bylo nakonec hodně.
    E3M5 - Opět se vracíme do pekla. Hlavní částí jsou rozlehlé pláně plné krve a ostatků. Čeká nás tu další Spiderboss a ke konci nás to teleportuje do temné arény s Cyberdémonem a další havětí. Konečně je tu BGF. Už jsem myslel, že tvůrce zapomněl, že v té hře ta zbraň je. Příjemná pohodová spíše kratší mapa. A rovněž se mi zde líbila hudba, která měla trochu blackový nádech.
    E3M6 - Pokračování peklem. Počet nepřátel je tu 150 a level patří mezi ty kratší. Díky BFG je likvidace velkého počtu impů v jedné závěrečné jeskyni naprostá pohoda, stejně jak baroni před exitem. Tlačítko otevírající secret exit bylo schované zrova v temné sekci, chvíli mi trvalo ho najít. Přijde mi, že obtížnost trochu polevila. Ani tech teleportujícíc monster přímo k hráči není tolik.
    E3M9 - Krvavé jeskyně s pouhou 60 nepřátel. Taková jednohubka na 2 minuty. Začátek jsem vyřešil jednou střelou s BFG a potom mi vystačil rotačák.

    OdpovědětVymazat
  38. E3M9
    Tajný level mě docela zklamal, jelikož jde opravdu o minimalistickou mapu, designovanou jako sólo pro kulomet. Ten se nachází poblíž a dokážu si představit, že bude vaší primární zbraní, pokud byste hráli s pistol startem. Zpacifikujete odpor v úvodu, dáte se zatočenými úzkými chodbičkami a najdete žlutý klíč, jenž vám otevře dřevěnou halu s dalšími nepřáteli a teleportem se dostanete k exitu. Při druhém průchodu jsem se dokonce dostal pod časový limit. Opravdu jednohubka.

    E3M7
    Mapa střední velikosti po stránce počtu nepřátel, po stránce obtížnosti poněkud tužší než předchozí kratší mapy. Ocitnete se v centrální aréně, kde se přímo uprostřed nachází sloup se spínači, které vám budou postupně uvolňovat cestu. Postupně se vydáte na průzkum a dopídíte se ke třem klíčům, což je pokaždé provázené v centrální aréně masakrem, kde se notně hodí BFG. Mapa ubíhala překvapivě rychle a je poměrně kvalitní a zábavná.

    OdpovědětVymazat
  39. Tak už se pomalu blížím ke konci a zatím co jsem hrál mapy tak za mě super. Krásný design, obtížnost tak akorát. Jen v E2 jsme zjistil že v předchozí mapě má být sectret exit, tak jsem dal load z předchozí mapy a šel hledat jak se k němu dostat, protože na doomwiki o tom secret exitu není zmíňka....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem se dostal k normálnímu, asi se už nedá dostat nahoru, takže jsem musel dát idclip, jinak bych nemohl jít k secretovému exitu. K němu se dá dostat, že hned o kousek vedle je skrytý switch s funkcí G1.

      Vymazat
  40. E3M8
    Závěrečné finále s přehlídkou bossů. Vydáte se do poloprázdné venkovní oblasti, kde se napakujete zbraněmi, vzápětí se začnou teleportovat nepřátelé, ale tento odpor je relativně neškodný. Postupujete dále, až se dostanete do podzemí, kde na vás číhá kyberdémon a v závěsu za ním spider mastermind. Ale nejobtížnější je finále, kde na vás zhlíží dva mastermindové, pálící na vás na otevřeném prostoru. Přímý zásah z BFG na delší vzdálenost je obtížný, takže docela chvíli trvalo, než jsem je na několikrát sejmul. Doporučuji s municí do této ultimátní zbraně spořit. Pak nastává závěr a oddechnutí za náročným a povedeným megawadem v klasickém stylu.

    OdpovědětVymazat
  41. E3M7 - Předposlední pekelná úroveň 200 nepřátel, ale mnohá místa BFG hodně ulehčilo. Finální souboj po aktivaci všech 3 klíčů už je opravdu za odměnu.
    E3M8 - Finální mapa se skládá několika částí z dřívejších map. Postupně se tu setkáme s Cyberdémonem, následně spiderbossem a ve finálním teleportu s dalšími 2 spiderbossy na vyvýšených plošinách. Mapa je opět kratší s 60 nepřáteli a boje v pohodě. Třetí epizoda byla celkově snadnější než předchozí i těch pastí, lěček už nebylo tolik.

    Celkově je v mapách poměrně dost kyseliny. Naštěstí není třeba jí často procházet a k dispozici je vždy spousta obleků. Celkově bylo ve wadu poskromnu života a bylo třeba jím hospodařit. Na druhou stranu jsou tu jen Doom1 potvory a ty nejsou tak nebezpečné. Je tu vak spousta známých léček, tipických pro dooma, ovšem nejčastěji se teleportovaly potvory v těsné blízkosti hráče a to i bez toho teleportačního efektu, takže jdete a najednou je 2m před vámi třeba baron. Tohle je tam na můj vkus využíváno až moc často a v některých mapách to bylo za každým rohem. V mapách bývá velmi málo secretů zpravidla 0-2, což je dost málo a rovněž se mi na dvou místech nelíbil ten efekt smrti, který vám bez varování sebere arzenál a v další mapě se začíná s pistol startem. Celkově byl wad pohodovější na dobré odreagování.

    OdpovědětVymazat
  42. Třetí epizoda má opět zajímavé a celkem náročné finále. Naštěstí je dostatek munice. Celkově mě Base Ganymede bavil a naplnil očekávání. Spousta zajímavých nápadů a zábavný design úrovní ve stylu prvního Dooma, který mám raději. Větší počet secretů by se hodil, jinak vše ok.

    OdpovědětVymazat