čtvrtek 18. června 2020

Anorakův týden 25/2020


Uplynulý týden byl opravdu bohatý na herní události a to především díky probíhajícím streamům z neE3. Hodně hráčů si stěžuje na slabé tituly, ale za sebe jsem spokojen. PlayStationu 5 se mi líbí i když žádnou z nových konzolí zatím neplánuji. Většina oznámených her za poslední týden naštěstí míří i na PC a bohužel mě jich dost zaujalo. Už teď je jasné že k většině se dlouhá léta nedostanu. Potěšil mě návrat starých časů v podobě hojných demoverzí, z nichž některé jsem alespoň krátce vyzkoušel.

Hodně se mi líbilo Garden Story. Pěkná 2D grafika hratelnost kombinující Zeldu a Animal Crossing byla tu půl hodinku fajn. Rozhodně hra zůstává v seznamu a zřejmě půjde o jednu z her co si nenechám ujít. Rozhodně mě zaujalo demo JRPG CrisTales. Krásná stylizace, fajn soubojový systém, hra má rozhodně potenciál. Také hudba se povedla. Vyzkoušení určitě doporučuji. Demo FPS akce Ultrakill s podtitulem Prelude je spíše zklamáním. Jde o kombinaci Quake 1,5 a Unreal Tournamentu. Ani akce ani grafika mi bohužel moc nesedly. Gloomwood je duchovní nástupce Thiefa. Teto subžánr není můj nejoblíbenější, přesto hra vypadá dobře, má zajímavé prostředí a plynulou hratelnost. Asi se nechám zlákat. Nadšen jsem také z dema hry Röki. Nádherné skandinávské zasazení a příjemně uklidňující hratelnost tvoří moc příjemnou hru. Haven je opravdu párová hra a s manželkou by se nám hrála dobře. Pro dva je vytvořen zajímavý soubojový systém. Určitě hru budu sledovat. Strategii Iron Harvest známe již z dřívějška a zaujme hlavně zajímavým zasazením. Demo obsahuje pouze misi s přežitím deseti vln, která mě moc nezaujala. Uvidíme jak dopadne kampaň.

Z ukázek se mi líbí také dost titulů. Star Wars: Squdrons budou asi takový arkádový X-Wing. Pokud bude kampaň stát za to, půjde o jasnou volbu. Ze strategií nechci opomenout DwarfHeim. Velice pěknou stylizaci má Call of the Sea. Podobně uklidňujícím dojmem působí i hra Lake. Dobře vypadá stylizované RPG Dungeon Of Naheulbeuk: The Amulet Of Chaos. Vzhledem k počtu již pouze ve stručnosti seznam dalších zajímavých her:
  • Gestalt: Steam & Cinder
  • Metal: Hellsinger
  • Resident Evil 8
  • Pragmata
  • Project Athia
  • Stray
  • Among Trees
  • Wingman
  • Cygni
  • Baldur's Gate 3
A co jsem hrál? Mimo pokračování v Command & Conquer jsem také rozehrál Sam & Max Hit the Road. Bohužel ve světle nedávno hraných bezva adventur se u Sama a Maxe moc nebavím. Nesedne mi nejen humor, ale i ovládání. Nejde o žádný propadák a hru určitě dohraji, ale mezi oblíbené kousky určitě patřit nebude. Pár hodin jsem strávil i v Dragon Questu, již pracuji na třetí postavě. Tři další rozehrané hry a, i když krátké, demoverze znamenají, že X-Wing leží ladem. Snad mě toho příští týden nebude rozptylovat tolik.

7 komentářů:

  1. Bohužel, novinky z těchto výstav jdou už dávno mimo mě (byť na některé jako backer stále čekám!), tak se můžu vyjádřit akorát k Sam and Maxovi. Já mám totiž podobnou zkušenost. Hru jsem přestal tenkrát hrát hodně brzo, protože mi to prostě nesedlo. Osobně příliš nemusím hr primárně zaměřené na humor. Ten mi sám o sobě nevadí, ale nesmí to být ten hlavní záměr. Např. hra Day of Tentacles taky od Lucasů mi sedla skvěle a tam se o humor pokoušeli taky docela často.

    Mimochodem už dva týdny jsem nesáhnul na Pilíře...a místo toho jsem naprosto zapálenej do těch prvních Heroes. Bohužel už podruhé rozjíždím 4.scénáře kampaně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já rád sleduji dění kolem her, často i žánry které nehraji. Ale na těchto akcích je každý rok několik zajímavých titulů, věřím že i ty by sis vybral. Jiné hry od Lucasů mám rád, třeba Indyho4 nebo Maniac Mansion.

      Heroes jsou fajn, osobně mám nejraději asi druhý díl. Hodně mě potěšilo také původní King's Bounty, které jsem hrál do tvé výzvy.

      Vymazat
    2. To mám stejně, mám rád, když je tam humor jen jako součást, nikoliv primární typu - bude to tak ujeté, že se musíš smát. Obvykle se takhle povinně smát neumím a ze hry mi to sebere veškerou dobrodružnou atmosféru a pocit, že tam vlastně o něco jde, protože vím, že v téhle hře se budou dít jen naprosto ulítlé kraviny.

      Vymazat
  2. Ten C&C v remaku se vyplatí tak, jakože hodně? Protože mně třeba nevadí to hrát v úplně původní verzi. Je to takový můj rest tato série, který bych chtěl někdy splnit, byť moc na realtimovky nejsem, některé jsou povinnost, duchovní Westwooďácký následník Duny 2 obzvláště. Jenže celá komplet původní série by mě vyšla na menší peníze než zremasterovaný C&C+Red Allert, nicméně pokud by ten remaster byl fakt taková pecka a přitom zachoval staré reálie těch her, tak bych asi přeci jen nakonec sáhl po remasteru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele já jako velký fanoušek nejsem asi moc objektivní. Jsem s remasterem hodně spokojen. Lehká modernizace ovládání a velice pečlivě upravená technická stránka jsou příjemné. Předloze je remaster hodně věrný, pro někoho možná až moc. Po kompletním dohrání bude článek a komentář jestli si počkáš. Nebo ti mohu poslat koncept do mailu?

      Vymazat
    2. Počkám určitě na finální verzi článku. Jinak to, že je to věrné předloze až moc je pro mě pozitivum, kdyby z toho byl nějaký remake s jinými grfickými motivy, tak bych sáhl spíše po originále.

      Vymazat
    3. U grafiky je to samozřejmě správně, ale třeba na pathfinding mohly sáhnout...

      Vymazat