středa 2. února 2022

DWmegawad Club CZ - Doom the Way id Did - únor 2022

The Way id Did je řada projektů se zaměřením na poctu originálním dílům. Existuje verze pro Doom II nebo Wolfenstein 3D, ale v únoru byla pro klub vybrána varianta pro první Doom. Zájem o projet byl tak velký, že mimo hlavního vydání vzniklo i několik vedlejších. Nejrozsáhlejší je Doom the Way id Did: The Lost Episodes se šesti epizodami, ale za zmínku stojí i PhobosDeimos Anomaly a No End In Sight. Kdo z vás už wad hrál, klidně zvolte některý z dalších zmiňovaných, vítán je i Wofenstein :-)

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

 

35 komentářů:

  1. Tak jsem si dnes zahrál první dvě mapy. Tady nemá moc smysl popisovat detailně jednotlivé mapy, protože vzdávají hold originálním epizodám a stylově jsou jim hodně podobné. Hratelnost je příjemně oddechová i na 4 obtížnost. Takřka po celou hru mám 200 armoru a více než 100 HP. Je tu i spousta secretů, které se dají dobře najít. Co se týče hudby, je zde použita stejná, jako v prvním Doomu. Já si to tu ozvláštnil vlastním soundtrackem složeným ze skladeb, kterými se Robert Prince inspiroval. Takže mi hraje Metallica, Slayer, Judas Priest, Pantera a podobně. Původní Doomy už jinak nehraji. Pokud by byl zájem, můžu někam wad s hudbou nahrát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nová hudba pro tento wad je případně zde: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/dtwid/dtwidmus.zip

      Vymazat
    2. Hudbu mám v downloadu na blogu v odkazu níže :-)

      Vymazat
  2. No, já už mám DTWID dohraný, ale pěkně v klídku si dám PhobosDeimos Anomaly, ať máme komentované více projektů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ještě musím dokončit leden, ale pak se asi vrhnu na čtvrtou epizodu v Ultimate Doom the Way id Did.

      Vymazat
    2. Tu jsem taky už před nějakým časem dohrál, ale nezbyl mi jaksi čas na recenzi. Vidíš, to bych mohl taky znovu dohrát jestli najdu čas.

      Vymazat
  3. Odkaz na recenzi
    http://doom.starehry.eu/?p=2430

    OdpovědětVymazat
  4. Odehrál jsem první dva levely v Ultimate Doom the Way id Did. Platí vše co o projektech the Way id Did obecně - tedy pocta originálnímu dílu a zachování atmosféry. Potěšila mě zatím 100% úspěšnost a nalezení secret exitu.

    OdpovědětVymazat
  5. PhobosDeimos Anomaly
    PhobosDeimos Anomaly je projektem pro Ultimate Doom, jenž vznikl na památku designéra Calluma Guye Olivera, který používal přezdívku Phobosdeimos1, a bohužel již není mezi námi. Předkládané dvě epizody vznikly z jeho úrovní, kterými příspíval do projektu Doom The Way id Did, který je součástí únorové akce DWmegawad Club. Jvempire nám tento měsíc dal určitou volnost, a vzhledem k tomu, že mám DTWID dohraný, zvolil jsem si právě tento projekt.

    E1M1: Checkmate
    DTWID je určitou reinkarnací prvního Doomu, s novými mapami, avšak v duchu tradičního stylu původních designérů. Takže jsme mohli zaznamenat určité podobnosti s originální hrou a mnohé mapy nesly určité podobné architektonické prvky. Phobosdeimos1 své mapy designoval v intencích tradiční architektury prvního Doomu, avšak mapy se mi jeví úplně nové a žádné podobnosti jsem nezaregistroval. Provedení je spartánské, bez detailů, přesně tak, jak jsme tehdy Doom hráli.

    První mapa mísí tech based prvky s přírodními texturami jako v druhé epizodě, navíc v kombinaci s kyselinovými oblastmi i krátkým výletem do exteriérů. Potřebujete dva klíče, dostane se vám výškových převýšení v podobě vyvýšených oblastí opatřených výtahy. Akce je velice příjemná, nebojím se říci relaxační, v secretech najdete plazmovku, ke které máte až zbytečně moc nábojů, a odpor lze zpacifikovat bez problémů i klasickými zbraněmi. Level oplývá docela temnou atmosférou, v jedné oblasti pro blikání světel takřka nic nevidíte. Minul jsem jeden secret, ale zřejmě v něm nic důležitého nebylo, jen se mi někde ztratilo pár nepřátel. Design je opravdu již poněkud zastaralý, v dnešní době by nejspíš neobstál, ale hratelnost je zábavná i přes strohý vizuál.

    E1M2: Barracks
    Kasárny jsou docela propletený komplex, v němž můžete nelineárně zkoumat jednak interiéry, ale také se dostanete na rozlehlejší sektory, kde se na vás vrhají nepřátelé v hojnějším počtu. Akční složka nadále příjemná, nechybí i kyselinová oblast, která vám může poněkud pocuchat fazonu, jinak jsem neměl v levelu problém. Zbraní i munice je dostatek, navíc dostanete do ruky berserk, takže s mnohými potvorami jsem si to vyřídil tváří v tvář. Potěšilo nalezení všech secretů, ale někde mi opět zůstala schovaná nějaká potvůrka, jelikož i přes všechny secrety jsem neměl 100% skóre zabití.

    E1M3: Siege HQ
    Třetí mapa je poněkud světlejší, nabízí širší chodby, kde na vás nabíhají nepřátelé, tak jak je probudíte střelbou či vaším pohybem. Komplex propletených chodeb je zprvu docela náročný na orientaci, měl jsem dojem, že jsem se v úvodu až ztratil, všude se průhledy koukáte do sousedních oblastí, což navnadí k dalšímu průzkumu. Základem je najít klíč k modrým dveřím, dostanete se postupně i do venkovních oblastí, jakmile se vám jej podaří nalézt, tak postupujete už poměrně přímočaře a bez bloudění. Akce kontinuálně odsýpá, nepřátel je již více než 200, ale odpor je tvořen v zásadě jen impy a zombie vojáčky. Zajímavý je atmosférický detail vypnutí osvětlení po sebrání červeného klíče, stejně tak v kyselinové oblasti před východem, jakmile si aktivujete schody vedoucí k východu. Pěkná a zábavná úroveň. Je potěšitelné, že ačkoliv vizuál není kdovíjak propracovaný, architektura je perfektní a zkrátka ke skvělé hratelnosti postačí ten nativní vanilla základ.

    OdpovědětVymazat
  6. PhobosDeimos Anomaly
    E1M4: Damage Zone
    Čtvrtá mapa přináší sice menší počet mutantů na odstřel, ale také poněkud tužší souboje díky přítomnosti kakodémonů i baronů. Hned u vchodu se nachází žlutá dvířka vedoucí k východu. Architektura přináší tentokrát kamenné stěny prokládané místy počítačovými místnostmi. Nechybí nutnost pečlivé explorace, i když tentokrát jsem neměl pocit bloudění a všechno plynule odsýpalo. Nejprve červený klíč, tyčící se na pyramidě, nicméně překvapivě jsem se k němu dostal zpřístupněnými chodbičkami a seskokem na pyramidu. Čekal jsem, že pyramida sjede dolů. Nechybí opět nutnost pohybu v kyselině, kde se skrývá žlutý klíč, ale naštěstí se vždycky někde poblíž schovává ochranný oblek. Po získání žlutého klíče musíte projít další kyselinovou lázní, pozor na berserk, který láká k rychlému sebrání, ale aktivuje se drtič, takže opatrně. Pak již zbývá jen pár kroků k východu, ocitnete se přímo před exitem na počátku mapy, takže se nemusíte nikam vracet. Opět jsem našel všechny secrety, takže jsem byl nadmíru spokojen.

    OdpovědětVymazat
  7. E1M5: Subsystem Complex
    Ocitnete se v organicky laděném prostředí se dvěma spínači, můžete se dát dvěma směry, kde se objeví oblasti se stříbrnými kovovými stěnami a poté další šedavé oblasti s kyselinou. Musíte se dopídit ke žlutému klíči, jenž se skrývá za kyselinovou zátokou, dostanete se k němu až pomocí teleportu. Ke žlutým dveřím musíte absolvovat cestu klikatými chodbami. Dalšími dlouhými koridory se probojujete k venkovní oblasti, kde se můžete dát dvěma směry, abyste se proklestili odporem k modrému klíči. Za dveřmi se skrývá potemnělá oblast s další porcí kyseliny, kde se zákeřně spustí drtiče, pokud vstoupíte na zdánlivě bezpečné ostrůvky a musíte se tak proplížit kolem zdí. Rovnou za nosem pak proběhnete k východu, jenž skrývá ještě jednu drobnou léčku s možností pádu do kyselinky. Chyběl mi jeden secret, kdy se mi nepodařilo otevřit stěnu poblíž úvodního výtahu. Mapa má specifický prvek designu, kdy některé oblasti se skrývají za spínači nebo dekorativními objekty, jež zdánlivě nevypadají vůbec jako dvířka.

    OdpovědětVymazat
  8. E1M6: Succubus
    Finální mapa první epizody. Pouhých 65 nepřátel, ale temná atmosféra včetně soundtracku dává tušit, že vás čeká boss fight. Level je kompaktní lehce v arénovém stylu. Sestoupíte po schodech do venkovních oblastí a bojujete s nabíhajícími mutanty, abyste si ozřejmili červené a modré dveře, ke kterým budete muset nalézt přístupové karty. Aktivací spínače se dostanete do temných chodeb obkružujících centrální plochu a zde se dostanete na vyvýšenou chodbu, která skýtá výhled na centrum levelu a najdete zde červený klíč. Musíte ale k němu seskočit na schůdek, na kterém se nachází, což je pak provázeno nateleportováním početných hochů s brokovnicemi. Což je mimochodem poprvé, kdy tento element autor ve hře využívá. Za červenými dveřmi se skrývá modrý klíč, bráněný suitou baronů. Využijete BFG, která se nachází v secretu. Červené dveře skrývají cestu k východu , ale bráněnou kyberdémonem. Naštěstí je zde nemrtelnost, která spolu s BFG tento úkol činí snadným. Perfektní a stylové ukončení první epizody. Mapy jsou zatím přístupné pro běžného Doomem neodkojeného hráče a mladým nováčkům prozradí krásu retro designu.

    OdpovědětVymazat
  9. Mám dohranou první epizodu. Mapy pěkně ctí tradiční design prvního dílu. Je dobře, že mapy mají prvky známé z více map a zároveň přináší i něco nového. Finální mapa přesně držela ducha základní hry, střetnutím se třemi barony a dinální portál. Secret level nebyl problém najít. Po celou dobu byla hratelnost hodně pohodová, téměř neustále jsem měl hodně přes 100životů a armoru. Jediné , co by tomu trochu vytknul je práce s texturami, kdy bylo až přiliš viditelné nenavazování textur zdí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam je i secret level? Koukám na Doom Wiki a nic se o něm nepíše?

      Vymazat
    2. V DTWID jsou vstupy do secret levelů ve stejných mapách, jako v běžném Doomu.

      Vymazat
    3. Jo vlastně, já jsem to blbec vztáhl k tomu PhobosDeimos Anomaly :-D

      Vymazat
  10. Protože jsem první DTWID už dohrál. (komenty přidám později) zkusil jsem i DTWID2
    První mapy opět povedeně vzdávají hold Doomu2 . V druhé mapě jsem nečekaně objevil vstup do tajného levelu33 v jedné místnosti, kdy jsem nahodil zkoušel, zda nějaká zeď neschovává secret a nejednou exit. Zajímavé, že tu není absolutně žádná indicie, že tu secret exit je.
    Map33 hrozná mapa, kde je více než 360 potvor včetně baronů, revenantů, hell knightů, pain elementálů a podobně. Munice je tu tak málo, že jsem byl záhy na suchu za za modrými dveřmi to bylo utrpení, protože jsem na ty hordy prostě nic neměl, takže jsem na ta to vykašlal a vrátil se do mapy 2 a pokračoval regurélním exitem. Celkově se první část se šeti mapama hodně podobá originálu, přičemž přináší jinak stavěné úrovně. Pouze 6 mapa je stavěná v docela jiném stylu. Ani zde nebyl Spiderboss. Zato se nacházel v mapě 7, která se nese v arénovitém boje s Mancubusy a arachnotrony. Kromě toho secret levelu tu je munice spousta a lékáren též. Hratelnost přesně v duchu Dooma2

    OdpovědětVymazat
  11. PhobosDeimos Anomaly
    E2M1: Enter the Layer
    Zatímco první epizoda byla procházkou růžovým sadem, první level druhé poloviny WADu mi dal docela zabrat, než jsem se dopídil ke správnému postupu. Začínáte v lávové jeskyni, před vámi se rozprostírá spalující kyselina a stísněná tmavá zákoutí. Mapa obsahuje 41 mutantů, avšak jedná se o prasátka, vojáčky s brokovnicí a impy, a všchni pěkně pohromadě. Postupně přibudou kakodémoni a pár ztracených duší. Jen s pistolkou jde boj docela špatně, pokud se pustíte do shotgun boys, tak se na vás sesypou nepřátelé z okolí, optimální je zabrousit rychle do komůrky s ochranným oblekem , kulometem a neviditelností, pak jde akce již veseleji. Ale několik pokusů mi trvalo, než jsem na tento postup přišel. Pak již akce rychle odsýpá. Prostředí opět tradičně strohé, ale docela atmosférické. Uvidíme, jestli vyšší obtížnost bude pokračovat.

    E2M2: Carcass Cave
    Pokračujeme v atmosféře předchozího levelu, i když jen se špetkou kyselinky. Stěny jsou doruda zbarvené, zkoumáte labyrint chodeb a místností, abyste se dostali do lávového jezírka, kde na vás čeká žlutý klíč a před vámi se tyčí skaliska, odkud na vás pálí ze skalního okna baron se svými druhy. Pokračujete dále, po cestě aktivujete četné lebkové spínače a dostanete se do skalního dómu, kde na vás v centru čeká další baron, jehož chrání docela početná suita mutantů. Červený klíč vás pustí do poslední části, směřující k teleportu, jenž vás přenese do další skalní oblasti, na niž jste koukali v úvodu, a kde se nachází východ, Mapa plynule odsýpala, nepřátel docela dost, ale obtížnost je již pohodová, našel jsem všechny secrety, takže spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  12. E2M3: Brimstone Keep
    Poměrně propracovaný a zejména v úvodu zajímavě pojatý komplex. Pohybujete se opět v jeskyních, některé sektory jsou odlišně vizuálně pojaté, kupříkladu jeden s dřevěnými stěnami nebo další se zelenými cihlami. Začínáte mezi skalami v úzkých uličkách, brouzdáte se malou chvilku v kyselině, ale naštěstí máte dost ochranných obleků. Dostanete se na otevřenou plochu a po aktivaci tlačítka skalní stěny sjedou a máte před sebou volnou otevřenou plochu. Dáte se dvěma směry, přičemž se vám postupně otvírají cesty a nabíhají další nepřátelé. Postupně se dopídíte ke klíčům, napřed ke žlutému a poté k modrému. Mapa využívá teleportů, jež vás přenášejí do odlišných částí levelu. Akce je tuhá, bojujete s četnými barony a kakodémony, ale najdete plazmovou pušku a docela dost nábojů do raketometu, takže se máte čím bránit. Po použití teleportů se dostáváte do léček, takže se vybavte plazmovkou. Bohužel mi tentokrát unikl secret, navíc jsem neměl zlikvidovány všechny nepřátele, přičemž jeden temný úsek s lebkami se dá snadno přehlédnout. Ale i tak mi některé potvůrky unikly, možná se ukrývaly v secretu. Zajímavá a vcelku náročnější mapa.

    OdpovědětVymazat
  13. E2M4: Skin Deep
    Velice zábavná a dynamicky odsýpající mapa. Kombinuje exteriérová prostranství s explorací chodeb, přičemž je prostředí zaplněno nepřáteli. Potřebujete jediný červený klíč, ovšem musíte se k němu propracovat. Nejdříve musíte zpacifikovat odpor mutantů, kteří se na vás sesypou hned po vstupu na první nádvoří. Podstoupíte pak průzkum chodeb, kam se musíte dostat pomocí výtahů nebo schůdků. Červený klíč je v zamřížované oblasti, kudy se nejprve dostanete chodbou, ale v dalších fázích do této komůrky musíte proskočit oknem. Akce je dynamická, zejména po otevření červených dveří se po aktivaci spínačů otvírají zdi s poměrně dosti velkým počtem protivníků, a to včetně kakodémonů nebo baronů. Ale jejich likvidace není příliš obtížná. Závěrečné prostranství před exitem mi připadalo jako středověké město. Mapa zahrnuje tři secrety, které jsou ovšem pečlivě skryty a podařilo se mi najít regulérní cestou jenom jeden. Ty další až s cheatem pro mapu, přičemž hlavním pokladem je BFG.

    E2M5: Damnation
    Kompaktní mapa odehrávající se zejména v interiérech, s občasnými pohledy na oblohu. V první fázi se vrhnete do průzkumu kamenných chodeb. Zjistíte, že jste blokováni nejen modrými, ale i žlutými dveřmi, jediná cesta k postupu dále spočívá v neohroženém skoku do krvavé kyseliny, kde najdete žlutý klíč. Ten vás dovede k oblasti s dřevěnými stěnami, kde se postupně propracujete k druhému klíči. Modré dveře vás dovedou do exteriéru, kde se povalují sudy, nicméně odpor se vyhrne zejména v bočných chodbách, kde najdete skrývající se exit, takže se žádné explozivní komba nekonala. Mapa mě příliš nebavila, zejména díky tomu, že jste nuceni opakovaně absolvovat cestu kyselinovou říčkou. Ani design mě příliš nepřesvědčil.

    OdpovědětVymazat
  14. S2TWID
    Další mapy reflektují mapy 8-11 s určitými obměnami. Mapa 9 je taková docela experimentální, kdy je třeba mačkat všemožné čudlíky, procházet místnostmi se skrytými teleporty, nebo procházet sály ve tmě či s blikajícími světly. V těchto mapách docela přibyly četnější pasti, jako skryté prostory s potvorami. Jinak ale dobrá hratelnost.

    OdpovědětVymazat
  15. E2M6: Marble Yards (co-authored with Walter Confalonieri (daimon))
    Finální mapa a pro mě docela zklamání, jelikož jsem ji prosvištěl doslova za pár minut. Ocitnete se v zelenavých prostorných chodbách, nepřátelé se na vás vrhají jednotlivě a je jich pouhých 49. Můžete se dát dvěma směry, ale cesty se spojí a nakonec najdete žlutý klíč. Ten se vám bude hodit v kyselinové části, kterou musíte prošmejdit a najít schůdky, které vedou ke žlutým dveřím. Pokračujete v průzkumu krvavých kyselinových zákoutí, až najdete červený klíč, jenž stráží hoši s brokovnicemi. Poté musíte najít cestu k teleportu, jenž vás vyveze zpět na začátek. A dáte se do finální části. První rozlehlejší prostranství s baronem a prasátky je rozcvičkou před soubojem s kyberdémonem, ale ten je dětsky snadný, jelikož poblíž je nesmrtelnost a další nástrahy vás už neočekávají. Malými červenými dvířky se dostanete k východu a je konec. Čekal jsem tedy daleko více, první epizoda končila daleko lépe. A nepomohla ani spolupráce s Walterem Confalonierim.

    OdpovědětVymazat
  16. Zkouším ten NEIS, ale nedaří se mi zprovoznit aby po mapě E1M9 byla E1M0 :( Stále mě to hází do M4 :(

    OdpovědětVymazat
  17. Ultimate Doom the Way id Did:

    E4M1: Into The Grave by Walker Wright (Pavera)
    Oficiální čtvrtá epizoda Doom the Way id Did prozrazuje oproti předchozímu PhoboosDeimos Anomaly jednoznačný kvalitativní posun. A subjektivně jsem měl opravdu podobný pocit, jako bych rozehrál Thy Flesh Consumed z Ultimate Doomu, natolik je architektonický styl podobný. Začínáte v kompaktní a rozlohou nepříliš velké mapě, v dřevěném přístřešku, jenž se rozprostírá nad kyselinovým jezerem a pokračuje skalní chodbou k druhému vyvýšenému dřevěnému objektu. Hned jako první se na vás rozletí kakodémon a později sbírka impů, nicméně autoři si na nás připravili hrátky s teleportováním nepřátel, kteří se různě zjevují tak jak pokračujete dále, což vyžaduje rychlé úhybné manévry. Jakmile vyběhnete nahoru, začnou se po impech teleportovat vojáčci s brokovnicí. Disponujete kulometem, puškou i raketometem hned od začátku. Ještě než sestoupíte dolů do výtahu, jenž sjede, prozkoumejte pomocí obleku prostory v žíravině kolem, abyste našli první secret. Později se sem již nevrátíte. Další postup vede po schůdcích nahoru ke dveřím, kde potřebujete modrý klíč. Ten se nachází ve skalních chodbách směrem doprava. Nechybí zde tradiční secret s proskočením průchozí zdí, abyste se dostali k berserku nahoře na skále. A v závěrečné komůrce na vás vybafne kyberdémon, což mě vedlo k tomu snížit Ultra Violence obtížnost raději na HMP. Tři kakodémoni jsou přece jen přístupnější. Perfektní a náročný rozjezd na úvod.

    OdpovědětVymazat
  18. DTWID1
    Druhá epizoda skvěle evokuje atmosféru druhé epizody, kterou jsem měl hodně rád. První mapa hodně připomínala originální E2M1. Další už kombinovaly prvky celé epizody. Zde hráč dostával zbraně postupně a tuším že ve třetí mapě byly poprvé k dispozici raketomet a plazmovka, avšak hráč si mohl vybrat pouze jednu z nich a druhá se znepřístupnila. V páté mapě vstup do secret levelu bylo obtížné najít. Základem bylo najít všechny secrety, avšak je tu jedna zrada, kdy po získání žlutého klíče je třeba jít spodní cestou. V opačném případě se dveře navždy uzavřou. Tady jsem si nakonec pomohl cheatem. Kdo to může tušit, proto nemám tyhle mechaniky v oblibě.
    Sedmá mapa velice dobře evokovala E2M7. Poměrně spletitá záležitost, kde jsem i chvílemi celkem bloudil, než jsem nalezl potřebné klíče. Finální boj s Cyberdémonem byla už pohodička, zvláště po těch modech, co vznikají dnes.

    OdpovědětVymazat
  19. UDTWID:
    E4M2: Vile Affections by Matt Cibulas (RottKing)
    Druhá mapa se odehrává v potemnělých budovách. Vstoupíte na nádvoří, odkud vedou dveře do chodeb, kterými se proplétáte a hledáte modrý klíč ke dvířkám, jež vás pustí dále do hloubi komplexu. Mapa je nelineární a musíte pečlivě šmejdit, abyste si zpřístupnili výsuvnou plošinu, jež vás pustí k modrému klíči, nacházejícím se na sloupku na centrální ploše. Střídají se chodby a rozlehlejší místnosti, což činí objevování zábavné. Odpor je přiměřený a na třetí obtížnost jsem neměl zásadní problémy, i když jsou boje kontinuální. Oproti první mapě máte více munice, a tak boje odsýpají plynule. Podařilo se mi najít dva secrety, z nichž v jednom je spínač, jež otvírá komůrku s tajným exitem. Bohužel nejste na její polohu upozorněni, a tak její nalezení spočívá do určité míry ve štěstí, jelikož se přítomnost skrytého výklenku příliš odhadnout nedá.

    OdpovědětVymazat
  20. E4M9: Terror by Mike Alfredson (Use3D)
    Velkolepý nářez, zábavný jak po stránce akce, tak i explorace a průzkumu. V prosvětleném exteriéru jste zastaveni mřížemi a žlutými dveřmi, takže se musíte dát boční branou. Zde vás čeká průzkum rozsáhlejších místností a prostor s vodní hladinou, přičemž jste nuceni používat alternativních tras díky bariérám. Permanentně se otvírají stěny s mutanty, takže opět jste zahlceni zábavnou akcí. Cílem mapy je nalezení žlutého klíče, jenž se skrývá v bočním výklenku. Žluté dveře vám otevřou cesty do exteriérů, které stráží početný odpor v čele s barony. Cesta k východu je bráněna bariérou, a tak se musíte vydat ještě do menších žlutých dvířek, abyste si ji odblokovali. Level je velmi čistě a docela reálně designován a mapa je zkrátka skvělá.

    OdpovědětVymazat
  21. UTWID
    E4M3: Earth, Blood and Fire by Chris Bourke (purist)
    Poněkud zapeklitá úroveň, v níž jsem docela dlouho zakysl, než jsem přišel na cestu, jak se dostat k východu. Jde o kamennou základnu, mezi zákoutími chodeb se rozprostírá kyselina. Musíte se do ní neohroženě vrhnout, naštěstí je zde několik ochranných obleků a vypočítané jsou natolik dobře, že vás kyselina prakticky nemusí poranit. Chodbičkami se postupně dostanete ke spínačům, jimiž si aktivujete průchod přes jezero kyseliny a může pokračovat váš průzkum v dalších oblastech. Centrální kyselinová část je strážená barony na stupíncích a ty jsou právě klíčem k nalezení správné cesty. Šmejdil jsem neustále chodbami, aniž bych se nějak posunul, měl jsem červený klíč, a docela dlouho mi trvalo, než jsem přišel, že teleport za červenými dveřmi mě přesunul na stupínek po baronovi a vy se musíte dát směrem dozadu do chodeb a postupně si zpřístupnit oblast, jež vám zůstala skryta. Pak se již uvolní východ a můžete ven. Zůstal mi skrytý jeden secret, nepřišel jsem na to, jak otevřít stěnu, za níž se podle zvuku skrývali impové.

    OdpovědětVymazat
  22. Trochu jsem zjistil až později že v Neis E3M4-E3M5 mají 2 exity, secretová(braný jako normální) a normální(braný jako secretový), jsem vlezl do secretovýho a tím se dá skipnout pak 2 mapy takže jsem to zjistil až po dokončení mapy tak dám M5 a M6 a po M6 je jen secretový tak idclipem exitnu M9 a budu pokračovat dál, ta M9 je stejná jako v tom doom the way I did it. :D Ale pkný je že M6 začíná mapou E1M8 doom :D Vlastně takový o pár let později.

    OdpovědětVymazat
  23. D2TWID
    Městské úrovně jsou stylově velmi podobné originálním mapám, zejména úvodní přístav. Mapa14 se nesla rovněž v duchu originální mapy, zde byla navíc stylizována do knihovny. Map15 se drží kombinace map 13 a 15 v originální hře. Secret exit jsem našel celkem bez problémů. Secret level je tentokrát v duchu Commandera Keena, kde jsem dokonce udělaná venkovní mapa, ze které navštěvujeme jednotlivé lokace, stejně tako v oné 2D plošinovce. Dokonce jsou tu i dvě nové potvůrky a souboj ve finální mapě se čtyřmi barony je třeba vyřešit celkem netradičně ustřelěním řetězu držící velký kvádr. Najít secret exit byl docela oříšek. Bylo třeba najít skytý průchod v první lokaci a pobít všechny potvory v levelu, aby se otevřely dveře s čudlíkem, který spouští most k exitu. Musel jsem se podívat na youtube a na nalezení všech monster použít iddt. V mapě 32 byl hlavní souboj s doplefish, což bylo parádní. Mapy 16-20 sice drží stylu Doom2, ale jsou docela odlišné od originálních map. Dají se zde najít prvky i z poslední desítky. V mapě 20 není překvapivě ani jeden boss. Munice a životů je tu opravdu hodně, takže s velkým dostatkem je hratelnot pohodová.

    OdpovědětVymazat
  24. UTWID
    E4M4: Unclean Spirits by Michael Fraize (Marcaek)
    Naprosto epická a velice náročná mapa. Objevíte se na stupínku nad kyselinovým jezerem, přičemž se jedná o silně zraňující tekutinu, po stranách na dalších výklencích zatím spící mutanti. Jamile seskočíte dolů, začne vřava a sesypou se všichni na vás. Mapa je notně nelineární a čeká vás průzkum řady zákoutí, přičemž kyselina je hlavní omezující faktor, samozřejmě spolu s přívaly nepřátel včetně baronů a kakodémonů, kteří se na vás průběžně hrnou. Pokud se dáte po seskoku dozadu po schodišti, dostanete se na kruhovou cestu obkružující centrální část, můžete se vydat do několika výklenků, ale hlavním cílem je východ bráněný modrými dveřmi. Proto se musíte pustit i na druhou stranu. Navštívit se dají i některé nepovinné úseky, ale mně to nedalo a snažil jsem se o vyčištění všech oblastí. Postupně se vám jednotlivé sektory mapy propojí, ale bohužel nemůžete díky kyselině libovolně pobíhat po mapě a šmejdit. Ochranných obleků mohlo být více. I náročnost celkově stoupla a na HMP jsem měl problémy, Tím spíš, když potkáte pavouka spiderminda - i když jej nemusíte zlikvidovat, docela obtěžuje svou palbou. V mapě najdete i plazmovku, takže porcování protivníků jde o něco snadněji. Bohužel se k ní dostanete až v průběhu explorace mapy a nikoliv hned na začátku, i když se nachází relativně blízko od výchozího bodu.

    OdpovědětVymazat
  25. DTWID1
    Třetí epizoda opět zachovává styl i atmosféru původních map. V šesté mapě jsem cestu do secret levelu musel chvíli hledat, protože cesta do něho spočívá v nalezení 3 secretů. Secret level hodně připomíná E3M6 z původního dooma. Finální souboj s 8 barony v rozlehlé aréně ve tvaru hvězdy, kde okolí tvoří drtiče, bylo s BFG v pohodě, stejně tak samotný Spiderboss.
    Celkově opravu příjemná oddechovka oproti masakrům v některých současných wadech. Potišila i přítomnost nových intermission obrazovek. Atmosféru prvního Dooma mám prostě raději, asi je to tím, že jsem se k němu dostal někdy v mých devíti letech a Doom na mě zpočátku působil strašidelně.

    D2TWID
    Poslední soubor map připomíná mnohé mapy z celé standartní hry, například mapa 22 evokuje trochu mapu 20 z Dooma 2. Mapa 24 je docela hnusná nepříjemná, plná crusherů, zraňujících podlah a ani vizuál za moc nestojí. Zasto je tu souboj se spiderbossem, ale je tu k dispozici nesmrtelnost. Určitě nejslabší mapa wadu. Cyberdémon je v mapě 25 a opět souboj usnadní nesmrtelnost. Malá zajímavost v mapě 27, kde je spiderboss schovaný v secretu, který je ukrytý za exitem. Celkem je to dost megahealthů a megasfer. Map 28 je podobná 24 z originálu a je to opět dost velkej platforming. Map 29 je trochu věrná původní, akorát ke konci není Cyberdémon ale Spiderboss. Závěrečná 30 s Icon of Sin je docela zajímavá, kdy je potřeba sebrat červený klíč a pomocí portálu se dostat na vhodné místo, odkud se dají nastříet rakety přímo do čela hlavní potvory.

    OdpovědětVymazat
  26. UTWID:
    E4M5: Doctrines of Devils by Gifty
    Pátý level má poněkud pomalejší tempo, což mu neubírá na náročnosti. V rozlehlém sále proběhnete cestičkou nad vodní hladinou, přičemž koukáte na zatím nepřístupný východ. Dáte se rovnou za nosem do centrální oblasti, kde se nachází zatím nepřístupný sloupek s teleportem, bezpečná dřevěná podlaha poklesne a můžete se vydat na průzkum okolí více směry. Postupně zkoumáte relativně oddělené samostatné části, v nichž čelíte různým nástrahám. Místnost se sloupky nad kyselinou, jež vyzkouší vaše umění přeskoků, oblast s kyselinou a četnými nepřáteli, nebo oblast s mohutnými výtahy, v jejichž centru se nachází červený klíč. Samozřejmě, i zde žíravina nesmí chybět. Souboje jsou náročné, mnohdy se setkáte tváří v tvář s barony v úzkém prostoru. BFG, jsem používal opravdu hojně a zásoby střeliva se mi notně ztenčily. UTWID je opravdu výzvou a jde zcela v duchu oficiální čtvrté epizody Doomu.

    OdpovědětVymazat
  27. E4M6: Molten Gods by Richard Frei (Tarnsman)
    Další extra tuhá mapa. Kamenná hala skýtá více směrů pohybu. Ale na obě strany vidíte jezera kyseliny, nad nimiž se tyčí labyrint dřevěných zdí, po nichž pobíháte a hledáte správný směr. Nepřátelé se na vás vrhají ze všech stran , na pravou stranu se dostanete ke sloupku, na němž se objeví kyberdémon, kterého je docela obtížné udolat a díky jeho nepříjemné poloze jsem spotřeboval většinu munice do těžkých zbraní ve snaze jej odstranit z dálky. Druhou stranou se dostanete ke žlutým dveřím, k nimž musíte nalézt klíč. Mapa je nelineární, musíte skočit do žíravé tekutiny, přičemž zde najdete spoustu zákoutí, kde se dají najít zbraně nebo vás jen pocuchají protivníci. Cesta k východu vede přes modrý klíč, který leží v kamenné budově, do jejíž útrob se dostanete také z výšky přes římsy. Mapa skýtá pět secretů, díky nalezení automapy se hledaly docela snadno a nejde jen o nějaké komůrky, ale o plnohodnotná zákoutí a oblasti s nepřáteli. Velice zábavná, ale těžká mapa.

    OdpovědětVymazat
  28. UTWID:
    E4M7: Hand of the Heathen by Gus Knezevich (Alfonzo)
    Předposlední level se nese do jisté míry v podobném duchu. Nechybí kyselina a podstatná část mapy se odehrává na jejím podkladě. V úvodu nejprve musíte přeskoky získat kulomet, a směrem na druhou stranu se dopídíte k dvířkám, k nimž je ovšem spínač zablokován modrou bariérou. Ať chcete nebo nechcete, musíte skočit do kyseliny, jelikož zbylé dveře jsou blokovány. Postupným průzkumem a tuhými souboji se dostanete k modrému klíči. Mapa je zajímavě řešena a nechybí průzkum kyseliny nejen po hladině, ale i po tenkých plošinkách. Modrý klíč vám skýtá přístup k bráně vedoucí k exitu, hlídá ho kyberdémon a navíc další teleportující se potvory. Závěrečná část budí dojem Indiana Jonese a cesty za svatým grálem, jen nesmíte přehlédnout spínač, jenž vám otevře bariéru k východu.

    E4M8: An End to Darkness by Xaser
    Velkolepý závěr od mistra designéra - Xasera Acherona. Mapa nabízí nejen tuhou akci a velice rozlehlou plochu, ale také nutnost přemýšlení nad postupem a hledání secretů. Z výchozí místnosti, kde vyzývavě levituje červený klíč, se dáte celkem čtyřmi chodbičkami, které vám postupně zpřístupňují jednotlivé oblasti levelu, Okénky můžete pozorovat exteriéry, kam se musíte propracovat. Aktivujete postupně několik spínačů a postupnými hrátkami s teleporty se dostanete jednak na rozsáhlou vodní plochu, nad níž běháte po cestičkách, a dále do skalnaté oblasti. Také k aréně se dvěma pavouky. Nad vodou se vám postaví dva kyberdémoni a další jsou pak roztroušeni mezi skalami. Navíc se objevuje další skrumáž jiných mutantů z pekla. Boje jsou docela náročné, munice je tak akorát, nepřebývá, ani jsem netrpěl nouzí. Jen mě trochu zarazila cesta k východu, která se na první pohled jeví jako nedostupná, ale nebojte se, projdete přes neviditelnou podlahu, což se nemusí hráč dovtípit. Může dojít k tomu, že zoufalý hráč bude hledat po rozsáhlé mapě a nepříjde na tento fígl. Jinak perfektní práce a důstojná tečka na závěr skvělé epizody.

    OdpovědětVymazat