neděle 2. ledna 2022

DWmegawad Club CZ - Ozonia - leden 2022

Prvním projektem v DWmegawad klubu v novém roce se stává Ozonia. Jde o 32 map pro Doom II které mají jisté specifikum. Je totiž ke stažení ve dvou verzích Classic a Deluxe. Liší se soundtrackem, Classic má MIDI a Deluxe mp3. Osobně volím klasiku, abych provětral Rolanda. Podělte se v komentářích jakou verzi hrajete vy?

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení Classic: zde
Odkaz ke stažení Deluxe: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

29 komentářů:

  1. Hraji s Deluxe verzí, jelikož soundtrack je docela zdařilý a dá se pořídit i na autorově Bandcampu.

    OdpovědětVymazat
  2. 1 - Ozonia
    Ozonia je již třetím projektem z trilogie megawadů z produkce brazilského doomera deadwinga. Koncept je částečně ve stylu Plutonie, což znamená relativně malý počet nepřátel, ale důmyslně rozmístěných. Již volba obtížnosti dává tušit, že nepůjde o žádnou selanku, protože třetí obtížnost je s podtitulem Plutonia a druhá odpovídá druhému Doomu. Začal jsem na třetí, megawad je rozčleněn na tři epizody, takže přinejhorším další budu hrát na nižším stupni. Hned co se rozkoukáte na otevřeném prostranství, na vás nezačnou nabíhat zombíci či impové, jak tomu obvykle bývá, ale arachnotroni. Raketomet je v dosahu, takže je máte naštěstí čím pacifikovat. Nepřátel je opravdu jen pár, ale rozmístěni jsou opravdu strategicky, takže se musíte ohánět, naštěstí prostoru k úhybným manévrům je dost. Postupně zabrousíte do útrob komplexu, dokonce je v secretu plazmová puška. Na sloupcích objevíte novém monstrum, kterým je levitující démon chrlící oheň. Jako vedlejší nepovinná oblast je zde aréna s kyberdémonem, kterého jsem ale nechal být, protože nábojů je málo a jen s berserkem jsem si na něj netroufal. Na závěr se dostanete na cestičku k východu, jež vám vyjeví neznámého mimozemšťana, jenž vás ale promptně zabíjí a level končí. Je to ale součást konceptu, v dalším levelu začínáte s pistol startem, naštěstí s plným zdravím.

    2 - Renascido (reborn)
    Druhá oblast nabízí již poněkud více monster. Nacházíte se v temném komplexu plném kyseliny, formované do říček a zátok. Je docela propletený a můžete se dát více směry. Design je opět ve stylu Plutonie s chodbami pokrytými porostem, jenž místy brání ve výhledu. Aktivujete několik spínačů a postupně si zpřístupníte první část oblasti a najdete modrý klíč. Pak musíte spustit most, abyste překonali kyselinovou řeku na druhou stranu, kde se nacházejí modré dveře. Cesta k východu je pak již přímá, ale pokud jste pečliví, podaří se vám najít dvě tajné oblasti a uděláte si výlet i do kyseliny kolem. Akce je zatím obtížná, ale férová. Tak jako v první mapě můžete najít automapu, která vám pomůže v orientaci.

    OdpovědětVymazat
  3. 3 - Circulos (circles)
    Třetí level opět provází množství kyseliny, jež se rozprostírá všude kolem vás. Balancujete po cestičkách nad kyselinou, bojujete s nepřáteli, pálícími na vás ze vzdálených pozic, vzápětí musíte skočit do žíraviny a vypořádat se s následným odporem kolem, jenž se objeví a následně získáte modrý klíč. Ten uplatníte v druhé části levelu, kudy opět proniknete po úzkých cestičkách, vedoucích směrem do stran. Před branou k východu pobíháte v kruhu, což patrně dalo název celé mapě. A koneckonců i předchozí areál s kyselinou obíháte dokola. Opět je využito několika spínačů, akce je intenzivní, ale zábavná bez frustrace. Nepřátelé se na vás hrnou spíše po jednom s občasnými skrumážemi, zejména před východem, kde nastávají hrátky s kyselinovou hladinou a zjeví se několik mancubusů a revenantů. Tentokrát jsem minul jeden secret a pár nepřátel, i když se mi opět podařilo najít mapu. Zatím mě hra baví a třetí obtížnost je zatím pro mně vyhovujíci.

    OdpovědětVymazat
  4. Map01 - Úvodní mapa je malá na 4 obtížnost s 25 potvorama. Objeví se tu již silnější zástupci a dokonce i noví létající potvoráci, kteří jsou tak trochu příbuznými mancubusů. Úvodní chrám se nachází v pěkné přírodní scenérii.
    Map02 - Druhá mapa se odehrává v nějakém opuštěném vojenském komplexu. Mapa je pěkně spletitá a je tu hojně využívána kyselina. Potvor sice méně, ale silnější tvorové včetně archvile, který se poslezé opět teleportuje po sloupkách.
    Map03 - Tentokrát se nacházíme v chrámovém komplexu, kde tentokrát dominuje láva. Je tu dost obleků, v secretu i plazmovka. Akce je z počátku rychlá, ale zatím i na 4 obtížnot hratelná. Zatím se mi vizuál líbí. Jen mi tu chybí rychlejší přepínání zbraní, které bylo v několika poslednách wadech a výrazně napomáhalo hratelnosti.

    OdpovědětVymazat
  5. 4 - Cerimonia (ceremony)
    Opouštíme kyselinku a přeneseme se do přírodní kompozice tvořené jeskyněmi protkanými zelení, s vodní plochou jako podkladem. Mapy mají doposud společný prvek v podobě otevřených oblastí, na nichž můžeme dobře manévrovat před útoky nepřátel. A dále určitou volnost a nelineárnost při jejich exploraci. Postřelují vás nepřátelé ze skalisek a současně na vás vybíhají ze zákoutí další mutanti. Maximálně několik najednou, nikoliv ve skupinách, takže boje jsou nadále férové. Poté, co prozkoumáte a hlavně vyčistíte úvodní oblast, zpřístupníte si skalní výtah a proniknete na druhou polovinu mapy. Zde vás čeká další otevřená část, jež vám nabídne modrý klíč, ovšem za cenu souboje se zaklínačem, jenž se vám zjeví po aktivaci jednoho ze tří tlačítek. V další fázi proniknete do hloubky jeskyní, ale tyto jsou spíše spojovacím prvkem mezi poslední venkovní plochou, kde si sjednáte přístup k východu. Mapa pěkně odsýpá a vyžaduje neustálou pozornost. Podařilo se mi najít všechny čtyři tajné oblasti, takže jsem byl spokojen.

    OdpovědětVymazat
  6. Map04 - Příjemná mapa odehrávající se v přírodní scenerii, která ukrývá několik staveb. Lávu nebo kyselinu nahradila voda. Je tu další novej potvorák s plazmovým útokem a poměrně rychle pobíhá, takže dokáže být docela nepříjemný. Taky jsem zde našel všechny secrety.

    OdpovědětVymazat
  7. 5 - Hexagonal (hexagons)
    Pátý level sestává z vícečetných oblastí šestiúhelníkového tvaru, jež jsou poskládány k sobě a seskupují se v komplex budovy. Dají nám objevit revenanty a arachnotrony, přičemž některé kostry se navíc teleportují, což činí náročnější jejich likvidaci. Celý areál je obklopen kyselinou a venkovními plochami, jež musíte také prozkoumat a eliminovat odpor potvor, abyste mohli klidně zkoumat zákoutí mapy. Cílem je najít modrý klíč, jenž se nachází uvnitř komplexu. Ten druhý žlutý vyžaduje pohyb venku nad kyselinou po cestičkách, abyste byli po jeho sebrání zasypáni sprškami fireballů od mancubusů. Pak již zbývá jen pár kroků k východu. Opět dynamická a akční mapa, jež si drží nasazený vysoký kvalitativní standard.

    OdpovědětVymazat
  8. 6 - Altura (height)
    Velice zajímavý a vizuálně atraktivní level. Balancujete po sloupcích a plošinkách vysoko nad kyselinou, abyste přeskákali do jednotlivých zákoutí mapy a zpřístupňovali si další postup a plošinky, jež vás pouští dále. Mapa je poměrně náročná, jelikož mutanti na vás pálí zdaleka a jsou obtížně zasažitelní. Musíte doběhnout k nim, vypálit pár raket a zase po anglicku zmizet. Naštěstí je docela dost munice, takže tato strategie byla úspěšná. Abyste se dostali dále, musíte se dopídit ke klíčům. Jeden z nich se nachází na dně propasti s kyselinou a musíte se vrhnout do boje se zjevivšími se arachnotrony. Po průzkumu vnitřní oblasti opět s kyselinou vám poslouží k aktivaci sloupků, jež vedou k červenému klíči, jenž se nachází pro změnu ve vyšších sférách. Poté červenými dveřmi vstoupíte do haly s další porcí kyseliny a spínačem si aktivujete schůdky k východu. Mapa je perfektní, musíte citlivě manévrovat, abyste nespadli do kyseliny, navíc boje ztěžují ohniví a poměrně rychlí nepřátelé s plazmovými výboji.

    OdpovědětVymazat
  9. Map05 - Pozoruhodná tech pevnost uprostřed kyselinového moře. V pozadí jsou i viditelné další ostrůvky. Potvory silnější i běžnější tak půl na půl. Obtížnost stále přijatelná, sem tam i nějaká ta léčka, akorát te teleportace nepřátel jsou někdy odst otrvané, zejména ta na nádvoří. Munice je tu poměrně dost a dá se tu najít i plazmovka.
    Map06 - Začátek je hned ve víru akce. Hráč tu musí hodně běhat po úzkých plošinkách a skákat po sloupech a přitom se vyhýbat nepřátelské palbě. Je to prvek v prakticky celé slušně velké mapě. Vizuál se drží podobného stylu jako předchozí mapy, přitom však je opravdu pěkný. Je dobré, že se tu využívají hodně nové textury. V hojnější míře se tu objevují i noví tvorové. Opět jsou prostory hodně ponořené do kyseliny. Jako v předchozích je i zde snadno k nalezení mapa levelu, což je prvek, který už ve wadech nebývá.

    OdpovědětVymazat
  10. 7 - Satélite (satellite)
    Začíná druhá epizoda a objevujete se na malém skalnatém ostrůvku obklopeném žíravou vodou s budovami v centrální části. Nejprve prošmejdíte okolí a můžete sesbírat power-upy a zbraně na přilehlých skaliscích. Čelíte útokům poschovávaných vojáčků, ale i ohnivých démonů, abyste souboje neměli až tak jednoduché. Jakmile proniknete na nádvoří, sestoupíte do široké jeskyně, kudy se dostanete nahoru na prostranství, jež ovládá zaklínač na sloupu a brání jej několik arachnotronů. Získáte červený klíč, kterým se dostanete dovnitř budovy, abyste si zpřístupnili cestu k východu, která je ovšem dlážděna odporem zjevivších se mutantů. Level je zajímavý a atmosférický i díky soundtracku, po stránce obtížnosti vcelku na rozehřátí, i když rychlí plazmoví démoni jsou poněkud otravní.

    OdpovědětVymazat
  11. 8 - Subterraneo (sub-terrain)
    Mapa s pouhými 37 nepřáteli. Stojíte před branami hradu, žlutý klíč ihned po ruce, avšak můžete se dát směrem doprava secretem úzkou cestičkoou a objevíte se v prvním podzemním sále. Zde se musíte vypořádat s náporem revenantů, skočíte dolů do propasti, kde vás čeká další aréna, Tentokrát balancujete na plošinkách a nad lávou, abyste se utkali s několika ohnivými silnějšími příšerami, což je poněkud tuhé. Musíte se uchýlit do zákoutí se spínačem, kde je trocha prostoru k úhybným manévrům. A opět další propastí spadnete do poslední oblasti, která je nejobtížnější a opět na vás čekají ohnivé potvory, revenanti a mancubusové Tato část mě stála několik reloadů a vůbec nebyla jednoduchá. Zkrátka mapa pěkně náročná, i když je nepřátel jen pár.

    OdpovědětVymazat
  12. 9 - Subterraneo (map by @Lorenz0)
    Pokračování předchozí úrovně, tentokrát už s vyšším počtem nepřátel. Po průchodu chodbou a prvnímu střetu s ohnivými létajícími démony vystoupáte ven z útrob budovy, abyste se pokochali výhledem na vysoké věže a vstoupili o kousek dál do útrob dalšího objektu. Zde proniknete do hloubi podzemí ke kyselinovému jezeru. Po skalních plošinách přeskočíte na druhou stranu, kde se červený klíč vyzývavě producíruje na skále, kam však nemáte přístup. Vydáte se dále do jeskyně , kde získáte žlutý klíč. Ten však vám je zatím k ničemu a musíte se vydat do kyseliny směrem vpravo, kde vás čeká tuhý souboj s několika plazmovými ohniváky a skalní chodbou se k červenému klíči nakonec dopídíte. Pak šupky dupky do kyseliny k výtahu do červených dveří, kde po souboji se zaklínačem si venku odblokujete bariéru, jež vede k východu, Mapa je lepší než ta předchozí a i souboje nebyly tolik tuhé, i když je nepřátel víc.

    OdpovědětVymazat
  13. Map07 - Příjemně hratelná a vizualně pěkná mapa odehrávající se na skalnatém ostrově, kde hledáme ukrytou svatyni. Okolo se zdá, že je voda, ale zdání klame, je to také kyselina, takže je třeba opatrně ze začátku skákat po skaliscích.
    Map08 - Zde vstoupíme do pevnosti, kde se postupně probojováváme přes jednotlivá jeskynní patra, které jsou v podstatě arény, kde nás čekají převážně noví tvorové a mancubusové a revenanti. Všudipřítomná je láva, takže je náročnější manévrování, takž eboje jsou docela náročné.

    OdpovědětVymazat
  14. 10 - Aranha (spider)
    Pavouk je hlavním objektem této zajímavě designované mapy. Nachází se hned v úvodu v aréně v podobě vyvýšeného pódia, kde si to s ním musíte vyřídit na férovku na otevřené scéně, spolu s několika jeho dalšími přisluhovači. To však není vše. Po aktivaci dvou spínačů seskočíte dolů do koridoru kolem centrální oblasti, kde se na vás vrhne řada revenantů a zaklínači. Po jejich eliminaci se musíte vydat do chodbiček kolem, abyste se postupně dopídili červeného a žlutého klíče. Každá akce vyvolá odpor, jenž je ale docela dobře zvládnutelný. Nakonec seberete poslední modrý klíč a můžete si spustit plošinu a dostanete se zpět nahoru, odkud se dostanete k východu. Jako bonus můžete najít přístup do exteriérů zvnějšku levelu, kde se nachází zdraví a také útočící revenanti, ti jsou asi nejčastěji použitým monstrem v mapě.

    11 - Moonblood I
    Mapa je příběhovým zakončením první epizody, po přechodu cestičky v temnotě osvětlené svícemi se ocitáte se v hradním komplexu, kde na vás čeká pět ohnivých létajících mancubusů a hlavní mimozemský přítel či nepřítel, jenž je ovšem pouze jako dekorace. Nejspíše mají autorovy megawady příběhový podkres, který bohužel zatím není nikde podrobněji vykreslen a v doprovodném textu se píše o podpisu smlouvy mezi démony a lidmi, aby postupně vytvořili říši Ozonia. Mimozemšťan je patrně Mediator, hlavní vůdce. Každopádně je první epizoda velice zajímavá, design odpovídá principům Plutonie, mapy jsou velice originálně a čistě designovány a princip menšího počtu nepřátel a tužších soubojů se mi líbí. Uvidíme, jestli autor v dalších epizodách nepřitvrdí.

    OdpovědětVymazat
  15. Map09 - Pokračování podzemní pevnosti, kde nás čeká další průchod jeskyněni a různýni sály. Oproti předchozí je tu už 110 potvor, avšak nejsou to arénové souboje po vzoru předchozí mapy.
    Map10 - Technický komplex rozkládající se kolem centrální oblasti, kde nás čeká soubou se Spiderbossem, který se navíc po 4 plošinkách neustále teleportuje. Vizuálně pěkné i hratelnostně dobré.
    Map11 - Finální mapa první epizody obsahuje jen 8 potvor. Je to spíše příběhové zakončení 1. epizody. Pěkně zpracovaná mapa, kdy projdeme prázdnotou do velké síně s několika potvorami, přičem po zdech můžeme spoatřit náznaky vyvýjejícího příběhu. Objeví se tu také hlavní příšera, z první mapy, která je tu však jen jako dekorace. Zatím se mi Ozonia líbí. Použití nových textur, dvojici nových nepřátel a filozofie menšího množství potvor se mi rovněž líbí. Nejsou to ty masakry, kde je v každé mapě 300 potvor.

    OdpovědětVymazat
  16. 12 - Céu (heaven)
    Druhá epizoda se odehrává v nebeských sférách, prostředí je perfektně atmosféricky ztvárněno, pohybujete se v tech based komplexu vznášejícím se v oblacích, přičemž iluze nebe je dokonalá, všude kolem jsou textury oparu včetně obláčků. Po průzkumu úvodní haly proniknete ven, kde přeskakujete po plošinkách a pobíháte kolem budovy, abyste si zpřístupnili cestu dále, využíváte také teleporty a pomocí aktivace tlačítek si ozřejmíte cestu do druhé větší budovy. Zavítáte i do ledových jeskyní, postupně nasbíráte power-upy i zbraně. Ty budou potřeba, první kousek, který seberete, je raketomet, který se hodí proti těžším kalibrům, staví se vám totiž hned od počátku kakodémoni, arachnotron i mancubusové. Ve finále proti vám naběhne kyberdémon a skvadra baronů. Pěkná a docela tuhá mapa na rozehřátí.

    OdpovědětVymazat
  17. 13 - Observatório (observatory)
    Další esteticky perfektně vyladěný komplex vznášející se ve vzduchoprázdnu. Tentokrát je i komplexnější a obtížnost poněkud narostla. Ve vstupní hale se nachází červený klíč, ke kterému však zatím nemáte přístup. Musíte se vrhnout do víru akce a po plošinkách seskákat do další oblasti, jež vám postupně umožní dostat se ke klíči a posunout se dál. Nepřátelé se objevují průběžně, za červenými dveřmi se skrývá nádvoří s poněkud tužším odporem, který jsem dal až na několikátý pokus, díky povedenému rozmístění monster a také pobíhajícím plazmovým hellionům. Modrý klíč je váš, ale nepřátelé se nevzdávají a zatápějí vám nadále, i když jich na cestě k východu není tolik. Mapa kombinuje nejen lítou akci, ale i nutnost přeskakování přes plošinky a není zcela lineární, takže se musíte zamyslet nad postupem dále. Pěkná práce.

    OdpovědětVymazat
  18. Map12 - Druhá epizoda začíná v technickém komplexu umístěným na vrcholku hor. Hned ze začátku jsou k dispozici zbraně 3-5 stejně tak nepřátelé jsou už většinou mancubusové, arachnotroni a cocodémoni. V secretu je dokonce i plazmovka + náboje. Vizuál je pěkný svěží neokoukaný. V závěrečné portálové místnosti čeká dokonce cyberdémon, 2 archvilové a hromada baronů. Tady je nutné šikovně využít sloupy ke krytu a využil jsem i barony k likvidaci cyberdémona. První mapa už je na 4 obtížnost výzva, přičemž je tu skoro celý bestiář.
    Map13 - Další komplex začíná hned akcí. Potvor je 120, ale obtížnost je stále dobrá. Prostředí je stále v duchu první mapy. Tentokrát se jedná o observatoř. Komplex je pěkný a současně si drží ducha prvního dílu Dooma.

    OdpovědětVymazat
  19. 14 - Caverna (cave)
    Perfektní podzemní mapa, v níž se pohybujete výhradně v obrovské jeskyni s mnoha zákoutími. Vyčistíte si nejprve prostory pod sloupky, musíte si dát pozor na vodu, která je bohužel žíravá, a pak nastupuje fáze průzkumu, v níž přeskakujete po sloupcích na jednotlivé skalní bloky a pomocí spínačů si aktivujete přístup do vzdálenějších oblastí. Jednak prostřednictvím vyjíždějících sloupků nebo dokonce dlouhé a větvené úzké plošině. Mapa je pěkně propojená, takže se pohodlně můžete vrátit zpět na začátek i z druhé strany levelu. Takto postupně navštívíte celkem tři sektory, abyste se probojovali k červenému a modrému klíči, jež vám poslouží k otevření poslední části již v budově, kde vás čeká tuhý souboj se dvěma zaklínači před vchodem a nalezení východu. Mapa mě velice bavila, nechybí tradičně automapa a podařilo se mi celkem hladce najít všechny secrety.

    OdpovědětVymazat
  20. 15 - #
    Velice znamenitá mapa. Nebe má tentokrát barvu oranžových červánků a na jejich podkladě se vznáší komplex spíše goticky laděné základyn, jež nabízí vzájemně propojené budovy. Bojujete tedy v exteriérech a interiérech. Mapu je radost zkoumat a objevovat, nabízí celkem šest secretů, ke kterým jsem se postupně dopídil. Akce je po stránce obtížnosti akceptovatelná, nepřátelé jsou často ve vzdálených oknech a věžičkách a dají se snadno zničit na dálku, samozřejmě se dočkáte i soubojů nablízko. Jsou zde celkem dva kyberdémoni, první z nichvv první centráální oblasti, odkud vedou žluté a červené dveře. Napravo za červenými dveřmi vás čeká skrumáž hellionů a za žlutými několik hierophantů, to jsou ti létající démoni s útoky mancubuse. A pokud se vám podaří odblokovat bariéru,dostanete se k poslednímu kyberdémonovi na nádvoříčku před tajným východem. Dokonalá a zábavná mapa.

    31 - Rooftops (Moonblood Director´s Cut Outtake)
    První tajný level je naprosto pohodová mapa. Mně tedy sice jako střechy, jak zní název Rooftops v překladu nepřipadala, ale na tom v zásadě nezáleží. Level je rozlehlý, postaví se vám takřka 200 protivníků a jedná se vesměs o základní mutanty jako vojáčči, impové a prasátka. prokládáni kakodémony a jen před východem se vám postaví několik hell knightů jako nejtěžší souboj. Pohybujete se nad dvěma rozsáhlými nádvořími propojenými budovami a pídíte se po žlutém a modrém klíči. Vnikáte postupně do budov kolem a pomocí spínačů si zpřístupníte cestu dále, přičemž v tom druhém pomocí můstků, které vás dovedou ke žlutému klíči. Mapa je nelineární, máte možnost i nepovinných výletů do některých objektů. Jakmile získáte modrý klíč, už se snadno prokousáte k východu. Červený klíč je ve výklenku poblíž. Nesmíte ovšen zapomenout na druhá červená dvířka, která jsou ale dobře přístupná a viditelná na automapě. Relaxační a oddechová úroveň, zřejmě před bouří v druhé tajné mapě.

    OdpovědětVymazat
  21. 32 - Penitencia (map by @antares031, sonog by Psychedellic Eyeball)
    Druhý tajný level a 400 mutantů na odstřel. Temná jeskyně se satanskými symboly tvoří centrální část, odkud vyrážíte na průzkum na všechny strany do jednotlivých sektorů s odlišnými motivy. Skalní otevřená oblast, gotické chodby, kamenné podzemí i jeskyně s kyselinou skýtají pestrou škálu prostředí v opravdu rozlehlém levelu. Dokonce potřebujete najít šest klíčů, abyste si mohli otevřít východ. Zdánlivě ze začátku bloudíte, ale jakmile najdete první klíč, zjistíte, že vše je pěkně provázáno a postup je pak v podstatě lineární. Odpor je zprvu průběžný, ale ke konci notně přituhne a závěrečná aréna v kyselině opravdu stojí za to a postaví se vám asi stovka mutantů v rozsáhlém slaughter festu. Podařilo se mi jej po několikerých pokusech zvládnout bez podvůdků, takže jsem byl velice spokojen. Jediné zkalení mé radosti spočívalo v ton, že se mi nepodařilo najít ani jeden secret. Ale jinak moje satisfakce byla dokonalá.

    16 - Cidadela I (citadel)
    16. level navazuje na zavedené nebeské téma. Mapa je pomalejší a odpočinková a spíše puzzle laděná. Po eliminaci tří arachnotronů postoupíte na dlouhé otevřené cestičky, přičemž směr k vysoké budově hlídá kyberdémon, který se dá naštěstí telefragovat, takže se můžete neohroženě vydat přímo pod jeho nos. Pak v kruhové budově chvíli zápolíte s tlačítky, abyste rychlým přebíháním získali žlutý klíč, jenž vás pustí do hloubi výškového objektu. Zde vzniká dokonalá iluze věží propojených výtahy, v nichž postupně v arénách bojujete s nepřáteli a postupujete dál. Akce je spíše relaxační a bez zádrhelů, stejně tak i postup mapou je pak hladký bez zákysů, pokud se tedy nezamotáte jako já a postupujete přímo, tak jak se vám směr nabízí. Pokud se totiž budete vracet zpět, může se stát, že se trochu zamotáte v systému výtahů.

    OdpovědětVymazat
  22. Map14 - Docela rozlehlý otevřený jeskynní systém. I zde je vizuálně parádní. Před nepřáteli je potřeba být ve střehu, protože jsou v celém systému různě poschováváni. Stejně tak je tu třeba hodně skákat po plošinkách a sloupech. Je tu už tradišní žíravina, tentokrát modré barvy. U klíčů jvou už docela náročné souboje, například 12 revenantů, nebo 3 archvile. Bylo třeba několik pokusů. avšak nic, co by činilo větší problémy.
    Map15 - Další velice zajímavá mapa, která se odehrává na vrcholcích mrakodrapů. Postupně se přemisťujeme po spletité mapě pomocí teleportů. Čeká tu také cyberdémon. U modrého klíče na mě vyběhlo poměrně hodně plazmových potvoráků, což byl docela masakr, který jsem i s plazmou jen tak tak ustál. Dlouho jsem nenacházel secrety, ale po získání modrého klíče se mi zpřístupnilo BFG, kde byl další secret otevírající mříže v centrální budově, kde po souboji se dvěma cyberdémony následoval secret exit.
    Map31 - Tajná mapa se odehrává v dalším celkem rozlehlém komplexu, který využívá výhradně základní textury. Design však má klasickou atmosféru prvního Dooma. Potvor přes 200, ale jsou to většinou základní z Dooma 1, kromě heall knightů na konci. Pohodová hratelnost. Druhý secret exit úplně jednoduše k nalezení.

    OdpovědětVymazat
  23. Map32 - Zde čeká více než 512 potvor, což je neobvykle mnoho na tenhle wad. Samotná mapa je velmi pěkný a propletený systém jeskyň a chrámů. V jednom místě vyjdeme i ven, kde se ukáže pěkná ohnivá scenérie. Tempo je z počátku pohodové. Následně k získávání klíčů je třeba zdolávat už větší souboje. Třeba u žluté lebky je pěkný a náročný souboj v aréně, kde je i spiderboss. Obtížnost následných bojů stále stoupá a zejména nová monstra jsou v davech zatraceně nebezpečná a snadno hřáče uvězní a to je konečná. Finální souboj v kyselinové jeskyni je už opravdu velký výzva. Vyběhne tu na hráče snad stovka revenantů a dalších potvor. Záhy se objeví i Cyberdémon. To však není konec, po porážce druhého cyberdémona a sebrání červené lebky přiběhne opravdu velký houf nových potvoráků, což by bez dočasné nesmrtelnosti bylo nemožné. Nábojů do BFG je tu celkem po skromnu. Celkově ta obtížnost byla hratelná, arény byly na několik pokusů, ale žádná frustrace jako u některých jiných modů. Klíčů je tu hned všech 6 a k exitu jsou potřeba všechny. Dá se tu konečně najít batoh i motorovka. Secrety jsem překvapivě nenašel vůbec a na mapě jsem je taky neviděl. V tomlhe wadu se mi vůbec secrety nějak těžko hledají.

    OdpovědětVymazat
  24. 17 - Cidadela II (map by @riderr3)
    Pokračování Citadely se nese v obdobném duchu. Tentokrát se ocitáte na zasněžené otevřené ploše. Před sebou máte tři objekty, které musíte prozkoumat a získat tak všechny tři klíče, abyste si otevřeli bariéru k východu. Každý z nich je odlišný a nabízí různé nástrahy, nepřátel je poměrně málo a prim tak hraje průzkum a explorace v pomalejším tempu. Hledání žlutého klíče mi dalo zabrat, ale šlo o moji chybu, když jsem přehlédl teleport, jenž mě ke klíči přenesl. Kromě spínače k východu má každý objekt svá dvířka pro všechny klíče, ale obsahují jen munici, takže jejich návštěva není zas tak důležitá. Secrety se také daly nalézt hladce, takže za mě spokojenost.

    18 - Torres (towers)
    Nastává změna ve vizuálu a ocitáte se sice ve vzduchoprázdnu, ale na pozadí kosmické temnoty. I mapa je čistokrevně tech based zaměřená. Ocitáte se v komplexu arénově stavěných budov propojených vzájemně teleporty a máte se co ohánět. Na pozadí slabších protivníků se objevují zejména revenanti. ale máte dost prostoru k jejich likvidaci, musíte taky dávat pozor i na palbu vzdálených nepřátel z okolních budov. Postupnou aktivací spínačů se dopídíte ke žlutému klíči, jenž vám zpřístupní výtah vedoucí dále. Červený klíč je střežen tuhou hlídkou v podobě dvou kyberdémonů, Ale máte BFG, takže se dali docela solidně zpacifikovat. Podařilo se mi najít všechny secrety, pěkná a zábavná mapa.

    OdpovědětVymazat
  25. 19 - Gerador (generator)
    Generator je další tech based zaměřený level. Nejprve infiltrujete kruhový uzavřený komplex, abyste se probojovali ke žlutému klíči, který vás posune dále. Další část je již otevřená, pobíháte po cestách a zkoumáte přilehlé budovy a průběžně bojujete s docela přijatelným odporem. Najdete červený klíč a postoupíte dále na otevřenou plochu. Četné náboje do plazmovky napoví, že se nebude jednat o žádnou selanku. Znenadání se totiž objeví dva teleportující se pavoučí bossové, doprovázeni skvadrou revenantů na vyvýšeném pódiu, k tomu navíc otravní hierophantové. Naštěstí BFG je docela slušně zpacifikuje a máte volnou cestu k východu. K modrému klíči, jenž vám odblokuje východ, se dostanete podobně jako Indiana Jones krokem do prázdna.

    OdpovědětVymazat
  26. Konečně jsem se také pustil do hraní. Aktuálně mám dokončenou celou první epizodu. Jsem rád, že jsem se do toho nakonec vrhl, protože mapy jsou povedené a prostředí celkem originální. I nová monstra potěší. Obtížnost je zatím rozumná a i secrety se většinou dají najít. Nesnažím se o žádnou kompletaci, rád bych prostě tento měsíc zvládl alespoň dohrát.

    OdpovědětVymazat
  27. Map16 - Zajímavá mapa odehrávající se ve vysoké věži. Na začátku ve venkovním prostoru je třeba zlikvidovat cyberdémona pomocí teleportu správným načasování. Následná sekce spičíval v mačkání tlačítek a rcyhlé aktivaci výtahů a spínačů, aby se zpřístupnil žlutý klíč. Akce a obtížnost je pohodová. Ve finále jsou dva cyberdémoni, kteří se teleportují na skytých liniích. Je tu spousta munice do plazmy, takže s BFG byla likvidace snadná.
    Map17 - Další mapa pokračuje v podobném vizuálním stylu. tentokrát zkoumáme 3 stavby s cílem najít 3 klíče k exitu. Obtížnost je i zde pohodová a na konci se objeví Spiderboss. Objevuje se tu taky efekt kluzké podlahy známý z Heretica.
    Map18 - Přemístili jsme se do vesmíru, kde se pohybujeme po vesmírných základnách pomocí četných teleportů. Má to zajímavý styl a lehce mi to připomnělo Duke3D. Jsou tu dvě větší arénové souboje. Dle mého obtížnější se Revenantana a finální, kde jsou 3 Cyberdémoni a hromada Cacodémonů. S BFG to tu nebyl problém, a bylo to příjemné za odměnu.

    OdpovědětVymazat
  28. Map19 - Další velmi pěkná tech base mapa ve vesmíru. Styl se trochu změnil, přesto zůstává zachován styl. Obtížnost ani zde není vysoká. Na konci je v aréně sice trochu větší soubouj s revenanty, dvěma Spiderbossy a další havětí, přičemž je to tu trochu ztíženo skrytými monster teleporty.
    Map20 - V podstatě jen souboj se 4 cyberdémony v organické aréně, kde hráč chodí i ve vzdochuprázdnu. Je tu dost náboj do BFG, takže souboj není nijak náročný. Následuje svytyně viděná už z první epizody a vstup do portálu přenášející do další dimenze. Druhá epizoda byla opravdu povedené a mnohé mapy měli neotřelý vizuál. Výborné, že hráč má od půlky k dispozici BFG, takže je to radost hrát.

    OdpovědětVymazat
  29. 20 - Moonblood II
    Další atmosférická vložka, tentokrát ovšem v úvodu okořeněná bojovou částí se třemi kyberdémony v pekelné jeskyni. Zpřístupní se vám pak již známý komplex, v němž opět postává na piedestalu Mediator, který vám otevře teleport, vedoucí do pekelného světa, v němž se vám snad podaří zachránit zbytky lidskosti a civilizace.

    OdpovědětVymazat