Pac-Man zdroj: cs.wikipedia.org/wiki/Pac-Man |
Hra Pac-Man vypadá na první pohled velice jednoduše. Hrát ale opravdu precizně vyžaduje hodně tréningu a znalostí. Velmi propracovaná je například umělá inteligence slavných duchů Blinkyho, Inkyho, Pinkyho a Clyda. Každý duch má vlastní osobnost neboli algoritmus a lze tak přesně předvídat jejich chování. Krásně popsáno je to ve dvou článcích přeložených Martinem Šimečkem zde: část 1 a část 2.
Pac-Man 256 |
Za vrchol lze považovat dohrání takzvané "perfektní hry". To znamená projití 255 levelů bez ztráty života při zisku bodů za veškeré ovoce a snědení duchů při každém energizeru. Poté je nutné v levelu 256 získat maximum bodu na všechny životy. Výsledné skóre je 3 333 360 bodů a zatím ho získalo pouze několik málo hráčů. Světový rekord se uděluje dle času, nejrychlejší je zatím David Race za 3 hodiny 28 minut a 49 sekund. Pokud vás taková výzva neláká, doporučuji vyzkoušení hry Pac-Man 256 založené na principu nejvyššího levelu. Ten se totiž vykresluje špatně kvůli přetečení paměti.
Pac-Man Museum |
Velice povedená je také kompilace Pac-Man Museum. Ta obsahuje hry PAC-MAN, SUPER PAC-MAN, PAC-LAND, PAC-MAN Battle Royale, PAC-MAN Championship Edition. Vše v hezkém prostředí a bez problémů spustitelné. Škoda jen, že není doplněna o nějaké bonusové materiály. Nejmodernější zážitek zase poskytne hra Pac-Man Championship Edition 2.
Věnujte tady alespoň 5 minut vzpomínce na legendárního Puck Mana a jeho tvůrce Toru Iwataniho. To byl totiž původní japonský název, který se změnil až při uvedení v Severní Americe na Pac-Man. Pokud vás zajímá důvod, nahraďte si písmeno P za F :-)
Žádné komentáře:
Okomentovat