úterý 3. května 2022

DWmegawad Club CZ - Judgment - květen 2022

Po nepříliš úspěšném výběru minulý měsíc nás tentokrát čeká něco snad zajímavějšího. Auto, kterým je Rayziik, wad připodobňuje k moderní Plutonii. Vývoj probíhající od roku 2013 do roku 2021 slibuje zajímavý pohled na tvůrcův vývoj.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde
 
Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

 

45 komentářů:

  1. Budu se snažit tento měsíc stíhat, i když to možná bude docela problém, můj květen je docela nabitý.

    OdpovědětVymazat
  2. MAP01 - Pit of Fire (2013)
    První mapa je, co se týká počtu nepřátel, teoreticky spíše na rozehřátí, ovšem autor se s námi nemazlí a servíruje nám hned mancubuse, hell knighty i revenanta. Mapa nám přináší nová monstra, v prvním levelu se setkáte s modifikovanými impy a malinkým kakodémonkem. Bojujete výhradně v podzemních jeskyních plných lávy. Po stupíncích nad jezerem žíraviny sestoupíte na sloupek, jenž slouží jako rozcestník, a temnou chodbou doleva proniknete na skalní výstupek, který pečlivě hlídá mancubus. Po aktivaci tlačítka se můžete dát na druhou stranu do další chodby plné mutantů a přes další prostornější sál se přes sloupky proklestíte k východu. Odpor je relativně tuhý, na třetí obtížnost jsem neměl zásadní potíže, ale musíte být stále ve střehu. Podařilo se mi najít všechny secrety, ale raketomet v posledním z nich jsem našel až po eliminaci všech potvor. Ale určitě se bude hodit v další mapě.

    OdpovědětVymazat
  3. Začátek hned vypadá dobře. Nové textury, nové potvory i upravené zbraně. Takto obahacený Doom je vždycky o dost zábavnější.
    MapE101 - Úvod začíná v lávovém prostoru, ktrý obklopuje systém důlních chodeb a spínačů. Už ze začátku se nám staví silnější potvory, jako Mancubusové, revenanti a hellknighti.

    OdpovědětVymazat
  4. MAP02 - Blood Mountain (2013)
    Název levelu dokonale vystihuje prostředí. Začínáte ve skalnaté prohlubni, zaplněné prasátky a po schodech vystoupáte na venkovní plochu, kde se na vás vrhnou impové a dva ptáci Fénixové se střelami revenantů. Napakujete se kulometem a dvojhlavňovou brokovnicí a hned je veseleji. Pronikáte do útrob komplexu s dřevěnými stěnami a krvavými jezery na podlaze, kde na vás čeká několik pastiček, zejména ta úvodní se dvěma zaklínači byla docela zákeřná s nutností reloadu pozice. Pak šmejdíte na dvě strany, abyste našli cestu ke dvěma klíčům. Odpor nepřátel je přiměřený, i když vám dovedou natropit slušnou paseku. Na UV obtížnost to musí být daleko náročnější. Design je docela nelineární, i když bloudění neočekávejte. Jakmile získáte klíče, umožní vám to proniknout k dlouhé chodbě se sloupky plnými nepřátel, kteří se opakovaně teleportují Mapa je atmosférická a hrála se velice dobře. Kromě ohnivých opeřenců vás čekají modifikovaní okřídlení Baroni i vojáci se samopaly. Noví mutanti pěkně osvěžují hratelnost.

    OdpovědětVymazat
  5. MAP03 - Ritual Grounds (2013)
    Ve třetí mapě si určitě povšimnete částečné změny vizuálu, když prostředí jeskyní a skal doplňují stěny z pískovcových cihel, dodávající mapě lehce historický nádech. Po stránce hratelnosti nenastává změna, level je pestrý a musíte šmejdit více směry. Po vyčištění úvodního prostranství se můžete dát více směry. Nalevo vás čeká prostor sestávající z několika místností naplněných nepřáteli pálících na vás z vícero směrů, pokud úspěšně všechny mutanty zpacifikujete, očekává vás modrý klíč. Druhá část mapy je komplikovanější. Rozprostírá se před vámi skalnatá oblast s lávou, kterou můžete obíhat v kruhu, spolu s výtahy, jež vás přenášejí výše na skalní masivy. Poblíž jsou dveře k východu, k nimž však potřebujete druhý klíč. Dostanete se i pod úroveň terénu, kde vás čeká docela velká nálož protivníků. Akce je poměrně tuhá, ale zvládnutelná na HMP. Mapy si drží vysoký kvalitativní standard a noví mutanti i textury jsou osvěžením ve vizuálu i hratelnosti.

    OdpovědětVymazat
  6. MAP04 - Temple of the Lost (2015)
    Čtvrtý level pokračuje v tendu předchozí mapy. Pod klenbou sloupoví chrámu se kocháte krvavými jezery obklopenými skalisky, leč jediná cesta vede branou do útrob chrámu, v němž design pokračuje v zavedeném větveném trendu i vizuálu první epizody. Hledáte klíče a zkoumáte labyrinty chodeb a skalních sálů, průběh je opět nelineární, avšak snadno uchopitelný a pátrání jde jako na drátkách. Odpor nepřátel je akceptovatelný a přiměřeně obtížný, zajímavostí je několik žlutých dveří, z nichž poslední vám slouží jako zpětná vstupenka do areálu mapy. Finální oblast je tvořena chrámovým sálem, v němž se vám postaví miniboss, původem z Heretica či Hexenu, pokud se nepletu. Dá se naštěstí eliminovat několika střelami raket, takže mi před východem nečinil zvláštních potíží.

    MAP05 - Incised Path (2015)
    Nastává změna v herním stylu a zažijete docela výraznou řežbu se 170 nepřáteli v arénovvém prostředí. Již úvod mapy vám dá zabrat, jelikož v budově se zamřížovanými celami se proti vám rozběhne několik zaklínačů a opravdu nevím, jak bych si s nimi poradil s pistol startem. Naštěstí jsem si přinesl výzbroj z předchozí mapy, takže po nalezení správné taktiky jsem mágy vyřídil. Jakmile si otevřete cestu ven, objevíte se mezi lávovými skalisky v širokém exteriéru obklopujícím centrální budovu, kde se na vás vrhnou doposud zevlující mutanti v hojném počtu i složení. Po jejich průběžné eliminaci nastává fáze chodeb, v níž najdete druhý klíč, jenž brání sada dalších zplozenců z pekla, včetně baronů s křídly. Tuto fázi jsem zvládl hladce a na závěr vás čeká komplexní aréna, v níž vás nepřátelé postřelují nejen z výšky, ale hlavně se na vás vrhnou na otevřeném prostranství. Postupně aktivujete tlačítka, abyste si zpřístupnili cestu výš, kde si to vyřídíte se zbytkem osazenstva. Velice povedená a zábavná mapa.

    OdpovědětVymazat
  7. MAP06 - The Stronghold (2013)
    Poslední úroveň první epizody. Stojíte před branami majestátní pevnosti, jež je perfektně esteticky zpracovaná. Výtahem vyjedete nahoru a čeká vás první střetnutí s mutanty, zatím na rozehřátí. Nejste zde sami, po váš bok se postaví roztomilý pejsek, jenž však příliš dlouho ve víru boje nevydrží. Škoda, spolehlivý mazlíček po boku by byl vzpruhou v lítých bojích. Před vámi je výtah vedoucí na vrchol pevnosti, ale k uvolnění mříží potřebujete červený a modrý klíč. Musíte se dát na dvě strany, kde se vám postaví záplava mutantů všeho druhu a není jednoduché je zpacifikovat. Ale ten pravý vrchol vás čeká nahoře, kde nastane ta pravá mela. Dva kyberdémoni, v rychlém sledu následováni nateleportovanými potvoráky včetně dvou zaklínačů mě stálo několik reloadů pozice. Ale vše se v dobré obrátilo a hbitým manévrováním se mi finální souboj podařilo zvládnout.

    MAP07 - Arcanaeum (2013)
    Druhou epizodu začínáte pouze s puškou, jež nahrazuje pistoli. Ocitáte se v dokonale symetricky zpracované knihovně plné regálů s fascikly knih. Na prostranství před vámi je skrumáž prasátek a mancubusů a nezbývá vvám nic jiného, než po schodech uniknout nahoru, kde se ve čtyřech vyvýšených místnostech napakujete zbraněmi a najdete první klíč. Postupně pižláte nepřátele promenádující se všude kolem, ale vaše cesta povede dolů do dalšího sálu plného knih, kde najdete cestu ke žlutému klíči. Autor přidal další nové protivníky, zákeřného ducha a vojáčka s dvouhlavňovou brokovnicí. Po sebrání žlutého a červeného klíče na vás čeká ještě souboj se zaklínačem, ale ten se mi podařilo zvládnout bez ztráty kytičky a můžete k východu.

    OdpovědětVymazat
  8. E102 - Musel jsem vyřešit technické obtíže, kdy mi hra v téhle mapě spadla. Je třeba mít novější verzi GZdoomu. Takže jsem si dal první mapu po druhé a mám pocit, že i útoky nepřátel fungují tak jak mají. Druhá mapa začíná docela zostra, kdy na úvodním prostranství se nám postaví mnoho potvor a dokonce i noví létající ohnivci co střílí revenantí rakety, z čehož nemám tolik radost, ale zase toho tolik nevydrží. Následuje prostor, kde se zhasne a postupně se teleportují 2 archvilové, což je teda pěkná sviňárna, kdy nejsou vůbec vidět a možnosti schovat jsou také značně ztížené. Doufám, že podobných pastí tam nebude přehršel. Obtížnost na druhou mapu je dost vysoká, silných potvor je tu dost. 4 Achvilové a dokonce upravení a skvěle vypadající baroni. Mapa temného pekelného chrámu vypadá opravdu výborně.
    E103 - Jeskyní komplex s několika chrámy a především i lávou. Vizuál je tu opět parádní. 170 potvor ale obtížnostně mi to přišlo hratelnější.
    E104 - Styl map pěkně navazuje, opět se nacházíme ve skryté svatyni v jeskyních. Přibyl i plazmový voják a v trůnním sále další létavec. Bestiář obohacen i novými kousky. S municí mi to v téhle mapě vyšlo dostava jen tak tak. Odešel jsem s 1 raketou. Secrety se mi to moc nedaří hledat, je to spíš 1-2 v mapě.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP08 - Rotting Garden (2013) (secret)
    Atmosférická mapa, nabízející cihlové zdi porostlé mechem a rostlinstvem spolu s efektními zamlženými pohledy do zatím nepřístupných místností. Jdete rovnou za nosem dlouhou chodbou a pacifikujete odpor protivníků, kteří vám kříží cestu. Po aktivaci tlačítka se vám otevře rozsáhlá plocha plná arachnotronů, kde najdete první klíč. V mapě prim hraje plazmovka, do níž máte nejvíce střeliva, takže se vám odpor mutantů likviduje radostněji, než pokud byste je měli ničit klasickými zbraněmi. Po zisku prvního klíče se vám nabídnou další oblasti mapy v jednotném vizuálním designu. Nepřátel je poměrně málo, ale jejich strategické umístění vám může postup docela znepříjemnit. Postupně se dostanete do uzavřenějších oblasti, kde se na vás vrhají mutanti tváří v tvář a musíte reagovat rychlým manévrováním. Postupně za pomoci teleportů se vám otevře cesta k východu. Bohužel jsem minul secret vedoucí k tajnému východu, nepřišel jsem na to, jak otevřít blokované dveře, ale pomohl jsem si no clipem, abych nenarušoval kontinuitu megawadu.

    MAP34 - Circle of Druids (2021)
    Tajný level nabízí výlet do přírody. Zaměřuje se výhradně na akci a má jednoduchý layout.V úvodní otevřené části se pohybujete mezi záplavou listnatých stromů, leč bohužel se nemůžete kochat, ale absolvujete četná střetnutí s nepřáteli valícími se na vás. Další přívaly se objevují po aktivaci spínačů. Cesta vvede rovvnou za nosem k magickému kruhu. Zde vás čeká opravdu náročná skrumáž slaughter festového charakteru, kde se objeví nová modifikace barona. Další potvůrka s drápy je známá z projektů Realms 667. Jednoduchá, ale zábavná úroveň.

    OdpovědětVymazat
  10. MAP09 - Hanging Death (2015)
    Mapa svým vizuálem navazuje na tu předchozí regulérní. Tedy zelenavě zbarvené textury stěn, stejně kolorovaná jezírka kyseliny, kam naštěstí nemusíte padat, přímočaré chodby. Z úvodní oblasti se můžete dát na dvě strany, přičemž procházíte přímými chodbami a zákoutími a plynule kosíte odpor příšer. Jedna strana je komplexnější, druhá přímočará a krátká. Občas se dostanete ke kyselinovým jámám, přes které přeskočíte pomocí sloupů. Stupně ke druhé podobné oblasti aktivujete až později pomocí spínače. Postupně aktivujete tlačítka a sbíráte klíče k východu, k němuž je nutné mít všechny tři. Mapa je dynamická a rychlá, přímočará , ačkoliv naleznete určité změny směru, orientace je perfektní. na závěr první oblasti se vám postaví dokonce kyberdémon, ale munice do plazmovky je docela dost, takže nedělal sebemenší problém.

    MAP10 - Cenotaph (2014)
    Na úvod se můžete rozhlédnout kolem na skaliska a krvavé jezero, ale vaším cílem je temný a notně atmosférický chrám a jeho chodby a prostranství. Odpor je zprvu mírný na rozehřátí, ale postupně začne nepřátel přibývat. Musíte se dopídit ke třem klíčům postupnou explorací jednotlivých oblastí mapy. Boje jsou docela obtížné, průzkum naopak jasný, jelikož mapa není příliš komplikovaná a komplex sestává s četných dveří a místností za nimi. Na konci u posledního žlutého klíče vás čeká poslední skrumáž, což vede k otevření prostor v dosud vyčištěných oblastech, kde na vás čekají baroni a arachnotroni. Ale to není vše a teleport k exitu vás přemístí k pyramidě, na jejímž vrcholu trůní kyberdémon a kolem vás na poměrně těsném prostoru další mutanti v hojném počtu, Ale i toto střetnutí se dalo zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  11. Mám vyhodit wad do koše nebo mám? Už asi po několikatý schytávám erorr, hraju na nejnovějším gzdoomu, co tu mám. Teď mě sere mapaa 34 kvůli tomu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to házelo chynu hned v druhé mapě. GZDoom 4.3.3. jsem nahradil 4.7.1 a zatím v pohodě. Žádné warningi mě na začátku při nabíhání nevyskakují. Uvidím až se tam dostanu. Zatím jsem sehrál jen 1. epizodu.

      Vymazat
    2. Hraji GZ Doom 4.70 a zcela bez obtíží

      Vymazat
    3. Tak zkouším tu nejnovější a save jsou kompabilitní, jen jsem si upravil nastavení a zatím v pohodě. :D Já dlouho nehrál na GZDOOMU právě.

      Vymazat
    4. E:a mapu 34 jsem zkusil pak znova v tý starší včera a normálně to šlo a žádný error vyjímečně.

      Vymazat
    5. Tak mapa 34 sehrána, i když mi GZDoom taky jednou spadl ve finální mapě.

      Vymazat
  12. E105 - Na začáteku se nacházíme v bludišti s achvili. S jednou raketou prostě paráda, takže utíkat po mapě a mačkat čudlíky, než se dostaneme k munici. Archvilové se potom teleportují kamsi do mapy a nás čeká několik sice náročných, ale zábavných arénovytých soubojů. Je tu konečně plazmovka a dostatek nábojů. Mapa byla zatím pro mě nejzábavnější. Vizuál parádní dva paláce v kulisách ohnivých jeskyň.
    E106 - Finální level první epizody se odehrává v citadele uprostřed nekonečných lávových plání kde nás čeká několik náročných soubou s hordami silnějších nepřátel. Postupně se probijíme arénami ke dvoum klíčům, abychom se dostali na vrchol věže, kde čeká finální souboj se dvěmi cyberdémony a hordou dalších potvor. Souboje byly sice náročné ale zábavné, žádné svinárny, jen to někde vyžadovalo více pokusů. Munice i životů dostatek.
    První epizoda díky oživenému vizuálu, lehce upravených zbraní a především hodně předělaným bestiářem, mě navnadila do dalšího hraní. Po dvou slabých měsících opět pěkný wad, který zcela jistě dohraju, i když poslední dobou se mi nějak nedostává času.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP11 - Shrine to Madness (2013)
    Poslední mapa druhé epizody je poměrně originální, i když docela nepříjemná. Nabízí jednak boss fight, ale zároveň poměrně tuhé, i když relativně komorní souboje, jelikož na 3. obtížnost je před vámi pouhých 28 protivníků. Pohybujete se v rozsáhlých sálech v dřevěných texturách, později i ve skalnatých lokacích. V rukou máte zprvu pouze základní pušku a raketomet. Postaví se vám jednak několik příšer s drápy pohybující se teleportací, a několik pain elementálů. Postupně se pomocí tlačítek dostanete ke klíčům a získáte kulomet a v poslední, zprvu prázdné oblasti získáte i plazmovku. Budete ji potřebovat, jelikož na sloupu v centru se objeví modifikovaný spider mastermind, zde pod názvem Spider demolisher, jenž kromě kulometu disponuje také rakety kyberdémona. S pomocí četných nábojů do raketometu se vám jej dříve nebo později podaří udolat, dokonce před východem najdete ještě BFG, která jde sebrat ještě přes bossem. Docela originální pojetí mapy, i když při soubojích s protivnými pain elementaly s raketometem jsem skřípal zuby.

    MAP12 - Chemistry (2015)
    Začíná třetí epizoda, nejspíše tech based orientované mapy a kupodivu si nesete dále vybavení z předchozího levelu, takže jsou souboje poměrně jednodušší, než kdybyste začínali s pistol startem. Zpacifikujete odpor několika impů na můstku nad kyselinou a výtahem sjedete do útrob základny, zřejmě chemické továrny. Musíte se dát volitelně dvěma směry, kde v otevřených arénách bojujete s mutanty různých druhů a složení, abyste se dostali ke tlačítkům, jež vás posunou směrem k východu. Otevře se vám blokovaná stěna vedoucí do dalšího sektoru, kde najdete BFG.Poté na vás vybafne kyberdémon, ale pomocí BFG jej hravě zpacifikujete, navíc je zde sloupek, za který se schováte. Poslední částí je kanalizační prostor, kde se vám po sebrání červeného klíče kromě kulometčíků a nálože impů vyjeví záplava dalších mutantů a zaklínač, a také již zmíněný miniboss v podobě modifikovaného barona. Mapa je akční a pokud jedete kampaň, nebudete mít výrazné potíže.

    OdpovědětVymazat
  14. E2M1 - Druhá epizoda začíná docela zostra. V pěkné symetricky zpracované knihovně nás čekají pinky a mancubusové. Po jejijich likvidaci přijdou další hordy nepřátel, jako arachnotroni a objeví se zde i zcela nový démon. Chrakterem bojů mě to lehce připomnělo sedmou mapu z Doom2. K dispozici jsou tu téměř všechny zbraně i bonusy, takže mapa má spád. V další části knihovy potkáme i nový typ zombie vojáka. Bestiář už je celkem solidně rozšířený. Zajímavá je tu i hudba, která mi připomíná snad něco od Arch Enemy. Jsem si jistý, že tenhle song jsem už někde slyšel. Možná jsem už při výběru midi do mého Heretic a snad někdy realizovaného modu do dooma. Ještě taková perlička, démon pálící Mancubosové plameny má zvuky z Diabla1.
    E2M2 - Graficky pěkná mapa odehrávající se v kanalizační síti. Celé to má díky novým texturám pěknou atmosféru. Obtížnost byla OK, i když některé těsné arénovité souboje byly náročnější. Líbí se mi tu dostatek nábojů do plazmy, taže to má spád a není to třeba stále pišlat dvouhlavňovou brokovnicí, jako v jiných modech. Hledání secret levelu mi docela trvalo. Klíčem jsou zelené pochodně. Ovšem finta je v tom, že z prostoru za vodopádem se za loučí u začátku otevře přepážka, která otevře skrytý spínač, do kterého je třeba střelit a rychle se vydat k další louči se spínečem a tak je třeba oběhnout v rychlém sledu všechny v mapě. Je třeba rychlý pohyb. Následně se otevře teleport do skytého prostoru se spínačem a čeká nás ještě několik soubojů s Achvili a další hvětí. K megasféře jsem se vůbec nedostal. Obecně v tomto modů se secrety hledají těžce. Najdu tak 0-1 a když se zadaří tak 2.

    OdpovědětVymazat
  15. MAP13 - Combustion (2014)
    V této mapě, stylově datované na pátek třináctého, vás čeká zápach spáleniny v podobě všudypřítomných ohňů, pecí a žhavé kyseliny. Pohybujete se nejprve v koridorech, kde likvidujete odpor přítomných protivníků, zprvu vcelku snadno na rozehřátí, abyste se dostali do podzemních chodeb. V jednotném vizuálním stylu ničíte záplavy impů a hell knightů, kteří vám nedají nic zadarmo. Dole se nachází i východ, na který jsem zapomněl a později tápal, nevěda, kudy se dát. Postupně vyjedete nahoru a získáte klíč a také kulomet. Ale zpět do úvodní lokace se dostanete až posledním výtahem, což vyvolá invazi dvou zaklínačů. Musíte být rychlí, jelikož vám oživí již zpacifikované nepřátele. V další fázi si modrým klíčem otevřete rozsáhlý sál, v němž se na vás vrhne záplava nepřátel a budete mít co dělat, abyste je dostali pod kontrolu. Ve finále se teleportem dostanete do poslední fáze, v níž se postavíte modifikovaným baronům, a pak vám již nic nebrání sjet si do podzemí a otevřít východ.

    MAP14 - Metallosis (2013)
    Perfektní úroveň v industriálním prostředí. Pohybujete se v otevřených prostranstvích, pokaždé obklopeni hordami nepřátel. Akce je pestrá díky opravdu pestrému spektru nových protivníků, takže se nenudíte. Postupně zkoumáte jednotlivé úseky, jež jsou propojeny kyselinovými kanály, neustále narážíte na nové přívaly mutantlů. Akce je kontinuální a zábavná bez zbytečné frustrace, i když se proti vám staví minibossové a také kyberdémon. Cílem je nalezení žlutého klíče, který vás pustí do posledního sálu, v němž vás čeká modrý klíč, jenž vám zpřístupní východ. Jednotlivé oblasti jsou propojeny, nebloudíte, dokonce se mi podařilo najít všechny secrety. Velká spokojenost. Jedinou výtku mám k absenci berserku, který by se hodil proti četným prasatům, ale možná to byl designový záměr.

    OdpovědětVymazat
  16. MAP15 - Dawn of the Machine (2016) (secret)
    Prostředí plynule navazuje na design předchozí mapy, přičemž je ovšem kompaktnější a nepřáítel je méně. I tak vám zatápějí bohatě. V úvodu balancujete po cestičce nad kyselinou a bojujete s barony a arachnotrony. Postupně si aktivací tlačítka otvíráte další zákoutí, abyste se potkali s dalšími nepřáteli. Poté, co takto dvakrát aktivujete spímač, se vám zpřístupní další oblast, kde získáte modrý klíč. Musíte přitom na stísněném prostoru bojovat s četnými okřídlenými barony. Finální sektor je rozsáhlou plochou s pohyblivými stěnami, kde na vás čeká arachnofobie - arachnotroni spolu s pavoučím bossem. Ale to není vše, máte pak na výběr - cesta k východu nebo poměrně obtížná výzva, kdy se vydáte pro modrý klíč ve velmi originální aréně tvořené četnými sudy a kyselinou. Klíč se na vás směje na druhé straně sálu, ovšem po jeho sebrání se na druhé straně objeví dva kyberdémoni a kombinace jejich raket a sudů je smrtící. Přátelé, nedal jsem to, až s použítím cheatu. Ale dostal jsem se do tajného levelu. Uvidíme, co nás čeká.

    OdpovědětVymazat
  17. MAP31 - The Shaman's Grove (2021) (secret)
    Nastává změna prostředí, objevíte se mezi skalisky a jezery růžové kyseljny, začínáte překvapivě s pistol startem a ačkoliv se v šamanově doupěti nachází jenom 60 nepřátel, dají vám notně zabrat. Také díky relativně malému množství munice. Mapa je kompaktní, běháte v podstatě v kruhu kolem centrální budovy, na konci jsou dvoje dveře, jedny žluté vám otevřou východ, ty červené vám slouží jako vstup do tajné mapy, ale musíte si jej vybojovat. Každá akce totiž s sebou nese nálož mutantů a munice je opravdu málo Hned po eliminaci impů vás čeká kyberdémon, kterého jsem víceméně celou dobu obíhal, ale hlavní boss se objevil ve skalní jeskyni, kde na vás čeká modifikovaný stříbrný zaklínač, se kterým jsem měl velké problémy. Klíče se jinak nachází schované v rozích kyselinového jezera kolem hradeb, takže se dají snadno přehlédnout, ale jako secret se nepočítají. Líbí se mi, že vstupy do secretů se nemusí složitě hledat, ale je na hráči, ať si vybere svou cestu. Další mapa je slaughter fest, tak jsem zvědav, s čím nás autor překvapí. Zatím je megawad perfektní.

    OdpovědětVymazat
  18. E2MS - Mapa se odehrává v lese, což je otevřené prostranství s poměrně početným osazesntvem nepřátel. Nepříjemné je zejména ostřelování od impů a Mancubusu s poza lesů. Je tu docela četné teleportování silnějších nepřátel do menších oblastí. Oranžový teleport nás přenese do celkem malého prostoru s cyberdémonem a nekolika cacodémony, kde je však i BGF. Finální souboj je hodně obtížný zejména díky mnoství potvor a revenantů, před jejichž střelami se zde dá jen omezeně schovat. Je tu i nový typ mnohem silnějšícho Barona jako finální boss.
    E2M3 - Třetí regulérní úroveň pokračuje stylově, jako předchozí. Kanalizacemi pokračujeme dále. Stylem je mapa hodně podobné předhcozí. Je zde opět nekolik arénovitých soubojů, ale je to tu zvládnutelné.

    OdpovědětVymazat
  19. E2M4 - Parádní mapa s velmi pěkným vizuálem, kde se procházíme síněmi potemnělého krvavého chrámu. Sály jsou si trochu podobné, ale působivé. Potvor je tu hodně, ale díky dostatku munice a BFG ze secret levelu bylo 210 potvor v pohodě. Finální arénka s Cyberdémonem a hromadou potvor na ochoze byla rovněž v pohodě. Za mě příjemně hratelná mapa. Bez BFG by to však bylo mnohem náročnější.
    E2M5 - Zde se začíná jen se základní zbraní, ale je hned k sebrání raketomet. Ovšem mapa s 35 potvorami je naplněna monstry, na které je raketomet suveréně nejhorší zbraní, jako je painelemental s lost souly. Je tu ještě nějaké teleportovací potvůrka, takže se zde víc zraní a zabíjí sám hráč. Docela podivný experiment, který mi nepřijde nijak extra zábavný. Celá svatyně jako taková však vypadá pěkně. Na závěr je tu souboj s bossem Spiderdemolisher, což je kombinace standartního spiderbosse s cyberdémonem, kterého jsem už zahlédl na realm667. Konečně to někdo využil. Dá se tu však dobře krýt za sloupy.
    E3M1 - Do třetí epizody si překvapivě neseme inventář z minulé mapy. Je výhoda mít hned BFG. Dostáváme se do technických komplexů a první mpa se nachází v chemičce stylově obklopené kyselinou. Zbraně se tu i tak dají najít všechny, včetně motorovky a BFG, které je následně potřeba na cyberdémona. Také se tu nově oběvují silnějí verze baronů známé ze secret levelu.
    E3M2 - Vizuálně zajímavá mapa jakési ocelárny plné ohňů a lávy. 230 potvor. Mapa se příjemně hrála. Velký souboj za modrými dveřmi byl velmi zábavný a uspokojivý. Za pozornost stojí i hudba v trochu metalovém stylu.
    E3M3 - Rozlehlý industiální komplex s otevřenými prostranstvími, kde se dalo dobře při bojích manévrovat. Velké arény byly také propojeny soustavami kyselinových tunelů. Potvor zde bylo 265 a ke konci nás čekal zástup snad 8mi baronů a následně další šestka těch velmi silných baronů. Některá místa měla trochu povahu slaugterfestů avšak nic, co by se nedalo zvládnout.

    OdpovědětVymazat
  20. E3M4 - Závěrečná mapa třetí epizody stylově navazuje na předchozí. Nacházíme podzemní části výrobního komplexu. Potvor je zde sice jen 70, ale jsou to převěžně ty silnější. Už začátek není zcela nejjednodušší, především nutnosti se pohybovat po plošinkách nebo po kyselině a uhýbat revenantím střelám. V temném průchodu u BFG čeká pečetný zástup baronů, což ve stésněném a navíc celkem temném prostoru je výzva i sBFG. Následoval další prostor s několika arachnotrony a taky s dalším typem Spiderbosse, tentokrát s BFG! Zde bylo dobré využít oblíbenou mechaniku poštvání potvor prosti sobě, zatímco jsem bosse pěkně z boku zlikvidoval. Pak už stačí jít buď přímo do exitu nebo postraním teleportem dojít k žlutémů klíči, který otevírá secret exit. Právě tento souboj se dvěma cyberdémony u žlutého klíče, který otevíral průchod do secret levelu je teda pěkně těžký. Velký prostor je zaplněn kyselinou a jezdícími pásy s výbušnými sudy. I na ostrůvkách se neustále obnovují. Prakticky tu není místo kam se před explozemi schovat. Musel jsem rychle proběhnout skoro až k bossům a z blískosti pálit z BFG a úhýbat střelám. Bylo to na několik pokusů, ale povedlo se. Tím končila 3. epizoda.
    E4S1 - Začínáme opět se základní flintou. Prostředí se změnilo a nacházíme se nyní ve skaliscích s růžovou vodou. V tomto levelu se dostáváme do chrámu uprostřed systému skalisek a jeskyní. Už od začátku jsou zde i silnější monstra včetně cyberdémona. Z počátku je nutné ho obejít. V jedné části se objeví nový typ archvila, který kromě základního útoku střílí ještě silné střely a spawnuje nepřátele jako Icon of sin. Sám vydrží rovněž hodně, padlo na něj 200 nábojů do plazmovky. Jsem zvědav, jak moc se bude ve hře objevovat. Po získání žluté lebky je možné odejít exitem, nebo se vrátit na začátek a kativací spínače si zpřístupnit červenou lebku otevírající cestu do dalšího secret levelu.

    OdpovědětVymazat
  21. E4S2 - 2 secret level se odehrává v rozlehlém paláci na ostravě uprostřed lávových polí. Vizuál ok, ale to je asi tak všecho dobré na této mapě. Jakmile se dostaneme ke žluté lebce nastává totální holokaust. Celou mapu záhy zaplaví neskutečné hordy všemožných nepřátel. Munice sice dost, ale přišlo mi že je tu málo životů. Pár velkých lékáren pár megahealthů a to je asi vše. Přitom se v boji stačí zastavit, nebo jen se špatně pohnout a hráč ztratí bežně 50, 80 nebo prostě rovnou zemře. Nepříjemní jsou tu zejména revenanti a ty jejich otravné naváděcí střely, archvilové co všechno furt oživujou, painelementálové, kteří neustále zaspamovávají mapu lostsouly, kteří jsou opravdu jako obtížněj hmyz. Takže se s toho záhy stal save/load maraton. Nevím jak ostatní, ale mě tento typ map nepřipadá vůbec zábavný. Tady by hráč potřeboval výrazně více životů, dostatek možností se léčit, ale hodily by se i nové účinné zbraně. Za mě příšerná frustrující nehratelná mapa, která je naprosto mimo balanc oproti obtížnosti celého wadu. Nevím co je zábavného na mapě kde hráč neustále umírá. Tyhle slaugterfesty budu přístě hrát jedině s IDDQD.
    E4M1 - Úvodní mapa čtvrté epizody má stejný vizuál jako secret level po konci třetí epizody. Potvor sotva 60, kdy se střídají slabší i silnější. Trochu výzva je finální část po aktivaci červeného spínače, kdy se teleportuje slušná horda včetně 2 archvilů a úplně před exiten jsou další 4 archvilové. Díky výzbroji z předchozí mapy to nebyl problém. Hratelnost nádherně příjemná. Po předchozí secret mapě tahle působila jako balzám na duši. Také jsem si všim, že je zde využíván efekt lineportal, kdy hráč plynule přejde do podzemní části.
    E4M2 - Prostředí se trochu mění a čeká nás cesta do rozsáhlé pekelné hrobky, při níž se musíme probít přes 350 potvor. Vizuál je opravdu parádní a působivý. Ohně, chrámy, arkády, ochozy, krvavé řeky, no prostě paráda. Základem je centrální prostor, odkud vedou barevné teleporty k jednotlivým klčům. Dokonce je tu i síň, kde je na zemi symbol slayera z doom eternal. Mapa má v některých částech styl slaugterfestu, ale je to hratelné. Narazíme zde také na několik náročných pasáží, jako třeba u červeného klíče, ale je to zvládnutelné. Za mě jedna z nejlepších úrovní.

    OdpovědětVymazat
  22. E4M3 - Působivá temná svatyně v lávových polích. Procházíme se zde temnými chodbami, velkými síněmi, občas nahlédneme i ven na ochozy a hradby. Převládá tu temnota, černá a červená barva. Další parádní design. Potvor je tu o poznání méně a hratelnost je opět příjemná. Po nalezení všech klíčů se dostaneme do finální síně, kde nás čeká větší souboj a cyberdémon.
    E4M4 - Palác na pobřeží lávové pláně. Hned úvod vypadá naprosto parádně. Stylově mapa navazuje na předchozí. Procházíme opět síněmi, temnými sály, ochozy, kobky, věznice a podobně. Parádní vizuál a 350 potvor. Přičemž tempo je příjemné. Najdou se sice arény, kdy je třeba nejdřívě zjisti, co se tam všechno nateleportuje a následně poté zvolit strategii. Na konci u modrého klíče nás čeká velký souboj v aréně, která je také z velké části v lávě, která dává poměrně velký damage, takže prostoru je omezeně. Začně to nejprve zlehka, pinky, následně impové a nakonec hell knighti a objeví se další Spiderboss. Další parádní mapa. I hudba je zde dobrá.

    OdpovědětVymazat
  23. MAP32 - Walk With Me in Hell (2021)
    Pokud nechcete být zbytečně frustrováni, zvolte si v předchozím levelu klidnější cestu a nehledejte tajný východ. V jinak perfektně designované mapě totiž potkáte více než 1500 mutantů a jak jste varováni v popisku, jedná se o čistokrevný slaughterfest. Jamile vyčistíte centrální kamennou budovu, ocitnete se na volné ploše komplexu, jenž se rozprostírá nad hladinou krvavého moře. Musíte se dát třemi směry, abyste se dostali ke klíčům, které vám zpřístupní bariéry chránící východ. Zatím se vyvarujte aréně s pohybujícími se sloupky s health sférami, zde budou boje nejtužší a volte cestu postraními užšími koridory. Za chvíli se rozpoutá mela a od bojů si příliš neoddychnete, navíc když sebrání každého klíče spustí další záplavy mutantů navíc i tam, kde jste již prostory vyčistili. A závěrečný masakr nabíhá ve čtyřech vlnách, tak jak aktivujete tlačítka. Po sebrání posledního klíče můžete sice utéct k exitu, ovšem bariéry se spouští relativně pomalu, a tak musíte čelit mutantům, kteří vás mezitím doběhnou. Přiznám se, že jsem nakonec volil cestu cheatu i z časových důvodů, neboť porcování tolika potvor zabralo hodně času a souboje jsem příliš nedával. Pro masochisty bude ale 31. úroveň skvělá.

    MAP16 - Harlequin Vale (2017)
    Relaxační kratičká mapa na odpočjnek, i když v některých fázích vám také dokáže zatopit. Pokud nesete ale arzenál z předchozích bojů, nebudete mít problém. Designově navazuje na šamanův brloh v 31. levelu. Skaliska kolem a růžová voda a liány visící ze skalisek. V úvodu snadno zvládnete nápor seběhnuvších se potvor a pokud se dáte doprava, najdete zde kulomet a mega armor. V prostorách za dveřmi se probojujete pro červený klíč. Spínač je v aréně ohraničené skalami a po aktivaci spínače se spustí nápor teleportujících se revenantů a také prasátek včetně dvou zaklínačů. Pak se zdá, že už bude klid, po schodišti sestoupíte do podzemí, kde na vás ovšem vybafnou tři zaklínači najednou, takže bez silnějších zbraní nastane problém. Po jejich eliminaci pak vystoupáte nahoru a proskáčete se k východu.

    MAP17 - The Slayer's Tomb (2017)
    Zajímavý level, poměrně rozlehlý a velmi propracovaný, jenž nabízí krásu architektury i tuhé souboje. Po úvodním rozehřátí mezi skalami postoupíte do koridoru, kde záplava raket budí očekávání tuhých soubojů. A opravdu, vyhrne se proti vám záplava prasat a kakodémonů. A můžete se dostat do útrob chrámu. Vlevo spolu s kyberdémonem a barony vás čeká v sále modrý spínač, který ovšem bez klíče je vám k ničemu. Vpravo vidíte nesmrtelnost a tři tlačítka, ke kterým se dostanete na závěr. V rozlehlém otevřeném prostranství s věží najdete čtyři teleporty, jež vás postupně přenášejí do jednotlivých částí komplexu, kde sbíráte klíče a bojujete se záplavou pestrých směsic nepřátel. Jakmile najdete poslední klíč, můžete využít poslední teleport, jenž vás přenese na sloupek s nesmrtelností a po aktivaci tlačítek si to v pohodě před východem rozdáte se zbylými protivníky. Pěkná a zdařilá, i když místy trochu tuhá úroveň.

    OdpovědětVymazat
  24. MAP18 - Forgotten Abbey (2013)
    Název zapomenuté opatství dokonale vystihuje prostředí. Bojujete v tmavých kamenných chodbách prokládaných krvavými hladinami kyseliny. Akce se odehrává v interiéru, i když se podíváte i ven z tmavých kobek do venkovních prostor, ovšem z chrámu se nedostanete díky kyselině kolem. Vaše cesta vede zákoutími opatství za červeným klíčem a je provázena hemžením nepřátel, buď po jednom nebo v nateleportovaných skupinách. Po zisku červeného klíče se vydáte prvními dveřmi za žlutým klíčem, jenž vyzývavě svítí v rohu místnosti a dalšími dvěma červenými dveřmi se dopídíte k exitu, kde na vás kromě kyberdémona čeká záplava dalších potvor, jež na vás vyběhnou z obrovské brány. Obtížnost je adekvátní a mapa vizuálně velmi pěkná.

    OdpovědětVymazat
  25. MAP19 - Mourning Palace (2015)
    Prostředí devatenáctého levelu je podobně laděno, avšak prostory jsou mnohem velkolepější, počínaje procházkou před branami rozsáhlého hradu, kde můžete najít pejska, vašeho společníka v boji. Vniknete do rozlehlých chodeb, kde za pomoci tlačítek a průběžnými souboji s nepřáteli nacházíte dva klíče, jež vám pomohou odblokovat pěkné vitráže na schodišti, kde najdete poslední a opravdu tuhou část mapy. Rozlehlou arénu pokrytou kyselinou, kterou si pěkně chodbou obejdete a po sebrání posledního modrého klíče se spustí mela, kdy se postupně teleportují zástupy prasátek, impů a hell knightů a z chodby na vás navíc zhlíží pavoučí superboss. Boje jsou zde notně obtížné, taky díky kyselině, a tím pádem obtížnému manévrování a zásoby munice se mi výrazně ztenčily, než jsem po opakovaných pokusech souboje nakonec zvládl.

    OdpovědětVymazat
  26. MAP20 - Ruination (2015)
    Vizuální styl prostředí se nemění, ale jubilejní dvacátá mapa nabízí opět poněkud jiné nástrahy a architekturu. V úvodu vyčistíte kruhovou místnost se sloupy uprostřed, odkud se budou postupně objevovat zaklínači. Postupně pronikáte jednotlivými chodbami, abyste postoupili k prvnímu klíči rohu nad tímto sálem, což vede k objevení prvního mága, jehož se vyplatí rychle zlikvidovat. V dalších fázích dojde k průzkumu v exteriérech mezi ruinami chrámů, kde na vás čekají opakované nástrahy s nájezdy nepřátel. Akce je férová, i když obtížná, ale mapa oplývá velkým množstvím zdravotních power-upů , takže jsem nouzí o zdraví netrpěl. Závěrečná skrumáž před exitem se dá docela hladce zvládnout úprkem kolem kyberdémona do exitu a konec čtvrté epizody je za vámi.

    MAP21 - Entrancemperium (2015)
    Zajímavý a již pekelně laděný level, v němž se setkáte se zajímavým konceptem - musíte ušetřit všechny mancubusy. Pokud se vám je podaří, ať již schválně nebo omylem zabít, vrhnou se na vás místo nich tři zaklínači. Takže náplní úvodních částí mapy je kličkování a uhýbání mezi těmito tlusťochy, což naštěstí nečiní zásadních obtíží, Architektura je pekelná a střídají se průchody budovami z krvavých cihel nebo probíhání skalnatými exteriéry. K mancubusům postupně přibudou jiní potvoráci a v druhé fázi mapy mancibusové ustupují do pozadí a zasáhnout vás může maximálně jejich zbloudilá střela. Na konci absolvujete náročné skrumáže, například kruhovou cestičku s revenanty v klecích kolem nebo kyberdémon před samotným závěrem. Koncept není originální, použit byl tuším v megawadu Valliant, ale zde je vítaným osvěžením tradiční hratelnosti.

    OdpovědětVymazat
  27. E4M5 - Finále čtvreté epizody se odehrává v prostorném podzemním komplexu chodeb a síní. Podíváme se několikrát i do venkovních prostor, kde nás čekají souboje o klíče. Na závěr mapy nás čeká velký souboj ve venkovních chrámu na půdorysu obráceného kříže. Souboj je však zvládnutelný, samotný exit stráží jeden cyberdémon. Hudba měla lehce Hexenovský styl.
    E5M1 - Začínáme v jeskyni. U následujícího schodiště je použit prvek, kdy je nutné nechat Mancubuse naživu a postupně si spínači spouštět schody. Pokud bychom zlikvidovali Mancubuse objevíce tam archvile a to je už trochu problém. Mapa mi trochu stylově připomíná třetí epizodu z prvního Dooma. Potkáváme zde už silnější potvory, ale zase se tu dá rychl sehnat prakticky celý arzenál včetně BGF, které velmi pomůže v závěrečném souboji. Před exiten nás čeká ještě Cyberdémon.
    E5M2 - Prostředí se nečekaně mění a místo pekla jsme ve vodárně, což je budova zasezaná do sklanaté krajiny. Potvor 240 a najdou se i divočejší místa. Díky raketometu, co byl hned na začátku, byly souboje zvládnutelné. Zajímavá a příjemná mapa.
    E5M3 - Následující mapa navazuje prostředím na předchozí. Je zde velký centrální otevřený prostor s jedovatým jezírkem, několik menších staveb. Postupujeme kolem jezírka, abychom získali všechny klíče a následně k portálu ve stavbě uprostřed jezera. Čeká ná zde i několik větších soubojů. Zatím jsou však se snahou zvládnutelné. Tato epizoda už nám nepřinesla nová monstra, takže už víme jak na ně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, co tu vysralo, ale nejde se mi vůbec přihlásit. Píše to přihlášení se nezdařilo. Ať zkouším co zkouším, nejde to.

      Vymazat
    2. To je divné, ostatním to zdá se funguje. Zkoušel jsi třeba anonymní okno?

      Vymazat
    3. Ani to nepomohlo. Když dám nahoře přihlásit, sice tam vidím účet google, ale když na to kliknu, napíše to že došlo k chybě a ať obnovím stránku a zkusím to znovu, což samozřejmě nefunguje. Odhlásit přihlásit google účet taky nepomohlo a zakládat extra další se mi vážně nechce. Tak vůbec nevím a ani nemám náladu to řešit. To jsou ty neustálé změny a ty takzvané vylepšění.

      Vymazat
  28. E5M4 - Vizuálně další parádní mapa odehrávající se v labirintu skal a jeskyň. Je zde i několik arénovitých soubojů. V jednom místě nás čekají i dva Cyberdémoni a v závěrečné aréně další Spiderboss a spousta potvor. Obtížnost je tu i na UV dobře hratelná a problémy byly jen občas. V této mapě je i secret exit. Zde je třeba najít v jednom secretu červený klíč a následně skryté červená tlačítka. Díky mapě se mi hledání secretů vyjímečně dařilo.
    E5MS - Secret mapa obsahuje 3 shamany známé už z dřívějšího secret levelu. Hned na začátek je možno osvobodit psy, kteří hráčovy pomáhají, následně i hromada munice a poté následuje aréna. Všichni tři šamané se objeví na balkóncích odkud házejí potvory do samotné arény. Překvapivě souboj nebyl tak náročný a dílo se podařilo bez nějakých větších problémů. Stylově je mapa zasazena do jeskyň s růžovou vodou.
    E5M5 - závěrečná mapa páté epizody se odehrává v pevnosti uprostřed vody. Hned na začátek nás čeká uvitací odpor na nádvoří s pěkně vymodelovanými věžemi. Centrální knihovna má velmi pěkný interiér, kde nejprve pronásledujeme přemisťující červený klíč. Poté se vydáváme opět ven do arének, kde vybojujeme i ostatní klíče. U modrého jsou i dva Cyberdémoni, kteří se však dají dobře využít proti zbytku nepřátel. Velice pěkná a celkem pohodová mapa.
    E6M1 - Prostředí poslední epizody má opět zcela nový vizuál. Tentokrát je to zvláštní krajina plná nejrůznějších chozů, plošinek a skalisek v temnotách, která je zbravena do působivé modré. Už od začátku se nám staví silnější potvory, přičem získání každé zbraně je podmíněno absovobáním souboje. U dvouhlavňové brokovnice se dokonce objeví Cyberdémon a baroni. U raketometu je celkem náročná horda. Celkem je zde potvor 440 a celá mapa je koncipována jako systém náročných arén, kde je docela málo prostoru k manipulování a navíc je zde i četný počet archvilů. Získat BFG bylo opravdu těžké. Finální aréna pak obsahovala dokonce 4 cyberdémony a 160 potvor. Naštěstí se tam dalo manévrovat a paradoxně byla docela dobřa hratelná. Obtížnost znatelně narostla.

    OdpovědětVymazat
  29. MAP23 - Plateau of the Beheaded (2016)
    Pokračujeme v podobném stylu, již od počátku pohlížíte na rozsáhlé exteriérové plochy mezi skalami s výhledy na budovy. Směrem doprava se nachází bariéry a vy se můžete dát směrem nahoru výtahem, nebo doleva do přírodních struktur a zákoutí, kde se na vás vrhají impové. Dorazíte ke hřbitovu a po aktivaci spínače se objeví pontonový most vedoucí k červenému klíči. Červené tlačítko vám vyjeví záplavu nepřátel a také teleport, který vám pomůže uniknout z vřavy a vrátit se na začátek. Posléze se dáte zmíněným výtahem a po souboji s kyberdémonem získáte modrý klíč. Poté se můžete dát opět dvěma směry, zkoumáte další exteriérovou plochu a rozsáhlý komplex plný revenantů a arachnotronů. Pak již postupně aktivujete po opětovnén přechodu přes most spínače a otevře se vám poslední místnůstka s exitem. Mapa je zábavná a velice dobře se hraje.

    MAP24 - Devil's Orchard (2016) (secret)
    Ďáblova zahrádka v úvodu nabízí přírodní scenérie s rostlinstvem a skalisky, mezi kterými se proklestíte ke vstupu do jeskyní. Mapa je docela propletená, cílem hry je najít žlutý a modrý klíč, jenž vám odblokuje cestu k východu. Lépe je asi se dát napravo, kde po tuhých a lítých bojích včetně kyberdémona dobudete modrou lebku. Druhá levá cesta je ještě propletenější a vede do rozsáhlé exteriérové plochy s budovou, kde čeká pavoučí boss a také žlutý klíč. Zajímavostí jsou průběžně se otvírající chodbičky, které jsou uzavřené a zpřístupní se až později, bohužel tedy aspoň pro mě docela nahodile. Pomůže mapa, která se dá poměrně snadno najít v jednom ze secretů. I tak ale musíte po eliminaci protivníků postupně šmejdit, pokud se tedy chcete dostat k tajnému levelu. V jedné z chodbiček hned za úvodním prostranstvím je červená karta, musíte však pátrat, abyste našli spínač, kterým si postupně otvíráte cestu k exitu. Tajný východ jsem musel docela hledat, nachází se v komůrce s regulérním východem a spočívá v teleportu, jenž vás vrhne do další a poslední tajné komůrky. Secret level je váš.

    OdpovědětVymazat
  30. MAP34 - Circle of Druids (2021)
    Krátká ale tuhá mapa. Jenom tři nepřátelé, tak jsem si říkal, co nám autor připravil za kulišárnu. Po průchodu jeskynními chodbami, v nichž najdete celkem tři psí pomocníky, se dostanete do magického kruhu, kde se nad arénou objeví dva zaklínači, ale ne obyčejní, ti modifikovaní, sloužící jako varianta Icon of Sin. Zaplevelí prostor kolem vás mutanty a boje s nimi jsou obtížné, zejména když se příliš nedostává munice. Ale náboje do raketometu a kulometu se naštěstí občas v aréně opakovaně objevují. Musíte být rychlí a protivní mágové brzy padnou za oběť.

    OdpovědětVymazat
  31. E6M2 - Podobná mapa, akorát zbarvena do zelena. Zde nás čeká dokonce 570 potvor a tohle číslo samozřejmě vzrůstá. Tyhle mapy už jsou na více naž 30 minut. Oproti předchozí to není aréna na aréně, ale protory jsou příjemně větší, takže občasné slugter momenty se hrají dobře. Finále je opět velký souboj a ke konci nás čeká další spiderboss. Tento souboj je docela nepříjemný, protože boss je na ochoze a je zde i hodně arachnotronů. Schovávat se dá pouze za vysovacími zdmi. Celý ocelový komplex s kyselinovými jezírky vypadá celkem dobře.
    E6M3 - Dostali jsme se do systému jeskyní a svatyň. Zde jsou kombinace černé a červené, což vypadá pěkně. Potvor je tu jen 120, což je příjemná změna oproti velmi dlouhým předchozím mapám. Je tu třeba dávat pozor na to, aby hráč nepadl do prohlubně, což je instatní smrt. Zejména je to nepříjemné u Cyberdémona, kde musíme skákat po sloupech nad propastí. Na samotném konce je prostor, kde se objěví dost velká skupina cacodémonů.
    E6M4 - Další šílená obr mapa na třičtvrtě hodiny. Opět je to v duchu první dvou map 6. epizody, tentokrát ve fialové barvě a potvor už více než 622. Přiznám se, že tahle epizoda je neskutečně zdlouhavá a do těchto map se brzy dostaví stereotyp. Po celkovém velmi dobrém dojmu z celého wadu je tohle docela zklamání. Mapa jako taková vypadá hezky, má to i díky hudbě takový cyberpunkový nádech. Souboje v některých arénách už jsou hodně náročné, zejména ten u modrého klíče s cyberdémonem a velkou hordou nepřátel, včetně hitscan a k dispozice pouze jeden megahealth. Potom se přes několik měnších arének dostaneme do velké síně hlavního chrámu kde se rozpoutá obrovské peklo, když se tam postupně na teleportuje cca 300 potvor včetně cyberdémonů. U žlutého klíče nás čeká pro změnu souboj se 4mi cyberdémony a hordou arachnotronů na výstupcích, opět docela nepříjemné. Akorát nevím na co je nesmrtelnost těsně před exiten, když už je po všem.
    E6M5 - Finální mapa se odehrává v technickém komplexu, který mě trochu připomínal mapu ze třetí epizody. Hned ze začátku je vidět jeden ze 3 spiderbossů, které je třeba zlikvidovat. Probijeme se do finální arény s icon of sin, která má jiný útok. Nespamuje nepřátelé, ale dává obr damage. Postupně se však do prostranství teleportují hordy nepřátel. Je tu hodně nábojů do plazmy a mnoho megahealtů, ale i tak je to zběsilý boj. Po parážce zbylý dvou spiderbossů se otevře přístup ke žlutému klíči. Než jsem se dostal ven z arény, icon of sin už vybouchla, aniž bych klíč donesl ke spínačům. Nevím, zda to tak mělo být, nebo tam vletěla nějaká zbloudilá raketa. Každopádně konečně exit.

    Líbil se mi celkově překopaný bestiář, jako noví základní zombie vojáci s rychlejší puškou, minuguníci tentokrát se samopalem, darkimpové, Cacodémoni co střílejí více koulí a také rychleji, minicacodémoni a parádní okřídlený baron. Celkem je tu 26 potvor, což je slušné číslo. Obměněný a obohacený bestiář velmi hře prospěl. Stejně tak hodně upravený vizuál, kdy byly každá epizoda naprosto odlišná. I design byl parádní. Hratelnostně to bylo celkem ok i na UV dobře hratelné, i když pár pastí a nepříjemných míst se našlo a hlavně poslední levely už byly velmi těžké. Wad byl celkově zábavný, až tedy na supersecret level a poslední 6 epizoda už byla slabší a dostával se už stereotyp.

    OdpovědětVymazat
  32. MAP25 - Flooded Archive (2016)
    Nádherná a atmosférická gotická úroveň .Hradní komplex je obklopen vodou, což dalo levelu patrně název. Po vyčištění nádvoří vstoupíte do budovy, kde panuje zdánlivý klid. Zkoumáte dostupná místa, před vámi červený klíč, který se však teleportuje pryč a vy čelíte objevivším se mutantům. Takto se situace opakuje několikrát, až ve čtvrtém rohu konečně klíč získáte. Po aktivaci spínače se dostáváte ven na venkovní arény, kde čelíte vvzvám a tuhým bojům, než se vám podaří získat modrý a e finále žlutý klíč, jenž vám otevře bariéru vedoucí k východu v poslední budově, kterou však stráží nazlobení obránci. Perfektní mapa směšující krásu architektury i líté boje.

    MAP26 - Cerulean Depths (2016)
    Poslední epizoda začíná ve vzduchoprázdnu v levitujícím světě, oděném v modré barvě. Cožpak o to, estetický zážitek je zaručen, ovšem hratelnost se přemístila do dimenze převeliké obtížnosti. Komplex skalních cestiček, zákoutí a výstupků je obklopen vodou, začínáte jen s puškou a každá akce v podobě stisknutí jednoho z velkého počtu tlačítek vyvolá nálož monster, které se nedají snadno eliminovat, často jste uzavřeni tváří v tvář v těsných prostorách či arénách. Hrálo se to zkrátka nepříliš dobře, i když se postupně dostanete v podstatě k celému zbraňovému armamentáriu. Kyberdémoni jsou věrnými průvodci mapou a potkáte jich hned několik. Navíc struktura mapy je poměrně komplikovaná a provázaná četnými teleporty. Postupně procházíte mapou, až se vám podaří najít modrý klíč, který vás nasměruje k finální aréně. Krásná vizuálem, ale herně nepřívětivá mapa.

    OdpovědětVymazat
  33. Jak tak koukám podle toho co píše Azany, tak Judgment v květnu dohrát nestihnu, ale komentáře ještě přidám, i když ex post.

    OdpovědětVymazat
  34. MAP27 - Emerald Machine (2018)
    Dominující barvou je tentokrát zelená, level je plošně rozsáhlý a prostoru je daleko víc, takže i když je nepřátel opět hodně, hraje se o poznání lépe. Bojujete převážně v exteriérech na rozsáhlých plochách , místy v kyselině a postupně sbíráte celkem tři klíče. Najdete je povětšinou v budovách a samozřejmostí jsou tuhé souboje. Mapa je poměrně komplikovaná a na její velké ploše se špatně hledají spínače a příliš neposlouží ani mapa. Takže jsem docela bloudil. Akce je opět tuhá jako ďas, nepřátel hodně a jak píše i Azany, poslední epizoda je poměrně zdlouhavá, ačkoliv vizuál je perfektní. Nechybí opět několik kyberdémonů, na závěr pavoučí boss se skvadrou arachnotronů. V pozdních fázích mapy se mi nedostávalo munice a zejména do brokovnice bylo střeliva pomálu.

    MAP28 - Crimson Oblivion (2019)
    Mapa je menší a kompaktnější a ryze pekelná, začínáte v jeskyních na žhavém lávovém podkladě, který musíte přeskákat do útrob skalního komplexu. Zde čelíte opakovaným útokům nepřátel, buď pevně připravených k boji, nebo nově se objevivších, zejména se vyskytují v hojném počti revenanti, Mapa vyžaduje pouze jeden klíč, není tak obtížná jako ty předchozí a odsýpá rychle. Samozřejmě se najdou pastičky, jako kupříkladu kyberdémon na pozadí sloupků, po kterých musíte bryskně přeskakovat. Zábavná a v poměru předchozích levelů dalo by se říci odpočinková úroveň.

    OdpovědětVymazat
  35. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

  36. MAP29 - Amethyst Citadel (2020)
    Předposlední level se vrací do kolejí nastavených šestou epizodou, tedy specifické barevné ladění a povětšinou rozsáhlé mapy vyžadující nejen pozornost v akci, ale také z hlediska průzkumu. Před sebou vidíte rozsáhlé budovy chrámu v pozadí, ale musíte podrobit průzkumu exteriéry a vedlejší budovy. Obtížnost vysoká, hratelnost stejná v podstatě beze změny, nepřátel více než 500. Postupně se dopídíte ke třem klíčům, kterými si otevřete východ. Boje jsou hektické, náročné, ale naštěstí explorace je tentokrát jednodušší a nebloudil jsem. Možná je to časovým presem z nesplněného termínu, ale poslední epizoda mě příliš nebaví.

    OdpovědětVymazat
  37. MAP30 - The Grand Conjuration (2020)
    Poslední úroveň nabízí kupodivu relativně nižší počet nepřátel, to však neznamená, že jde o procházku růžovým sadem. Hned po vstupu vás na pódiu čeká pavoučí boss, naštěstí máte dostatek výklenků, abyste se před jeho palbou mohli skrýt. Po jeho eliminaci vás čeká průzkum směrem na dvě strany, akce je bohatá, ale prozatím férová, postupně si otevřete přístup do finální arény, kde vás čeká Icon of Sin a postupně se teleportující záplava mutantů všeho druhu. Icon of Sin vás poměrně výrazně zraňuje a boje s nepřáteli také nejsou jednoduché. V závěru se objeví další dva spider devastatoři, a najdete i žlutý klíč, ale stejně tak jako kolegovi Azanymu, Icon of Sin vybuchla, aniž bych klíč mohl použít. Masivní bitva byla důstojným rozloučením s povedeným megawadem, následuje defilé takřka všech starých i nových mutantů.

    OdpovědětVymazat