pátek 21. května 2021

Anorakův týden 20/2021

Opět mám zpoždění, ale tentokrát to není nedostatkem času. Po nějaké době jsem se zase probíral stolními RPG hrami. V uplynulém týdnu jsem tak více hledal nové moduly a překlady než hrál. Ale třeba z toho časem něco sepíšu. Herně jsem nejvíce času strávil u Age of Empires. Už jsem téměř na konci druhé kampaně z datadisku. Obtížnost znatelně povyrostla, naštěstí ve většině misí nejde o kompletní likvidaci nepřítele. 

Pilgrims  zdroj:amanita-design.net

Na Moonshades jsem skoro nesáhl, ale u Jazze jsem dokončil oba vánoční přídavky. První jsem nakonec částečně opakoval, protože napoprvé jsem minul tajný level. To by u tak krátkého zážitku byla škoda. Vzhledem k nulové cenně a vánočnímu zaměření musím rozšíření ocenit. K oběma jsem nakonec napsal krátké komentáře - Holiday Hare 1994 a 1995.

Po nějaké době jsem se také vrátil k tvorbě Amanity a odehrál Pilgrims. S Creaks ani Machinarium to nelze srovnávat, ale přesto jde o příjemnou odlehčenou zábavu. Herní princip založený na kartách je celkem fajn a hodně oceňuji možnost různých řešení. Každé navíc vyvolá jinou reakci a animace jsou tak spolu s kartami slušnou motivací k znovu-hraní. Na kartách jsou mimo předmětů i jiné postavy, které se k vám mohou, ale nemusejí přidat. Každá postava navíc v různých prostředích vyvolává jiné reakce. Herní systém je tak i přes svou jednoduchost celkem promyšlený. Dabing tentokrát překvapivě není jen nějaké huhlání, ale občas jde o srozumitelnou řeč. Grafika je na obvyklé skvělé úrovni. První dohrání netrvá ani dvě hodiny a vzhledem k povedenému principu je to velká škoda. Možnost projít si hru znovu potěší, ale raději bych delší příběh. Přesto hru nelze nedoporučit.

Když už jsem u Amanity, tak na Steamu a Itchi vyšel první díl Samorostu. Není tak již nutné řešit stále méně funkční Flash. Stáhnout lze i přímo ze stránek vývojářů.

Žádné komentáře:

Okomentovat