pátek 24. června 2022

Anorakův týden 18/2022

Remake Final Fantasy VII je konečně dokončen k mé spokojenosti. Kompletní dva průchody, normal a hard, vše vysbíráno a splněny všechny souboje, včetně "skrytého bosse". Obtížnost posledních soubojů není zrovna nízká, ale naštěstí není problém předtím maximálně vylepšit zbraně i materie. Do stoprocentního dohrání chybí získání asi poloviny variant oblečků a dle statistik i jeden souboj v simulátoru. Ten ale není ani vidět, takže na rozdíl od skrytého bosse nejsou zřejmé podmínky pro odemčení. Musel jsem tedy použít Google a boj se odemkne až po dokončení rozšíření s Yuffie. O dojmech jsem se rozepisoval již několikrát, takže už odkážu pouze na komentář. Celkově jsem s hrou strávil přes 70 hodin. 

Yokai od Kawanabe Kyōsai  zdroj: wikipedia.org

Původně jsem neplánoval pokračovat rovnou rozšířením a tak jsem rozehrál Ghostwire: Tokyo. Zatím jsem na začátku, mám za sebou první krátkou kapitolu. Město se trochu otevřelo a už teď jsem skoro zahlcen vedlejšími aktivitami. Mimo obvyklého sbírání všeho možného jde především o zatím povedené vedlejší úkoly. Ty mají často zajímavý příběh a představují blíže prvky japonského folklóru. V jeho využití také spočívá asi největší kouzlo hry. Vše se točí kolem jókai, jakýchsi japonských nadpřirozených bytostí. V samotné hře se skrze různé záznamy v databázi odemykají různé informace, ale hra dokáže vzbudit i hlubší zájem o tuto problematiku. O jókai jsem toho moc nevěděl, takže jsem se vrhl na shánění zdrojů. Aktuálně jsem v polovině čtení diplomové práce Anny Štefanové - Modernizace japonských démonů. Práce přibližuje jak stručnou historii tohoto fenoménu, tak jeho moderní pojetí, které přináší právě i Ghostwire: Tokyo. Hra zatím působí dobře, ale ještě nevím nakolik se budu věnovat i vedlejším činnostem. Úkoly jsou jasné, ale u ostatního nevím. Uvidíme kolik toho nakonec bude.

Nakonec mi to nedalo a pustil jsem se i do rozšíření INTERmission. Zatím jde jen o první rozkoukání, prvních pár nových a krátkých lokací brzy vystřídal známý sektor 7. Aktuálně jsou přístupné první vedlejší úkoly a nová / stará minihra Fort Condor. Její provedení zatím moc nenadchlo, ale uvidíme. Hratelnost se samozřejmě nijak neliší. 

Dohrál jsem také Braveland Wizard. Stále platí, že jde o příjemnou strategii na kratší hraní. Až zas bude nálada na podobný styl, tak se dalším pokračováním nebráním. Komentář zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat