pátek 2. září 2022

DWmegawad Club CZ - Cydonia & Arrival - září 2022

 Po prázdninové pauze se klub opět vrací a tentokrát rovnou s dvěma wady. První na řadě je Cydonia od Alexe Scotta a Braydena Harta. Jde o 22 nových map pro Plutonii za které byl wad oceněn runner-up Cacowards 2021. Na doplnění měsíce byl zvolen projekt Arrival od Walkera Wrighta pro klasický Doom II. Ten obsahuje 11 map a v roce 2021 Cacowards dokonce získal. Jde také o jeden z projektů, které jsou součástí Unity verze Dooma. Doufám, že jste přes léto načerpali sílu a oba projekty si užijete.


Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení Cydonia: zde
Odkaz ke stažení Arrival: zde
 
Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad/plutonia.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

 

37 komentářů:

  1. První dva levely dávají naději na další kvalitní projekt. Od začátku je ze hry cítit atmosféra původní Plutonie, po spuštění jsem si dokonce chvíli nebyl jist, že se omylem nenačetli původní mapy. Vypadá to také, že se dočkáme trochy nové grafiky a snad i nepřátel. Obtížnost je vyšší, od začátku potkáváte silnější nepřátele, ale zatím je vše zvládnutelné. Secretů je spíše méně a jejich nalezení není problém - zatím tedy vše na 100%.

    OdpovědětVymazat
  2. CYDONIA:
    MAP01 - Quetzalcoatl (Autor: AD_79, music - Lippeth)
    Cydonia je mapset určený pro Plutonii, koncipovaný jako pocta tvorbě bratrů Casaliových, autorů originálního megawadu, jenž je součástí Final Doomu. Hned první úroveň se nese ve stylu originálního projektu, takže jsem měl hned po spuštění hry pocit, jako bych se ocitl v první mapě Plutonie. Ale naštěstí se layout postupně mění. Zkoumáte ve více směrech relativně kompaktní areál obalený v zeleni, nepřátelé se na vás vrhají po jednom, ale jsou docela strategicky rozmístění, takže musíte být bedliví a při rambo stylu vás mohou v úvodu zákeřní kulometčíci schovaní ve výklencích docela poranit. Ale jakmile jim seberete jejich zbraň, boje jsou veselejší a pěkně akce odsýpá, i když munice není zzrovna mnoho. Postaví se vám i revenanti a mancubusové a v secretu ve skladišti docela zákeřně schovaný zaklínač. Ale na třetí obtížnost jsem neměl zásadní problémy. Explorace je zábavná a musíte být bdělí a nepřehlédnout spínač jako já. Potřebujete jenom jeden klíč, který vám otevře východ, secrety se mi podařilo najít kompletně všechny.

    MAP02 - Amazon (Autor - Scotty, music - Jamie Robertson)
    Opět v tropech situovaná mapa, tentokrát ale zkoumáte útroby hradu zakomponovaného v přírodních scenériích. Po úvodním střetnutí s vojáčky a kulometčíky můžete seskočit do skalní propasti, kde vás čeká dvouhlavňovka, ovšem za cenu tuhého souboje s revenanty a mancubusy. Pak se můžete vydat dvěma směry, kde čelíte docela tuhému odporu mutantů, ale staví se vám jednotlivě, takže zatím se boje zvládají pohodlně. Za prvními dveřmi po sebrání červeného klíče na vás zvenku vyběhne zaklínač, druhá brána vás vrhne do venkovního prostoru, kde výtahem můžete vyjet až k východu. Vyzývavě na vás kouká health sféra na sloupku, spínač se skrývá na druhé straně tlačítka, jež vám zpřístupní výtah nahoru. Pak vám kromě odporu potvor nebrání vyjet nahoru až k exitu. Design zatím odpovídá stylu původní Plutonie, tedy relativně kompaktní mapy s menším počtem nepřátel, ale strategicky osazených.

    OdpovědětVymazat
  3. MAP03 - Ritual (Autor - AD_79, music - Stewboy)
    Třetí level je poněkud spletitější a docela nelineární. Nepřátel je rovných padesát na třetí obtížnost. Po eliminaci úvodního odporu se opět můžete vydat do dvou směrů, přičemž jeden vede k východu, kde však je finální teleport blokovaný bariérou, a potřebujete červený klíč. Musíte se chtě nechtě vydat úzkými cestičkami do větší části mapy, kde v zákoutích a chodbách najdete oba potřebné klíče. Pod vámi se nachází kyselinové jezero, které docela výrazně zraňuje a musíte dávat pozor, jelikož záchranný výtah z kyselinovvé lázně je jenom jeden. Postupnou explorací se nakonec postupně k oběma klíčům probojujete a můžete k exitu. Nepřišel jsem na postup k sebrání health sféry, která se opět vyzývavě nabízí na sloupku.

    MAP04 - Carcinogen (Autor - Scotty, music - ClumsyDoomer)
    Vizuál čtvrté mapy je poněkud odlišný. Ocitnete se mezi šedavými cihlovými zdmi, vv chodbách, jež obklopují kyselinové zátočiny a jezera. Před vstupem je před vámi rovnou za nosem červená karta, k níž však potřebujete modrý a žlutý klíč. Schodišti se musíte vydat dolů na obě strany komplexu, cestou můžete sebrat dvojhlavňovku a také plazmovku, ovšem zde za cenu tuhého souboje se zaklínači, pain elementály a arachnotrony. Dá se před nimi naštěstí uniknout na schodiště, kde si s nimi poradíte lépe. Jinak kontinuální souboje probíhají bez větších komplikací s takřka kompletním zbraňovým arzenálem. Autor před nás klade léčky s teleportováním revenantů za vaše záda, takže musíte být hbití. Ale zatím je obtížnost příjemně snesitelná, i když megawad vychází ze standardů Plutonie , takže revenanti a kulometčíci jsou častými hosty. Secret se dal najít snadno, nástřelný spínač je vidět velice dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. MAP03 - Za modrými dveřmi je teleport, projdi chodbičkou, vpravo je jezírko kyseliny, stiskni symbol elektřiny a v chodbě se otevře další teleport k sféře.

      Po prvních pěti levelech jsem překvapen, jak dobře se autorů daří stále zachovávat původní atmosféru. Levely jsou pěkně navržené a překvapivě zvládám i navzdory otravným revenantům.

      Vymazat
  4. 01 - Začátek je velmi silně inspirovaný začátkem původní Plutonie. Najít se zde dá prvních 5 zbraní, stejně tak už potkáme řadu i silnějších potvor. Tentokrát jsem si dal 3. obtížnost, i tak je třeba být obezřetný především, kvůli strategickému umisťování nepříjemných potvor.
    02 - Celkem malá kompaktní mapa, kde se nám představí už téměř celý bestiář včetně arvila. Opět je tu cítit trochu inspirace původní Plutonií.
    03 - Systém chodbiček a síní, těžko to pospat, al euž zde bylo třeba pátrání po klíčích. Jsou tu také různé kaple s obrácenými kříži. Kousek u začátku je hned k nalezení v secretu plazmovka, paráda. Samozřejmostí je několik nástrah, které jsou zatím celkem ok. Je zajímavé, že kyselina zde nezraňuje, ale obyčejná hnědá voda ano.
    04 - Další menší komplex s četným výskytem kysiliny. Je třeba najít dva klíče, aby se otevřel přístup k červenému a potom k exitu. Počet potvor pomalu stoupá, stejně tak je tu i několik typických léček. Zatím to však jde hrát v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. MAP05 - Hopeless (Autor - AD_79, music - Eris Falling)
    Level oplývá již poněkud větším počtem mutantů na odstřel. Zpočátku dominují ti slabší vojáčci s impy a kulometčíky, prokládáni občas revenanty. Na rozehřátí si zajdete na jednu stranu mapy pro červený klíč, což je provázeno otevřením jeskyní a výklenků s náloží mutantů. Pak vstoupíte do druhé části mapy, která byla poněkud nepřehledná. Pobíháte chodbami a po stranách jsou výklenky do nižších etáží v jeskyních, postupně seberete žlutý a modrý klíč, a pak alespoň pro mne nastalo pátrání, kudy dál. Nemohl jsem totiž najít, kde použít modrý klíč. Musíte totiž sestoupit do podzemí výtahem, ale není příliš jasné, kde se plošina nachází, takže jsem tápal. Jakmile najdete drobný modrý spínač, efektně se vypaří textura oblasti před východem a jste venku. Souboje jsou fajn, potkáte dokonce dva zaklínače, ale přimlouval bych se za změnu textury výtahu, aby byl zřetelnější.

    MAP06 - Viper (Autor - AD_79, music - Bucket)
    Kompaktní a poměrně krátký level. Oplývá zejména zelenými a šedavě cihlovými texturami. Po úvodním rozkoukání se dostanete k červeným dveřím, které vám zavelí stop. Musíte se dát kruhovou chodbičkou v symetrickém provedení k teleportu, jenž vás přenese do arénové kruhové části, v níž se po tuhých soubojích posunete do dalšího prostorného nádvoří, v němž se dopídíte k červenému klíči, který vám otevře cestu k východu. Akce je kontinuální, provázena občas i nově nateleportovanými mutanty, kterých je celkem 73. Jestliže nehrajete s pistol startem, nebudete mít zásadní obtíže. Nalezl jsem jenom jeden secret, druhý se mi i při použití automapy nepodařilo aktivovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do secretu s megasférou se dá dostat aktivací spínače, který je ukryt v secretu na jednou ze sloupů. Chce to docela um při skákání z ochozu na sloup.

      Vymazat
  7. 05 - Zpočátku slušně vypadající koplex, který se postupně aktivací spínačů změní v systém chodech zasazených do skal. Tím se to však změní v neustálé bloudění prakticky stejně vypadajících prostorů, docela mizerný kousek po stránce zábavnosti. Počty potvor už stoupají ke stovce i na 3. obtížnost a potkáme zde i několik archvilů.
    06 - Chrámový komplex, tentokrát mnohem lépe zapamatovatelný. Je tu i arénka, kam není dobré hned naběhnout, ale opatrným postupem zlikvidovat revenanty a zombie vojáky na vyvýšených plošinkách. V další aréně nás u červeného klíče čekají další dva větší souboje, ale pořád se to dá.

    OdpovědětVymazat
  8. MAP07 - Fraughtification (Autor - Scotty, music - Lippeth)
    Docela pekelná mapa jak vizuálem, tak i hratelností, vychází z principu originální 7. úrovně Doomu II. Ocitáte se na dřevěném pódiu obklopeném jezery krve, přičemž na hradbách vás ostřelují mancubusové a další havěť a přímo před vámi navíc nažhavený kyberdémon. Umným kličkováním se musíte zbavit odporu, pobíhajíce po hladině a uhýbajíce nepřátelským střelám. Jakmile zpacifikujete odpor, objeví se další porce mutantů na odstřel. Pomocí výtahu se dostanete i na hradby, kde postupně otevřete blokované dveře za pomoci žlutého a modrého klíče. Mapa je akční a vyžaduje rychlé reflexy a postřeh, ale dá se zvládnout, i když na první rozehrání jsem bídně zhynul. Jediný secret se dá najít poměrně snadno.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP08 - Aggrandizement (Autor - AD_79, music - Stewboy)
    Atraktivní mapa v gotickém stylu. Po vstupu do bran hradního komplexu uloženého ve skalnatých masivech běháte po schodech v kyselině a také chodbami, vizuálně atraktivní koncept za pomoci výškových převýšení umožňuje zajímavé pohledy shora na celou mapu. Nechybí přeskoky z výšky potřebné k zisku červeného klíče a také vedoucí k secretu. Akce je průběžná a poměrně solidně odsýpá, zdraví ubírá také kyselinka, kterou musíte projít, abyste postoupili dále. Mapa je poměrně přímočará, ale na konci je třeba určité rozvážnosti, jelikož jsem chvíli hledal poslední modré dveře vedoucí k exitu. Velice povedený kousek.

    OdpovědětVymazat
  10. 08 - Vizuálně celkem pěkná pevnost. Procházíme zde několik sálů, chodby i hradby. Navštívíme i knihovnu a pozor je třeba na zraňujicí krev. Potvor cca 88, většinou silnějších, jako hellknighty či revenanty.
    09 - Komplex s četným výskytem kyseliny. Potvor je tu o něco méně, ale je tu hned na začátku jedna zákeřnost se skrytým archvilem, který neustále oživoje minugunčíky na ochozu. Umístění potvor a několik léček však vede k obezřetnosti. Opět mám pocit, že v tomto módu je opět nezdravě moc revenantů s jejich nemyslně nekonečně naváděcími raketami.

    OdpovědětVymazat
  11. MAP09 - Neurotoxin (Autor - Scotty, music - Jimmy)
    Další poměrně zajímavý level, kde autor nešetří hochy s kulomety, ale stejně tak i jinou havětí. V úvodní zamřížované komůrce se ihned ocitnete pod palbou, musíte otravné kulometčíky zpacifikovat, i když nejméně jednoho z nich oživí někde schovaný zaklínač. Dáte se směrem dolů výtahem do útrob komplexu, kde se proplétáte spletitými zákoutími, dílem otevřenými, také s výškovými převýšeními, než se dopídíte k prvnímu klíči. Akce je poměrně tuhá, ocitáte se často pod palbou z dálky, nebo se nepřátelé teleportují ze zálohy, takže o akci není nouze. Jakmile získáte první klíč, cesta k východu už jde sama a postupu vám brání pouze nepřátelé, včetně zaklínače po sebrání modrého klíče. Před východem absolvujete souboje na otevřeném prostranství, než se dostanete k exitu, k němuž vystoupáte pomocí brány.

    MAP10 - Siege (Autor - Scotty, music - Primeval)
    Kompaktní a náročná mapa. jež je plná akce od začátku až do konce. Ocitnete se v hradním komplexu, jehož masivy ohraničují centrální vodní hladinu. Hned od začátku po vás začnou pálit mutanti a nezbývá nic jiného, než se ukrýt a ostřelovat je z bezpečné vzdálenosti, nejlépe z prostoru vodní nádrže, kde jsou sloupky, za které se dá ukrýt. Každá akce pak vyvolá reakci v podobě návalu nových a nových nepřátel, početně jich není mnoho, ale dokážou vám notně zatopit, včetně kyberdémona a několika zaklínačů. Explorace není obtížná, postupně se vám zpřístupňují jednotlivé dosud uzavřené části komplexu, než se dostanete k finálnímu teleportu. Secrety se skrývají na sloupech v centrální nádrži, leč podařilo se mi ve víru akce objevit jenom jeden teleport..

    MAP11 - Volcanic (Autor - AD_79, music - yakfak)
    Zajímavě designovaný level. Pro změnu pobíháte kolem centrálního jezera plného kyseliny po úzkých chodbách se zamřížovanými průhledy. Probojujete se k teleportu, jenž vás přenese do vyšších sfér, kde najdete komůrku s červenými a modrými dvířky. Dáte se na druhou stranu, opět v chodbách s mřížemi a likvidujete přiměřený odpor nabíhajících potvor. Po zisku červeného klíče se vám otevře další část, kde po teleportaci čelíte tuhým soubojm v komůrkách s omezeným manévrovacím prostorem a získáte klíč modrý, jenž vám zpřístupní cestu ke žlutému klíči, jenž je ovšem strážen barony a kyberdémonem, kterého není snadné na malém prostoru zvládnout. Ale podařilo se a exit hlídají už jen dva kulometčíci. Secret je jenom jeden a najít ho bylo dětsky snadné.

    OdpovědětVymazat
  12. 10 - Tentokrát vodní komplex. Za pozornost stojí i hudba, která velmi připomína skladbu z Doom1 například z levelu E1M7. Nebezpeční jsou ostřelovači na vysokých sloupech ve venkovních částech. V polovině nás čeká i souboj s cyberdémonem, který je vidět už od začátku, ale zatím je skryt za neviditelnou bariérou. Ve finále potom ještě několik náročnějších soubojů. Opět dominují hellknighti, revenanti a několik archvilů. Naštěsí je zde i dost megahealthů.
    11 - Prostředí se proměnilo v technický systém klecových chodeb známý z dooma2 s všudypřítomnou lávou. Skladba potvor standardní, opět několik nepříjemným míst, naštěstí zvládnutelných. Když vidím četnost revenantů, jsem docela rád, že jsem zvolil 3.obtížnost. Ke konci je docela obtížný souboj s Cyberdémonem v malém prostoru.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP12 - Venomous (Autor - AD_79, music - Jimmy)
    12. úroveň se nese v tónech dřevěných textur a v symetrickém provedení. Ocitáte se na dřevěném pódiu nad kyselinou, před vámi zatím nedostupný východ a ihned se na vás spustí palba arachnotronů z okolí. Směrem doprava je zatím vstup uzavřený a volný směr je doleva. Mapa se nese v tradičním Plutoniovém duchu, léčky a střetnutí po aktivaci každého tlačítka. Pohybujete se v podstatě ve dvou kruzích kolem centrálního jezera a jakmile si otevřete cestu vpravo, podobně obkružujete další část kyselinových nádrží. Ve finále si aktivujete most k exitu a mapa je za vámi. Tři secrety se skrývají v kyselině a nebylo problém je najít. Povedený kousek.

    OdpovědětVymazat
  14. MAP13 - Chimera (Autor - Scotty, music - Primeval)

    Nepřátel najdete málo, ale dokážou vám notně zatopit. Komplex skal obkružujících kyselinové jezero, na úvod se rozkoukáte a hned za vámi se na vás vrhnou naštvaní mutanti, průhledy se koukáte na skalní cestičky, odkud vyběhne další sbírka potvor. Opět četní revenanti, zprava na vás pálí kulometčíci, zleva doběhne zaklínač a při dalším průzkumu na vás ze skal pálí další dalekostřelní potvoráci. V jediném secretu najdete i BFG, za což ovšem zaplatíte daň v podobě revenantů, kteří se na vás rozběhnou z úvodního výklenku. V dalších fázích využíváte výtahů a za nimi opět další a další nepřátelé. Asi nejhorší je skrumáž s barony a kyberdémonem, doplněná zaklínačem. Designově mapa pěkná, ale začíná docela přituhovat.

    OdpovědětVymazat
  15. MAP14 - Deadlock (Autor - AD_79, music - Doomkid)
    Velice povedený kousek a tato mapa se mi líbila zatím asi nejvíce. Komplex kyselinových jezer, snad kanalizační nádrže plné kyseliny. Promenádujete se hlavně chodbami kolem objemných nádrží. Okamžitě po vstupu na vás spustí palbu mutanti osazení na sloupcích, musíte se dát rovnou za nosem do chodeb, v nichž se v klecích schovávají nepřátelé, abyste po ochozech kolem nádrží pronikli ke žlutému klíči, k němuž se dostanete až pomocí teleportu. Postupně se probojujete ke klíči červenému, který vás pustí do další části mapy, kde musíte skočit do kyseliny a po schodech se dostanete k dalším chodbám nad kyselinou a postupně si po tuhých bojích otevřete bariéru k východu.

    OdpovědětVymazat
  16. MAP15 - Hatchet (Autor - Scotty, music - Jimmy)
    Tuhý a náročný level, v němž vám mutanti nedají nic zadarmo od samotného počátku. A vlastně až do konce. Před vámi je megasféra a po stranách na vyvýšených ochozech osazení revenanti a mancubusové, které musíte zpacifikovat. Před vámi je krvavé jezero s kamenným blokem v centru, který je zatím nedostupný. Pronikáte bočními cestičkami do útrob komplexu, abyste se proklestili ke spínači, který vám otvírá blokádu vedoucí do krvavého nádvoří, kde po schodech vystoupáte nahoru, abyste aktivovali tlačítko, jež zpřístupní teleport do dalšího sektoru, který aktivuje další bloky vedoucí přes zmíněné jezero do oblasti se žlutým klíčem a exitem. Zde na vás čeká kyberdémon a skrumáž naštvaných prasat a po sebrání klíče se objeví finální teleport. K tajnému východu se dostanete skrze venkovní otevřenou oblast s kyselinou, po schodech proniknete výtahem ke dveřím, k nimž náleží všechny tři klíče, jež najdete v secretech, což se při bedlivé exploraci dalo zvládnout.

    MAP31 - Night Terrors (Autor - AD_79, music - Bucket)
    Velice rozporuplná mapa, která se odehrává v tmavém prostředí ve skaliskách nad kyselinou, a je opravdu nesnadné se v ní zorientovat. Poté, co seběhnete z úvodního pilíře (poblíž se mimochodem nachází první secret), zpacifikujete odpor revenantů a dostanete se do sálu se silným sloupem v centru. Další směr vede ven nad kyselinu, ale zde je přístup zatím uzavřen. Poblíž je tlačítko, jež vám otevře východ. Klidně se do něj vydejte, jelikož mapa je docela martyrium a zakysnul jsem hned, co jsem vyjel výtahem nad sloup. Nakonec jsem na YouTube zjistil, že musíte využít útok zaklínače v klícce, aby vás popostrčil na sloup. Další mágy lze obdobně využít i v dalších místech k zisku secretů. Jinak jsou boje docela příjemné, odpor se daří zvládnout s dvouhlavňovkou a raketami bez námahy. Cesta k východu se pro změnu podaří jen pomocí sebevražedné střely raketou a dále pak opětovným využitím zaklínače. Nakonec jsem v záchvatu frustrace level bez dohrání ukončil, protože jsem ztratil orientaci a navíc přesuny pomocí zaklínačů se mi vůbec nedařily. Mapa se mi nelíbila, podobné sebevražedné nápady jsou sice originální, ale nepříliš dobře hratelné. Doporučuji ji vynechat.

    MAP32 - Get On It (Autor - Scotty, music - Jimmy)
    Tradiční slaughter fest, nabízející takřka 300 protivníků. I když se do mapy přenesete pomocí cheatu, nemusíte se obávat nouze o zbraně, potřebnou výstroj získáte hned na pyramidě poblíž vstupu. Můžete se dát více směry do otevřených prostor, kde se na vás valí přehršel nepřátel všeho druhu doprovázených zaklínači, spidery mastermindy i kyberdémony. Mapa je tuhá jak ďas a budete mít co dělat, abyste se prokousali záplavami potvor a postupně sesbírali tři klíče, jež vám zpřístupní východ.

    OdpovědětVymazat
  17. 12 - Mapa v tradičním doom dřevěném duchu. Začátek je otevřený prostor kam můžou pálit mostra z různých směrů, zde je na místě opatrnost. I v dalších částech u se vyskytuje docela dost léček jako otevírající skryté prostory, plošinky se schovanými nepřáteli a podobně. Nachází se zde i kyselinové prostory, obleků je však dost. Vyjímečně jsem našel všechny secrety.
    13 - Další z mnoha otevřených levelů. Ve snadno dosažitelném secretu je i BFG paráda, což už se zde hodí, zejména v temném podzemním prostoru, kde je Cyberdémon a následně několik baronů. 70 potvor se zde likvidovalo poměrně rychle.
    14 - Docela podobná mapa se 14 mapou z Dooma2, akorát má trochu jiný vizuál. Počet potvor stále konstatní, přetrvávají silnější včetně už běžně objevujících se archvilů. Už tu bývá i dost megahealthů, samozřejmě je třeba hledat secrety, ktré jsem už ve třetí mapě v řadě našel snadno.
    15 - Megasféra na začátku dává už tušit rychlou akci. Převládají silné montra jako Mancubusové, arachnotronu a samozřejmě spouta revenantů. Styl mapy je vduchu chrámu ve skalách potopených v krvi. Po bojích v několika prostorách a aktivaci spínače se dostaneme do centrální arény, kde už se BFG už běžně k dostání. Zde je na místě, čeká nás tu tuhý boj. V secretu je k nalezení červená lebka, potřebná k otevření secret exitu. Před běžným exitem nás čeká Cyberdémon. K secret exitu však byla třeba i modrá lebka a tu bylo třeba docela hledat. Zaujala mě tu hudba, která mi trochu připomínala nějaký metalový song, ale nemohl jsem si vzpomenout.
    31 - Docela působivý temný prostor, kde je třeba hledat skryté cesty prázdnotou. zde docela pomohla mapa. Dokoce se dá i najít kompletní automapa. Narazil jsem tu na zajímavou zrádnost, kdy plošina s megahealthem a pákou k postupu dále je dostupná pouze za pomoci archvila. To ale hráč nemůže tušit, takže postup dál se tak snadno znemožní a je třeba opustil level. Stejně tak i dál jsou k postupu třeba dost neobvyklé metody jako doskočit na malou plošinku za pomocí rocket jumpu, což je tu docela obtížné. Stejně to nakonec sloužilo k nalezení modrého klíče, a potom za dveřmi byla megasféra a dál prostě nic. Celá mapa byla nakonec ve znamení zdlouhavého hledání postupu a mnohdy jsem vůbec nechápal význam toho, či onoho postupu. Všude spoustu čudlíků, ale kde ni tu nic. Po půlhodině mě už to nebavilo, tak jsem se koukl do editoru, přičemž ani tam jsem na to nepřišel. Tak jsem koukl na youtub a zjistil, že postupu dál je třeba nalákat dva archvily do specifických prostor, kde se teleportují a využívat jejich útoky k dostání se přes další tři plošiny. Můžu říct, že tenhle postup skrz celý level by mě nikdy nenapadl. Nakonc jsem to udělal přes IDCLIP
    32 - 300 na HMP už dává vědět o čem to bude. Rozlehlé peklené prostory naplněné silnějšími nepřáteli. Spousta Mancubusů, revenantů, baronů a také 8 cyberdémonů a 3 Spiderbossové. Hratelnostě celkem v pohodě, munice spousta stejně tak i spousta megasfér. Zajímavý vizuální prvek byla zničená Icon of Sin v centální části.

    OdpovědětVymazat
  18. MAP16 - Sasquatch (Autor - AD_79, music - Hellish Godzilla)
    Na martyrium tajných úrovní navazuje další, ne zcela dobře hratelná mapa. Pracuje tentokrát s výškovými převýšeními a četnými teleporty. Vstup do mapy se nachází vysoko nad kyselinovou hladinou a pomocí teleportu se přesouváte mezi jednotlivými sektory mapy, kde postupně najdete červený a modrý klíč, pomocí kterých postupně tlačítky aktivujete sloupy, jež vám umožní od úvodního teleportu seběhnout dolů až k východu. Boje jsou náročnější díky absenci prostoru pro manévrování a četným léčkám, nejvyšším zastoupení mají opět revenanti i kulometčíci, kteří vás zraňují, i když jsou kdovíkde daleko někde ve výklenku. Ale v kontextu předchozích map jsem se nakonec příliš netrápil.

    MAP17 - The Cesspools (Autor - Scotty, music - yakfak)
    Zajímavě designovaný komplex, v němž opět pobíháte po cestičkách nad kyselinovými jezírky, což přináší nutnost citlivého manévrování, abyste někam nezapadli, což se ve víru vášnivých bojů docela snadno podaří. Postupně aktivujete tlačítka a dostupné výtahy, abyste se postupně dopídili ke třem klíčům, opět musíte využívat přeskoků. Potkáte i kyberdémona, opět revnanty a skupiny kulometčíků, se kterými se dá vypořádat relativně snadno. Ovšem po aktivaci tlačítek se vždy na vás něco zákeřně vyhrne, buď parta mutantů nebo í zaklínač, dvakrát dokonce za vašimi zády. Musíte holt často ukládat, na závěr ještě na vás čekají mancubusové a ze zákrytu se vyhrnou dva zaklínači najednou. Blíží se konec, tak nás autoři nešetří.

    OdpovědětVymazat
  19. MAP18 - Backlash (autor - Scotty. music - Darkwave0000)
    Skvělá mapa, celá laděná do kyselinového a rostlinného hávu, takže se pohybujete po celou dobu v zelenavých barvách. Projdete se po prostranství, kde se nachází modré dveře a musíte přeběhnout do nitra komplexu, kde se po úvodním extempore s náhle se objevujícími potvorami se dostanete do rozsáhlejších prostranství uvnitř. Zde seberete červený klíč, který vám zpřístupní venkovní plochu s četnými arachnotrony a kakodémony, které není snadné zvládnout. Najdete zde také několik ochranných obleků, které je dobré si spořit, jelikož po sebrání žlutého klíče se můžete vrhnout do kyseliny, kde je budete potřebovat. Čekají vás zde skrumáže potvor a po schodech se dostanete k modrému klíči, jenž vám otevře poslední náročnou oblast v rozsáhlém sále, kde na vás ze všech stran pálí kulometčíci a vybafne na vás zaklínač. Je to těžké, ale na několik pokusů jsem problematickou část zvládnul.

    OdpovědětVymazat
  20. MAP19 - Purgatory (autor - AD_79, music - Bucket)
    Předposlední level je laděný v rudých barvách krvavého jezera, jež se prostírá v prostorách kolem. Před vámi se na nepřístupném bloku vyzývavě předvádí východ, leč musíte nastoupit strastiplnou cestu k aktivaci mostu. Nejprve vás překvapí arachnotroni a dostanete se na venkovní skalnatou oblast, odkud se můžete dát více směry, buď výtahem nahoru nebo hbitým přeskokem do jeskyní. Čekají na vás komplikované souboje, autoři na vás valí jednu skrumáž za druhou, ke konci jsem se trochu hůře orientoval, jelikož se přenášíte pomocí teleportů a výtahů a v jednu chvíli jsem nemohl najít cestu zpět, ale to je moje nepozornost a nikoliv překomplikovaná struktura úrovně. Perličkou je dokonce smrtící teleport, jenž vás promptně anihiluje explozí sudů a je třeba najít alternativní cestičku. Jinak jsem s mapou velice spokojen. Jakmile najdete potřebné klíče, aktivace spásného mostu k exitu je pak již hračkou.

    OdpovědětVymazat
  21. MAP20 - Reaper (Autor - Scotty, music - Jimmy)
    Poslední mapa se odehrává v kompaktním komplexu, jenž vám opravdu nedá nic zadarmo. Hned po prvním výstřelu se na vás sesypou protivníci, kteří jsou pod balkónem. Z povzdálí na vás střílí revenanti a kulometčíci, nejlepší taktikou je asi vrhnout se s plazmovkou do víru bojů a doufat, že přežijete. Postupně se dostáváte i do kyselinových exteriérů, kde vlevo si povšimnete žlutého klíče. Musíte si za neustálého porcování nepřátel aktivovat blok, kterým si jej zpřístupníte. Objeví se i kyberdémon, žluté dveře vedou do místnosti s pavoukem spidermindem, a pak vás čeká jen krvavá lázeň před východem, naštěstí je tu výklenek, díky kterému můžete přežít soustředěnou palbu kulometčíků a zaklínače. Opravdu tuhý a akční level, který díky hektickému tempu uplyne za pár chvil. Důstojné rozloučení s povedeným klonem Plutonie.

    OdpovědětVymazat
  22. 16 - Velice prostorný tech prostor. Pěkně ve stylu druhého dooma. Přemisťujeme se zde pomocí teleportů. Po secret levelech docela pohodička. U červeného klíče trochu přituhne, ale dá se to.
    17 - Středně velká tech mapa se zraňující špinavou vodou vespod. Je tu i jeden Cyberdémon, jinak souboje v pohodě.
    18 - Pevnůstka ukrytá ve vegetaci. Postupně hledáme klíče a po získání modrého se otevře cesta do finálního prostoru, kde největší nepříjemností jsou miniguníci oživovaní skrz skytého archvila.
    19 - Trochu větší mapa se 140 monstry. Převládá pekelná architektura, ohnivé jeskyně a krvavé prostory, krev tu naštěstí nezraňuje. Je tu několik docela něpříjemných míst a spousta tradičních léček.
    20 - Město utopené v lávovém poli, pěkný design. Ze začátku je třeba si získat bezpečná prostor k bojům, protože je tu poměrně těsno. Akce je rychlá a čeká nás tu jak Cyberdémon a i Spiderboss. K dispozici je i nesmrtelnost a megasféra. Samozřejmosí i je několik tradičních nástrah, ale nic na co by už hráč nebyl zvyklý. Pak už stačí dojít k závěrečnému teleportu a je konec. Tentokrát zádná Icon of sin, ani mega závěrečný massakr.
    Závěrem: další z modů, který je silně inspirován Plutonii. Mapy jsou zde střední s počty potvor 60-100, hrál jsem na 3. obtížnost a díky tomu se to hrálo dobře, žádné frustrace. Menší počty jsou vyváženy především umisťováním silnějších potvor na strategická místa a využívíní již tradičních léček. Co se týče grafiky, mám pocit že jediné, co je zde upravené, je skin zombie vojáků s minigunem. Teď mi došlo, že v celém wadu nebyla k nalezení vůbec motorovka.

    OdpovědětVymazat
  23. ARRIVAL:

    Day 1:
    MAP01: Waste Abandonment
    Arrival je druhým zářijovým projektem, jenž se dostal pod křídla společného hraní v rámci DWmegawad Clubu. Dokonce se stal jedním z oficiálních addonů modernizovaného klasického Doomu, který nyní běží pod křídly Unity enginu. A musím říci, že hned na úvod dostanete opravdu hutnou porci nepřátel. První mapa je tech based komplexem, tvořeným četnými chodbičkami a zákoutími, propojenými kyselinovým kanálem a v závěru skalisky, ke kterým vás vaše pouť dovede. Mutantů je na první mapu opravdu mnoho a je jich nakonec ve finále 360 na HMP, pokud si dobře pamatuji. Akce je intenzivní a čekají na vás záplavy vojáčků v nepřeberném počtu a slouží jako kanonenfutter. Ale nebojte se, čekají na vás i tužší protivníci, revenanti, mancubusové a další. Labyrint chodeb se dělí do dvou částí, ohraničených červenými a modrými dveřmi. V kanalizaci najdete červený klíč, modrý se skrývá pod opravdu tuhou léčkou, kdy se na vás vrhne několik zaklínačů najednou, kteří vytvoří pořádnou paseku. Modrý klíč vás pak propustí do exteriérové skalnaté lokace, kterou se postupně dopídíte východu. Mapa je strukturálně zdánlivě komplikovaná a spletitá, ale orientace mi nečinila problém. Spíše tuhá akce, jelikož i ti nejslabší vojáčči v rozsáhlých skupinkách vám notně zatopí. Uvidíme, jestli se další levely ponesou v tak komplexním duchu.

    OdpovědětVymazat
  24. MAP02: Saltstone Sanctuary
    Druhý level nabízí i s grafikou patřící starému dobrému Doomu velmi atraktivní vizuální koncept. Ocitnete se pod skalními masivy a před vámi horda impů a přilétlých kakodémonů, navíc celou situaci doprovází zběsilá palba shora nejen od impů, ale od strategicky osazených mancubusů a arachntronů. Nepřátel je podstatně méně, víceméně polovina oproti předchozí mapě, takže je akce (relativně) klidnější. Po skaliscích vystoupáte nahoru a na své pouti obkroužíte celou skalní dolinu, po stranách jsou dva výklenky, k nimž budete potřebovat klíče, a nahoře východ blokovaný modrými dveřmi. Dejte se podél vchodu dále po skalách a postupně se doploužíte za tuhého odporu nabíhajících mutantů ke žlutému klíči. Ten vám zpřístupní interiérovou část mapy tvořenou spletí chodeb a místností, další oblasti nabízejí procházky uvnitř skalnatých chodeb, naštěstí jsou zde teleporty, jež vás z chodeb přemístí zpět na skály. Najdete zde zákeřné léčky v podobě zaklínačů nebo baronů hned za vašimi zády, takže časté ukládání je nezbytností. Jinak je obtížnost skvěle vyladěná. Po sebrání modrého klíče se vám ještě postaví kyberdémon, jenž stráží východ. Při exploraci jsem přehlédl jedno tlačítko a další porci protivníků, ale tato vedlejší cesta není nutná, pokud byste se ovšem nechtěli dopídit k megasféře. Arrival je zatím perfektní a není divu, že si zasloužil umístění jako oficiální add-on.

    OdpovědětVymazat
  25. MAP03: Water Putrefier
    Tech based level nabízí navýšení počtu protivníků v opravdu rozsáhlém komplexu, jenž je nelineární a větvený, protkaný vodními kanály i okolní vodní nádrží. K exploraci potřebujete všechny tři klíče, trend akce se drží zavedeného směru a nepřátel je opravdu hodně, převažují ti slabí prokládaní odporem těch těžších kalibrů, i když celkově je obtížnost na HMP velice příjemná. Najdou se samozřejmě i obtížnější úseky, ale žádné dramatické léčky tentokrát nehledejte. Pavouk mastermind, dva zaklínači po sebrání žlutého klíče, ale nic, co by se nedalo zvládnout. Dokonce najdete automapu, takže je průzkum větveného komplexu zahrnujícího i výtahy a převýšení poměrně snadný. Velice příjemná a zábavná mapa. Secret jsem nalezl v podobě megaarmoru, radost mi však zkalila nemožnost sebrání BFG, jež se vyzývavě tyčí ve výklenku nad chodbou. Kupodivu se do secretu nepočítá.

    OdpovědětVymazat
  26. Day 2:
    MAP04: Free Press
    Myslel jsem, že půjde o oslavu svobodného tisku, nicméně název se týká lisování a drtičů je v mapě opravdu přehršel. Design a vizuál je laděný v klasickém doomovském stylu. Jakmile vejdete do levelu, po levé straně se vám nabízí východ ukrytý za modrými dveřmi. Vy se můžete vydat dopředu, kde jste v kleci vystaveni palbě dvou kyberdémonů. Nemá smysl je pižlat, vrhnete se na druhou stranu, kde ve stísněných chodbách a na cestičkách nad kyselinou postupně aktivujete spínače a opatrně se přitom vyhýbáte drtičům, až se prokoušete na prostranství před kyberdémony hlídající červený klíč, kde je lepší taktikou si to s nimi nejprve vypořádat. Pokud totiž současně aktivujete spínač, tak se vám postaví i arachnotroni a zjevivší se kulometčíci, což spolu s palbou obrněných bossů není ta správná volba. Červenými dveřmi vstoupíte dále a po nalezení modrého klíče se přes venkovní oblast s četnými pidižvíky a dvěma zaklínači vstupujete do další interiérové oblasti s drtiči, kde si to definitivně rozdáte s mutanty a dostanete se zpět k exitu. Graficky poměrně strohá, ale velice dobře hratelná mapa.

    MAP05: The Spectre's Manse
    Opravdu rozsáhlá úroveň, v níž převažují dřevěné textury stěn, zákoutí a jezera krve a venkovní i vnitřní oblasti se skalisky. Mapa začíná atmosféricky, kdy postupně procházíte zatím prázdnými sektory, aby se z ničeho nic spustila mela. Level je nelineární, ale přitom přehledný, ačkoliv během průzkumu zabrousíte kdovíkam daleko, inteligentně umístěný teleport vás přenese zpět tam, kde logicky pokračuje vaše pouť. Akce je přehršel, nepřátel také dost, ale na třetí obtížnost boje odsýpaly v pohodě, i když autor si libuje v používání léček a zejména zaklínačů, často po dvou nebo po třech. Bojujete nejen v chodbách , ale také na velkých prostranstvích, kde musíte opatrně, jelikož mutanti vás ostřelují zdálky. Střeliva je dostatečné množství a kromě BFG, které jsem zatím minul, se lze realizovat jinými těžkými kalibry, místa je většinou dost a raketomet tak lze dobře využít. Design je nadále velice solidní a zábavný a Arrival je zatím opravdu dokonalým kouskem.

    OdpovědětVymazat
  27. Arrival
    01 - Zkusím to tentokrát na UV. Už první mapa obsahuje přes 300 potvor, takže akce bude dost a dost. Začátek je klasická Doom tech základna s výbušnými barely, které akci ze začátku pěkně urychlí. Postaví se proti nám kromě baronů, caco a pain prakticky všechno. Boje jsou dynamické a zábavné. U modrého klíče je to ovšem výzva, kdy se do prostoru nateleportuje asi 6 archvilů. Je tam naštěstí plazma a spousta nábojů. Je tu třeba být rychlý a schovávat se. Za modrými dveřmi nás čeká cesta ze základny s skrze krajinu pryč. Munice je tu dost, i do plazmy jsem měl téměř pořád plno, což se hodí, protože na první mapu je tu docela nepěkně moc archvilů. Naštěstí převažují základní potvůrky, takže nebezpečný převážně arch útok. V jedné části jsem se nemohl dostat dál, ale zjistil jsem, že je tu možné skákat, což bývá v současný wadech běžně znemožněno. Takže nevím, zda jsem použil regulérní cestu, nebo jsem to odrbal.
    02 - Mapa plynule navazuje tam, kde předchozí skončila. Na začátku je velký prostor ve velice pěkných skalách, kde se na úvod spustí mela. Jsou nutné manévry a rychlý pohyb. Po úvodu se dostaneme do ukrytého sídla s knihovnami, sály a podobně. Mapa je oproti úvodu o dost kratší, stejně tak jen poloviční počet nepřátel, zato ke konci nás čeká Cyberdémon. I když wad nepřidává žádnou novou grafiku, vizuálně to vypadá dost dobře.
    03 - Velice pěkně provedený a také rosáhlý tech komplex. Přes 300 potvor, avšak hraje se to dobře. Munice spousta jak do raketometu, tak do plazmy. Není to jenom o silných monstrech, ale převládají slabší potvory, i když archvilů je i zde dost. Zato tu nejsou různé léčky a pasti jako v Cydonie. Samozřejmě akčních částí je tu dost a u modré karty je první Spiderboss. Nakonec jsem se vracel ještě pro BFG vyzívavě vystavené v podzemní části, avšak najít skryté tlačítko nebyl takový problém. Pomohla i automapa.
    04 - Postoupili jsme do jakési továrny, asi ocelárny, plné lávy a crusherů. Některá místa jsou tak docela nepříjemná. Už na začátku se nám objeví dva cyberdémoni v zatím nepřístupném venkovním prostoru. BFG z minulé mapy zde pěkně poslouží. Je tu jedno místo, kde je opravdu hodně základních potvor (asi 100) a 3 archvilové. Následně se místo změní v docela nepíjemnou přehlídku crusherů. Ve výsledku však hratelnost byla velice dobrá.
    05 - Z technických levelů se postupně přemisťujeme k pekelnějšímu vzhledu. Tentokrát jsou to dobře známé dřevěné mapy. Opět přes 330 potvor a toto číslo narůstá. Jsou tu působivé venkovní rozlehlé prostory, ať už nádvoří, nebo i volnější krajina kde jsou stavby zasazeny do skal.

    OdpovědětVymazat
  28. MAP06: The Ledge
    Začínáte na kyselinovém prostranství, nad nímž se tyčí vysoko nad vámi cestičky plné nepřátel. Teleport nacházející se u plůtku poblíž vás přenese nahoru a musíte se utkat s nabíhajícími mutanty. Poté se můžete rozkoukat a postupně procházíte po cestách nad kyselinou, abyste se postupně dostali do druhé části, která se schovává za plůtkem. Jednotlivé sektory jsou propojeny teleporty a postupně si zpřístupňujete jednotlivé části mapy a sbíráte klíče. Nechybí i nutnost skočit do žíravé tekutiny, abyste se posunuli dále. Akce je příjemná, dynamická, ale přitom férová. Setkáte se i s kyberdémonem, dvěma zaklínači, kteří na vás vystartují po sebrání modrého klíče, ale přes tato dílčí úskalí akce dynamicky odsýpá. Na závěr vás čeká rozsáhlé prostranství, kde čelíte dvěma kyberdémonům a ještě návdavkem dalším potvorám, co se nateleportují navic. Další skvělý kousek.

    OdpovědětVymazat
  29. Day XX:
    MAP07: Shrine of Moss
    Další perfektní, propletená a nelineární mapa. Designově mi trochu upomíná první Doom. Zkoumáte nelineární labyrinty chodeb, hned na úvod v zákoutí najdete automapu, která se vvám bude hodit. Autor hojně využívá kyselinových procházek, ať již v hlubinách jeskyní i v exteriérech. Jakmile se dopídíte červených dveří, musíte vstoupit do velikého kyselinového jezera, kde vás ze skalisek a ze sloupů ostřelují četní mutanti. Postupně si odkrýváte zákoutí mapy a přes průchody kyselinou, kde je naštěstí vždy poblíž oblek, si klestíte cestu k východu, jenž je blokován všemi klíči. Mapa je opravdu rozlehlá, akce opět s adekvátní obtížností a vše krásně a dynamicky odsýpá. Jen ke konci jsem trochu tápal, když jsem zapomněl, kde se malá komůrka s východem nachází.

    OdpovědětVymazat
  30. 06 - Stylově navazuje na předchozí mapu. Systém paláců v mezi skalami, přičemž venkovní prostory jsou často zaplaveny kyselinou. Obleků dost, takže je možné prozkoumat i skrytá zákoutí. Vizuálně také parádní. Centrální prostor vypadá dobře. Hladání 3 klíčů vyžaduje časté využívání teleportů. Zajímavostí, že při hladání klíčů je hráč uzavřen v určité části do nalezení klíče, protože vstupní dveře jsou z druhé strany uzamčeny právě hledaným klíče. V závěru nás čeká souboj se 2ma Cyberdémony. Potvor tentokrát 200 včetně 3 cybedémonů.
    07 - Pevnost zdánlivě porostlá vegetací. V interiéru však narazíme na četnější lávu, kterou je třeba velmi často procházet. Je zde dostatek obleků, avšak není to na nějaké zdržování. Pobít potvory a rychle dál. Párkrát je nutné se lávou i vracet. Narazíme opět na venkovní prostory, přičemž Mancubusové se na dálku docela špatně trefují. Bez zapnutého zaměřovače a mouse looku bylo bylo o dost těžší. Zde se dá hojně likvidovat nepřátele skrze okna. Pěkná spletitá mapa.
    08 - Prostředí se změnilo už v plnohodnotné peklo. Velké stavby, ochozy a síně z červených cihel a všude spousta lávy, obleky je třeba šetřit. Zejména, že lávové prostory skrývalí množství munice a bonusů. Počet potvor začíná stoupat a stejně tak obtížnost. Na konce už jsem díky archvilům měl počet zabitých potvor 430. Skaly a prostředí mi evokovalo spíše první díl dooma. Exit opět střeží dva Cyberdémoni.

    OdpovědětVymazat
  31. 09 - Nyní se nacházíme v prostorách tvořených kořeny, vegetací a organickou hmotou, vypadá to docela dobře. Už na začátku jsou k nalezení téměř všechny zbraně. Neprve se pohybujeme v interiérech a následně se přesuneme do rozlehlých skalních prostor. Čeká nás zde spousta velkých a už docela náročných bojů. Je tu naštěstí hodně munice. Po nalezení všech klíčů se portály přesuneme do pekelné dimenze. Konec je však hodně podivný. Po zpřístupnění finálního teleportu do něj vejdeme, a ten nás přenese do prostoru s výhledem na celou scenérii. Ovšem zde nebyl žádný postup dál, jen zraňující krev. Mapa však ukazovala nepřístupné prostory, ale ty se mi nepodařilo zpřístupnit. Až po delší době mě napadlo se nechat sežrat a skutečně to byl exit ve stylu E1M8.
    10 - Tuhle mapu jsem nějak nepochopil. Je tu celý závěrečný prostor z přechozí, včetně zpřístupněného prostoru. Následně je tu megahealth, ale skrytý teleport nás neustále vrací zpět. Nedá se nikam jít. Zkoušel jsem IDCLIP, ale prostě tu není vůbec nic, ani teleporty nefungují. Dost divný závěr. Žádné titulky, prostě to vypadá, že nás čeká nějaké finále a nic. Následný Cheat do levelu 11, 30 ani 31 nic neodhalil.

    OdpovědětVymazat
  32. MAP08: Bloodstone Citadel
    Začíná přituhovat. Prostředí je již pekelné, v krvavých barvách stěn i žíravé kyseliny. Ocitáte se na malém ostrůvku nad kyselinou a cestička vede do útrob hradního komplexu se širokými chodbami, kde je dostatek prostoru pro lítou akci. A věřte, že citelně přituhlo na obtížnosti, chodby jsou plné těžších potvor, jež se na vás seběhnou slovy redaktorů Score jako slepice po flusu, a navíc vás postřelují mutanti i z okolních skalisek nebo vyvýšených ploch. Váš postup zastavují uzavřené dveře, k nimž potřebujete pátrat po klíči. Po každé akci se vždy něco semele, například poté, co ukořistíte žlutý klíč, vyběhnou dva zaklínači a na širokých chodbách se jim obtížně vyhýbá, navíc když jsou doprovázeni skvadrou revenantů a chodby se pak opět zaplní odporem. Můžete zabrousit i do okolních kyselinových jezer, kde se nachází jediný secret, ale jelikož skrývá jenom armor, je relativně zbytný. Jakmile postupně získáte poslední modrý klíč, nastává poslední fáze, kdy po cestičkách vystoupáte k východu, který ovšem stráží dva kyberdémoni a jeden zaklínač. Level je designově perfektní, pestrý, ale obtížnost již dokáže potrápit.

    MAP09: The Writhing Altar
    Poslední regulérní level. Rozsáhlý, obtížný, skýtající boje v otevřených lokacích, stejně tak balancování ve výškách a postupné zpřístupňování skrytých lokací. Začínáte v uzavřených prostorách, kde si to vyřídíte s prvními nepřáteli, poblíž jsou bariéry, k nimž potřebujete tři klíče. V malé aréně se teleportem přenesete do prostoru, kdy se nacházíte v otevřených prostranstvích a kolem vás se tyčí zdi vysokých monumentů. Promptně se na vás začínají vrhat nepřátelé, v otevřených prostorách se naštěstí dá účinně manévrovat. Postupně nalézáte teleporty, jež vás přenášejí dále, na další plochy a nakonec se dostáváte i do výšin a pomocí nástřelných spínačů si aktivujete přístup ke klíči. Musíte se dát dokonce více směry, abyste postupně kýžené klíče získali. Vrátíte se na začátek, ale s ukončením mapy musíte chvíli počkat. Teleportujete se totiž k východu, kde mezi skalisky podstoupíte finální souboj a konečný exit je před vámi. Díky komplexnosti jsem měl chvílemi problémy s orientací, ale nakonec jsem vše zvládl. Mapa je důstojným a monumentálním rozloučením za skvělým megawadem.

    OdpovědětVymazat
  33. Until the end of time:
    MAP10: Arrival
    Ohlédnutí za podstoupenými souboji, jste zpět v úvodu 9. levelu, ale zůstáváte na místě, jelikož vás teleporty vracejí neustále zpět. Patrně level slouží jako závěrečné oddechnutí, bohužel zamrzí absence titulků nebo aspoň závěrečné obrazovky.

    Bonus map:
    MAP32: Dad Bod
    Nevím, která mapa vás do bonusového levelu pustí, ale level připomíná spíše předchozí hraný megawad Cydonia, jelikož design zapadá spíše do stylu Plutonie. Hned na úvod na vás na schodišti čeká zástup kulometčíků následování revenanty, nahoře je váš postup blokován dveřmi. Musíte se vypravit ven do kyseliny, kde na vás pálí celá řada revenantů a mancubusů. Výtah vás vyveze nahoru a vy můžete postoupit dále ke klíči, ale za dveřmi vás čeká peklo v podobě kyberdémona a zaklínače. Mapa je extra obtížná, zejména proto, že jsem hrál s pistol startem, jelikož jsem se do levelu dostal cheatem. Mutantů není mnoho, ovšem jsou koncentrováni na malé ploše s omezeným manévrovacím prostorem. Do koncepce projektu Arrival level přiliš nezapadá, ale jako doplněk pro masochisty poslouží dokonale.

    OdpovědětVymazat
  34. 32 - Tak jsem přes cheat našel asi secret level. Je poměrně malý pouze se 141 potvorama. S pistol startem docela obtížný, zde bylo na začátku přeba využít infight. Jedná se o malý pekelný level kolem centrálního lávového prostoru. Je tu až moc otravných revenantů, mancubusové opět na ochozech, kde se špatně sestřelují. Aby toho nebylo málo, tak je tu i dost archvilů, kteří to oživují a často je musíme likvidovat na otevřených prostorách, záver malé arénce s cyberdémonem a 3 archvili, byl taky dost masakr. Určitě nejtěžší a ne moc zábavná mapa. Exit nás hodí do levelu 16 běžného dooma.
    Počet příšer v tomto modu se běžně pohyboval v rozmezí 200-400, naštěstí to byl zdravý mix slabších i silnější, takže akce přijemně odsýpala. Nebylo zde přehnaně pastí a léček. Munice tu bylo hodně, nikdy jsem netrpěl nedostatkem, spíše naopak. I na 4 obtížnost jsem měl mnohdy plno. BFG se dalo najít už ve 3 mapě. Zaujalo mě zde velké množství armor a health bonusů.

    OdpovědětVymazat
  35. Se zpožděním jsem dokončil Cydonii a celkem spokojenost. Až na tajné levely povedené. Podobné projekty blízké původním hrám mám rád.

    Arrival jsem teprve rozehrál, ale první dva levely jsou super. Většinou moc nemusím tak velké počty nepřátel, ale zde je to zatím příjemně zvládnutelné a dobře rozvržené.

    OdpovědětVymazat