úterý 14. června 2022

Anorakův souhrn z konferencí 6/2022

Konference nám každoročně přinášejí řadu novinek i připomínky již dříve oznámených titulů. Poslední roky jich je čím dál více, jak her tak samotných přenosů a udržet si v tom nějaký přehled je těžké. Níže tedy najdete seznam toho co mě zaujalo, což samozřejmě znamená, že bude chybět dost obecně očekávaných věcí. Jde čistě o mé (a trochu manželky) preference a článek slouží i nám k zaznamenání zajímavých titulů. Pokrývá vše co jsem viděl od Summer Game Festu 9.6. po Capcom Showcase 14.6..

Aliens: Dark Descent

Vzhledem k tomu, že nemám poslední tři generace PlayStationu mě potěšilo oznámení remaku The Last of Us i pro PC. Jde o velmi populární titul se silným příběhem, což by mě mohlo bavit. Nadějně vypadá i nová hra z univerza Vetřelců - Aliens: Dark Descent. Top-down akce vypadá slibně, ale z hraní jsme zatím moc neviděli. Nástupce hororu Dead Space, Callisto Protocol, může být také fajn, ale nejdříve musím dokončit původní trilogii. Nemohu samozřejmě vynechat Flashback 2, pokračování legendárního titulu, který není třeba představovat.

Flashback 2
Adventura American Arcadia zaujme především svou stylizací a zasazením do retro-futuristické "utopie". Pro generaci sledující úspěšný seriál o Želvách ninja jen připomenu novou beat'em up akci Shredder's Revenge. Velmi povedeně vypadá i pokračování Plague Tale s podtitulem Requiem, ale na mě ještě čeká první díl. Podobně jsem na tom i s hrou Daymare 1994. Jde o duchovního nástupce klasických Resident Evilů, ale první díl jsem také ještě nehrál. Nemohu vynechat čím dál lépe vypadající RPG SKALD: Against the Black Priory. Vtipné by mohlo být i pokračování legendárního Arkanoidu s podtitulem Eternal Battle.

SKALD: Against the Black Priory

Za pozornost stojí i pokračování další slavné beat'em up série River City Saga: Three Kingdoms. Ukázalo se také pár nových záběrů z připravované hry od českého studia Amanita - Phonopolis. Bramble: The Mountain King je adventura inspirovaná severskými pohádkami a vypadá vážně skvěle. Totéž platí i o hře Planet of Lana, kterou očekávám dlouho a již jsem ji několikrát na blogu zmiňoval. Entropy Center je logická záležitost inspirovaná Portalem, po nějaké době zase nadějná first person logická hra. 

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
Ještě nevím co si myslet o Starfieldu, některé prvky vypadají lákavě, ale trochu se bojím o celkovou hratelnost. Diablo IV je podobný případ, vypadá dobře, ale poslední dobou se u Blizzardu může stát cokoliv. Metroidvania Last Case of Benedict Fox působí zajímavě svou stylizací a pokud se povede hratelnost, tak je jasnou volbou. Trochu rozpačitě působí Minecraft Legends, uvidíme co se z toho nakonec vyklube. Pokud se vám líbil Inside tak novou hrou Cocoon určitě také nepohrdnete.

ODDADA
A pokud máte rádi hry s melodií a hezké barevné domečky je Oddada přímo pro vás. Paper Trail je pěkně vypadající logická adventura ve které skládáte okolní prostředí. Z logického žánru ještě stojí za pozornost Puzzles for Clef, explorační logická plošinovka. A Little to the Left zase názorně předvádí jaké darebnosti jsou kočky schopné vyvádět při úklidu. 

Paper Trail
Asi nemá ani cenu zmiňovat dlouho připravovaný remake System Shocku, už mám nějakou dobu předobjednáno. Moc pěkně vypadá také další hra z univerza Warhemmer 40k - Space Marine 2. Na závěr ještě zmíním vylepšené verze Resident Evil 2,3,7 a remake 4 plus kolekce bojovek a arkádovek od Capcomu, ale ani jedno z toho nejsou zrovna novinky. Očekávaný Dino Crisis bohužel stále nic a to bych bral pokračování i remake. Bylo toho i letos hodně a už teď je mi jasné, že se nedostanu ani k polovině. A to nás čekají další akce v průběhu léta. Rád si v komentářích přečtu nějaké vaše tipy.

2 komentáře:

  1. Na SKALD se těším fest, opravdu vypadá stále lépe a lépe. Tenhle formát vítám, protože novinky v žánru počítačových her už prostě nestíhám :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že to je někomu užitečné. Já jsem na tom podobně s deskovkama, víc času čtu tvůj blog než hraju :-)

      Vymazat