úterý 1. června 2021

DWmegawad Club CZ - Bourgeois Megawad - červen 2021

Tento měsíc budeme pokračovat již tradičně, dle anglického klubu. Volba tentokrát padla na Bourgeois Megawad od trojce autorů - Decay, Doomkid, Razgriz. Čeká nás tak třicet vanilla kompatibilních levelů, tentokrát bohužel žádný tajný. Přeji příjemnou zábavu.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.



Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální heretic.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

23 komentářů:

  1. No to se tedy moc nepochlapili. Vypadá to jako kolekce deathmatch levelů upravených jako megawad.
    To se bude špatně komentovat.
    Každá mapa zřejmě s pistol startem
    Co řeší ta fix verze? našel jsem jenom jeden komentář o chybě pod PrBoomem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to rozhodně něco jiného. Asi budu psát příspěvky vždy po pár levelech, stejně teď hraju hlavně Neverwinter.

      K fixu: The only difference is that exits are now smooth & quiet. It's still 100% compatible with demos recorded using the old BourgDM.wad, but I'll be uploading a version to idgames shortly that has both the new and old versions included.

      Vymazat
    2. Takže asi stačí ta původní verze. Mě tam matou ty adresáře navíc ...

      Vymazat
  2. Tak jsem to zkusmo prubnul. Začátek je ihned v akci a hned v první mapě je prakticky celý bestiář včetně Spiderbosse. Některé zbraně jsou upravené, jako třeba pistole, rychlejší minigun i BFG je mnohem silnější, jeden jeho výstřel bere 80plasmy a je samozřejmě také silnější. Mapy vypadajá, jakoby byly urřeny spíš pro DM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je tedy posun oproti třetí obtížnosti, tam nic takového není :-)

      Vymazat
  3. Aha, už vím odkut tento wad ztnám, natáčel ho jeden hráč doomu. :D A aha, chcípnu, exitne se to, ale místo další mapy mám error. -_- 6e bych přešel ke GZDOOMU?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale on to hrjae taky na Glboomu :( Zkusím se podívat někam.

      Vymazat
    2. Když nebudu používat fi tak to funguje. :D

      Vymazat
  4. Tak první dvě úrovně za mnou, jde opravdu spíše o arény. Moc nadšený nejsem, raději mám komplexnější levely a průzkum, ale zase půjde o dobré odreagování a bude více času na jiné hry. Po časově náročném Blade of Agony to není špatné.

    @Moravectomasekcb já už bych ten GZDoom doporučil, je zdaleka nejkompatibilnější. Jiné porty vlastně už využívám pouze na wady které je vyžadují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to jde v pohodě, jen zlobil tenfix, kdyby byl někdy opravdu porblém, tak jedu na Gzdoomu.

      Vymazat
  5. Map 1: Darken
    Megawad je složen z deathmatchovvých map, které byly upraveny pro single player. Čeká vás tedy rychlá arénová hratelnost. Hned v první mapě sesbíráte všechny zbraně hned v počátku, balancujete mezi útoky protivníků, přičemž vás autoři nešetří a staví proti vám mancubuse či revenanty, kulomet má větší kadenci, místo pistole disponujete Doomkidovou puškou známou z jeho projektů s Rowdy Rudym. Nepřátelé vás postřelují z výšky, propletete se mezi nimi a zpřístupníte si bránu, skrze ní skočíte do secretu, kde je žlutý klíč, který nicméně potřebujete i tak, abyste dosáhli k východu. Před východem je ještě plocha se zaklínačem na malém pódiu. Akce je opravdu rychlá a zatím pohodová, jen musíte být neustále v pohybu.

    Map. 2: Keepsake
    Podobně založená úroveň, široké chodby a plochy s vyvýšeninami, spolu se strategicky rozmístěnými revenanty. Zjišťujeme, že se každá mapa bude hrát zřejmě s pistol startem, takže začínáte opět jen s puškou. Ale nebojte se, zbraně se nachází poblíž, berserk je velice účinný a máte ho hned zpočátku. Opět stejné schéma, vyhýbáte se útokům nepřátel, jediným zádrhelem, pokud vás netrefí revenanti z povzdálí, jsou po sebrání modrého klíče tři kulometčíci na podstavci, které jsem hned nezaregistroval, a dali mi co proto. Na třetí obtížnost akce pohodová, secrety zatím v každé mapě po jednom a spočívají v přeskočení na plošinu nebo průchodu přes okno na římsu s municí a plazmovkou. Ono se asi neočekává, že v podobně laděných úrovních budete šmejdit a tlačit na zdi.

    OdpovědětVymazat
  6. Map. 3: Solitary Refinement
    Třetí mapa je poněkud členitější. Důležitý je element strafe jumpu, kterým se dostanete k východu chráněným dveřmi pro modrý klíč. Jinak musíte skočit do arény a čelit útokům nepřátel, zejména arachnotroni po vás pálí skrze mříže. Skrumáže jsou intenzivnější a naštěstí najdete i plazmovku. Nepřátel je 84, takže vás boje zaměstnají poněkud intenzivněji, zejména pokud se ocitnete v uzavřené oblasti. Ale na třetí obtížnost vše zvládnutelné. Secret spočívá opět v přeskoku na vzdálené místo s teleportem, kde najdete BFG. Zatím stále stejné schéma hratelnosti.

    OdpovědětVymazat
  7. Map 4: Tutorial Works
    Opravdu se o Bourgeois Megawadu těžko píše. Opět nádvoří, v němž jsou roztroušeni nepřátelé kolem bez ladu a skladu, revenant nahoře na zdi, impové, posléze v chodbě směrem nahoru se objeví mancubus a arachnotroni, za rohem se skrývá revenant a po sestupu po schodech další mutanti. Balancujete mezi nimi a pálíte ze zbraní, jež jsou vám naservírovány jako na stříbrném podnosu. Za modrou bariérou se skrývá BFG , jež budete potřebovat, jelikož se na vás vrhnou baroni. Zajímavý secret s plakátem slibujícím nekonečnou dovolenou a s health sférou jako bonus. Nic víc co dodat.

    OdpovědětVymazat
  8. Map 5: Almighty Sleep
    Pátý level je pestřejší, ocitáte se ve skrumáži nepřátel, revenanti vás ostřelují zdálky a na nádvoří jsou další potvory, mezi kterými musíte rychle kličkovat, abyste se vyhnuli střelám. Pak proniknete chodbou, kde se za bariérou schovává zaklínač a dalšími cestičkami proniknete k teleportu, který před vámi vypustí revenanty a kyberdémona, kteří na vás spustí palbu. Zjišťuji, že pila a hlavně berserk je vylepšený docela výrazně a dá se s ním na pohodu zlikvidovat i baron. Kyberdémona jsem nechal žít a utekl jsem východem do další mapy.

    Map 6: Fade
    Konečně architektonicky zajímavější úroveň, v aréně se na vysokých stěnách proti vám postaví spousta zombie pidižvíků a arachnotroni, pokud se dáte na druhou stranu, objevíte zaklínače. Jakmile projdete kolem nepřátel, čeká vás v další fázi kyberdémon, stojící na sloupu. Mapa se nicméně dá projít z obou směrů, jež máte k dispozici. Chvíli mi trvalo, než jsem našel cestu na teleport, jenž mě přenesl k východu, jenž je jinak nedostupný.

    OdpovědětVymazat
  9. Map 7: Tech Simple
    Mapa je plošně rozsáhlejší a tech based laděná. Na rozsáhlém nádvoří kličkujete před palbou potvor z Marsu, vejdete do širokých chodeb komplexu a nakonec se dostanete na balkonek, ze kterého přeskočíte na ochoz kolem nádvoří, kde vás očekává klíč. Opět přímočará akce, bez dalších zbytečností kolem, tentokrát už poněkud náročnější.

    OdpovědětVymazat
  10. Map 8: Dwango´d Decay
    Level je sice jako obvykle lineární, ale alespoň vytváří dojem komplikovanějšího postupu, potřebujete dokonce tři klíče. Stoupáte po schodištích a musíte prozkoumat dvě rozsáhlejší arény a dokonce si spínačem sjednáte přístup k teleportu, jenž potřebujete k získání žlutého klíče. Žluté dveře jsou dokonce dvoje a k modrému klíči se tak máte možnost dostat ze dvou stran. Secret jako obvykle nestojí za řeč, jenom raketomet, jenž je velice snadno přístupný a označení jako tajemství je čistě symbolické.

    OdpovědětVymazat
  11. Map 9: It´s Not a Donut
    Poněkud obtížnější arénový typ mapy. Zprvu pronikáte chodbami, jež obkružují rozsáhlé nádvoří zaplněné nepřáteli. Problémem není ani osazenstvo promenádující se po otevřené ploše, ale revenanti usazení na protější straně, stejně tak na vzdálených sloupech a navíc skvadra kulometčíků, vykukujících z oken po docílení určité pozice na nádvoří. Podařilo se mi to až na několikátý pokus, i když papírově díky dostupnosti silných zbraní by to měl být snadný oříšek. Po získání červeného klíče opět postupujete chodbami, z větší části již vyčištěnými, až k východu.

    OdpovědětVymazat
  12. Map 10: Broken Format
    Plošně rozsáhlá jednoduchá venkovní aréna, v níž si to zprvu rozdáte se záplavou těch slabších nepřátel. K soubojům na férovku opravdu nepotřebujete berserk a prasátka se dají elegantně zlikvidovat pěstí, i když na několik zásahů. V dálce vidíte kulometčíky, začnou se objevovat kakodémoni a ztracené duše. Probíháte po prostranství a chodbami a kosíte posléze i ty těžší protivníky, kteří vás mohou zasáhnout zdálky z mírně vyvýšených oblastí. Mapa skončila ani jsem se nenadál a jako secret se počítalo nalezení modrých dveří vedoucích k východu.

    Map 11: Operation Vanilla Extract
    Veliice zábavná úroveň, sice opět lineární, ale docela vyniká pestrou skladbou nepřátel. Zprvu probíháte interiéry, pohlédnete ven mřížovým oknem, kde na vás čeká kyberdémon. Další chodbou k němu seběhnete a musíte si to s ním vyřídit, jinak se nedostanete dál. Stiskem spínače aktivujete “secret” s BFG a ve skalnatém prostranství na vás čekají baroni, mancubusové a revenanti. Zbytek úrovně je hračkou, i když se na vás vyhrne další nálož vojáčků a impů. BFG vás v boji dokonale jistí.

    OdpovědětVymazat
  13. Map 12: Deactivation
    Poněkud obtížnější oříšek. Seberete zbraně, zlikvidujete kulometčíky a nabíhající vojáčky a uvidíte plochu, kterou hlídá rozzuřený spider mastermind. Musíte honem sebrat raketomet, ukrýt se a zlikvidovat zaklínače, jenž hlídá venkovní plochu z okénka. Pavouka jsem vyřešil pouze s pomocí pily, což se mi zdá trochu moc jednoduché. Pak vystoupáte po schodech a likvidujete zbylý odpor již docela snadno. Sebrání červeného klíče vypustí revenanty, ale pomocí plazmovky nebo BFG byla jejich eliminace jednoduchá. K otevření východu potřebujete všechny klíče, které sbíráte průběžně během akce, takže vás nic nezdržuje.

    OdpovědětVymazat
  14. Map 13: Grey Noise
    Nešťastná třináctka a level opět trochu náročnější díky strategickému umístění nepřátel. Pobíháte v tech based zaměřených prostorách a vyhýbáte se střelám od revenantů a samotného kyberdémona. Stoupáte po schodech a využíváte i přeskoků mezi jednotlivými patry a jste neustále pod palbou, chvíli mi trvalo, než se mi podařilo počet mutantů zredukovat. Pak se již mapa hrála lépe, i když se neustále na vás vrhají stále noví. V zápalu boje si ani nepamatuji, kde jsem přišel k tradičně jedinému secretu.

    Map 14: Joint Effort
    Zdá se, že autoři postupně navyšují náročnost. Další tech based mapa a aréna našlapaná nepřáteli. Centrální otevřená část se dá obejít kolem, abyste se dostali k teleportu, který vás přenese do dalších prostor, kde se nachází skupina revenantů, kteří na vás mohou pálit oknem do centrálního nádvoří. Nepřátel je dost a jsou velice důmyslně strategicky rozmístěni, i tam kde bych očekával klid a možnost úkrytu, proto jsem umíral docela často. Navíc plazmovka je zastrčená v rohu arény a musíte se k ní prokousat hordou mutantů lačnících po krvi. Nakonec jsem ale level zvládl.

    OdpovědětVymazat
  15. Map 15: Chaotic Zone
    Čistokrevný slaughter fest. Tři kyberdémoni strážící klíče, nesmrtelnost hned na počátku a musíte ji takticky využít, abyste získali žlutý klíč a otevřeli si první dveře, za nimiž se skrývá BFG. Nesmrtelnost vám tak akorát vystačí a dále musíte postupovat opatrněji, i když hratelnost spočívá v rychlém kličkování mezi nepřáteli. Klíče se nacházejí na stupních s kyberdémony, musíte se na ně dostat přeskoky z výšky a s bossy se zkrátka musíte vypořádat ať chcete nebo ne, jelikož klíče vám jenom tak bez odporu nevydají. Po vyčištění prostranství zabrousíte do interiérů ve skalnatých jeskyních, aby se pak venku objevila další nálož revenantů a mancubusů. Ale ti šli zvládnout levou zadní a nic mi již nebránilo vystoupat k východu.

    OdpovědětVymazat
  16. Map 16: Brushed Off
    Aréna v tech based stylu s částečnou přítomností přírodních komponent v podobě skalisek. Nepřátel opět na malé prostoru přehršel, za zády kulometčíci, nádvoří stráží spider mastermind a všude kolem další havěť. Navíc jediné volné schodiště je zaplevelené prasaty a zombie vojáky. Takže jsem umíral docela často, než jsem vyčistil první místnost, která mi poskytla krátkodobý azyl. Po aktivaci spínače se objeví teleport, kterým se dostanete do druhé části mapy a můžete si to vyřídit s pavoukem. Nicméně i tak ještě není vyhráno, jelikož se na nádvoří objeví pro změnu kyberdémon. Akce je intenzivní i na třetí obtížnost a tu čtvrtou raději nezkouším.

    OdpovědětVymazat

  17. Map 17: Demon Base
    Klasická deathmatch aréna, jen vyplněná nepřáteli. Můžete vyběhnout přímo na otevřené prostranství, nebo po schodech na vyvýšenou část. Oblast je zaplněná nepřáteli, s výhodou můžete využít jejich vzájemného napadání. Mapa je poměrně jednoduchá po stránce obtížnosti a hraje se na pohodu, vzadu na konci otevřené části je výklenek s arachnotrony, kudy se dostanete k modrému klíči. Ten vede do závěrečné chodby směřující k východu, kde na vás čekají postupně dva zaklínači.

    Map 18: Skies the Limits
    Tech based zaměřená mapa, tentokrát s o něco komplikovanějším layoutem a delšími širokými chodbami. Na vyvýšenou část se dostanete teleportem, probojujete se k červenému klíči, což vede k přívalu nepřátel, mezi nimiž na otevřeném prostranství musíte kličkovat. Červeným klíčem otevřete vrata do skladiště, kde se utkáte s další porcí protivníků. Na závěr na vás vybafne spider mastermind a level je u konce.

    Map 19: Future Disrespect
    Hradní komplex je oděn do gotického kabátku. Začínáte dole na vodní hladině, shora na vás pálí arachnotron schovaný v zamřížovaném okénku. Pomohl s likvidací nalétávajících kakodémonů. Teleportem se dostanete na hradby, kde musíte přeskakovat strafe jumpem přes jednotlivé části hradeb. Nahoře se utkáte na prostranství s řadou protivníků všeho druhu, přičemž z okna vás může zasáhnout i kyberdémon. Po zpřístupnění schůdků proniknete do další části, kde si to vyřídíte se zbytkem osazenstva a kyberdémonem, hlídajícím východ.

    OdpovědětVymazat