čtvrtek 7. května 2020

Anorakův týden 19/2020

Největší událostí uplynulého týdne je dokončení Final Fantasy VII. Dohrál jsem tentokrát Steam verzi. Podařilo se mi splnit 88% achievementů, k ostatním se už vracet nebudu. Přece jen levlování nepoužívaných matérií a hromadění nevyužitelného počtu peněz už není moc zábava. Skvělé je jak je FF7 i v dnešní době bez problémů hratelná a nesmírně zábavná. Jde o opravdu nadčasovou hru, kterou mohu každému v klidu doporučit. Poprvé jsem si příběh prošel kompletně v češtině, kterou také musím pochválit. Podrobnosti v komentáři na Databázi her.

Zapojil jsem se také do nové měsíční akce Zahrejem vyhlášené na webu High-Voltage. Jako první hra, na měsíc květen, byl vyhlášen Rex Nebular and the Cosmic Gender Blender. Hra je celkem dobrá. Kdo má rád adventury, rozhodně doporučuji. Pro mě osobně je lepší Spece Quest, který byl pro Rexe největší inspirací, ale to je hodně mou preferencí stylu Sierry. Rex Nebular byl ale povedeným vstupem Microprose do adventurního žánru. Hra navíc zapadá do aktuální výzvy Hrajte jako Richmond. Podrobnosti opět v komentáři.

Prošel jsem také fanouškovský prequel k sérii Space Quest - A Son of Xenon. Jde o krátké, ale povedené dobrodružství a vzhledem k cenně rozhodně doporučuji hraní. Skončili jsme také s hraním X-COM: Email. Je to zajímavá myšlenka a hrát se dá celkem v pohodě i bez oficiálních serverů, ale mapy jsou malé a dost si podobné. Hra tak zabaví spíše jen na krátko. Ale dát si čas od času partii nemusí být špatné.

Pokud máte někdo rád budovatelské strategie a mezi vaše oblíbené patří Pharaoh, stojí za vyzkoušení Prolog připravované hry Builders of Egypt. Dohrát se nechá za necelou hodinu. Již vyšla minulý týden zmiňovaná Someday You’ll Return a po prvních dvou hodinách jsem více než spokojen. Vyšlo také čtvrté pokračování slavné série Street of Rage, které bych se také někdy rád věnoval. Mnou celkem očekávaná konzole Intellivision Amico oznámila cenu více než 7500 Kč, což považuji za hodně. Plánoval jsem Amico pořídit, ale za takovou cenu nevím nevím. Na závěr zpráva pro fanoušky dungeonů. Hra Dungeons of Daggorath z TRS-80 je hratelná on-line zde. Pokud nemáte originální počítač a nechcete si hrát s emulací jde o ideální možnost.

5 komentářů:

  1. No tedy docela významný týden na události! Za ten tip na prequel ke SQ díky, určitě to o víkendu zkusím. Navíc Rex Nebular....se mi vrátily vzpomínky na strašně dávnou dobu, kdy jsem ale tuto hru dohrál více méně s návodem, což je mi zpětně trochu líto.
    FF7 - pro mě velká záhada, kdysi jsem měl období koketování s jRPG. Dohrál jsem FF4, FF5 (velmi dobré hry) a pak zkusil tu FF7, ale nedostal jsem se ani na konec pvního CD, něco mě to prostě odrazovalo. Asi ty náhodné souboje, nebo že už to byla třetí FF hry po sobě, protože já musím střídat enginy, jinak se dostaví lehká apatie. :)
    No a pochopitelně i dík za info o Dungeons of Daggorath!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za komentář, jsem rád, že to někdo čte. Já hraji japonské věci celkem rád, ale chápu to střídání. U mě je výhoda, že hraji hodně žánrů, takže mám málokdy problém. Dej pak vědět jak se SQ líbil, nejlépe komentářem na DH :-)

      Vymazat
  2. Final Fantasy 7 je pro mě asi navždy prostě nejlepší hra. Zajímavé, že jsem dohrál spoustu super PC her, na které nedám dopustit a nejraději mám první polovinu devadesátek, ale když mám říci jedinou hru, která je nej, tak mi vždy na mysli vyvstane, že mě asi fakt nejvíce po všech směrech zasáhla Final Fantasy 7 z roku 1997, kterou jsem ale hrál a dohrál až někdy v roce 2000. Hodně v tom ale hrálo roli to, že jsem před tím japan RPG hrát nechtěl a tohle byla najednou nová zkušenost, jako bych byl hraním na PC kapku unaven (což jsem fakticky byl ze zoufalství, jak se z renezance RPG žánru v podobě Baldurs Gate stala nudná generická záležitost, jakoby na PC už nikdo jiné RPG udělat neuměl) a potřeboval jsem nový impulz a tou byla Final Fantasy 7. Prostě jako bych se reinkarnoval v jiném čase a Final Fantasy 7 by byla moje první hra v životě :-) Od té doby jsem na japonských RPG doslova závislý. Ale samozřejmě neustále vzpomínám i na starou PC scénu a dokonce si poslední dobou znovu opakuji zásadní kousky. Mixování PC a konzolové hraní se pro měn stalo kořením života a dá se říci, že místo, abych polevoval, tak snad pařím hry ještě zběsileji, než za mlada :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele nejsem asi schopen říct, co považuji za nejlepší hru. FF7 je super, ale asi není mezi kandidáty. Ale nejlepší JRPG to je, alespoň z toho co jsem zatím hrál. Ale vybrat jednu hru napříč žánry, to nejde.

      Vymazat
    2. Napříč žánry asi ne, bylo by to nespravedlivé u mně vůči Civilization :-) Nicméně kdybych měl jmenovat nej hru, tak mám jaksi zafixováno, že by stejně měla být z žánru RPG, protože ten mám asi tak jako tak na prvním místě :-)

      Vymazat