pátek 25. března 2022

Anorakův týden 11/2022

Poslední díl série Soldier of Fortune s podtitulem Payback mám za sebou a tím je hra měsíce téměř uzavřená. Během víkendu nebo pondělka vyjde ještě související článek s trochu neherní tematikou. Ale zpět ke hře. Payback je přesně tak špatný, jak vypadá na začátku. Občas některá úroveň vypadá zajímavě a člověk si začne říkat, že se autoři konečně chytli. A pak se to opět zkazí nějakou blbostí nebo šíleným soubojem s bossem. Zkrátka nic moc zábava s naštěstí krátkou herní dobou. Komentář zde

Přesně před týdnem také vyšel další titul spadající do rozsáhlého světa Final Fantasy. Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin přináší příběh prvního dílu v dost odlišné perspektivě. Jde o akční hru nejvíce asi podobnou Nioh, se kterým ale nemám moc zkušeností. Aktuálně mám odehráno asi deset hlavních misí a několik vedlejších. Mise jsou spíše lineárnější, ale nabízejí řadu skrytých zákoutí. Díky prostředí, kouzlům i nepřátelům se tu každý fanoušek Final Fantasy může cítit jako doma. Celkový styl je ale temnější a vážnější než v klasickém prvním díle. Bojový systém vypadá velmi nadějně. Už základních osm povolání dává dost možností, ale po jejich vylevlování se odemknou další a pak ještě další. Variabilita je tedy slušná. V boji navíc nejste sami, ale máte dva další společníky. Celkově tedy mám zatím čtyři, ale pouze dva mohu mít v bojové skupině. I oni si postupně vylepšují a odemykají povolání, takže možnost jsou opravdu velké. 

Nejvíce mi zatím vadí velké množství nacházených zbraní a předmětů. Přebytek je sice možné mezi misemi rozebrat na užitečné suroviny, ale je toho zbytečně moc. K vylepšování vybavení jsem se ještě nedostal, zatím ho dost často měním. U PC verze jsem zaznamenal velkou kritiku na technický stav, kterou ale nemohu potvrdit. Hra běží plynule na 60 snímků a nezaznamenal jsem ani problémy s texturami. Pouze ve vnějších lokacích trochu zlobí vegetace. Grafika obecně nepatří mezi nejsilnější stránky hry, ani před pěti lety by nepatřila ke špičce. Osobně jsem s hrou zatím velmi spokojen a pořízení rozhodně nelituji, naopak jsem díky ní přesunul předchozí hry studia na seznamu výše. 

Po nějaké době tu mám i novinku. Jde o již dříve oznámenou novou hru od Kena a Roberty Williamsových. Nakonec připravují 3D remake slavné textovky Colossal Cave Adventure, což mě ani ve snu nenapadlo. Každopádně jsem moc zvědav na výsledek a držím jim palce.

Žádné komentáře:

Okomentovat