neděle 31. ledna 2021

Hrot - epizoda 1

V pátek vstoupila nová česká střílečka Hrot do fáze předběžného přístupu. O Hrotu jsem již psal, konkrétně v době vydání demoverze. Ta obsahovala level Vyšehrad, který je součástí první epizody. Ty se plánují celkově tři.  První epizoda obsahuje osm levelů a hráč v ní postupuje od stanice metra Kosmonautů až k památníku na Vítkově. Herní doba záleží na vaší pečlivosti, nejméně 2-3 hodiny. Já jsem při pečlivém průzkumu a nalezení všech skrýší strávil hraním na prostřední obtížnost více než 5 hodin. 

Hra využívá vlastní engine, ale hned na první pohled připomíná Quake. Nejen podobně vypadajícím enginem, ale i paletou zvolených barev. I řada nepřátel nápadně připomíná ty z prvního Quaka, až už žluté projektily střílející hlavy nebo tlusťoši s granáty. Někteří nepřátelé jsou originálnější, třeba koně s plynovou maskou nebo většina bossů. Hravost a interaktivita dá zase vzpomenout na Duke Nukem 3D. Ve hře je třeba funkční kulečník, zvonící telefony nebo splachovací záchodky. Vydání hry vyšlo také přesně na 25 let po Dukovi.

Hrot se hraje stejně příjemně jako klasické FPSky z devadesátek a potěší tak všechny jejich fanoušky. Zaujme ale především prostředím Prahy z roku 1986. Všude jsou sáčky plnotučného mléka, dobová vozidla a stanice metra mají staré názvy. Nikdo asi nebude na tuto dobu vzpomínat z nostalgií, ale dobové reálie určitě alespoň pobaví.

Hra vyšla pouze na Steamu, ale to se může po dokončení plné verze změnit. Jde o projekt jednoho autora, Spytihněva, a udržování verzí pro více platforem by bylo během vývoje zbytečně náročné. Hra podporuje achievementy i ukládání do cloudu a to by podle pravidel musel dodělat i pro případnou GOG verzi. Hrát jsem zkoušel na dvou různých počítačích a vše funguje bez sebemenších problémů, hrána verze 0.2.4, později 0.2.5. Zbývají mi získat dva achievementy, jeden snad najdu při druhém průchodu na režim Narušení pořádku (náhodné umístění nepřátel a předmětů), ale druhý je za spuštění hry po 10 letech. Přesně toto nemám rád. Narušení pořádku se odemkne až po prvním dohrání kampaně.

Přítomen je ještě režim Bitka, kde jde o přežívání obtížnějších a obtížnějších vln nepřátel. Na pár pokusů jsem udělal požadovaných 10 (respektive 13) a více se k tomu vracet nebudu. Hrot mě každopádně potěšil a splnil přesně to co jsem od něj očekával. Už se těším až autor dodá další obsah. 

   

Žádné komentáře:

Okomentovat