neděle 1. srpna 2021

DWmegawad Club CZ - Zone 400 - srpen 2021

Na srpen byl zvolen projekt Zone 400. Jeho koncepce je podobná 1000 Line Community Project, který jsme hráli přesně před rokem. Opět tedy tvůrce čekalo omezení počtu linek, tentokrát na 400. Wad vytvořil Paul Corfiatis, který je velmi aktivním autorem. Tentokrát nás čeká nová grafika a kompletně nová hudba.

Pravidla jsou jednoduchá. Cílem je dokončit wad do konce měsíce. Obtížnost a jiná nastavení jsou čistě na vás. Diskutovat se smí vždy maximálně o levelu odpovídající aktuálnímu datu (například 6.8. maximálně o levelu 6). Není samozřejmě nutné psát každý den, ale čím větší aktivita, tím lépe. Bude to sloužit i jako motivace pro ostatní. Připojit se může jakýkoli zájemce a to kdykoli, není nutné začít prvního. Začněte klidně i když si nejste jisti zda to stihnete dohrát, jakákoli účast je fajn. Hlavní cíl je společně si zahrát a probrat kvality aktuálně zvoleného wadu. Hlasování probíhá na originálních stránkách a já se budu řídit tam zvolenou hrou. Vítány jsou i screenshoty nebo videa z hraní. Pokud budete chtít na konci měsíce zveřejnit delší text, tak mi ho pošlete a já ho přidám do článku.

Odkaz ke stažení: zde

Návod na spuštění:
    Stáhněte si GZDoom nebo jiný port a rozbalte ho do vámi vytvořené složky. Do té překopírujte také originální doom.wad a stažený megawad tohoto měsíce. Pote již jen přetáhněte megawad na spouštěcí soubor portu. Podrobnější návody na spouštění wadů v článku na blogu Leebigh´s Doom Blog.

38 komentářů:

  1. Vzhledem k omezení na 400 linek budou mapky menší. A bude to stát především na úmístění potvor a léčkách.
    01 - Jednoduchá základna, 56 potvor, přičemž ke konci je tu i Hell knight a Revenant. Nalezen i secret s rotačákem. Potěšila nová textura oblohy.

    OdpovědětVymazat
  2. Rozjezd nevypadá špatně, vzhledem k malým mapám očekávám obtížné souboje, takže jsem zvolil druhou nejsnazší obtížnost. Nová hudba je zatím dost povedená.

    OdpovědětVymazat
  3. Obávám se, že asi nebudu tento měsíc stíhat, takže srpen bohužel bude asi bez mých komentářů. Uvidíme ještě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám odehráno už asi 11 map, a jsou většinou na 5-8 minut. Nezabírá to tolik času.

      Vymazat
    2. Třeba tu časovou ztrátu doženu, ale nechci nic slibovat

      Vymazat
  4. Zrovna jeden hráč důmu ukazoval zajímavosti z wadu, co teď hraje/hrál a zrovna je to tohle. :o.

    OdpovědětVymazat
  5. 02 - Oblast s nekolika kyselinovými jezírky. K dispozici jsou i obleky, takže je možné a doporučuju i prozkoumat oblasti s kyselinou. Je tu i dost Cacodémomů, takže obtížnost trochu narostla. V secretech se dá najít jak dvouhlavňovka, tak i raketomet. Zaujala mě tu i hudba, která mi připomíná nějaký známý hit.
    03 - Začínáme na nádvoří se spoustou potvor. Mezi monstry se poprvé objeví i Arachnotron. U žlutého klíče je léčka, kde jsou dokonce 2 baroni. Po dlouhé době jsem našel i wad s brýlemi pro noční vidění. Potěšilo mě, že se zde dá najít plazmovka, na rozdíl o některých wadů, kde nám ji milostivě dají až někdy za půlkou hry. Mapa není sice moc rozlehlá, ale je tu 120 potvor a představil se nám tu už celý bestiář, včetně Mancubusů, pain elementálů a podobně.

    OdpovědětVymazat
  6. Hm a je to tak, wad je skvělý, už jsem někde asi u 8. nebo 9. mapy. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Mám za sebou 4 mapy a je to opravdu příjemně hratelné. Snad to vzhledem k limitům nebude moc stereotypní. Oproti minulému měsíci je hezky znát obtížnost nepřátel z Dooma 2.

    OdpovědětVymazat
  8. Zatím jsou mapy opravdu krátké a kompaktní, tak snad budu komentování zvládat.

    SWAMPBASE

    MAP01: Coombe
    Megawad je koncipován s omezením počtu linek na jeden level, takže očekávám kompaktní a kratší mapy. Což se v první úrovni naplnilo. Exteriérová dvorana obklopená vojáčky, četné výklenky, z nichž po aktivaci spínače vylézají nepřátelé. Zatím uzavřená bariéra. Hraji na Hurt me Plenty, místnosti jsou zaplněny slabšími nepřáteli. Po sebrání žlutého klíče se dáte chodbami nahoru, abyste, kochajíce se pohledem shora na na vstupní dvůr, našli spínač, jenž vypustí revenanta. Po souboji s ním můžete postupovat dále k východu už bez větších potíží.

    MAP02: Tait
    Zábavná úroveň, v níž dominují dvě exteriérová prostranství obklopená kyselinou. V první z nich se nacházejí červené dveře a klíč na nedostupném stupínku hlídá hell knight. Ochranné obleky svádějí k průzkumu, a ten se vyplatí, jelikož naleznete dvouhlavňovou brokovnici. Průchod je lineární, jdete rovnou za nosem, jen s malou odbočkou ke spínači, jenž vám odblokuje uzavřenou bariéru. Pak vám nic nebrání sebrat klíč a probojovat se finální části mapy k exitu. Akce je vcelku jednoduchá, bez zádrhelů.

    MAP03: Dial
    Zone 400 mě zatím velice baví, úrovně jsou krátké, ale velmi dobře hratelné. Nacházíte se v exteriérovém prostoru ohraničeném cihlovými zdmi a zaplněném nepřáteli.Vidíte tři uzavřené dveře, musíte se tedy vrhnout do akce a pátrat po klíčích. První z nich je na schodišti v centru venkovní plochy, přičemž šikovní skokani mohou sebrat raketomet. Žlutý klíč musíte vybojovat mezi ztracenými dušemi a hell knightem, poté můžete vstoupit do žlutých dveří a svést souboj s mancubusy a dalšími slabšími vojáčky. V závěrečné části máte zablokovanou cestu k exitu, který musíte otevřít spínačem, ovšem pak podstoupit souboj s revenanty, baronem a hlídajícím revenantem. Další pěkný a zábavný kousek, všechny secrety jsem našel bez problémů.

    MAP04: Allambie
    Čtvrtá úroveň je zasazena do skalisek obrostlých břečťanem. Jen 40 nepřítel na HMP, ale hned v úvodu vás na vrcholu schodiště čekají dva revenanti. Skalní chodbou si zpřístupníte žlutý klíč a vstoupíte do rozsáhlého skalního dómu vyplněného kyselinou, v němž nad žhavou tekutinou balancujete po skalní cestě a utkáte se s bohatým odporem. Postupnou aktivací spínačů se dostanete do komůrky, odkud se zaklínač teleportuje do prostoru a musíte jej sestřelit raketami nebo plazmovkou. Pak vám nic nebrání si zajít pro modrý klíč a šup k východu. Ačkoliv je mapa kompaktní, design je pestrý, nenudí. Akce je adekvátně obtížná a munice je dost, takže je zatím hraní pohodové a zábavné.

    OdpovědětVymazat
  9. MAP05: South
    Zajímavá mapa, jste uzavřeni v labyrintu pískově kolorovaných cihlových zdí, před vámi nálož prasátek, ale naštěstí je zde poblíž medvědobijka. Zdánlivý koridor s lákavě umístěnými, ale zatím nepřístupnými klíči, se změní postupnou aktivací spínačů a otvírají se před vámi nové cestičky. Po otevření modrých dveří se otevře rozsáhlejší prostorná místnost s exitem, ke kterému ovšem potřebujete červený klíč. Jeho nalezení však již nebylo zásadní velkou překážkou. Akce je přiměřená třetí obtížnosti, s takřka plnou zbraňou výbavou jsem neměl významný problém.

    MAP06: Oates
    Akčně zaměřená mapa. Pobíháte po venkovním prostranství, čelíte náporu vojáčků a shora se ocitnete pod křížovou palbou arachnotronů. Budete se muset chodbou vydat za nimi, abyste si to s nimi vyřídili tváří v tvář. Po stupíncích seběhnete pro žlutý klíč, kterým si otevřete prostor s kyselinovým jezerem. Zde jsou již tužší protivníci, zejména obtěžují shora pálící kulometčíci. Výtahem se dostanete nahoru pro modrý klíč a chodbou proniknete pro červený, jenž vám otevře východ. Poslední impy jsem hladce vyřídil berserkem. Zatím mě Zone 400 velice baví.

    OdpovědětVymazat
  10. 04 - Jeskyní prostor s 50 potvor, jejich umístění včetně léček je však důmyslnější. Nepříjemný byl velký lávová prostor, odkud hráče ostřeluje spousta imp. Na konec je i archvile, který se tu teleportuje do středu právě velké jeskyně. Tentokrát bez secretů, i když prostor se zeleným armorem bych klidně jako secret označil.
    05 - Podzemní komplex, kde se postupně otevírají jedntlivé zdi a průchody. Líbí se mi, že v každé mapě jsou využity takřka všechny klíče, což prodlužuje herní dobu a na malém prostoru se dá udělat slušná hratelnost.
    06 - Trochu městská úroveň s nádvořím a jedním větším prostorem. Potvor je tu přes 100 a tak jsou prostory poměrně plné. Je tu i motorovka a v secretu jsem našel modrý armor a hromadu nábojů, což do další mapy přišlo vhod.
    07 - Další mapa se odehrává v jakémsi podzemí i když v přiloženém pdf souboru se to zmiňováno jako vesmírná základna. Nepřátel už docela hodně a nězi nimi i silnější typy. V sále s trůnem je skryté tlačítko, který otevírá cestu k secretu s BGF. Vyžaduje to rychlost, ale je potěšitelné, že už je BFG v této mapě. Následně nás tu čeká první Spiderboss, který se dá elegantně vyřešit pomocí cacodémomů. V další fázi se otevírají další prostory s poměrně silnou skladnou nepřátel. Jsou tu i dva archvilové. Naštěstí je tu životů dost. Tahle mapa je dobrým příkladem, jak se dá na malém prostoru udělat slušně dlouhou hratelnost. Mapa mi zabrala přes 8 minut.
    08 - Tentokrát techbased základna. Je tu opět využit efekt, postupného otevírání průchodů a dalších prostor. Obtížnost je trochu nižší, avšak k nalezení jsou tu povětšinou náboje do brokovnice, rotačáku a pár raket.

    OdpovědětVymazat
  11. MAP07: Jerling
    Sedmým levelem končí první epizoda, pojmenovaná jako bažinná základna. Ocitáte se opět na nádvoří zaplněném nepřáteli. Po schodišti vystoupáte nahoru a eliminujete přítomný odpor. Vzápětí se vám otevře na druhé straně vstup do další části mapy, kde se ocitnete v kyselinovém jezeře okupovaném arachnotrony. Dokonce v secretu najdete BFG, pokud jste tedy dostatečně rychlí. Pokračujete soubojem se spiderem mastermindem, ale práci za vás provedenou kakodémoni. Zbytek mapy pak dokončíte již relativně snadno a první epizodu máte za sebou.

    SPACE STATIONS
    MAP08: Natasha Ozone Research
    Nastává tech based zaměřená epizoda. Jste ve stříbrně zbarvených místnostech, vzájemně propojených, a čeká vás docela tuhý boj i na třetí obtížnost. Naštěstí vám zůstávají zbraně z předchozí epizody. Mapa má podle mého názoru duch prvního Doomu, postupně si rozkládáte prostory levelu a sbíráte potřebné klíče, přičemž se objevují i ty tužší potvůrky jako revenanti a arachnotroni i mancubusové, jimž slouží jako stafáž záplava vojáčků a impů. Na závěr v rozsáhlém sále vás čeká kyselinové jezero, které musíte přeskočit strafe jumpem. Minul jsem secret s health sférou, jak si otevřít chodbičku k němu vedoucí, jsem nepřišel.

    MAP09: Cath's Communications
    Devátá mapa je čistokrevně kosmicky zaměřená, okny koukáte do temného vesmíru. Mapa má zajímavý layout s průhlednými okny, po vyčištění úvodního sálu v podstatě oběhnete centrální prostory a můžete do nich nakukovat zmíněnými okny. Do komunikačního centra vstoupíte modrými dveřmi a dostanete se do počítačového jádra. Odpor je průběžný a tužší než první epizoda, v závěru na vás vybafne i zaklínač, revenanti jsou poměrně početní. Po sebrání druhého červeného klíče již šupky dupky k východu.

    OdpovědětVymazat
  12. 09 - Další techbase základna s poměrně náročnými souboji. I zde se prostory postupně otevírají a propojují. Zrádná byla špinavá voda v jedné části, která ve skutečnosti se chovala jako kyseliny. V některých částech BFG bylo velmi užitečné.
    10 - V této mapě už nás čeká 180 potvor, takže boje jsou už docela intenzivní, zvláště v centrálním prostoru, kam se vždy nateleportuje poměrně velká horda. Navíc je tu ten efekt skrytých teleportů, které učinkují jen na příšery, takže je to někdy pěkný zmatek. Tady si člověk zastříli s BGF a raketometu.
    11 - Styl map pokračuje v techbase. Je to v podstatě centrální sál a čtyři menší, které jsou doslova nacpány potvorami a na konci jsem měl 225 killů. Obtížnost není nijak vysoká, hrálo se to příjemně. Krásný příklad, jak se do malé mapy vejde hodně potvor, ale zároveň to nepůsobí přeplněně, navíc BFG příjemně zlepšuje hratelnost a je to taková ta odměna si vždy z něj vystřelit. Štvaly mě ty wady, kde nám ho autoři dali až doslova na konci megawadu. Závěrečná boj s Cyberdémonem byl pohodový.

    OdpovědětVymazat
  13. MAP10: Katherine Space Security
    Další mapa ve stříbrných barvácch. Vyčistíte úvodní prostranství a naleznete troje dveře, jež si musíte postupně zpřístupnit. Mapa je plná akce, po každém sebrání klíče se vzápětí objeví hordy nepřátel, většinou v otevřeném prostoru, takže se máte co ohánět. Na třetí obtížnost je akce příjemná, bez zákysových momentů. Zejména finální boj po sebrání žlutého klíče stojí za to, nepřátelé se postupně teleportují, prostoru na manévrování máte dost, situaci ovšem komplikuje zaklínač, který začne úřadovat a oživuje dříve padlé spolubojovníky. Takže se nemůžete schovávat a musíte se vrhnout do skrumáže mutantů, abyste jej eliminovali. Velice zábavný level.

    MAP11: Tanya's Cybernetics
    Styl hratelnosti navazuje na předchozí úroveň. Vizuálně vidíme změnu a bojujeme v kulisách kovových stěn. V úvodní místnosti se před námi na schůdcích nachází zatím uzavřená brána, za níž očekávám něco zákeřného nebo velkého. Musíme postupně pátrat a hledat klíče, jsou snadno dostupné, avšak strážené početným odporem převyšujícím celkových více než 200 mutantů. Nejen ti slabí v hojném počtu, ale i tužší prakticky z celého spektra nepřátel z Doom II. Postupná explorace mapy vede k uvolnění stěn a přepážek mezi jednotlivými částmi a nakonec se mapa mění v jedno velké bojiště, opět provázené teleportacemi protivníků. Za branou se skrývá samotný kyberdémon, na jehož likvidaci jsem spotřeboval většinu munice do plazmovky. Mapa je důstojným závěrem za tech based částí a následují fantasy laděné lokace.

    OdpovědětVymazat
  14. MEDIEVAL MAPS (Heretic-style)
    MAP12: Dagon
    Krátká a přímočará mapa na úvod. Heretikovská atmosféra i textury, také soundtrack evokuje tuto nesmrtelnou fantasy klasiku. Layout je přímočarý, vyčistíte počáteční hradní lokaci nad vodní hladinou, sjednáte si přístup ke žlutému klíči, a pak následují další dvě prostranství a východ. Odpor je tužší, nepřátel jen 65, ale v průchodu vám brání revenanti, kakodémoni i arachnotroni. Příjemné rozehřátí na úvod třetí epizody. Podařilo se celkem hladce najít i secret pohledem do mapy.

    MAP13: Lipperhey
    Opět jste v útrobách hradních zdí, tentokrát v pískových barvách. Úvodní místnost nabízí žlutý a červený klíč, vyzývavě umístěné na sloupech. Musíte si nejprve vybojovat ten žlutý, jenž vás pustí dále do hradu a po poměrně tuhých soubojích si spustíte sloup s červeným klíčem. Nic vám pak nebrání vstoupit do další části a otevřít si východ, Akce je tužší, nepřátel je rovných sto na třetí obtížnost, autor se vyžívá v otvírání zdí s příděly nepřátel a na závěr se začnou protivníci i teleportovat. Na třetí obtížnost je však akce zvládnutelná dobře a hra příjemně odsýpá.

    MAP14: Dulcinea
    Každá mapa má ve fantasy části zatím odlišný vizuální motiv. V úvodu jste mezi skalisky a vidíte hell knighty hlídající na hradbách bránu do hradu. Jste pod palbou hned na začátku a po postupné eliminaci mutantů se dostanete zezadu na hradby a ke klíči. V rozsáhlém sále s kyselinou na spodině balancujete mezi palbou nepřátel a postupně docílíte zdvižení podlahy a můžete se dostat už suchou nohou na nedostupné části a sjednáte si přístup k východu, Mapa odsýpá velice rychle, nepřátelé jsou všude kolem vás a musíte se notně ohánět. Ani se nenadějete a východ je před vámi.

    MAP15: Majriiti
    Ocitáte se v knihovně, za vámi skrytá bariéra, jež blokuje chodbu vedoucí do neznáma. Jakmile projdete kolem starých fasciklů, ocitnete se pod plnou palbou od mutantů, zákeřně se zjevivších spoza sjetých regálů. V podobném duchu se odehrává celá mapa. Dáte se doprava a vyjedete výtahem, abyste si zpřístupnili sloupy, jimiž přeběhnete na druhou stranu. Překvapila vitráž, kterou musíte prostřelit, abyste se dostali dále, což jsem nečekal. V ledovém exteriérovém prostranství podstoupíte souboj s hordou protivníků. A nastane další překvapení, jelikož již dříve vyčištěná část mapy se opět zaplní mutanty, takže se neustále máte co ohánět. Žlutým klíčem se dostanete do dalšího sálu, v němž si otevřete přístup k východu. Mapa je perfektní, neustále musíte být ve střehu, na konci na vás vybafne dokonce zaklínač. Secrety jsem našel bez problémů, východ do tajného levelu se vám otevře, leč nezjistil jsem, co přesně otevření tajné chodbičky způsobilo.

    OdpovědětVymazat
  15. Tvl, to hraní bylo tak rychle, že si asi dám teď Zone 300, snad bude taky rychlý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže já si jako dám bonusovou mapu 33 a teď budu hrát nékteré mapy, co už se objevili v mapě 33? :DDD

      Vymazat
  16. 12 - Prostředí se mění opravdu zásadně. Dostáváme se do středověkého města využívající textury z Heretica a Hexena. Parádní změna, hned to osvěží hratelnost. Mapa skládající se ze dvou nádvoří a jednoho sálu. V jednom místě je nutné rozbít vitráž, aby odhalila skryté tlačítko nutné pro další postup. Obtížnost pohodová.
    13 - Další výborná mapa v Heretic stylu, a přitom to funguje parádně, obzvlášť Cacodemoni v tomhle prostředí působí přirozeně. Pěkně propletené síně s občasným výhledem ven. V těchto mapách je zatím nejvíce využívana borkovnice a rotačák, nábojů do raketomutu a plazmy je celkem málo.
    14 - Další mapa se odehrává v jeskyních a kobkách s kyselinou. Potvor každou mapou přibývá, tentokrát jich je 125, ale díky velkým prostorům není likvidace příliš náročná. Navíc je tu běžně k dispozici BFG. Mapa tentokrát bez secretu.
    15 - Tahle mapa je doslova plná různých léček. Třeba hned na začátku se místnost naplní směsicí různých potvor, které se dají poměrně pohodově zlikvidovat BFG. Level se odehrává asi v knihovně a posléze vyjdeme i do malé zamrzlé krajiny. Secret exit nalezen celkem v pohodě.

    OdpovědětVymazat
  17. Jsem trochu pozadu, level 14, ale snad to dnes doženu. Hraje se to dobře a je překvapivé, jak lze s takovým omezením vytvořit různorodé mapy. Pomáhají také změny prostředí, aktuální Hereticovské je fajn. Pochválit musím i hudbu. Secrety nalezeny až na dva.

    OdpovědětVymazat
  18. MAP31: Spooky
    Velice zajímavá hřbitovní mapa, kde hrají prim vaše pěsti. Vyběhnete na venkovní prostor s četnými náhrobky a jako nepřátelé dominují prasata, jež se nejlépe pacifikují berserkem. Připojí se kakodémoni, ale taky kyberdémon, na něho musíte tím pádem použít těžší kalibry, jelikož na férovku nemáte šanci. Postupně aktivujete tři spínače a otevře se vám východ. Klíčem k nalezení tajného východu je, být bdělý v budově, v níž se nachází východ a všimnout si správného nástřeného spínače. Místo vodní hladiny vám vyjede podlaha a tajný východ se pro změnu nachází poblíž vchodu, kudy jste do levelu vstupovali.

    MAP32: Devonian
    Další vizuální oživení, mapa v prostředí džungle. Místo temnoty azurová obloha a travnaté a rostlinné porosty. Bojujete zprvu v exteriérech, abyste se dostali dovnitř budovy, kde postupně sesbíráte červený a následně modrý klíč. Boje jsou docela intenzivní zejména ke konci, ze skály na vás shlíží kyberdémon, jenž pálí své rakety všude kolem vás. Mapa nabízí přes 200 protivníků a dokonce šest secretů. Další pěkný kousek, tajné levely se povedly na jedničku a jeví se jako vítané osvěžení.

    OdpovědětVymazat
  19. MAP16: Hypatia
    Velice zábavná mapa, jež se odehrává v městském fantasy prostředí. Bojujete v exteriérech, přičemž se vám staví zástupy nepřátel, které se navíc postupně průběžně doteleportovávají. Jakmile vyčistíte prostory mezi domy, nezbývá než vyjet výtahem nahoru a bojovat na střechách a postupně sbírat jednotlivé klíče. Potřebujete všechny tři. Každá akce vyvolá reakci a odpor nepřátel je permanentní, ale dobře zvládnutelný. Skvěle jsem se bavil, navíc i secrety jsem našel oba.

    MAP17: Ugarit
    Další level začíná opět v exteriérech, tentokrát na ploše ohraničené skalisky. Pobijete invazi mutantů a spínačem spustíte sloupy zaplněné impy, které pak hladce zlikvidujete některým z těžších kalibrů. Proniknete do hloubi kamenných stěn, kde si otevřete obrovský sál s vodní plochou. Ještě před vstupem do dvorany se na vás směje BFG, ale jak se k němu dostat, to byl pro mne nadlidský úkol. V sále vás čekají bitvy s náloží mutantů všeho druhu, navíc po vstupu do vedlejšíhn dveří se ze dvou mancubusů vyklube další příval potvor, jež vykouknou ze spouštějících se zdí. Mapa plná akce a také se velice povedla.

    OdpovědětVymazat
  20. MAP18: Halla
    Ačkoliv název mapy evokuje boje v uzavřených místnostech, opak je pravdou. Procházíte se venku mezi kamennými zdmi a před vámi se tyčí další zeď se stavbou na vrcholu, Po eliminaci dotírajících démonů vystoupáte výtahem nahoru a můstkem se dostanete na zevní kamenné stěny, kde seberete žlutý klíč. Pak se vám zpřístupní exteriérové prostory, kde na vás dotírají další potvory v hojném počtu a největší masakr nastane po sebrání poslední červené lebky, kde vás otravuje zaklínač nepříjemně pobíhající v otevřeném prostoru. Tentokrát jsem si na secretech vylámal zuby, ono v bohatém akčním spádu se skrytá zákoutí hledají těžce.

    OdpovědětVymazat
  21. MAP19: Viriato
    Přituhuje, v další heretikovské úrovni se vám postaví 225 protivníků. Hned na úvod v chodbě se na vás vyhrne úvodní příval potvor. Pak se ve vyčištěných prostorách rozhostí zdánlivý klid, ale ten záhy ustane. Vitráží proniknete do pískových labyrintů. kde se vám průběžně objevují v hojném počtu nepřátelé zjevující se ze sjetých stěn, navíc se náhodně teleportujících, takže se máte co ohánět. Po dřevěných stupních vystoupáte směrem doprava nahoru, kde postupně aktivací tlačítek získáte modrý klíč. Můžete tak pokračovat v labyrintu chodeb a získáte přístup do žlutých dveří. Následuje finální souboj v otevřených prostorách s vodou, kde podstoupíte takřka slaughter fest. Naštěstí se můžete schovat do klidnějších prostor a protivníky vyřídit zdálky. Pěkná akcí naplněná mapa.

    OdpovědětVymazat
  22. 31 - Tajný level se odehrává na potemnělé necropoli, kam se po aktivaci několika spínačů teleportuje spousta pinkydémonů, archvile, pár dalších potvor a cyberdémon. Dá se tu docela dobře vyřádit s berserkem.
    32 - Prostředí se radikálně mění a přesouváme se jungle před mnoha miliony lety v minulosti. Potěšilo 6 secretů a 250 potvor se postaralo o velkou akci, která však byla pohodová. Obtížnost zde nebyla nijak vysoká, přestože nás tu čekal další Cyberdémon a několik archvilů. Rozlehlost levelu je mnohem větší, protože zde není dodrženo pravidlo 400linek. Pohodovka na odreagování.
    16 - Tentokrát se nacházíme v městečku s několika stavbami, kde se postupně otevírají schovky s nepřátely. Prostoru k manévrování dost, takže 150 potvor nečinilo problém.
    17 - Zde jsou dvě velká prostranství a pár menších sálů, kde o akci není nouze. Ani zde jsem nezaznamenal problémy, munice spousta, takže si člověk s toho BFG čas od času pro radost vystřelí.
    18 - Venkovní prostor s centrální stavbou. Postupně po získávání klíčů se otevírají další prostory s monstrama. Opět 150 a jsou dávkovány postupně, takže opět pohoda.
    19 - Síně chrámu, kde nás čeká 250 potvor. Počátek je opět v pohodě, postupně se tu otevírají další části a na konci nás čeká velký boj. Docela je nepříjemný hojně využívaný efekt skrytých teleportů, kdy se nově oběvené potvory záhy rozteleportují po mapě.

    OdpovědětVymazat
  23. MAP20: Janssen
    Poslední goticky laděná mapa má sice jenom 138 protivníků, ale dá vám docela zabrat. Hned v úvodní dvoraně s vodou na vás začne palbu množství kulometčíků, naštěstí se dají eliminovat s pomocí sudů. Postupně si zpřístupňujete jednotlivé klíče, což je občas provázeno dalšími přívaly protivníků, i těch těžších, v kombinaci s jejich teleportováním. Naštěstí se na třetí obtížnost dají eliminovat relativně snadno, i když vám nedají nic zadarmo. V posledním sále na vás čeká spider mastermind v kombinaci s četnými revenanty zavřenými v klecích, doprovázenými hordou prasat a impů. Povedený závěr druhé epizody.

    OdpovědětVymazat
  24. SWAMPHELL

    MAP21: Plethodontidae
    Začíná pekelná část megawadu. Poměrně krátký level na rozehřátí, z pekelně ohnivých cihel a jezírek se žhavou kyselinou je vám horko hned od počátku. Designově mapa jednoduchá, vstoupíte do místnosti a obvykle na vás zpoza sjíždějících zdí vybafnou protivníci. Postupně získáváte žlutý i modrý klíč a kontinuálním odporem se prostřílíte k východu, kde vás čeká poněkud náročnější skrumáž s revenanty. Dá se jim uniknout do exitu, ale já jsem se jim hrdě postavil. Secret jediný, intuitivně a hladce nalezený.

    OdpovědětVymazat
  25. MAP22: Lithobates
    Mapa laděná v dřevěných designech, ocitnete se v prostoru s kyselinovým jezerem, nad kterým balancujete po dřevěných cestičkách a pomocí spínačů aktivujete další můstky a spojnice, díky kterým se dostanete do interiéru. Odpor je průběžný, zpočátku na vás pálí impové a hell knightové. Uvnitř se pak rozpoutají tužší bitvy s větší náloží nepřátel. Vaším úkolem je vystoupat nahoru nad prostor s kyselinou a po schůdcích seskočit k jedinému žlutému klíči, díky kterému se dostanete k východu.

    OdpovědětVymazat
  26. MAP23: Tridactlum
    Kupodivu mapy v poslední epizodě nemají jednotné pekelné ladění, ale jsou zatím pestré a každá jiná. Tentokrát se nacházíte na vysokých skalách nad kyselinovým jezerem a v kruhu obcházíte centrální pyramidu, ze které vás z dálky ostřelují četní impové a revenanti. Poté, co seberete červený klíč na samotném vrcholu, můžete vstoupit do sálu se žlutým klíčem. Ale je vhodné nejprve prošmejdit mapu a najít si secrety, jež vám usnadní další boje. Je zde BFG, nesmrtelnost i health sféra. Jakmile totiž seberete žlutý klíč, objeví se nálož nepřátel v místnosti i na skalách, včetně kyberdémona. Takže se nesmrtelnost opravdu vyplatila a likvidace enemáků byla pak hračkou. Velice povedená a zábavná mapa, docílil jsem kompletního 100% skóre ve všech aspektech.

    OdpovědětVymazat
  27. 20 - Začátek je velice zajímavý, když se otevře prostor se spoustou zombie vojáků a za nimi spousta barelů. Stačí tek jedna raketa a je efektivě vyřešeno. Dále procházíme dalšími arénami, aby se po sebrání čerevného klíče zjevil archvile u vojáků. Záverečný boj se Spiderbossem a hromadou nepřátel bylo takové příjemná třešnička na dortu.
    21 - Vracíme se do standardní doom pekelného prostředí. Pohybujeme se po catakombách z červených cihel. Styl mapy, léček otevírání prostor je stále velice podobné, ale hrálo se to příjemně, obtížnost je teď trochu menší.
    22 - Jen cca 80 potvor. Po otevření dveří následuje rozlehlý prostor s lávou, kde je třeba se vyhýbat nepřátelské palbě, zvlášť nepříjemý je revenant jehož naváděcím raketám se tu moc nedá vyhnout. Zákeřné je po postupu dál archvile, který toho revenanta zase oživne. Nepříjemné, zvlášť když to hráč nečeká. Tady je to příkladná ukázka, jak jsou ty revenantí střely OP. Následný prostor se skytými monstry je už v pohodě.
    23 - Působivá otevřená jeskyně. Na začátku je tempo pohodové. Přituhne však za červenými dveřmi, kde po sebrání klíče zhasne a čekají nás souboje se silnějšími typy nepřátel a Cyberdémon. Naštěstí se v secretu dají najít brejle pro noční vidění. Potom už stačí dojít k exitu. Potěšily 4 secrety.
    24 - Pěkně udělaný venkovní pekelný prostor, následuje velká temná jeskyně, zde jsem využil neviditelnost nalezenou v předchozím prostoru. Obtížnost opět v pohodě. Ke konci nás čeká asi 8 nepříjemných revenantů a archvile, to už vyžadovalo manévrování.

    OdpovědětVymazat
  28. MAP24: Rhinella
    Název levelu mi evokuje rýmu (tedy rhinitidu) a pohybujete se již v pekelném prostředí. Mapa je jednoduchá, zpacifikujete odpor v úvodním prostranství a po schodišti se vydáte nahoru, kde si spustíte cestu k prvnímu modrému klíči. Můžete seskočit strafe jumpem pro neviditelnost a zdraví, oba bonusy se hodí. Postoupíte do temného krvavého sálu, kde se do vás pustí odpor zčásti osazený na vyvýšených plošinkách. Aktivujete si spínači červené platformy, s jejichž pomocí se dostanete na skalní areál nad první lokací, kde se do vás pustí revenanti. Pak již můžete v klidu prchnout z pekla.

    MAP25: Gymnophiona
    Tech based mapa, jednoduchého designu, plná nepřátel, ale těch slabších, takže vás boje příliš nevysílí. Ve skladišti zlikvidujete úvodní odpor, vyjedete výtahem na ochoz kolem a pomocí aktivace spínačů si zpřístupníte modrý klíč v centru oblasti. Vstoupíte do modrých dveří a kyselinovým koridorem postoupíte dál, abyste sebrali žlutý klíč, což je provázeno masakrem mutantů, kteří se na vás vrhnou ze sjetých zdí. Mapa je krásně provázaná a v dalším sektoru se hladce dostanete k červenému klíči a v poslední místnosti k východu. Ačkoliv bych čekal v posledních levelech tuhý odpor, opak je pravdou a na třetí obtížnost se Zone 400 hraje relativně klidně.

    OdpovědětVymazat
  29. MAP26: Phyllobates
    Mapa je tentokrát tužší, jste obklopeni kamennými zdmi ve stylu prvního Doomu, před vámi klece s revenanty a z dálky vás ostřelují arachnotroni a impové. Po eliminaci mutantů se průběžně aktivací tlačítek dostanete na plošinku, odkud si zpřístupňujete další části mapy, kyselinové jezero a skladiště. Ve finále po otevření žlutých dveří naleznete finální arénu se spiderem mastermindem a v povzdálí s otravným zaklínačem, který se těžko trefuje. Poslední baroni a kakodémoni jsou již zvládnutelní dobře. Jednoduchá mapa, která se solidně hraje.

    MAP27: Ambystoma
    Totální masakr v otevřeném jeskynním prostoru, v jehož centru stojí budova obklopená kyselinou s jednotlivými klíči a mega sférou. Ta je bohužel jen jako secret a klíč k jejímu sebrání se mi nepodařilo vyspekulovat. Jakmile vylezete ze startovní komůrky, všechno se na vás vrhne a máte se co ohánět. Navíc se potvory průběžně teleportují. Cílem mapy je najít spínače roztroušené po jeskyni a aktivovat si tak plošiny, jež vám dají přístup ke klíčům. Potřebujete všechny tři, abyste si otevřeli komůrku k východu, což ovšem způsobí příval další vlny protivníků, které je docela obtížné udolat. Perfektní akčně zaměřená mapa.

    MAP28: Taricha
    Ocitnete se interiéru obklopeném dřevěným obložením. Vyčistíte odpor v úvodním prostoru kolem vás a spínačem aktivujete výtah do vyššího patra , kde se vám postaví další vlna nepřátel. Podaří se vám najít žlutý klíč a můžete postoupit dále, tentokrát do otevřeného sálu plného krve, kde vám potvory také nic nedají zadarmo. Zejména pokud seberete modrý klíč, což povede k útoku záplavy slabších vojáků. Ve finální místnosti panuje zdánlivě klid, ale nakonec se vám postaví tři baroni ve společnosti zaklínače. Další zábavná úroveň, která skončí tak rychle, že se ani nenadějete.

    OdpovědětVymazat
  30. 25 - Prostředí se trochu změnilo. Nácházíme se ve skladišti. Snad poprvé jsou tu využity i drtiče. Tempo je neprve pohodové, ale v sále se žlutým klíčem nás čeká pěkně velká skupinka nepřátel, ideální pro střelbu s BGF. Pak je to opět klidné.
    26 - Příjemná mapa, která mi trochu evokovala první mapu druhé epizody Dooma. ke konci nás čeká souboj se Spiderbossem. Nepřátel 120, ale nikde nebyl žádný problém.
    27 - Celá mapa je velký jeskynní prostor, kde se nachází poměrně hodně potvor, takže je potřeba být neustále v pohybu a postupně likvidovat odpor. Nepříjemné jsou tu skryté teleporty, kdy se potvory neustále teleportují v mapě sem a tam. Po nalezení všech 3 klíčů se ve falešném exitu aktivací spínače otevřou prostory s dalšími monstry. Munice je spousta a prostoru pro manévrování taky.
    28 - Tentokrát zavítáme do dřevěných interiérů knihoven. Komplex tvoří 3 prostory, kde nás čeká opět početný odpor, ale díky BFG a dostatku munice se to dalo zvládnout dobře.

    OdpovědětVymazat
  31. MAP29: Dermophiidae
    Předposlední mapa a opět nabitá akcí. Probíháte exteriérovými prostorami, musíte balancovat nad kyselinovými jezery, mutanti jsou všude kolem vás a nad vámi, navíc neustále se různě teleportující, takže se máte co ohánět, abyste vyvázli se zdravou kůží. Po eliminaci odporu postoupíte nahoru a spínači si sjednáte přístup k červenému klíči. Ten vám umožní výtahem sjet do podzemní kobky, kde na pódiu stojí kyberdémon a spider mastermind, naneštěstí odděleni přepážkoou, takže se nemohou do sebe pustit. Navíc se v zamřížovaných okénkách teleportují zaklínači. Takže tato fáze je poměrně obtížná. Munice je ale dost, takže dříve nebo později se vám bossy i mágy podaří eliminovat. Mapa vás pekně rozehřeje před finálním soubojem.

    OdpovědětVymazat
  32. MAP30: Alleganiensis
    Finále s Icon of Sin bylo příjemné, jelikož se boje s postupně se množícími protivníky daly perfektně zvládnout. Bojujete v jeskynních chodbách, prostoru máte dost, takže máte možnost efektivně manévrovat, potkáte kyberdémona i spider masterminda. V labyrintu se nachází všechny klíče. Ty potřebujete k otevření výtahu, jenž vás vyveze na plošinu, z které máte možnost odstřelit Johna Romera, jenž na vás potměšile vykukuje z lávového okénka. Finální mapa byla příjemnou tečkou za povedeným megawadem. Zbývá ještě bonusový level.

    OdpovědětVymazat
  33. 29 - Otevřený prostor s několika stavbami, hned od začátku se zde pohybuje stovka nepřátel, takže je akce pěkně svižná. Akorát je hojně využívané skryté teleportování potvor po celé mapě už docela otravné. Na závěr sjedeme do arény, kde nás čekají oba bossové a několik archvilů v klecích, kteří se také neustále mezi nimi teleportují, takže jejich nahánění je taky docela zdlouhavé. Aby toho nebylo málo, tak se finální Revenanti opět rozteleportují po klecích a aréně, takže opět nastává jejich nahánění zatímco hráč je nucen utíkat před nekonečně naváděcími raketami. Nebýt toho teleportování, byla by ta mapa naprosto parádní.
    30 - Finále s tradiční Icon of sin se odehrává v rozlehlých jeskyních, kdy se potřeba najít tři klíče. Nachází se tu Spiderboss a asi 3x Cyberdémon. K dispozici je hromada nábojů i pár nesmrtelností. Samotná icon střílí 3 nepřátelé najednou, takže se prostory rychle plní. Dlouho mi trvalo najít modrý klíč, protože jsem ho měl zavalen mrtvolami nepřátel a až z určitého úhlu se mi ukázal. Na začátku je potřeba najít vhodné prostory k postupu, protože v některých místech hráč vydrží na živu sotva pár sekund. Na druhou stranu si tu člověk může pěkně zastřílet z BFG zvlášť ke konci. Po otvření barevných mříží se dostaneme na finální plošinku, ze které je třeba trefit občasně objevující Romerovu hlavu.

    Wad díky omezení na 400 linek nabídl malé mapky, ale důmyslným desingen zabraly většinou 5-10 minut. Prakticky ve všech byly využity všechny klíče. Byl zde dostatek munice, životů a poměrně četné megahealthy. Velmi mě potěšila přítomnost plazmovky a BFG v rané fázi, takže souboje byly o to zábavnější. Obtížnostně to bylo v pohodě, akorát mi občas vadily skryté teleporty, které rozteleportovaly potvory po celé mapy, a pak jsem je musel neustále nahánět. Jinak jsem se bavil a byla to příjemná odreagovačky.

    OdpovědětVymazat
  34. BONUS MAP
    MAP33: Gangajang
    Docela rozsáhlá mapa na poměry Zone 400, dokonce budete čelit více než 300 nepřátelům. Mapa je rozdělena na několik odlišných sektorů propojených teleporty, odpor je bohatý, ale opět s dobře vyladěnou obtížností. Na závěr před východem překvapí kyberdémon spolu se záplavou gestapáků a na podlaze najdete poděkování za to, že jste si Paulův megawad zahráli. Bonusová mapa se povedla a mohla být klidně zahrnuta v kampani.

    OdpovědětVymazat
  35. Opět se zpožděním jsem včera večer dokončil Zone 400. Málé mapy jsou překvapivě zábavné a různorodé, ale souhlasím s nepříjemností věčného teleportování nepřátel. Secretů nalezena většina a často mi jejich obsah zachránil krk. Tajná mapa 33 je rozsáhlá, nedodržuje omezení, ale hraje se výborně. Překvapení na závěr je skvělou tečkou za tímto megawadem.

    OdpovědětVymazat