sobota 1. května 2021

DWmegawad Club CZ - Wolfenstein: Blade of Agony - květen 2021

Wolfenstein a Doom k sobě měli odjakživa blízko. Stejní vývojáři jsou jen začátek. Doom 2 obsahoval dvě úrovně ve Wolfenstein stylu a ani moderská scéna se nenechala zahanbit. Ve skutečnosti jeden z prvních wadů co jsem kdy hrál obsahoval Wolfovské úrovně. Projekt WolfenDoom převádějící nejen původní levely, ale i mnoho modifikací Wolfensteina, netřeba představovat. Blade of Agony je pomyslným vrcholem tohoto vývoje a včera po více než čtyřech letech vývoje vyšla závěrečná třetí epizoda. Součástí vydání jsou i úpravy a opravy předchozích dvou epizod a tak je nejlepší příležitost projít si celý projekt. 


Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: Blade of Agony

Návod na spuštění: Tentokrát není nic třeba, ke stažení je i ve standalone verzi. Stačí rozbalit a spustit.
 
Zde budu přidávat některé zajímavé screenshoty, především asi easter eggy. 

Finální statistiky účastníků po první epizodě:

Red

Anorak

Leebigh

87 komentářů:

  1. Je třeba si opravdu BOA zahrát od znovu. Česká lokalizace, odlišné animace nepřátel, detailnější grafika, zdá se mi i přístupnější hratelnost, prostě skvělé.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Česká lokalizace mě dost překvapila. Každopádně večer jdu na to.

      Smazat
  2. První level kompletně prošmejděn. Hra je přesně tak skvělá jak si pamatuji. Nové kotouly nepřátel zpestřují hratelnost, ale zatím se mi zdají divné do této hry. Už úvodní hub - základna - nabízí mnoho aktivit a narážek. Od jiných her id Software po Star Trek :-) Potěší také ocenění práce Laz Rojase a jeho práce na WolfenDoomu. Do článku jsem přidal odkaz, kam se pokusím přidávat zajímavé screenshoty.

    OdpovědětSmazat
  3. No začalo to dost potupně, po čtvrt hodině bloudění po zabití pana doktora jsem se musel podívat na youtube, jak ten první level opustit. Je vidět, že jsem těmhle střílečkám odvykl.
    Vadí mi dvě věci, jednak ten doomovský klouzavý a setrvačný pohyb a druhak to, že nemířím přes mířidla ale někam mnohem výš. To nastavení je tam tak robustní, že si nejsem jistý jestli to třeba nejde přenastavit. To mi ještě připomnělo, můžu si nějak vyvolat předchozí (poslední) konverzaci?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. To si se pohyboval teprve po té základně, která slouží jako hub vždy před každým levelem. V nastavení hudu si můžeš zapnout zaměřovač, ať víš kam střílíš. Nastavit to moderně na mířidla asi nejde nebo netuším jak.

      Smazat
    2. Ne ne, já myslel Tunis, tam jsem kuchnul doktora, ale nevěděl jsem, že mám tlačítkem spustit bránu a tak nějak intuitivně jsem se teda snažil dostat na začátek mise. Třeba mi to po vysílačce říkali, proto ten dotaz na to si tu konverzaci zopakovat. Zmateně jsem tam potom pobíhal i na házení granátem na díru došlo:)

      Smazat
    3. Neboj, já to hraju už potřetí a ten spínač jsem přehlédl taky :-)

      Smazat
    4. Jinak ty různé informace se dají přečíst v konzoli, ale z hlavy nevím co všechno tam je. Ale tady tento spínač myslím zmiňovaný není, ale je u něj monitor. Ale přehledne se snadno

      Smazat
  4. Vypadá to dobře, začínám epizodou 1 a zkussím pak další, ta čestina je dobrá, ale prej našel jsi tajemství. :D Nevím, v eng mi to zní dobře secret. :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. V 1. mapě jsem nenašel všechny poklady, uvidíme, jak mi to půjde dál.

      Smazat
  5. Konečně jsme se dočkali a Wolfenstein - Blade of Agony (dříve WolfenDoom) vyšel v kompletní verzi se všemi třemi epizodami. Navíc ve značně vylepšené verzi s úpravou i předchozích dvou dříve vydaných epizod. Kromě české lokalizace máte k dispozici hi-res modely nepřátel, ti disponují novými animacemi, kupříkladu úhybnými kotouly, které, pokud vím, si z dřívějších edic nepamatuji. I úrovně prošly vyladěním a určitou úpravou, v té první se mi například zdá, že máme více munice. Modifikace je celkově přívětivější a například nastavení kvality zobrazení je shrnuto přehledně do souborných přednastavených konfigurací, které si zvolíte dle vašich požadavků na kvalitu a rychlost. Nekoná se tedy složité nastavení kvality trávy, stínů a podobných prvků jako dříve. Jsem rád, že jvempire zvolil pro květnový měsíc právě tuto modifikaci, i tak bych ji tak jako tak podrobil recenznímu zkoumání.

    OdpovědětSmazat
  6. M1 - Operation Speerspitze
    Po tradičním breefingu se ocitáte v horkém Tunisu. Na periferní bezvýznamnou základnu je zde přítomno neobvyklé hemžení nacistů a je na vás, abyste vypátrali co nejvíce informací, co se tu vlastně děje. Prostředí je opravu reálné a věrné. Doom engine opravdu vytuněný na maximum. Zkoumáte pískové exteriéry a infiltrujete postupně budovy nepřátelského velitelství. Sbíráte klíče, informace, dokonce jsem našel i dokument shrnující všechny secrety v mapě. Akce je intenzivnější zejména díky nepřátelským úhybným manévrům a nacisty je tak obtížnější trefit. Tiché zabití nožem je obohaceno o ukazatel, což kvituji s povděkem, jelikož v minulých vydáních mi stealth likvidace Němců zkrátka nešla. Postupně infiltrujete laboratoř, zabijete dr. Schabbse juniora a ukořistíte materiály o jeho projektu. Trochu jsem pak tápal, jelikož jsem zapomněl aktivovat tlačítko, otevírající bránu k východu, a tak jsem chvíli bloudil. Což je určitá daň za komplexnost úrovní a musíte být bedliví za všech okolností. A přitom jsem tuto epizodu již dvakrát hrál. Podařilo se najít všechny secrety i dokument pro dr. Eisenmanna.

    OdpovědětSmazat
  7. M2 za mnou a začíná mě to bavit. Na druhou misi je to ale pořádně náročný, ještě že nepřátelé mají friendly fire. I tady se mi povedlo otevřít bedýnku, za rohy se koukám, ale vyhledával poslední minci to zas ne. Plamenomet byl skvělý v tý uzavřený aréně s mutanty, kde jsem použil panzerfast asi ti co hráli ví. Odstřelovačka mi zatím příliš nesedí, v týhle misi to tak nějak vždycky vyšlo, že o mě nepřítel věděl a byl někde za pletivem. Ale snad přijdou lepší setupy kde ji řádně využít. Zabíjení nožem ve stealthu je u mě pokus omyl, asi ho budu využívat jen na záchodcích:)
    Jinak mi nešlo využívat stacionární zbraně (kulomety), jestli na to není nějaký fígl tak by to byl dobrý námět na zlepšení.

    OdpovědětSmazat
  8. Druhá mise splněna. Zatím se mi daří plnit vše na 100% a rád bych to tentokrát vydržel celou hru, kvůli tajnému levelu. Pamatuje si někdo, zda byl i v původní verzi na základně ten NES?

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Byl tam NES, ale s jinou hrou mám dojem, ten Keen tam nebyl

      Smazat
  9. M2 - Operation Exodus
    Cílem druhé mise je osvobodit zajatého agenta Ryana, jenž je držen ve vězeňském komplexu Saint-Jean někde ve Francii. Tentokrát budete rozplétat labyrint nacistické základny a musíte nalézt cestu do přísně střeženého vězeňského komplexu. Mise je neskutečně pestrá a v žádném případě nejde o slepé střílení a cestu rovnou za nosem. Brána vedoucí k vězení je uzavřena a vy musíte propátrat dvě budovy po stranách, abyste se vůbec dostali ke svému cíli. Zejména vědeckovýzkumný komplex je propracovaný a čelíte nejen útokům zombies, ale zaplavete si pod hladinou a čelíte útokům nebezpečných žraloků. Po otevření kýžené brány se poprvé setkáte s minovým polem, které by mělo jít projít s opatrností i bez detektoru min, který můžete zakoupit u Sgt. Rojase v jeho obchůdku. Po střetnutí s ostřelovači jste u cíle a infiltrujete věznici. Vaše cesta bude komplikovaná jednak díky nabroušeným nacistům, které jste vyrušili z jejich zatuchlého klidu, ale také musíte najít správnou cestu v labyrintu místností a cel. Objevují se průběžně minibossové a na závěr dva poněkud tužší supervojáci. Na konci mise poprvé použijete Panzerfaust, abyste zlikvidovali smrtící transportér. Mise drží nastavený vysoký standard, a i když jsem minul dva secrety, dokumenty dr. Eisenmanna, které potřebujete k odemknutí tajné mise, jsem našel bez problémů. Doporučuji si zapnout komentáře vývojářů, které ilustrují, jakou dlouhou cestu modifikace po dobu vývoje urazila.

    OdpovědětSmazat
  10. Velice jsem uvítal možnost globálního nastavení a díky tomu mi hra běhá naprosto v pohodě a nemusím laborovat v nastavení. Jak už jsem zmínil první 2 epizody jsem už kdysi sehrál. Hry využívá GZDoom engine opravdu na maximum a je neuvěřitelné, jaké všechny možné efekty to má. Mod využívá textury a zvuky z mnoha klasických her jako Wolfenstein, Duke, Blood, Shoadow Warrior, Thief a mnoho dalšího. Rozjel jsem hru na 4 obtížnost stejně, jako při mém prvním průchodu. Už jsem sehrál první mise a zatím to zvládám. Změny oproti původu tam zas tolik není. Zato jsem rád, že už je to vyladění a hraje se to dobře. Akorát ta mechanika jak nepřátelé uskakují je taková divná. Nením zda tyhle kotouly by zvládli vědci, mechanici prostě všichni.

    OdpovědětSmazat
  11. M3 Zákopy v Normandii. No tady se můj počítač začal poprvé zakuckávat, to asi dělá to množství střílen, tanků, min, stromů a nácků... Místo snížení detailů jal jsem se snížit počet těch nácků. Řádné jsem využil zbraňový repertoár - do zákopů a prozkoumávání rohů krátkých chodeb brokovnici, venku proti kulometným hnízdům a nepřátelům zdálky pušku a na čištění místností granáty a samopal. Opět jsem párkrát zabloudil, ale při tý velikosti a členitosti mapy se divím, že tak málo:)

    OdpovědětSmazat
  12. Už úvodní základna, ze které vyrážíte na jednotlivé mise ukazuje, co všechno zvládne GZdoom. Navíc po každé misi se prostředí trochu mění. Jednou je mlha, jindy noc, den a podobně. Jsou tu udělané i jednoduché rozhovory, nebo obchod, kde si můžete zakoupit vybavení do další mise. Dá se tu koupiut sérum, které zvýší permanentně max životů o 5. (Tuším, že se dá až do 150HP)
    E1M1 - První mise v Tunisu evokuje první misi v Medal of Honor. Noční základna ukazuje, co vše GZdoom umožňuje. Oproti původní verzi tu nějaké změny jsou, ale už si nevzpomenu na detaily. Určitě je tu více munice, což přišlo vhod, protože tu s ní byly dříve problémy.
    E1M2 - Před touto misí je dobré si koupit minohledačku, protože je třeba projít přes minové pole. Miny se dají odhalit i bez ní, ale je třeba si dobře všímat nenápadných kopečků v terénu. Mapa je opravdu komplexní. Tentokrát nás čeká infiltrace do věznice, abychom zachránili parťáka. Předtím však projdeme základnu a laboratoře, kde se provádějí tajné experimenty a narazíme i na zombie vojáky vrhající sekáčky, kteří známe už z dob prvního Wolfensteina. Laboratoře jsou opravdu do detailů propracované. Čeká nás i plavání ve vodě a nekonec ve věznici najdeme parťáka, se kterým je třeba si prostřílet cestu ven.
    E1M3 - Operace Overlord snad nesmí chybět v žádné hře z 2světové. Jsou tu rozlehlé venkovní prostory, systémy zákopů, které je nutné využívat, protože po vás pálí z úkrytů nepřátelská vozidla a samozřejmě komplexy bunkrů. Hlavním cílem je najít výbušniny a odpálit několik flaků. Tentokrát jsem neodhalil jeden secret, i když jsem věděl kde přesně se nachází, akorát mi chyběla lopata. Tu jsem někde přehlíd. Tahle mise ukazuje plno efektů, které hra nabízí. Pěkné jsou přelety letadel, rozbouřené pobřeží ostřelované spojeneckými loděmi. Tady je to trochu i o náhodě a není dobré se zde držovat dlouho, protože vás může trefit nějaká střela.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Lopata je ve venku, u hrobu kde byl klíč. Jinak je třetí mise pěkně rozlehlá a náročná na PC.

      Smazat
    2. Teď už si vzpomínám. Lopata vypadá jako dekorace a neuvědomím si, že je to zbraň a předmět. Těch pár minutých pokladů nevadí, protože později je toho tolik, že čelověk pomalu ani neví, co koupit. HP už po 4 mini mám na 150. Je možné zakoupit batoh, kompas a potom třeba nějak ty životy do zásoby. Syslit to nemá smysl, protože, co si pamatuje max zlata je 999. Jinak ve 3 misi se mi to taky občas zaškublo. Engine není na tohle prostě původně zamýšlen a naráží tu na své limity. Ale rozhodně mi to běhá líp, než první verze.

      Smazat
  13. Ve čtvrté misi je opět nutné zničit obrané kanóny, tentokrát kvůli umožnění likvidace přehrady. Mimo tajných dokumentů ukrývá zajímavé tajemství i sejf skoro na spodku přehrady.

    Teď pozor bude velký spoiler. Nalezená cartridge zpřístupní po zasunutí do NESu Keen 4 level ve 3D. Opravdu skvěle nostalgický zážitek. Schválně jsem se podíval na starší verzi BoA (EP1+2), NES tam je, ale v přehradě jsem sejf nenašel.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Akorát jak se do toho sejfu dostat :-D

      Smazat
    2. Pokud jsi našel cestou všechny dokumenty, tak se to dá.

      Smazat
    3. Taky mě to zajímá, dokument mám, dávám 13, 12, 0, 9 dám enter, ubuď se nic neozve nebo jo, ale neotevře se to a dělám to po ssměru šipky.

      Smazat
    4. Jo ve starší není, jsem chtěl najít návod na ytb, ale ten co to natářel, tak je to stará verze. :( Super jsou papíry(nevím, zda jsou ve včech mapách nebo jen v některých), které když najdu, tak mám přehled o tom, kde jaký secret je. :D

      Smazat
    5. A kde přesně je ta všc na Keen 3D? Asi to dnes nedohraju, když nevím, jak na ten safe. :(

      Smazat
    6. Kód je 13, 12, 9, bez té nuly. Zadává se první po směru šipky, druhý proti a třetí zase po. Pak na základně dej cartridge do NESu, dole u toho vědce, kterému se nosí dokumenty.

      Smazat
    7. Na kód jsem přišel, akorát se mi tedy nepodařilo sejf otevřít
      Ty čísla se potvrzují myšítkem nebo Enterem?

      Moravectomasekcb - vypadá to že dokumenty budou ve všech, zobrazují se totiž na kompasu jako ikonka otazníku

      Smazat
    8. Potvrzoval jsem to tuším enterem. Dokumenty jsou všude kromě poslední mise.

      Smazat
    9. Aha, otevřelo se to až, když jsem šel neprve po směru hodinových ručiček. :D

      Smazat
  14. Čtvrtá mise je mnohem přímočařejší než mise předchozí, cíl je přitom obdobný - tentokrát místo děl vyhazujete do vzduchu flaky. Říkal jsem si, že těch lékárniček je tady nějak moc - no na konci při backtrackingu a posilách nepřítele jsem už věděl proč jich je tolik. Je tu prvek, který ve střílečkách nesnáším a to je, že hned po vystoupání po žebříku do vás šije nepřítel.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tam je to hodně neférové, kdy zvlášť na 4 obtížnost tam člověk nemá šanci. Naštěstí se dají využít granáty.

      Smazat
  15. E1M4 - Tentokrát je třeba zlikvidovat opět kanóny. Tentokrát na přehradě. Čekají nás boje na hrázi i jejích v útrobách. Level je tentokrát trochu kratčí, ale stále perfektně propracovaný a akční. Po zničení posledního kanonu přijdou nepřátelům posily a při zpáteční cestě ve velkých houfech už představují velkou hrozbu. Hodně jsem tu využil granáty. V této mapě jsem také otevřel sejf se speciální kartou, kterou je možné využít po misi v laboratoři. To co jsem dostal, mi vyrazilo dech. Regulérně si můžete zahrát Commander Keena ve 3d prostoru. Je tu všechno, nepřátelé, předměty ke sbírání, zbraň, textury, překážky, levitující plošiny, klíče. Dokonale převedená stará klasika se vším všudy. Tohel je dobrý základ pro samostatnou hru Comander Keen 3D. Možná se dočkáme.

    OdpovědětSmazat
  16. M3 - Operation Overlord
    Operace Overlord, tedy vylodění v Normandii, nesmí chybět snad žádné hře z Druhé světové. Tady ovšem je tento konflikt pojat poněkud jinak a mise je časově zařazena ještě před vlastní invazi. Blazkowicz musí zlikvidovat kanóny, které mohou ostřelovat spojenecké loďstvo a způsobit zbytečné ztráty. Ocitáte se na lesní cestě v lesíku a postupně pronikáte do systému nepřátelských zákopů, které jsou realisticky ostřelovány krycí palbou, takže vykukování z okopů je smrtelně nebezpečné a krytí je zde nezbytné. Po vyčištění zákopů můžete postupovat více směry a postupně zkoumat pláž zasypávanou bombami, nádraží s polním velitelstvím a podzemním krytem a hlavně rozsáhlý komplex základny, jež předchází věži, ve které jsou uloženy zbylé flaky. Přiznám se, že tuto misi nemám příliš rád, pokaždé jsem trochu tápal, jelikož ke kanónům mimo věž se musí najít i nálože a orientace zkrátka není úplně ideální. Jinak ke zpracování prostředí nelze mít výhrady, všechno dokonale realistické a atmosférické. Musel jsem zredukovat detaily na medium díky zrnitým efektům počasí, jelikož mi způsobovaly pokles frame rate. Ne že by se to nedalo hrát, ale cukání bylo chvílemi znatelné a dávám přednost plynulosti. Oceňuji opět v tomto směru sumární nastavení, jež se dá pohodlně přepínat.

    OdpovědětSmazat
  17. Pátá mise se odehrává v Paříži. Venkovní lokace není příliš rozsáhlá, ale okolní domy a podzemní katakomby to plně vynahrazují. Kompletní průzkum zabral hodně času, především kvůli jednomu secretu. Tentokrát nepomohla ani nápověda v nalezeném dokumentu, která odkazuje na cihly. Soustředil jsem se tedy primárně na cihlové zdi a ono to nakonec bylo v obyčejném béžovém stavení. Nalezl jsem také poslední dokument, takže mě čeká operace Eisenmann.

    OdpovědětSmazat
  18. Mise v Paříži vyžaduje vyšší nároky na estetiku a to pátá mise Wolfendoomu rozhodně splňuje. Už na základnu dorazí Marlene Dietrich, následuje skvělé atmosférické video a jste v Paříži. Spojíte se s francouzským odbojem, překazíte Němčourům pijatiku v místní kavárně a kasinu, vykradete banku a vyzdobíte jejich krví i místní hotel. Jsou tu i známé katakomby, kde jsem byl s životem opravdu na štíru a zjistil, že netopýři s pavouky dokážou být nepříjemnější než celá jednotka SSmanů. Duchy jsem umlátil lopatou. Závěrečná řež konečně dá možnost využití stacionárního kulometu. Moc povedená mise.

    OdpovědětSmazat
  19. E1M5 - Jedna z nejlepších misí nás zavede do Paříže. Čeká nás tu průzukum budov, kasína, banky, hotelu, ale i katakomb, kde žije všelijaká havěť a je tu také místo, kde jsou zvláštní duchové a mágové též ze starého Wolfa. Dokonce jsem v katakombách našel secret s Asterixem a Obelixem. Po vyčištění většiny budov poté přichází invaze a je třeba ubránít kanón. Nepřátelé chodí po vlnách a k dispozici jsou palposty a spoustu dalších krytů. Tady je to trochu upravené, protože před tím přicházeli v kuse a pamatuju, že jich bylo doslava stovky. Teď je to vyváženější.

    OdpovědětSmazat
  20. M4 - Operation Chastise
    Čtvrtá mise je opět záškodnická. Musíte fašistům vyřadit flak kanóny na překrásně zpracované přehradě. Architektura je impozantní, procházíte se po cestě s krásným výhledem, kolem vás na jedné straně přírodní vodní plocha a naproti pod vámi vidíte komplex přehrady. Pokud zpacifikujete bohatý odpor, likvidace vystavených kanónů je hračkou, ovšem k tomu dalšímu na dně přehrady se musíte poctivě probojovat. Vstoupíte do komplexu, kde se opět poměrně lineárně prostřílíte ke svému cíli, poslednímu flaku. Zkoumáte nejen chodby, ale i četné vedlejší místnosti, Do akce je zakomponován i zachráněný agent Ryan, který slouží jako nehratelná vedlejší postava, jež vám kupříkladu otevře výtah nebo komentuje situaci a ukazuje vám cíl mise. Boje jsou docela tuhé, nepřátelé vás provází na každém kroku, a nejen na cestě tam, ale i zpátky po likvidaci posledního kanónu, v tomto případě je invazi posil docela náročné zlikvidovat. Jak píší kolegové, docela zákeřní jsou čekající Němci nahoře na žebříku. Jako bonus vás čeká první Nintendo kazeta, jež vám odemkne na základně bonusovou hru - 3D klon Commander Keena. Je neuvěřitelné, jak autoři svoji hru vyšperkovali zdánlivě nepodstatnými, ale potěšujícími detaily. Ke cartridgi se ovšem musíte prokousat docela obtížným louskáním systému zámku k trezoru. Ale nakonec se mi dobrá věc podařila.

    OdpovědětSmazat
  21. B. J. Blazkowicz se vydává do Paříže, aby pomohl odboji a užil si dokonale vizuálně vyvedeného prostředí francouzské metropole. Pátá mise je opravdu komplexní a neuvěřitelně propracovaná a rozsáhlá. Ocitnete se uprostřed Paříže, kolem jedné z odboček Seiny přepažené mostem, obklopeni činžovními domy. Předtím ovšem musíte proniknout kanalizací a zaplavat si pod vodou, abyste se dostali do základny odboje. A pak se rozjede vlastní mise. První fáze, kdy musíte zneškodnit bombu pod mostem, je poněkud frustrující, jelikož zprvu nevíte, co vlastně máte dělat a vodní kanál je po okraj naplněn bombami. Takže vám asi chvíli potrvá, než se podaří najít a deaktivovat nálože. Pak se teprve můžete vrhnout na již klidnější plnění úkolů, jež se postupně na vás vrší. Průzkum kasina, banky, hotelu, bádání v katakombách, pokud tedy najdete speciální klíč, nalezení artefaktu v muzeu a mnoho dalšího. Na závěr pak čelíte za střílnou kulometu invazi nepřátelských vojsk a musíte před nimi ochránit váš kanón. Musím konstatovat že mnohé části mise byly upraveny, aby byly přístupnější. Závěrečný příval Němců je rozdělen do jednotlivých vln, takže není tak frustrující. Upraveny jsou katakomby plné duchů, stejně tak je pěkně vyznačeno místo pro vstup do podzemí, které dříve šlo snadno přehlédnout. Mapa je velice zábavná a hraje se skvěle, zejména díky pestrým a originálním lokacím, četným vtípkům, zábavné akci i dlouhé herní době. Jelikož se mi podařilo najít všechny Eisenmannovy dokumenty, nastává v další fázi bonusová tajná mise.

    OdpovědětSmazat
  22. Ten Keen byl boží, nenašel jsem jeden poklad(item), ale jinak dobrý. :D Trochu těžší přejít jednu část na tom červeném hopíku, ale dal jsem to. :)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. A Paříž jedna s nejlépších map, fakt dobrý design, sklepy/kanály/katakomby strašidelné, hlavně s pavouky a netopýry. :D

      Smazat
  23. Operace Eisenmann začíná u vlaku. Je nutné se venkovními lokacemi probít až do komplexu na výrobu mutantů. Následuje postupné umísťování náloží do stále nižších podlaží komplexu. Po zničení výroby, které je časově omezené následuje úprk k vlaku a evakuace. Časový limit je nepříjemný a kvůli nalezení secretů jsem vždy prošel část úrovně pomalu, vše odhalil a pak to vzal naostro. Ke konci jsem měl opět problémy s plynulostí.

    OdpovědětSmazat
  24. Konečně máme všechny dokumenty k projektu a tak se jede do podzemního komplexu. Začátek v lese je klidný, po vstupu do komplexu však začíná odpočítávat nepříjemný limit a mise se tak stává adrenalinovou a zběsilou. Tentokrát nějaký hledání pokladů a opatrné nakukování nepřicházelo v úvahu. I s náboji je to na štíru a párkrát jsem musel použít lopatu a se zdravím to bylo v mém případě také divoké. Úsměvné je, že nacisti ovládají Francii a Tunis, ale k Československým hranicím se spojenečtí vojáci přepravují vlakem:)

    OdpovědětSmazat
  25. E1M0 - Tajná úroveň, která se zpřístupní po nalezení všech dokumentů (v každé misi po jednom). Začátek je v duchu opatrného průzkumu a hledání sniperů. Občas se do cesty přimotá tank. Po probojování se ke vstupu, přichází náročnější část, kdy se spustí odpočet 25 minut, během kterých je třeba položit bombu na tři bedny s toxickým materiálem a porazit poměrně odolného bosse. Průchod 3 patrovou velice pěkně zpracovanou základnou je potom takovej speedrun a není čas se tu kochat prostředím, což je docela škoda. Doufal jsem, že to v této verzi trochu upraví. Ovšem netuším, zda je limit rozdílný na obťížnosti. Na konci mi zbyly cca 4 minuty a to jsem se nikde moc nezdržoval. Je určitě vhodné si uložit na více pozic a pokud cesta k první bedně zabrala více než 8-10min, je lepší začít znovu.

    OdpovědětSmazat
  26. E1M6 - Finále první epizody je ve velkém stylu. Vracíme se do Tunisu, tentokrát do pouštních chrámů. Mapa je velice pěkně zpracovaná, jednotlivé chrámy, svatyně, jeskyně, podzemí plné pastí, vše naprosto do detailů. Do toho ještě zuří pouštní bouře. Evokovalo mi to i egyptskou část Hexena2 a téměř zapomenutou střílečku Exhumed/Powerslave a celé to má nádech Indiana Jonese a Tomb Raidera. V poušti mě zarazil opravdu velký voják, co vydržel asi 6 ran z brokovnice a vypadlo z něj dost munice. Některé pasti mi při prvním průchodu daly zabrat ale teď podruhé už mi to přišlo celkem ok, když už vím, kde mě co čeká. Na konci už čeká kopí osudu a cosi zvláštního jako boss. Na konci však čeká jedno nemilé překvapení.
    Celkově se první epizoda od starší vere až tak neliší, ale zato lépě jsou zpracované efekty, třeba nad lávou se vzduch vlní, stejně tak po použití plamenometu. Pouštní bouře v Tunisu, deště mlhy, prostě všechno je tu perfektně zpracované.

    OdpovědětSmazat
  27. Poslední mise je parádní ale také těžká. Ani ne tak nepřáteli jako množstvím pastí a plošinkových částí. Bohužel jsem také nepříjemně bloudil objevuje se zde poprvé princip posuvné stěny a po stylovém jízdě vozíkem jsem se zase plahočil zpátky, protože mi chyběl tyrkysový klíč. No a nakonec se ani oslava nekonala.

    Tady jsou moje statistiky:
    www.pasteboard.co/K0OMy4n.png

    OdpovědětSmazat
  28. Závěrečná mise je opravdovým vrcholem epizody. Krásná stylizace, zajímavá úroveň plná pastí a všudypřítomný Indiana Jones. Celkově je finální verze první epizody příjemně dotažena a doplněna o detaily.

    Na konec článku jsem přidal finální statistiky jednotlivých účastníků. Kdo se chcete přidat, pošlete screen nebo dejte odkaz.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Poslal jsem ti do pošty na DH

      Smazat
    2. To hrajeme všichni tři na druhou obtížnost? Je zajímavé, že tam máme každý o něco odlišný počet nepřátel :-)

      Smazat
    3. Asi ano. Odlišnosti si vysvětluji počtem poplachů, který přivolá posily.

      Smazat
    4. Ano, to bude asi tím. To mě nenapadlo.

      Smazat
    5. Já hraju na předposlední :D nevím, zda najdu z 1. epizody, ale seceretovou mapu jsem musel přes changemap, bo jsem zapomněl asi na jednu tu složku. Ale u secretů bych měl mát všude 100% u pokladů a nepřátel mi nevadí, když nemám 100%.

      Smazat

  29. C1M0 Operation Eisenmann
    V tajné misi vás čeká jako hlavní úkol likvidace tajné nacistické základny. Začátek je ještě relativně pohodový, i když se poprvé objevují snipeři, buď schovaní někde v dálce nebo v rostlinném porostu. V dalších epizodách, co vás čekají, byli vždycky osinou v zadku, zejména tam, kde hráli hlavní roli, ale autoři vyslyšeli zřejmě prosby hráčů, a tak se nad sniperem zobrazuje terčík pro jejich snazší identifikaci. Po krátké rozcvičce s tankem infiltrujete výzkumný komplex a přes jezero s toxickým obsahem plným žraloků se dostáváte do další budovy, v níž si uvolníte vstup do rozsáhlého komplexu. Cílem mise je zničit celkem tři bedny za pomoci náloží a uniknout ze základny. Výtahem sjíždíte do hloubi komplexu a postupně, patro po patru, likvidujete nepřátelské osazenstvo a nacházíte cíl vaší mise. V každé etáži čelíte odlišným nástrahám. První etáž je festivalem zombies a nástrah prostředí, kde obtěžuje zejména sekvence s ohnivými chrliči. V druhé části musíte prozkoumat rozsáhlý hangár plný krabic s materiálem a chvíli trvá, než najdete kýženou bednu. A poslední část je obdařena bossem v podobě silného ochránce poslední krabice. Následuje pak adrenalinové finále, kdy základna vybuchuje a vy musíte ochránit váš zadek a uprchnout zpět na povrch. Problém této mise je fakt, že základnu musíte vyčistit v časovém limitu, který byl sice autory prodloužen, ale i tak mi kazil zážitek ze hraní, jelikož jsem musel omezit bádání a zkoumání a bojovat rychle, což mi příliš nevyhovuje. Nepovažuji to za ideální designové rozhodnutí, řekl bych, že toto omezení zbytečné, ale zkrátka k této misi patří. Naštěstí hra disponuje časovým ukazatelem, který v první verzi zcela chyběl, což hraní notně ztěžovalo, a nedokážu si představit, jak jsem to mohl dohrát.

    OdpovědětSmazat
  30. C1M6 Operation Grabräuber
    Finální mise první epizody. B. J Blazkowicz se vydává zpátky do Tunisu, kde nacisté v pouštních vykopávkách pátrají po Kopí osudu. Náš hrdina má samozřejmě naprosto identický zájem. Podaří se vám artefakt gestapákům vyfouknout před nosem? Mapa je poněkud odlišná od těch předchozích a přináší zejména mystiku, atmosféru Indiana Jonese a Tomb Raidera a sestává hlavně z mysteriózních budov a antických chrámů. Ocitnete se v poušti mezi budovami starých chrámů a vaším úkolem je dostat se do podzemí a prozkoumat vykopávky. Pátrání vyžaduje bedlivé oči, plížení v úzkých chodbičkách a průlezech, ale autoři aktivní místa naštěstí označili, takže je poněkud snazší se do vykopávek dostat, než tomu bylo v předchozích verzích hry. Ale i tak mi chvíli trvalo, než jsem rozklíčoval jednotlivé spínače. Jakmile se dostanete do hlubin podzemí, pátráte v propletených chodbách a čelíte nejen nacistům a místním kultistům, ale i nástrahám prostředí, jež jste určitě viděli ve filmech s Indiana Jonesem. Balvany, šípy, štíři, láva, démonické lebky. A samozřejmě skákací sekvence, v nichž se po blocích dostáváte ke svému cíli. Ta s lávou je tedy poněkud vypečená a docela obtížná. Najdete zde nejenom Kopí osudu, ale také Svatý grál. Level je zkrátka poctou Indiana Jonesovi, takže nechybí ikonické filmové scény. Na závěr vás čeká obtížnější boss v podobě temného přízraku. Mapa je skvělá a pokud máte rádi zkoumání prostředí a rádi hledáte, bude přesně pro vás. Důstojné rozloučení s první epizodou.

    OdpovědětSmazat
  31. První mise druhé epizody je klasický útěk z vězení. Komplex je rozsáhlý a po celou dobu se potýkáte s nedostatkem zdraví a nábojů. Poprvé jsem tak pořádně zkoušel kudlu, nicméně jako spolehlivý nástroj ji označit nemůžu. Škoda že nejde házet:) Venku putujete dost koridorově a musíte se vyhýbat věžím, doje i na minové pole. Popravdě jsem se tentokrát venku moc nerozhlížel, až na jednu milou chaloupku na konci jsem nestealthově svištěl ke konci...a přišla otázka, zkratka, nebo další nepřátelská základna? S čtyřmi náboji jsem samozřejmě zvolil základnu, tam jsem si ale také trochu pobloudil při hledání červeného klíče a měl jsem často zaječí úmysly. Supermutanta jsem si nechával v kleci nakonec, až budu mít dostatek nábojů, což se po splnění úkolu a vybrání pár skladu stalo. Závěrečný odchod jsem už zase pojal letem světem, potěšila chaloupka, po které jsem se konečně poprvé v této misi cítil zdravý jako buk:)

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé, fialovou klec jsem v průběhu mise zaregistroval, ale samotného supermutanta jsem nepotkal. Přitom si pamatuji, že tento souboj jsem při minulé hře absolvoval, je fakt že jsem se tam nyní již nevracel.

      Smazat
  32. Druhá mise druhé epizody se mi moc nezamlouvala. Rozsáhlé šedivé chodby s turistickým značením podle klíče a neustále překážející sidekick, kvůli kterému jsem musel nejednou načítat. Závěrem byl můj BJ opět nachytán na švestkách a chycen do arény se třemi velkými roboty. Po úniku následoval plošinkový úprk, který mě také stál další nahrávání. A zároveň jsem si uvědomil, že na majský artefakt v této misi už asi nenarazím:(

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Artefakt je za druhými červenými dveřmi, poblíž centrální části. Dveře jsou naproti sobě.

      Smazat
    2. Je třeba najít artefakt, ještě před splněním úkolu. Taky jsem to nejprve přehlédl, ale naštěstí jsem si udělal save ještě před léčkou.

      Smazat
  33. C2M1 - Operation Ausbruch
    Předchozí mise se vydala poněkud nesprávným směrem, B. J. Blazkowicz se ocitá za mřížemi a Kopí osudu je v rukou nacistů. První mise druhé epizody začíná tak jako originální Wolfenstein v zatuchlé vězeňské kobce a vaším hlavním úkolem je, dostat se se zdravou kůží z vězení. Podstatné části levelu dominuje stealth přístup. Musíte se opatrně plížit a Němce likvidovat s pomocí ostře nabroušeného nože. Zatímco v předchozích verzi byl tento přístup docela martyrium, ukazatel nože pro zabití protivníka misi podstatně zjednodušil, pokud se opatrně plížíte. Postupně pronikáte propleteným labyrintem věznice, až najdete cestu k východu. Komplex je značně rozsáhlý a propletený s možností více cest, a od vašeho průzkumu se odehrává i následný vývoj. Vyplatí se kupříkladu zlikvidovat nejprve ostřelovače na věžích, takže po opuštění vězení bude váš průchod jednodušší. Další fáze se odehrává v zasněžených exteriérech a lineárními cestami se posouváte k setkání s kapitánem Blakem. I venku je nutný opatrný postup díky signalizačním reflektorům. Ty se dají elegantně zlikvidovat sestřelením. Nepamatuji se, že by tady tato možnost v druhé epizodě byla, možná ano, ale tehdy na toto řešení hra neupozorňovala. Takže tato fáze, jež byla ve starší verzi docela obtížná, se významně zjednodušila. Novinkou je ke konci možnost volby dvou cest, buď přímo k cíli , nebo s prozkoumáním dalšího komplexu, kde můžete najít Mayský artefakt, jenž slouží ve druhé epizodě jako vstupenka do tajného levelu. Údajně po stížnostech hráčů, že je mise příliš dlouhá. Pokud se rozhodnete zkoumat další nacistický komplex, tak je tato fáze čistě akční. Postupně likvidujete budovu plnou nacistů. Postup není úplně jednoduchý a chvíli jsem docela tápal, kudy se dát, ale nakonec jsem labyrint základny rozřešil a podařilo se mi uniknout. Cesta ke konci mise byla provázená intenzivními souboji s fašistickými silami, dokonce se zákeřnými útoky psů ze zálohy tam, kde byste je nečekali. Ačkoliv munice není přebytek, dařilo se mi počet nábojů kontrolovat a nouzí jsem netrpěl.

    OdpovědětSmazat
  34. Druhá epizoda začíná tradičním útěkem z vezení. Slušná část mise je třeba odehrát potichu, což mi moc nevyhovovalo. V této epizodě se místo dokumentů hledají artefakty. V druhé misi je cílem zlikvidovat továrnu na drony. Třetí se odehrává v městečku a přilehlém zámku. Úkolem je likvidace nepřátelských vůdců. Všechny tři mise jsou velmi rozsáhlé, více než byl průměr v předchozí epizodě, a najít všechna tajemství bylo dost náročné.

    OdpovědětSmazat
  35. E2M1 - Po vzoru prvního wolfensteina začínáme ve vězení, takže v této misi převažuje plížení. Stelth tu dobře funguje, skrývání ve stínu, plížení, útoky ze zálohy. Je důležité ničit alarmy, jinak se poté spawnují nepřátelé, což s omezenými zdroji životů je pak problém. Tahle mechanika je tu mám pocit nová. Jsou situace kdy je třeba bojovat a není třeba dělat vše jen ve skrytu. Ke konci je pak možnost jít k exitu, nebo ještě vyplenit jednu základnu a získat první z artefaktů potřebných k přístupu do tajné úrovně. Silně doporučuji navštívit, protože secret level je opravdu bomba. Celkem mi mise zabrala dobrých 75 minut, protože je opravdu velice rozlehlá a propracovaná a postup je třeba pečlivě plánovat. Jediné, co mi tu vadilo bylo spawnování čoklů doslava za prdelí, když přejdete určitý prostor na konci mise.
    E2M2 - Tentokrát je třeba zničit podzemní základnu, kde se vyvyjí experimentální zbraně. Čeká nás více než 300 nepřátel ve spletitém komplexu a dokonce se tu objeví nepřetelští robotí, jejichž laser je vemni nepříjemný. Naštěstí je tu parťák, který mnohé boje usnadní, i když se mi občas stalo, že skočil do vody a odtamtud se nemohl dostat. Opětovně se ke mně připojil až po delší době. Životů je tu jen tak tak, takže obtížnost celkem narostla. Po splnění úkolu je tu další nemilé překvapení a čeká nás boj s mechy jejichž rakety už jsou velmi účinné. naštěstí se dá v aréně dobře krýt. Mise má zajímavou zápletku a někteří budou asi tušit, že některé věci se mají trochu jinak. Jediné, co mi v tom levelu lezlo na nervy byl prakticky všudypřítomný zvuk alarmu, který má velmi pronikavý zvuk. Takže jsem si musel ztlumit zvuk nejen kvůli sobě, ale i kvůli sousedům, protože hrát to k večeru kolem 10, tak je to může taky docela dost otravovat.

    OdpovědětSmazat
  36. E2M3 - Po celkem nudné základně na drony pořádně výživná mise s městem a přilehlým hradem. Můj počítač opět proti rozsáhlosti a detailnosti protestoval, nicméně já se znovu bavil. Našel jsem mayský artefakt a 3 klíče od truhel, no nenašel jsem kde je využít a na konci mi svítilo objevená tajemstvi 0. Přitom při objevení cesty přes studnu jsem se cítil jako genius...no nic:)

    OdpovědětSmazat
  37. C2M2 - Op. Feuedrone
    Na základně je cítit atmosféra nedůvěry, jelikož se mezi přítomnými nachází zrádce. Druhá mise je zaměřena na nalezení a likvidaci nacistických bojových strojů, jejichž vývoj probíhá v rámci operace Thor´s Hammer. Operace je čistě akční a destrukční a jejím cílem je zabít a zničit vše, co se vám připlete do cesty. Mapa je čistě interiérová, po průzkumu kanalizace se infiltrujete do nepřátelského výzkumného a vojenského komplexu v jednom. Nejenže se zde vyvíjejí bojové drony s lasery, ale také monstrózní mechové, s nimiž chce Hitler změnit situaci na bojištích 2. světové války. Komplex je notně propletený a kromě spleti chodeb najdete laboratoře, nádraží a rozsáhlé sály plné nepřátel. Potřebujete sadu klíčů, orientaci napomáhají šipky po stěnách, což usnadňuje hledat cíl ve složitém labyrintu budov. Dva souboje jsou poněkud obtížnější, ten první v aréně s drony a druhý na samotném závěru, kdy se utkáte se třemi nabroušenými mechy, opět v uzavřeném sále. Závěr je pak adrenalinovým úprkem z ohněm postižené továrny ventilačními a výtahovými šachtami s pomocí žebříků. Bohužel se nemůžete vrátit zpět, takže si dejte pozor, abyste neminuli Mayský artefakt. Trochu napovím, potřebujete k jeho nalezení červený klíč. Na cestě vás provází agent Ryan. Dokonce jej můžete ovládat pomocí jednoduchých povelů, při bojích vám pomáhá, ale někdy brání v cestě nebo při ústupu, takže někdy se jej vyplatí někam uklidit. Mapa patří v kontextu Blade of Agony spíše k těm slabším, i když špatná rozhodně není.

    OdpovědětSmazat
  38. Už někdo našel ten papír nebo něco jiného, kde najdu kod k sejfu? Hledám po celém bunkru a nic nemohu najít. :(

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ho nemohl najít. Nakonec jsem si načet autasave za začátku mise a v jednom domu skutečně našel.

      Smazat
    2. Aha, protože se už nedá vrátit do bunkru na konci, tak musím noclip, ale v domech jsem se byl podívat, ale podívám se ještě jednou. :D

      Smazat
    3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Smazat
  39. E2M4 Tentokrát si vyzkoušíme i střelbu z obrněného náklaďáku. Tentokrát asi nebude největší výzvou najít všechna tajemství, ale postřílení sto procent nepřátel.
    Znovu Tunis, tentokrát však město neskrývá hrobky, ale jenom "další" základnu, ve které jsem bloudil tak nějak přiměřeně.
    Engine ukazuje svoje omezení, už jsem viděl, že jsou ve všech budovách neprůstřelná okna, ale abych nemohl ani já ani nepřítel střílet přes ostnatý drát...
    Ta pasáž venku u majáku tak vypadala v mém případě dost absurdně, kdy jsem čuměl přikrčený, vojáci i s kulometem mě viděli a stříleli na mě, no kulky se zastavovaly ve vzduchu.
    Takže místo toho abych taky střílel do neviditelné zdi tak jsem si počkal, až se postřílí mezi sebou.

    OdpovědětSmazat
  40. E2M3 - Další mise v velkými exteriéry. Neprve projdeme vesnici, kde najdeme pole i stodolu. Cesta dál vede ke skvěle zpracované katedrále. Je až neuvěřitelné, co lze udělat v GZdoomu ve věži je několik asi 6 pater nadsebou. Skrze pozdemní katakomby, kde jsou ukryty věznice se dostaneme do hradu. Zde doprovodná hudba je inspirovana starým Wolfem, stejně tak i atmosféra dýchne starými časy a je skvělá. Nachází se tu také laboratoře s posledními zombíky i skryté hrobky s duchy. Cesta nazpátek je navíc okořeněna bojem s tanky. Mapa je opravdu rozlehlá a variabilní a mise v druhé kapitole běžně trvají hodinu a více.
    Je dobré, že si lze doma v základně navýšit hp už na 175 oproti 150 v první kapitole, což byla nejvyšší hodnota v první kapitole.
    E2M4 - Tunis po třetí. Po krátkém průzkumu známé vesnice náš čeká vyjížďka jeepem s bazukou a likvidujeme vše živé. Občas se do cesty přeplete tank či mech, ale teď to není problém a jako vedlejší úkol je třeba zničit všechna letadla. Další perfektní prvek a navíc velice funkční. Potom už nás čeká průzkum základny a její podzemí. Průzkum a boje v základně jsou celkem rychlé. Nachází se tu také trezor. Dlouho jsem nemohl najít vodítko ke kombinaci. Když jsem celý level prošmejdil několikrát, napadlo mě si načíst autosave na začátku levelu a skutečně ho tam našel. Takle si tedy nepředstavuju pojem, že kombinaci najdeš v okolí trezoru, když byla úplně na druhém konci levelu, kde by mě ji opravdu nenapadlo hledat.
    SM02 - Druhá úroveň Commendera Keena byla velice spletitá a skládala se z nadzemní, podzemní i podvodní části. Jsou tu snad všechny potvory a prvky, co si matně pamatuju, všetně zlých bouřkových mraků, velkých ptáků, mizejících plošinek a mnoho dalšího. Dokonce se tu dá najít skákadlo, bez nějž jsou části levelu nepřístupné, i když naučit se s tím skákat nějakou dobu trvá. Trochu nezvyk potom, co jsem hrál Doom Eternal, tam to skákání funguje naprosto perfektně. V této mapě jsem se však na dlouho zasekl, když jsem nemohl najít páku, co spouští most k finální lokaci.

    OdpovědětSmazat
  41. Čtvrtá mise je zatím z této epizody nejmenší, ale přináší zajímavou jízdu na náklaďáku a další sejf s ukrytou cartridgí. Kód se nachází na začátku, kousek od komiksu Blade of Agony. Menší prostory a méně nepřátel byly příjemnou změnou tempa.

    OdpovědětSmazat
  42. C2M3 Op. - Schlangenkopf
    Mise číslo tři. Opět máte za úkol překazit další fázi operace Thor´s Hammer a tentokrát musíte zlikvidovat dva důležité fašistické pohůnky. Mapa exceluje vizuálně a zpracováním prostředí, což se bohužel odráží na poklesu frame rate díky rozsáhlým exteriérům. Zkoušel jsem snížit detaily, na střední nastavení je běh plynulý, ale viděl jsem doskakování vzdálených objektů. Ale zvykl jsem si. V úvodu prozkoumáte venkovské lokace, likvidujete odpor nacistů v baráčcích a zkoumáte farmu. Poté najdete překrásný kostel, opravdu dokonale zpracovaný a nechce se ani věřit, že se za jeho realistickým provedením skrývá ten starý dobrý id Tech 1 engine. Uvnitř najdete nejenom mayský artefakt, ale vrhnete se posléze do temného podzemí, kde se nachází první boss v podobě generála na levitujícím pancéřovém invalidním vozíku. Ale nejprve musíte podrobit průzkumu temné kobky s vězněnými zombiemi, abyste našli klíč do jeho komnaty. Poněkud připomíná našeho prezidenta. Vzápětí se vám otevře vstup do katakomb, kudy se dostanete k poslednímu klíči, kterým si v úvodní lokaci zpřístupníte dveře k budově, v níž se skrývá druhý generál. Dokonce je zde podvodní kanál, takže se nemusíte pracně vracet přes již prozkoumané části mapy. A jste hotovi. Na útěku zpět ještě potkáte tanky, jejichž likvidace je pomocí pancéřové pěsti hračkou. Level je pestrý a velmi dobře hratelný, i když orientace v podzemí byla poněkud náročnější. Nepodařilo se mi najít raketomet Nebelwerfer, jinak jsem úkoly splnil kompletně.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nebelwerfer je na střeše katedrály

      Smazat
    2. Sakra, vždyť jsem tam šmejdil, už je pozdě 😊

      Smazat
  43. E2M5, dlouhá, ale různorodá parádní mise. Úvod byl trochu rozpačitý, měl jsem sniperkou zabít 4 snipery, ale nějak jsem je vůbec neviděl. Naštěstí se měnil kurzor. Potom se nasedlo do auta a hurá na nádraží. A ano, mise ve vlaku, nutný obsah každé druhé střílečky, tady skvěle atmosférická, a přitom malá součást mise. Jen kdyby se ten sidekick pořád v úzkých chodbách nepletl... naštěstí poté, co dorazíte na základnu, vám dá vám sbohem. A na jakou to základnu! Spousta nápadů jak udělat horizontálně a vertikálně skvělou misi, musíte se popasovat s obřími turbínami a plošinkami a několika vytuhlými souboji. Navíc konečně dostanete důstojné nepřátele i důstojné zbraně jako raketomet či těžký kulomet a spustíte hrozný jatka. Tuto misi jsem si opravdu užil.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Mně se taky napoprvé vůbec nenačetli, spravil to až reload.

      Smazat

  44. C2M4 - Op. Wüstenfuchs
    Jak již napovídá název, operace Pouštní liška v českém překladu se odehrává ve starém známém Tunisu v pískem zaprášené poušti. Čeká vás zde inovace v podobě arkádové jízdy na korbě nákladního vozu, v němž z raketometu kosíte nabíhající vojáky, ostřelovače a ničíte všechno kolem, včetně zaparkovaných štuk. Po vyčištění pouštního městečka pak pronikáte do hlubin podzemní základny, kde bojujete v temných chodbách, místnostech a halách a také v jeskyních. Mise je přímočará a akčně zaměřená, tentokrát nečekejte průzkum a bádání nad postupem, střílíte a postupujete rovnou za nosem až k pobřeží, kde se tyčí maják, kde váš postup zbrzdí obsluha kulometů. Ukořistíte cenné dokumenty a následně se pak musíte probít zpátky naštvanými nacisty s ostře nabitými zbraněmi. Level je odpočinkový a ubíhá poměrně rychle po předchozích rozsáhlých kampaních. Na začátku úrovně buďte bedliví, jelikož se v jednom z domků nachází kód k sejfu s další Keenovou cartridgí. Sice text s poněkud fekální tématikou neobsahuje žádné číselné informace, ale dají se v něm při troše fantahzie vyčíst. Sejf je ale ukrytý v útrobách bunkru a již se k němu nevrátíte. Jediné řešení, pokud jej přehlédnete, je použít autosave. Bohužel se zdá, že po aktivaci druhé kazety ztratíte předchozí arkádový level Commandera Keena 3D, alespoň mně se jej už spustit nepodařilo, a to jsem jej neměl dohraný.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Pdle mě v každé epizodě je k dispozici jiný level, protože se každá epizoda spouští samostatně.

      Smazat
    2. Přesně tak, v 3 epizodě najdeš 3. kazetu, ale zbylé 2 už nemáš. :)

      Smazat
  45. Pátá mise je šikovně rozdělena na dvě části. Úvod na nádraží a ve vlaku, zbytek v výzkumném komplexu. Ve větším množství se objevují těžší nepřátelé a chvílemi je akce celkem náročná. Nalezl jsem také poslední artefakt, takže se mohu těšit na legendární operaci Astrostein.

    OdpovědětSmazat
  46. C2M5 byla dobrá, líbila se mi, zatím jediná mapa v C2, kde mám všude 100% :3 A už mám 199% i v mapě 0, jsem zjistil, že ten chest není na okrasu a že je tam secret s klíčem. :D
    Mayský mám všechny tak teď mám secret misi. :)

    OdpovědětSmazat
  47. E2M5 - Tato mise už se skládá ze dvou úrovní. V první po výsadku je třeba zlikvidovat snipery. Díky kompasu jsem věděl ka mířit a žlutý zameřovat mi hodně pomohl lokalizovat prakticky neviditelné snipery. Atmosféra deštivých hor je parádní, a když se při jízdě nad hlavou přežene létající talíř, tak se člověku až zatají dech, jak dobře je to zpracované. Pak následuje jízda vlakem, která je opravdu perfektně zpracovaná. Krajina kolem ubíhá, občas se to trochu klepe, na střeše musí hráč čelit větru a interiéry opravdu do podrobna zpracované.
    V druhé části je třeba umístit 10 výbušnin v opravdu rozlehlé spletité základně. Setkáme se zde s dalším prvkem v podobě supersilných větráků. Je vždy třeba najít spínač, který je dočasně vypne. Až později se je podaří vyřadit úplně. V mapě kromě několika posledních mutantů se nám postaví i mechové a drony a kromě nich i noví velice odolní vojáci. V jiné části je opět potřeba prokličkovat po plošinách mezi přůbežně spouštěnými větráky a využívat při tom bedny jako kryt. Odměnou je rotačák používající model z Doom64, ale tenhle má neskutečnou kadenci a je ho možné si ho plně vychutnat v následujích místnostech. Rozhodně doporučuju jej získat, protože v jedné části se nám postaví poměrně dost nepřítel, robotů a mechů. Po umístění 10 výbušnin ještě čeká lividace létajícího talíře. Kromě toho jsou v jedné části informace a Majské anomálii, artefaktech a plánech základny na měsíci. Nepřátel je v oboch mapách dohromady bez mála 400, takže pátá mise zabere opravdu hodně času, já to hrál více než 1,5 hodiny. Je vidět, že jsou mise stále propracovanější.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Tam je ten jede takový boss, na něhož má nejvíce učinek tato miniguna a Plamenomet, zbytek mu ubírá hp pomalu. :(
      SKvěli byl zvuk po sebrání miniguny známy právě z Wolfensteinu. :D Doufám že se někde v dalších mapách objeví.

      Smazat
  48. E2M0 - Určitě nejlepší mise druhé kapitoly, která je rozdělená na 2 části. Z evropy se přesuneme do střední Ameriky, kde prozkoumáváme mayské chrámy a pátráme po časové anomálii, které může změnit běh dějin a výsledek války. První část je tedy v klidnějším duchu, opět je třeba se vyhýbat pastím, řešit hádanky v duchu poslední mapy z první kampaně. Po betonových základnách je to příjemná změna. V části u drtičů jsem našel secret odkazující na plošinovku Jazz Jackrabbit včetně hudby. Na začátku jsem nenacházel žádné secrety, nakonec to bylo tím, že byly až dále v mapě. Textury jsou použity z Hexena 2 nebo Unrealu a přitom to do sebe krásně zapadá. Nakonec dosáhneme pyramidy a po vyhnutí se několika zákeřným pastem se dostaneme k anomálii. Ovšem zjistíme, že jsme přišli ... PÓZDĚ. Běh dějin se změnil a ocitáme ze opět ve vězení. (už po třetí)
    Druhá část se odehrává v budoucnosti o 100 let později na měsíci ve měste Neu Berlin, o kterém byly zmínky v páté misi. V této misi jsou k dospozici kompletně nové sci-fi zbraně (celkem 5) stejně tak nepřátelé využívají moderní technologii včetně robotů a mechů. Dá se říct, že mise na měsíci je skoro nová hra. A takové perlička na začátku ve vězení můžeme v celách najít narážky na Star Wars, Alien, Predator a podobně. Nejprve je třeba se probojovat modulem k přepravě věznů a následně pokračovat na měsic. Čeká nás tu i procházka ve skafandru po měsíčním povrchu včetně snížené gravitace. Na samotném předměstí najdeme bary, restaurace, skladiště, ubikace, laboratoře, projdeme se i kanalizací a navštívíme ss-bahn, dokonce i rozhlas v němčině, akorát ty vlaky tam jezdí až moc často navzdory jízdnímu řádu. Ke konci to skákání mezi domy, to mohli trochu upravit. A finální stavba, kde je třeba se vyhýbat laserům a ve velké aréně se za pomocí posuvných beden dostat k vypínačům laserům. To bylo docela náročné, protože zásah laserem sebera více než 100 hp. Na konci nás čeká boss v podobě cyberhitlera, který je skryt za silovým polem. Je třeba aktivovat 3 spínače, aby ochrana na chvíli padla. Po celou dobu se v aréně spawnují velmi silní Astroborgové, kteří vydrží opravdu hodně a jejich střely dávají hodně velký damage. Takže během chvíle je aréna dolova přeplněná a místa je čím dál méně. Ještě, že jsem měl nasysleny adrenaliny, které zvyšovaly kadenci a účinnost střelby, a díky tomu je možné bosse udlolat během 2 aktivací repetierlaserem. Bez toho je to opravdu hardcore obtížnost. Je tedy fakt, že hraju na 4. V celé misi je spousta narážek, vtípků a easter eggů na všemožné popkulturní fenomény a kultovní hry. Spousta vtipných cedulí, oznámení a narážek. Mapa je opravdu rozlehlá a velice dobře propracovaná. Bylo by určitě pěkné udělat další mód odehrávající se v této době. Základ je.
    Jinak jsem zjistil, že oproti předchozí verzi je možné níst více než 999 zlata

    OdpovědětSmazat
  49. C2M5 - Op. Stahlhimmel
    Operace Thor´s Hammer ještě není zdaleka ukončena. Nacisté se nevzdávají a ve své základně v Bavorsku nadále kují pikle a snaží se vyrobit nové zázračné zbraně, jež by mohly zvrátit vývoj na frontě. Mise je opravdu rozsáhlá a rozdělená na etapy. Začínáte likvidací ostřelovačů hlídajících fašistickou základnu. V předchozí verzi to byl docela problematický až otravný úsek, ale nyní jsou umístěni na věžích a nikoliv v nepřehledných větvích stromů (aspoň na druhou obtížnost) a v kombinaci se žlutým ukazatelem terče jsou poměrně snadným cílem. Po krátké cestě na korbě náklaďáku, jež parádně navodí atmosféru a neustále očekáváte útok, se probojujete na nádraží a vlakem se vydáte směrem k cíli. Vlak samozřejmě nesmí zůstat plný,a tak likvidujete kupé po kupé jeho osádku. Dokonce pro konstrukci expresu jako inspirace posloužil vlak v Harryho Potterovi. Pak následuje vlastní základna. Ta je opravdu velkolepá. Musíte umístit všechny nálože, což ovšem není jen tak. Základna je opravdu obrovská a není jednoduché se v ní vyznat. Musíte často využívat ventilace a různých chodeb a zkratek. Nejprve bojujete v garážích a postupně se dostáváte do vlastních útrob komplexu. Haly s raketami a ventilátory, jež vás smetou do plazmové pasti, musíte najít ta správná tlačítka a rychle přeběhnout, než se ventilátor zase začne točit. Dalším komplikovaným úsekem je puzzle, v němž musíte rychle přebíhat po cestičkách nad lávou v ten správný okamžik, než se ventilátor rozběhne. Pak se ocitnete v kotelně, kde zpacifikujete docela tuhého supervojáka, a tam najdete mayský artefakt. Ve finále pak absolvujete tuhé souboje v areálu výzkumného komplexu, kde se nacisté snaží rozvíjet svůj vesmírný program a zkonstruovat létající talíř. Dokonce se s ním setkáte tváří v tvář a vypustíte jej z komplexu ven. Mapa byl skvělý zážitek a i přes její velkolepou délku a na závěr komplikované hledání posledního místa k uložení nálože jsem si ji parádně užil. Velice oceňuji kompas s označením aktivních míst.

    OdpovědětSmazat