neděle 19. prosince 2021

Herní výzva a Zahrajem 2021

Letos jsem se účastnil dvou celoročních herních akcí. Již tradiční Herní výzvy Databáze her a prvního celého ročníku Zahrajem na High-voltage. Obě akce jsem si užil a těším se na jejich další ročníky. Níže budu popisovat co jsem hrál a přidám i pár statistik. 

Police Quest 2 - reklama na Space Quest III v policejním počítači

Herní výzva

V rámci herní výzvy bylo v zadání jako obvykle 10 kategorií, bylo tedy nutné odehrát 10 různých her. Každá kategorie má dvě úrovně, normální a hardcore s "přísnějšími" pravidly. Ty uvozovky jsou proto, že někdy je to naopak, záleží na zadání a na hráči. Dříve jsem hrál většinou se zaměřením na hardcore, případně obě varianty, ale letos to bylo více na pohodu a hraní mimo výzvu. Nejdříve stručně představím všechny zařazené hry a nakonec uvedu i nějaké statistiky.

Lake

  1. Pacifista - základní variantu krásně splnila mnou velmi očekávaná hra Lake. Adventura jejíž náplní je rozvoz pošty a běžný život na malém městě tuto kategorii plní bez problému. Hra mě nezklamala a hodně jsem si ji užil.
  2. Amerika, jak ji neznáte - najít hru z tohoto kontinentu není problém a to ani mimo USA a Kanadu. Dohrával jsem druhý a třetí díl série Momodora, ale zařadil jsem nakonec až hru Minoria - jejich duchovní pokračování a také povedenou metroidvanii. Studio pochází z Brazílie. Zde jsem splnil i normální variantu a to slušnou akcí Warhammer 40k: Space Marine.
  3. Remaster - kategorie kde je pro mě jednoduší HC varianta - hra která se dočkala remasteru. Nakonec jsem splnil obě varianty a to hrou Police Quest 1. Srovnání obou verzí hry jsem si nemohl nechat ujít.
  4. Minihraní - hra ve které je alespoň jedna minihra sice vypadala zpočátku hodně jednoduše, ale stále se mi nedařilo nic uspokojivého najít. Nakonec jsem do normálu zařadil Dead Space a na HC Indiana Jones' Greatest Adventures, s kterou nejsem moc spokojen - divné minihry.
  5. Pořádný pařan - hra delší než 15 / 50 hodin. Pohodová kategorie, odpovídajících her jsem dohrál několik. Nakonec jsme zvolil skvělou Nier: Automata, kterou jsem kompletně prošel (100% achievementů) za 75 hodin. 
  6. Jménem zákona - HC kde hrajete za policistu nemohlo být nic jiného než Police Quest, pro mě druhý díl vzhledem k třetí kategorii.
  7. Čas je relativní - zde jsem volil normální variantu, hru kde vás nikde netlačí čas. Rozhodoval jsem se mezi nějakou tahovkou nebo textovkou. Nakonec vyhrála varianta 2, hra Sorcerer - pátá část slavné série textovek Zork.
  8. Herní nášup - dohrát hru se všemi vydanými rozšířeními. Možností bylo mnoho, ale hrál jsem Jazz Jackrabbit 2 včetně obou datadisků. Volil jsem druhý díl, protože první jsme hráli v rámci Zahrajem.
  9. Okna vesmíru dokořán - zde je primární HC varianta a to hrou Mission Asteroid, nultým dílem série Hi-Res Advetures od Sierry. Ve hře se ovládá raketa cestou k asteroidu a zpět na zem. Do normálu jsem si dal Star Wars Jedi Fallen Order.
  10. Dětský svět - Keen Dreams jako zástupce mé oblíbené série s dětským hrdinou plní bez problémů HC. Jde sice o nejslabší díl, ale stále zábavnou hru.

Celkově mi deset her a dvě rozšíření zabrali 175 hodin. Z toho patří 75 hodin Nieru, jakožto zdaleka nejdelší hře. Nejkratší je naopak Mission Asteroid, kde jsem sice strávil 5 hodin, ale jen proto, že jsem hrál verze pro tři platformy. Průměrný rok je 1999, nejstarší opět Mission Asteroid 1980, nejnovější Lake 2021. Průměrně jsem udělil hodnocení 75,42%, nejvíce má Nier: Automata s 90%. Celkem 7 her má 80% a více, což je myslím slušné. Žánrově jsou nejvíce zastoupeny adventury a plošinovky. 

Zahrajem

Zde probíhá volba her naprosto odlišně. Sledge jakožto pořadatel vybere každý měsíc hru ze Score, přičemž se jede od prvního čísla. Akce začala v květnu 2020. Samozřejmě, někdy je potřeba výjimkou potvrdit pravidlo. Rok 2021 začal u Score 9 a skončil u Score 18.


  • Leden - Robinson's Requiem - tohle byla opravdu hra o přežití a náročný rozjezd roku. Nakonec jsem se ale dost bavil a hru dotáhl do zdárného konce. Po opakování ale netoužím.
  • Únor - Diablo II - první letošní výjimka a hra do které jsem se ani nepustil. Bylo to v plánu společně s manželkou, ale nakonec nám to její zdravotní stav nedovolil a sám jsem hrát její oblíbenou hru nechtěl.
  • Březen - Nether Earth - pramáti real-time strategii je stále skvělou hrou. Vyzkoušel jsem i jiné platformy, remaky... a klasické ZX Spectrum je stále to nejvhodnější a nejzábavnější. Dokonce jsem si pořídil originál kazetu :-)
  • Duben - Colonization - tuhle klasiku netřeba představoval. Skvělá hra, se kterou jsem strávil méně času než s Civilization, takže jsem si ji moc rád zopakoval.
  • Květen - Jazz Jackrabbit - jedna z nejslavnějších PC plošinovek a i dnes zábavná hra. S chutí jsem odehrál obě sváteční rozšíření, druhý díl do herní výzvy a verzi pro GameBoy Advanced.
  • Červen - Fallout 1.5 - další výjimkou byl tento fanouškovský projekt. Na jeho hraní jsem se chystal již déle a proto jsem se do toho nadšeně pustil. Pokud máte rádi první dva díly série, je 1.5 povinnost.
  • Červenec - Legend of Kyrandia 3 - tuto super sérii jsem nemohl začít od třetího a navíc nejslabšího dílu, tudíž jsem ji projel celou. Mimo původní BBS textovky, tu prý někdy dáme společně a osobně se na návrat do tohoto světa těším.
  • Srpen - Indiana Jones' Greatest Adventures - SNES plošinovka s vysokou obtížností a minihrami v podobě různých sjezdů, které je nutné memorovat. Nižší obtížnost by hře slušela a její atmosféra mě přivedla k hraní několika fanouškovských adventur.
  • Září - Star Wars Dark Forces - klasická FPS jejíž opětovné hraní jsem si moc užil. Mám odehranou celou sérii, takže tentokrát jsem se spokojil pouze s prvním dílem a několika staženými mapami nevalné kvality.
  • Říjen - Discworld - nepříliš dobrá adventura, jejíž jedinou výhodou je svět Zeměplochy. Jelikož nejsem fanouškem, hru jsem po několika hodinách vzdal - nemá cenu se trápit, když vás to nebaví.
  • Listopad - Daedalus Encounter - průměrný interaktivní film s dobrým hereckým obsazením. Rozhodně nedělá žánru ostudu a hraní jsem si nakonec užil. 
  • Prosinec - Need for Speed - titul který stál na počátku dlouhé série. V době vydání jsem s ním strávil dost času a později i se Special Edition. Proto jsem se mimo zopakování a připomenutí klasiky zaměřil především na původní 3DO verzi a srovnávání.

Z dvanácti zařazených her jsem nakonec odehrál deset. Celkový čas se vyšplhal na 167 hodin, tedy o něco méně než výzva, ale zatím bez kompletních Need for Speed, které ještě budu chvíli jezdit. Nejdelší hrou je Colonization, 34 hodin, nejkratší Daedalus Encounter, 7 hodin. Navzdory výběru z po sobě jdoucích Score se díky různým rubrikám a výjimkám liší i roky. Nejstarší je tak Nether Earth z roku 1987, nejnovější Fallout 1.5 z roku 2013. Průměrné hodnocení je 76%. Nejméně se mi líbila Kyrandia 3 a Daedalus Encounter s 60%, což ale není moc fér. Kyrandia je nejméně povedený díl v rámci série a Daedalus je slušné FMV. Nejlépe jsem hodnotil Colonization s 90%. Polovina, tedy pět her, má hodnocení 80% a více.

Na závěr bych rád poděkoval organizátorů obou akcí. Už se těším na další ročník. Děkuji také všem spoluhráčům. Také doufám, že někoho tento popis namotivuje se příští rok ke kterékoli akci připojit.   

 

Žádné komentáře:

Okomentovat