čtvrtek 19. srpna 2021

Anorakův týden 32/2021

Tento měsíc pokračuje ve znamení Indiana Jonese. Hlavní je dokončení Indiana Jones' Greatest Adventures. Hra má dobrou atmosféru, přináší legendární momenty ze tří filmů a příjemně se hraje. Bohužel má místy až příliš vysokou obtížnost. Plošinovkové úrovně se dají po troše cviku projít, dokonce jsem jich pár zvládl na první pokus, ale několik částí je vyloženě přehnaných. Takový sjezd na nafukovacím člunu je spíše o náhodě. Celkově jsem se ale bavil a zahrání rozhodně nelituji. Komentář zde.

Ikaruga

Mimo to jsem prošel i další miniadventuru, tentokrát o něco delší a zajímavější Indiana Jones and the Passage of Saints. Hra se z větší části odehrává v Řecku a nese se v klasickém Indyho stylu. Komentář zde. Kromě hraní si opakuji filmy a pustil jsem se i do čtení. Z filmů mám za sebou klasickou trilogii a asi se odhodlám i na čtyřku, když už se připravuje pokračování. Knihy jsou překvapivě celkem povedené. Přečetl jsem první tři s mladým Indym, jsou sice jednodušší, ale mají správnou atmosféru a příjemně se čtou. Teď jsem se pustil do jediného klasického románu, Indiana Jones a biblická potopa světa, a začátek také vypadá slušně i když je rozjezd pomalejší.

Dohraný mám také Dead Space. Postupně jsem si na lekání trochu zvykl a už tak hrál plynuleji. Atmosféra je hutná až do konce a příběh je také povedený. Nejde o nic převratného a obecné směřování je jasné téměř od začátku, přesto přinesl i pár nečekaných okamžiků. Samotné prostředí působí výborně a vždy jsem se těšil jak bude vypadat další část lodi. Hratelnost je fajn i dnes, zbraně a monstra tvoří zajímavý zážitek. Pomalý pohyb a obecně neohrabanost postavy se do tohoto žánru skvěle hodí. Atmosféře napomáhá i přirozeně zpracovaný interface. Jen ta blízkost kamery mi trochu překážela až do konce, ale třeba by to s oddálenější nebylo ono, těžko říct. Komentář ještě nemám, musím si to trochu nechat projít hlavou, přece jen jich je na DH už 40. Hodnotit budu každopádně celkem vysoko a další díly rozhodně plánuji. 

Nějaký čas jsem věnoval hrám Ikaruga a Wolfenstein 3D, ale pokrok nestojí za zmínku. Novinek a oznámení je tentokrát hodně, takže jen v krátkosti ty nejzajímavější. Romero připravuje pokračování svého nejnovějšího megawadu Sigil, tentokrát pro Doom 2. Vzhledem ke kvalitě předchozího projektu se opravdu těším. Na Realms Deep 2021 oznamovali nebo připomínali například Graven, Hrot, Exhumed Remake, Ion Fury Aftershock, Wizordum nebo dungeon Skullstone. Z aktuálnějšího soudku vypadá lákavě Civilization podobný Humankind.

Žádné komentáře:

Okomentovat