čtvrtek 21. května 2020

Anorakův týden 21/2020

Už v pátek mi dorazila do práce zásilka s novým krásným joystickem, akorát na víkend. Podle prvních dvanácti hodin mohu Thrustmaster T.16000M FCS vřele doporučit. Zpracování je výborné, vše krásně funguje a instalace je naprosto automatická. Testoval jsem zatím první tři hry. X2: The Threat rozpoznal joystick bez problémů automaticky a dokonce funguje i klobouček na rozhlížení po kokpitu. Odehrál jsem dvě hodinky a určitě budu pokračovat. První díl jsem kdysi hrál a raději navážu dále než opakovat celkem dlouhou hru. Falcon A.T. běží pod DosBoxem a po aktivaci přímo ve hře funguje základní ovládání. Funkce nad rámec směru a palby bylo nutné nakonfigurovat přes DosBox, což není díky manuálu od Richmnonda problém. Ještě jednou děkuji. Vyšší citlivost lze v pohodě snížit klávesou dle manuálu.

Nejvíce času jsem strávil s X-Wingem, který jsem nakonec plnohodnotně rozehrál. Díky propracovanému nastavení je vše naprosto bez problémů. Zatím mi to moc nejde, téměř každou misi několikrát opakuji, ale pomalu se to lepší. Hra je i dost bohatá na obsah. Zatím tedy vládne nadšení. U Fantasy Generala jsem již dokončil kampaň a pokračuji samostatnými scénáři. V sobotu 23.5. má Daikatana 20 let od vydání a při té příležitosti jsem hru konečně prošel. Upřímně po hrozné první epizodě jde o celkem pohodovou lehce nadprůměrnou střílečku, podrobnosti v komentáři. Příjemným překvapením je ale verze pro GameBoy Color. Jde o z ptačí perspektivy viděnou záležitost podobnou první Zeldě, ovšem akčněji laděnou. Vzhledem k tomu, že kopíruje děj originálu vím, že jsem již za polovinou po necelých dvou hodinách. Hra tedy bude dost krátká, ale zatím mě baví rozhodně víc než PC verze.

Z novinek musím upozornit na Chex Quest HD. Jde o modernější zpracování reklamní hry původně využívající Doom engine. Zkoušel jsem sice jen první level, asi 15 minut, ale původní verze se hrála lépe. Zde se hlavní postava pohybuje dost divně. Ovšem že někdo vytáhne z historie zrovna tuhle hříčku bych nečekal. Obsahem je všech pět původních levelů, ovšem značně upravených. Fanoušky Final Fantasy chci upozornit na dokončení anglického překladu hry Chocobo's Dungeon (Chocobo no Fushigi na Dungeon) ve verzi pro WonderSwan.

Nakonec bych rád upozornil na novou část blogu. Do pravé části jsem přidal seznam her, které mám v plánu hrát. Jde o nejpravděpodobnější tituly, občas včetně důvodu zařazení. Pořadí je pouze odhad a vše se může samozřejmě kdykoli změnit. Budu tak mít přehled vždy po ruce a třeba to někoho inspiruje. V budoucnu pravděpodobně odstraním tip měsíce.


5 komentářů:

  1. Fotky Joysticku nebudou? Jako mohl bych to dát samozřejmě do vyhledávače dle názvu... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doplnil jsem dvě fotečky, ale lepší jsou asi originální od výrobce :-)

      Vymazat
  2. Ten joystick se bude hodit i na tu aktuální sadu simulátorů MicroProse, co dnes vtrhla na Gog! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, ale další simulátory budu nakupovat až dohraji co už vlastním. Otázka taky je jak dlouho u toho vydržím, přece jen s leteckými simulátory teprve začínám. Ten Falcon mi zatím moc nejde :-)

      Vymazat
  3. Fotky - krása. Jinak Falcona pro začátek opravdu nedoporučuji, doporučoval bych takové ty lidovky, které se sofistikovaně ovládaly snad každou klávesou na klávesnici, ale letovými vlastnostmi to nebylo nijak zvlášť frustrující a nechtělo to po hráči opravdové simulační schopnosti pilota. Tady je jasnou volbou F-15 Strike Eagle II nebo F-117, obojí od Microprose. BTW zítra čtvrtek, jsem zvědav na další report z herního týdne ;-)

    OdpovědětVymazat