středa 3. června 2020

Command & Conquer + Remastered

Command & Conquer patří mezi moje nejoblíbenější série a rozhodně je nejoblíbenější real-time strategií. S výjimkou čtvrtého dílu jsem nadšeně hrál všechny části a řadu z nich dohrál vícekrát. Od vydání kompilace First Decade v roce 2006 jsem již sérii moc nedal, ale o to více se těším na páteční vydání remasterovaného Tiberian Dawn a Red Alerta. Tímto článkem bych rád zavzpomínal a upozornil na jejich vydání.

První hra, které později dostala podtitul Tiberian Dawn vyšla již v roce 1995. Později vyšel datadisk Covert Operations. Dostala se překvapivě i na konzole Sony Playstation, Sega Saturn a Nintendo 64. Díky úspěchu přichází již o rok později Red Alert, který sice na původní hru nenavazuje, ale zakládá úspěšnou sérii spin-offů. Red Alert se dočkal dvou datadisků - Counterstrike a Artermath. Všechny výše popsané díly jsou součástí Remastered Collection, která v pátek vyjde. Velké lákadlo je, mimo grafiky a bezproblémového provozu, zahrnutí exkluzivních misí z konzolí. Autoři si dávají záležet a například všudypřítomné hlášky EVA namluvila opět Kia Huntzinger. Zdá se, že jde opravdu o fanservis jak má být. Na fotografii níže je k vidění i verze pro Nintendo 64.

Velice zajímavou odbočkou je čistě multiplayerový Sole Survivor. Odvážný koncept, kdy až 51 hráčů ovládá každý jednu jednotku, se nesetkal s úspěchem a hra nebyla dlouho podporována. Na rok 1997 šlo asi o příliš odvážnou myšlenku. Hlavní série poté pokračovala dílem Tiberian Sun s datadiskem Firestorm, vedlejší Red Alert 2 a datadisk Yuri's Revenge. Obě hry byly velice kladně přijaté a zvláště Red Alert 2 patří stále mezi nejoblíbenější. Osobně ale více inklinuji k tibériové sérii.

Poté se Westwood pustil do dalších experimentů. Povedená, ale komerčně neúspěšná je FPS Renegade. Úspěch naopak zaznamenal další spin-off Generals s datadiskem Zero Hour. Třetí Red Alert s datadiskem Uprising a C&C3: Tiberium Wars s datadiskem Kane's Wrath nebyly špatné, ale svým předchůdcům se nevyrovnaly. Čtvrtý díl Tiberian Twilight byl už jen hřebíčkem do rakve série. O velké oblibě série u nás svědčí i české vydání příruček a románu:

O tom, že jsem s C&C trávil ve své době hodně času svědčí i sbírka CD s přídavnými misemi a vlastně všechny fotky v článku. Podobná CD s přídavnými misemi byla běžnou záležitostí, vycházeli jich celé série, ale s nástupem internetu v podstatě vymizela. Tenkrát mi ale přinesla hodně zábavy s již projetou hrou.
Tak já mám plány na víkend jasné a snad mi manželka odpustí jeden víkend mimo realitu. Plánuje někdo hrát remaster? A jaký je váš nejoblíbenější díl? Nebo jsem v téhle posedlosti sám?

Tohle bývalo u úspěšných her dříve běžné


1 komentář: