čtvrtek 2. září 2021

Anorakův týden 33/2021

Po další a letos snad poslední pauze mám celkem dost novinek. Přesně den po odjezdu bez počítače byla vydána nová verze hry Quake. Za tímto novým vydáním stojí studio Night Dive, které se na remastery a jiné moderní reinkarnace klasik specializuje. Quake se jako většina jejich titulů dočkal předělání do Kex enginu. Do hraní jsem se pustil hned po návratu a začal hezky od začátku. V tuhle chvíli mám za sebou celou základní hru, tedy čtyři epizody, ale to není zdaleka kompletní obsah. Hra obsahuje i pátou epizodu, kterou k 20 výročí vydalo MachineGames, a kteří přidali jednu novou i teď k 25 výročí. Pátou epizodu Dimension of the Past jsem již hrál dříve a článek o tom je zde. V nové verzi ji už mám také projetou a aktuálně hraji nejnovější šestou Dimension of the Machine. Její architektura je výrazně komplexnější a i obtížnost hezky povyrostla. Celkově zatím převládá nadšení, nejen z nového obsahu, ale i z celého tohoto vydání. Chválím, že je nová verze pro majitele původní zdarma.

 

Lake, závěr prvního dne

Hra obsahuje i oba oficiální datadisky, ale do těch se pustím až později. Příjemnou novinkou, především pro hráče na konzolích, je podpora modifikací přímo z menu hry. V tuto chvíli je k dispozici pouze Quake 64, ale snad se seznam bude svižně rozrůstat. Samozřejmě na PC lze jiné modifikace přidat už teď, ale není jistá kompatibilita. Quake 64 jsem si také prošel a jde vlastně pouze o zjednodušenou verzi originálu. Některé mapy chybí a ostatní mají méně detailů. Hra také není rozdělena na epizody, ale hraje se jako jeden celek, což v pozdějších fázích snižuje obtížnost.

O dohrání Indiana Jonese jsem psal již posledně, ale už jsem skončil i s doplňkovými aktivitami. Finální stav je shlédnutí všech čtyř filmů, přečtení Biblické potopy světa a prvních čtyř dobrodružství mladého Indyho. Žádná s knih není nic extra, ale všechny se čtou příjemně a mají správnou atmosféru. Fanouškům tohoto archeologa je mohu s klidem doporučit. Od posledně také dlužím komentář na Dead Space.


V pátek jsem rozehrál Genshin Impact. Chválu na toto čínské RPG jsem slyšel ze všech stran a tak jsem se ho rozhodl vyzkoušet na vlastí kůži. A zatím rozhodně nejsem zklamaný. Mám velkou nedůvěru k free-to-play modelu, ale zde to vypadá opravdu nenásilně. Mám nahraných už více než deset hodin a zatím nemám sebemenší potřebu cokoliv platit. Quastů je hromada, všechny aktivity ani nestíhám a obecně se prostě hra tváří jako klasické velké RPG. Co jsem slyšel, lze celý příběh, který má desítky hodin, projít bez placení. Graficky je hra hodně povedená a čínský dabing dodává slušnou atmosféru. Herně jde o kombinaci JRPG a Zeldy: Breath of the Wild. Odemykání questů je vázáno na Adventure Rank (aktuálně mám 17), který se zvyšuje téměř všemi aktivitami. Obtížnost je zatím celkem mírná a postup plynulý, žádný grind nebyl třeba.


Včera také vyšla mnou již dříve zmiňovaná hra Lake. Po svém nadšení z demoverze jsem ji hned zakoupil a začal hrát. Vyšla prvního září a toho dne se také začínají odvíjet herní události. Hraní je na jednotlivé dny také rozděleno, takže v tuto chvíli plánuji hrát pěkně každý den jeden den. Začátek odpovídá demu, ale alespoň mám čas vše pečlivě prozkoumávat. První den je opravdu krátký, asi 10 minut, takže mám hotové dva a budu vždy večer hrát následující den.

1 komentář:

  1. Genshin Impact mám taky rozehraný, nevím, kolik hodin jsem mu věnoval. Líbí se mi hodně grafika a to, že ten svět je tam hmatatelný, na všechno lze vylézt. Gameplay je takový Rogue Galaxy. Bohužel, taky není čas. Po nějakém to putování na mě dýchl takový ten pocit nekonečnosti této hry a tuším, že to je na stovky hodin. V podstatě je to jediná Free to Play onlineovka po Path of Exile, kterou jsem v životě rozehrál. V Path of Exile jsem dokonce dokončil základní dějovou linku.

    OdpovědětVymazat