sobota 1. srpna 2020

DWmegawad Club CZ - 1000 Line Community Project - srpen 2020

DWmegawad Club je na stránce doomworld.com pořádaná akce, ve které se každý měsíc hraje vybraný "megawad" do Dooma. To jsou nové levely často i s novou grafikou nebo nepřáteli. Zvolen je jeden nebo více wadů pro Doom 1 - Final Doom. Vždy ale musí mít počet levelů blízký počtu dnů v měsíci. Toto druhý měsíc české pobočky. Všechny fanoušky Dooma, kteří mají zájem hrát určený wad tedy zvu ke společné diskuzi u tohoto článku. Své postřehy se pokusím pravidelně připisovat k článku. Pokud bude o akci zájem budu pokračovat i následující měsíce.
Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Snad vás bude tato aktivita bavit.

Odkaz ke stažení: zde

Tento měsíc zvolený 1000 Line Community Project má 34 levelů. Levely 33 a 34 jsou přístupné pouze pomocí cheatu - IDCLEV 33 nebo 34. Odehrát je můžete v libovolnou dobu, ale nejvhodnější bude 31.8. na který nevychází jiné levely.

A co znamená v názvu uvedené omezení na 1000 linek. K tomu se vyjádřil odborník a tvůrce map (It´s Real and It Kills, Fucking Hexen nebo části Czechbox a Zones of Fear) Matthias:

Jde o to, že Doom není ve skutečnosti 3D hra, ale engine Dooma vytváří iluzi 3D tak, že máš linky v XY ose a ty jsou vytažené v ose Z.

Vše, co v Doomovi vidíš jsou linky. A ten wad jich má méně, než tisíc, aby byl co nejvíce vanilla kompatibilní (nejvíce podobný původní hře).

Pro srovnání počty linek v klasických levelech:
  • Doom E1M1 - 485
  • Doom E2M7 - 1763
  • Doom 2 Map01 - 369
  • Doom 2 Map25 - 849
  • 1000 Line Community Project Map01 - 993
  • Akeldama Map01 - 2923
  • Tech Gone Bad - 4010
  • Sigil E5M1 - 2152
Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:
Odkaz na screenshoty od Dhaxe.
Odkaz na mé pořízené screenshoty. Hraji na obtížnost Hurt me plenty.
Počet linek jednotlivých levelů.

115 komentářů:

  1. Mapa 1-Krátka a hned monstra, co bych nečekal v 1. mapě, ale jsem rád za SSG. :D Secrety všechny nalezeny.

    OdpovědětVymazat
  2. Map 1 + 2 - Sorry, že první mapy sloučím dohromady, ale to, co k nim řeknu bude podobné.

    Za prvé, dobré mapy, skvělý design a vypadá to zajímavě. Trochu mě překvapilo, že hned ze začátku po mně jdou Mancubusové a Reventanti. Tady už je patrné jakým směrem se tenhle megawad bude ubírat. Tady je vidět, že to bude tuhé... už v prvním levelu se mi stávalo, že jsem si říkal "měl bych se podívat za sebe, jestli za mnou nic není" a ouha... měl jsem z a zády Revenanta s Cacodemonama.

    V druhé mapě se vyskytl Arch-vile na tak vykurveným místě, že to víc ani nešlo.

    Něco mi říká, že obtížnost bude prudce růst :)

    OdpovědětVymazat
  3. Map 01 - Ebb (Lord_Z)
    Díky propozicím, tedy použít jenom maximálně 1000 “linek” v jedné mapě, očekávám herní zážitek věrný originálnímu Doomu II. Autoři jsou omezeni v piplání detailů, čímž se navyšuje počet linek, a tak neočekávám architektonické perly, ale funkční design a koncentraci na hratelnost. A hned první mapa tento zážitek splňuje. V podstatě tři místnosti, úvodní nádvoří, rozdělená místnost s vodními zásobníky a další exteriérová promenáda. A pak již výtahem k východu. Mapa je od začátku napěchovaná nepřáteli, včetně mancubusů, arachnotronů i revenantů a baron jako perlička na závěr. Navíc po cestě procházíte kolem uzavřených bariér, odkud lze čekat další výpady protivníků. Což se při cestě zpět samozřejmě splnilo. Akce je tedy permanentní, obtížnost nastavená vysoko, ale zatím férově. Uvidíme, co nám autoři připraví dále, začínám opět na UV. Jeden secret nalezen bez obtíží.

    Map 02 - Flow (Dreadopp)
    Líbí se mi, jak mapy na sebe navazují. Kde jste skončili v předchozí mapě, tak přesně v tomto místě začínáte i v té druhé, čemuž je přizpůsoben i vizuál. Nacházíte se v komplexu kolem přehradní nádrže, dominují exteriérové bitvy, obtížnost opět vysoká, ale zvládnutelná. Postaví se vám už revenanti i baroni, což obtěžovalo průchod na ochozu kolem nádrže, ale největší skrumáž se nacházela před exitem, v čele se zaklínačem. Vysoký počet nepřátel ale umožňuje využít taktiku jejich vzájemného napadání, takže jakmile se mutanti pustili do sebe, nebyl problém pár raketami zlikvidovat i protivného mága. Boji se dá ale snadno uniknout do exitu, pokud si chcete uchránit holou kůži. Východ mohl být trochu upozaděn, protože jsem do výklenku zaběhl ve snaze se ukrýt, ale mapa mi náhle skončila. Takže jsem musel nahrávat pozici, abych všechnu havěť vyhubil. Secrety nalezeny, i když batoh jen s pomocí cheatu. Design map je velice povedený, akce rychlá, zatím mě 1000 Lines velice baví.

    OdpovědětVymazat
  4. První dvě mapky dohrány. Jak bylo zmíněno, limit 1000 linek omezuje velikost a detajlnost map a je třeba se zaměřit na hratelnost, což mapy zatím splňují. Hned v prvních levelech se objevují už silnější monstra, takže je to i pěkná výzva. Potvor je zatím kolem 60 na level, takže to už není takový masakr jako v předchozích mapaách a aspoň to budu stíhat hrát.

    OdpovědětVymazat
  5. Tři mapy za mnou. Zatím jsem celkem nadšen, hraní hezky plyne, obtížnost akorát. Mapy jsou méně komplexní, ale zajímavé a zábavné.

    OdpovědětVymazat
  6. Map03 celkem pohoda, obtížnost mi přišla lehce nižší, akorát ten archvile, který se zjeví na náměstí může být problém. Je ho potřeba rychle sestřelit raketometem, než oživí revenanty a barona. Munice mi tam vyšla tak akorát, stejně tak životy.

    OdpovědětVymazat
  7. Map 03 - Town Square (Liberation )
    Náměstíčko zaplněné srocením vojáčků (a samozřejmě silnějších nepřátel) nám nabízí cesty do jednotlivých dveří, kde v kamenných zdech a pouličních zákoutích bojujeme s nepřáteli, čistíme prostory okolo náměstí a sbíráme klíče. Postupně se nám staví i tužší protivníci, ale akce je férová a na boj je vcelku dostatek prostoru, zejména na náměstí, kde si můžeme kdykoliv zaběhnout za výklenek, kde level začíná. I zaklínač s pomocí raket se dal zlikvidovat snadno. Opět rychlý a zábavný kousek, tentokrát bez secretu.

    OdpovědětVymazat
  8. Podařilo se někomu exitnout mapu 11? Ty barelly mě mají odmrštit a exitnout to, ale nefunguje to minimálně v GLBOOMU, kde to hraju. :((( Kdyžtak sz na liquid doomu nebo sem, i když nechci, aby někdo nějak prozrazoval mapu11, ale tohle je závažný bug. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak daleko nejsem. Mělo by se diskutovat maximálně o mapě odpovídající datu, tzn. dnes o map03. Vydrž do 11.8. :-)

      Vymazat
    2. Ale nemám ji jak dokončit krom použití cheatingu. :(

      Vymazat
    3. Kdyby někde byl exit přes zabití sebe, tak kdyžtak cheat na invul+pak zabít sebe v další mapě. V9c psát nebudu.

      Vymazat
    4. Já ti nevím, vlezl jsem do pentagramu a v následující černé obrazovce popojdu a s explozí (neviditelných!) barelů level skončí.
      Anorak: Snad to o levelu moc neprozrazuje když ještě není 11. :-)

      Vymazat
    5. A v čem to hraješ? Ono může být, že to v některých engine nejde, i když je tohle klasický engine, trochu upravený prboom. :D

      Vymazat
  9. Map04 - další pohodový kousek, který se odehrává na nádvoří s několika prostory kolem. Level mi přepadal ještě snžší, než předchozí. Jediné místo s trochou větší výzvou byl prostor za červenými dveřmi, kde sjedete do malého prostoru se 3 revenanty a další haětí, avšak po Alkedamě mě něco podobného nemůže překvapit.

    OdpovědětVymazat
  10. Map 3 a Map 4

    Tak jo, dohrál jsem další dvě mapy. Trojky jsem dal až dneska, neboť jsem neměl včera časík :3

    Abych to shrnul, mám z toho dobrý pocit. Mapy mají fajn design, jsou hravé, nápadité a na malým prostoru se snaží předvést co největí zábavu. Rozhodně to bude stát za to.

    Avšak opět se tu objevuje hodně evil enemy-placement. Arch-vile vždy na místech, aby způsobil co největší škody, reventi na úzkých prostorech, arachnotronovo překvápko ze zády a tak dále. Hádám, že tohle bude jen horší a budu si muset na to zvyknout :)

    OdpovědětVymazat
  11. Map 04 - The Stormdrain (Bauul)
    Level je plošně větší alespoň opticky, nevím jak je na tom s linkami. Začínáte na venkovní ploše s nepřáteli kolem, musíme se dostat přes řeku, což vyžaduje průzkum a prošmejdění vnitřních chodeb za pomoci modrého klíče, abychom si stáhli bariéru a přeskočili na druhou stranu říčky. Zde nastane mela, v poněkud stísněných prostorech jste omezováni v pohybu jednak mutanty a pak stěnami z vegetace, na nichž se promenádují impové. Za pomoci výtahů si zpřístupníte klíč a odblokujete červené dveře, kudy se dostanete k východu. Akce je tuhá a v interiérech stísněná, s pistol startem se to moc nedá. Secrety nalezeny dva ze tří, modrá health sféra zůstala pro mě nedostupná. Opět mapa plná akce, vše rychle odsýpá.

    OdpovědětVymazat
  12. Levely 4 a 5 jsou opravdu povedené. Okolí vodního příkopu je zajímavé a obě úrovně se dobře hrají. V pětce je už slušně velký počet nepřátel. Secrety zatím v pohodě všechny.
    Pro zajímavost jsem přidal do článku odkaz na počty linek v jednotlivých levelech (úplně dole).

    OdpovědětVymazat
  13. Map05 - první delší mapka, která už zabrala přes 10 minut. Začátek mi trochu připomněl přístaviště. Jsou tu využity všechny tři klíče. Obtížnost celkem na pohodu, jistá výzva je závěrečná aréna s Barony na ochozu.

    OdpovědětVymazat
  14. Map 5 - opět zajímavé designové nápady. Mapa baví a žádný pekla, pokud jde o nepřátelé, což je plus :)

    OdpovědětVymazat
  15. Map 05 - Demolition zone (Garbage)
    Městské lokace jsou v megawadu ztvárněny poměrně realisticky, stejně tak i tato demoliční zóna. Nechybí jeřáb, výšková převýšení, přeskoky, cestování výtahem, propletená struktura rozbouraných domů, spínače, mříže, chvilku trvá než si uděláte přehled. Na závěr pěkně zpracovaná ruina výškové budovy, po jejímž torzu se promenádujete spolu s barony. Na pozadí samozřejmě četní protivníci, level je zábavný a hraje se opět velice dobře. Obtížnost je zvládnutelná, secrety nalezeny oba, ale ten malý zastrčený až s automapou.

    OdpovědětVymazat
  16. Map 06 - Šestá mapa je teda dost zklamání.. po super nápadech na začátku přijde tohle... nápad, kde jsou tři ulice, nějaký nudný interiéry a slaugherfest... přesně úplně stejnou mapu jsem vytvořil když mi bylo 16 a dělal jsem první pokusy s wadauthorem.

    Každopádně když už akce, tak bych čekal munici, ne, že budu většinu monster pižlat brokovnicí... upižlal jsem i spider-masterminda a nacházel munici do plasmovky, kterou jsem neměl... našel jsem ji až v malé místnostce, kam jsem se musel probojovat... já jsem ji ale potřeboval ještě před tím... a proč se zelená koule s nesmrtelností zpřístupnila, až jsem úplně všechny zabil? K čemu tam byla?

    Doufám, že už víc takových map nebude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nechal monstra v té místnosti aby se trochu pozabíjela mezi sebou. Pak jsem tam naběhl a dosprintoval k plazmě. Nesmrtelnost jsem si zpřístupnil tlačítky ještě když tam bylo dost monster včetně Cyberdemona.

      Vymazat
    2. Já jsem teda letěl přímo do těch výklenků, samozřejmě ne hned na první pokus, až po zjednání orientace o situaci. A munice jsem měl vcelku dost a navíc potvrzuji, že monstra se vybila mezi sebou. Včetně obou bossů. A nesmrtelnost sjede když aktivuješ spínač u Spidera.

      Vymazat
  17. Map 06 - On the block (SiMpLeToNiUm)
    V šesté úrovni už tedy notně přituhlo, zřejmě jako finále komplexů předměstí, jež představují první epizodu. Dominují venkovní souboje na ulicích prostřídané s explorací interiérů budovy. Zatím všechno v klídku. Ale ta pravá mela nastane po stisku spínače bráněného červenou bariérou, kdy se ulice zaplní záplavou mutantů všeho druhu. Bryskním manévrováním na bohatém prostoru se tato nepřátelská skrumáž dříve nebo později podaří eliminovat. Ale závěr stojí za to, v rozsáhlém sále čelíte invazi nejen těch standardních potvor, ale i masterminda a cyberdémona. Ale naštěstí se všichni pustili navzájem do křížku a za pomoci rezerv munice a nesmrtelnosti, pro jejíž spínač se ovšem musíte vydat k pavoukovi, se vše podařilo vyčistit. Boji se dá nicméně uniknout do východu, aniž byste museli veškerý odpor zlikvidovat. Našel jsem všechny čtyři secrety, ovšem k health sféře se počítá i aktivace spínače, takže de fakto hodnotné secrety jsou jen tři.

    OdpovědětVymazat
  18. Map 07 - Ground beneath (Aquia Chrysatos)
    Zdánlivě klidnější mapa, která ovšem své zoubky brzy ukáže. Ocitnete se v komůrce na plošině, zamřížovanými okny na vás útočí kakodémoni a jakmile sjedete dolů, musíte se vypořádat s impy. Poté postupně pronikáte na všechny čtyři strany, sbíráte klíče a likvidujete odpor osazenstva. Některé části jsou jednodušší, ovšem záplava prasat se dvěma zaklínači nebo kyberdémon v omezeném prostoru stojí za to. A to je jenom sedmý level… Nedokážu si vůbec představit hru s pistol startem. Secret jsem odhalil jenom jeden.

    OdpovědětVymazat
  19. Map06 - vzhledova docela zklamání, akorát ta knihovna vypadala dobře. Potvor hromady, ale díky velkým prostorům nebyl problém je poštvat proto sobě a já pak už dodělal v podstatě zbytky. Právě ty malé místnůstky s plazmovkou posloužily jako dobrý úkryt. Jinak hrálo se to dobře.
    Map07 - Tak tohle je velice silně inspirované levelem 26 v DOOM2. Byly tu akorát 2 náročnější místa. První u modrého klíče, kdy vyleze zpoza zdi několik Pinky demonů a impů a za nimi dva Archvilové na celkem malém prostoru. To si vyžádalo pár pokusů a u červeného klíče, kdy se objevil Cyberdémon, před kterým bylo třeba manévrovat, než se otevřel teleport pryč.

    OdpovědětVymazat
  20. Map 07 - Tohle se mi hrálo líp, než ta předchozí mapa... Tahle byla taková maličká, nápaditá a ve stylu mapy 26 z původního Dooma (včetně hudby, hehe). Trochu se mi nelíbil ten cyberdémon... nejsem fanda takovýho toho trendu, že se Cyberdemon cpe na různá troll místa, aby se zamotala hlava hráči.

    OdpovědětVymazat
  21. Map 08 - Gateway (NaZa)
    Exteriérová mapa designem upomínající starý dobrý první Doom. Prošmejdíte i pár budov, ale akci dominuje průzkum exteriérů. Závěrečný masakr opět obtížný, naštěstí máte k dispozici nesmrtelnost, ale i tak musíte být rychlí, celkem tři zaklínači spolu s dalšími mutanty vám bez raketometu nebo plazmovky notně mohou pocuchat fazónu. Našel jsem tři secrety ze čtyř. Graficky je mapa poměrně strohá, díky limitacím zadání, určitě by šlo doplnit mnohem více detailů.

    OdpovědětVymazat
  22. Map 08 - Tak jako mi mapa 7 připomínala mapu 26 z původního Dooma, tahle mi trochu připomínala mapu 19... každopádně mapa na pohodu... akorát ten závěrečný souboj mi tam trochu neseděl :)

    OdpovědětVymazat
  23. Map 09 - Tak devátá za náma... tahle měla zajímavý tvar na mapě a celkově ten tvar hrál v celé té mapě tak nějak roli. Mapa byla fajn, ale trochu bych ji vyčetl to, že jsem často nevěděl, kam mám jít, protože jsem poprvé přehlídl žlutý klíč a podruhé jsem nevěděl, co tlačítko způsobilo, co kde otevřelo atd. V tomhle ohledu se dá zapracovat na tom, aby to bylo víc obvious.

    Co mi připadá zvláštní je, jak ty mapy jsou hrozně simple, téměř ve stylu jako původní Doom 2... Odkud tyhle megawady furt bereme? Já myslel, že dneska je nutný dělat megawady propracované, plné detailů, vyšperkované, prostě všechno musí bejt jako Misry Halek z Alien Vendetti.... a někdo si vytvoří tohle a nikomu to nevadí... jak to?:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak vidíš, nutné to nezbytně není. Ale pokud by tento megawad nebyl v DWmegawad Clubu, ke hře bych si ho asi nevybral :-)

      Vymazat
  24. Map 09 - Steep drain (Breezeep)
    Ocitáte se v drenážním komplexu s výškovými převýšeními, v němž běháte po vodní hladině a bohužel jsem se ne úplně snadno orientoval. V centru mapy najdete oboustranné symetrické plošiny, pomocí nichž se dostáváte k teleportům, kterými se dostáváte na vyvýšené lokace, kde postupně nacházíte potřebné klíče. Akce je klidnější, nepřátelé většinou nastupují v menších skupinkách, takže se raketometem daří odpor hladce pacifikovat i v případě těžších protivníků. Secret jsem nenašel, až s pomocí cheatu.

    OdpovědětVymazat
  25. Map 10 - Type A (Nootrac4571)
    Naprosto skvělá městská mapa, ve které šmejdíte po polorozbořeném městě, jednak procházíte domy a uličky mezi nimi, velice zdařile zpracované, takže jsem si opravdu připadal jako ve skutečném městě. Vyjedete i do výšin na střechy a postupně si zpřístupníte otevřený prostor mezi domy, v němž se odehrává závěrečná finální bitva. Naštěstí solidně zvládnutelná. Docela dobře se hledaly i secrety, s jedinou výjimkou, kterou byla automapa, jež mi zůstala nedostupná. Zatím nejlepší level mapsetu.

    OdpovědětVymazat
  26. Map08 - Tahle mapa mi trochu evokovala takovou menší E3M6, ale design celkem slabý. Ke konci levelu trochu přituhlo, kde se zjevilo hned několik archvilů, ale díky nesmrtelnosti před finálním teleportem to byla pohoda.
    Map09 - Jakýsi systém kanálů a přepadů, taková průměrná mapa. Otravné tu však bylo neustálé a především dost zdlouhavé spouštění pomalých výtahů a mapa tak začíná docela nudit.
    Map10 - Výborná mapa města topícího se v krvi. Potvor už více a hlavně závěrečná bitva.

    OdpovědětVymazat
  27. Sorry, nemám pondělky moc čas, takže se k desítce dostávám až teďkon.

    Map 10 - Designově fakt skvělá mapa. Ze začátku to tak nevypadá, ale postupně se to rozjede.

    Autor, jak se zdá, stále rád strká arch-viles, revenanty a tyhle otravný věci na místa, aby byly otravný ještě mnohem víc.

    A dát na závěr velkou bitvu se zdá být už takový jeho styl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Revenanti mě poslední dobou začínají celkem štvát. Ve starších mapách jich bývalo málo a v posledních wadech jich je desítky v každé mapě a hlavně ty jejich ultranaváděcí rakety, které vás jsou schopny honit po celém levelu a dávají 80 dmg, což rozhodně není málo. Archvile se vyskytují naštěsí málo, a tak souboje jsou taková mnohdy slušná výzva. Už jsem však narazil na jeden wad, kde jich bylo na malém prostoru snad 12 a to s BFG a 30s nesmrtelností bylo i tak hardcore.

      Vymazat
  28. Map 11 - A abych dohnal dnešní... Tak tohle bylo zas... něco jako bobřík odvahy nebo co :D

    Opět design a ten styl byl fajn, ačkoliv to bylo takové značně jednoduché. Ale pro potřeby toho, co autor chtěl to stačilo.

    Každopádně už se začíná vyskytovat styl Hell Releaved 2 nebo Scytche 2, kde se vyskytují velké epické souboje na malinkém prostoru, kde musíte zvládnout všechno upižlat BFG v krátkém čase :)

    OdpovědětVymazat
  29. Map11 - tentokrát 200 potvor, ale mapa se hrála velmi dobře, i přes menší prostory nebyl problém s jejich likvidací. Závěrečná aréna s 2 cyberdémony byla díky nesmrtelnosti v secretu v pohodě, akrát bylo třeba jednat rychle. V tomto levelu se už hojněji vyskytovali Archvilové, tuším asi 8, ale díky BFG už to nebyl problém. Design levelu výborný opět evokující staré časy dooma.

    OdpovědětVymazat

  30. Map 11 - Arch enemy (Bridgeburner)
    Co víc čekat od poslední mapy druhé epizody, než pořádný slaughterfest, což naznačuje plazmovka hned jako první zbraň, kterou najdete. Munice je dost, a tak se spolu s raketometem stává vaší nejčastěji používanou zbraní. Postupně porcujete bohaté masy mutantů, které si postupně zpřístupníte, naštěstí je při častém ukládání vše zvládnutelné. Nakonec si otevřete centrální arénu, v níž se odehrává vícefázový masakr, jenž mi dělal docela potíže díky protivné skladbě nepřátel včetně dvou kyberdémonů. Myslel jsem, že už bude klid, ale zaklínači před exitem dali také zabrat. Regulérně jsem našel jenom skrytou nesmrtelnost ve finální aréně, druhý zastrčený secret jenom s automapou. V diskusi zaznamenaný bug pod GZ Boomem jsem s GZ Doomem nepozoroval.

    OdpovědětVymazat
  31. Map 12 - Ambrosia... taková zajímavá, maličká, ale dala se. A ta hudba byla fajn.
    Trochu zajímavý je, jak ve wadech někdy používají to, že hráč ztratí zbraně. Trochu mě to sere, ale zároveň je fakt, že to člověka vytrhne z toho stereotypu furt toho stejného.

    OdpovědětVymazat
  32. Map 12 - Ambrosia (Major Arlene)
    Peklo začíná 74 nepřáteli na úvod, začínáte jenom s pistolí, takže už první slabší nepřátelé vám mohou ublížit. Mapa je na tom docela na hraně s municí, musíte takticky šetřit. Poslední dva barony před východem jsem už nechal být. Z otevřeného prostranství proniknete do nitra budovy, kde se musíte dát na obě strany, kde postupně sesbíráte všechny klíče, potřebné k otevření brány k východu, Odpor je na to, že máte jenom brokovnice a kulomet, poměrně tuhý, včetně vícečetných baronů. V místnosti s červeným klíčem jsou naštěstí hell knightové a revenanti skryti za bariérou, přes kterou se dají pohodlně zničit. Posléze dalším baronům musíte čelit tváří v tvář. Secret nám autor nenabídl žádný.

    OdpovědětVymazat
  33. Map12 - Slušně udělaná mapa v hell stylu. Začíná se s pistolstartem - prvek, který se v poslední době začíná docela využívat. Dá se tu najít akorát brokovnice, dvouhlavňovka a rotačák. V mapě patkáme dokonce 4 barony, takže jejich likvidace je tady torchu výzva vzhledem k absenci silnějších zbraní. Žlutý klíč je tu schován v jakém si skrytém zákoutím, který však není secret a jeho nalezení je nutné pro další postup.

    OdpovědětVymazat
  34. Map 13 - Ajaj, to je zase jedna z těch "nacpu všude high-tier enemies, ale nedám tam dostatek munice."
    Aspoň, že to mělo hezký design.

    OdpovědětVymazat
  35. Map 13 - Gotcha now! (Liberation)
    Další poměrně tuhá mapa, v níž autor docela tlačí na pilu, ačkoliv se počet protivníků přehoupne jenom ke sto padesáti. Naštěstí hned na úvod seberete plazmovou pušku, takže nepřátele máte čím likvidovat. Převažují ti tužší, tuhle baron, tuhle kyberdémon, v těsném závěsu se zaklínačem… Navíc se v centrální části mapy objeví nosný motiv ze stejnojmenného levelu Doomu II - pódium s kyberdémonem a spider mastermindem, na němž se nachází potřebný klíč. Dá se to naštěstí zvládnout, i když nejspíš ne hned napoprvé. Pokud v mapě nezvolíte Rambo styl a nepřátele likvidujete opatrně, tak jsou boje jakž takž zvládnutelné. Secret je docela okatý a dá se najít poměrně snadno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám rád tahle místa kde jsou oba nejsilnější nepřátelé, protože mě baví nechat je se ničit navzájem. Případně je využít k likvidaci ostatních.

      Vymazat
    2. Tady byli až moc na ráně, ale nakonec se to dalo.

      Vymazat
    3. Map13 - Další dobrá mapka, kde začíná trochu přituhovat. Hned na začátku je plazmovka, takže s barony už není problém. Dál však u modrého klíče potkáme v celkem těsném prostoru cyberdémona a je třeba se tu sakra dobře pohybovat. To však nebylo všechno, když v další části levlu jsem potkal dalšího cyberdémona a spiderbosse, přesně po vzoru map20 z Dooma2 a kromě nich ještě nekolik Baronů. Řešení bylo jednoduché, poštvat všechny proti sobě. Chce to trochu manévrování, ale jde to. Tyhle motivy mě v poslední době baví.

      Vymazat
  36. Map 14 - vizuálně hodně pěkné... kombinace zelené a červené tu tak nějak dobře sedla a byla použita s citem. Jinak docela na pohodu maličká mapa.

    Jenom teprve teď mi došlo, že monstra se teleportují do místnosti značně amatérským stylem :D Když jsem začínal dělat mapy do Doom 2, vykoumal jsem, jak je udělaný ten efekt, že když člověk sebere klíč, teleportují se do místnosti monstra, aby překvapila hráče.

    Doom na rozdíl třeba od Hexena neumí ten teleport autenticky, ale musí se to udělat různě podváděním... že se vytvoří dummy sektor poblíž, propojí se se zbytkem mapy nějakým maličkým tunýlkem dá se tam nějaký teleport, na který monstra půjdou...

    Blbý je, když je ten teleport jen jeden a monster je hromada... třeba třicet... to se pak teleportují po jednom na jedno místo, což je otrava a hráč musí stát a čekat, jestli už je konec, nebo se teleportuje ještě jeden zbloudilý potvorák, což se často také stává.

    Mnohem lepší je udělat teleport pro každé monstrum zvlášť, což je víc práce, ale monstra pak překvapí hráče naráz, což je ve výsledku větší překvapení, ale hlavně je to pak jednoznačný a hráč nemusí čekat, jestli už je teda jako konec nebo ne... navíc mám dojem, že je to to, co mapér doopravdy chce, ale neumí to dobře udělat.

    Autor by si tohle měl osvojit.

    OdpovědětVymazat
  37. Map 14 - Fortress of catamarca (DJV)
    Docela pěkně zpracovaný hradní komplex, mezi jehož jednotlivými částmi se přenášíme teleporty. Konečně máme k dispozici raketomet. Akce tentokrát daleko méně obtížnější, pohodově zvládnutelná, ale ne zcela triviální. Možná by chtělo lépe vybalancovat obtížnost, proměnou pořadí levelů. Ten třináctý by možná v epizodě pasoval později. Secrety nalezeny všechny, resp. oba dva.

    OdpovědětVymazat
  38. Map 15 - pohodová... malá, jednoduchá, dobře designovaná, revenanti na zkurvených místech atd... a obvykle nemám moc rád hledání secret levelů, ale tady se to dalo vyšpekulovat bez nějakých větších potíží..

    Map 16 - Among the starts? Mezi hvězdami... inu, byla to taková jeskyně poletující ve vesmíru... hezká mapa... akorát na začátku nesmíte přehlídnout tlačítko, co vám na konci otevře vchod do dalšího secret levelu... k tlačítku se nedá vrátit!! A ještě vás čeká souboj s cyberdemonem na malým uzavřeným prostoru.

    map 32 - Tak jsou tvůrci blbí? Jinak se to jmenuje Rocket for My Valentine... Asi narážka na kapelu Bullet for My Valentine. Anyway docela šílená a skoro všude po vás jde cyberdemon :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já jsem si myslel, že v té 31. mapě něco bude hned na začátku...

      Vymazat
    2. Ta narážka na kapelu Bullet for My Valentine mě taky okamžitě napadla.

      Vymazat
  39. Map 15 - The nest (Pcorf )
    Nemůžu si pomoci, ale tuto mapu jsem jakoby už někde viděl a hrál. Možná se pletu, nicméně tento dojem mě provázel celou úrovní. Tentokrát se ocitneme v šedých kamenných zdech, s trochou lávy, v gotickém stylu. Mapa je spíše menší, akce solidně zvládnutelná. Potřebujete k exitu žlutý a modrý klíč. Červený nakonec použijete ke zpřístupnění východu do tajné úrovně. Secrety se hledaly pěkně a mám všechny, ani červený klíč nebylo problémem najít.

    Map 31 - Among the stars (Aquila Chrysaetos)
    Trochu experimentální a velice graficky strohá mapa, jež se odlišuje novými texturami skalních chodeb, na jejíž koncích se nacházejí arény, v nichž koukáme nejdříve na impy, ale posléze se nám postaví i těžší kalibry nepřátelské obrany. Vrcholem je závěrečný masakr před východem se dvěma kyberdémony. Cožpak o to, sebral jsem všechny klíče, našel jeden secret ve skalách, ale jak odblokovat bariéru vedoucí k tajnému východu do mapy 32, na to jsem nepřišel. Použitím no-clipu jsem se samozřejmě k tajnému exïtu dostal, s překvapením v podobě naštvaného kyberdémona, nicméně zůstala částečná pachuť mojí neschopnosti.

    Map 32 - Rocket for my valentine (Kaito)
    Tato mapa se mi příliš nelíbila. Nacházíte se v pekelné výhni, za pomoci teleportů postupně obkružujete centrální prostor, ve kterém ve výšinách odpočívá kyberdémon, který vás po probuzení zasype sprškami raket., Musel jsem ho zdálky postupně opižlat raketami, aby neprudil. I tak byl další odpor tuhý, nepřátel je dost a dokážou pocuchat hráčovu fazónu. Neustále se zjevují skupinky nepřátel, a tak je akce permanentní a skrumáže protivníků jsou notně tuhé. Nejhorší je závěr s dalšími dvěma kyberdémony, který mi dal notně zabrat s mnoha loadingy pozice.

    Map 16 - Virulent well (AD_79)
    Opravdu virulentní a nepříjemná mapa. Neustále jste až po uši v kyselině, ochranný oblek nikde, nepřátelé všude kolem, takže už samotný pohyb po mapě vás zraňuje. Do jednoho ze secretů jsem vletěl víceméně náhodou, jako druhý tipuji vysoko ve výklenku se ukazující ochranný oblek, ke kterému jsem se nedopracoval. Poté, co naleznete první klíč, se konečně dostanete na skaliska nad kyselinu, abyste si od ní trochu odpočinuli, ale nebojte, záhy se do ní vrátíte. Během hry na vás vyskakují čertovsky namíchané skupiny nepřátel, takže i v akci vás mapa může notně zranit. Designově zajímavý kousek, který ovšem po stránce hratelnosti se jeví notně frustrující. Přidal bych o nějaký ten oblek navíc, abyste nebyli zraňováni už při samotné exploraci úrovně.

    OdpovědětVymazat
  40. Map 16 - No, jak píše Leebigh... bylo to příjemný jak prdel... Asi zatím nejobtížnější mapa.

    OdpovědětVymazat
  41. Map14 - Celkem průměný design, i když špatná mapka to nebyla. Obtížnost po předchozí mnohem nižší. Tentokrát je tu už k nalezení i raketomet a bágl v secretu. Takže už jen BFG a bude opět komplet arzenál.
    Map15 - Menší level, ale celkem dobře vyvedený. Obtížnost opět na pohodu. Všechny secrety poměrně snadno dosažitelné a za superhealthem hned schované v secretu další BFG, paráda. Stejně tak hledání exitu do secret levelu nezabralo moc času. Zajímavá je tu hudba, která by se spíš hodila do Heretica, nebo Hexena.
    Map31 - Celkem nic moc. Strohé jeskyně kdesi ve vesmíru. Dobré byly náročné souboje na malých prostorech. Na upozornění ostatních jsem hledal skryté tlačítko na otevření secret levelu a podařilo se. Je však hodně nenápadné.
    Map32 - Mapa ve slušném hell designu. Nápad s Cyberdémonem na vyvýšené plošince je zajímavý, dokonce jsem ho i v některých situacích využíval k lividaci dalších potvor. Co už mě tu vadilo, byl abnormální počet Revenantů, jako kdyby pomalu neexistovala jiná potvora, kdo má pořád běhat po levelu ve snaze vyhnout se 20ti nechutně naváděcím raketám.
    Map16 - Level z velké části utopený v kyselině. Nápad je to zajímavý, i když tady může někdy utrpět hratelnost. Některé souboje na malém prostoru tak byly náročné, zejména v místě se 4 archvili a hromadou potvor. VZhled mapy byl spíš průměr.

    OdpovědětVymazat
  42. Dvě mapy jsou jak z iwadu protože jedna je podobná mapě 27 z DOOM2 a druhá mapě z E3, kde je ten secret exit.

    OdpovědětVymazat
  43. Map 17 - Boiling Blood (Worm)
    Název opět koresponduje s vizuálem, po stisku tlačítka jste až po uši v krvi, která vás naštěstí nezraňuje, a také v záplavě nepřátel, nicméně i tak je obtížnost oproti předchozímu kousku v podstatě pohodová. Mapa pěkně pracuje s hladinami krve a lávy, kterými vyplňuje prve nepřístupné oblasti. Díky tomu ale můžete přijít o secret, takže před spuštěním druhé vlny zaplavování lávou je třeba najít tajnou skalní chodbu, jinak se do ní pak nedostanete. Pěkná a zábavná mapa, secrety nakonec nalezeny všechny.

    OdpovědětVymazat
  44. Map 17 a 18. Malinko tyhle dvě vnořím do sebe, jestli to neva :) Obě mapy krátké, designově ok a užil jsem si je. Líbí se mi, jak se začal vyskytovat specifický motiv pro každou mapu... né nic výrazného, ale prostě "tohle bude kyslinové mapa a tohle bude krvavá a tahle bude plná takových těch pekelných skal"... trochu mi to začíná vonět osobitostí map.

    Taky je fajn, že jsou tak krátké... já vím, že jsou tvůrci omezení na 1000 linek, ale stále můžou dělat různé obří prostory a nekonečně dlouhé chodby atd... přesto se to snaží využít elegantně, přesně tak, že to stačí na to, aby se hráč pobavil a nebyl frustrovaný :)

    OdpovědětVymazat
  45. Map 18 - Beyond Life (Aquila Chrysaetos)
    Kratičká mapa, v níž medvědobijka a raketomet hrají první housle. Záplava impů, skalní bloky, v nichž můžete vyzobat první dva secrety, úroveň obtížnosti je nadále na nižším rychlostním stupni, takže pohoda. Dáte se na dvě strany, kde budete čelit již poněkud obtížnějším bojům, abyste se na závěr postavili kyberdémonovi. Konfrontace s ním je v klidu, jelikož se můžete ukrývat za skalkami. Zábavná úroveň, klidný relax s prstem na spoušti. Poslední třetí secret pro mě zůstal ovšem záhadou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prozkoumej sloup vpravo od vstupu do oblasti se dvěma mosty.

      Vymazat
  46. Map 19 - Ajaj, tak tahle mapa je zase trochu horší... Za prvé designově působila místy jako že autor nevěděl, co chce vlastně tvořit a jen něco potřeboval vytvořit (možná do počtu) a tak začal skládat různé random nápady a místnosti dohromady a něco z toho vyšlo. Místy mi to připomínalo ty horší mapy z Master Levels for Doom II

    Místy se také vyskytoval podivný úlet s texturama... kdy spojil dvě textury, co spolu nemají nic společného nebo někam nacpal texturu, co na sobě měla sice krvavou louži na spodu, ale on ji dal do normální nezakrvavené místnosti a ještě po 128px klidně nechal vertikálně opakovat :D what the heck

    Extrémně otravný enemy-placement a trolloviny, díky čemuž to bylo zbytečně obtížné a nastávaly úplně absurdně nesmyslné souboje.

    Sem tam jsem trpěl nedostatkem munice a vůbec... Nehrálo se mi to moc příjemně...

    Taky je tam bug, kdy nepřátelé vlítnou do jednoho teleportu, co je přenese jinam... to by bylo ok, kdyby to "jinam" nebyla úzká římsa, po které nemůžou chodit a tak jsou zaseklí :D

    OdpovědětVymazat
  47. Map17 - Oproti předcházející mnohem snazší. Převládají slabší monstra. Začátek v aréně plné krve, ale téměř žádný problém. Hratelnost se nese ve stylu DOOM2, stejně tak vzhled.
    Map18 - Další pohodová mapa, převládají tu impové. Souboj u modrého klíče, kde se objevilo 5 baronů a spousta caco včetně impů vyřešilo, pár výstřelů z BFG. Stylově mi to připomíná časy DOOM1 a to včetně použité hudby. Potěšily i nové textury, takže je to opět o něco záživnější. Na konci překvapil Cyberdémon.
    Map19 - Tady opět trochu přituhlo. Zajímavý prostor hned ze začátku na cestě k modrému klíči, kde se nachází netradičně členitá sjíždějící plošina. Navíc se prosto kolem postupně otevírá a novými průchody přicházejí další potvory. To byla lepší část. Dál už to bylo takový divný, kde bylo třeba i nějaké to "skákání", které se docela oběvovalo v Doomu2. Docela dost munice do brokovnice, raketometu a i množství batohů, ale dost munice jsem tu spotřeboval. Až v téhle mapě jsem si uvědomil, že od levelu 11 jsem nenašel motorovku. Možná byla v nějakém secretu, ale těch jsem za poslední mapy moc nenašel. Jak zaznělo, enemyplacement způsobovl, že se to nehrálo moc příjemně.

    OdpovědětVymazat
  48. Můžete mi vysvětlit, co to jako má být? Jestli mám v epizodě 4 začís s pistol startem, tak tady mě to naopak nezabije a z E1 do E2 jsem nepřišel o nic. Hm. Kdyžtak napište zítra, jak vám to šlo s exitem v mapě 20.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě že mám, zabil jsem se v místě s romerem rocketem a je to. Už mi zbývá jen map33 a 34. :D

      Vymazat
    2. v 30 asi nebudu mít 100% u monster, víc až 30.

      Vymazat
    3. Výborně v Glboomu nejde idclev33 a idclev34 -_-

      Vymazat
    4. Možná zauvažuj nad jiným portem. U GZDoomu jsem nenarazil na problém.

      Vymazat
  49. Map 19 - Caconic leftovers (General Rainbow Bacon)
    Mapa s lehce pomalejším tempem, v níž si hrajete s výsuvnými podlahami, což činí dojem více pater, a též poměrně často přeskakujete. Akce vcelku přiměřeně obtížná, běháte tam a zpět mezi dveřmi, posléze se dostanete do rozlehlé exteriérové části, kde se z výšky kocháte pohledy na rozlehlou venkovní oblast. Postupným průzkumem se vám zjevují překvapení v podobě protivníků, proti kterým musíte mnohdy použít i těžší kalibry své zbraňové výstroje. Pokud vystoupáte na úvodní prostranství exteriéru, je zde malé pódium, na kterém vás oblažují svým ohněm dosud skrytí zaklínači. Nevím, jestli je to záměr nebo defekt. Grafický design opět poměrně strohý, ale funkční. Secrety nalezeny oba bez potíží.

    OdpovědětVymazat
  50. Map 20 - Dvacítka dobrá, ale těžká jak blázen... Skoro každá podlaha kouše... dost tuhé boje s Revenanty a kulometčíky... taky už jsem pocítil téměř hell revealed vibe :)

    OdpovědětVymazat
  51. Map 20 - Last Journey Through Pain (Breezeep, AD_79, Simpletonium)
    Čekal jsem masakr podobně jako na koncích prvních dvou epizod, ale naštěstí jsem se mýlil, mapa se hraje relativně v pohodě, samozřejmě s výpady nepřátel ze zálohy či po jejich teleportaci. Ale nic, co by se nedalo zvládnout. Level pracuje s atraktivním konceptem výškových převýšení, kdy si postupně sjednáte přístup do další části mapy za pomoci výsuvné plošiny. Vizuálně opět dominují krvavá jezera i láva. Pěkná a zábavná mapa. Bohužel jsem nepřišel na kloub secretu.

    Moravectomasekcb - s exitem si nepamatuji, že by byl nějaký problém

    OdpovědětVymazat
  52. Map 21 - Intergalactic delivery (Walter confetti)
    Čtvrtá epizoda vás vrhá do akce opět s pistolkou, mapa se zdála jednoduchá na rozehřátí, ale klame tělem a postaví se vám postupně zaklínač i četa baronů. Vizuálně pěkné koncepty rozsáhlých tech based lokací i s výhledem na hvězdné nebe. Design má feeling prvního Doomu a level se hraje velice pěkně. V secretu seberete plazmovku a regulérně vám designéři nabídnou raketomet, takže se proti protivníkům bojuje veseleji a akce rychle odsýpá.

    OdpovědětVymazat
  53. Map 22 - Phase Center (Pegleg)
    Tento tech based komplex není příliš prostorný, až tedy na závěrečné nádvoří. Mapa je docela tuhá. Mutantů není moc, ale díky relativně uzavřené struktuře bojujete hlavně v interiérech a skupinky nepřátel jsou osazeny tak, aby vám co nejvíce znepříjemnily život. Tím spíš, když máte relativně málo munice, rakety se povalují po jednotlivých kouscích a náplní do plazmovky je minimum, takže na konci jsem byl s těmito těžšími zbraněmi takřka na nule. Nejvíce munice bylo potřeba na nádvoří před východem, kde se objevují v několika vlnách masy mutantů. Navíc se různě teleportují, často přímo za vaše záda. Secret je hned v počátku a dodá vám plazmovku, pokud byste se náhodou pokoušeli hrát s pistol startem.

    OdpovědětVymazat
  54. Map 21 + 22 - Ok, měl jsem čas se podívat na tyhle mapy... docela pohoda, ničí mě nenaštvaly nebo tak... ta druhá teda měla mrdu kulometčíků, ale jinak ok..

    A místy mi přišlo, že to má původní Doom 2 feeling a tentokrát mi to docela sedí.

    OdpovědětVymazat
  55. Map 23 - Tohle mi trochu připomínalo mapy z prvního Dooma. Byl to malinko ten Romerovskej styl, ale opravdu jen malinko... Docela fajné...

    Trochu mi tam nesedělo jen počet monster, který byl doslova narván do malých prostorů, sotva se tam vešly chudáci... a působilo to trochu neprofesionálně, jako by se autor teprve učil, jak se dělá enemy-placement a dobře trefil jen impy v oknech a cacedemony v závěru.

    OdpovědětVymazat
  56. Map 23 - Restricted Sector (DMPhobos)
    Poměrně propracovaný komplex základny s kyselinkou v typickém stylu Doom I. Akce je tentokrát přívětivější, dominují spíše ti slabší protivníci různě roztroušení po celé základně, občas zpestření těmi těžšími nepřátelskými kousky. Mapa pěkně odsýpá, má nelineární stavbu a hrála se mi fajn. Secret je relativně zbytný, našel jsem jej s cheatem pro automapu, ale nicméně health sféra poslouží dobře.

    OdpovědětVymazat
  57. Map20 - Dobrá celkem komplexní mapa, kdy se jednotlivé části otevírají a postupně propojují. I zde bylo třeba s rozeběhem přeskakovat některé prostranství. Dobře se to hrálo. Konec tradičně končil smrtí, takže další level opět s pistol startem.
    Map21 - Začíná se tech-base prostředí, jakési základny ve vesmíru. To je celkem neobyvklé. Většinou posledních 10map je v pekle, ale tady je to trochu jinak. Začátek je naprosto pohodové hraní. Mapa však dokáže překvapit. U červeného klíče překvapí archvile, na kterého jsem měl jen brokovnici i rotačák, trochu jiná výzva. A potom velký sál s ochozem na kterém bylo několik baronů s hell knighty.
    Map22 - Vzhledově mnohem lepší mapa než předchozí. Také je mnohem těžší, všude jsou místa se skytými nepřáteli, která se v průběhu průchodu otevírají. Je tu prakticky celá paleta nepřátel a taky docela málo životů. Na finální bitvu mi zbylo snad jen 37hp. Naštěstí se dala najít hned na začátku v secretu plazmovka.
    Map23 - Pěkný vzhled i pohodové hraní. Mapa je celkově komplexní, a tak je akce hned od začátku svižná a k cíli je k dispozici více cest. Díky tomu je možné mapou procházet a stále nacházet něco nového. Má to hodně doom1 styl. Je tu i dobrá hudba.

    OdpovědětVymazat
  58. Map 24 - Nukage utilizer (Riderr3)
    Zajímavá mapa s jednoduchým layoutem, úvodní prostranství, které po aktivaci spínačů prozradí vstup do podzemí. Zde postupně nacházíte další dvě větší místnosti se zásobami radioaktivního materiálu, musíte si sjednat přístup ke klíči pomocí výsuvné podlahy, v té druhé je pro změnu menší puzzle se spínači, chvíli mi trvalo než jsem našel schované tlačítko na centrální nádrži. Akce spíše jednodušší, bez problémů, pochyběl mi jeden ze secretů, i když se mi podařilo najít automapu.

    OdpovědětVymazat
  59. Map 24 - To úplně vypadalo jak ta jedna mapa z TNT :))) Každopádně patřila k těm lepším, takže pohoda :)

    OdpovědětVymazat
  60. Map 25 - Super mapa... Né, že by to bylo designově ta nejlepší mapa století, ale obsahuje pár zajímavých nápadů... Jeden nápad je třeba místo, kde byly bedny vedle sebe a tlačítko, které otvíralo dveře dál... později jsem jiným tlačítkem otevřel jakýsi balkón a dalo se do něj přelést právě po těchto dvou bednách a sloupku, které tvořilo to první zmíněné tlačítko... To je třeba zajímavé dvojí využití.. Nebo to, že na začátku jsou klícky a jsou prázdný, ale jak se člověk na to velké prostranství vrátí, tak jsou plné monster...

    těch detailů je víc.

    OdpovědětVymazat
  61. Map 25 - Deltas and ladders (Pooh)
    Další jednodušší mapa se záplavou spínačů, hrála se mi velice dobře. Opět otevřené prostranství se stavbami, v němž si zpřístupníte teleport, následně postupnou aktivací spínačů si klestíte cestu základnou dále, což je provázeno již poněkud tužším odporem. Vrátíte se zpět, abyste se dostali druhým teleportem na doposud uzavřenou druhou stranu základny. Hrátky se spínači mě bavily, podařilo se mi najít oba secrety, z nichž ten druhý u červeného klíče vyžadoval ještě jednou prošmejdit základnu. Na to, že jde již o 25. mapu, tak akce byla vcelku snadná.

    OdpovědětVymazat
  62. Map 26 - V pohodě mapa. Připomíná něco mezi Entryway a Underhalls :)

    OdpovědětVymazat
  63. Map24 - Další z průměrných levelů skládající se ze 4 oblastí, kterými postupně procházíte. Nějak víc k němu nedokážu říct.
    Map25 - Tentokrát dobře hratelný i solidně vypadající level. Potkáváme tu především slabší potvory, silnějších je tu jen po pár kusech. Nejsou tu ani pasti a léčky. Super hudba, která mi trochu evokovala Children of Bodom.
    Map26 - I zde mě potěšila hudba, která se nesla v duchu předchozího levelu. Pěkný design v duchu prvních levelu DOOMa2. Opět spíše slabší potvory, i když pár Baronů a Archvilů se našlo, ale zcela bez problému zvádnutelné. Hromada nábojů do plazmovky, stejně tak do ostatních zbraní. Po dlouhé době jsem měl plno prakticky do všech zbraní, takže ani závěrečná aréna nečinila problémy. Ve finále se objevil i Cyberdémon, ale stačilo zalíst do místnosti vpravo, kam nemohl a já ho tam mohl v klidu ostřelovat, zatímco mi pomohly i potvory, co tam vylezly na konci. Škoda, že tu nebyl žádný secret.

    OdpovědětVymazat
  64. Map 26 - Hydrotech (Liberation)
    Tyto tech based mapy mi docela splývají, nacházíme se opět v kompaktním komplexu laděného do kovových barev, pěkně propleteném. Obtížnost pozvolna graduje až do závěrečného masakru v sále před východem, kde se dokonce zjeví i kyberdémon. Mapa bez secretů, poměrně zábavná, avšak vizuálně se poslední epizoda začíná poněkud opakovat, což je ovšem dáno nosným tématem.

    OdpovědětVymazat
  65. Map 27 - Ty jo, už jsme skoro na konci a zbývá pár posledních map. Člověk by řekl, že ke konci budou ty mapy větší, akčnější, víc epické, ale stále jsou malé a víceméně stejné... a skoro mě překvapilo, že je tam jen 70 monster nebo kolik.. přišlo mi, že jsem jich postřílel tak tisíc :)

    Každopádně fajn mapa a není jí co vytknout.

    OdpovědětVymazat
  66. Map 27 - Moonstrikers outpost (Antares031)
    Tato základna tentokrát hýří stříbřitou novotou, zářící kovové stěny a světlé cihly, zatím neposkvrněná od krve, což ovšem brzy napravíme. Hned na začátku skrumáž protivníků, po jejím zvládnutí je odpor dávkován spíše postupně, bez větších shromáždění mutantů. Základna je propletená, spínač spouštějící přístup k modrým dveřím je poněkud skrytý a lze jej přehlédnout. Dostanete se i na nádvoří s tužším odporem. Mapa je zábavná, design čistý a esteticky vybroušený.

    OdpovědětVymazat
  67. Map 28 - Drown in slime (Chaingunner)
    Mapa svým názvem evokuje problémy s kyselinou, avšak ta je zde v podstatě jako dekorativní doplněk a takřka vás nezraňuje. Level nabízí standardní průzkum tech based základny, ale podíváte se i do podzemních skal, takže architektura není zcela monotónní. Akce je přiměřená, žádné drama a akce rychle odsýpá. Secrety nalezeny všechny tři, nacházejí se za odlišně zbarvenými či tvarovanými stěnami, takže jejich nalezení nebylo obtížné.

    OdpovědětVymazat
  68. Map 29 - Water Refining Facility (Stormcatcher)
    Čistička odpadních vod přináší s sebou velice propracovanou stavbu úrovně, nepřátel je poměrně dost, ale pokud nehrajete s pistol startem, tak férová. Dominuje nicméně průzkum a aktivace řady spínačů, přičemž není zcela jasné, kudy se dát, přemýšlel jsem chvíli, jak se dostat ke žlutému klíči. A hlavně systém výsuvných můstků byl velmi komplikovaný, ale nakonec se dílo podařilo a dostal jsem se do cíle. Ale nepřišel jsem na žádný secret, což mě trochu zamrzelo.

    OdpovědětVymazat
  69. Map 28 a 29 - včera jsem neměl moc čas, tak snad nevadí, když tyhle mapy spojím do jednoho... Obě teda na pohodu a měl jsem z nich takový nostalgický feeling původních Doom 2 map. Každopádně měly podobně podobné prostředí, takže mi stejně splývají.

    OdpovědětVymazat
  70. Map 30 - Sinner's Redemption (Alter)
    Tak tohle byl masakr, pláč a skřípění zubů. Úvodní běh o život pod palbou arachnotronů a pak se objevuje exteriérová oblast s Icon of Sin. Areál se plní nepřáteli a vy musíte podstoupit čtyři obtížné zkoušky v monstry zaplněných oblastech, kam se dostanete pomocí teleportů. Až pak si můžete aktivovat výtah k Romerově mozku. Obtížnost je notně přestřelená a musel jsem zbaběle použít cheat. Bohužel jsem nenašel za celou epizodu BFG, a tak možná proto mé snahy o zdolání těchto obtížných pasáží byly neúspěšné.

    OdpovědětVymazat
  71. Map 30 - ok, tohle bylo challenging. Trochu otravný koncept, nebo naprosto super.. záleží na vaší náladě. Mě to nejdříve sralo, ale nakonec jsem měl docela radost, když jsem to zvládl projít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Map 30: Čekal jsem, že tam ti Arachtronomé zemřou, jenže je buď musím zabít nebo nechat, takže v týto mapě nemám 100% a víc u monster. Jinak mapa dobrá. Celý wad si mi líbil, za mě 10/10, až na ty problémi u umíráním v exitu.

      Vymazat
  72. A nyní mi dovolte shrnout celý megawad.

    Hodnotím pozitivně, možná i daleko výše, než předchozí dva.

    Co mi přišlo zvláštní a trochu shazující celý koncept byla příliš velká rozdílnost map. Heh, co? Možná si říkáte, že jsem hrozně nevděčnej, vzhledem k tomu, že kritizuji většinu megawadů proto, že mají mapy podobné si jako vejce vejci, jsou na jedno brdo a chci osobité mapy. A teď tu máme megawad, co osobité mapy měl, ale také se mi to nelíbí?

    Inu, osobitost map je docela ok, ale všechny ty mapy dělal jiný tvůrci a je to zatraceně poznat, protože každá mapa má strašně jiný styl. Někde na začátku v prvních mapách byl tuhý boj s Arch-vilama a revenantama a já jsem si řekl "Takže to bude jeden z těch megawadů, co bude využívat arch-villy k trollení hráče, co?", ale neměl jsem pravdu. Podobná situace se už neopakovala. V jiné mapě byl fatální nedostatek munice a opět jsem si říkal "tohle bude jeden z těch megawadů, kde se musí hodně šetřit s municí, co?", ale opět se můj odhad ukázal být lichý, neboť žádná další taková mapa nebyla. V jedné bylo hodně monster a byl to takový slaughterfest a opět já "hm, teď už bude jen monster přibývat a bude to jeden z těch akčních megawadů, že?" a opět ne...

    V jiných megawadech se styl tvůrce nebo tvůrců ukáže velice brzy a člověk se psychicky připravý na to, co to bude... bude to hodně akční? Bude to hodně tuhé? Bude to takové a makové? Jenže tady se nevyrýsoval žádný styl a všechny mapy byly jiný.

    Nebyl tam žádná snaha dělat ty mapy konzistentní a trochu vybalancovaný... nic. Takže, to je asi nejhorší stránka tohoto megawadu.

    Zbytek je však fajn. Za velké plus považuju, že je to jediný megawad, u kterého na mě v některých mapách dýchala atmosféra původních Doom 2 map. Nevím čím to bylo. Mnohdy jsem tenhle pocit neměl ani u megawadů, co se o to snažily záměrně. Z některých map prostě smrděla nostalgie a já vůbec nevím, čím to bylo.

    Design jednotlivých map byl simple, ale zároveň docela funkční. Občas se vyskytovaly značně originální nápady.

    Dávám 8/10 :)

    Jinak bych se přimlouval k tomu, aby další megawad byl třeba pro Heretica nebo Hexena, protože ty tři megawady, co jsme hráli pro Dooma už mi trochu splývají a občas si vybavím nějakou mapu v hlavě ale nevím, ve kterém megawadu jsem ji přesně hrál :D:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavá myšlenka. V tuto chvíly se řídímě tím, co hrají v anglické verzi klubu. Tam se o dalším wadu rozhoduje hlasováním.

      Pokud by tedy byla většina hrajících pro, dejte vědět do diskuze a můžeme se vydat vlastní cestou. Kdo bude souhlasit, může rovnou připsat návrh na září. Jinak bych v rámci urychlení něco vybral sám.

      Vymazat
    2. A jaký wady jsou u nich v hlasování? Ale klidně můžeme i samy si vybrat wad a všichni so ho pak zahrajeme. :D
      Třeba i něco nedávno nového.

      Vymazat
  73. Já osobně bych se držel originální verze, ale samozřejmě se nebudu bránit naší originální volbě.
    Jinak pokud bych volil, tak právě vyšel Doom Dissension, akorát to má tuším jenom 12 levelů
    https://forum.zdoom.org/viewtopic.php?f=42&t=67881

    Matthias: Já bych byl s tím Hexenem opatrný, to se bude blbě
    komentovat :-)

    OdpovědětVymazat
  74. Bohužel jen 10. xD Pořadně musíš číst. Spíš to chce více mapový wad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. https://www.facebook.com/2382488308701770/posts/2382504562033478/

      Vymazat
  75. Vzhledem k času to necháme jak to je. Tudíž zítra začne pravděpodobně MAYhem 2020.

    Hlasování probíhá na Doomworldu vždy v aktuálním vlákně daného měsíce. A hlasuje se od 25.

    Zkusím do října vymyslet nějaké řešení vhodné pro nás. Možná by nebylo špatné zařazovat bonusové kratší wady s exotičtější tématikou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wady s exotičtější tématikou bych taky uvítal.

      Vymazat
  76. Nebo nějaký 2 kratší wady a zahrát oba. :D třeba i s menšími počty map.

    OdpovědětVymazat
  77. Jo a je k tomu wadu wiki, takže kyžtak pokud nenajdete nějaký secret, použijte tohle. :D https://doomwiki.org/wiki/MAYhem_2020

    OdpovědětVymazat
  78. Koukám že až 42 map :O a nevím, zda se to dá hrát jako map 01-30 přitom se mohu dostat do 31 a 32 a pak až přes conzoli další mapy? Hm, asi možná si tohle zahraju v Zdoomu, nebo map 01-30 v GLboomu, pokud nebude spojení mezi mapou 30 a 33. Hm nebo jak to bude?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mapy od 33 mají vlastní položku v menu.

      Vymazat
    2. Jo, četl jsem to, tak zkusím první mapy v GLBoomu a zbytek si zahraju v Zdoomu. Pokud teda nepůjdou zbylí mapy v GLBoomu. :D

      Vymazat
  79. Map27 - Začátek začal hned akčně. Hodně pěkná detailně provedená mapa. Sice menší, ale dobře to vyvažuje komplexnost a nutnost ji neustále procházet při sbírání klíčů. Sem tam se teleportuje Archvile, ale obtížnost opět na pohodu. Potvor tu na začátku bylo jen 80.
    Map28 - Opět akční začátek, ale stačilo se schovat v první místnosti, a už to šlo v pohodě. Potvor tentokrát ani ne 80, i zde potkáváme slabší. Vzhled velmi slušný a hratelnost taky dobrá. Po dlouhé době jsem tu našel taky drtič. Poslední čtyři mapy byly překvapivě snadné. Dobře se hrály a hlavně mě to i bavilo.
    Map29 - Tentokrát rozlehlejší level s větším množství monster. Je tu i více silnějších. Motorovka nalezena od levelu 21 opět až tady, i když jsem si na ní za celou dobu nevzpomněl. Vzhled celkem slušný, akorát ta pasáž, kde bylo 1000 tlačítek, u kterých člověk musí luštit, které co dělá, byla otravná.
    Map30 - Finále ve velkém stylu. Začíná se na otevřeném prostoru, kde na vás střílí opravdu velké množství arachnotronů a je třeba rychle přeběhnout po sloupech až k portálu. Jako final boss je tradiční Icon of sin, ale cesta k němu není přímá. Je potřeba navštívit přes teleporty 4 opravdu náročné arénky a teprve potom se otevře cesta k páce ovládající výtah do prostoru, kde už stačí z bezpečného úkrytu nastřílet rakety do mozku Icona. Cesta je okořeněná ještě tím, že čím víc strávíte času v arénkách, tím výce monster bude v hlavním prostoru a tím pádem mnohem náročnější boj. Jedna arénka byla obzvlášť vypečená a ve které bylo snad 5 Cyberdémonů a opravdu ultra hodně kulomečíků na ochozech a stovky imp a pinky, je k dispozici i nesmrtelnost, takže na zmáčnutí 6 pák a úniku do teleporty je 30 sekund. Je tu teda hromada megahealthů a megasfér, takže životy tu jsou, avšak hodilo by se BFG, které jsem tu neměl. Nevím, zda bylo k dispozici v některé předcházejících map v secretu. Za mně dobrý nápad, jak zpracovat poslední úroveň, jen ten design by chtělo ještě trochu vylepšit.

    Celkově měl wad hodně kolísavou kvalitu. Některé mapy, byly suprově zvládnuté, jiné naprosto fádní a nudné. Stejně tak kolísala i obtížnost. Některé mapy naprostá pohodička, jiné dost obtížné. Nebylo výjimnou, že se nacházel v prvních levelech Cyberdémon a posledních levelech se na něj narazilo jen naprosto vyjímečně. Stejně na tom byla munice a životy. Někde jsem živyty syslil doslova po 10 hp a poptm stačila jedna zbloudilá raketa od Revenanta a 80hp včudu a jinde lékáren hromada, že jsem nevědl co s nima. Počty secretů se pohybovaly nejčastěji mezi 1-3. Některé jsem našel velmi snadno, jiné i přes hledání vůbec.

    OdpovědětVymazat
  80. Ještě jsem dal mapy 33 a 34.
    Map33 - celkem průměrná mapka, která však měla nějaké povedené prvky a dokázala i potrápit. Hned na začátku je k dispozici plazmovka a raketomet včetně dostatku střeliva, co podpořilo akci.
    Map34 - designově povedená, celkem malá a čeká nás tu zhruba 80 potvor. Pohodové hraní na závěr.

    OdpovědětVymazat
  81. Map 33 - Untitled (Aquila Chrysaetos)
    První bonusová mapa opět v šedavě zbarvených cihlových zdech. Máte pouze plazmovku, nepřátel je hodně a mapa je poměrně obtížná, zejména díky tomu, že disponujete hodně malým množstvím munice, jež vyšla opravdu tak tak. Baroni jsou schováni v malých místnůstkách, takže je likvidujete tváří v tvář. Po aktivaci mostu postoupíte do další části, kterou tvoří bludiště zaplněné těmi těžšími potvoráky. Dá se to zvládnout, ale opravdu musíte počítat každý náboj. Level mě příliš nebavil.

    Map 34 - Bad treatment (Liberation)
    Poslední bonusová mapa je kompaktním čistě zpracovaným tech based komplexem. Chodby jsou vyplněny protivníky, takže akce je na hlavním pořadu dne. Stavba ničím nevyčnívá, ale design je funkční a tvoří podklad pro zábavné zastřílení. Obtížnost adekvátní a oproti předchozí tajné mapě jsem si při hraní odpočinul.

    OdpovědětVymazat