čtvrtek 27. května 2021

Anorakův týden 21/2021

Neměl jsem psát ten článek o Dungeons & Dragons. Kvůli tomu jsem si zjišťoval i informace o MMORPG Neverwiter a zaujala mě jeho provázanost s kampaněmi páté edice. Je to zadarmo tak jsem se rozhodl, že Neverwiter vyzkouším. No a už je z toho 35 hodin a na nic jiného jsem vlastně nesáhl. A aby to nebyl konec dnešního souhrnu, tak se trochu rozepíšu o zmiňovaných kampaních a prvních dojmech. V dalším týdnu se od toho snad trochu odtrhnu.

Původně Neverwinter stavěl na čtvrté edici, ale už v roce 2014 začal přechod na pátou. Do hry přišel modul Tyrany of Dragons spolu se stejnojmennou kampaní. Ten příběhově vychází z papírové předlohy a tento systém byl u mnoha dalších rozšíření zopakován. V současnosti je ve hře zpracováno sedm papírových modulů, včetně legend jako Ravenloft, a jejich porovnání je jedna z věcí na které se těším. Předposlední modul Avernus vychází z papírové Baldur's Gate: Descent Into Avernus a dějově předchází Baldur's Gate III. Takže to vlastně zapadá i do plánu zopakovat si tuto herní sérii před hraním trojky.

Jinak mě Neverwinter překvapil tím, jak moc je podobný a zároveň odlišný od World of Warcraft. WoW je nejnovější MMORPG, které jsem hrál více než hodinku dvě na zkoušku, takže je to moje nejbližší srovnání. Hlavní předností Neverwinteru je svět Forgotten Realms. Ano Warcraft je také fajn, ale vstup do něj na základě tří RTS nebyl takovým zážitkem. Zde jsem hrál více her, četl řadu knih a příruček pro D&D, takže jenom ta známá jména a místa hře dost pomáhají. Základní hratelnost je dost podobná a liší se spíše zpracování jednotlivých prvků. Jsem na levelu 40 a i takhle z počátku je znát free-to-play. Hra více omezuje a oproti placenému WoW je u všeho méně na výběr. Už při tvorbě postavy jsou některé rasy zamčené. Přesto je hratelnost zábavná a není problém se do hry ponořit. Vytvořil jsem si drowího kouzelníka a obtížnost je zatím v pohodě. Boje musím zvládat rychle, moc nevydržím, ale to je klasika. Byl jsem už třikrát v dungeonu a dle finálních tabulek to nebylo jen do počtu - 2-3 místo v damage. Vyzkoušení zatím doporučuji, nic za to nedáte.

Žádné komentáře:

Okomentovat