čtvrtek 13. srpna 2020

Anorakův týden 33/2020

Více než dva měsíce po vydání jsem Command & Conquer Remastered Collection dokončil. Časomíra ukazuje již více něž 100 hodin a hraní mě stále baví. Oba datadisky jsem dokončil téměř zároveň. Counterstrike i Aftermath jsem tento týden celkem pravidelně střídal a porovnával jejich odlišné pojetí.  Counterstrike byl lepší než jsem si pamatoval a remaster dokonce doplnil videa která byla dříve exkluzivní pro datadisky na PlayStationu. Tam vyšly oba společně pod názvem Retaliation.
 
Counterstrike obsahuje klasičtější mise, ale časté omezeních technologické úrovně a nemožnost stavby nových jednotek mě velmi mrzí. Aftermath využívá nové jednotky výrazně lépe, ale v jeho misích často nelze stavět základnu. Ačkoli Red Alert takový druh misí celkem zvládá, od hry tohoto typu je očekávám pouze na doplnění a ne jako hlavní náplň. Komentář pro Counterstrike zde, druhý musím teprve napsat. S kolekcí ještě úplně nekončím, určitě dohraji pár dalších uživatelských kampaní. Nějaké mise nemám na nejtěžší obtížnost, což bych alespoň u Red Alertu rád doplnil a ještě musím více vyzkoušet multiplayer. V nejbližší době se pokusím dodat druhou část článku o C&C zaměřenou na Red Alert.

Navzdory vysokému počtu aktuálně rozehraných her a skutečnosti, že se každý týden ani ke všem nedostanu jsem se pustil do další. Tentokrát jde o skvělou hru z PlayStation Portable - Crisis Core: Final Fantasy VII. Je to předposlední součást Compilation of Final Fantasy VII které se hodlám věnovat. Podle ukazatele v přehledu misí mám odehráno zhruba 20% hry a už teď je jasné, že jde o nejlepší součást kompilace. Hra má perfektně uzpůsobený design pro přenosnou platformu, přesto jsou herní mechanizmy dobře propracované. Soubojový systém je akčnější, přesto celkem zábavný. Prvek náhody není sám o sobě špatný nápad, ale animace provázející každý limit (speciální efekt) jsou sice působivé, ale zbytečně dlouhé. Při častých nebo delších soubojích to dost zdržuje. Zatím jde o jediný zápor, uvidíme dále.

Dokončil jsem také poslední mise třetí kampaně v X-Wingu. To je poslední část základní hry a na řadě jsou dva datadisky. Hra je i po všech těch letech stále super a pro fandy Star Wars jde o povinnost. Skvěle zpracované létání, atmosféra jak vystřižená z originální trilogie a u verze z roku 1998 i bezproblémová kompatibilita s Windows i s joysticky. Komentář. Se svým Thrustmasterem mám již nalétáno více než třicet hodin a naprostá spokojenost. Pokud vás letecké a vesmírné simulátory lákají, ale nehodláte se létání věnovat stovky hodin, jde o naprosto ideální volbu. Navíc jde snadno rozšířit i pro pokročilejší použití (HOTAS a pedály nebo druhá páka pro vesmírné simulátory).

Na závěr ještě knižní tip. Mám rozečtenou Noc trifidů od Simona Clarka. Pokračování slavného románu bylo napsáno až po padesáti letech. Zatím jsem v polovině, ale jde o slušnou knihu. Co mě ale překvapuje, že s tématem trifidů nevznikla žádná hra. Nebo někdo o nějaké víte?

Žádné komentáře:

Okomentovat