pondělí 1. února 2021

DWmegawad Club CZ - Rowdy Rudy - únor 2021

Na únor byla zvolena dvojce wadů Rowdy Rudy - Revenge! a Powertrip! První obsahuje 11 a druhý 22 úrovní pro Doom 2. Poslední dvě mapy jsou bonusové a pro jejich hraní je třeba pokročilejší port typu PrBoom+ nebo ZDoom. Dobře se bavte.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.


Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:

51 komentářů:

  1. Únorová nabídka vypadá zajímavě, přinejmenším první díl si určitě zahraju

    OdpovědětVymazat
  2. MAP01 - Hidden Compound
    Ocitnete se mezi skalními stěnami a propracujete se k budově základny. Povšimnete si nové grafiky - četných textur i nových zbraní, zaregistrujete jistě i nové protivníky. Rudy´s Revenge je totiž částečnou konverzí na vanilla základech. Úvodní mapa je na rozehřátí, ihned si vyzkoušíte modifikovaný berserk v podobě bajonetu a místo pistole máte pušku. Po vyčištění úvodního prostranství se dostanete s obtížemi do budovy, jelikož musíte zapátrat po skrytém spínači. Pak je akce hladká a rychlá, odpor i na hard pohodový, seznámíte se s novými přeskinovanými protivníky. Mapa je jednoduchá a přímočará, sestává v zásadě z několika místností základny a hladce přejdete k východu.

    OdpovědětVymazat
  3. První dva levely hezky ukáží co od wadu čekat - novou grafiku, modifikované nepřátele a upravené zbraně. Hraji na Hard (obtížnosti jsou přejmenované) a zatím v pohodě, jen Doomguy se zeleným plazmovým výbojem vypadá nebezpečně. Secrety není problém najít, mapy jsou menší.

    OdpovědětVymazat
  4. MAP02 - Arbitrary Base
    Druhá mapa je již poněkud rozprostřená do plochy, ale nicméně je design notně lineární. V prvním sektoru sestřelíte odpor hlídající na skaliskách a vběhnete do rozsáhlé haly s kyselinou, v níž vidíte nepřístupný ostrůvek s modrým klíčem. Čeká vás již početnější skrumáž nepřátel, ale snadno zvládnutelná. Získáte přístup k modrému klíči a modrými dvířky vyběhnete chodbou k východu. Zatím po designové stránce nic převratného, hratelnost lineární, ale díky nové grafice a nepřátelům se projekt hraje fajn.

    OdpovědětVymazat
  5. MAP03 - The Slime Trail
    Třetí mapa je již opticky propletenější, ale taky v zásadě přímočará. Proniknete do útrob kyselinového jezera a kanálu a poté, co vyjedete do druhé části mapy, se setkáte v jednotlivých místnostech již s tužším odporem. Bojovníci s plazmovkou se objevili poprvé v předchozí mapě, ale je jich zde více, a hlavně přibyli i hoši s naváděnou bazookou, kteří jsou notně nepříjemní. Ale oba typy protivníků se dají nablízko solidně zpacifikovat bajonetem, zejména ti dva, kteří na vás vykouknou ve výtahu. Pak jen aktivovat teleport k východu a je vymalováno. Mapa mě bavila, i když zejména díky akční náplni.

    OdpovědětVymazat
  6. Map01 - Tohle vypadá velice zajímavě. Hned na začátku jiná základní zbraň i berserk je řešen trochu jinak. Potvory jsou tu nové, jako třeba neviditelní impové. Celá nová paleta vojáků. Celkově nové textury. To vypadá velice slibně. Mnohé zvuky tu jsou z Doom 64. Zvuk teleportu je zase z Heretica. Prcní mapa kratší na rozehřátí a poznání, co je nového.
    Map02 - Mapa navazuje plynule na předchozí. V jedné části je nachystána na hráče pěkná past, kdy vás to teleportuje na druhý konec sálu plného monster. Mapa opět malého rozsahu kde se nachází několik kiselinových jezer. Ke konci se tu vyskytuje i voják s plazmovkou, šedý cacodemon co střílí plazmu a překvapili mě tu i slepí Pinkydémoni.
    Map03 - Na začátku je motorovka se dvěma lištami po vzoru Doom64. Přibyli tu raketometčíci, kteří mají podobné střely jako revenanti. Naštěstí nevydrží tolik. Líbí se mi, že bedna s municí přidává 100 nábojů do rotačáku, takže se tu dá hodně využívat.

    OdpovědětVymazat
  7. Kompaktní, ale zajímavý je třetí level ve kterém rozhodně doporučuji najít secrety. Stále mám nedostatek nábojů pro brokovnici, ale zdejší puška je překvapivě použitelná. Čtvrtý level je vlastně pouze aréna s pár oblastmi okolo. Obtížnost je stále nižší.

    Také jsem prošel bonusové úrovně Ray Mohawk’s Manic Monday! Jde o 6 levelů v karibském stylu, nejzajímavější jsou upravení nepřátelé a textury. Hrálo se to celkem příjemně. Za zmínku ještě stojí soundtrack vycházející ze známé hudby.

    OdpovědětVymazat
  8. MAP04 - The Filter
    Čtvrtý level se odehrává v podzemí, snad v kanalizačních prostorách. V úvodní prostorné místnosti vyčistíme odpor a pronikneme do velkého sálu s kyselinou a větším seskupením protivníků, odkud vede cesta k výtahu a na ochoz. Zde se dá tušit v naznačených bariérách odpor nepřátel a ano, je tomu tak, pustí se do vás vojáci s plazmovkami a raketomety, kteří vybafnou z výklenků. Posléze se musíte vrátit k úvodu, kde se nachází modrý klíč. Tmavou chodbou si sjednáte přístup ke spínači, jenž vám umožní vystoupit z kanalizačních stok na povrch. Další jednoduchá a krátká mapa.

    OdpovědětVymazat
  9. Pátý level už je rozsáhlejší a také obtížnější. V očekávání opaku jsem asi v 2/3 potupně zemřel a musel opakovat od začátku. Čtyři secrety není problém najít a vzhledem k nedostatku silnější munice i života se to vyplatí.

    OdpovědětVymazat
  10. MAP05 - Forgotten Installation
    Zapomenutý komplex má již větší plochu a přináší více než 15 protivníků na Hard úroveň obtížnosti. Boje jsou obtížnější díky množství modifikovaných kakodémonů a silnějších vojáků. Navíc mají mutanti často tendenci teleportovat se na dříve probádané úseky nebo za vaše záda, což vynikne zejména v závěru. Prošmejdíte tentokrát areál zprvu více směry, nicméně cesta vás vrátí jedině tím správným, přičemž po postupném průzkumu se vrátíme na úplný začátek, kde naleznete červený klíč a bránu k exitu. Architektura prozatím není celkově žádný zázrak, místnosti jsou plošně větší, abyste měli dostatek prostoru na bojové akce, nicméně boje jsou stále zábavné.

    OdpovědětVymazat
  11. Map04 - Malý level kolem centrálního prostoru, obtížnost stále na pohodu. Tady jsem narazil na oranžovýho cacodémona, který házel plameny a firebolly - paráda. 4 level a zajímavý bestiář.
    Map05 - První rozlehlejší level se 180 potvorami. Styl je stále v duchu klasického Dooma bez složitých detailů. Najedeme tu plazmovku střílející červenoé výboje včetně dostatečného množství munice, což se mi líbí a dvouhlavňovou brokovnici. Všiml jsem si, že je to celkem často využíván prvek, kdy se vám nepřátele teleportují z místností do zad. Hudba v levelu se mi zdá, že je použitá z Duke3D.

    OdpovědětVymazat
  12. MAP06 - Deadly Depression
    Po tužší a delší řeži v předchozím levelu se sice udržuje poněkud vyšší obtížnost, nicméně konstrukce mapy je opět jednoduchá. Tentokrát alespoň počítejte s výškovými převýšeními. Několik rozlehlejších místností s kyselinou jako podkladem, nepřátelé objevující se za zdmi, jež sjíždějí po sebrání klíče či aktivaci spínače. Aspoň jsou místnosti provázané a dá se okny nakouknout, co vás asi čeká dále. Zpravidla se najde nejméně jeden voják s plazmovkou nebo raketometem, takže musíte dávat pozor. Tato mapa mě příliš nezaujala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlas, tenhle level není moc povedený. Podařilo se ti dostat do secretu? Já zatím nevím jak na to.

      Vymazat
    2. Nedostal, ani jsem neměl velkou chuť nad tím přemýšlet...

      Vymazat
  13. MAP07 - Smells Like Sulfur
    Vzhled je tentokrát obohacen o jezera páchnoucí síry, což činí mapu vizuálně poněkud odlišnou. Opět tech based základna, obohacená o nutnost přeběhnout po žíravých jezerech síry, abyste se dostali k výtahům vedoucím k východu. Akce je hektičtější, objevují se i tradiční monstra z Doomu, ale v menšině, dominuje upravené spektrum bojovníků z konverze. Mapa se dala zvládnout opět rychle, setkáte se i s exteriérovými oblastmi se strategickým rozložením nepřátel, kteří na vás své střely pálí z dálky. Mapa svým designem nevyčnívá z průměru Rudyho dobrodružství.

    OdpovědětVymazat
  14. Levely 7 a 8 už hezky zvyšují obtížnost. Stále jde o prostorově menší mapy, ale větší množství revenantů je dost nepříjemných. Cyberdemoni jsou naopak umístěni tak, že je není problém z bezpečí sundat.

    OdpovědětVymazat
  15. Celý ten wad(1. část) nebyl špatný, dohrál jsem ho rychle. :D
    Jdu hned na 2. část.
    Zatím těch 8 map v pohodě, lehké. :)

    OdpovědětVymazat
  16. MAP08 - Creeping Descent
    Konečně odlišná, poněkud goticky laděná mapa se zelenavými cihlovými zdmi. Hraje se zábavněji, tentokrát není postup jasně přímočarý, musíte se proplétat více směry, přičemž nálož nepřátel je větší a čekají vás dokonce ke konci zásadnější skrumáže se dvěma kyberdémony a zaklínači. Design je také pestřejší, jednotlivé lokace se odlišují, ale vše je podřízeno akci, která rychle odsýpá. První duo kyberdémon plus zaklínač je na otevřeném prostranství před závěrem, ale posléze se vám až před samotným východem postaví další dvojka těchto potvor. Naštěstí je schovaná za mřížemi, takže se kyberdémonova síla dá otupit po vzájemné bitce s ostatními mutanty. Mapa patří rozhodně k těm lepším z mapsetu.

    OdpovědětVymazat
  17. MAP09 - Hell´s Doorstep
    V předposlední mapě dostaneme opravdu pořádnou řežbu. Level je vybudován jednoduše v ryzím vanilla stylu a notně mi připomíná starý dobrý první Doom. Je našlapaný akcí od začátku až po konec včetně kyberdémonů, naštěstí uložených příjemně a bez větších problémů se je dalo zlikvidovat. Více než 200 nepřátel, průzkum více směry, obtížnost tužší. Za mě velká spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  18. Map06 - Tentokrát mapa kolem centrálního prostoru. Obtížnost už trochu roste, ale stále je to v pohodě. Všiml jsem si, že kyselina tu dává dost velký damage. Hudba je opět z Duke3D
    Map07 - Prostředí se trochu změnilo. Místo základen s častou přítomností kyseliny, tu přibyla láva. Level je opět spíše středně menšího rozsahu bez detailů. Ale hrálo se to dobře.
    Map08 - Tady už začíná trochu přituhovat. Na začátku je vidět skrz průhlednou zeď cyberdémona a 2 archvile. Mapa už patří mezi větší s téměř 200monstry. Dá se tu najít i BFG a na konci nás čeká ještě druhy Cyberdémon, který je uzavřen v kleci s několika Barony a Archvilem. O akci tu není nouze a k tomu nám hraje hudba z prvního C&C. Tentokrát je mapa propletenější a propracovanější.
    Map09 - Opět slušná mapa střední velikosti. Prostředí bylo kombinací venkovního prostoru jeskyň a dřevěných interiérů. Tady nás už poprvé čeká přes 200 potvor. Většinou se jedná o slabší, takže není problém. Po sebrání žlutého klíče se objeví první cyberdémon. Na konci v krvavém prostoru nás čeká ještě druhý a spousta Baronů. Zaujala mě hudba, která mi připomínala nějakou hitovku z 80-90let.

    OdpovědětVymazat
  19. Devátý level byl už docela náročný, obzvláště v závěru. V posledním levelu 10 to z počátku vypadalo bez problémů, ale závěr překvapil. Dostat se na palebnou pozici trvá, je nutné se udržet na zdvihajících se plošinkách. Oceňuji originální zakončení a i forma závěrečných titulků je fajn.

    Celkově je v wadu dost zajímavých prvků, především ten závěr, zbraně a nepřátelé. V kontrastu toho je většina levelů dost nezajímavých a oživují je pouze zajímavé souboje. Hudba je bezva mix, nejvíce mě jako fanouška potěšil Command & Conquer. Na druhou část jsem celkem zvědavý.

    OdpovědětVymazat
  20. MAP10 - Satan´s Watchful Eye
    Název mapy dokonale vystihuje závěrečný souboj, protože zmíněné oko na váš číhá ve finále namísto Icon of Sin. Nejprve ale musíte vyčistit hradní budovu od nepřátelského odporu. Je to opět tužší oříšek, staví se proti vám zaklínači i četná další havěť. A ve finále se ocitnete v rozsáhlé jeskynní hale s pálícím žhavým dnem. Nepřátelé neustále přibývají, takže je třeba jednat rychle. Naštěstí se nemnoží tak překotně, jako při klasickém finálním souboji v Doomu II. Musíte přijít na systém spínačů, pomocí kterých si aktivujete výtah k palebné pozici, z níž oko oslepíte sprškou raket. Mapa mě bavila, velice povedená práce na závěr.

    OdpovědětVymazat
  21. Map10 - Finální pekelná úroveň. Pěkně udělané a záver netradičně řešení Icon of sin v podobě oka ve velké jeskyni, kdy bylo potřeba aktivovat výtahy pomocí spínačů, aby se hráč dostal na hlavní plošinku.
    Celkově velmi chválím nové nebo upravené potvory, upravené zbraně a celkově retexturovanou hru. Konečně někdo využil možnosti, které nabízí Realm667. Mapy tu většinou byly kratší či střední. Nebývaly sice moc spletité a detailní, ale hrálo se to svižně a dobře. Velmi mě potěšil dostatek nábojů do rotačáku, kterého si jindy moc neužijeme a také dost do plazmovky. Závěrem sice obyčejnější mapy, ale vyvážilo to neokoukaný vzhled a dobrá hratelnost.

    OdpovědětVymazat
  22. První level z Powertripu je jiná káva. Zajímavější design, opět nová monstra a jinak se chovající zbraně. Projekt si odnesl loňské ocenění Cacowards a tak počítám, že se kvalita udrží.

    OdpovědětVymazat
  23. Rowdy Rudy II: POWERTRIP!
    -------------------------------
    Map01 - Storming the Bayside Base (Doomkid)
    První mapa vás zavede do plošně rozlehlých exteriérů na mořském pobřeží. Nacházíme poněkud pozměněnou skvadru nepřátel, nové impy i přeskinované vojáčky oproti prvnímu díly Rudyho dobrodružství. Prostředí je zasazeno do tropů, takže se procházíte mezi skalisky se stromy. Průzkum se mi zadrhnul hned v začátku, když modrý klíč byl atypicky ukrytý v secretu. Mapa celkem jednoduchá, na rozehřátí jako úvod povedená. Snad se podobné extempore se skrytým klíčem nebude opakovat.

    OdpovědětVymazat
  24. rudy2
    Map01 - Začátek vypadá hodně slibně. Pěkné prostředí ve skalách na pobřeží a končí se v základně. Kombinace nových textur s klasikou z Dooma1 a 2 je fajn. Místo základní pistole máme rychlopalnou pušku i brokovnice střílí rychleji. Všiml jsem si, že i přepínání zbraní je o poznání rychlejší, což bych uvítal i u mnohých jiných wadů, kde je opradu divoká akce a stovky potvor. Je tu nový darkimp střílící plazmu a opět spousta druhů nepřátelských vojáků, tentokrát v oblečení doomguye. Impové tu dělájí zvuk jako predátor, což je taky zajímavé. Akorát jsem nepřišel, k čemu jsou červené koule (možná jen doplňují životy a armor do 100, ale já tu měl celý level nad 100)
    Map02 - Ocitáme se opět na pobřeží, kde projdeme několik pozorovatelen. Velice pěkně zpracované, oproti prvnímu dílu je to o dost lepší. Přibyl zde kromě už známého raketomečíka i plamenometčík a nová forma rudého pinkdémona.

    OdpovědětVymazat
  25. Druhý level je menší, ale dobře hratelný. Nové formy nepřátel stále přibívají.

    @Azany Červené koule přidávají 10 života.

    OdpovědětVymazat
  26. Map02 - Initial Hurdles (@sluggard)
    Pokračujeme opět po mořské hladině, v níž se nachází do skalisek zakomponovaná báze. Mapa je rychlá, plná akce, nepřátel je na malé ploše docela dost, i když v absolutním počtu není jejich počet tak velký. Staví se proti vám hojně vojáci s plazmovkou i raketometem. Zejména v prostoru před východem se jich proti vám postaví hned několik. V kombinaci s dynamickým soundtrackem z Rise of the Triad mě rychlá akce velice bavila.

    OdpovědětVymazat
  27. Map03 - Further Infiltration (DavidN)
    Propletená tech based základna, plná spletitých chodeb, točitých schodišť, také exteriérových oblastí a kyseliny, kterou musíte proběhnout. Postupně hledáte přístup ke třem klíčům, což je podkresleno bohatou akcí. Najdete již kulomet a jeho větší kadence je velice užitečná proti revenantům, kteří se občas objeví. Akce je příjemná na Hard obtížnost, průzkum taky poutavý, mapa se povedla. Zdá se mi, že oproti prvnímu dílu Rudyho dobrodružství jsou mapy daleko zábavnější a lépe designovány.

    OdpovědětVymazat
  28. Map04 - The Hydrocore (Voltcom)
    Hydrocore je poměrně otevřená a nelineární mapa, v níž se proplétáte prostornými chodbami s okny a průhledy do jiných oblastí mapy. Mapa je rychlá a kompaktní, rychle odsýpá, dokonce se velice hladce hledaly secrety. Odpor je tvořen zejména modifikovanými vojáky. Ačkoliv vám mohou pěkně zatopit, tak při vašich rychlých reakcích je odpor pohodlně zvládnutelný. Rychlý, intenzivní a zábavný level.

    OdpovědětVymazat
  29. Map03 - Sestoupili jsme do základny. opravdu pěkně propracované. Už se tu dá najít rotačák, který je taktéž trochu upraven a především střílí rychleji, což je věc, která by se také hodila u wadů s velkym množství potvor. V secretu tu jsem našel raketomet. Mezi novými nepřáteli přibyla jakási menší verze spiderbosse. Už jsem zjistil, že červené koule dávají prostě 10hp. Akorát secrety se mi moc nepovedlo najít, našel jsem asi 2z6
    Map04 - Základna pokračuje pozdemní částí v jeskyních zaplněných vodou. Hned na začátku jsem našel 2 secrety, aniž bych je nějak hledal. Je tu už i dvouhlavňová brokovnice. Tahle mapa mi přišla vizuálně trochu slabší, ale i tak se dobře hrála.
    Map05 - Začátek mapy, který se odehrává na nádvoří základny využívá výhradně standartní textury i vizuál je jednodušší. Pak se dostaneme i ven, kde vidíme kolem skály a sromy známé z prvních map. Je vidět, že to má více autorů.

    OdpovědětVymazat
  30. Map05 - In the Thick of It (Doomkid)
    Úroveň je designována v tradičním Doom stylu a disponuje rozlehlými exteriérovými prostorami. Design jednoduchý bez zbytečných detailů, nepřátel poměrně málo, potřebujete sice tři klíče, ale layout je značně lineární. Opět jsem objevil všechny secrety, jen jsem někde minul jednoho protivníka. Mapa v kontextu dosavadních je docela průměrná.

    OdpovědětVymazat
  31. Map06 - Clutched Cargo (Doomkid)
    Mapa je designovaná a hlavně opět vizuálně laděná ve stylu klasického Doomu, dá se vyrazit více možnými směry, abyste posbírali dva klíče potřebné k exitu. Tentokrát jde o tech based základnu, s možností výletu do exteriérů. Akce adekvátně obtížná, poprvé se setkáte s modifikovaným arachnotronem vzhledu malého masterminda. Nechybí jezera s kyselinou, avšak nezbytně nutně se do nich nemusíte zanořovat. Mapa je docela zábavná, s tradičním Doom feelingem.

    OdpovědětVymazat
  32. Mapy 3-6 - design je opravdu povedenější než u jedničky. Mapy jsou zajímavější a hratelnost plynulejší. Ze všech 6 map jsem nenašel pouze 2 secrety, což vždy znamená, že mě hraní opravdu baví.

    OdpovědětVymazat
  33. Map07 - Secluded Rifts (riderr3)
    Velice zajímavý komplex základny mezi šedavými skalisky, v němž dokonce potkáte docela pěkně zpracovaný nákladní vůz s revenantem na volantem. Musíte nejprve vyčistit nádvoří a potom zkoumat jednotlivá zákoutí. Potřebujete modrý a žlutý klíč, ke kterým cesta není úplně jednoduchá a musíte si pohrát se spínači, výsuvnými plošinami a prošmejdit opravdu všechna místa, která se zdánlivě skrývají. Akce adekvátní a počet nepřátel odpovídá relativně malým prostorám úrovně. Velice povedená mapa.

    OdpovědětVymazat
  34. Map08 - Cliffside Punchout (TravyB)
    Tuhá řežba od začátku do konce v exteriérových plochách na mořských útesech. Zejména prasátka v hojné míře a četní vojáci, prst na spoušti si neodpočine a pálíte permanentně. S výhodou poslouží berserk. Po průniku do základny zase bojujete v exteriérech nádvoří a hledáte modrý klíč, abyste se posunuli dále. Velice intenzivní a zábavná akce.

    OdpovědětVymazat
  35. Map06 - Úroveň v naprosto klasickém duchu. Prostory byly velké, a tak likvidace nepřátel byla příjemná. Příjemný byl výlez do venkovního prostranství.
    Map07 - Cesta pokračuje do podzemní části základny. Projdeme tu několik temných jeskyň a potkáme už silnější potvory, jako Barony, menší Spiderbosse, nové cacodemony a je tu i archvile. Na záchodě za žlutými dveřmi se dá najít poprvé plazmovka. Level měl pěknou atmosféru.
    Map08 - Podzemní dráhou se dostaneme zpět na útesy. Na začátku mě zaujala doslova hromada mrtvol vojáků. Ve skalách číhá 200 potvor a poměrně dost rudých pinky. Hodně jsem tu využil berserk, který je v tomto modu hodně silný díky boji oběma pěstmi. Hlavně v otevřené lokaci u heliportu a následně v základně jsem se opravdu vyřádil. Díky vylepšenému minugugu jsem si tu trochu připadal jak Arnie ve filmu Comando.

    OdpovědětVymazat
  36. Map09 - Security Station (DFF)
    Pronikáte do komplexu zasazeného do skalisek a stromoví. Nejprve infiltrujete exteriéry a posléze pronikáte do budov základny. Kombinujete tak boje v přírodě a uvnitř komplexu. Protivní jsou zejména plazmometčíci daleko na skaliskách, kteří jsou obtížně trefitelní. Postaví se vám pestrá směs mutantů a v závěru vás čeká překvapení v podobě minibossse - modifikovaného masterminda. Další velice povedená úroveň.

    OdpovědětVymazat
  37. Map10 - Black Gold (DFF)
    Velice tuhá řežba. Nejprve se z výtahu spustíte na vodní hladinu, kde absolvujete první souboj plný teleportujících se prasat a kakodémonů. Pak postoupíte do rozsáhlé arény v jeskynních prostorách, kde na vás pálí skvadry plazmometčíků a vyhrnou se na vás mancubusové, revenanti a také zaklínači. V závěru na vás vybafne i kyberdémon. Boje jsou hektické a vyžadují rychlé manévrování, ale docela zvládnutelné díky širokým prostorám k úhybným manévrům. Příjemně jsem se bavil.

    Map11 - Ambush! (TravyB)
    Další skvělá úroveň. Tentokrát začínáte v džungli a infiltrujete pod příkrovy rostlin chodby k historickým ruinám. Díky listům a větvím je přehled obtížný, takže vám nepřátelé mohou notně pocuchat fazónu. Poté pronikáte prostranstvími a likvidujete další odpor. Musíte dát pozor na nepřátele zákeřně ukryté ve skalních výklencích. Po průniku do ruin zkoumáte více směry labyrinty chodeb, abyste za červenými dveřmi našli počítačovou místnost. Mapa mě velice bavila, nepřátel je skoro 200, takže se musíte notně ohánět.

    OdpovědětVymazat
  38. Map09 - Bezpečnostní stanice zasazená do skal. Pěkně zpracovaná a pomerně komplexní mapa plná nepřátel. Tady už přituhuje. Nepřátelé často střílí z ochozů. Po sebrání modrého klíče se do prostor teleportuje spousta monster a archvile, což može být v otevřeném prostoru problém. Ohniví cacodémoni dokáží docela zatopit a to doslova. Na konci projdeme šatny a hlavní chodbou se dostaneme do další podzemní části komplexu, který hlídá nový létající spiderboss.
    Map10 - Tady už notně přituhlo. Začátek se odehrává v temném prostoru, kam stéká nějaká černá voda. Hned co seskočíme dolů, začne se do prostoru teleportovat množství silných potvor. Potom projdeme pár místnostmi a dostaneme se do velkého jeskyního prostoru s několika těžními věžemi(asi), kde je samo o sobě dost potvor a záhy se sem začnou teleportovat další včetně Baronů, několika Archvile a dokonce i Cyberdémon. V prostoru je nutné být neustále v pohybu a zároveň se nedostat do křížové palby, či uváznout mezi monstry. Obzvlášt raketometčíci s naváděcíma raketama na plošinkách jsou to dost nepříjemní. Tady by se hodilo BFG. Možná už někde bylo, ale nenašel jsem ho. O Cyberdémona se nakonec postaraly potvory a jakmile jsem někde získal trochu prostoru, už se dalo čistit.
    Map11 - Vstoupili jsme do pěkně zpracovaných spletitých jeskyň a skal, které jsou proroslté liánami a roštím, kde se ukrývají ve výklencích nepřátelé. Je třeba postupovat obezřetně a mít připraven prst na spoušti. Nakonec dorazíme do starého chrámu kde najdeme skrytou počítačovou místnost s teleportem pryč. Potvor už je tu 250, ze začátku je to celkem v pohodě, ale pak začíná přituhovat a potkáváme i silnější monstra. Ohnivý cacodémoni ve větším počtu jsou už dost nebezpeční. Musím pochválit i hudbu v podobě Led Zepelin
    Map12 - Další úroveň se odhrává v povedených skladech na pobřeží. Opět o akci není nouze a zároveň se to příjemně hraje. Ke konci se nám postaví další létající spiderboss a za červenými dveřmi přichází celkem náročná pasáž na jedoucím výtahu, kde musíme se schovávat před Cyberdémonem a revenanty, kteří se následně teleportují do místnosti.

    OdpovědětVymazat
  39. Map12 - Clearing Inventory (RonnieJamesDiner)
    Naprosto epická mapa. Začínáte ve stísněných prostorách, v nichž nacházíte zablokovaný východ. Kyselinovou řekou proplavete na prostranství před rozsáhlým komplexem, v němž nepřátelé začínají vystrkovat růžky. Ale mela začíná po průniku dovnitř, kde se na vás vrhají zástupy mutantů včetně těch těžších. Po intermezzu ve ventilaci se dostáváte zpět na plochu před základnou, kde se na vás vrhnou revenanti a pavoučí miniboss. Ale největší adrenalin zažijete ve stísněném výtahu, v němž na vás čeká nejen kyberdémon, ale postupně se teleportují revenanti a zaklínač. Toto utkání bylo poměrně obtížné, ale nakonec zvládnutelné. A teleport vás vyplivne v úvodu mapy, kde je východ již přístupný a kruh se uzavře. Dokonalé dílo.

    Map13 - Mutagen Plant (Moustachio)
    Mapa je naplněná akcí od začátku až do konce. V úvodu bojujete v útrobách budovy, domníval jsem že zprvu, že půjde o tech based level. Nicméně po vyčištění komplexu nastává ta pravá mela v exteriérech, zaplněných nepřáteli. Písčité plochy jsou obklopeny skalisky s nepřáteli, posléze se probojujete i na pobřeží, potkáte se i s kyselinovými jezírky. Akce zejména v přírodních scenériích je bohatá až hektická, ale na Hard dobře zvládnutelná, power-upů máte dost a kyselina vás nespálí. Mapa rychle i přes více než 200 nepřátel odsýpala a ani jsem se nenadál a byl konec, tak je akce dechberoucí.

    OdpovědětVymazat
  40. Píšu po delší pauze, ale hraju pravidelně. Mapy jsou fajn a zatím je vše krásně hratelné. Akorát dnešní level 14 byl na mě málem moc. Stísněné prostory a velké množství nepříjemných potvor nebylo moc příjemných. Místo jsem více ukládal a načítal než hrál. Secrety mimo již zmíněných dvou nalezeny všechny.

    OdpovědětVymazat
  41. Map14 - Rumble in the Canyon (RonnieJamesDiner)
    Další poměrně tuhá řežba v kulisách džungle. Několik úseků naplněných nepřáteli, dokonce se dvěma kyberdémony, posléze se dostanete do industriálního komplexu a pobíháte po kyselinové hladině pod vysokými zdmi na jedné straně, pod skalami na druhé, a likvidujete nájezdy nepřátel s dalším kyberdémonem v pozadí. Dostanete se na vysoké zdi a pak se objeví další řežba, tentokrát se zaklínači v hlavní roli, kteří promptně resuscitují zlikvidované osazenstvo. Velice pěkný komplex s intenzivní akční hratelností.

    Map15 - Jungle Hijinx (Aurelius)
    První momenty mapy nepřipomínají zvolený název levelu. Musíte se probojovat základnou s teleportujícími se protivníky, často umístěnými na sloupcích a výklencích. Až poté se dostanete do džungle s vodní hladinou a výškovými převýšeními a záplavou stromů a lián. Boje jsou poměrně intenzivní, staví se vám pestrá směs protivníků všeho druhu, po aktivaci spínače se vždy na vás vyhrne další spousta naštvaných potvor z pekla. Včetně kyberdémona i tří zaklínačů naráz. Ale to ještě není všechno, po otevření modrých dveří vás čeká souboj uvnitř budovy v otevřených arénových prostorách. Místy boje připomínají až slaughter fest. Level se opět hraje velmi dobře a drží vysoký standard.

    OdpovědětVymazat
  42. Map16 - Grim Sector (Doom_Dude)
    Grim Sector je návrat ke klidnější akci na pozadí mapy s nádechem starého dobrého Doomu, ze kterého si bere motivy mapy E1M3. Ale jen v některých částech, jinak jde o poměrně rozsáhlou mapu s jednoduššími protivníky, jež vás nenažhaví k líté akci, ale jenom příjemně osvěží po masakrech v předchozí úrovni. Design spíše do plochy, střídají se textury skalisek, mapa je spletitá s častými zákoutími, ale nebloudíte příliš. Příjemný zážitek a závan nostalgie.

    Map17 - Plutonic Relations (Doomkid)
    Další mapa se pro změnu nese v duchu Plutonia Experiment, čemuž napomínají hlavně typické zelenavé textury. Hned v první místnosti několik revenantů a k tomu na vás z okének pálí impové, což může být s pistol startem problém, ale s vybavením z předchozích levelů nepřátele zpacifikujete co by dup. Ono vůbec revenanti jsou častými průvodci v mapě, což bylo trade markem Plutonie. Probíháte postupně směrem dolů za jednotlivými klíči, první oblast s kyselinkou, kde se na vás vrhá četné osazenstvo v překvapujících vlnách a posléze kanalizační odtoky s tunely. Mapa nemá příliš protivníků, ale byla docela tužší díky zastoupení silnějších potvor. Po stránce designu ale nic převratného.

    OdpovědětVymazat
  43. Map18 - Drowning Pits (Solmyr)
    Další relativně klidnější mapa co se týká počtu nepřátel. Design je zajímavý, přes menší industriální budovu pronikáte do soustavy jeskynních chodeb a kanálů, přičemž dokonce musíte manipulovat s vodní hladinou. Nejprve vypustit nádrž, abyste se dostali do chodeb, a posléze zase pro změnu napustit jezero, abyste vystoupali do finální instalace komplexu, kde se nachází východ Akce není příliš obtížná, nicméně se autor vyžívá v teleportování potvor za vaše záda, což nemusí vždy dopadnout dobře. Jinak mapa zábavná, až tedy na tento nepříliš zdařilý prvek osazování protivníků.

    Map19 - Cyber Factory (Philnemba)
    Blíží se finále a tak přituhuje. Počítačová továrna je jednoduše designovanou arénou, v níž se na vás vrhají hordy revenantů, mancubusů a modifikovaných arachnotronů, aby si to s vámi rozdali. Většina jich je na blocích a ve vyšším patře. Není jich zase až tak mnoho, ale palba z kulometů malých spider mastermindů docela dokáže pocuchat fazónu, více než u konvenčních arachnotronů. Poté, co vystoupáte výtahem do patra, se na vás vrhají další hordy potvor, a nakonec se vám postaví samotný kyberdémon v kombinaci se zaklínačem. Intenzivní řežba, design mapy opravdu jednoduchý.

    OdpovědětVymazat
  44. Map13 - Začátek je v bění základně, jejíž jedna část mi lehce připoměla Computer centrum z Doom1. Odsud byl pěkný výhled na pobřeží a do krajiny. Následně se akce přesová do skal a lesů, které jsou v tomto modu dobře zpracované, kde je požehnaně nepřátel. Část skal je i zatopená kyselinou, naštěstí je tu dostatek obleků. Potvor stále přibývá, tady na UV jich bylo už 280.
    Map14 - Podzemí hojně zarostlé liány a roštím, tak jak je to tipické pro tento wad. Záhy dojdeme do arénky. Konečně je tu k dispozici BFG, které je též upravené jak vzhledově, tak i zvuky(z AvP) a efekty. Přišlo mi i mnohem silnější. Potom se do arény teleportoval cyberdémon, revenanti a další havět. V následující velké jeskyni se objevil prek, kde byli revenanti na vyvášené plošince, kde byli schovaní i 2 archvile, takže je pořát oživavali a terfit se dali až úpně zezhora, což je tedy celkem vopruz. V závěrečném kaňonu zatopeným kyselinou je další cyberdémon, mancubusové vysoko na plošinkách, hromada potvor a zase spousta revenantů. Aby toho nebylo málo, po sebrání červeného klíče se teleportují do kaňonu archvilové, kteří oživí otravné revenanty. Tohle jsou prvky které zrovna nemusím.
    Map15 - Začátek je tu v techbase aréně, odkud vedou cesty opět do skal, kde je poměrně dost potvor. Po sebrání se tu objeví už celkem standartní cyberdémon a hlavně asi 6 archvilů, kteří to tu všechno během chvíle zase oživnou. Po nalezení modrého klíče se otevře dál cesta do dalšího komplexu, kde je hromada potvor včetně dalšího cyberdémona. Našel jsem tu hodně dobře ukrytý secret, který teleportuje přímo na plošinku s cyberdémonem a tím ho to zabije, paráda a dokonce se tím dá obejít nutnost nalezení červeného klíče. Následně se sem opět nateleportuje hromada monster včerně dalšího cyberdémona. Naštěstí právě ve zmíneném secertu je nesmrtelnost. Potvor tu bylo už více než 300 včetně asi 12 nebo i více archvilů. Je vidět že obtížnost začína celkem růst.
    Map16 - Prostředí se celkem změnilo. Tentokrát je to klasická základna ve stylu původního Dooma. Architektonicky je to oproti předchozím celkem strohé i textury jsou využívané z klasické palety. Mnohé prostory mi evokovaly E1M3. Obtížnostně je to o mnoho jednodušší než level 15. Dlouho se mi tu nedařilo najít secrety, ale potom jsem objevil jeden dobře ukrytý s automapou a ta mi v hledání hodně pomohla. Druhá část se odehrává v poměrně spletitých jeskyních, kde bylo třeba hledat i skryté spínače. Chvílema jsem tam bloudil.
    Map17 - Designově celkem strohá a malá mapa. Potvor tu je sice slušné množství, ale obtížnost není vysoká. Konec v podobě dvou létajících Spiderbossů je takový bombónek na konec. Hraje tu hudba z Heretica, která evokuje takový ten arénovitý souboj, což zas taková mapa nebyla. Po jinak velmi pěkných úrovních je tohle docela slabota.

    OdpovědětVymazat
  45. Map18 - Hned na začátek v jeskyni číhají 3 baroni a v následné technické části přijdou další 4. S BFG to nebyl problém. Interiéry pozemní trochu pobořené základny jsou zpracovány celkem do detailu. Prostory jsou poměrně stísněné a oblíbené teleportování potvor do zad tu mnohy přichystalo náročné boje. Skvělé tu byly prvky v podobě vypouštění a zaplavování některých oblastí.
    Map19 - Asi do patnácté mapy počet monster stále stoupal až do 300. Čekal jsem, že poslední mapy budou narvané nepřáteli po vzoru mnohých wadů až po okraj. Tady však počty stále klesají a v mapě 19 jich je pouhých 64, ale zato jsou to většinou samí mancubusocé, revenanti, spideri, archvilové a v závěru 2 Cyberdémoni. Munice je tu hromada. Mapa je vzhledově opět celkem chudá zato alespoň dost akční a hudební doprovod je parádní.
    Map20 - Finále ve velkém stylu 500 potvor, ovšem převažovali zde impové, především otravní revenanti, kterých tu bylo snad 150 bez nadsázky a archvilové. Takže to bylo dost masakr, mnohde to bylo spíš utrpení než zábava. Docela rychle mi tu docházela munice BFG. Rychle mi došlo, protože některá místa bez něj by byla nemožná, zejména za červenými dveřmi. Na konci mi zbylo asi 14 raket, 100 do plazmy a 50 do brokovnice. Docela mě zarazilo, že tu nebyl žádný hlavní final boss. Prostě po zabití posledních 30 impů a 20 revenantů sebrat modrý klíč a za dveřmi prostě obyčejný východ jako do další mapy a šlus.

    Celkově velice chválím upravené zbraně a rychlé přepínání zbraní. Rychlopalná brokovnice byla super, minigun tu byl opravdu velmi užitečný, díky větší kadenci a především díky dostatku munice (velká bedna dávala 100 a zásobník 20 nábojů) jinde je rotačák spíš doplňková zbraň vhodná tak na základní potvůrky, ale tady jsem ho využíval hodně. Ani mi tak nevadilo, že BFG jsem našel někde ve 14 mapě. Celkově velmi chválím upravené nepřátelé a nové textury, který celý map pak stylizoval do tropů. Velice osvěžující hratelnot a velmi dobře jsem se bavil. Z megawad clubu bych tohle řadil mezi to nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  46. Map20 - Death God's Shrine (xdarkmasterx)
    Totální řežba, propletená soustava chodeb vyplněných až po okraj protivníky v opravdu hojném počtu. Raketomet, plazmovka se nezastaví, dokonce jsem v závěru trpěl nedostatkem munice do BFG, ale raket naštěstí bylo dost. Nejde tentokrát o žádnou Icon of Sin, ale o totální masakr předem daného počtu nepřátel. Ale kupodivu po stránce obtížnosti jsem nikterak netrpěl a boje byly solidně zvládnutelné. Pěkná řežba na závěr. Škoda, že vás hra neoblaží žádnými titulky jako v prvním díle a překvapivě vás hra vrhne do dalšího, bonusového levelu.

    Bonus Map 21 - Sinners' Woods (NeedHealth)
    Ačkoliv je 21. level deklarován jako bonusový, po dokončení zdánlivého finále hra pokračuje dále. A musím říci, že bonusové mapy nejsou jen do počtu a hrají se velice solidně. Ocitáme se v tech based laděné budově a poté, co se prokoušeme do lesů obklopených skalami a do dalších budov, nastanem spletité bludiště chodeb a zákoutí. Chvíli vám potrvá, než postupně aktivujete spínače, a než se vám podaří zdvihnout plošinu k východu, dokonce musíte využít teleportu, který se dá docela snadno přehlédnout. Akce je co do počtu nepřátel bohatá, ale férová a v závěru se vám postaví další kyberdémon. Pěkná práce.

    Bonus Map 22 - Jungle Assault (MikeyScoots)
    Grandiózní finále vás čeká ve 22. mapě. Velice rozsáhlý komplex , ve kterém se notně nachodíte. Musíte postupně sesbírat klíče, abyste si třemi spínači odblokovali přístup k východu. Navíc jednotlivé úseky vyžadují, abyste klíče postupně nacházeli a průběžně použili. Zkoumáte interiéry, skalnatá zákoutí a také rozsáhlé, ale opravdu rozsáhlé a navíc realistické prostory exteriérů a najde se i pekelná vložka ve žhavé výhni. Opravdu dokonalý design. Akce je přiměřená obtížnosti Hard, tedy adekvátní pro běžného hráče. Autoři se touto tečkou za celým mapsetem opravdu vyznamenali.

    OdpovědětVymazat
  47. Odkaz na recenzi:
    http://doom.starehry.eu/?p=7019

    OdpovědětVymazat
  48. Na bonus levely jsem úplně zapomněl.
    Map21 - Celkem rozlehlá mapa s téměř 300 nepřáteli. Stylově zasazená do systému chodeb sálů propojených jeskyněni. Design celkem standartní. Obtížnost je mnohem menší a po celou dobu jsem si vystačil s brokovnicí a rotačákem. Raketomet byl třeba až na konci proti cyberdémonovi, ale velkou část odvedly ostatní potvory, které se občas pustily do něj. Hudba mi trochu evokovala styl Sigilu pro Doom1.

    OdpovědětVymazat
  49. Map22 - poslední, velice pěkně propracovaná základna plná detailů a reálně vypadajících prostor. Potvory spíše základní, takže většina hry na pohodu s rotačákem a brokovnici. Příjemná hratelnost a opět 300 potvor. Finále opravdu příjemné.

    OdpovědětVymazat