čtvrtek 2. září 2021

DWmegawad Club CZ - SKULLTIVERSE - září 2021

V září nás čeká do modra laděný megawad SKULLTIVERSE od ViolentBeetle a jeho skupiny. Mapy jsou rozděleny do šesti témat a opět má jít o kompaktnější kousky. Příběh se tradičně točí kolem UAC, tentokrát otevírající portály pomocí modré lebky.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

39 komentářů:

  1. 01 - Začátek vypadá velice pěkně a úvodní část je do detailů propracovaná. Samotná vstupní část základny má opravdu dobrou atmosféru a díky řadě nových textur to i vypadá velmi dobře a není to jen další klon Doom2. Po vstupu do interiéru se nám postaví poměrně velké množství nepřátel a z počátku s omezeným arzenálem je to i dost výzva.
    02 - Po první výborné úrovni přichází malá a naprosto běžně vypadající mapa do Dooma, jakých jich je tisíce. Trochu mi připomínala druhou mapu v Doomovi 2. Kromě pár textur navíc a zajímavého efektu vyhazovaného klíče je to po úvodu opravdu zklamání. Doufal jsem, že celý wad bude v duchu první mapy, ale opět je to projekt několika maperů, takže znovu kolísavá kvalita a styl.

    OdpovědětVymazat
  2. Do 6? Doufam že se nerozdělují dead exitem. xDDD

    OdpovědětVymazat
  3. První level je opravdu povedený, ale ani ten druhý není špatný. Způsob získání modré lebky je originální a tlačítko na secret z Duke Nukem 3D pobavilo.

    Dead exity snad nebudou a pokud, tak bych tipnul dva, podle toho rozdělení na epizody už v menu.

    OdpovědětVymazat
  4. Třetí level je kompaktní, ale dobře hratelný. Zatím oceňuji nové textury , návrat k počátečnímu portálu pro ukončení je také zajímavá změna. Hudba je taková rozporuplná, není špatná, ale nevím zda se mi ke hře hodí.

    OdpovědětVymazat
  5. Map 01: Skullgate Central
    Mapper: Shawny, music: Spacepub by Stewboy
    Abych se přiznal, s megaeadem Skulltiverse se setkávám poprvé a nevěděl jsem, do čeho se vlastně pouštím. UAC se pustilo do experimentů, tentokrát s otvíráním portálu do jiných dimenzí pomocí modré lebky. Právě tento element je v každé mapě společný, na počátku každého levelu najdete portál, k jehož aktivaci potřebujete najít modrou lebku. První mapa prozrazuje, že půjde o modernější styl designu, i když Skulltiverse by měl být Boom kompatibilní. Nacházíte se na staveništi za plotem mezi bednami, probojujete se na ulici a musíte prozkoumat interiéry základny poblíž a pomocí aktivace spínačů si zpřístupnit další prostory. Hraji na třetí obtížnost, nepřátel je relativně málo, ale už v první mapě se potkáte s revenanty. Hra pěkně odsýpá, potřebujete dvě karty a samozřejmě modrou lebku, design je reálný a věrný, neustále na vás útočí objevivší se nepřátelé, ale obtížnost je adekvátní, zajímavostí je, že máte v rukou jenom kulomet. na úvod velice pěkná úroveň.

    Map 02: Regular Base
    Mapper: Joe-Ilya, music:Backroad Wanderer by David Shaw
    Druhá mapa tematicky navazuje na tu předchozí. Opět v zákrytu beden pátráte po schovaných mutantech a proklestíte si cestu ke strážní věžičce, kde se nachází modrý klíč, který potřebujete ke vstupu do komplexu. Ten je relativna stroze konstruovaný, i když jsou zde zajímavé prvky. Dvouhlavňová brokovnice, která je patrně secretem a jakmile k ní vstoupíte, tak zmizí, a nepřišel jsem, jak se k ní dostat. Chodby notně upomínají na druhý level z Doomu II. Pak je docela originálně řešeno nalezení modrého lebkového klíče. Po aktivaci tlačítka vypadne z otvoru ve zdi a musíte k němu doběhnout a zachytit ho, jinak se ztrácí v odpadkové šachtě. Nepřátelé se objevují průběžně a neměl jsem s nimi větší problém.

    Map 03: Get Rectangular
    Mapper: Nimiauredhel, music: Get Rectangular by Nimiauredhel
    Tematicky prakticky stejné motivy jako v předchozích absolvovaných úrovních. Po průzkumu skladiště se probojujete do kovově zbarvené chodby, nejprve se musíte dát doprava do počítačové místnosti, kde najdete modrý klíč. Vstoupíte do další části mapy, kde seskočíte na zevní nádvoří, kde se potkáte s odporem několika nepřátel a navíc dalších pár potvůrek se ještě nateleportuje. Musíte vystoupat výtahem, spínačem aktivovat plošinku a přeběhnout k odblokovanému žlutému klíči. V malé komůrce vás notně pocuchá hell knight. Zpátky nemůžete a musíte zpět na výtah a druhou stranou uzavřete kruh a dostanete se k doposud nepřístupné centrální části, kde se nachzází modrá lebka. Nic vám nebrání vrátit se na začátek a uniknout z industriální pasti.

    Map 04: Bilis
    Mapper: RataUnderground, music: Melancholy symphony by Doom by depression
    Konečně nový vizuální motiv, a to základna uzavřená do skalních masivů. Vizuál je svěží díky novým texturám, ačkoliv stavba levelu je striktně klasická. V úvodní lokaci se vypořádáte s protivníky, širší brána vede k modrému lebkovému klíči, který je ale zatím nedostupný. Postoupíte úzkými dveřmi do další části s množstvím vojáčků, kde se vám podaří získat červený klíč. Průběžně se vám doteleportovávají nepřátelé. Proniknete nad vodní nádrž, kde na vás pálí z černého okna baroni a nelze je kloudně trefit, k jejich eliminaci poslouží drtič poblíž ukrytý v secretu. Aktivací tlačítek si zpřístupníte na úvodním nádvoří žlutý klíč a dostanete se k modré lebce. Docela zajímavě jsou řešeny secrety, které se mi podařilo najít všechny, chce to jen pečlivě prozkoumávat zdi.

    OdpovědětVymazat
  6. Map 05: Green Tech's Embrace
    Mapper: Death Bear, music: Phalanx by Jimmy
    Pátý level je celý laděný v zelené barvě, autor přiopravil docela zajímavou základnu s výškovými převýšeními. Odpor je již tužší, přibyli revenanti, mancubusové i hell knightové. Vyčistíte si nádvoří, všude kolem vidíte zatím neaktivní plošiny, jež vás později vyvezou nahoru. Dostanete se nahoru, proniknete dovnitř a jako skládačku si postupně aktivujete jednotlivé plošiny a sektory mapy, přičemž k získání modré lebky potřebujete červený a žlutý klíč. Každá akce vyvolá reakci a průběžně se doteleportovávají nepřátelé. Jeden secret, health sféru jsem našel hladce. Mapa mě velice bavila. Ovšem trochu mi vadilo teleportování mutantů všude kolem mapy, takže pokud byste chtěli 100% zabití, musíte pak na závěr šmejdit po areálu a dohledávat zbylé potvory. Jinak mapa skvělá a zábavná.

    OdpovědětVymazat
  7. Map 06: No OH&S Compliance
    Mapper: Washing Machine Enthusiasts, music: Metal Squad from Thunder Force IV
    Tech based mapa vyhlíží docela old school, i když nové textury osvěžují vzhled. V podstatě obíháte centrální vodní nádrž, jež se ovšem chová lehce podivně. Můžete do ní spadnout, uvidíte na dně nashromážděné kakodémony a bídně hynete v kyselině. S radostí odpálíte sudy, čímž eliminujete podstatnou část nepřátelské havěti. Postoupíte do hluboké místnosti, kde si pro změnu zaboxujete s četnými prasátky. Pak proniknete k již zmíněné nádrži a dostanete se ke žlutému klíči, jenž vás dovede k plošince s modrou lebkou. Ta je však zatím nepřístupná. Musíte si tlačítkem zpřístupnit schůdky k dalšímu tlačítku a pokračovat tak v obchůzce kolem kyseliny, což povede ke zjevení spících kakodémonů, Naštěstí je zde raketomet a dost munice, takže nemáte problém. Jenom mě mrzí absence dvouhlavňové brokovnice, kterou jsem nezískal v druhém levelu a další se mi zatím nenabídla.

    OdpovědětVymazat
  8. Už je někdo v mapě 15? Vůbec nevím kam jít. :(

    OdpovědětVymazat
  9. Map 07: Constant Companion
    Mapper: ViolentBeetle, music: Wank City by Peter Lawrence
    Začíná druhá epizoda a sedmou úrovní si z nás hlavní designér tropí legraci, protože je absolutně nehratelná, zejména v kontextu doposud příjemné náročnosti. Hned na začátku je jasné, když koukáte na zaklínače schované za bariérou, že bude veselo, ale takové frustrující souboje jsem nečekal. Ale dočkal jsem se konečně medvědobijky. Vyjedete výtahem na ocho z nad prohlubní, kde se na vás vrhnou nepřátelé, kteří by se dali pohodlně zvládnout, ale pak se začnou objevovat zaklínači a to už se příliš nedá. Zejména když nemáme plazmovku, se kterou by se dali zpacifikovat. Pak musíte sjet dolů do třech odlišně zpracovaných oblastí, kde vás čeká to samé v bledě modrém. Navíc zaklínači ve dvou těchto úsecích stojí přímo u výtahu, Takže jsem situaci zvládl jedině s pomocí cheatu po opakovaných pokusech. Ani pak není vyhráno, po aktivaci tří tlačítek se vám otevře centrální prohlubeň, v níž jsou opět zaklínači a mancubusové. Nedokážu si představit, co by hráče čekalo na Ultra Violence. Docela mi tento level vzal chuť do dalšího hraní.

    OdpovědětVymazat
  10. Map 08: Corruption Complex
    Mapper: Late night person, music: Metallic Madness Present (US) from Sonic CD
    Pokračuji dále a obtížnost se vrátila do původních kolejí. Krátká jednoduchá mapa plošně vystavěná takřka bez výškových převýšení, malá a kompaktní, tvořená uzavřenými prostorami. Jezírko kyseliny s ostrůvkem uprostřed, skladiště, na vrcholy jehož beden se vyšplháte a další oblast s bednami. Design jednoduchý, ale mapa se hrála dobře a po zpřístupnění modré lebky se objevila i skrumáž se zaklínačem a několika revenanty. Secrety jsou přístupné pomocí teleportů, jež se v průběhu hry objevují a jsou docela platné - berserk, raketomet a zdraví.

    OdpovědětVymazat
  11. Level 7 opravdu vypadá jako by do wadu nepatřil. Obtížnost naprosto přestřelená, také jsem si pomohl nesmrtelností. Dnes se naštěstí vše vrátilo do normálu. Doufám, že podobných rádoby vtípků nebude víc.

    OdpovědětVymazat
  12. Map 09: Electric Red
    Mapper: Myolden, music: Soul Sewn Shut by Jimmy Paddock
    Zajímavá a poměrně náročná úroveň, jež je laděná krásně v rudých krvavých barvách v kombinaci s kovovým stěnami a zábradlími. Začínáte u obvyklého teleportu, jenž je zároveň i východem. Můžete se dát libovolně na dvě strany, jedna polovina sestává z promenády chráněné zábradlím kolem krvavého jezera. Druhá vás vrhne do chodeb, jež vedou do otevřených interiérových ploch. Každou akci doprovází bohatý odpor, jenž může být s kombinaci s malým prostorem k manévrování smrtící. Obvykle kombinace hell knightů s revenanty nebo kakodémony, občas proti vám vystartuje smečka slabších protivníků. Mapa pěkně odsýpá, potřebujete dva klíče, jež vás postupně dovedou k lebce a k východu.

    OdpovědětVymazat
  13. Map 10: Terminal Decay
    Mapper: LordEntr0py, music: Paint the Town Red, by Jimmy
    Perfektní mapa, zasazená do hnědých a kovových stěn komplexu základny až s chrámovými prvky. Mapa je velice propletená, plná bariér, jež si postupně zpřístupňujete, a to nikoliv prostým otvíráním dveří, ale postupnou aktivací tlačítek převzatých ze hry Duke Nukem 3D, jež se často ukrývají za barevně označenými krytkami, pomáhajícími v orientaci. Mapa je atmosférická, zprvu likvidujete jen ojedinělé slabé vojáčky, provázené zlověstnými zvuky zaklínačů a revenantů na pozadí. Postupem času přibývá arénových oblastí, jež se zaplní protivníky. Průběh levelem je zajímavý, takřka na začátku získáte modrou lebku, vítězoslavně jsem se hrnul k východu, ale mé nadšení bylo záhy utlumeno, jelikož teleport se zavřel a musel jsem pokračovat v exploraci. Ke konci jsem se lehce ztrácel v labyrintu chodeb, ale tato drobná komplikace nezkalila můj vynikající zážitek ze skvěle navrženého komplexu.

    OdpovědětVymazat
  14. Poslední dvě mapy první epizody jsou dost povedené. Level 10 je krásně propletený, s temnou atmosférou a neustále se měnící cestou. V 11 se ochladí a je nutné bojovat s velkými skupinami nepřátel na otevřeném prostranství. Epizoda poté opravdu končí a je nutné začít z menu druhou.

    OdpovědětVymazat
  15. Map 11: Cold Blood
    Mapper: ViolentBeetle, music Clonk by Esselfortium
    Další skvělý level. Kombinuje souboje v otevřeném prostranství ohraničeném ledovými skalisky se zkoumáním interiérů technického komplexu. Na úvod si to rozdáte na otevřené scéně, odpor je relativně přijatelný, poté se dáte jedinou možnou cestou do útrob komplexu. Nastane první relativně tužší úsek, kdy ve skladu mezi bednami manévrujete a snažíte se zlikvidovat zaklínače, jenž se proti vám rozběhne, což v kombinaci s malým manévrovacím prostorem není úplně jednoduché. Poté, co získáte žlutý klíč, nastává druhá a náročnější fáze bojů mezi zasněženými plochami, jež však po aktivaci tlačítka roztají do podoby krvavého jezera a mezi nimi se začnou zjevovat četní protivníci a nastává slaughter festový masakr. Pak už jen získáte modrou lebku a šupky dupky k východu.

    Map 12: Ruins
    Mapper: Juza, music: "Crawling Vermin" from Planet of Cartmans 2 (community chest 4 MAP29)
    12. úroveň otvírá druhou epizodu. Začíná pěkně zostra - jste jenom s pistolí, ukrytí za kamennou zídkou a hned vedle vás revenant. Rozhoduje rychlost, seberete brokovnici a letmo zhlédnete na okolní scenérie - ruinu kamenné věže ve středu mapy ohraničenou vodou a kolem ní se tyčí hradby, po kterých se můžete producírovat. Seskočíte do vody a začne se teleportovat značné množství impů. Vystopáte nahoru a postupně sbíráte klíče a aktivujete tlačítka, jež jsou na zřícenině. Počet nepřátel je relativně nízký, ale bojujete nejen s impy, ale i s těžšími protivníky, průběžně se objevující, takže mapa není jednoduchá. Zejména na závěr nám designér notně zatopil, jelikož se na centrální ruině objeví zaklínač, kterého není úplně jednoduché trefit. I množství střeliva je relativně nízké, takže musíte spořit a nestřílet zbůhdarma. Mapu jsem si užil dokonale, kombinace solidní architektury a adrenalinových soubojů má své kouzlo.

    OdpovědětVymazat
  16. Map 13: Necropolis
    Mapper: Myolden, music: Character Making from Final Fantasy Tactics
    Designéři vás nenechají vydechnout ani ve třináctém levelu. Je velice atmosféricky designován, v šedavých a hnědavých barvách, přičemž se vám dostane komplex střídající stísněné chodby v kombinaci s prostornějšími oblastmi i s vodní hladinou, navíc s velice pěkně vymodelovaným okolím, kam sice nemáte přístup, ale potěší oko vizuálním zážitkem. Mapa je poměrně tuhá a boje jsou hektické, musíte postupovat postupně, jelikož každá akce vyvolá příval monster, i těch tužších, autorova oblíbená je kombinace hell knightů s revenanty, ale samozřejmě i dalších, ze slabších mutantů dominují impové. Díky tuhým bojům v uzavřených prostorách se poněkud vytratila dynamika na úkor obtížnosti. Docela na hraně byla munice, naštěstí na konci levelu se začalo objevovat docela dost náplní do plazmové pušky, takže se mutanti pacifikovali veseleji. Docela jsem byl rád, že mám mapu za sebou, obtížnost ve druhé epizodě docela roste.

    Map 14: Sanctuary of Horae
    Mapper: Shawny, music: The Battalion Approcahes by Jimmy
    Level je stavebně poměrně jednoduchý a jeho základem je rozsáhlá dvorana obklopená budovami chrámů. Vizuálně je perfektní, jelikož všude jsou atmosférické detaily, jako například vitráže nebo grafické prvky na zdech. Mapa je plná akce a očekávejte permanentní souboje, aréna i přilehlé prostory se postupně plní nepřáteli všeho druhu, jejich nájezdy jsou opakované, nenudíte se a hra neztrácí tempo po celou dobu. Po stránce obtížnosti se vše při vašem rychlém pohybu dá zvládnout docela hladce. Komplex svatyně se hrál velice dobře a jedná se o příjemnou mapu, v níž si při permanentně stisknuté spoušti pěkně zrelaxujete.

    OdpovědětVymazat
  17. Map 15: A Crack in the Skull
    Mapper: El inferno, music: Sombre Visions by Eris Falling
    Jsme v polovině megawadu a mapa s tajným východem je oproti předchozí mapě úplně jiná. Čeká vás průzkum hradu plného schůdků a hromádek kamenů, díky kterým se můžete dostávat výše. Všude jsou mříže, které si postupně zpřístupňujete aktivací tlačítek všude možně. Velmi originální je teleport, jenž vás přesune nikoliv na jiné místo, ale do jiné časové dimenze, v kterém zkoumáte hrad jakoby v minulosti, a ačkoliv základ je stejný, čekají vás určité odlišnosti ve stavbě budovy. Nepřátel je relativně málo a akce slouží spíše jako podkres pátrání a explorace. Podařilo se mi kousek po kousku najít teleport pro modrou lebku a klasický exit. Ovšem nachází se zde také červený teleport, vedoucí do tajného levelu. Mapa je velice originální a podobný koncept prolínání dvou dimenzí jsem doposud neviděl. Nakonec se mi podařilo najít přístup k červené lebce, který spočíval v podklouznutí skrz mříže, ale nejsem si zcela jistý, jestli je přístup legitimní, jelikož po likvidaci odporu hell knightů a arachnotronů jsem narazil na neviditelnou bariéru a v dálce nástřelný klíč, který však podle mého názoru nic nového neotvíral. Zbyla ještě žlutá lebka, ke které jsem se však nedostal díky bariéře, jež vás přenese do druhé časové dimenze.

    OdpovědětVymazat
  18. Map 31: Sanity Control
    Mapper: Man_with_a_gun, music: Outer Darkness by John Weekley
    První tajný level je laděný v klasickém stylu s atmosférou prvního Doomu. Dostanete tech based mapu plnou místností, různých zákoutí a propletených chodeb s výškovými převýšeními, schůdky i plošinami. Bojujete v sálech zaplněných spíše jednoduššími protivníky a četnými spojovacími dveřmi pronikáte dále a dále labyrintem. Každá místnost je trochu jiná, dekorace a výzdoba jsou pestré a vizuál je pěkný. Postupně začnou přibývat i silnější mutanti, ale boje jsou pohodové. Dokonce východ stráží kyberdémon, ale máte k dispozici plazmovou pušku, takže taky mi nečinil větší obtíže. Kamenem úrazu bylo nalezení tajného východu. Vidíte sloupek s červenou kartou, ovšem musíte hledat spínače roztroušené po stěnách, navíc docela matoucí, jelikož se jedná o táhla a nikoliv tlačítka, takže jsem nejprve myslel, že mi k němu vyjede schodiště nebo výtah. Našel jsem dva, dále bylo mé hledání bez úspěchu. Takže do druhé tajné mapy jsem se dostal až cheatem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já našel 3, 4. díky builderu a tajný switch k SOulsphere taky. :D

      Vymazat
    2. No jo, já editory nepoužívám :-D

      Vymazat
  19. Map 32: The Penthouse
    Mapper: Shawny, music: Technownage by Jimmy
    Penthouse je definován v angličtině jako luxusní byt v nejyyšším patře, což tato mapa splňuje do puntíku. Propletený komplex rozsáhlých místností v různých designech včetně kuchyně vám dává prostor k hektickým bojům. Penthouse je totiž čistokrevným slaughter festem, v němž vám autoři připravili přes 400 protivníků. Nejen těch, kteří se objevují po sebrání klíčového předmětu nebo dosažení určité mety v mapě, ale i těch, unístěných přímo. Každá z místností se stává arénou, jelikož obvykle se zavřou dostupné dveře a jste tak omezeni na určitou oblast, ze které se nedá uniknout. A boje opravdu stojí za to, jsou velmi náročné a finální bitvu jsem prostě nedával a musel jsem si pomoci cheatem. Ve skrumážích se totiž vždycky objeví zaklínač, navíc ze vzdálených míst z vnější strany domu vás ostřelují revenanti nebo arachnotroni. Takže designově je sídlo vybudováno hezky, jen náročnost bojů mohla být o chlup menší, protože v této úrovni si opravdu neoddechnete. Navíc je relativně málo střeliva zejména do raket.

    OdpovědětVymazat
  20. Map 16: Hell or High Water
    Mapper: ViolentBeetle, music: Docked In by Viscra Maelstrom
    Pokračujeme již v regulérní části kampaně. 16. level je goticky až heretikovsky zaměřen včetně hudebního podkresu. Zajímavé jsou architektonické změny měnící tvář architektury, po aktivaci tlačítek na úvod klesá vodní hladina a podobné proměny se dějí na více místech mapy. Po prvním rozehřátí se dostanete na nádvoří, kde se do vás pustí hordy protivníků osazených většinou na sloupcích a posléze pokračujete v průzkumu okolních staveb, až najdete žlutý klíč, který vás propustí do další industriálně laděné části mapy, kudy se probojujete až nahoru nad nádvoří, kde musíte prozkoumat exteriérovou skalní část. Boje jsou hektické, ale zvládnutelné na rozdíl od tajného 32. levelu. Mapa se hrála velmi dobře a jde o povedený kousek.

    Map 17: Marble Madness
    Mapper: WeirdSandwich, mudsic: Invisible Ledge is DUMB by Peter Lawrence (ft Jakub Majewski)
    Mapa je plná překvapení a očekávejte neustále nástrahy a léčky, stejně tak pomalejší hratelnost. Hned na úvod na vás vybafne kyberdémon a je jen na vás, jestli se ho zbavíte, nebo jestli budete pokračovat do labyrintu chodeb v zelenavých kamenných zdech. Nic jiného vám nezbývá, i když modrou lebku seberete hned na začátku. Explorace je postupná a průběžná, nepřátelé jsou dávkováni postupně, i když skrumáže se také najdou, aby to nebylo líto bojechtivým doomerům. Zajímavým prvkem jsou dvě chodby, kde se přilepíte k podlaze a váš pohyb se děje rychlostí hlemýždě, ale nebojte se, ve finále se tato místa odblokují a budete postupovat hladce. Na závěr vás čeká nepříjemné překvapení v podobě kyberdémona, který vás může zablokovat, pokud odbočíte do boční chodby. Musíte mu utéct přímo mezi drtiče. Minul jsem jeden secret s health sférou, kde se zacyklíte v teleportu a nepřišel jsem, jak tuto záhadu rozluštit. Level je příjemným osvěžením mezi hektickými boji.

    Map 18: Symmetry Bad
    Mapper: Nimiauredhel, music: Symmetry Bad by Nimiauredhel
    Další lehce experimentální úroveň, poměrně krátká. Ocitnete se v kamenné hale, šklebí se na vás animovaní démoni a za smějícím se obličejem se skrývá pila, která se v úvodu hodí, pokud hrajete s pistol startem. Postoupíte na krvavou dvoranu, kde se vypořádáte s již tužším odporem a musíte vystoupit na ochoz, kde vás čeká průzkum symetrických sálů, kde čelíte revenantům a hell knightůmm zjevujících se spoza sjíždějících zdí. Po sebrání žlutého klíče vás čeká hektický souboj v kamenném kruhovém sále, kde vás čeká kyberdémon, avšak na širokém prostoru mi nečinil větších potíží. Můžete se vydat zpátky k východu, ovšem dávejte pozor, neboť za rohem se skrývají kulometčíci, kteří vás mohou přepAdnout ze zálohy.

    Map 19: The Crucible
    Mapper: LordEntr0py, music: Sunset over Babylon, by Jimmy
    Vizuálně impresivní podívaná. Teleport k východu se nachází pod běží a v dálce se tyčí monumentální stavby, jež sice nejsou dostupné, avšak dotváří atmosféru monumentálního komplexu. Čeká vás postupná explorace okolních exteriérových prostor blokovaných mřížemi, které postupně aktivujete pomocí spínačů. Každý stisk tlačítka je provázen přívalem mutantů, prim hraje kulomet a raketomet, do kterých je poměrně dost munice, s náboji do brokovnice neplýtvejte, ty zde bohužel nenajdete. V závěru se velmi dobře uplatní plazmová puška. Boje jsou docela hektické, ale zvládnutelné. Akci ztěžuje kyselina, která vám připálí vaše chodidla a ubere na zdraví, pokud si nedáte pozor, což se děje docela často v zápalu boje. Ve finále se utkáte opravdu s velkou hordou mutantů, zdáli na vás pálí pavouk mastermind a kolem vás je záplava baronů a také revenanti osazení na sloupcích. Než se mi podařilo skrumáž zpacifikovat, neobešlo se to bez několika reloadů. Na závěr pak musíte zlikvidovat kyberdémona, jenž hlídá modrý spínač, který vám otevře cestu k teleportu. Perfektní a náročná mapa.

    OdpovědětVymazat
  21. Map 20: Cybertemple of Cyberdoom
    Mapper: ViolentBeetle, music: Thanatos by Eris Falling
    Jubilejní dvacátý level vás vrhne do víru nikoliv vášní, ale hektických slaughterfestových bite. Jste v aréně osazené četnými mutanty těžších kalibrů po stranách a kolem vás, a na to všechno se kouká kyberdémon, což odpovídá názvu mapy. Jakmile absolvujete první kolo, další mutanti se na vás vrhnou a vy máte opět co dělat. Následuje ještě třetí fáze, kdy se podlaha promění v kyselinu. Naštěstí je k dispozici dostatek ochraných obleků. Mapa uběhne velmi rychle a řádně prověří vaše reflexy a bojové instinkty.

    OdpovědětVymazat
  22. Map 21: Fallen Dimension
    Mapper: Shawny, music: Lost in the bootshop by Fuzzball
    Začíná druhá epizoda a jste ponořeni v krvi a organických masách se zakomponovanými arénovými architektonickými prvky. Hned v úvodu autoři tlačí na pilu, v ještě přijatelné úvodní sekvenci po vstupu do prvních dveří se vyvezete nahoru a v krvavé aréně na nádvoří nastává mela a hrátky s teleportováním nepřátel z obou stran, přičemž na stupínku se tyčí kyberdémon, který však občas zajíždí do hloubky a máte tak chvíli klid. Spínačem se dostanete zpátky do útrob komplexu a do další arény, tentokrát s industriálním zaměřením. Jakmile nakopete mutantům jejich zadky, můžete si v aréně sebrat žlutou lebku. Za žlutými dveřmi nastane totální peklo a bojový chaos, protože se na vás postupně teleportují záplavy tužších potvor. Tuto změť mutantů a střel je velice obtížné ukočírovat a notně jsem si oddechl, až jsem s odřenýma ušima tento masakr zvládl. Kyberdémon byl jen odpočinkovou záležitostí a posledních pár mutantů před východem byla již muška. Děsím se toho, co bude následovat v dalších úrovních.

    Map 22: Yuggoth
    Mapper: Rune, music: ABUSE06 from Abuse, by Bobby Prince
    Mapa je naštěstí komornější a poskytne vám jenom 145 mutantů k odstřelu. Začnete v místnůstce s finálním teleportem, po otevření dveří se za vámi zákeřně zjeví zaklínač, ale tomuto uniknete pouhým vstupem do dalšího sálu v organickém designu. Zpacifikujete odpor zjevující se vám z různých výklenků a postoupíte do většího sálu se stupni ve středu, což je docela obtěžující, neboť tyto překážky docela brzdí účinné manévrování. Pak následují průběžně akční pastičky po stisku spínačů nebo sebrání klíče. Žluté dveře vedou do až designově primitivního labyrintu chodeb, kudy se dopracujete do sálu s modrou lebkou. Poslední souboj není příliš obtížný a můžete se pohodlně vrátit na úvod k vašemu cíli.

    OdpovědětVymazat
  23. Map 23: Scream Bloody Gore
    Mapper: Myolden, music: Heated Battle by Green Jelly (from Maximum Carnage for the SNES - sequenced by King Meteor)
    Poměrně jednoduše stavěná a přímočará aréna, opět v krvavých a organických texturách, v níž se naběháte nejen po ochozech a vyvýšených plochách, ale i na zemi mezi potvoráky. Protivníků je celkem 150, ale jedná se vesměs o poměrně tuhé kousky, kteří vás obklopují a boje jsou docela obtížné. Pobíháte po ochozu a pomocí tlačítek si postupně sjednáte přístup k červenému klíči, což je provázeno zástupem hell knightů a na sloupu se objeví kyberdémon. Mezitím se objeví dva zaklínači, kteří úřadují a oživují nepřátele, takže musíte docela spěchat. Další nepřátelé jsou osazeni na sloupech a pálí po vás z dálky, takže po celou dobu si prakticky neoddechnete. Najdete konečně BFG, ale dopídil jsem se k němu až na závěr, kdy už jsem si to s protivníky vyřídil. Ale při nasazeném tempu akce se bude určitě hodit.

    OdpovědětVymazat
  24. Map 24: Pustule
    Mapper: Moustachio, music: "Slipper" by Mark Klem
    Pustula v terminologii kožní znamená dutinu vyplněnou hnisem, což tato úroveň splňuje beze zbytku. Jste v podzemní propasti, opět s organickým designem. Kruhová aréna zaplněná nepřáteli, v níž máte naštěstí dostatek prostoru pro manévrování, a také bariéry a sloupky, za nimiž se můžete skrýt před útoky. Boje jsou totiž hodně hektické a tuhé. Hned v úvodu se na vás vrhnout zaklínači spolu s bohatým doprovodem. Postupně se doteleportovávají další vlny odporu. Poté, co je zlikvidujete, se otevře brána do podzemí, v němž zkoumáte chodby, posléze i s kyselinkou, z vyvýšených výstupků na vás pálí arachnotroni a k tomu další přívaly nepřátel, naštěstí z té slabší kategorie. Poté, co vyčistíte podzemí a dostanete do ruky modrou lebku, na vás ještě v aréně čeká kyberdémon. Ale ten je již hračkou a můžete postoupit do dalšího levelu.

    Map 25: Feeder's Digest
    Mapper: LunchLunch, music: Caverns (GoldenEye) (sequenced by King Meteor)
    Nevím, co přesně znamená název úrovně, ale má souvislost s krmením a trávením. Připadal jsem si, jako bych byl uvnitř labyrintu trávicího traktu díky všudypřítomné růžové a červené barvě. Mapa je komornější, nepřátelé jsou dávkováni průběžně. Postupně prozkoumáte labyrint a horko začne být až tehdy, jakmile začnete sbírat klíče. Nejprve podstoupíte souboj s četnými prasaty následovanými zaklínačem a pak vás čekají dva tužší úseky. Dvorana, zprvu prázdná, se začne promptně zaplňovat záplavou impů a váš raketomet nebo plazmovka zde najde efektivní uplatnění. A poslední souboj v sále se sloupy vás vrhne do víru utkání se zaklínačem a četnými revenanty. Ale BFG mi pomohlo tento souboj pohodově zvládnout. Zábavná a pohodová mapa.

    OdpovědětVymazat
  25. Map 26: Beyond Life
    Mapper: DFF, music: Plasma by Lee Jackson
    Zajímavá goticky laděná mapa, jež ovšem trpí konceptem omezeného zdraví. Jakmile totiž seberete dvoujhlavňovou brokovnici, tak vaše zdraví padne na minimum, což notně ztěžuje souboje, které nejsou přehnaně náročné, ale jedno procento zdraví mění situaci. Vstoupíte do sálu, v okénkách nahoře jsou schováni baroni, jež ovšem nemá smysl zabíjet, jelikož se po chvíli zjeví znovu. Nezbývá nic jiného než se dát do dveří po stranách. Vpravo na hřbitově bojujete s lebkami, kakodémony a impy, po schodech vystoupíte na plochu, na které se na vás vrhají teleportující se ztracené duše a další nálož impů. V druhé fázi jsme v kamenném podzemním labyrintu, v němž po likvidaci první fáze odporu se začnou teleportovat ztracené duše. Je zde průchod do secretu, kde najdete cennou lékárničku. Ve finále si to rozdáte s kakodémony a pain elementály v posledním sále, v němž se nachází modrá lebka. Zůstalo mi několik nepřátel na odstřel, zřejmě se skrývají v některém z přehlédnutých secretů, nebo jde o znovu se objevující barony.

    OdpovědětVymazat
  26. Hrál někdo 29. level? Ani za boha nemůžu najít žlutý klíč, jsem ve fázi, kdy se objeví na lodi kyberdémon, zabiju ho a a to je asi tak vše. Zkoušel jsem zahrát znovu, pro změnu jsem zkysnul ještě dřív, protože tentokrát se ani kyberdémon neobjevil. Chyba ve skriptech?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ptal jsem se ve fóru, problém je v tom, že na třetí obtížnost se klíč neukáže, autor ho nastavil omylem tak, že se objeví jenom na Ultra Violence.

      Vymazat
    2. Link na post z Doomworld fóra s fixem pro 29. level
      https://www.doomworld.com/forum/post/2391940

      Vymazat
  27. Map 27: Last Ruin
    Mapper: Muumi, music: The Curtain by Jimmy
    Přesouváme se do městské zástavby někde ve vzduchoprázdnu. Level je velice atmosférický vizuálně i díky soundtracku, postupně zkoumáte jednotlivé oblasti a musíte najít dva klíče, abyste se dostali do posledního domu. Bojujete mezi skalisky v otevřených prostranstvích mezi domy, pak čelíte útokům nepřátel mezi skalními sloupy, prozkoumáte budovu a na závěr se ocitnete uvnitř věžáku. Průběžně se vám teleportují nepřátelé, po získání červeného klíče dokonce potkáte kyberdémona. Navíc se několikrát venku v komůrce na sloupu objeví zaklínač v doprovodu revenantů. Zajímavá skrumáž vás čeká v poslední budově, kde mezi komůrkami na velice malém prostoru čelíte valícím se vlnám nepřátel, což je docela obtížné. BFG a plazmovka je nutností. Naštěstí po sebrání modré lebky najdete v secretu nesmrtelnost, která vám pomůže zlikvidovat tři zaklínače, kteří se znenáhla objeví před východem. Kyberdémona před finálním teleportem už musíte zabít sami bez power-upů.

    Map 28: Void Hydroproccessing II
    Mapper: Rivi the Warlock, music: Crow's Nest by Eris Falling, Dragonfly, and Jimmy (From Raven MIDI Pack)
    Totální masakr. Jinak se tahle úroveň nedá nazvat. Na podkladě vodních ploch se před vámi rozvine komplex budov a arén s výškovými převýšeními, pospojovanými výtahy. Veselo je hned od začátku, kdy se proti vám vrhnou hell knightové, musíte jim utéct, jelikož na malém prostoru se s nimi nevypořádáte. Spadnete do prvního jezera, kde se postavíte valící se vlně nepřátel. Po jejich eliminaci se dostanete do oblasti s červeným klíčem. Jeho sebrání spustí další vlnu revenantů a hell knightů, s jejichž likvidací jsem měl velké problémy a reloadů bylo nespočet. V další fázi najdete další past. Masivní nájezdy impů a na pozadí asi 10 zaklínačů z obou stran, kteří jsou naštěstí skryti na sjízdějící stěnou, takže se před jejich ataky můžete schovat. Závěrečný masakr stál opravdu za to. Tři kyberdémoni a záplava kakodémonů zjevujících se ze všech stran a nedá se před nimi nikam uniknout. Neustále prst na spoušti od BFG, úhyby úniky, prostě velkolepá bitva. Také mi dělala potíže, ale zvládl jsem ji s úspěchem. Po stránce obtížnosti trochu přestřelená, ale jinak designově velice kvalitní mapa.

    OdpovědětVymazat
  28. Map 29: World's End
    Mapper: 7Soul, music: Darkman Level 3, Composed by Jonathan Dunn, Arranged by Samusmmx
    Jste na konci světa, ale nikoliv někde v apokalypse, nýbrž v zátoce s plachetnicemi, takže jsem si připadal jako Johhny Depp ve stejnojmenném dílu Pirátů z Karibiku. Boje jsou oproti předchozí mapě relativně komornější, i když v průběhu mapy odpor mutantů notně houstne a také vás čekají nájezdy revenantů i dalších potvor, a to vše na relativně malém prostoru. V úvodu ale pronikáte útrobami pirátské lodi a relativně klidně pacifikujete odpor slabších potvůrek. Po aktivaci spínače začíná zmíněné peklo a boje v otevřených prostorách. Spínačem si zpřístupníte žlutý klíč, jenž použijete k aktivaci dalšího tlačítka. Naskytne se vám další mela včetně kyberdémona, která se pacifikovala docela obtížně. Pak se na na kapitánském můstku zmocníte modré lebky a hurá k východu. Aktuální verze bohužel obsahuje bug - žlutý klíč se zobrazuje pouze na obtížnost Ultra Violence, takže abych postoupil dále, musel jsem pátrat ve fóru, kde se mi dostalo odpovědi. K dispozici je dočasný fix ( https://www.doomworld.com/forum/post/2391940 ), autoři plánují na říjen definitivní update.

    Map 30: An Eye for an Eye
    Mapper: ViolentBeetle, music: Mountain Slayers of the Eagle's Thunder by Rogue Akai and Sumo

    Poslední úroveň a opravdová apokalyptická bitva. Nejprve se rozehřejete na podkladu modrého pentagramu, ale po aktivaci spínače se vám otevře bitevní aréna, jež je tvořena otevřeným prostranstvím, hradbami a několika budovami. Střely a firebally na vás padají ze všech stran, takže klíčem je permanentní běh a rychlé reflexy a úhyby. Postupně se podíváte i do interiéru dvou budov, kde vás čekají souboje ve stísněném prostoru. Ve finále se vám otevře centrální budova se stupínkem, jenž je bráněn tuhým odporem. Stupínek slouží k odpálení modrého démona, který podobně jako Icon of Sin chrlí nové a nové démony. Ačkoliv je mapa tuhá, na třetí obtížnost se dá odpor zvládat, i když s vypětím všech sil. Zkrátka důstojná mapa na rozloučenou s perfektním megawadem.

    OdpovědětVymazat
  29. Koukám že tento měsíc komentuji jenom já a Anorak, navrhoval bych příští měsíc pauzu, ledaže by autoři DWmegawad Clubu přišli s něčím opravdu zajímavým.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem toho také moc nenakomentoval a vlastně ani nenahrál. S pauzou naprosto souhlasím, plánoval jsem ji na léto, ale lepší pozdě než vůbec :-)

      Vymazat
    2. Já jsem tenhle měsíc neměl moc času a ani nebyla na Doom chuť. Zato jsem si zahrál povedený remaster Quake1, včetně všech 4 přídavků. Uvidím, zda to bude v říjnu lepší. Už mám prakticky dokončený mod do Heretika s jednou epizodou, takže to brzy někam nahraju a můžeme to tu klidně testnout.

      Vymazat
  30. Koukám, že v říjnu asi nebude česká mutace. Právě jsem na liquid doom nahrál první verzi mého modu do Heretica, takže to může být taková malá náhrada. https://liquiddoom.net/forum/thread-173.html

    OdpovědětVymazat