středa 1. července 2020

DWmegawad Club CZ - Akeldama - červenec 2020

DWmegawad Club je na stránce doomworld.com pořádaná akce, ve které se každý měsíc hraje vybraný "megawad" do Dooma. To jsou nové levely často i s novou grafikou nebo nepřáteli. Zvolen je jeden nebo více wadů pro Doom 1 - Final Doom. Vždy ale musí mít počet levelů blízký počtu dnů v měsíci. Toto druhý měsíc české pobočky. Všechny fanoušky Dooma, kteří mají zájem hrát určený wad tedy zvu ke společné diskuzi u tohoto článku. Své postřehy se pokusím pravidelně připisovat k článku. Pokud bude o akci zájem budu pokračovat i následující měsíce.
Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.6. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Snad vás bude tato aktivita bavit.

Odkaz ke stažení: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom2.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

Další obsah:
Odkaz na screenshoty od Dhaxe.

Můj postup:
Odkaz na pořízené screenshoty. Hraji na obtížnost Hurt me plenty.

94 komentářů:

  1. jvempire: Koukám že ses už pustil do hraní, jak je to s obtížností? V popisku na idGames avizují ideovou návaznost na Memento Mori a Alien Vendetta, tak to já asi pojedu jenom na Hurt Me Plenty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu hraji také a první level bez potíží. Většinou vyšší obtížnost nedávám, více mě baví hledání a průzkum.

      Vymazat
  2. Tak jdem na to

    Map 1 - nesnáším zimní prostředí... v reálným životě. Ve hrách je však fajn :D

    První mapa se zdá být ok. Design je jednoduchý, ale funkční a využitý tak, jak bych očekával. Vypadá to zatím dobře a těším se na další mapy :)

    OdpovědětVymazat
  3. MAP01: The Generator
    Tak prvni mapa rozhodne nebyla spatna. Snih je prijemna zmena. Nalezen jeden secret padem do vody. Nepodarilo se mi rozbehat dva portaly. Ten v rohu a velky uprostred mistnosti. V zahnute mistnosti (ta nejvetsi) jsem cekal napor nepratel. Bylo tam hodne mista ale prekvapko neprislo. I tak to byla prijemna a poklidna prochazka. Tesim se na dalsi.

    OdpovědětVymazat
  4. Map01 - Tak tohle je jiná. Slušně rozlehlý level s novou grafikou. Pěkně propracované. Hned se tu dá získat raketomet a mezi něpříteli se už objeví Hellknight či Arachnotron. Dobře se to hrálo, jsem zvědav na další levely. Začátek vypadá velmi slibně. Obtížnost volím zásadně na UV.

    OdpovědětVymazat
  5. MAP01: The Generator (valkiriforce/waverider)
    Po klasicky laděném projektu 25 Years on Earth máme před sebou modernější megawad, což prozrazuje již první level. Hru začínám na Ultra Violence, ale pokud se projekt ponese ve stylu Alien Vendetta a Memento Mori, předpokládám, že brzy přejdu pokorněji na nižší obtížnost. Zasněžené horské okolí obklopuje komplex dvou strážních budov, kterými musíme proniknout do nitra komplexu. Akce je bohatá hned od začátku, nepřátelé se zákeřně teleportují přímo za hráčova záda. Poté, co si zpřístupníte vstup dovnitř, sestoupíte do rozsáhlého komplexu, kterému dominuje široká promenáda plná nepřátel. Již v první mapě se postavíte arachnotronům, kakodémonům i hell knightům a na první level je protivníků docela požehnaně. Před východem ještě očekávejte další spršku nepřátel, zjevivších se z teleportu. Oba secrety se mi podařilo najít. Mapa perfektně láká k dalším levelům.

    OdpovědětVymazat
  6. Map 02 - Tahle mapa je ok. Je to typický design, kdy jste uvnitř v nějaké budově, z oken vidíte ven (ale moc často se ven nedostanete)... Nejdříve se jde pro dva různé klíče, které jsou v oddělených částech budovy, a pak se jde pro poslední.

    Sem tam se objevuje to, co se nazývá "ambush" - ten ve výtahu je zajímavej, protože se nepožívá často... ale ten na konci je trochu klišé.

    Každopádně fajn mapa.

    OdpovědětVymazat
  7. Map02 - Kaliscká mapka, která využívá opět nějaké nové grafiky. Skousta akce nepřátel a nějakých těch překvapení, přičemž je zajímavý ten výtah u žlutého klíče. Obtížnost zatím v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  8. MAP02: Knights of Ilasac
    Opet spokojenost. Level moc prijemne utika. Zadne velke bloudeni ani splasene hledani. Nepratel tak akorat. Voditko k secretu asi az moc napadne ale budiz. Level design se mi moc libi. Dekorace a dalsi. Tohle mi zatim rozhodne sedlo.
    A jak rika leebigh, tesite se na dalsi mapu.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP02: Knights of Ilasac (Philnemba)
    Knights of Ilasac je opět komplex s kyselinovými jezery a věžemi, průzkum vás nasměruje na obě strany, které musíte postupně za líté řeže prozkoumat a získat červený a modrý klíč, přičemž poblíž spínače spouštějícího modrý klíč se nachází cenný secret, pokud hrajete s pistol startem. Po zisku obou klíčů na vás čeká zákeřný souboj ve výtahu, který nemusíte spolehlivě přežít, takže před teleportem si uložte postup. Secrety nalezeny oba, neváhejte se hrdinně vrhat do kyseliny, abyste se k nim propracovali. Povedená a zábavná akční mapa. Ale to budou patrně všechny, jak to zatím vypadá. Dohrané mapy nabízejí řadu různých léček a překvapení, velice dobře se hrají, herní doba není příliš dlouhá, ale velikost map je plnohodnotná a nejedná se o minutové jednohubky jako minulý měsíc. Líbí se mi i propracovaný design vnějšího okolí úrovní.

    OdpovědětVymazat
  10. Map 03 - fajn dřevěná mapa. Design na pohodu, našel jsem secret aniž bych ho hledal a prostě ok.
    Trochu mi připadnou outdated takový ty ambushe, jak se otevře nečekaně stěna a vyleze hromada monster. To už je prsotě hodně provařená věc... když je to udělaný dobře, tak proč ne, ale tady je to nic moc.
    To je asi moje jediná kritika .)

    OdpovědětVymazat
  11. Map03 - tentokrát trochu kratší, ale i tak dobře hratelná. Na ty ambushe si při hraní Dooma už člověk tak zvykl, že už mi to ani nepřijde. Dvouhlavňá brokovnice, která se válí hned kousek na začátku je na hordy slabších potvor ideální. Zaujala mě malá skrytá část levelu, kam jsem se dostal až po nalezení nenápadného tlačítka v tmavém koutě. Sice tam nic moc není, jen zkratka na začátek levelu. Secret jsem musel hledat, ale podařilo se.

    OdpovědětVymazat
  12. MAP03: Renegades (ZaBigBoss/valkiriforce)
    Velice dynamicky odsýpající mapa, prostor s kyselinou nejprve vyčistíte od neustávajícího odporu, přičemž se nejlépe postupuje rovnou za nosem, kde získáte modrý klíč, pak se dáte doprava do poněkud stísněných podzemních prostor, kde úzké chodbičky jsou našlapány mutanty. Ale akce je férová i na UV s pistol startem. Všude se za vámi neustále něco otvírá, nepřátelé vyskakují, pomocí spínačů si regulujete cestu, některé cestičky musíte projít opakovaně, ale nemáte pocit zbytečného bloudění. Pěkná kompaktní mapa, secret s health sférou nalezen bez problémů.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP04: Chillwell (dt_)
    Ocitnete se v zasněžených kaňonech, jež obklopují komplex základny, která se dá uvnitř prozkoumat směrem do tří stran, kdy po sebrání zbraně se propadnete dolů a vyčistíte jednu ze tří třetin interiérových sektorů, v nichž vás čekají různé typy nástrah. Mapa je krásně provázaná a z budovy se dá dostat do výšin na zasněžené skalní převisy, opět navzájem propojené. Samozřejmostí je bohatá akce, i pátrání v zákoutích po secretech, kterých je zde rovných osm. Nepříjemní jsou kulometčíci poschovávaní na skalách a v pozorovatelnách. Podařilo se mi najít jenom čtyři secrety, nejméně dvě dvířka se mi nepodařilo otevřít. Ale vzhledem k většímu rozsahu levelů se asi nebudu pouštět do podrobných pátrání po skrytých zákoutích. K dosažení východu potřebujete dva klíče, bohužel se po odblokování přístupu do exitu nelze vrátit zpět.

    OdpovědětVymazat
  14. MAP 4 - Hmm, docela fajn mapa. Trochu mě překvapilo, že byla docela velká, protože od čtyřky bych čekal něco menšího, ale jinak fajn.

    Sralo mě, jak autor všude cpe hitscanners na otravný místa a ten ambush na konci bude cpát do každé mapy? lol

    OdpovědětVymazat
  15. MAP04: Chillwell
    Teda hosi... za me zatim nejlepsi mapa. Neco takoveho jsem necekal. Aby mi behem prochazeni bliknul v hlave Half-life nebo Indiana Jones (jo taky mi to prijde divny ale znate to, pocity) to jsem fakt necekal. Komplex krasne propojeny s venkovnim prostorem. Vlezete i do jakehosi sklepa, mrize plus vybusne barely. Ranec spinacu a par drobnych prekvapeni. Bloudeni v horach. A vubec bloudeni bylo tak akorat aby to ma trpelivost snesla. Cesticku jsem nasel az napodruhe a do secretu jsem spadnul uplne nahodou. A samotny zaver, stiskni spinac a stihni vytah uz byl jen usmevnou tresnickou na dortu. Naprosta spokojenost.

    OdpovědětVymazat
  16. MAP05: Bunker Hill (DerFurer'sFace)
    Zatím nejlepší úroveň, co nám kolektiv autorů předložil. Začínáte v malé komůrce se střílnami, kterými částečně zpacifikujete tuhý odpor mutantů, a ocitnete se před branami bunkru, do kterého však nemáte přístup. Musíte prošmejdit skalnaté okolí a ubránit se četným protivníkům, včetně zákeřně ukrytých obránců ve vzdálených střílnách. Jakmile si otevřete bránu do centra bunkru, musíte zpacifikovat tuhý odpor a nakonec se podaří s pomocí modrého klíče otevřít východ z mapy. Mapa nabízí permanentní dynamickou akci a zároveň skrytá zákoutí, v nichž se opět skrývají další nepřátelé, takže pro vystřílení všech démonů musíte i pečlivě pátrat. Krásná práce.

    OdpovědětVymazat
  17. MAP01: Dobrý, rozumně dlouhý úvod.
    MAP02: Pořád celkem krátká mapa, pár dobrých nápadů, ale nic z čeho bych se posadil na prdel. Nicméně tipuju, že se to ještě pěkně rozjede, našlápnuto je.

    OdpovědětVymazat
  18. MAP05: Bunker Hill
    Asi se budu opakovat ale naprosta spokojenost. Prolezani bunkru se mi moc libilo a bavilo me. Akeldama zatim hodne dobry wad.

    OdpovědětVymazat
  19. MAP06: Insurrection
    Teda... tohle byla mapa. Hluboka poklona. Necekal jsem neco tak velkeho a propracovaneho. Venkovni prostory jsou super. Velky prostor s kyselinou a vyjizdejici schody, parada. Ale kdyz jsem vesel do tmaveho ctvecoveho prostoru s kyselinou,
    nestacil jsem se divit. Trosku jsem v prubehu hrani tapal a hledal jsem cestu. Ale konecka zkratka, ktera vas vyplivne pred modre dvere, byla prijemna. Pred cilem dalsi horda ale nestihnul jsem chcipnout ani jednou. Tvurce Gothic si s touhle
    mapou rozhodne pohral a je to znat. Takze naprosta spokojenost a palec nahoru.

    OdpovědětVymazat
  20. Hm, tak jsem s napsal dlouhý komentář k mapě 05 a 06, ale nějak se to neodeslalo, tak asi nic :)

    OdpovědětVymazat
  21. MAP06: Insurrection (Gothic)
    Mapa má na první pohled o něco slabší design než předchozí. Zdálo se mi, že je seskládána z jednotlivých částí navzájem propojených, propletených a poměrně rozlehlých, ale koncept není tolik konzistentní jako předchozí level. Nicméně nehraje se vůbec špatně, protivníků je přehršel, akce plynule odsýpá, level je poměrně rozlehlý. Navíc jsou zábavně pojaté secrety, některé i na sebe navazující, takže mě bavila i explorace po zpacifikování většiny nepřátelského odporu. Bohužel mi jeden z nich unikl.

    OdpovědětVymazat
  22. Map04 - příjemná mapka v základně uprostřed zasněžených hor. Tentokrát už větší rozsah, ale příjemně se hrála. Spousta tlačítek a překvapení. Secrety jsem dlouho nemohl najít, ale nakonec se podařilo najít secret z batohem a hned za ním následovaly dokonce další dva.
    Map05 - Velmi dobrá mapa plná akce odehrávající se v zákopech a bukrech. Místy jde trochu do tuhého, ale zatím nic, co by působylo problémy. 250 potvor už je slušná porce. Zajímavý byl nápad s barely ve věžích, ktré pomohly k rychlejší likvidaci nepřátel.
    Map06 - Pěkně obrovská mapa, kde čeká až 450 nepřátel, která mi zabrala téměř půl hodiny. Design se nese v duchu prvních dvou Doomů a je trochu slabší než dasavadní mapy. Trošku zákeřnost se nachází za žlutými dveřmi, kde se neteleportují, ale instantně oběví hromada impů a vojáků. Do některých pasáží by se hodilo BFG, ale zatím stále jen raketomet. Jsem zvědav jak se bude wad dále vyvíjet a zda v levelech bude stovky nepřátel. Secretů jsem našel taky nez 5 ze 6.

    OdpovědětVymazat
  23. MAP07: Carnage Facility (Michael Jan Krizik (valkiriforce))
    Carnage Facility je opět velice rozsáhlý industriální komplex, tentokrát perfektně provázaný a nelineární, spolu s bohatým počtem spínačů, kterými si postupně otvíráte cestu. Musíte všechno prošmejdit, než si odblokujete možné cesty, přičemž máte více možností směru průzkumu, všude plno nepřátel, ale i na UV se dobře dají zpacifikovat, zdravotních power-upů máte dostatek. A až na konci se vám zpřístupní klíče. Zajímavostí jsou originální komůrky s nepřáteli, které se otevírají, pokud projdete kolem, což je provázeno explozí sudu, takže musíte dávat pozor. K průzkumu vybízí i zdánlivě dekorativní oblasti v exteriéru, do kterých se ale dá dostat, a odměnou je vám zisk secretu a kompletní likvidace všech nepřátel. Na závěr u žlutého klíče trochu tužší pastička s mancubusy, přičemž v tomto souboji je plazmovka nezbytností. Dá se naštěstí nalézt v secretu. A pak šupky dupky na začátek, kde je zároveň definitivní exit. Carnage Facility je naprosto vynikající mapa. Dokonce se mi podařilo najít všechny secrety.

    OdpovědětVymazat
  24. map 07 - ač jsem pátou a šestou mapu hrozně chválil (co nevíte, protože se mi ty komentáře neodeslaly), sedmá mně teda dost s*ala. Pátá a šestá dovedly být relativně komplexní, přesto nápadité a přehledné.

    Sedmá je však jen nepřehledná a frustrující a hodně ujetá na hitscanners enemies, zato tam chybí hodně lékáren. Asi 20 minut jsem strávil jen hledáním kam mám jít a co mám dělat.

    Jan Křižík zní teda česky a navíc mám pocit, že jsem to jméno už někde slyšel :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi lékárnami tedy nesouhlasím, vždyť tam je jedna megasfera a tuším 2 menší?

      Vymazat
    2. já jsem na začátku dostal od kulometčíků damange hrozně velkej a pak jsem půl mapy nenašel moc lékáren teda...

      Vymazat
  25. MAP08: Arctic Compound (Diego 'DJV' Villarroel/valkiriforce)
    Ocitnete se v zasněžené krajině, v jejímž centru se nachází silně střežená vojenská základna. Výhodou jsou otevřené průzory, díky nimž zredukujete alespoň částečně odpor uvnitř. Po vstupu do budovy se na vás vrhne zbylé osazenstvo. Zprvu jsem se domníval, že se bude jednat o uzavřený komplex, ale brzy jsem zjistil, že se podíváte i do okolních a skrytých oblastí základny. Průzkum je zábavný, střídá se postupná explorace interiéru a exteriéru, abyste si otevřeli finální cestu k exitu. Opět pěkná práce, všechny levely jsou doposud velice povedené a žádný slabý autoři nepředložili. Tak doufejme, že tento trend vydrží až do konce.

    OdpovědětVymazat
  26. Map 08 je fajn... dobře nadesignovaná, značně systematicky... Autor sice nezdobí level třeba jak Damned, ale dává si záležet, aby to sedělo a bavilo... a pořád je ujetej na hitscanners :D

    OdpovědětVymazat
  27. Map 09 - Ok, začíná to být takový furt dokola, takže doufám, že autoři přijdou i něčím novým, než jen "budova X a venku sněží"

    Design místy působí značně oldschool stylem, což nemusí bejt nutně špatně, ale připomíná to spíš původní Doom, než současné doom megawady.

    jo a pořád je tam ujetost na hitscannery, hlavně na ty chlápky s rotačníma kulometama.

    OdpovědětVymazat
  28. MAP09: Winter Stronghold (The Mysterious Moustachio)
    Začínáte v centru rozcestí ve tvaru hvězdy, které se po stisku spínače zaplní nepřáteli. Postupně si otevřete relativně kompaktní komplex centrální základny a z něj proniknete ven do zasněžených exteriérů. Klíče se nacházejí ve dvou pěkně zpracovaných exteriérových lokacích, jež osvěžují dosavadní tech based design. A pak si zpřístupníte rozsáhlou oblast zvnějšku základny, kde si musíte proklestit cestu k východu mohutným odporem. Mapa je zábavná a kvalitní, ale v rámci dosavadního kontextu map Akeldamy nijak nevyčnívá.

    OdpovědětVymazat
  29. MAP10: Hangar Facility (valkiriforce/The Mysterious Moustachio)
    Akeldama nepřestává překvapovat. Zpočátku jsem se domníval, že budu procházet skladiště plná krabic, s poměrně dobře zvládnutelnými souboji. Ale po přechodu přes most s krásnými panoramaty se rozvíjí druhá, větší a náročnější část mapy. Napřed rozsáhlé skalnaté hangáry a posléze se vám otevřou další objemné prostory plné nepřátel. Akce je náročná, hangáry jsou plné tužších protivníků včetně spidera masterminda a i pak odpor neutichá. Na závěr s pěkně zpracovanými kamiony opouštíte tuto perfektní mapu. Podařilo se mi najít všechny secrety, i když poslední s pomocí cheatu pro automapu.

    OdpovědětVymazat
  30. Map 10 - dost fajn mapa... ač místy působí jako klasický styl autorů, je tu hned několik zajímavých designových prvků, přičemž nejvýraznější je pochopitelně řeka, kdy člověk může vidět co je naproti. To působí zajímavě.

    Ten mostík je taky zajímavej...

    A autor je furt ujetej na kulometčíky... tohle je trochu Plutonia styl.

    OdpovědětVymazat
  31. Map07 - Hrál jsem teď chvíli, takže aspoň nějaké ty postřehy. Opět je to mapa s atmosférou prvních Doomů, ale tato je velmi komplexní, všude plno spínačů, dveří výtahů. Je tu i plazmovka, což přišlo vhod, když už se tu objevují i Arch-Vilové.

    OdpovědětVymazat
  32. Map 11 - zvláštní to mapa

    Tahle mapa měla fakt dost zvláštní rozmístění monster. V Doomovi je několik způsobů, jak udělat enemy-placement... buď je to klasický Doom, kde většina monster jsou vojáčci a impové a sem tam je něco většího... nebo je rozmístit tak, aby hra byla velice obtížná, třeba něco ve stylu Hell Revealed... a pak je slaughter-fest, kde jsou obrovský armády monster.

    Tady mi přišlo, že tvůrce zvláštně kombinuje všechny tři prvky... místy to působilo klasicky, ale ne tak úplně. Místy mi to přišlo obtížné, ale né tak úplně. A místy mi to přišlo trochu jako slaugher-fest, ale né tak úplně.

    Zvláštní je i design, protože mapa je veliká, komplexní a místy detailní, ale místy se zase zdá, že vede hodně za ručičku a cesta je jasně daná.

    OdpovědětVymazat
  33. MAP11: The Glacier Base (Mattias Johansson (waverider))
    Další docela rozsáhlá tech báze zasazená do rozsáhlých ledovcových jeskyní. Hlavní roli hraje akce a mám pocit, že Akeldama začíná “vendettovatět”, protože mapa je plná tužších potvor. Včetně dvou cyberdémonů hned na úvod. Takže v zásadě jsem neustále používal raketomet a plazmovku, pro něž mapa nabízí dostatek munice. Obtížnost je nicméně s častými savy zvládnutelná i na UV solidně. Level je sice nelineární, ale cesta je vcelku jasně srozumitelná, takže bloudění či záseky nehrozí. Bohužel neustálá likvidace těžších monster byla uvnitř budov poměrně stereotypní. Naštěstí bojujete i v exteriérových oblastech, kde akce na větší ploše má větší grády. Mapa ukončuje informačním textem první epizodu megawadu, takže obtížnost je možná dána tím, že je pojata jako její zakončení. Chybí mi jeden secret s megasférou.

    OdpovědětVymazat
  34. Skončil jsem v mapě 4 a chybí mi 5 secretu, 1 vidím, neívm jak k němu se dá jít a ostatí nevidím na automapě. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale zatím dobrý mapy, mapa 4 se mě líbí :) Jen teda ty cesty se dostat na začátek mapy. :D

      Vymazat
  35. map 12 - ok, trochu nezajímavá mapa dle mého názoru, ale né vyloženě špatná. Opět zajímavý enemy-placement... autor má talent na to dávat nepřátelé tak, aby byli co nejvíce otravní a nečekaně se mi objevovali za zády - hlavně kulometčíci. lmao

    OdpovědětVymazat
  36. MAP12: Urban Strike (complexDoomer/valkiriforce)
    Urban Strike startuje druhou část megawadu a její obtížnost je nastavena o něco níže. Centrální část s bednami obklopují úzká schodiště kolem a postupně si otvíráte exteriérovou snad přistávací plochu obklopenou městskými činžovními budovami a následuje další tech based část. Mapa je vcelku lineární, i když třetí část přináší spleť chodeb a místností. Akce je bohatá, ale vyvážená, s hojným počtem slabších potvůrek v hojnějším množství. Byl jsem spokojen a mapa rychle a dynamicky ubíhala. Jen jsem nepřišel, jak se dostat k vyzývavě se nabízejícímu megaarmoru na bedně.

    OdpovědětVymazat
  37. Map 13 - Skvělá mapa... po strince layoutu je docela jednoduchá, protože před nosem má člověk zamčený dveře a nejdříve musí projít nějaký místnosti na levé straně, tak nějaké barevné na pravé a pak se otevře to uprostřed do exitu... ale ve výsledku to působí docela propracovaně.

    Obtížnost je docela vysoko a je taková nevyzpytatelná, protože na několik situací, kdy všechno jde podle plánu, připadá jedna, kdy se nečekaně stane něco hodně ošklivého, jakože se před vás něco teleportuje v malé místnosti apod.

    Místy mi to lezlo na nervy, ale ve výsledku hodnotím pozitivně a mám pocit, že ve vztahu s předchozími mapami je cítit, že se to posunula zase někam dál.

    OdpovědětVymazat
  38. MAP13: Toxic Disgust (Juza)
    Mapa přináší změnu v zavedeném vizuálu základen. Sníh mizí a objevíte se v budově s hnědými kamennými stěnami, s kterými splývají obránci v podobě impů. Posléze se přesunete do skalnatého podzemí s poschovávanými protivníky v různých výklencích či za mřížemi, přičemž v kombinaci s teleportováním protivníků za vaše záda jsou otravní zejména kulometčíci. Následuje velice pěkné kyselinové podzemí obkružující centrální budovu, v němž se postupně prostřílíte k finálnímu klíči, který nám otevře teleport zpět na úvod mapy a můžete se probojovat k východu. Pěkná práce s krásným vizuálním zpracováním kyselinových oblastí. Na jeden secret jsem přišel spíše náhodou, více jich není.

    OdpovědětVymazat
  39. MAP14: Darkness Beneath (Chaingunner)
    Darkness Beneath je zajímavou mapou, avšak poněkud překombinovanou. Začínáte ve skalnatém komplexu a abyste se posunuli dál, nezbývá vám nic jiného, než se vrhnout do hloubky dolů až na vodní hladinu, na kterou navazují další části komplexu, s designovým využitím schodů, výškového převýšení i teleportů. Dokonce autor použil dřevěný most, což je prvek netypický pro klasický vanilla WAD. I když je labyrint chodeb propletený, postup byl dynamický a průběžně se rozkrývala spleť různorodých chodeb a místností až na druhý konec mapy, kde jsem získal žlutý klíč. Akce byla bohatá, prakticky non-stop, ale férová, i když určité zákeřné skrumáže protivníků se taky našly. Co mi ale vadilo, byla nutnost zpětného návratu až na samotný začátek mapy ke dveřím k východu, ve spleti již prozkoumaných chodeb jsem zabloudil a chvíli mi trvalo, než jsem našel správnou cestu. Takže se docela narušil spád levelu. Teleport na začátek od žlutého klíče by se opravdu hodil. Jinak slušná práce.

    OdpovědětVymazat
  40. Map 14 - Ok, tady ten enemy-placement nebyl tak nevyzpytatelný jako v předchozí mapě, ale pořád je to nejvýraznější prvek wady. Hitscanners stále otravní a tentokrát přibyl ultra otravný nápad - arch-vile plus prasata + raketomet.
    Autor taky z nějakýho důvodu poskytuje munici hlavně pro brokovnici, skoro jako by nás nutil ji mít.

    A jsem rád, že už skončily zimní mapy :)

    OdpovědětVymazat
  41. Mapa 07 konečně dohrána - celkem dlouhá a dobře hratelna. Problém s životy jsem neměl. Dobré byly i průzory do jakéhosi města.
    Map08 - hned na začátku takový nenápadný secret ve tmě. Opět příjemný level s hromadou nepřátel. Zmiňované umístění nepřátel zejména zombie vojáků mě už nepřekvapuje, protože už jsem sehrál hromadu různých wadů a mnohdy hodně brutal těžkých. Do tohohle levelu jsem šel s 200hp i zbrojí a první lékárnu sebral až u painelementála za červenými dveřmi. Arénka za žlutými dveřmi, tam jsem většinu nepřátel porazil díky infightu, s pomocí schovky za panelem před dveřmi Mancubusové udělali většinu práce z mě :-). Poslední dobou mě baví nepřátele poštvávat proti sobě strategickým pohybem po prostorách.
    Map09 - začátek mi hodně evokoval mapu z Doom 2 Trick and traps. Celý level mě hodně navozoval atmosféru prvního Dooma. Pak je tu zajímavý prvek s barely, díky nimž jsem často likvidoval nepřátelský odpor. Potrvor tentokrát "jen" cca 200.

    OdpovědětVymazat
  42. MAP15: Breaching the Source (gaspe)
    Patnáctá mapa je vždycky klíčová a přináší obvykle komplikovanější pátrání po tajném levelu. I zde je secret pečlivě ukrytý, ale objevit se mi jej nakonec podařilo. Mapa nabízí tech based komplex s četnými oblastmi s kyselinou a vodou, která ovšem taky ubírá zdraví, navíc okořeněný četnými pastmi s útoky nepřátel. Mapa je zábavná po stránce pátrání, ovšem je třeba taktického plánování díky kyselině a omezenému počtu ochranných obleků. Secrety jsou zajímavě pojaty, dá se najít poprvé BFG, což ovšem vyžaduje aktivaci spínačů i rychlý běh. Také exit k secret levelu potřebuje vaši důslednou pozornost. Klíčová je hlavně kruhová aréna kolem reaktoru. Nakonec jsem našel 5 tajemství ze sedmi. Mapa se mi líbila, i když těch zákeřností mohlo být od tvůrce méně.

    MAP31: Make Believe (valkiriforce/DerFurer'sFace/Joe Pallai/gaspe)
    První tajná úroveň se příliš nepovedla. Jedná se v podstatě o jakýsi spletenec několika samostatných oblastí, jež patrně tvořilo několik spolupracujících autorů, a level se mi nehrál příliš dobře. Přitom mapa začíná velice lákavě, když se ocitnete na palubě staré opuštěné lodi. Vzápětí se ovšem přenesete do centrální části, odkud vede spousta teleportů do jednotlivých oblastí mapy, které tvoří arény plné nepřátel, prozrazující odlišný autorský rukopis. Level je tak celkem nepřehledný a vyžaduje dobrou paměť, abyste nezapomněli, kam který teleport vede a kde už jste byli. Akce je docela tuhá a čekají vás četné léčky a přívaly mutantů. Někdy se jedná o klasické arény, jindy jste zase uzavřeni ve stísněných chodbách. Hledání tajného východu nevyžadovalo prakticky žádné úsilí, postačí jen být dostatečně bdělý ve finální lokaci. Za mě tedy zklamání.

    OdpovědětVymazat
  43. Tak zatím mám dohráno, včetně obou tajných úrovní. Wad se mi líbí více než minulý měsíc. Secrety zatím hledám v pohodě, jsou klasičtější než minule. Jen nějak nezvládám psát každý den, ale hraju poctivě.

    P.S. vítám nového účastníka Moravectomasekcb.

    OdpovědětVymazat
  44. Map 15 - Dost komplikovaná a nepřehledná mapa, ale z nějakýho zvláštního důvodu se mi podařilo najít všechny secrety a dokonce i secret vedoucí do tajné úrovně, takže asi ok.

    Ač nebyl tak tuhý jako předchozí, stále je výrazným prvkem dost netypický a zvláštní enemy-placement.

    Jinak spokojenost :)

    OdpovědětVymazat
  45. map 31 - lol, tak to byla šílená mapa. To jsem teda měl čekat od třicet jedničky... ale čekal jsem, že to bude jen na té lodi, ale místo toho jsem našel jakýsi hub, který vedl do dalších šesti oddělených míst, kde ve třech se hledaly klíče a v dalších střech se těmi klíči otvírat teleport v hubu...

    Přiznám se, že mě mapa občas nasrala a pořád mě fascinuje enemy-placement. Sorry, že o tom furt mluvím, ale třeba v Hell Revealed jsou monstra rozmístěná tak, že hned od začátku víme, že je to těžký megawad a bude to tuhý uhrát. Ale tady to vypadá tak nevinně a hezky, ale najednou jsme obklíčeni a najednou smrt. Nevím, jak to autor dělá.

    Trochu se mi nelíbilo, že monstra občas cpe na příliš úzké prostory tak, aby jim hráč nemohl utýct

    A doposud byla dobře vybalancovaná munice, ale tady už mi došla a třeba před jedním cyberdermonem jsem prostě musel utéct.

    OdpovědětVymazat
  46. Map10 - která se mi opět hrála dobře. Poměrně rozlehlá, více než 300 potvor a potkáme tu i prvního bosse. Na toho se dalo vyzrát poštváním hellbaronům proti němu. Oba secrety nalezeny bez problémů.
    Map11 - tady už začíná přituhovat. Na začátek hned dva Cyberdémoni a následně Baroni a archvile. Potom se objeví ještě další Cyber a Spider boss. Naštěstí je tu hromada nábojů do plazmovky. Musim uznat, že ty interiéry základen jsou udělané vážně pěkně, přičemž stále nesou ducha Doom1. Mapa je opravdu velká, 400 už většinou silnějších potvor, takže mi mapa zabrala 40 minut.

    OdpovědětVymazat
  47. Map 32 - Pff, z nějakýho důvodu mě tyhle slaugherfesty dost baví. Začátek je vždy záhul, ale jak si člověk najde místo, kam se může schovat z prvotního obklíčení, nebo se prostřílí někam do bezpečí, tak od tam může začít systematicky vybíjet jednu místnost za druhou. A pak je to vždycky takový na pohodu.

    Slaugher mapy mají i docela dost munice a jsou tak akční, že jim člověk odpustí i horší designový prvky... ač jsem se těchto slaughter map přejedl a po Zones of Fear jsem je nemohl ani čut, teď se k nim zase rád vracím.

    OdpovědětVymazat
  48. map 16 - Designově skvělá mapa, ale opět je autor naprosto posedlý hitscanners enemies a v téhle mapě to dosáhlo maxima otravnosti. Prostě chlápci s kulomety a brokovnicemi jsou na každém kroku a na každým kroku do mě někdo střílí a jen mi ubývá zdaví... to už radši armádu cyberdemonů :)

    OdpovědětVymazat
  49. MAP32: Operation Pump and Dump (Doomkid & Valkiriforce)
    Druhá tajná úroveň je čistokrevným slaughter festem, který přináší tuhé souboje v tech based komplexu kolem kyselinového jezera. Nepřátel je přes osm set a tlačítko na spoušti máte neustále stisknuté. Jsou zde naštěstí dva secrety, jež vám poněkud usnadní postup, ale i tak je úroveň velmi tuhá. Bojujete v otevřenějším prostoru, ale i ve stísněných chodbičkách, postaví se vám bossové, cyberdémoni i spider mastermindové. Je třeba pochopit architekturu a sbírat potřebné power-upy a neplýtvat municí, ačkoliv je jí zdánlivě přehršel. Největší potíže mi dělala stísněná oblast, v níž se vám za záda z arény teleportují revenanti a mancubusové. Když už jsem myslel, že mám vše za sebou, v otevřené aréně s klíčem a pohyb brzdícími schody se na mě z dálky smáli tři cyberdémoni. Zde nezbylo nic jiného než save-load festival. Nemám příliš rád takové slaughter festy, protože se pak neustálé porcování mutantů zvrhává ve stereotyp. Jinak po stránce designu fajn mapa. Doufám, že se situace na bojišti trochu zklidní.

    MAP16: Aqueduct Fortress (valkiriforce)
    Zdařilá mapa přinášející spleť chodeb v podobě kamenné kanalizační sítě. Líbí se mi provázanost levelu, kdy se k cíli můžete dostat různými cestami v podobě systému chodeb, v mnohých z nich je kyselina, naštěstí je zde několik obleků, které vám průzkum usnadní. Akce je naštěstí nadále s relativně nižší obtížností, dominují slabší protivníci v hojném počtu, i když těžší nepřátelé je organicky doplňují a zákeřné skrumáže se také najdou. Ale i přes více než 399 protivníků nebyla akce přehnaně obtížná, i když zatím stále bojuji na Ultra Violence. Jen je třeba dávat pozor, protože díky více směrům labyrintu vás mohou ohrozit mutanti z více stran. I k východu se dá dostat ze dvou stran, z té červené však s teleportací protivníků v relativně malém prostoru po stisku tlačítka.

    OdpovědětVymazat
  50. MAP17: Blood Covenant (antares031)
    Opět další výborný kousek, tentokrát mi mapa připadá laděná až do quakeovské atmosféry, v kombinaci s pěkným vizuálem, kdy centrální oblast je pěkně vyšperkovaná krvavě zbarvenými koberci. Najdou se ale i stěny s novými texturami, včetně exteriérové široké plochy s vodou před koncem. Obtížnost zlehka přituhuje zejména ve finále, ale nic, co by se s pravidelným ukládáním nedalo zvládnout. Opět pěkná práce. Jen mě mrzí, že jsem našel jenom dva secrety.

    OdpovědětVymazat
  51. Map 17 - Inu jak píše Leebigh, je to takový quakovský styl. A také je to typická bludišťovna, které osobně obdivuji, protože je jakožto mappér neumím vyrobit a když to zkouším, dostanu nakonec stejně něco spíše lineárního, nebo když se cesty větví, jsou systematicky rozdělené tak, že stejně hráč stále ví, kde je :)

    OdpovědětVymazat
  52. Map 18 - Hmmm, no k týhle mapě moc toho napsat nejde, protože neobsahovala žádné extra odvážné prvky, které by vzbuzovaly výrazné emoce... snad jen, že se vrátilo zimní prostředí, ale nehraje už moc žádnou roli a bez něj by ta mapa fungovala stejně.

    OdpovědětVymazat
  53. MAP18: Mortar (wolfmcbeard/Khorus)
    Mapa se vrací do standardu první poloviny Akeldamy což jest ryzí tech based základna, v rámci jejího průzkumu se dostanete i ven do zasněžených exteriérů. Jako první nakouknete ven pro plazmovku, abyste měli čím pacifikovat nepřátelský odpor, a za žlutými dveřmi se skrývá pěkně zpracovaná a poměrně rozsáhlá venkovní plocha ohraničená skalisky. Včetně kyberdémona a mostu, kterým se dostanete k modrému klíči. Po stisku jednotlivých spínačů se průběžně objevují další vlny démonů z pekla. Tato oblast je v mapě asi nejtužší. Ve finále se dostanete do kovové místnosti, kde se nepřátelé občas různě teleportují, což ztěžuje boj. V kontextu megawadu se mi mapa hrála průměrně. Secrety jsem našel oba dva.

    OdpovědětVymazat
  54. Map 19 - Mapa zajímavá tím, že na každým metru je trigger, co někde poblíž otevře stěnu a vyleze z ní 25 monster.

    OdpovědětVymazat
  55. MAP19: Death March (Pegleg and valkiriforce)
    Smrtelný pochod nabízí exploraci rozsáhlého hradního komplexu laděného do gotična, jenž nabízí více směrů cest k prozkoumání, celkem tři klíče, přičemž nemusíte navštívit všechny oblasti. Konkrétně oblast uzavřená žlutým klíčem je vyloženě nepovinná a vede pouze k secretům. Těch je celkem jedenáct, podařilo se mi najít regulérně sedm, a další zbytek až za pomoci cheatu pro automapu. Mapa nabízí nejen rozsáhlejší plochy, ale i uzounké chodbičky a výtahy, v nichž se jako naschvál zjevují monstra, zejména hell knightové. Mapa je vůbec napěchovaná léčkami a opravdu není kroku, odkud by na vás něco nevyskočilo, velmi často za vaše záda. Takže postup je značně pomalý a provázený reloady, protože mnohé léčky jsou vskutku zákeřné. Pokud se na ně připravíte, tak pohoda, ale jinak vaše zdraví notně trpí. Kromě revenantů si autoři potrpí zejména na pain elementály. Třešničkou na dortu je pak závěrečná mohutná bitva. Kdyby nebylo tolik zákeřností, mapa by se hrála velice pěkně.

    OdpovědětVymazat
  56. MAP20: The Devil's Triangle (Juza/valkiriforce)
    Nerozumím, proč se mapa nazývá Ďábelský trojúhelník, její půdorys je nepravidelný a s tímto geometrickým tvarem má pramálo společného. Ba naopak, mapa je komplexní, spletitá a navíc velice realisticky ztvárněná. Startujete v dolech, procházíte kamennými chodbami, přejdete do komplexu metra s nástupišti a postupně proniknete do základny, jež je zasazena do skalisek ohraničenými mořským pobřežím. Sekvence s vlakem upomíná Klokiho mapu pro Czechbox. Čert možná spočívá v 500 nepřátelích, kteří se vám postaví, akce je docela tuhá, nechybí léčky a jak správně podotýká Matthias, zákeřný enemy placement, kdy kulometčíci tentokrát velmi často stojí někde na úplně druhém konci herních lokací, což jim nebrání, aby vás trefili. Dokonce mi docházela munice, takže zbytečně neplýtvejte. Mapa je zábavná a přináší radost z objevování. Bohužel, jak sebrat BFG se mi nepodařilo vyzkoumat.

    OdpovědětVymazat
  57. Map12 - Tentokrát trochu menší než předchozí, ale i tak slušně rozlehlá mapka, která se teď odehrávala ve městě.
    Map13 - Poměrně stísněné prostory toxických stok plné překvapení. Takřka celou mapu se neustále teleportují nepřátelé na již vyčištěná místa a nejdeme tu už náročnější prostory, jako třeba aréna s hellbaronama a žlutým klíčem. Zajímavá tam byly jeskyně zbarvené do zelena.
    Map14 - Další rozlehlá mapa v tradičním Hell stylu. Skoro 400 potvor a minimálně 30 min akce. Tyhle mapy by si zasloužily i nějaké nové zbraně a nové nepřátele, protože tradiční bestiář se časem začně dost opakovat.

    OdpovědětVymazat
  58. Map 20 - Tak takhle mapa je fakt divná. Je to takový chaos, kde je vše dohromady nějak propojeno... :D Člověk ani neví, co na to říct. Některé designové nápady se mi nezdály dobrý, ale jiné jsou zase naprosto skvělý :)

    OdpovědětVymazat
  59. MAP21: Disaster County (valkiriforce)
    Třetí epizoda začíná klidnějším levelem, jenž vás přenese na hřbitov s gotickou atmosférou a posléze se propracujete do hloubi chodeb kamenného komplexu. Akce je klidnější, žádní bossové, spíše kvanta slabších nepřátel, samozřejmě v čele s protivnými kulometčíky, k nimž se přidávají revenanti a mancubusové, avšak nikoliv v nadměrném počtu. Průchod vcelku lineární, nekomplikovaný, mapa je zaměřena hlavně na akci. Druhý secret s brněním jsem našel jen s pomocí cheatu pro automapu - opravdu zastrčená nevýrazná komůrka.

    OdpovědětVymazat
  60. Map 21- už jsme docela daleko. Ten nápad, že si můžeš vybrat, který klíč najdeš a ukončíš mapu je zajímavý, léč v praxi vede stejně k tomu, že se budeš chtít podívat po obou...
    Hm, jinak mě k tomu nic moc dalšího nenapadá :)

    OdpovědětVymazat
  61. Tak dnes další mapky zahrané. Protože jsou dost dlouhé, postupuju docela pomalu a hlavně nebývám pořád doma, takže je možné, že tenhle wad asni nestihnu dohrát.
    Map15 - hodně dobrá mapa: Potvor sice méně, ale je tu více prozkoumávání, systém spínačů a teleportů. Opět měla Doom 1 atmosféru, ostatně jako skoro celý wad. Obecně mám první 3 epizody z prvního dílu nejraději, Doom 2 už neměl takovou temnou atmosféru a tenhle level ji měl. Jsou tu i prvky, kdy peklo už znatelně infikuje tuto realitu. Level měl taky dobrý soundtrack. BFG nalezeno i tajný level.
    Map31 - Mapka odehrávající v různých prostředích. Tady to hodně připomínalo Doom2, level design byl trochu slabší, ale našlo se tu i dost zajímavých prvků. Překvapilo mě, jak snadno jsem se tu dostal k BFG, v předchozí mapě to vyžadovalo pozornost a rychlý krok. V téhle mapě bylo opět téměř 500 a některé arény by bez BFG byly mnohem těžší a našlo se tu i několik vyloženě nechutností, jak archvile v malých prostorách, kde jsem právě zlikvidoval silné potvory, hromady revenantů, často na nechutných místech. Docela jsem byl rád, když jsem tu mapku měl po 45 minutách za sebou.

    OdpovědětVymazat
  62. MAP22: Dark Sacrifices (Paul977)
    Spíše jednoduše, ale symetricky a čistě zpracovaný kamenný hrad, v němž vás čekají nástrahy v podobě dokonce tří cyberdémonů. Všude se povalují náboje do brokovnice, takže většinou tato zbraň hrála prim. Level se hrál vcelku rychle, bez zádrhelů. První boss se ukázal za rakety vykrývající kamennou zdí, takže pohodlně zastřelen brokovnicí. Druhý v klídku eliminován teleportem v secretu a jen toho třetího ve skrumáži před východem jsem zlikvidoval konvenčními těžšími zbraněmi. Pohodová, opět akčně zaměřená mapa.

    OdpovědětVymazat
  63. Map32 - Tak tenhle level byl totální masakr, neskutečné množství silných potvor. Hodně těžký byl začátek, hlavně vymyslet, jak si udělat prostor. Pak to celkem šlo, ale našlo se tu několik vyloženě svináren a častých teleportů nepřátel do zad. Opět to zabralo hromadu času. Navíc je tu asnd 8 Cyberdémonů a 2 Spiderbossové
    Map16 - Po předchozích trochu klidnější. Zajímavostí byly dvě cesty k exitu. Level celkem solidní, ale zas tak mě to neoslnilo, spousta tmavšich míst.
    Map17 - Zajímavý poměrně spletitý level, kde existuje více cest. Design opět velice pěkný. Převládala tu červená barva, kombinace techbase s peklem často dobře vypadá. Pěkný byl sál s obrazem, který se běžné používá jako pozadí levlů. Cyberdémona na konci jsem tak nějak tušil při zmáčknutí oranžového tlačítka, ale dal se tam udělat velmi dobrý infaith.

    OdpovědětVymazat
  64. Dneska ráno jsem dal ještě map18, která patřila mezi menší s necelou 200 nepřátel. Pěkně vyvedená základna v zimní krajině s množstvím detailů.

    OdpovědětVymazat
  65. MAP23: Chimera (valkiriforce)
    Na startu si můžete prohlédnout ze čtyř zamřížovaných oken alespoň z části komplex základny, vystavěné nad kyselinovým jezerem. Propadly se ze čtyř stran vrháte rovnou do boje, který se odehrává v poměrně rozsáhlé tech based základně, kterou za neustálé akce postupně zkoumáte až do finále, kdy se vaše cesty spojí, a uzavřete tak kruh kolem centrální místnosti, z níž si otevřete cestu k východu. Akce poměrně tuhá, průzkum zábavný, s levelem jsem byl spokojen. Pěkná práce.

    OdpovědětVymazat
  66. Map 23 - No nevím, tahle se mi moc nelíbila. Mírně na mě působila stylem "Musí bejt velká, jen aby byla velká, takže slepím obrovskou mrdu místností dohromady."

    Ale třeba kdybych měl tu správnou náladu, ocenil bych ji víc .)

    OdpovědětVymazat
  67. Map19 - Opět velmi slušná mapa v inferno stylu, i když 400 potvor většinou silnějších už mě začíná trochu unavovat. Zato závěrečný souboj byl zábavný a tam mě to vždycky baví zjišťovat, jak to vyřešit a nejlepší je samozřejmě poštvat potvory proti sobě. Jinak wad je to výborný, ovšem souboje zaběhávají do určitého stereotypu. I na různé pastičky aléčky už jsem si zvykl a kolikrát si říkám: a tady to smrdí, tady se stane to a to. Kolikrát už vím, kam se mám postavit aby se nedostal do křížové palby, nebo, kdy je třeba obratně se pohybovat po bojišti a kdy tasit BFG.

    OdpovědětVymazat
  68. MAP24: Alexandria's Library (Diego 'DJV' Villarroel)
    Velice povedená a zábavná mapa. Zkoumáte nejen místnosti s regály plnými knih, ale i otevřenější prostory a také podzemí zplozené patrně silami pekla. V místnostech knihovny se vám postaví odpor řadových zombie vojínů a impů, kdežto na otevřených prostranstvích vás čekají tužší nepřátelé. Povedená je pekelná reinkarnace studovny (či kaple?), která rázem potemní do pekelné atmosféry po projítí teleportem. Pro mě jedna z nejlepších úrovní mapsetu.

    OdpovědětVymazat
  69. map 24 - už jsme docela daleko... každopádně mapa, která mě ničím moc nezaujala, snad jen tím, že je v ní dost málo střeliva a že má občas šokující momenty, které jsou však dnes už trochu klišé... jakože seberete klíč a všechno kolem se zavře a do místnosti se teleporují kostry a archvile atd.

    OdpovědětVymazat
  70. Map 25 - Obrovská mapa plná záhad a velice složitých secretů... já obvykle secrety nehledám, protože jsem na to antitalent, ale tady nehledat secrety znamená přijít o 80 % mapy, včetně červeného klíče.

    Bohužel jsem je navzdory tomu nenašel všechny ... a autorovi by už někdo měl lisknout za ty kulometčíky.

    OdpovědětVymazat
  71. Map25: Opulence (Joe Pallai)
    Název mapy opravdu odpovídá nabízenému hernímu zážitku. Level je opravdu velice velký, začínáte ve skalnatém podzemí s výhledem na okolí a postupně se dostáváte k opravdu rozsáhlé a spletité základně plné nepřátel, ohraničené exteriérovými prostranstvími. Nejenže je nepřátelský odpor notně tuhý, díky spletitému komplexu na vás nepřátelé mohou pálit z více stran a výškových úrovní, což samozřejmě splňují zejména kulometčíci. Level je natolik komplikovaný, že jsem se dokonce i zasekl. Na jeho dokončení naštěstí nepotřebujete červený klíč, který vás dovede k bonusové oblasti levelu a tajných oblastech a je docela důmyslně ukrytý. Našel jsem až na jeden všechny secrety, ale chvíli jsem přemýšlel o tom, že bych své dlouhé pátrání po červeném klíči vzdal.

    OdpovědětVymazat
  72. ok, konečně to zase fungunje... nešlo mi odesílání komentářů... A přišel jsem o dlouhej komentář pro mapu 26..

    Dost demotivující... nemůžeme se přesunout někam jinam od google comments?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je zajímavý, mně to nikdy problém nedělalo. A texty píšu zásadně do Drivu, takže mám zálohu.

      Vymazat
    2. Po týdení dovolené pomalu doháním zameškané mapy. Zatím jsem u levelu 23, secrety kompletní, ale počat nepřátel už je na mě dost vysoký. Zvládám ale místy už se moc nebavím.

      S komentáři nemívám problém, ale ze zvyku vždy před odesláním použiji CTRL+C, tedy pokud nejde jen o pár slov. S přesunem uvidíme, ale už tento měsíc je účast nižší takže nevím jak dlouho akce vydrží.

      Na příští měsíc má zatím nejvíce hlasů 1000 Line Community Project.

      Vymazat
  73. MAP26: Duskbound (Breezeep)
    Mapa Duskbound nás přenese do dřevěného komplexu, který nabízí zajímavou architekturu, četná výšková převýšení, festival spínačů, které postupně zpřístupňují plošiny a mosty, po kterých stoupáte výše. Dokonce mi přinesla tuhý zákys, kdy jsem nevěděl jak dál. V místnosti s pentagramem jsem neustále lezl do secretu a přehlédl jsem klasický výtah, který mě měl dovézt na patřičné místo. Až při druhém herním sezení jsem na řešení příšel a pak už mapa pěkně odsýpala. Obtížnost pohodová na to, že jde o 26. úroveň, architektonicky jde opropracovanou, pěknou a zábavnou mapu.

    MAP27: Bitter Waters (valkiriforce)
    27. level už opět trošku hořkne díky obtížnosti, nepřátel je požehnaně, level je plošně rozepjatý na velkou plochu kolem řeky, mapa je rozdělena na několik samostatných částí s různými typy architektury, které postupně musíte prozkoumat, abyste našli všechny klíče potřebné k otevření východu. Hned na začátku najdete automapu, takže průzkum je poměrně snadný, akce je bohatá a zejména skrumáž baronů s cyberdémonem je výživná. Mapy mají obvykle jednotné schéma, kulometčíci usazení v oknech a výklancích a na cestě revenanti, mancubusové a arachnotroni. Trochu mi vadila nutnost návratu zpět k řece již prozkoumanými objekty. Nejzajímavější po stránce vizuální mi přišel závěr s mohutnými stromy a visutými cestičkami mezi nimi.

    OdpovědětVymazat
  74. Map 27 - Po skvělé mapě 26 je tahle slabší, ale nakonec musím uznat, že měla svoje kouzlo... Akorát hitscanners...!! A jinak ještě nikdy jsem neměl takovou touhu všechny monstra v mapě zabít... a podařilo se.

    OdpovědětVymazat
  75. Map 28 - přesně co slibuje název mapy... dlouhá cesta dál a dál.

    Docela pohoda, ale místy dost otravný enemyplacement jak už je tradicí...

    A teď už zbývá jen předposlední (a poslední).

    OdpovědětVymazat
  76. MAP28: Climbing Blood Mountain (Khorus)
    Zajímavá a opět akcí našlapaná mapa, odehrávající se z větší části v jeskynních a hradních komplexech podkreslenými krvavou vodou. Nepřátelé se většinou zjevují průběžně, nikoliv ve velkých zástupech, takže se obtížnost jeví adekvátní, postupně se vám rozkrývají jednotlivé oblasti, přičemž mapa je pěkně provázaná, takže sáhodlouhé vycházky se nekonají jako u předchozího levelu. Ze čtyřech secretů mi jeden pochyběl.

    OdpovědětVymazat
  77. MAP29: Boglach (Paul Corfiatis)
    Zdařilý level od protinožců z dílny Paula Corfiatise nám přináší spíše kompaktní komplex zasazený do přírodního prostředí, se stěnami porostlými trávou a s kamennými zdmi, kde procházíte užší chodby a místnosti provázané teleporty a jen zřídka máte prostor k manévrování v podobě větších oblastí. Ta nejnepříjemnější se nachází poměrně brzy, pálí na vás kulometčíci, arachnotroni i revenanti a několikrát jsem zde bídně zhynul, než jsem odpor zpacifikoval raketami a plazmovkou. Mapa nabízí četné secrety, které jsou mnohé pěkně vidět a nabízí se tak hledání a power-upy jako satisfakce za úspěšný průzkum. Nepřátel není úplně mnoho, ale jsou osazeni poměrně nepříjemně. Ale před finální bitvou šlo o příjemné rozcvičení.

    OdpovědětVymazat
  78. Map 29 - Tak už jdeme do finále. Level ve mně nezanechal moc žádný dojem, kromě finální bitvy v poslední místnosti, které se tam suprově hodila a byla dostatečně tuhá :) A překvapilo mě, že jen 200 monster, protože hromada map před tím měla vždy 400

    OdpovědětVymazat
  79. Map 30 - Tak jo, hotovo... mapa 30 byla hrozně fajn... jsem rád, že se vykašlali na Icon of Sin a udělali pořádný level :)

    Později sepíšu dojmy z celého megawadu.

    OdpovědětVymazat
  80. MAP30: Mind of Enmity (or "The Devil's Capital") (valkiriforce)
    Asi největší mapa z celého mapsetu. Jedná se v podstatě o vojenskou základnu, opět rozčleněnou na několik částí. Mapa vás notně potrápí a díky přívalům nepřátel se mi nehrála dobře. Hned na začátku projdete zátěžovým testem v podobě zástupu revenantů a kulometčíků a poté taky obtížnost neklesá, protivníků je tolik, že i munice mi připadá docela málo. Cílem hry je najít tři klíče a odemknout si východ, takže musíte prozkoumat každý koutek mapy. Jednotlivé sektory jsou designovány a propojeny tak, že musíte všechny části postupně projít a nelze se v podstatě žádným oblastem vyhnout, abyste si ulevili od neustálých bitev. Neustálé boje mi připadaly stereotypní, takže na konci jsem se vůbec nebavil. Odměnou za snahu vám bude povedené odpálení Icon of Sin, ale takový nudný závěr jinak velice zdařilého megawadu jsem nečekal. Méně je někdy holt více.

    OdpovědětVymazat
  81. Tak jsem také dohrál. Poslední levely nebyly špatné, secrety hezky umístěné. Level 30 byl náročnější, bavil mě, ale nemám rád tak moc vertikální mapy.

    Celkově wad hodnotím kladně. Zítra je pauza, ale hned prvního začínáme s dalším. Dle hlasování to zatím vypadá na 1000 Line Community Project, tak uvidíme.

    Všem děkuji za účast.

    OdpovědětVymazat
  82. Nakonec jsem se dostal do mapy 20, pak už jsem na to něměl moc času, protože jsem nebyl každý den doma a sehrát 3 mapy najednou je záležitost více než 2 hodin v tomto wadu.
    Celkově se mapy nesly v tradičním stylu především prvního dooma, přičemž nové textury perfektně zapadaly do prostředí. Design patřil mezi povedené. Počty nepřátel v mapách byly opravdu značné bežně 200-500. Pár takových wadů už jsem hrál a těch asi 15 typů moster se začně brzy opakovat a můžu říct, že to po dvou hodinách hry to začíná sklouzávat do stereotypu. Divím se, že tvůci téměř vůbec nevyužívají zdarma k dispozici databázi už dokončených moster z webu realm667 rovněž by se hodily i nějaké nové zbraně. Dál jsou na realm667 k dispozici i speciální itemy, které umí i permanentně zvyšovat životy. Hodně by to oživilo hru a některá místa i udělalo hratělnější. Tenhe wad snad někdy dohraju, ale teď se budu chystat na nový wad, kde budou snad mapy trochu kratší.

    OdpovědětVymazat
  83. Tak jo, wad skvělý, když přišla mapa 11? říkám si tu znám a ejhle, já tuhle mapu hrál v multiplayeru s Complex Doom, ale nějaký monsra fungují jen v mp a my ji dohráli max k 1. dvoum cyberdemonům.
    Mapa 32 těžší, ale dal jsem to, jen nevím, proč secret není to invul a secret je až to místo, kam se teleportnu. K 2. invul jsem se dostal skokem z Archvile shootu, ale šlo to i jinak, ale tohle bylo lepší. :D
    Mapa 30 byla dobrá, ty 2 poslední mostra SM jsem nakonec přešel, když jsem si vzal zbývající invul a computer map a stihl jsem to, pak jsem jednoho zabil tak že ho zabil 2. sm a zbylého zabil ze zbylých nábojů, co zůstali na mapě. Fotky zde:https://ibb.co/album/v47Hb1
    Jsou tam najěké buglé textury(GLBOOM používám ke hraní), tak nevím, zda není chyba v engine.
    Jen v jedný mapě jsem nenašel všechny monstra, nemohl jsem najit zbylí 3. Jinak jsem vždy našel vše. :)
    Teď hraju ten další wad, tak se těším, až ho dohraju. :D
    Kterou mapu bych označil tady jako nejlepší/nejhezčí? Asi mapu 4, ta se mi líbila a zde jsem prvně použil wiki k naezení secretů, co jsem nemohl najít nebo nevěděl, jak se tam dostat. :D

    OdpovědětVymazat
  84. Akeldama - celkové shrnutí

    Well, rozhodně daleko lepší megawad, než ten první :D

    Nicméně jeho kvalita občas kolísala jak na horské dráze, kdy zajímavá, nápaditá a originální mapa vystřídala taková celkem průměrná.

    Mapy bohužel postrádaly osobitější prvky. Příkladem je třeba starý megawad Alien Vendetta. Ten má velice specifické prostředí pro každou mapu a člověk si i po letech pamatuje tu mapu v egyptské pyramidě nebo mapu ve středověku atd. Ale co si člověk pamatuje z Akeldama? Malinko nám to splývá. Třeba první mapa představila zimní prostředí, což bylo zajímavé, ale bohužel se pak táhne dalších deset map, takže se brzy okouká a začne to být ve vztahu k mapě irelevantní. Existuje tedy opačný přístup, než mít každou mapu velice osobitou, specifickou... A to vytvořit jeden konzistentní styl, který se táhne celým wadem. A to občas také funguje... třeba Doom 64 má velice podobný styl v každé mapě, ale o nevadí, protože dohromady to docela funguje a dává to smysl.

    Ovšem Akeldama podle mě nemá ani jedno a proto jsem si moc map nepamatoval.

    Zajímavým tématem je enemy-placement, kdy mapér musí přemýšlet, kam umístí nějaké monstrum. A na tom dost záleží, pokud jde o obtížnost. Dejte Arachnothrona do malé místnosti a on vám nic neudělá, protože nemá prostor se bránit. Dejte ho ale na veliké prostranství na věžičku a stane se extrémně nebezpečným. U neviditelných prasátek je to opačně - dejte je na velký prostor a nic moc vám nemůžou... oproti tomu v úzké malé temné chodbě jsou extrémně nebezpeční.

    Jestli si tvůrce mapy dal záležet na enemy-placementu je patrné prakticky od začátku každého wadu a vy víte buď, že to bude ok, nebo to bude obtížné. Takový Hell Revealed byl jasný od začátku, že je tuhý. Akeldama vytváří dojem, že vše bude ok a startovní pozice nepřátel vypadají nevinně... Přesto měli tvůrci map talent na to s hráčem pořádně vyjebat... protože tu najednou se monstra ocitla na místech, kde se jim nešlo moc bránit. Plus ve spoustu mapách přišla řada hitscanners enemies (ti, co nehážou žádné firebally, ale střílí) a najednou vám klesá zdraví, protože to na vás sypou chlápci s rotočákama.

    Je to dobře, nebo špatně? Inu, byly místa, kde jsem talent tvůrců na to vytvořit pro hráče pořádné peklo ocenil, ale místy mně to lezlo na nervy a přišlo mi to nefér. Někdy to působilo i velice lacině.. tj. každý mappér ví, že když narve někam hromadu kulometčíků, tak se hráč nebude moct jak bránit a bude to tuhý.

    Ve výsledku musím říct, že docela dobrý megawad, mnoho map mělo zajímavý design a hrálo se mi to době a bavilo mě to. Osobně bych se jen rád přimluvil za nápaditější mapy a méně hitscannerů... 7/10

    Díky za výběr!

    OdpovědětVymazat
  85. Moje shrnutí i s obrázkovým doprovodem v recenzi na blogu :-)
    http://doom.starehry.eu/?p=6325

    OdpovědětVymazat