čtvrtek 30. prosince 2021

Anorakův týden 42/2021

Poslední souhrn roku 2021 je zároveň posledním letošním článkem. Poslední velkou rozehranou hrou byl Resident Evil 2 Remake, který jsem již dokončil. Po druhém průchodu za Claire bylo možné ještě projít hlavní příběh obráceně (Claire a Leon), ale to by bylo moc téměř stejného obsahu po sobě. Raději si to nechám na budoucí opakování, uvidíme. Příjemně mě překvapily extra módy. Stínový přeživší nabízejí krátké alternativní příběhy vedlejších postav a po dokončení tří základních se odemkne čtvrtý. V tom nejde o projití nějakého úseku, ale přežití daného počtu protivníků na benzínové pumpě známe ze začátku hry. Celkem náročná výzva. Zabrat dá také režim Čtvrtý přeživší, který se odemkne po dosažení skutečného konce hry (oba průchody). Projít slušnou část hry s omezenou výstrojí je akční jízda a k remaku se hodí. Po dohrání se odemkl Tofu mód, který je na mě už moc šílený. Odemykání prý ještě pokračují, ale tento styl mě už neláká. Raději si brzy dám remake třetího dílu. Komentář zde

Need for Speed 3DO menu

Vánoce přinesly dvě překvapení. První byla informace o prvním tématu Herní výzvy na rok 2022, Rodina nadevše. Cílem je hra kde potkáte rodinného příslušníka, případně na hardcore má jednu z hlavních rolí. Rozehrál jsem adventuru Indiana Jones and the Last Crusade, vzhledem k tomu, že kopíruje děj filmu, jde o sázku na jistotu. Ač hra nedosahuje kvalit svého následovníka ani dobové konkurence, stále jde o zábavnou záležitost. Hru jsem již kdysi dohrál a ve vzpomínkách dopadla lépe než v reálu. Zatím mám za sebou Benátky, uvidíme jak se to vyvine dále.

Druhým byla zpráva od uživatele PavelU o novém rozšíření pro Wolfenstein 3D, tedy přesněji pro Spear of Destiny. Escape from East Germany přináší 21 nových levelů, z toho dva tajné. Level design je povedený, secrety tak akorát ukryté a první tajný level je vyloženě lahůdka. K tomu připočtěte novou grafiku a máte jeden z nejpovedenější letošních modů. Pro svátky na marodce se mi to hodilo perfektně.   

Dozávodil jsem se také dosyta v Need for Speed. Poslední dobou jsem často přecházel mezi DOS a 3DO verzí, je překvapivé nakolik se hry liší. A to od první chvíle, už menu hry je jiné. Dále zarazí omezená nabídka 3DO - pouhé tři tratě, naštěstí ne ty okruhové. Vozový park je stejný. Liší se i jízdní model. Neřekl bych, že je jeden realističtější, ale změny si člověk všimne okamžitě. Nakonec se mi lépe jezdilo v 3DO verzi, respektive pro mě bylo snazší zajet slušný výsledek. Ke srovnání grafiky jsem pomocí YouTube přizval i jiné verze a PC jasně vede. Nejstarší 3DO je překvapivě na druhé příčce, PS1 a Saturn jsou nejošklivější. Zvuky má zase o chlup lepší 3DO. Celkově stojí za vyzkoušení obě verze. Need for Speed byly ve své době unikátní a svým zpracování, informacemi a videi o každém z vozů jsou zajímavou hrou dodnes. Na vážné i nevážné ježdění jsou už lepší hry, ale zde je i po 27 letech skvělá atmosféra a dojem exkluzivity. Komentář zde.

To je pro letošek vše, co nejdříve bych rád přinesl shrnutí roku 2021, nic dalšího letos již nedohraji, i nějaký ten výhled do budoucna. Doufám, že se má aktivita vrátí na před-zimní úroveň. Přeji všem vše nejlepší do Nového roku.

1 komentář:

  1. Tak přeju hodně štěstí a sil na psaní skvělého blogu v roce 2022!

    OdpovědětVymazat