čtvrtek 15. října 2020

Anorakův týden 42/2020

 Tento týden byl trochu jednotvárný a tak se to musí projevit i na tomto souhrnu. Jediná hra které jsem se věnoval je Battle Isle 2. Díky tomu jsem se dříve než jsem sám čekal dostal k závěrečné obrazovce. Vděčím za to volnému víkendu a již v září připravené práci z domova. Dokončení je opravdu čerstvé a tak ještě ani nemám napsaný komentář. Napíšu tak alespoň pár dojmů zde. 

Z mého seznamu TOP10 tahových strategií vyplývá, že sérii Battle Isle považuji za jednu z nejlepších v žánru. Druhý díl je takovým vrcholem série a předčil má očekávání i v dnešní době. Bitvy se odehrávají v budoucnosti, ale jednotky jsou příjemně známé a opravdu hodně variabilní. Jejich počet je opravdu úctyhodný a velká většina z nich má své uplatnění. To platí i pro nejzákladnější pěšáky, kteří hrdinně pokládají život při obraně skvěle vycvičené těžké techniky. Boj probíhá nejen na souši, ale i ve vzduchu, na vodě a pod vodou. Je nutné se starat o výcvik, výrobu i logistiku, takže variace strategie jsou obrovské. Významnou roli hraje také počasí a třeba zamrzlá řeka se nechá použít všelijak. Příběh navazuje na první díl a boj proti TITAN-NETu je promyšlený s mnoha vedlejšími aktivitami. Základní úkoly jsou sice většinou stejné, ale jejich podání a vysvětlení umí skvěle motivovat.

Kapitolou samou pro sebe je grafika. Základní výhled na bojiště a především provedení jednotek je naprosto úžasné. Jde o jednu z nejpovedenějších grafik vůbec a působí skvěle i dnes. Opravdu není problém se kochat obrovskými armádami a těšil jsem se na každou novou jednotku. A to i díky jejich skvělému představování před misí. Boje jsou zpracovány formou krátkých 3D animací, které sice zestárly výrazně hůře, ale přesto mají svou atmosféru. Dají se vypnout, ale zapínal jsem si je s každou novou jednotkou alespoň na pár bojů. Mezi jednotlivými kapitolami jsou také celkem povedené krátké animace, nahoře je obrázek ze závěru. Hudba není špatná, ale rychle se ohraje a po pár misích jsem ji vypnul. 

Jsem zvědav na obtížnost datadisku, protože už pár misí v základní hře bylo dost náročných. Obecně obtížnost Battle Isle 2 roste plynule a problémy a tříhodinové mise začínají tak po třinácti misích. I dnes je příjemné ovládání a jedinou výtku mám k ukrytému tahovému limitu. Tohle je informace, která má být zjevná na první pohled a ne ukrytá v informacích. Pochválit musím i manuál s pěkným přehledem jednotek, hodí se mít ho po ruce - je to rychlejší něž zobrazovat informace přímo ve hře. Existuje také čeština, ale přeložena je jen většina úkolů a zdaleka ne všechny příběhové texty. Battle Isle 2 je prostě parádní hra, kterou mohu bez výhrad každému doporučit. Sláva ROOMu!

Původně jsem plánoval hraní střídat s Fantasy Generalem 2, ale to se nakonec ukázalo jako špatný nápad. Teď se tedy pustím do datadisku Titan's Legacy, dokud mám jednotlivé jednotky v hlavě a pak  teprve dokončím FG2.





Žádné komentáře:

Okomentovat